دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
بورسیه تحصیلی آمریکا

بورسیه تحصیلی آمریکا

آخرین بروزرسانی: 7 تیر 1402

بورسیه تحصیلی آمریکا با توجه به دانشگاه های متعدد و معتبر در آمریکا، آرزوی هر فردیست که تحصیل در آمریکا را هدف خود قرار داده است. دانشجویان با دریافت بورسیه‌های تحصیلی می‌توانند بخش زیادی از هزینه‌های خود را در این کشور کاهش دهند. با ما در این مقاله همراه باشید تا به بررسی انواع بورسیه های تحصیلی آمریکا بپردازیم.

شرایط عمومی دریافت بورسیه های تحصیلی آمریکا

دریافت بورسیه های تحصیلی آمریکا با توجه به این دارا بودن سیستم آموزشی بی‌نظیر و دانشگاه‌های برتر جهان در این کشور می‌تواند به نسبت دیگر کشورها سخت‌تر باشد. همچنین به دلیل این که هزینه‌های تحصیلی در موسسات آموزشی برتر کشور آمریکا کمی بالا است، بورسیه‌های تحصیلی تقریبا تنها راه بیشتر دانش‌آموزان برای تحصیل در این کشور است.

شرایط برای هر کدام از بورسیه‌های تحصیلی موجود در آمریکا متفاوت است. این شرایط به رشته انتخابی، دانشگاه مورد نظر و شایستگی شما بستگی دارد. با این حال از شرایط دریافت این تسهیلات مالی می‌توان به داشتن مدرک زبانی معتبر مانند آیلتس اشاره کرد. از دیگر شرایط دریافت بورسیه‌های تحصیلی کشور آمریکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از معدل بالا در سال‌های تحصیلی پیشین
  • برخورداری از مدارک علمی تخصصی در حوزه‌های فنی و هنری
  • کسب نمرات مناسب در آزمون‌هایی مانند: GRE، ACT و GMAT
  • داشتن مقالات علمی و انگلیسی منتشر شده
  • داشتن مدرکی جهت اثبات استعدادی خاص

مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی کشور آمریکا

دریافت بورسیه‌های تحصیلی در کشور آمریکا به مدارکی نیاز دارد که در صورت برخورداری از آن‌ها می‌توانید شانس خود را برای دریافت این تسهیلات مالی افزایش دهید. با توجه به این که دریافت بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی در آمریکا بسیار رقابتی است پیشنهاد می‌شود تا جایی که امکان دارد رزومه تحصیلی خود را با اقداماتی مانند انتشار مقالات علمی قوی کنید. برخی از مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی کشور آمریکا به این شرح است:

  • پاسپورت دارای اعتبار تا حداقل شش ماه
  • رزومه تحصیلی قوی
  • دارا بودن مدرک زبان معتبر برای اثبات تسلط بر این زبان
  • ارائه توصیه نامه از اساتید پیشین
  • ارائه انگیزه‌نامه

انواع بورسیه های تحصیلی آمریکا

انواع بورسیه تحصیلی در آمریکا

بورسیه های تحصیلی آمریکا دارای انواع مختلفی هستند که برای دانش‌آموزان با شرایط متفاوت ایجاد شده‌اند. این بورسیه‌ها برای دانش‌آموزان و دانشجویانی که در یک رشته آکادمیک و یا ورزشی تخصص دارند مناسب است. بورسیه‌های مختلف در کشور آمریکا به شرح زیر است.

بورسیه‌های آکادمیک

دانش‌آموزان و دانشجویانی که دارای دستاوردهای علمی برجسته و نمرات عالی در آزمون‌های مختلف هستند، می‌توانند از بورسیه‌های آکادمیک استفاده کنند. از این بورسیه‌های تحصیلی می‌توان به برنامه تحصیلی ولز (Wells Scholarship) اشاره کرد. مدیر اعطای این برنامه به دانش‌آموزان و دانشجویان خارجی، عنوان کرده است که: “برنامه ما چیزی بیشتر از یک بورسیه تحصیلی ساده است.”

بورسیه تحصیلی ولز یکی از بورسیه‌های کامل در کشور آمریکا است که هزینه‌های افراد دارنده را تا چهار سال متوالی پوشش می‌دهند. همچنین این بورسیه به طور دلخواه هزینه‌های تحصیلی یک سال در کشورهای خارجی را نیز پوشش می‌دهد که دانشجویان می‌توانند از آن استفاده کنند. بورسیه تحصیلی ولز هزینه‌های دیگری را نیز مانند هزینه‌های خرید کتاب، سفر و دیگر هزینه‌های شخصی پوشش می‌دهد. مشابه به این بورسیه تحصیلی، بورسیه دانشگاه اهیایو نیز تمامی هزینه‌های دانشجویان را تا مدت چهار سال تحت پوشش قرار می‌دهد.

بورسیه‌های خدمات اجتماعی

بورسیه‌های تحصیلی تنها مختص دانشجویان ممتاز نیست، انتخاب‌های بسیاری برای افرادی وجود دارد که در جامعه داوطلب می‌شوند. به عنوان مثال برنامه اتیکبل اکسلنس (Equitable Excellence Scholarship) هزینه‌هایی مانند 2.500، 10.000 و یا 25 هزار دلار را به شهروندان آمریکایی اعطا می‌کند که تاثیر مثبتی در جامعه گذاشته‌اند. این بورسیه برای علاوه بر شهروندان آمریکا برای افرادی که اقامت قانونی این کشور را دارند نیز صادر می‌شود.

بورسیه‌های ورزشی

بورسیه‌های ورزشی در کشور آمریکا این امکان را به دانشجویان و دانش‌آموزان می‌دهد که در حوزه ورزشی مورد علاقه خود بدون نگرانی درباره مسائل مالی فعالیت داشته باشند. مدارس بسیاری در این کشور وجود دارند که این نوع بورسیه‌های تحصیلی را ارائه می‌کنند. از این مدارس می‌توان به مدارس NCAA اشاره کرد که برای دانش‌آموزان ورزشکار خود، بورسیه‌های ورزشی صارد می‌کند.

بورسیه‌های دیگری نیز در کشور آمریکا وجود دارند که در ادامه معرفی شده‌اند:

  • بورسیه‌هایی برای سرگرمی و فعالیت فوق درسی
  • بورسیه‌هایی بر اساس مشخصات متقاضی
  • بورسیه‌هایی بر اساس نیاز
  • بورسیه کارفرمایان

بورسیه های تحصیلی آمریکا در مقطع دبیرستان

بورسیه‌های تحصیلی بسیاری وجود دارند که برای دانش‌آموزان مقطع دبیرستان وجود دارند. این بورسیه‌های معمولا بر اساس توانایی درسی و قدرت اقتصادی پایین خانواده متقاضی اعطا می‌شود. همچنین برنامه‌هایی در دبیرستان‌های آمریکا وجود دارد که بورسیه‌های تحصیلی به عنوان جایزه به نفر اول در نظر گرفته می‌شود، مبالغ این بورسیه‌ها معمولا زیادی نمی‌باشد.

در صورتی که دارای مهارت‌های تحصیلی خوبی نیستید ولی مهارت‌های خاصی در زمینه‌هایی مانند ورزش، هنر و یا حوزه خاص دیگری دارید می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی کشور آمریکا استفاده کنید. بورسیه‌های تحصیلی در بیشتر مدارس دولتی و خصوصی به دانش‌آموزان مستعد اعطا می‌شود. میزان بورسیه برای مدارس دولتی این کشور توسط موسسه‌ها و سازمان‌های خیریه تامین می‌شوند. بورسیه‌های تحصیلی در مقطع دبیرستان معمولا شامل تمامی هزینه‌های تحصیل، هزینه خوابگاه، هزینه خورد و خوراک و یا هزینه‌ای شخصی می‌شود.

بورسیه های تحصیلی آمریکا در مقطع کارشناسی

بورسیه‌های تحصیلی برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشور آمریکا در مقطع کارشناسی را دارند، برای دوره‌های چهار ساله ممکن است. دانشجویان برای دریافت این تسهیلات مالی نیاز دارند تا برخی از شرایط مورد نیاز را دارا باشند. برای مثال معدل دیپلم بالای 18 برای این افراد الزامی است، همچنین داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 به بالا از دیگر شرایطی است که دانشجویان باید آن‌ها را داشته باشند. قبولی در برخی از آزمون‌های معتبر کشور آمریکا مانند آزمون SAT نیز، از شرایطی است که برای اخذ برخی از بورسیه‌های الزامی است.

میزان بورسیه‌ تحصیلی در مقطع کارشناسی با توجه به دانشگاه‌ مورد نظر و شرایط شما تعیین می‌شود. این میزان ممکن است بخشی از هزینه‌های تحصیلی شما را پوشش دهد و یا ممکن است تمامی هزینه‌های تحصیلی و زندگی شما در کشور آمریکا را پوشش دهد. در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا با دریافت پذیرش تمامی شرایط شما برای دریافت بورسیه به صورت خودکار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در نظر داشته باشید که شانس دریافت بورسیه در دوره‌های بالاتر مانند کارشناسی ارشد و دکتری بیشتر است. به علاوه وجود فاصله زیاد میان سال‌های تحصیلی شما یا به اصطلاح گپ تحصیلی باعث می‌شود، شانس شما برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی کاهش پیدا کند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی مقطع کارشناسی

مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های آمریکا با توجه به نوع و میزان بورسیه متفاوت است. با این حال مدارک زیر به صورت کلی در تمامی دانشگاه‌ها مورد نیاز است:

  • گذرنامه معتبر تا شش ماه
  • مدارک شناسایی
  • مدرک دیپلم با معدل 18 به بالا
  • داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 به بالا یا تافل 79 به بالا

بورسیه های تحصیلی آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد

بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد کشور آمریکا دارای محبوبیت بالایی میان دانشجویان خارجی است. دریافت این بورسیه‌ها برای افرادی که دوره کارشناسی خود را در کشور آمریکا گذارنده باشند، آسان‌تر است. بورسیه‌های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد آمریکا که دارای دوره دو سال است، مورد استقبال دانشجویان داخلی و خارجی این کشور قرار گرفته است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد

همانطور که می‌دانید دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد به نسبت دوره کارشناسی آسان‌تر است. برای دریافت این بورسیه‌های تحصیلی نیاز به یک سری مدارک دارید که در ادامه آورده شده‌اند:

  • مدرک کارشناسی در دانشگاه‌های معتبر با معدل بالا 16
  • ارائه آیلتس 6.5 به بالا یا تافل 80 به بالا
  • دارا بودن توصیه‌نامه از اساتید معتبر دانشگاه‌ پیشین
  • برخورداری از مدرک جی‌مت (GMAT) یا جی‌ارای (GRE)
  • داشتن مقالات بین‌المللی (داشتن این مورد الزامی نیست ولی باعث افزایش احتمال پذیرش میشود)

بورسیه های تحصیلی آمریکا در مقطع دکتری

بورسیه‌های تحصیلی در مقطع دکتری کشور آمریکا نزد دانشجویان خارجی محبوب‌ترین بورسیه تحصیلی به شمار می‌رود. افراد متقاضی می‌توانند در صورت برخورداری از شرایط دریافت بورسیه دکتری به مدت چهار تا شش سال از این نوع بورسیه‌ها استفاده کنند.

دوره‌های دکتری که شامل بورسیه‌های تحصیلی هستند، سه نوع می‌باشند که عبارتند از: بورسیه فلوشیپ (Fellowship)، بورسیه دستیار پژوهشی (RA Research Assistantship) و بورسیه دستیار تدریس (TA Teaching Assistantship). دانشجویان متقاضی باید دارای مدارکی مانند آیلتس 7.0 و رزومه تحصیلی قوی باشند که در ادامه به بررسی تمامی شرایط دریافت بورسیه دوره دکتری می‌پردازیم.

مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی مقطع دکتری

مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی در مقطع دکتری کمی سخت‌تر از دو مقطع پیشین است. این مدارک برای دریافت بورسیه دکتری عبارتند از:

  • مدرک آیلتس 7.0 یا 7.5 و مدرک تافل 94 تا 109 (متفاوت در دانشگاه‌های مختلف)
  • توصیه‌نامه از اساتید معتبر
  • ارائه انگیزه‌نامه مناسب (SOP)

بورسیه های تحصیلی آمریکا در مقطع فوق دکتری

افرادی که علاقه‌مند به تحصیل در دوره‌های تحصیلی پس از دکتری یعنی دوره فوق دکتری هستند نیز می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی موجود در آمریکا استفاده کنند. در ادامه برخی از این بورسیه‌ها که طرفداران خاصی دارند آورده شده است:

  • بورسیه تحصیلی دوره پژوهشی در مورد تومور مغزی (American Brain Tumor Association): میزان پوششی بورسیه تحصیلی ABTA تا 100 هزار دلار در سال است
  • بورسیه تحصیلی حوزه سرطان (Damon Runyon Cancer Research Foundation Fellowship Award): تا سقف 220 هزار دلار در چهار سال به افراد متقاضی اعطا می‌شود
  • بورسیه تحصیلی امبو (EMBO Postdoctoral Fellowships): افرادی که برای بورسیه تحصیلی امبو درخواست می‌دهند باید مدرک دکتری خود را در حوزه علوم انسانی کسب کرده باشند. این بورسیه تحصیلی تا 69 هزار دلار در سال را پوشش می‌دهد

بورسیه تحصیلی فول برایت آمریکا

بورسیه فول برایت یکی از مشهورترین بورسیه‌های تحصیلی در آمریکا است که بر اساس شایستگی دانشجویان طراحی شده است. این بورسیه به دانشجویان، پژوهشگران، دانشمندان، هنرمندان و استادان دانشگاه دارای صلاحیت اعطا می‌شود. بورسیه تحصیلی فول برایت در ابتدا برای بهبود روابط فرهنگی کشور آمریکا با دیگر کشورهای جهان طراحی شد. امروزه این بورسیه تحصیلی به عنوان یکی از معروف‌ترین بورسیه‌های تحصیلی در سطح جهان شناخته می‌شود که حدود هفت هزار نفر از آن استفاده کرده‌اند.

بورسیه تحصیلی فول برایت برای دانشجویان 160 کشور جهان مجاز می‌باشد که باعث شده دانشجویان از سرتاسر دنیا از این بورسیه تحصیلی بهره‌مند شوند. شرایط دریافت بورسیه تحصیلی فول برایت به کشور مبدا دانشجویان بستگی دارد. با این حال از شرایط کلی دریافت این بورسیه تحصیلی می‌توان به انگیزه‌نامه، استادی‌پلن، مدرک زبان با نمره بالا و شرکت در آزمون‌هایی مانند GRE اشاره کرد.

یکی از مزایای دریافت بورسیه فول برایت عدم محدودیت در انتخاب رشته تحصیلی مورد نظر است. به عبارتی دیگر دانشجویان می‌توانند در هر رشته تحصیلی که بخواهند بورسیه خود را دریافت کنند.

بورسیه تحقیقاتی هابرت هامفری (The Hubert Humphery fellowship)

یکی دیگر از بورسیه‌های تحصیلی معروف در کشور آمریکا بورسیه تحصیلی هابرت هامفری است که از روی یکی از سیاستمداران این کشور نام گذاری شده است. بر خلاف بورسیه تحصیلی فول برایت این برنامه برای تحصیلات آکادمیک دانشجویان اختصاص داده نشده است. بورسیه هابرت هامفری برای مدت 10 ماه به افرادی اعطا می‌شود که برای تحقیق بر روی موضوع خاصی قصد دارند به کشور آمریکا سفر کنند. هر سال حدود دو هزار نفر از متخصصان سراسر دنیا از این برنامه استفاده می‌کنند تا بر روی یک موضوع خاص تحقیقات انجام دهند.

بورسیه تحصیلی هابرت هامفری یک فرصتی استثنایی برای افرادی ایجاد می‌کند که در زمینه‌های: اقتصاد، کشاورزی، حقوق، سیاست، پیش‌گیری از ایدز و علوم کامپیوتر تخصص دارند. این بورسیه تحصیلی تمام هزینه‌های مورد نیاز یک متخصص اعم از تحصیلی و شخصی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

افرادی که قصد استفاده از این برنامه تسهیلات مالی را دارند باید حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند و حدود پنج سال در حوزه به تحقیق و پژوهش مشغول بوده باشند. داوطلبین در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند با مراجعه به کنسول‌گری آمریکا در کشورهای همسایه درخواست خود را برای بورسیه هامفری ثبت کنند.

برخی دیگر از بورسیه‌های تحصیلی کشور آمریکا

بورسیه‌های تحصیلی دیگری به غیر از موارد گفته شده، در کشور آمریکا برای دانش‌آموزان و دانشجویان وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. این بورسیه‌ها اغلب توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی به دانشجویان بر اساس توانایی‌های آکادمیک و رهبری اعطا می‌شود.

بورسیه‌های موجود در کشور آمریکا به شرح زیر است:

  • بورسیه رهبر جهانی دانشگاه واشنتگتن (AUEGLS): بورسیه رهبری جهانی دانشگاه آمریکا با توجه به معیار رهبری در دانشجویان به این افراد اعطا می‌شود. این بورسیه اغلب در دانشگاه واشنگتن به دانشجویان ارائه می‌شود
  • بورسیه جهانی دانشگاه کلارک (CUGSP): بورسیه جهانی دانشگاه کلارک از انواع بورسیه‌های دانشگاهی در کشور آمریکا است که تا سقف 10 هزار دلار برای دانشجویان در نظر گرفته می‌شود
  • بورسیه دانشگاه ایالتی آیووا (LSUIMS): بورسیه دانشگاه آیووا بر اساس توانایی‌های آکادمیک دانشجویان اعطا می‌شود
  • بورسیه دانشگاه اموری (EUNBSP): یکی از انواع بورسیه‌های بر اساس نیاز در کشور آمریکا بورسیه دانشگاه اموری است که به دانشجویانی با توانایی مالی پایین اعطا می‌شود
  • بورسیه جهانی دانشگاه برندی وین (Brandeis Wien): بورسیه دانشگاه برندی وین یکی از بورسیه‌های تحصیلی شایستگی است که بر اساس توانایی‌های بالای دانشجویان اعطا می‌شود

آمریکا مهد دانشگاه‌ها برتر جهان

یکی از مهم‌ترین مسائلی که دانشجویان پیش از ادامه تحصیل در کشورهای خارجی در نظر می‌گیرند، رتبه آن دانشگاه در جهان است. کشور آمریکا تنها کشور جهان است که دارای نیمی از بیست دانشگاه برتر جهان از نگاه سایت‌‎های معتبر مانند کیو‌اس ورلد یونیورسیتی رنکینگ (QS world university rankings) می‌باشد.

به همین منظور بسیاری از دانشجویان قصد تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کشور آمریکا را دارند. خبر خوب اینجا است که این دانشگاه‌ها برای دانشجویان بین‌‌المللی خود نیز بورسیه‌های تحصیلی در نظر گرفته‌اند. از دانشگاه‌های برتر در کشور آمریکا می‌توان به دانشگاه بیریتش کلمبیا، هاروارد و ییل اشاره کرد که در ادامه دانشگاه هاروارد و بورسیه‌های تحصیلی این دانشگاه را معرفی می‌کنیم.

دانشگاه‌ هاروارد (Harvard University)

دانشگاه هاروارد یکی از برترین دانشگاه‌های آمریکا است که تقریبا تمامی دانشجویان جهان حداقل یک بار نام و آوازه این دانشگاه را شنیده‌اند. هارواد سومین دانشگاه برتر جهان است که در سال 1636 تاسیس شده است. این دانشگاه در شهر کمبریج، ایالت ماساچوست واقع شده است که قدیمی‌ترین موسسه آموزشی عالی در کشور آمریکا به شمار می‌آید.

هاروارد یک دانشگاه خصوصی است که دارای 11 واحد آکادمیک در پردیس دانشگاه است. افراد مشهور بسیاری در این دانشگاه بی‌نظیر فارغ‌التحصیل شده‌اند. هشت رئیس جمهور سابق آمریکا، بیش از 30 رئیس دولت‌های کشورهای خارجی، دارنده حدود 150 جایزه نوبل تنها بخش کوچکی از افرادی هستند که در این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. دانشگاه هاروارد در چندین سال اخیر همواره در میان برترین دانشگاه‌های جهان از نظر موسسه‌های معتبری مانند وبومتریکس (Webometrics) قرار داشته است.

دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه هاروارد

با توجه به تمامی نکات گفته شده در مورد دانشگاه هاروارد، تحصیل در این دانشگاه رویای خیلی از دانشجویان و دانش‌آموزان است. بورسیه‌های تحصیلی هاروارد یکی از بهترین راه‌های تحصیل در این دانشگاه خصوصی هستند که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم. هزینه شهریه دانشگاه هاروارد با توجه به خصوصی بودن این موسسه آموزشی عالی می‌تواند برای برخی از خانواده‌ها سنگین باشد. متوسط شهریه این دانشگاه 51.925 دلار در سال است که با شامل بورسیه‌ تحصیلی می‌شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه هاروارد برای دوره کارشناسی

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه هاروارد بیشتر برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که مقیم قانونی کشور آمریکا باشند. یکی از انواع بورسیه‌های تحصیلی این دانشگاه بورسیه تحصیلی بر اساس نیاز دانشجویان است که برای افراد محصل در دوره کارشناسی ارائه می‌شود. افرادی که درآمد خانوادگی آن‌ها کم‌تر از 65 هزار دلار در سال است می‌توانند از این بورسیه دانشگاه هاروارد استفاده کنند. این بورسیه تحصیلی تمامی هزینه‌های تحصیلی و زندگی دانشجو را پوشش می‌دهد. افرادی که بورسیه دوره کارشناسی دانشگاه هاروارد را دریافت می‌کنند در زمان پایان تحصیل لزومی به بازپرداخت پول ندارند.

همچنین بورسیه‌های تحصیلی دیگری از سوی مدیران دانشگاه هاروارد طرح شده که برای دانشجویانی با درآمد خانوادگی سالانه بین 65 تا 150 هزار دلار است. در این صورت دانشجو می‌توان از تخفیف چندین درصدی شهریه برخوردار شود که بستگی به شرایط تحصیلی آن‌ها دارد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه هاروارد برای دوره کارشناسی ارشد

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه هاروارد برای دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد هستند نسبت به دوره کارشناسی محدودتر هستند. با این حال تحصیل در دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه دارای مزایای بسیاری مانند فرصت‌های شغلی است که برای دانشجوان اهمیت بالایی دارد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه هاروارد برای دوره دکتری

بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان دکتری دانشگاه هاروارد یکی از محبوب‌ترین بورسیه‌های تحصیلی در سرتاسر جهان است. این بورسیه‌های به صورت کامل بوده و تمام هزینه‌ها را اعم از شهریه، خرید مایحتاج و بیمه درمانی را پوشش می‌دهد.

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه هاروارد دارای هزینه‌های مختلفی است که به مانند زیر می‌باشد:

  • پرداخت هزینه‌های بیمه درمانی برای سال‌های ابتدایی تحصیل دانشجو
  • بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه هاروارد به مدت پنج سال طول می‌کشد
  • بورسیه‌های تحصیلی برای دوره‌های سه یا چهار ساله صارد می‌شوند
  • دریافت هزینه 2.500 دلار پس از تحصیل جهت راه‌اندازی کسب‌وکار

رشته‌هایی که احتمال دریافت بورسیه تحصیلی بالایی دارند

بورسیه های تحصیلی آمریکا تقریبا برای تمامی رشته‌ها در نظر گرفته شده است. با این حال رشته‌هایی وجود دارند که با توجه به نیازهای کشور آمریکا و عواملی دیگر دارای تعداد بورسیه تحصیلی بیشتری است. به عبارت دیگر دریافت بورسیه‌های تحصیلی در برخی از رشته‌های تحصیلی این کشور آسان‌تر از بقیه است.

رشته‌های تحصیلی در کشور آمریکا که احتمال بیشتری برای دریافت آن‌ها وجود دارد به شرح زیر است:

  • علوم کامپیوتر: دارای میانگین بورسیه 7.000 دلار در سال
  • علوم ارتباطات: دارای میانگین بورسیه 5.000 دلار در سال
  • علوم سیاسی: دارای میانگین بورسیه 2.000 دلار در سال
  • رشته مدیریت: دارای میانگین بورسیه 5.000 دلار در سال
  • رشته اقتصاد: دارای میانگین بورسیه 3.000 دلار در سال
  • رشته زبان و ادبیات انگلیسی: دارای میانگین بورسیه 2.000 دلار در سال
  • رشته روان‌شناسی: دارای میانگین بورسیه 3.000 دلار در سال

بورسیه‌های ورزشی برای دانش‌آموزان با استعداد

جالب است بدانید که کشور آمریکا برترین کشور جهان از نظر اعطای بورسیه‌های ورزشی در جهان است. در حقیقت کشورهای معدودی وجود دارند که در برخی از رشته‌های ورزشی به افراد خارجی بورسیه اعطا می‌کنند. در آمریکا تمامی رشته‌های ورزشی تحت پوشش بورسیه‌های این کشور قرار می‌گیرد. با دریافت بورسیه‌های تحصیلی ورزشکاران می‌توانند به راحتی مسیر خود را برای رسیدن به هدف طی کنند.

برخی از ورزش‌هایی که میان افراد خارجی برای دریافت بورسیه محبوب هستند به شرح زیر می‌باشند:

  • بورسیه فوتبال
  • بورسیه گلف
  • بورسیه والیبال
  • بورسیه شنا
  • بورسیه تنیس
  • بورسیه راگبی
  • بورسیه هاکی
  • بورسیه دو و میدانی

مراحل و مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه ورزشی

دریافت بورسیه ورزشی در کشور آمریکا نیازمند توصیه‌نامه از سوی یک مربی معتبر است. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید، بالا بردن توانایی‌های خود در زمینه ورزشی‌ مورد نظرتان تحت نظر یک استاد معتبر است. با داشتن استعدادی مناسب در حوزه ورزشی مورد نظر می‌توانید یک توصیه‌نامه از سوی مربی خود دریافت کنید و به همراه مدارکی مانند مدارک شناسایی، رضایت والدین (برای افراد زیر 18 سال)، مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریزنمرات و یک نامه جهت مشخص کردن هدف خود برای دریافت بورسیه ورزشی به مدرسه یا موسسه آموزشی مورد نظر خود مراجعه کنید.

ویزای دانشجویی آمریکا

اکنون نوبت به دریافت ویزای تحصیلی آمریکا رسیده است، دریافت این ویزا شرایط آسان‌تری نسبت به دیگر ویزاهای کشور آمریکا دارد. برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور در ابتدا باید در یکی از دانشگاه‌های معتبر آمریکا نامه پذیرش و نامه بورسیه تحصیلی خود را دریافت کنید. سپس با مدارک دیگری همچون مدارک شناسایی که در ادامه به صورت کامل توضیح داده شده است، ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید. لازم به ذکر است که مدارک مورد نیاز را باید به سفارت‌خانه کشور آمریکا تحویل دهید.

متاسفانه این کشور دارای سفارت‌خانه در کشور عزیزمان ایران نیست و باید برای ارائه مدارک خود و دریافت ویزای تحصیلی به کشورهای همسایه سفر کنید. از بهترین گزینه‌ها در کشور همسایه می‌توان به کشور ترکیه اشاره کرد که اتباع ایرانی می‌توانند بدون دریافت ویزا به مدت 90 روز به این کشور سفر کنند.

مدارک مورد نیاز

همانطور که پیش از این نیز مطالعه کردید دریافت ویزای تحصیلی کشور آمریکا نیازمند یک سری مدارک می‌باشد که در ادامه مطلب به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • مدارک شناسایی معتبر مانند کارت ملی به همراه ترجمه آن
  • ارائه چهار قطعه عکس ۵*۵
  • ارائه نامه پذیرش در دانشگاه‌های آمریکا
  • ارائه نامه دریافت بورسیه تحصیلی
  • ارائه انگیزه‌نامه
  • ارائه آیلتس 6.5 به بالا

مزایای تحصیل در کشور آمریکا

با توجه به این که کشورهای زیادی در جهان هستند که می‌توانند به عنوان یک مقصد تحصیلی ایده‌آل در نظر گرفته شوند، در این بخش می‌خواهیم به مزایای تحصیلی در کشور آمریکا بپردازیم؛ تا شما عزیزان را در انتخاب یک کشور مناسب برای ادامه تحصیل خود و فرزندانتان راهنمایی کنیم.

تحصیل در کشور آمریکا همواره میان دانش‌آموزان و دانشجویان سرتاسر جهان یک گزینه بسیار عالی برای تحصیل به شمار می‌آمده است. یکی از مهم‌ترین دلایل این محبوبیت وجود برنامه‌های متعدد تحصیلی و دانشگاه‌های فوق‌العاده در این کشور است. دوره‌های تخصصی و تحقیقاتی آمریکا که اغلب با دریافت بورسیه‌های تحصیلی نیز همراه بوده است، به عنوان جذاب‌ترین دوره‌های تحصیلی در این کشور در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش سایت معتبر رتبه‌بندی کشورهای جهان، آمریکا میزبان 10 دانشگاه در میان 20 دانشگاه برتر جهان است. تحصیل در کشور آمریکا مزایای بسیاری دارد که در ادامه به چند مورد دیگر پرداخته‌ایم.

نظام آموزشی با سطح کیفیت جهانی

سیستم آموزشی کشور آمریکا

نظام آموزشی کشور آمریکا به عنوان یکی از بهترین نظام‌های آموزشی در جهان شناخته می‌شود. امروز سیستم آموزشی این کشور با توجه به سرمایه‌گذاری‌های دولت آمریکا از بهترین و به روزترین روش‌های تدریس در جهان استفاده می‌کنند. همچنین کادر علمی بی‌نظیر موسسات آموزشی در این کشور سبب شده است تا سطح تحصیلات و دانشگاه‌های آمریکا چندین برابر شود.

وجود برنامه‌های متعدد تحصیلی

برنامه‌های تحصیلی متعدد برای دانش‌آموزان داخلی و خارجی از مزایای کم‌نظیری است که در کشور آمریکا وجود دارد. این برنامه‌های تحصیلی متعدد در زمینه‌های مختلف تحصیلی همواره به دانش‌آموزان این امکان را داده است که علاقه خود را در موسسات آموزشی این کشور دنبال کنند.

فعالیت‌های درسی و غیر درسی بسیار در موسسات آموزشی

وجود فعالیت‌های درسی و غیر درسی در موسسات آموزشی معتبر کشور آمریکا سبب شده است تا تحصیل در این کشور در میان دیگر کشورهای برتر جهان برتر به نظر برسد. فعالیت‌های علمی بسیار در این موسسات آموزشی امکان شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان را بسیار بالا می‌برد. همچنین وجود برنامه‌های غیر درسی بسیار در کشور آمریکا باعث شده است تا تحصیل در این کشور برای دانش‌آموزان و دانشجویان سرگرم‌کننده باشد تا بتوانند از یک‌نواختی تحصیل فاصله بگیرند.

نکات برجسته بورسیه های تحصیلی آمریکا

بورسیه‌های تحصیلی در آمریکا نیز به خودی خود دارای مزایایی هستند که باعث شده دانشجویان بسیاری سالانه به دنبال دریافت آن‌ها باشند. از ویژگی‌های مثبت بورسیه‌های تحصیلی در کشور آمریکا می‌توان به تعداد بالای آن‌ها در تمامی مقاطع تحصیلی و رشته‌ها اشاره کرد. این بورسیه‌ها دسترسی به تحصیل در آمریکا را برای دانش‌آموزان و دانشجویان راحت‌تر می‌کند. در ادامه به بررسی مزایای دیگر بورسیه‌های تحصیلی این کشور می‌پردازیم.

رزومه تحصیلی‌تان را قوی‌تر می‌کند

از مهم‌ترین دلایلی که باید برای دریافت بورسیه‌های کشور آمریکا شانس خود را امتحان کنید، این است که در صورت قبولی و اخذ این کمک هزینه‌های مالی رزومه تحصیلی خود را به شدت با اعتبار کردید. به عبارت دیگر دریافت بورسیه تحصیلی در کشور آمریکا عملی ساده نیست که هر دانش‌آموزی بتواند آن را دریافت کند. شما با دریافت بورسیه‌های تحصیلی این کشور رزومه خود را به قدری قوی ساخته‌اید که در می‌توانید برای ادامه تحصیل در اکثر موسسات آموزشی جهان با خیالی راحت رزومه ارسال کنید.

امکان دریافت تمامی هزینه‌های زندگی در کنار تحصیل

یکی از ویژگی‌های بورسیه تحصیلی در کشور آمریکا که برای دانشجویان بسیار مهم است پوشش دادن هزینه‌های زندگی این افراد است. برخی دانش‌آموزان و دانشجویان خارجی به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند برای تحصیل در آمریکا به این کشور مهاجرت کنند؛ اما بورسیه‌های تحصیلی این فشار را تا حد امکان از روی دانش‌آموزان برداشته است تا بتوانند با خاطری آسوده در آمریکا مشغول به تحصیل شوند.

وجود انواع مختلف بورسیه‌های تحصیلی

بورسیه‌های تحصیلی مختلف در کشور آمریکا سبب شده است تا افراد با توجه به شرایط خود نسبت به دریافت آن‌ها اقدام کنند. برای مثال علاوه بر بورسیه‌های دولتی که محبوب‌ترین نوع بورسیه در کشور آمریکا هستند، بورسیه‌های خارجی وجود دارند که دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند از سوی سازمان‌ها و شرکت‌های خاصی آن را دریافت کنند.

تحصیل در آمریکا؛ رویایی دست یافتنی برای دانش‌آموزان

تحصیل در کشور آمریکا همواره رویای تحصیلی بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان خارجی بوده است. تحصیل در این کشور با توجه به هزینه‌های بالا تقریبا برای برخی از افراد غیر قابل دسترس بوده است. اما دولت آمریکا سعی داشته است تا با طرح و هدف‌بندی بورسیه‌های تحصیلی، دانش‌آموزان و دانشجویان خارجی را به کشور خود جذب کند. امروزه تحصیل در کانادا با بورسیه‌های تحصیلی بسیاری همراه است که دانش‌آموزان مستعد می‌توانند از آن استفاده کنند.

از بورسیه‌های تحصیلی محبوب در کشور آمریکا می‌توان به بورسیه تحصیلی فول برایت و بورسیه‌های دولتی این کشور اشاره کرد. برای دریافت این بورسیه‌ها داشتن یک رزومه تحصیلی قوی و مدارک زبان معتبر به نمره بالا نیاز است. بنابراین اگر به دنبال کشوری مناسب برای تحصیل هستید که تسهیلات مالی مناسبی برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته باشد، تحصیل در آمریکا بهترین گزینه برای شما است.

موسسه مهرآیین مخبری؛ بهترین ارائه دهنده خدمات مهاجرت تحصیلی

موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری یکی از بهترین موسسات ارائه دهنده خدمات در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشورهای برتر جهان است. مشاورین و متخصصین ما همواره در تلاش هستند تا شما را در تمامی مراحل روند دریافت ویزا و بورسیه تحصیلی کشور آمریکا راهنمایی کنند. بنابراین می‌توانید با خیالی آسوده تمامی مراحل پرونده مهاجرتی خود را مشاورین با تجربه ما بسپارید تا تمامی مراحل در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شوند.

سوالات متداول

آیا قابلیت دریافت بورسیه‌ تحصیلی برای دانش‌آموزان مقطع دبیرستان وجود دارد؟

بله، دانش‌آموزان در هر مقطعی در صورت داشتن برخی شرایط می‌توانند برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی اقدام کنند.

شرایط دریافت بورسیه‌های تحصیلی کشور آمریکا چیست؟

برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی در کشور آمریکا به مدارک و شرایطی مانند آیلتس معتبر، رزومه تحصیلی قوی و دارا بودن توصیه‌نامه از اساتید معتبر نیاز دارید.

آیا رتبه کنکور در دریافت بورسیه‌های تحصیلی کشور آمریکا تاثیر دارد؟

رتبه برتر در کنکور سراسری کشور ایران تاثیری در روند دریافت بورسیه‌های تحصیلی در کشور آمریکا ندارد.

آیا برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی معدل بالا نیاز است؟

بله، افرادی که قصد دریافت بورسیه‌های تحصیلی کشور آمریکا را دارند، باید میانپین دیپلم مقاطع تحصیلی پیشین‌شان برابر با 17 باشد.

چگونه شانس خود را برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی آمریکا بالا ببریم؟

رای این که شانس خود را جهت دریافت بورسیه‌های تحصیلی کشور آمریکا بالا ببرید می‌توانید رزومه تحصیلی خود را قوی‌تر کنید. برای انجام این کار می‌توانید مدرک زبان معتبر با نمرات بالا کسب کنید و یا می‌توانید مقالات علمی در زمینه‌های مختلف انتشار کنید.

آیا دریافت بورسیه تحصیلی کشور آمریکا برای ایرانیان امکان‌پذیر است؟

بله، دریافت بورسیه‌های تحصیلی کشور آمریکا برای دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد ایرانی امکان‌پذیر است.

2 دیدگاه دربارهٔ «بورسیه تحصیلی آمریکا»

  1. سلام
    آیا صرفاً فاند تحصیلی دانشگاه ها به افرادی تعلق میگیرد که در دانشگاه های برتر ایران در حال تحصیل هستند؟اگر این طور نیست چطور میشه رزومه قوی کرد تا جبران بشه؟ من رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد تحصیل کردم. لطفاً راهنمایی کنید.

    1. با سلام
      خیر تحصیل در یکی از دانشگاه های برتر ایران صرفاً ملاک نیست و شرایط کلی شما مانند رزومه تحصیلی، نمره زبان و … به صورت پکیج بررسی می شود. در خصوص شرایط فعلی شما میتوانید به ما در واتساپ پیام بدید که بیشتر راهنماییتون کنیم.
      با سپاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا