دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
شانس گرفتن ویزای تحصیلی امریکا

شانس گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا را چطور بالا ببریم

آخرین بروزرسانی: 3 تیر 1402

ویزای تحصیلی آمریکا یکی از ویزا‌های غیرمهاجرتی این کشور است که افرادی که قصد دارند در دانشگاه‌ها و یا مؤسسات آموزشی آمریکا پذیرش شوند، برای ورود به این کشور، به آن نیاز دارند؛ بنابراین اپلای و گرفتن پذیرش از مراکز مهاجرت تحصیلی این کشور کافی نبوده و تضمین‌کننده تحصیل در این کشور نیست. به دلیل تحریم‌ها و روابط بین دو کشور ایران و آمریکا دریافت ویزا برای ایرانی‌ها سخت‌تر شده است و برخی بر این باورند که شانس گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا وجود ندارد. در واقع دریافت ویزای این کشور دیگر مانند گذشته و به‌راحتی نبوده و برای این منظور باید مراحلی را گذراند.

در این مقاله در موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری ابتدا به بررسی مراحل اخذ انواع ویزای های آمریکا پرداخته و سپس نکاتی را برای افزایش شانس دریافت ویزا خواهیم گفت.

چگونه ویزای تحصیلی آمریکا بگیریم؟

دانشجویان بین المللی به منظور درخواست و دریافت ویزای تحصیلی آمریکا، ابتدا باید در یکی از موسسات مورد تایید SEVP پذیرفته شوند، یعنی اولین اقدام مراجعه به خود موسسه خواهد بود و پس از پذیرش، تصمیم می گیرید که به کدام ویزای تحصیلی نیاز دارید و بر اساس الزامات سفارت یا کنسولگری ایالات متحده درخواست خواهید داد. دانشجو متقاضی موظف استت که تمام فرم‌های درخواست آنلاین را پر نماید و سپس برای مصاحبه برنامه ریزی و آماده گردد.

چگونه ویزای تحصیلی آمریکا بگیریم؟

 اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی قبل از تاریخ شروع مدرسه خود درخواست داده اید، تا ویزای خود را به موقع برای شروع تحصیل دریافت کنید. در حالی که ویزای شما ممکن است تا 120 روز قبل از شروع سال تحصیلی صادر شود، به عنوان یک دانشجوی جدید اجازه ورود به ایالات متحده را بیش از 30 روز قبل از تاریخ شروع نخواهید داشت. دانشجویان ادامه دهنده می توانند در هر زمانی وارد شوند، تا زمانی که ویزای آنها جاری باشد.

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا

شما باید بودجه یک ساله را برای هر دوره تحصیلی که می خواهید در آن شرکت، نشان دهید. شهریه یک ساله به همراه یک سال هزینه زندگی را بایستی فراهم کنید و اثبات کنید که بودجه لازم را دارید. این هزینه‌ها معمولاً در I20 شما ذکر می شود. قبل از I20 نیز تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا را در وب سایت کالج خواهید یافت.

چندین گروه می توانند حامی شما باشند. بنابراین اجازه دهید همه گزینه های ممکن را با هم بررسی می‌کنیم:

  • والدین شما می‌توانند حامی مالی شوند و هزینه‌های تحصیل و زندگی شما را ساپورت کنند.
  • بستگان (اقوام خونی نیز مجاز به حمایت مالی شما هستند) بنابراین فرم نیاز به ذکر رابطه نحوه پیوند آنها با شما مورد نیاز است. بنابراین پدربزرگ و مادربزرگ، عمه و عموی از هر دو طرف مادری و پدری می توانند همراه با پسرعموها از شما حمایت کنند.
  • ترکیبی از هر دو – ممکن است والدین به همراه خویشاوندان آن را به عنوان حامی مالی برای (یعنی به جای یک نفر چند نفر حامی مالی شما شوند) کل هزینه‌های یک ساله داشته باشید.

انواع ویزای تحصیلی آمریکا

برای تحصیل در آمریکا سه نوع ویزا وجود دارد: ویزای F و ویزای M و ویزای J. افرادی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند پس از انتخاب هر یک از این سه نوع ویزای تحصیلی آمریکا، باید شرایط لازم برای هر ویزا را برآورده کنند تا نظر مثبت کنسولگری این کشور برای صدور ویزا را جلب کنند.

ویزای F

ویزای نوع F در حقیقت رایج ترین نوع ویزای دانشجویی است. اگر مایل به تحصیل در آمریکا در یک مدرسه ، کالج یا دانشگاه معتبر این کشور، دبیرستان خصوصی و یا دوره زبان انگلیسی هستید به ویزای F-1 نیاز دارید. همچنین اگر دوره تحصیلی شما بیش از 18 ساعت در هفته باشد نیز باید برای ورود به این کشور درخواست ویزای F-1 بدهید.

مطابق با قوانین ایالات متحده آمریکا، دانش آموزان خارجی اجازه ندارند که در مدارس ابتدایی دولتی (شامل مهد کودک تا پایه کلاس هشتم) یا یک برنامه آموزش بزرگسالان با بودجه عمومی شرکت کنند. بنابراین، ویزای F-1 نمی تواند برای تحصیل در چنین مدارسی صادر شود.

ویزای F-1 می­تواند برای حضور در مدارس متوسطه دولتی (شامل کلاس های 9 تا 12) صادر شود اما زمان تحصیل دانش آموز حداکثر تا 12 ماه خواهد بود. همچنین مطابق با اطلاعات موجود در فرم I-20، دانش آموز باید تمکن مالی مبنی بر این موضوع نشان دهد که هزینه شهریه مدرسه مورد نظر را بدون یارانه آموزشی پرداخت کرده است. لازم بذکر است که دارندگان ویزای A ، E ، F-2 ، G ، H-4 ، J-2 ، L-2 ، M-2 یا سایر ویزاهای غیر مهاجرتی مشتق شده می توانند در مدارس دولتی ابتدایی و متوسطه ثبت نام کنند.

روند ویزای F1 نسبتاً ساده است اما می تواند زمان بر باشد ، بنابراین مهم است که این روند را در اسرع وقت شروع کنید تا اطمینان حاصل کنید که تاخیر نداشته و این امر بر تحصیلات شما تأثیر نمی گذارد. یکی از طولانی ترین مراحل برای تبدیل شدن به یک دانشجوی بین المللی می­تواند مرحله اخذ پذیرش باشد. همچنین به خاطر داشته باشید که در حالی که بسیاری از موسسات و دانشگاه های با کیفیت بالا در سراسر کشور وجود دارد، اما همه آنها دانشجویان بین المللی را نمی­پذیرند. بنابراین موقع انتخاب دانشگاه و موسسه حتما این نکته را در نظر داشته باشید.

پس از دریافت پذیرش توسط مدرسه، دانشگاه و یا موسسه مورد نظر شما، شما به طور رسمی در SEVP ثبت نام خواهید کرد و باید یکبار هزینه برنامه را بپردازید. پس از پرداخت کلیه هزینه ها و ارائه مدارک مالی­تان، فرم موسوم به I-20 توسط موسسه یا دانشگاه با عنوان برنامه آموزشیتان به شما ارائه می شود. این فرم به شما این امکان را می دهد تا برای سفارت یا کنسولگری محلی ایالات متحده آمریکا وقت مصاحبه گرفته تا در گام بعدی ویزای F1 خود را دریافت کرده و رسماً دانشجوی بین المللی شوید.

شرایط کار با ویزای F1:

بیان این نکته حائز اهمیت است که افراد وابسته به دارندگان ویزای F1 (منظور افراد دارای ویزای F -2 است) واجد شرایط استخدام نبوده و اجازه کار ندارند. لازم بذکر است که ویزای F1 برای دانشجویان تمام وقت در نظر گرفته می­شود و به عنوان ویزای کار نیست. با در نظر گرفتن این موضوع ، دانشجویان بین المللی معمولاً می توانند هفته ای 20 ساعت در محوطه دانشگاه کار کنند و در هنگام تعطیلات دانشگاه می­توانند به صورت تمام وقت(با دریافت مجوز از دفتر دانشجویان بین المللی) به صورت تمام وقت فعالیت کنند .

لطفا در نظر داشته باشید که کار غیرقانونی هنگام ویزای F1 نقض جدی مقررات بوده و می تواند منجر به اخراج فرد شود.

علاوه بر این ، دارندگان ویزای F1 واجد شرایط درخواست مجوز کار خارج از دانشگاه تا 12 ماه هستند. این مجوز Optical Practical Training (OPT) نامیده می شود و به دانش آموزان F1 اجازه می دهد در زمینه ای که مربوط به رشته تحصیلی آنها است، آموزش ببینند و در نتیجه کار کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر ، حتماً با یک مشاور دانش آموز بین المللی در مدرسه خود تماس بگیرید، اما به طور کلی OPT در موارد زیر استفاده می شود:

  • کار پاره وقت در طول تحصیل دانش آموز F-1 ،
  • کار تمام وقت در دوران تعطیلات ، و یا
  • کار پس از فارغ التحصیلی در زمینه ای مرتبط با برنامه تحصیلی فرد.

شرایط پس از اتمام مهلت ویزای نوع F:

پس از اتمام برنامه تحصیلی خود با ویزای F1 ، دانشجویان ملزم به بازگشت فوری به خانه نیستند. در عوض ، دارندگان ویزای F-1 می توانند پس از اتمام برنامه تحصیلی یا آموزش OPT تا 60 روز در ایالات متحده آمریکا بمانند. هر دانش آموزی که مایل است پس از برنامه در این کشور بماند ، باید وضعیت ویزای خود را تغییر دهد. بنابراین وی باید مجددا در یک مقطع بالاتر ثبت نام کرده و مدارک جدید ویزای خود را دریافت کند.

ویزای M

ویزای نوع M به افراد متقاضی هرگونه برنامه ای غیر از دوره های زبان در دانشگاه و موسسات آموزش عالی این کشور اختصاص دارد. در حقیقت این نوع از ویزا برای آن دسته از دانش آموزان بین المللی است که در تحصیلات حرفه ای و غیر دانشگاهی در ایالات متحده ثبت نام کرده اند. این کلاس ها می­تواند شامل کلاس های آشپزی ، دوره ها و برنامه های زبان ، مدرسه پرواز ، دوره های آموزش زیبایی و سایر دوره هایی می­شود که همگی تحت عنوان “تحصیل حرفه ای و غیردانشگاهی ” قرار می گیرند.

ویزای نوع M در واقع یک مجوز غیر مهاجرتی بوده و فقط برای یک سال معتبر است، اگرچه دانشجویان ممکن است برای تمدید آن (حداکثر تا سه سال) درخواست دهند. دارندگان ویزای M1 فقط می توانند تحت شرایط خاص به صورت نیمه وقت و حداکثر به مدت شش ماه در ایالات متحده آمریکا تحصیل کنند و در صورت تمایل به انتقالی فقط در شش ماه اول برنامه خود می­توانند درخواست انتقالی خود را به مدرسه یا موسسه دیگری ارائه دهند.

شرایط اخذ ویزای M1 چیست؟

از آنجایی که هیچ محدودیتی در تعداد مجوزهای صادر شده در هر سال وجود ندارد ، فقط باید شرایط ویزای M1 را داشته باشید تا درخواست شما پذیرفته شود. شرایط کلی برای درخواست این نوع از ویزا عبارتند از:

  • در یک موسسه SEVP پذیرفته شوید.
  • قبل از شروع تحصیل باید شهریه کامل دوره آموزشی خود را بپردازید.
  • از تسلط کافی به زبان انگلیسی برخوردار باشید ، به اندازه ای که بتوانید کلاس های حرفه ای خود را دنبال کنید. شما می توانید سطح دانش زبان خود را با گذراندن یک آزمون استاندارد مهارت انگلیسی مانند TOEFL یا IELTS اثبات کنید.
  • قصدی غیر از مهاجرت به ایالات متحده آمریکا داشته باشد. این بدان معناست که شما باید پس از اتمام دوره آموزشی تان به کشور خود بازگردید. به عبارت دیگر، شما باید روابط قوی خود را با ارائه شواهدی از آدرس خارجی دائمی یا روابط خانوادگی اثبات کنید که بعد از اتمام تحصیل به کشورتان باز خواهید گشت.
  • بتوانید از نظر مالی هزینه های خود را تامین کنید. برای تأیید وضعیت مالی خود ، باید شواهدی مانند صورت حساب های بانکی ارائه دهید.

نحوه درخواست ویزای نوع F یا M:

* برای درخواست ویزای نوع F یا M ، لازم است هزینه ای معادل 160 دلار را پرداخت کرده و همچنین مدارک زیر را ارائه دهید:

  • فرم درخواست الکترونیکی ویزای غیر مهاجرتی (DS-160)

هر متقاضی از جمله کودکان باید فرم درخواست DS -160 را به صورت جداگانه تکمیل کند. فرم DS-160 باید قبل از مصاحبه در سفارت یا کنسولگری به صورت آنلاین تکمیل و ارسال شود. برای رزرو وقت مصاحبه، شماره بارکد موجود در صفحه تأیید فرم DS-160 مورد نیاز است. فرم DS-160 باید به صورت آنلاین ارسال شده و پرینت صفحه تأیید چاپ شده در روز مصاحبه همراه فرد متقاضی باشد. سفارت یا کنسولگری ارائه فرم دست نویس یا تایپ شده را به عنوان جایگزین ارسال آنلاین آن نپذیرفته و فرد موردنظر مجاز به شرکت در مصاحبه نخواهد بود.

در هنگام امضای الکترونیکی فرم DS-160، در حقیقت تأیید می کنید که تمام اطلاعات موجود در آن درست و صحیح است. ارائه نادرست هرگونه واقعیت می تواند مراحل صدور ویزای شما را برای ورود به ایالات متحده آمریکا دچار مشکل کند. بنابراین در پرکردن این فرم دقت بالایی داشته و لطفاً مجدداً بررسی کنید که همه پاسخ های شما دقیق بوده و اطمینان حاصل کنید که به همه سوالات به طور کامل پاسخ داده اید. در خصوص نحوه پرکردن این فرم و جزییات آن می­توانید اینجا کلیک کرده و این راهنما را مطالعه کنید.

  • گذرنامه معتبر با تاریخ اعتبار حداقل شش ماه بیشتر از مدت زمان مورد نظر شما برای اقامت در ایالات متحده آمریکا. اگر بیش از یک نفر در گذرنامه شما گنجانده شده است ، هر فردی که ویزا می خواهد باید درخواست خود را جداگانه ارائه دهد.
  • یک عکس 2*2 اینچ (51*51 میلی متر) که در شش ماه گذشته گرفته شده است.
  • در صورت صدور ویزا ، بسته به ملیت شما ممکن است هزینه متقابل صدور ویزا اضافی وجود داشته باشد. وب سایت وزارت امور خارجه می تواند به شما کمک کند تا دریابید که آیا باید هزینه متقابل صدور ویزا را بپردازید و میزان هزینه آن چقدر است.
  • فرم I-20 تایید و امضا شده مربوط به پذیرش در مدرسه، دانشگاه و یا موسسه ای که در ایالات متحده آمریکا که در آن پذیرفته شده اید.
  • علاوه بر این موارد، شما باید نامه مبنی بر داشتن قرار مصاحبه خود را نیز ارائه دهید که تأیید می کند از طریق این سرویس یک وقت ملاقات رزرو کرده اید. همچنین می توانید هرگونه اسناد موثقی را که معتقدید اطلاعات بهتر و تکمیلی تری را به افسر کنسولی ارائه می دهد را نیز همراه داشته باشید.

ویزای J

صدور ویزای J برای آن دسته از افرادی است که برای تبادل اطلاعات و یا فرصت مطالعاتی به آمریکا رفته و از لحاظ مالی از طرف کشور مبدأ حمایت شده‌اند صادر می‌شود. برای افرادی که این نوع ویزا صادر می‌شود واجد شرایط 18 ماه آموزش دانشگاهی در این کشور هستند. همسر و فرزندان این افراد می‌توانند در آمریکا تحصیل کنند و درصورتی‌که فرد نیاز مالی داشته باشد توسط سازمان‌های DHS/ICE اجازه کار خارج از محیط دانشگاه در آمریکا را بعد از سال اول صادر می‌شود.

شرایط صدور ویزای J-1

برای دریافت ویزای J1 آمریکا به طور کلی متقاضی باید دارای شرایط زیر باشد:

  1. توسط یک نهاد یا سازمان معتبر آمریکایی که دارای نمایندگی برنامه‌ی مبادله‌ی آموزشی و فرهنگی است، پذیرفته شود.
  2. فرم DS-2019 را از نهاد یا سازمان میزبان دریافت کند که نشان‌دهنده‌ی تایید شرکت در برنامه‌ی مبادله‌ی آموزشی و فرهنگی است.
  3. نشان دهد که توانایی مالی لازم برای پشتیبانی از خود و هزینه‌های زندگی در ایالات متحده را دارد.
  4. اثبات کند که بعد از اتمام برنامه‌ی مبادله‌ای، قصد دارد به کشور خود بازگردد.
  5. تسلط کافی بر زبان انگلیسی داشته باشد تا بتواند در برنامه‌ی مبادله‌ای شرکت کند و با دیگران ارتباط برقرار کند.

فرآیند درخواست ویزای J-1

  1. ابتدا متقاضی باید به یک برنامه‌ی مبادله‌ی آموزشی و فرهنگی پذیرفته شود و فرم DS-2019 را از نهاد یا سازمان میزبان دریافت کند.
  2. متقاضی باید فرم DS-160 را به صورت آنلاین پر کند و رسید پرداخت هزینه‌ی ویزا را ثبت کند.
  3. سپس متقاضی باید یک قرار مصاحبه با کنسولگری یا سفارت ایالات متحده در کشور خود بگیرد.
  4. در مصاحبه، متقاضی باید اسناد مربوط به درخواست ویزای J-1 ارائه دهد، از جمله: فرم‌های DS-2019 و DS-160، اثبات هویت، عکس‌های پاسپورت، گواهی‌نامه‌ی تحصیلی، اثبات تسلط بر زبان انگلیسی و اسناد مالی.
  5. در صورت تأیید ویزا، متقاضی می‌تواند به ایالات متحده سفر کند و در برنامه‌ی مبادله‌ای شرکت کند.

ویزای B2

این ویزای تحصیلی زمانی مناسب است که افراد بخواهند یک دوره ۶ماهه را در این کشور بگذراند. با استفاده از این ویزا شخصی را به همراه خود نمی‌توان برد.

شانس گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا

راه‌حل‌های افزایش شانس اخذ ویزای تحصیلی در آمریکا

هرچند در سال‌ها اخیر دریافت ویزای آمریکا برای ایرانیان سخت‌تر شده است؛ اما راه‌حل‌هایی برای دریافت آن نیز وجود دارد. هرچند بسیاری بر این باورند که کشور آمریکا دیگر به ایرانی‌ها ویزا نمی‌دهد؛ اما طی‌کردن یک سری از راه‌حل‌ها سبب می‌شود صدور ویزای تحصیلی آمریکا برای افراد تسهیل شود. برای مثال هرچقدر اعتبار دانشگاهی که از افراد از آن اخذ پذیرش می‌کنند بالاتر باشد شانس گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا نیز بیشتر است. همچنین هرچقدر بین سن و مقطعی که پذیرش اخذ شده است هم‌خوانی داشته باشد شانس صدور ویزا بیشتر می‌شود. همچنین هرچقدر هزینه تحصیل و شهریه مرکز آموزشی پذیرش شده بیشتر باشد شانس پذیرش فرد بالاتر می‌رود.

نحوه درخواست ویزای تحصیلی آمریکا

به دلیل روابط بین آمریکا و ایران دریافت ویزا برای افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند سخت‌تر شده است؛ اما با گذران مراحلی می‌توان ویزای تحصیلی آمریکا و مهاجرت تحصیلی را درخواست داد.

مرحله اول

مرحله اول پذیرش در دانشگاه است. برای این منظور باید به سایت دانشگاه موردنظر مراجعه و از شرایط پذیرش آن‌ها در رشته‌ای که قرار است در آن ادامه تحصیل دهید مطلع شوید و اقدامات مرتبط با ثبت‌نام و ارائه مدارک و پرداخت هزینه مطلع شد. برای این منظور باید از یکی از دانشگاه‌ها یا مدارس که مورد تأیید مدرسه SEVP پذیرش انجام شود.

مرحله دوم

بعد از پذیرفته‌شدن در دانشگاه فرم‌پذیرش دانشگاه با نام I-20 برای فرد صادر می‌شود. این فرم مشخص می‌کند که شما به چه نوع ویزایی نیاز دارید و فرد مطابق با این فرم باید برای دریافت ویزا از کنسولگری امریکا اقدام کند برای این منظور کنسولگری تقاضای یک هزینه غیرقابل‌استرداد را برای درخواست ویزا تقاضا کند که هزینه SEVIS شناخته می‌شود. برای این منظور باید تمامی اسناد و مدارک خواسته شده را جمع‌آوری کرد تا احتمال رد درخواست کمتر شود.

مرحله سوم

پس از درخواست و پرداخت هزینه کنسولگری آمریکا برای فرد زمان مصاحبه‌ای در نظر می‌گیرد. این مصاحبه حتماً پس از پرداخت هزینه صورت می‌گیرد و فرد 120 روز فرصت دارد برای این منظور اقدام کند. آمادگی در این جلسه پراهمیت بوده است که برای این منظور مؤسسات مهاجرتی در ایران از قبیل موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری راهنمایی می‌کنند.

مرحله چهارم

طبق برنامه‌ریزی دقیق از سفارت آمریکا در یکی از کشور‌های همسایه ایران از قبیل دبی، ترکیه و یا ارمنستان وقت گرفته و در روز تعیین شده در سفارت حاضر و مصاحبه انجام می‌شود. ممکن است همان روز جواب ویزا را دریافت نکنید و وارد پروسه کلییر سن و بک‌گراند چک شوید. پس از تأیید باید پاسپورت خود را برای لیبل ویزا برای سفارت آمریکا ارسال شود و پیکاپ ویزا صورت گیرد.

اهمیت تمکن مالی برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا

یکی از مدارک ضروری موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا همانند ویزای تحصیلی کانادا گواهی تمکن مالی است. این گواهی یک سند و یا اسنادی است که نشان‌دهنده توانایی مالی یک فرد، برای شرکت مقصد است. در واقع دانشجویان باید به آفیسر ثابت کنند که دارای هزینه‌های مالی پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی حداقل به مدت یک سال در این کشور را دارند.

تأمین این هزینه‌ها از طریق حساب بانکی فرد یا حساب بانکی اسپانسر و یا حساب دو نفرشان ثابت می‌شود. میزان تمکن مالی که باید برای ویزای دانشجویی آمریکا ارائه شود به فاکتور‌های مختلفی از قبیل ایالت، دانشگاه خصوصی یا دولتی و مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی پذیرفته شده مرتبط است.

دانشجویانی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در ایالات متحده هستند، باید برای اثبات شرایط خود برای مهاجرت تحصیلی، مدرکی را بر مبنای اثبات مالی ارائه دهند. در نظر داشته باشید دانشجویانی که هزینه تحصیلات خود را به‌صورت شخصی برعهده دارند، باید هزینه‌های زندگی، هزینه کتاب، غذا و حتی شهریه را در حساب بانکی خود داشته باشند. عمده دانشجویان که از وام تحصیلی برای تأمین مالی هزینه‌های شخصی خود استفاده می‌کنند، بایستی مدارک موردنیاز را برای شانس گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا به ایالات متحده ارائه دهند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی در هر مقطع تحصیلی

اخذ ویزا برای هر یک از مقاطع تحصیلی دارای شرایط و قوانین خاص خود است.

دریافت ویزای تحصیل دیپلم

برای دریافت ویزای تحصیلی دیپلم می‌توان بدون مدرک زبان نیز اقدام کرد؛ اما دانش‌آموزان خارجی بهتر است با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشند تا شانس گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا افزایش یابد. مدارس در آمریکا در ماه سپتامبر شروع و در ژوئن به اتمام می‌رسد؛ لذا افراد باید قبل از شروع مدارس اقدام به اخذ ویزا کرده باشند تا از مدرسه و امکانات آن بهره‌برداری کنند.

دریافت ویزای تحصیل لیسانس

در دوره لیسانس افرا باید دارای مدرک دیپلم ۱۲ساله با حداقل معدل قبولی باشند و همچنین بادی دارای نمره قبولی زبان با حداقل نمره قبولی 6 باشند. هرچند امکان اخذ ویزا بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است؛ اما قبل از واردشدن به دانشگاه لازم است در دوره‌های مخصوص به آن شرکت کرد.

همچنین نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که امکان تحصیل در کالج‌های آمریکا برای متقاضیان خارجی وجود دارد. همچنین شرط معدل برای دانشگاه‌های امریکایی حائز اهمیت است و معمولاً افرادی که دارای معدل بالاتر از 16 هستند امکان قبولی بیشتری را دارا هستند.

دریافت ویزای تحصیل کارشناس ارشد

در دوره کارشناسی ارشد امکان اخذ ویزا سخت‌تر است. دوره تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد عموماً یک تا دو‌ساله بوده و متقاضیان در رشته‌های مهندسی باید حتماً داری مدرک زبان باشند. هرچند می‌توان بدون مدرک زبان نیز برای دریافت ویزا در این مقطع تحصیلی اقدام کرد؛ اما لازم است قبل از ورود به دانشگاه دوره Pre-master گذرانده شود.

دریافت ویزای تحصیل دکترا

مهاجرت تحصیلی در مقطع دکترا در آمریکا مقداری سخت و پیچیده بوده و دریافت اخذ مدارک بسیار متفاوت با سایر مقاطع بوده است. متقاضیان تحصیل باید دارای سوابق تحصیل، کاری و تحقیقاتی باشند تا شانس گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا را داشته باشند.

ارائه مقالات معتبر در ISI، حداقل دو تا سه مورد لازم است. متقاضیان بدون مدرک زبان معتبر نمی‌توانند پذیرش ویزای آمریکا را دریافت کنند و برای پذیرش حداقل نمره 7 لازم است. در این مقطع تحصیلی استاد راهنما باید دانشجو را تأیید کند و تمایلات وی را دررابطه‌با تحقیق و پژوهش بررسی کند.

دوره‌های تحصیل در مقطع دکترا معمولاً 3 الی ۶ ساله بوده و در هر رشته و گرایش آن این دوره تحصیلی متفاوت بوده است.

ویزای تحصیلی آمریکا

شرایط سنی ویزای تحصیلی آمریکا

شرایط سنی یکی از شروط دریافت ویزا برای مهاجرت به این کشور بوده است. دانشگاه‌های آمریکا محدودیتی برای صدور پذیرش متقاضیان در نظر نمی‌گیرند؛ اما در روند اخذ ویزای تحصیلی توسط مهاجران محدودیت‌هایی وجود دارد به‌طوری‌که شرایط سنی برای هر مقطع تحصیلی متفاوت است.

در کارشناسی تا سن 25 سالگی، متقاضیان کارشناسی ارشد تا سن 32 سالگی و متقاضیان دکتری تا سن 40 سالگی امکان دریافت ویزای تحصیلی آمریکا را دارند.

تبدیل ویزای دانشجویی به اقامت دائم آمریکا

تبدیل ویزای دانشجویی به اقامت دائم آمریکا

در حالی که ایالات متحده صراحتاً دانشجویان بین المللی را از تلاش برای دریافت گرین کارت منع نمی کند، آنها این روند را بسیار دشوار کردند. چهار راه وجود دارد که دانشجویان بین المللی ویزای F-1 می توانند گرین کارت دریافت کنند:

  • درخواست خود به عنوان فردی با توانایی های خارق العاده
  • وضعیت را به ویزای دو منظوره تنظیم کنید
  • در ایالات متحده سرمایه گذار شوید
  • با یک شهروند آمریکایی ازدواج کنید

اگر در حین تحصیل مشغول به کار شوید، می توانید از کارفرما حمایت مالی دریافت کنید. از شرکتی که در آن کار می کنید بخواهید برای شما یک کارت سبز مبتنی بر اشتغال EB-2 یا EB-3 ارائه دهد.

ویزای تحصیلی آمریکا بدون مدرک زبان

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا برای مهاجرت تحصیلی نیازمند داشتن مدرک آیلتس یا تافل است، و ممکن است این موضوع برای تمام دانشجوها امکان‌پذیر نباشد.

امروزه بدون داشتن مدرک زبان نیز می‌توانید شانس گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا را افزایش دهید، شما می‌توانید در دانشگاهی پذیرش زبان بگیرید و بعد از اتمام این دوره، در رشته موردعلاقه خود به تحصیل در آمریکا ادامه دهید.

از مزایای مهم ویزای تحصیلی امریکا بدون مدرک زبان به این موارد می‌توان اشاره کرد:

  • شرایط سنی و محدودیت سنی ندارد.
  • نیاز به حداقل مدرک (دیپلم)
  • مصاحبه به زبان فارسی برای ویزای تحصیلی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا