دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

آخرین بروزرسانی: 8 خرداد 1402

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی USC (University of Southern California) قدیمی‌ترین دانشگاه تحقیقاتی در ایالت کالیفرنیا است. این دانشگاه حدود 22.6٪ دانشجوی بین المللی در رشته‌های مختلف پذیرش دارد. دانشگاه کالیفرنیای جنوبی یکی از پیشروترین دانشگاه‌های تحقیقاتی خصوصی در جهان است که در شهر لس آنجلس قرار دارد.

این دانشگاه یک مرکز جهانی برای هنر، فناوری و تجارت بین‌المللی محسوب می‌شود. برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی متنوع USC فرصت‌های گسترده‌ای را برای مطالعه بین‌رشته‌ای و همکاری با محققان برجسته در فضاهای یادگیری بسیار پویا فراهم می‌کند. تحصیل در آمریکا رویای تعداد کثیری از دانشجویان بین‌المللی است که می‌خواهند آینده شغلی خوب و درخشانی داشته باشند.

بیشتر بخوانیم: خواندن مقاله بهترین دانشگاه‌های آمریکا می‌تواند برای شما مفید باشد.

تحصیل در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

دانشگاه USC در سال 1880 تأسیس شده است. این دانشگاه سالانه بیش از 46000 دانشجو شامل 19500 دانشجوی کارشناسی و 26500 کارشناسی ارشد را در خود جای داده است. دانشجویان بسیاری علاقه‌مند به اخذ پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) هستند.

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

نرخ فارغ التحصیلی این دانشگاه در شش سال گذشته 92٪ بوده است و به همین دلیل یک مرکز آموزشی جذاب برای همه دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل و پیشرفت است. دانشگاه کالیفرنیای جنوبی هر ساله در ماه نوامبر دانشجویان را پذیرش می‌کند. البته بررسی بورسیه‌های شایستگی (Merit Scholarship ) از دسامبر سال قبل انجام می‌شود.

دانشجویان بین المللی برای اخذ پذیرش در دوره‌های کارشناسی یا کارشناسی ارشد به آزمون تافل iBT  با نمره 100 با کسب امتیاز 20 یا بالاتر در همه بخش‌ها نیاز دارند. نمرات آزمون آیلتس IELTS، آزمون دولینگو Duolingo و چند نمره آزمون جایگزین نیز توسط دانشگاه پذیرفته می‌شوند.

تعداد بورسیه‌های تحصیلی : این دانشگاه بورسیه‌های تحصیلی زیادی به ارزش‌های مختلف برای دانشجویان بین المللی ارائه نموده است. بورسیه‌های می‌توانند برخی از هزینه تحصیل یا تمام شهریه دانشجو را پوشش دهند.

برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی دانشگاه: دانشجویان می‌توانند در 95 دوره کارشناسی و بیش از 140 برنامه دکتری و کارشناسی ارشد اقدام به اخذ پذیرش از این دانشگاه کنند.

آزمون پذیرش اختیاری (Test Optional Admission) : دانشگاه کالیفرنیای جنوبی رویکردی جامع به سمت پذیرش دانشجو دارد و روند آزمون پذیرش اختیاری را همچنان حفظ نموده است.

نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلان و کاریابی : این دانشگاه یکی از بهترین‌ها در جهان از نظر ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلان است. برخی کارفرمایان برتری که فارغ التحصیلان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی را استخدام می‌کنند شامل گوگل، آمازون، مایکروسافت، زیمنس، بانک آمریکا، ادوبی، دیلویت هستند.

فارغ التحصیلان رشته مدیریت اجرایی MBA از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به طور متوسط ​​سالانه 130000 دلار حقوق دریافت می‌کنند. همچنین لازم به ذکر است که این دانشگاه بزرگترین کارفرمای خصوصی در شهر لس آنجلس است و سالانه 8 میلیارد دلار در اقتصاد سهیم است.

نرخ پذیرش دانشجویان این دانشگاه : با نرخ پذیرش 12.5٪ (در سال 2021) یک سیاست پذیرش کاملاً انتخابی را در پیش گرفته است.

زندگی و تحصیل در شهر پر هزینه لس آنجلس : لس آنجلس مکانی گران برای زندگی و تحصیل است. هزینه تحصیل در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی تقریبا 63000 دلار آمریکا (USD) است. البته این مقدار بدون احتساب هزینه زندگی و هزینه‌های شخصی برآورد گردیده است. به عبارتی دیگر تحصیل در این دانشگاه بدون دریافت کمک هزینه و بورسیه تحصیلی نسبتا دشوار خواهد بود.

برنامه‌های آموزشی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

دانشجویان بین المللی می‌توانند برای 95 دوره کارشناسی و 147 برنامه آکادمیک و حرفه‌ای در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اپلای کنند. همچنین در برنامه‌های تحصیلات تکمیلی، 134 مدرک کارشناسی ارشد، دکتری و مدارک تخصصی ارائه شده است.

می‌توان سه دسته کلی را معرفی نمود که شامل دانشکده ادبیات، هنر و علوم دانا و دیوید دورنسایف (Dana and David Dornsife) برای برنامه های کارشناسی و 18 دانشکده تخصصی برای سایر دوره‌ها است.

بیشتر بخوانیم: خواندن مقاله تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا می‌تواند برای شما جذاب و مفید باشد.

برترین دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

در این بخش محبوب‌ترین دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه USC معرفی شده‌اند.

برنامه‌های کارشناسی ارشد دانشگاه USC

Master of Science [M.Sc], Astronautical Engineering کارشناسی ارشد  [M.Sc]، مهندسی فضانوردی
Master of Science [M.Sc], Molecular Pharmacology and Toxicology کارشناسی ارشد  [M.Sc]، فارماکولوژی مولکولی و سم‌شناسی
Master of Science [M.Sc], Marketing کارشناسی ارشد [M.Sc]، بازاریابی
Master of Science [M.Sc], Petroleum Engineering کارشناسی ارشد [M.Sc]، مهندسی نفت
Master of Science [M.Sc], Biomedical Engineering کارشناسی ارشد [M.Sc]، مهندسی زیست پزشکی
Master of Science [M.Sc], Computer Science کارشناسی ارشد [M.Sc]، علوم کامپیوتر
Master of Law [L.L.M] کارشناسی ارشد حقوق [L.L.M]
Master of Architecture [M.Arch] کارشناسی ارشد معماری [M.Arch]
Master of Science [M.Sc], Electrical Engineering کارشناسی ارشد [M.Sc]، مهندسی برق
Master of Science [M.Sc], Chemical Engineering کارشناسی ارشد [M.Sc]، مهندسی شیمی
Master of Science [M.Sc], Civil Engineering کارشناسی ارشد [M.Sc]، مهندسی عمران
Master of Science [M.Sc], Industrial and Systems Engineering کارشناسی ارشد [M.Sc]، مهندسی صنایع و سیستم‌ها
Master of Science [M.Sc], Analytics کارشناسی ارشد [M.Sc]، تجزیه و تحلیل
Master of Science [M.Sc], Engineering Management کارشناسی ارشد [M.Sc]، مدیریت مهندسی
Master of Science [M.Sc], Computer Engineering کارشناسی ارشد [M.Sc]، مهندسی کامپیوتر
Master of Science [M.Sc], Computer Science (Data Science) کارشناسی ارشد [M.Sc]، علوم کامپیوتر (علوم داده)
Master of Science [M.Sc], Computer Science – Intelligent Robotics کارشناسی ارشد [M.Sc]، علوم کامپیوتر – رباتیک هوشمند
Master of Science [M.Sc], Aerospace and Mechanical Engineering (Computational Fluid and Solid Mechanics) کارشناسی ارشد، مهندسی هوافضا و مکانیک (مکانیک سیالات محاسباتی و جامدات)
Master of Science [M.Sc], Business Administration کارشناسی ارشد [M.Sc]، مدیریت بازرگانی
Master of Science [M.Sc], Aerospace and Mechanical Engineering (Dynamics and Control) کارشناسی ارشد [M.Sc]، مهندسی هوافضا و مکانیک (دینامیک و کنترل)
Master of Science [M.Sc], Data Informatics کارشناسی ارشد [M.Sc]، انفورماتیک داده

بیشتر بخوانید: مقالات تحصیل رشته مهندسی برق در آمریکا و تحصیل رشته حقوق در آمریکا برای شما مفید است.

رنکینگ دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی یکی از برترین دانشگاه‌های خصوصی در ایالات متحده آمریکا است. رتبه‌بندی این دانشگاه بر اساس برخی از آژانس‌های رتبه‌بندی معتبر به شرح زیر است:

  • رتبه 134 بر اساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS
  • رتبه 64 بر اساس رتبه بندی اشتغال فارغ التحصیلان توسط دانشگاه‌های برتر QS در سال 2022
  • رتبه 27 بر اساس دانشگاه‌های ملی بر اساس رتبه بندی اخبار ایالات متحده در سال 2022
  • رتبه 63 بر اساس رتبه بندی دانشگاه های‌جهانی THE در سال 2022
  • رتبه 19 بر اساس رتبه بندی کالج‌های ایالات متحده توسط THE در سال 2022

در ادامه مقایسه رتبه‌بندی موضوعی برخی از برنامه‌های برتر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بر اساس رتبه بندی جهانی QS در سال 2022 آورده شده است:

موضوع دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دانشگاه کلمبیا دانشگاه پنسیلوانیا
مهندسی #151-200 #68 #29
حسابداری و امور مالی #51 #12 #8
بازرگانی و مدیریت #82 #22 #7

بیشتر بخوانیم: خواند مقاله رنکینگ دانشگاه‌های آمریکا برای شما مفید است.

نرخ پذیرش دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

دانشگاه USC دارای نرخ پذیرش 12.5٪ (در سال تحصیلی 2021) بوده است. این درصد نشان دهنده سیاست پذیرش بسیار گزینشی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است. دانشجویان بین المللی 22.6 درصد از کل جمعیت دانشجویان دانشگاه را تشکیل می‌دهند. جزئیات ثبت نام دانشجو به شرح زیر است:

پذیرش دانشجو تعداد دانشجویان
کارشناسی 21,000
کارشناسی ارشد 28,500
تعداد کل دانشجویان 49,500
تعداد دانشجویان بین‌المللی 11,729
درصد دانشجویان بین‌المللی 23.8

پردیس دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

این دانشگاه دارای دو پردیس است که هر دو در قلب لس آنجلس قرار دارند. پردیس پارک دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (University Park Campus of USC)‌ است که در منطقه پارک دانشگاه لس آنجلس در 4.4 مایلی (7.08 کیلومتری) جنوب غربی مرکز شهر لس آنجلس واقع شده است. این پردیس در نزدیکی تالار Shrine و سالن بزرگ مموریال لس آنجلس (Los Angeles Memorial Coliseum) قرار دارد.

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

پردیس علوم بهداشت (Health Sciences Campus) در شمال شرقی مرکز شهر لس آنجلس در نزدیکی دانشکده پزشکی Keck ، دانشکده داروسازی و سه بیمارستان آموزشی بزرگ است. این دانشگاه همچنین دارای برنامه‌ها و مراکزی در مارینا دل‌ری (Marina Del Rey)، اورنج کانتی (Orange County)، ساکرامنتو (Sacramento)، واشنگتن دی‌سی (Washington, D.C.)، جزیره کاتالینا (Catalina Island)، الحمرا (Alhambra ) و اطراف کالیفرنیای جنوبی است.

زندگی در پردیس دانشگاه کالیفرنیای جنوبی آرامش بخش است. دانشجویان بدون شک از زندگی در یک پردیس آمریکایی در یک فرهنگ شهری پرجمعیت لذت خواهند برد. چرا که دسترسی به امکانات زیادی برای آن‌ها فراهم شده است. این دانشگاه دارای 23 کتابخانه با فضاهای پیشرفته فناوری است که از جلسات مطالعه فردی و گروهی پشتیبانی می‌کند.

سایت دانشگاه امکان دسترسی به بیش از 1000 رایانه شخصی پرقدرت و فضاهای کاری را فراهم نموده است. دانشجویان با ارائه یک USCard معتبر می‌توانند به سایت عمومی در سراسر پردیس دانشگاه دسترسی داشته باشند. سایت دانشگاه عموماً بصورت شبانه‌ روزی قابل استفاده است.

محل اقامت دانشجویان در دانشگاه USC

اقامت دانشجویان در داخل پردیس دانشگاه توسط ماموت USC Village اداره می‌شود. USC Village خانه‌های دانشجویی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

اقامت دانشجویان در خارج از پردیس دانشگاه: این دانشگاه یک فهرست رسمی از مسکن‌های خارج از دانشگاه ارائه می‌دهد، که دانشجویان متناسب با نیاز خود می‌توانند مسکن تهیه کنند. یک فهرست راهنما یا دایرکتوری که توسط مدیران این موسسه آموزشی تأیید شده است، به دانشجویان امکان می‌دهد بر اساس گزینه‌های مختلف (میزان اجاره، تعداد اتاق و غیره) فیلتر کنند.

همچنین USC Housing با Off-Campus Housing 101 همکاری کرده است تا لیستی از تمام اجاره‌های موجود در نزدیکی هر دو پردیس دانشگاه را به دانشجویان ارائه دهد. دانشجویان در خارج از پردیس دانشگاه نیز پشتبانی می‌شوند و در منطقه منطقه گشت امنیت عمومی دانشگاه (Public Safety Patrol Zone) هستند.

پذیرش دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

دانشجویان بایستی درخواست‌های خود را تا اول دسامبر به دانشگاه ارسال کنند که تا پایان ماه ژانویه درخواست آن‌ها بررسی گردد. ددلاین‌ها برای برنامه‌های تحصیلات تکمیلی توسط دپارتمان‌های و دانشکده‌ها جداگانه تعیین می‌شود و بسته به هر برنامه متفاوت خواهد بود.

چگونه برای اخذ پذیرش از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اپلای کنیم؟

پورتال درخواست : دانشجویان بین المللی می‌توانند با استفاده از وب سایت USC به صورت آنلاین درخواست دهند.

هزینه اپلای : هزینه اپلای برای همه متقاضیان مقطع کارشناسی 85 دلار آمریکا (USD) و برای بیشتر برنامه‌های تحصیلات تکمیلی 90 دلار آمریکا (USD) است.

شرایط پذیرش دانشگاه در مقطع کارشناسی

  • کپی رسمی از سوابق تحصیلی با حداقل نمره C (~73-76%)
  • نمرات آزمون استاندارد (اختیاری)

اثبات مهارت زبان انگلیسی:

  • TOEFL iBT : نمره 100 (20 در تمام بخش‌ها)
  • آیلتس : 7
  • PTE : نمره 68

 شرایط پذیرش دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد

  • ارائه مدرک کارشناسی از یک موسسه آموزشی معتبر و به رسمیت شناخته شده توسط UGC
  • ارائه گواهینامه دیپلم
  • کلیه سوابق تحصیلی همراه با ترجمه انگلیسی
  • یک کپی معتبر از پاسپورت
  • نمره GRE/GMAT (در صورت نیاز)
  • ارائه سوابق کاری (در صورت وجود)
  • توصیه نامه (LOR)

نمره مهارت زبان انگلیسی:

  • TOEFL iBT : نمره 100 (20 در تمام بخش‌ها)
  • آیلتس : 7

توجه داشته باشید که مصاحبه DuoLingo، InitialView یا Vericant به دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ارسال شده و همراه با درخواست بررسی می‌گردد.

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه USC

این دانشگاه چندین بورسیه برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. بودجه مالی نیز از منابع مختلف دانشگاهی، فدرال، ایالتی و خصوصی تامین می‌شود.

بورسیه دانشجویان بین‌المللی سال اول (International Freshman Academic):

  • مبلغ بورسیه: مبلغ و تعداد آن متغیر است.

بورسیه انجمن دانش‌آموختگان آسیا و اقیانوسیه (Asian Pacific Alumni Association):

  • مبلغ بورسیه : 1000-5000 دلار آمریکا (USD)
  • معیار‌های شایستگی: برای دانشجویان مقطع کارشناسی، دانشجویان انتقالی، دانشجویان کارشناسی ارشد بین المللی در دسترس است. متقاضیان باید حداقل معدل 3.0 (در مقیاس 4.0) داشته باشند و در یک برنامه آکادمیک تمام وقت در USC ثبت نام کنند. دانشجویانی که این بورسیه را دریافت می کنند ملزم به تکمیل 15 ساعت خدمات اجتماعی با APAA هستند.

برخی از بورسیه‌های دانشگاه کالیفرنیای جنوبی توسط سازمان‌هایی خارج از دفتر پذیرش اداره می‌شوند. برای این بورسیه‌ها بایستی درخواستی جداگانه ارسال شود. و البته مهلت‌ها و شرایط متفاوتی نیز دارند و باید به‌صورت جداگانه در سایت‌های مربوطه بررسی شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با موسسه مهاجرتی خانم دکتری مهرآیین مخبری ارتباط برقرار کنید.

کاریابی و مرکز شغلی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

مرکز شغلی USC خدمات و منابعی از جمله مشاوره، فرصت‌های شغلی و کارآموزی، برنامه‌ها و کارگاه‌ها و سایر منابع را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. مشاوران USC برای بررسی رزومه‌ها، کاورلتر‌ها، بحث در مورد مصاحبه، استراتژی نتورکینگ و پاسخ به سوالات سریع دانشجویان همیشه در دسترس هستند.

فارغ التحصیلان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در ادوبی، آمازون، مایکروسافت، دیلویت، بانک آمریکا، نایک، مورگان استنلی، گوگل، زیمنس، گلدمن ساکس و چندین شرکت برتر دیگر در ایالات متحده مشغول به کار می‌شوند. در ادامه جزئیات استخدام فارغ‌التحصیلان رشته MBA از این دانشگاه بیشتر مورد بررسی قرار گرفته است.

حقوق میزان حقوق بر حسب دلار آمریکا
میانگین حقوق پایه 130,000 USD
میانگین پاداش 26,500 USD
بازه حقوق 170,000-90,000 USD

ددلاین دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

برنامه‌ها ددلاین دانشگاه USC هزینه‌ها
M.B.A آخرین مهلت درخواست برای پاییز دوره اول (15 اکتبر 2022)

آخرین مهلت درخواست برای پاییز دوره دوم (5 ژانویه 2023)

آخرین مهلت درخواست برای پاییز دوره سوم (1 مارس 2023)

آخرین مهلت درخواست برای پاییز دوره چهارم (15 آوریل 2023)

₹64.5 L/Yr

$80,957 /Yr

کارشناسی ارشد علوم داده کاربردی آخرین مهلت درخواست بهار 2023 (15 سپتامبر 2022)

آخرین مهلت درخواست پاییز 2023 (15 دسامبر 2022)

₹38.5 L/Yr

$48,301 /Yr

کارشناسی مدیریت بازرگانی آخرین مهلت درخواست برای اقدام اولیه (1 نوامبر 2022)

آخرین مهلت برای بررسی درخواست (15 ژانویه 2023)

₹51.5 L/Yr

$64,668 /Yr

کارشناسی علوم کامپیوتر آخرین مهلت درخواست برای اقدام اولیه (1 نوامبر 2022)

آخرین مهلت برای بررسی درخواست (15 ژانویه 2023)

₹51.5 L/Yr

$64,668 /Yr

دکتری علوم داده آخرین مهلت درخواست برای پاییز 2023 (15 ژانویه 2023)
دکتری حسابداری آخرین مهلت درخواست برای پاییز 2023 (15 دسامبر 2022)
گواهی تجزیه و تحلیل کسب و کار (Certificate Business Analytics) پاییز (1 فوریه 2022)

تابستان (1 ژانویه 2022)

₹24.7 L/Yr

$31,000 /Yr

سخن پایانی

هدف موسسه مهاجرتی خانم دکتری مهرآیین مخبری (MMCF) کمک به متقاضیان و حمایت آن‌ها در رسیدن به اهداف تحصیلی و مهاجرتی و شغلی است. این مجموعه خدمات مختلفی را در کانادا و آمریکا ارائه می‌دهد. تیم متخصص مجموعه خانم دکتر مهرآیین مخبری  به شما در بدست آوردن اهداف مهاجرتی‌تان در کانادا و آمریکا  (تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری و …) کمک خواهد کرد.

این موسسه مهاجرتی خدمات خود را به ارائه مشاوره جامع اختصاص داده است. خدمات این موسسه در زمینه بررسی جامع اولیه، مشاوره در مورد الزامات مورد نیاز، انتخاب رشته در دانشگاه مورد نظر، مراحل درخواست و دریافت پذیرش، کمک به تسهیل فرایند ویزا، همراه شما خواهد بود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا