دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
لیست بهترین دانشگاه های آمریکا

لیست بهترین دانشگاه های آمریکا

آخرین بروزرسانی: 8 خرداد 1402

بهترین دانشگاه های آمریکا از نظر رتبه جهانی

ایالات متحده آمریکا یکی از اصلی‌ترین مقاصدی است که متقاضیان تحصیل در خارج از کشور به آن فکر می‌کنند. چرا که بهترین دانشگاه‌های جهان در کشور آمریکا قرار گرفته‌اند و این کشور با بیش از 1000000 دانشجو بین المللی میزبان بزرگ‌ترین جمعیت دانشجویان بین المللی جهان است که این آمار نیز هر ساله در حال افزایش می‌باشد.

موضوعی که در هنگام انتخاب این کشور برای مقصد تحصیلی باید مدنظر قرار داد این است که بهترین دانشگاه‌های آمریکا شرایط پذیرش بسیار ایده آلی را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده‌اند و شما باید بدانید که بهترین دانشگاه‌های آمریکا کدام دانشگاه‌ها هستند تا بتوانید اقدامات لازم برای دریافت پذیرش از این دانشگاه‌ها را داشته باشید.

به همین منظور در ادامه این مقاله به بررسی لیست بهترین دانشگاه‌های آمریکا از نظر رتبه جهانی و همچنین بر اساس رشته خواهیم پرداخت تا بتوانید به شکل مناسبی برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های آمریکا اقدام نمایید. پس اگر شما نیز به دنبال آشنایی بیشتر با بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در این مقاله به بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • بهترین دانشگاه‌های آمریکا کدامند؟
  • لیست بهترین دانشگاه های آمریکا بر اساس رشته
  • بهترین دانشگاه های آمریکا برای فاند

بهترین دانشگاه‌های آمریکا کدامند؟

دانشگاه‌های آمریکا از سطح آموزشی بسیار بالایی برخوردار بوده و شرایط بسیار ایده آلی را چه برای دانشجویان مقیم این کشور و چه برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. به همین دلیل نیز می‌توان نام بهترین دانشگاه‌های آمریکا را در لیست بهترین دانشگاه‌های جهان مشاهده کرد.

بهترین دانشگاه های آمریکا

در همین راستا تصمیم داریم در ابتدا به بررسی لیست بهترین دانشگاه‌های آمریکا از نظر رتبه بندی جهانی بپردازیم و سپس در ادامه نیز تلاش می‌کنیم تا لیست بهترین دانشگاه‌های آمریکا بر اساس رشته‌های مختلف را نیز به صورت مجزا مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید به شکل بهتری در خصوص انتخاب دانشگاه مناسب برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف در آمریکا تصمیم گیری نمایید.

توجه داشته باشید که دانشگاه‌ها بر اساس 13 شاخص مشخص مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت رتبه بندی می‌شوند. لیست بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل از نظر رتبه بندی جهانی به شرح ذیل است:

لیست 30 دانشگاه برتر آمریکا از نظر رتبه جهانی
رتبه جهانی نام دانشگاه
1 دانشگاه هاروارد
2 موسسه فناوری ماساچوست
3 دانشگاه استنفورد
4 دانشگاه برکلی کالیفرنیا
5 دانشگاه آکسفورد
6 دانشگاه کلمبیا
7 دانشگاه واشنگتن
9 موسسه فناوری کالیفرنیا
10 دانشگاه جان هاپکینز
11 دانشگاه کالیفرنیا، سان فرانسیسکو
12 دانشگاه یل
13 دانشگاه پنسیلوانیا
14 دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس
15 دانشگاه شیکاگو
16 دانشگاه پرینستون
19 دانشگاه میشیگان، ان آربور
21 دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو
22 دانشگاه کرنل
23 دانشگاه دوک
24 دانشگاه نورث وسترن
30 دانشگاه نیویورک
31 دانشگاه واشنگتن، سنت لوئیس
39 دانشگاه کارولینای شمالی، چپل هیل
42 دانشگاه پیتسبورگ
43 دانشگاه تگزاس، آستین
52 دانشگاه ایالتی اوهایو، کلمبوس

توجه داشته باشید که لیست ارائه شده بر اساس رتبه بندی قرار گرفته در وب سایت usnews.com می‌باشد که یکی از سایت‌های رتبه بندی معتبر می‌باشد. در این رتبه بندی نام برترین دانشگاه‌های جهان ارائه شده است و لیست مربوط به بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل در سال 2022 از این سایت استخراج شده و در اختیار شما قرار گرفته است.

1. دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد در سال 1636 تاسیس شده و در لیست بهترین دانشگاه‌های آمریکا رتبه 1 را از آن خود کرده است. دانشگاه هاروارد در حال حاضر به عنوان قدیمی‌ترین موسسه آموزش عالی ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود. البته علاوه بر تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی امکان تحصیل در مقطع کارشناسی نیز وجود دارد.

بهترین دانشگاه های آمریکا

در حال حاضر بیش از %20 دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می‌دهند که امکان تحصیل در طیف وسیعی از رشته‌ها در بیش از 100 مرکز این دانشگاه برای آنها فراهم شده است.

2. دانشگاه ماساچوست

موسسه فناوری ماساچوست نیز دومین دانشگاهی است که در لیست بهترین دانشگاه‌های آمریکا از نظر رتبه بندی جهانی قرار گرفته است. این دانشگاه در سال 1861 تاسیس شده است و در حال حاضر حدود 11000 دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف در حال تحصیل هستند.

بهترین دانشگاه های آمریکا

دانشگاه MIT امکان تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های مختلفی از جمله معماری و برنامه ریزی، مهندسی، علوم انسانی، هنر و علوم اجتماعی، مدیریت و زبان انگلیسی را برای دانشجویان متقاضی تحصیل در این دانشگاه فراهم کرده است.

3. دانشگاه استنفورد

بهترین دانشگاه های آمریکا

سومین دانشگاهی که در لیست بهترین دانشگاه‌های آمریکا از نظر رتبه بندی جهانی قرار گرفته است، دانشگاه استنفورد است. این دانشگاه در سال 1885 در حدود 30 مایلی جنوب سانفرانسیسکو تاسیس شده است و دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه استنفورد تحصیل می‌کنند که نیمی از آنها در مقطع کارشناسی ارشد در حال تحصیل می‌باشند و دانشگاه استنفورد یکی از بهترین‌های این حوزه است. نکته قابل توجه این دانشگاه این است که هر ساله دانشمندان از سرتاسر جهان برای تحقیقات خود از امکانات این دانشگاه استفاده می‌کنند.

4. دانشگاه برکلی کالیفرنیا

بهترین دانشگاه های آمریکا

دانشگاه برکلی کانادا چهارمین دانشگاه در لیست بهترین دانشگاه‌های آمریکا از نظر رتبه بندی جهانی است که در سال 1868 تاسیس شده است. در دانشگاه برکلی نیز دانشجوها می‌توانند در مقاطع تحصیلی مختلفی تحصیل کنند اما بیش از %70 از دانشجویان این دانشگاه برتر در مقطع کارشناسی در حال تحصیل می‌باشند و از این آمار نیز تقریباً %15 آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می‌دهند.

5. دانشگاه کلمبیا

 

بهترین دانشگاه های آمریکا

و اما پنجمین دانشگاهی که در لیست بهترین دانشگاه‌های آمریکا از نظر رتبه بندی جهانی قرار گرفته است، دانشگاه کلمبیا است که در سال 1754 تاسیس شده است. این دانشگاه در غرب منهتن در شهر نیویورک واقع شده است. این دانشگاه در ابتدا با نام دانشگاه کینگ شناخته می‌شد اما در سال 1896 به نام جدید خود یعنی دانشگاه کلمبیا تغییر نام داد. بیش از %30 درصد از دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند و تقریباً %30 درصد از دانشجویان دانشگاه کلمبیا را دانشجویان بین المللی تشکیل می‌دهد.

لیست بهترین دانشگاه های آمریکا بر اساس رشته

اما در کنار لیستی که تحت عنوان بهترین دانشگاه‌های آمریکا از نظر رتبه بندی جهانی ارائه شده است، موضوعی که قابل توجه می‌باشد این است که شما می‌توانید از لیست بهترین دانشگاه‌های آمریکا بر اساس رشته نیز استفاده نمایید. این لیست با توجه به رشته انتخابی متغیر خواهد بود و این موضوع نشان دهنده این امر است که هر دانشگاهی در آمریکا روی یکسری رشته‌های خاص بیشتر کار کرده و مانور داده‌اند. در ادامه به بررسی لیست بهترین دانشگاه‌های آمریکا بر اساس رشته‌های محبوب در میان دانشجویان خواهیم پرداخت.

بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای رشته های فنی مهندسی

اگر قصد دارید برای ادامه تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلی در رشته‌های فنی مهندسی در آمریکا اقدام نمایید، می‌توانید از طریق لیست زیر بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای رشته‌های فنی مهندسی را مشاهده نمایید.

لیست 10 دانشگاه برتر آمریکا برای رشته‌های فنی مهندسی
رتبه نام دانشگاه
1 موسسه فناوری ماساچوست
2 دانشگاه استنفورد
3 دانشگاه برکلی کالیفرنیا
4 موسسه فناوری کالیفرنیا
5 دانشگاه کارنگی ملون
6 دانشگاه پردو – وست لافایت
7 دانشگاه میشیگان – ان آربور
8 موسسه فناوری جورجیا
9 دانشگاه کالیفرنیا – سن دیگو
10 دانشگاه ایلینویز – اوربانا

بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای رشته پزشکی

اگر قصد دارید در یکی از گرایش‌های رشته پزشکی در ایالات متحده آمریکا ادامه تحصیل دهید، در لیست زیر می‌توانید 10 دانشگاه برتر آمریکا برای تحصیل در رشته پزشکی را مشاهده نمایید.

لیست 10 دانشگاه برتر آمریکا برای رشته پزشکی
رتبه نام دانشگاه
1 دانشگاه هاروارد
2 دانشگاه نیویورک
3 دانشگاه دوک
4 دانشگاه کلمبیا
5 دانشگاه استنفورد
6 دانشگاه کالیفرنیا – سان فرانسیسکو
7 دانشگاه جان هاپکینز
8 دانشگاه واشنگتن
9 دانشگاه پنسیلوانیا
10 دانشگاه ییل

بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای رشته دندانپزشکی

رشته دندانپرشکی نیز یکی از رشته‌های محبوب در میان متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های برتر آمریکا است. در ادامه به معرفی بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی خواهیم پرداخت.

لیست 10 دانشگاه برتر آمریکا برای رشته دندانپزشکی
رتبه نام دانشگاه
1 دانشگاه میشیگان – آن آربور
2 دانشگاه کالیفرنیا شمالی در چپل هیل
3 دانشگاه هاروارد
4 دانشگاه کالیفرنیا، سان فرانسیسکو
5 دانشگاه کالیفرنیا – لس آنجلس
6 دانشگاه واشنگتن
7 دانشگاه پنسیلوانیا
8 دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو
9 دانشگاه نیویورک
10 دانشگاه کلمبیا

بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای رشته‌های مدیریت

اگر شما به دنبال ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف مدیریت در مقاطع تحصیلی مختلف هستید، کشور آمریکا یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای این امر است. شما می‌توانید برای پذیرش در بهترین دانشگاه‌های آمریکا در رشته‌های مدیریت و کسب و کار درخواست دهید تا بتوانید شانس تحصیل در بهترین دانشگاه‌های این کشور را داشته باشید.

لیست 10 دانشگاه برتر آمریکا برای رشته‌های مدیریت
رتبه نام دانشگاه
1 دانشگاه هاروارد
2 دانشگاه استنفورد
3 دانشگاه پنسیلوانیا
4 موسسه فناوری ماساچوست
5 دانشگاه کالیفرنیا
6 دانشگاه ییل
7 دانشگاه کالیفرنیا – سن آنجلس
8 دانشگاه نیویورک
9 دانشگاه شیکاگو
10 دانشگاه کلمبیا

بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای رشته‌های هنر و معماری

وقتی حرف هنر و معماری به میان می آید، دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن به شمار می‌روند. چرا که دانشگاه‌های آمریکا در بحث هنر و معماری عملکرد بسیار مناسبی را دارند و از سطح آموزش بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. در ادامه به معرفی 10 تا از بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای رشته‌های هنر و معماری خواهیم پرداخت.

لیست 10 دانشگاه برتر آمریکا برای رشته‌های هنر و معماری
رتبه نام دانشگاه
1 موسسه فناوری ماساچوست
2 دانشگاه هاروارد
3 دانشگاه برکلی کالیفرنیا
4 دانشگاه کلمبیا
5 دانشگاه کالیفرنیا – لس آنجلس
6 موسسه فناوری جورجیا
7 دانشگاه کرنل
8 دانشگاه پنسیلوانیا
9 دانشگاه میشیگان – آن آربور
10 دانشگاه استنفورد

بهترین دانشگاه های آمریکا برای فاند

البته یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که در بحث ادامه تحصیل برای متقاضیان تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف آمریکا مطرح است، بحث هزینه‌های تحصیل و چگونگی تامین شهریه است. به همین دلیل خالی از لطف نیست که در کنار لیست بهترین دانشگاه‌های آمریکا از نظر رتبه بندی جهانی و همچنین از نظر رشته‌های مختلف، به معرفی بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای فاند نیز بپردازیم. بدین ترتیب این امکان برای ایرانیان فراهم می‌شود تا بتوانند با کمترین هزینه ممکن در بهترین دانشگاه‌های آمریکا تحصیل کنند. بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای فاند عبارتند از:

نام دانشگاه ارائه دهنده فاند به دانشجویان بین المللی در سال 2021 تعداد دانش آموزان بین المللی که در سال 2021 فاند دریافت کردند میانگین کمک مالی اعطا شده به دانشجویان بین المللی در سال 2021
دانشگاه هاروارد 48 71496 دلار
دانشگاه کلمبیا 287 70807 دلار
دانشگاه اسکیدمور 90 70000 دلار
دانشگاه وسلیان 84 69698 دلار
کالج ولزلی 84 69660 دلار
دانشگاه ییل 264 67048 دلار
دانشگاه واشنگتن 74 66671 دلار
دانشگاه استنفورد 225 66000 دلار
دانشگاه کرنل 199 65286 دلار
دانشگاه دوک 176 64724 دلار

پاسخ به متداول‌ترین سوالات شما در خصوص بهترین دانشگاه‌های آمریکا

[toggle title=”بهترین دانشگاه‌های آمریکا بر چه اساسی انتخاب می‌شوند؟” state=”close”]به طور معمول با توجه به 13 شاخص مشخص دانشگاه‌های جهان رتبه بندی می‌شوند که عموماً دانشگاه‌های آمریکا جزء بهترین‌های جهان هستند. البته هر دانشگاهی را نیز می‌توان با توجه به رشته‌هایی که ارائه می‌دهد به صورت مجزا رتبه بندی کرد.[/toggle]

[toggle title=”آیا بعد از تحصیل در بهترین دانشگاه‌های آمریکا شانس دریافت اقامت این کشور را خواهیم داشت؟” state=”close”]اگر بتوانید بعد از اتمام تحصیلات خود در یکی از دانشگاه‌های برتر آمریکا وارد بازار کار شوید و ویزای کاری راا دریافت نمایید، شانس بسیار بالایی برای دریافت اقامت دائم این کشور خواهید داشت.[/toggle]

[toggle title=” آیا تحصیل در دانشگاه‌های برتر آمریکا سخت است؟ ” state=”close”]بله. چرا که این دانشگاه‌ها در واقع بهترین دانشگاه‌های جهان نیز به شمار می‌روند و شرایط پذیرش در این دانشگاه‌ها سخت‌تر از دیگر دانشگاه‌های جهان است.[/toggle]

[toggle title=”آیا امکان دریافت بورسیه برای ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌های آمریکا وجود دارد؟” state=”close”]بله. بسیاری از این دانشگاه‌ها بورسیه‌های تحصیلی بسیار مناسبی را ارائه می‌دهند که می‌توانید در هنگام ثبت درخواست پذیرش خود، برای دریافت بورسیه دانشگاه مورد نظر خود نیز اقدام نمایید.[/toggle]

[toggle title=”بهترین دانشگاه های آمریکا برای ایرانیان کدامند؟” state=”close”]تحصیل در تمامی دانشگاه‌های آمریکا انتخاب بسیار مناسبی برای ایرانیان است و شانس بالایی برای دریافت اقامت این کشور بعد از اتمام تحصیلات خواهند داشت.[/toggle]

در این مقاله به بررسی بهترین دانشگاه‌های آمریکا پرداختیم. چرا که زمانی که افراد شانس تحصیل در یکی از این دانشگاه‌ها را داشته باشند، می‌توانند امید بیشتری را به ماندگار شدن در این کشور و دریافت اقامت دائم آمریکا داشته باشند.

توجه داشته باشید که هر ساله یک لیست تحت عنوان بهترین دانشگاه‌های آمریکا از نظر رتبه بندی جهانی ارائه می‌شود اما در کنار آن نیز شما می‌توانید لیست بهترین دانشگاه‌های آمریکا از نظر رشته را نیز بررسی کرده و در نهایت بهترین دانشگاه برای رشته تحصیلی خود را انتخاب نمایید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی در خصوص شرایط ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌های آمریکا می‌توانید با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا