دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
تحصیل رشته حقوق در آمریکا

تحصیل رشته حقوق در آمریکا

آخرین بروزرسانی: 8 خرداد 1402

تحصیل رشته حقوق در آمریکا؛ از بهترین گزینه‌های مهاجرت تحصیلی

تحصیل در رشته‌هایی که دارای تخصص‌های پردرآمد در کشورهای برتر خارجی هستند، از موضوعاتی است که در میان دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور باب شده است. تحصیل در آمریکا یکی از بهترین گزینه‌های مهاجرت تحصیلی در جهان است و سالانه تعداد زیادی درخواست برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر این کشور ارسال می‌شود. تحصیل رشته حقوق در آمریکا جزو محبوب‌ترین انتخاب‌های تحصیلی دانشجویان ایرانی است که ویژگی‌های ممتاز بسیاری دارد. از این مزایا می‌توان به امکان دریافت بورسیه تحصیلی اشاره کرد. برای آشنایی با شرایط تحصیل این رشته در دانشگاه‌های آمریکا با موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری همراه باشید.

تحصیل رشته حقوق در آمریکا

مزایای تحصیل رشته حقوق در آمریکا

تحصیل در کشور آمریکا مزایای بسیاری دارد که باعث شده است، سالانه در حدود 800 هزار درخواست پذیرش تحصیلی برای دانشگاه‌های این کشور ارسال شود. دولت کشور آمریکا در سالیان اخیر توانسته است، به یکی از برترین سیستم‌های آموزشی جهان تبدیل شود. تحصیل در رشته حقوق دانشگاه‌های معتبر این کشور به دلایل مختلفی در میان دانشجویان بین‌المللی محبوب شده است. از این دلایل می‌توان به فرصت‌های شغلی متعدد در کشور آمریکا می‌توان اشاره کرد.

دولت کشور آمریکا دوره‌های تحصیلی حقوق خود را به به‌روزترین و بهترین شیوه‌های روز دنیا ارائه می‌کند. امکانات بسیاری که در دانشگاه‌های معتبر این کشور وجود دارد و سطح بالای کیفیت آموزش از مهم‌ترین دلایلی هستند که دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در رشته حقوق به کشور آمریکا مهاجرت می‌کنند.

فرصت‌های شغلی بسیار برای فارغ‌التحصیلان رشته حقوق

کشور آمریکا با توجه به این که یکی از کشورهای برتر جهان در تمامی حوزه‌ها است، فرصت‌های شغلی مناسبی برای فارغ‌التحصیلان رشته حقوق ایجاد کرده است. تعداد موقعیت‌های شغلی که برای فارغ‌التحصیلان این رشته ایجاد می‌شود، روز به روز در حال افزایش هستند.

جالب است بدانید که بیش از 90 درصد فارغ‌التحصیلان رشته تحصیلی حقوق پس از اتمام تحصیل خود فورا وارد بازار کار می‌شوند. البته تلاش‌های شما استخدام شدن در موقعیت‌های شغلی نیز بی تاثیر نیست. برای مثال همواره سعی کنید رزومه کاری خود را حتی هنگام تحصیل بهبود بخشید. یکی از کارهایی که برای بهبود رزومه کاری خود می‌توانید انجام دهید، کار هنگام تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است.

کیفیت بالای سیستم آموزشی

سیستم آموزشی کشور آمریکا به دلیل سرمایه‌گذاری‌های بسیار دولت این کشور و استفاده از کادر علمی مجرب، به یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان تبدیل شده است. امروزه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر آمریکا مانند دانشگاه هاروارد آرزوی هر دانشجویی است که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارد.

کیفیت بالای سیستم آموزشی در آمریکا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم آموزشی سطح بالای این کشور تنوع رشته‌های تحصیلی است. این تنوع به دانشجویان این امکان را می‌دهد که برای تحصیل در رشته مورد علاقه‌ خود به کشور آمریکا مهاجرت کنند. همچنین وجود دوره‌های اضافی در کنار دوره‌های آکادمیک سبب شده است تا تجربه تحصیل در این کشور جذاب‌تر از پیش شود.

امکان دریافت اقامت دائم

بسیاری از افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های معتبر کشور آمریکا را دارند، پس از اتمام دوره تحصیلی خود در این کشور تصمیم می‌گیرند که اقامت خود را دریافت کنند. اولین قدم برای دریافت اقامت دائم آمریکا این است که فارغ‌التحصیلان باید وارد بازار کار شوند. در صورتی که توسط یک کارفرمای معتبر در این کشور استخدام شدید

امکان تحصیل به زبان انگلیسی

یکی از مزایای تحصیل در کشور آمریکا که شاید به چشم نیاید، امکان تحصیل به زبان بین‌المللی اول دنیا یعنی انگلیسی است. این امکان برای تحصیل در کشورهای برتر اروپایی وجود ندارد. برای مثال برای تحصیل در کشورهایی مانند آلمان و اسپانیا دانشجویان ملزم هستند تا زبان مردم این کشور را یاد بگیرند. با این که شاید در این کشورهای دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز وجود داشته باشد اما برای اقامت و زندگی در کشورهای اروپایی باید زبان مردم آن‌ها را فرا بگیرید. دانشجویان می‌توانند با تسلط بر زبان انگلیسی و دریافت مدرک معتبر این زبان به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور بپردازند و از اقامت خود لذت ببرند.

شرایط تحصیل رشته حقوق در آمریکا

تحصیل در دانشگاه‌های معتبر کشور آمریکا در میان دانشجویان ایرانی محبوبیت بالایی دارند. شرایط تحصیل در هر دانشگاهی نیز با دیگری متفاوت خواهد بود. تحصیل در رشته حقوق دانشگاه‌های آمریکا در تمامی مقاطع امکان‌پذیر است. دوره‌های تحصیلی این رشته با به‌روزترین شیوه‌های ممکن و بهترین امکانات روز دنیا ارائه می‌شود.

تحصیل رشته حقوق در آمریکا

داوطلبانی که قصد دارند در مشاغل حوزه حقوق در کشور آمریکا مشغول به کار شوند، به حداقل مدرک کارشناسی نیاز دارند. ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر دانشگاه‌های این کشور سبب می‌شود تا پس از فارغ‌التحصیلی با بازار کار بهتری روبرو شوید. همچنین با کسب مدرک مقاطع بالاتر در رشته حقوق می‌توانید حقوق دریافتی خود را افزایش دهید.

تحصیل دوره کارشناسی حقوق

تحصیل دوره‌های کارشناسی رشته حقوق در دانشگاه‌های معتبر کشور آمریکا یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های ادامه تحصیل برای داوطلبان این رشته است. این مقطع رقابت کم‌تری خواهد داشت و بنابراین می‌توانید نسبت به مقاطع بالاتر راحت‌تر پذیرش خود را دریافت کنید. تحصیل دوره کارشناسی حقوق در کشور آمریکا به مدت چهار سال طول می‌کشد. افرادی که در دوره کارشناسی این رشته فارغ‌التحصیل شوند و مدرک خود را دریافت کنند، می‌توانند در بیشتر دانشگاه‌های جهان ادامه تحصیل دهند. همچنین پس از پایان دوره کارشناسی، فارغ‌التحصیلان می‌توانند وارد بازار کار کشور آمریکا شوند.

از مدارک لازم برای تحصیل در دوره کارشناسی رشته حقوق می‌توان به مدرک زبان معتبر انگلیسی اشاره کرد. داوطلبان برای تحصیل در این دوره باید دارای مدرک زبان آیلتس (IELTS) با نمره 6.0 به بالا یا تافل (TOEFL) با نمره 80 به بالا باشند. همچنین برخورداری از معدل دبیرستان بالا می‌تواند شانس شما را برای تحصیل در دوره کارشناسی حقوق بیشتر کند.

تحصیل دوره کارشناسی حقوق در آمریکا

تحصیل دوره کارشناسی ارشد و دکترا رشته حقوق

تحصیل دوره کارشناسی ارشد و دکترا رشته حقوق در میان دانشجویان بین‌المللی به دلایلی مانند امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی جایگاه ویژه‌ای دارد.  مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد در کشور آمریکا که دو سال طول می‌کشد، امکان ورود به بازار کاری عالی در این کشور و کشورهای برتر جهان ایجاد می‌کند. واضح است که تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و دکترا این رشته نسبت به مقطع کارشناسی کمی سخت‌تر می‌باشد و نیازمند شرایط بهتری است. همچنین قبولی در آزمون ورودی LSAT یکی از شرایط تحصیل در دوره‌های تحصیلی دکترا برای رشته حقوق می‌باشد. لازم بذکر است که این آزمون در ایران برگزار نمی شود. بنابراین فرد متقاضی می تواند کارشناسی ارشد خود را در رشته حقوق در آمریکا مشغول به تحصیل شود و سپس در این آزمون در کشور آمریکا برای ورود به مقطع دکترای حقوق ادامه تحصیل دهد.

پیش از ورود به بازار کار تمامی دانشجویان بین‌المللی باید در دوره یک ساله کارآموزی در برخی از موسسات معتبر کشور آمریکا شرکت کنند. دانشجویانی که قصد شاغل شدن در حوزه وکالت را دارند، باید پس از اتمام دوره تحصیلی و کارآموزی خود، در آزمون Bar Examination شرکت کنند.

معرفی بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل در رشته حقوق

از مسائل مهمی که داوطلبان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارجی با آن درگیر هستند، انتخاب بهترین دانشگاه برای تحصیل است. دانشگاه‌های بسیاری در این کشور برای تحصیل در رشته حقوق وجود دارند که دانشجویان ایرانی می‌توانند برای ادامه تحصیل در آن‌ها شرکت کنند. جالب است بدانید که تعداد زیادی از بهترین دانشکده‌های حقوق دنیا در آمریکا وجود دارند. همین مسئله باعث شده است دانشجویان بین‌المللی مشتاق تحصیل در رشته حقوق این کشور شوند. در ادامه این بخش دانشگاه‌های برتر کشور آمریکا برای ادامه تحصیل در رشته حقوق را بررسی می‌کنیم.

تحصیل رشته حقوق در آمریکا

دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد؛ بهترین گزینه در جهان

دانشگاه هاروارد یکی از بهترین دانشگاه‌های آمریکا است که دانشکده حقوق آن به عقاید بسیاری از منتقدین، بهترین دانشکده حقوق این کشور به شمار می‌رود. دانشکده حقوق هاروارد سالانه تعداد زیادی از دانشجویان مستعد را جذب می‌کند که حداقل نمره 173 را در آزمون LSAT کسب کرده باشند. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین و معتبرین دانشگاه‌های آمریکا است که آینده شغلی مناسبی را برای شما ایجاد می‌کند.

دانشگاه هاروارد در ایالت ماساچوست قرار دارد که سالانه بیش از 7.000 درخواست به این دانشگاه ارسال می‌شود. دانشکده حقوق این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های حقوق در کشور آمریکا است. نکته جالب فارغ‌التحصیلان رشته حقوق در دانشکده هاروارد این است که 99 درصد از این افراد در آزمون وکالت قبول (Bar exam) شده‌اند. این آمار برای یک دانشگاه واقعا چشم‌گیر است و بارها از سوی منتقدین دانشگاه‌های آمریکا مورد تحسین قرار گرفته است.

دانشکده حقوق دانشگاه ییل

دانشگاه ییل یکی از بهترین دانشگاه‌های داخلی کشور آمریکا به شمار می‌رود که دارای دوره‌های متنوعی است. دانشکده حقوق این دانشگاه حدود دو قرن قدمت دارد و به عنوان یکی از معتبرترین دانکشده‌های حقوق آمریکا در جهان شناخته می‌شود. سالانه تعداد 629 دانشجوی داخلی و خارجی در دوره‌های حقوق این دانشکده پذیرش می‌شوند. افراد مشهوری بسیار در دانشکده حقوق ییل فارغ‌التحصیل شده‌اند که امروزه جزو مقامات بلند مرتبه کشور آمریکا هستند.

هیلاری کلینتون و بیل کلینتون دو تن از سرشناس‌ترین افرادی هستند که در دانشکده حقوق ییل فارغ‌التحصیل شده‌اند. به نقل از سایت‌های معتبر آمریکایی حدود 83 درصد از افرادی که در این دانشکده فارغ‌التحصیل می‌شوند در آزمون وکالت نمره قبولی را کسب می‌کنند. دانشکده حقوق ییل سالانه حدود 200 دانشجوی داخلی و خارجی جذب می‌کند. این دانشکده یکی از کوچک‌ترین دانشکده‌های حقوق در آمریکا می‌باشد.

دانشکده حقوق دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد نیز یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور آمریکا است که دارای دوره‌های تحصیلی با کیفیتی می‌باشد. این دانشگاه، دانشکده‌های مختلفی دارد که در زمینه‌های مختلف اعتبار بالایی در آمریکا دارند. دانشکده حقوق استنفورد یکی از بزرگ‌ترین دانشکده‌های حقوق در این کشور است که حدود 90 اعضای کادر علمی تمام وقت و نیمه وقت دارد.

دانشگاه خصوصی استنفورد حدود 128 سال قدمت دارد که در ایالت کالیفرنیا واقع شده است. این دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه‌ غرب کشور آمریکا در نظر گرفته می‌شود که سالانه بیش از 500 دانشجوی خارجی و داخلی در رشته حقوق پذیرش می‎کند. بنابر آمار سایت‌های معتبر آمریکایی 94 درصد از افرادی که در دانشکده حقوق فارغ‌التحصیل می‌شوند در آزمون وکالت قبول می‌شوند. دانشکده حقوق استنفورد جزو گران‌ترین دانشکده‌های آمریکا به شمار می‌رود. شهریه این دانشکده سالانه برابر با 105 هزار یورو است.

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های آمریکا

دریافت پذیرش تحصیلی در یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور آمریکا، اولین قدم مهاجرت تحصیلی به این کشور است. بیش از پنج هزار دانشگاه و موسسه‌های آموزشی معتبر در آمریکا وجود دارند که علاقه‌مندان به رشته حقوق می‌توانند شانس خود را برای دریافت پذیرش در آن‌ها امتحان کنند. یکی از شرایط تحصیلی برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور شرکت و قبولی در آزمون ورودی LSAT است. لازم به ذکر است که شرایط اخذ پذیرش تحصیلی حقوق در دانشگاه‌های آمریکا نسبت به دانشگاه‌های ایران متفاوت می‌باشد.

شرایط پذیرش در دوره کارشناسی

تحصیل در دوره کارشناسی رشته حقوق نیازمند شرایطی است که دانشجویان باید برای تحصیل در این رشته از آن‌ها برخوردار باشند. یکی دیگر از شروط مورد نیاز برای تحصیل در دوره کارشناسی رشته حقوق داشتن معدل دیپلم 14 به بالا است. افرادی که در مقطع کارشناسی رشته حقوق پذیرفته می شوند، به مدت چهار سال در دوره کارشناسی مشغول به تحصیل می‌شوند و پس از تحصیل در دوره یک ساله کارآموزی شرکت می‌کنند.

شرایط پذیرش در دوره کارشناسی ارشد و دکترا

از شرایط تحصیل در دوره دکترا رشته حقوق در کشور آمریکا باید به نیاز به شرکت در آزمون ورودی LSAT اشاره کرد. همچنین باید دارای حداقل مدرک کارشناسی حقوقی باشید و در صورت تحصیل در رشته دیگر ملزم به گذراندن واحدها و پیش نیازهای لازم و موردنظر دانشگاه هستید.  لازم بذکر است که آزمون LSAT در ایران برگزار نمی شود. بنابراین فرد متقاضی می تواند کارشناسی ارشد خود را در رشته حقوق در آمریکا مشغول به تحصیل شود و سپس در این آزمون در کشور آمریکا برای ورود به مقطع دکترای رشته حقوق، ادامه تحصیل دهد.

شرایط تحصیل دوره کارشناسی ارشد دانشگاه‌های آمریکا نیز شامل داشتن مدرک آیلتس با نمره 7.0 به بالا است. همچنین داشتن یک انگیزه‌نامه قوی نیز می‌تواند شانس شما را برای اخذ پذیرش تحصیلی به صورت چشم‌گیری افزایش دهد.

شرایط آزمون LSAT؛ تمامی نکاتی که باید بدانید

همانطور که شاید تا به اینجا مقاله متوجه شده باشید، آزمون LSAT (Law School Admission Test)، یک آزمون ورودی برای دانشجویان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در دکترای رشته تحصیلی حقوق است. این آزمون از سوی موسسه‌ای به نام Law School Admission Council چهار با در سال برگزار می‌شود و سطح دانایی داوطلبان را در حوره‌های مختلف می‌سنجد.

آزمون LSAT دارای بخش‌های مختلفی است که شامل بخش‌های: استدلال منطقی، استدلال تحلیلگر، درک مطلب و بخش نوشتاری می‌شود. داوطلبان مدت سه ساعت و سی دقیقه برای شرکت در این آزمون مهلت دارند. هزینه آزمون LSAT با توجه به شرایط و محل برگزاری این آزمون متفاوت خواهد بود اما به طور میانگین هزینه آزمون LSAT برابر با 200 دلار است.

آزمون LSAT حدود 99 تا 102 سوال چهار گزینه‌ای دارد که دانشجویان باید در طول مدت ارائه شده پاسخ داده شود. نمره این آزمون از 120 تا 180 حساب می‌شود که هر دانشگاهی با توجه به شرایط خود یک حداقل نمره در این آزمون تعیین کرده است. برای مثال اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های برتر کشور آمریکا ماند دانشگاه هارواد و دانشگاه ییل نیازمند نمره LSAT 173 هستند. نمرات مورد نیاز برای دریافت پذیرش تحصیلی در 10 دانشگاه برتر کشور آمریکا به مانند زیر است:

  • نمره مورد نیاز برای تحصیل در دانشکده حقوق هاروارد برابر با 173
  • نمره مورد نیاز برای تحصیل در دانشکده حقوق ییل برابر با 173
  • نمره مورد نیاز برای تحصیل در دانشکده حقوق کلمبیا برابر با 172
  • نمره مورد نیاز برای تحصیل در دانشکده حقوق استنفورد برابر با 171
  • نمره مورد نیاز برای تحصیل در دانشکده حقوق شیکاگو برابر با 171
  • نمره مورد نیاز برای تحصیل در دانشکده حقوق نیویورک برابر با 170
  • نمره مورد نیاز برای تحصیل در دانشکده حقوق پنسیلوانیا برابر با 170
  • نمره مورد نیاز برای تحصیل در دانشکده حقوق ویرجینیا برابر با 170
  • نمره مورد نیاز برای تحصیل در دانشکده حقوق دوک برابر با 169
  • نمره مورد نیاز برای تحصیل در دانشکده حقوق میشیگان برابر با 169

ویزای تحصیلی کشور آمریکا

دریافت ویزای تحصیلی کشور آمریکا پس از اخذ پذیرش تحصیلی در یکی از دانشگاه‌های معتبر این کشور، از مهم‌ترین اقدامات مهاجرت تحصیلی به شمار می‌رود. ویزای تحصیلی کشور آمریکا در سالیان اخیر به دلیل مزایای بسیاری مانند امکان دریافت اقامت دائم در این کشور پس از تحصیل محبوبیت بالایی پیدا کرده است. برای دریافت این ویزا در ابتدا باید مدارک مورد نیاز را تهیه کنید و به صورت ترجمه شده به سفارت‌خانه کشور آمریکا ببرید.

کشور آمریکا در کشور ایران سفارت‌خانه ندارد. به همین دلیل افرادی که علاقه‌مند به دریافت ویزای تحصیلی این کشور هستند باید به سفارت‌خانه آمریکا در کشورهای همسایه مراجعه کنند. یکی از بهترین کشورهای همسایه که برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا به ایرانیان پیشنهاد می‌شود، کشور ترکیه است. جالب است بدانید که می‌توانید تنها با در اختیار داشتن پاسپورت خود به مدت 90 روز در این کشور اقامت داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کشور آمریکا

دریافت ویزای تحصیلی کشور آمریکا نیازمند شرایط و مدارکی است که باید با دقت جمع‌آوری شوند. از این مدارک می‌توان به مدارک شناسایی مانند کارت ملی اشاره کرد. دقت داشته باشید که تمامی مدارک باید در دارالترجمه‌های معتبر به زبان انگلیسی ترجمه شوند. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کشور آمریکا به شرح زیر هستند:

  • گذرنامه دارای اعتبار تا شش ماه
  • ارائه اصل و ترجمه رسمی کلیه مدارک تحصیلی مقاطع قبلی فرد متقاضی
  • چهار قطعه عکس رنگی
  • نامه پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه‌های آمریکا
  • ارائه کلیه مدرک مالی لازم برای اثبات تمکن مالی فرد در آمریکا
  • ارائه مدرک بیمه درمانی

بورسیه تحصیلی برای متقاضیان رشته حقوق

بورسیه‌های تحصیلی همواره از مواردی هستند که دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور به دنبال آن هستند. این بورسیه‌های تحصیلی در رشته حقوق دانشگاه‌های آمریکا قابل دریافت هستند که می‌توانند هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویان بین‌المللی را پوشش دهند. اخذ بورسیه‌ تحصیلی برای افرادی امکان‌پذیر است که دارای مدارک مناسبی مانند معدل بالای مدرک تحصیلی پیشین هستند.

برخورداری از مدرک زبان معتبر با نمره بالا نیز می‌تواند یک امتیاز مثبت برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی کشور آمریکا حساب شود. بورسیه‌های تحصیلی بسیاری وجود دارند که دانشجویان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. این تسهیلات مالی گاهی توسط دولت، سازمان‌های خیریه و گاهی توسط دانشگاه‌ها به دانشجویان مستعد خارجی اعطا می‌شوند.

محبوب‌‌ترین بورسیه‌های تحصیلی رشته حقوق

داوطلبان ادامه تحصیل در رشته حقوق دانشگاه‌های معتبر آمریکا می‌توانند از میان بورسیه‌های تحصیلی محبوب شانس خود را برای دریافت آن‌ها امتحان کنند. میزان این بورسیه‌ها از 1 تا 27 هزار دلار در سال می‌باشد که داوطلبان ایرانی می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند. از محبوب‌ترین بورسیه‌های تحصیلی رشته حقوق در کشور آمریکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بورسیه جوولین (Juvenile Justice Law School Scholarship): بورسیه تحصیلی جوولین یکی از محبوب‌ترین بورسیه‌های تحصیلی کشور آمریکا است که برای دانشجویان مستعد خارجی ارائه می‌شود. میزان هزینه این بورسیه تحصیلی برابر با یک هزار دلار در سال است
  • بورسیه تحصیلی دانشجویان حقوق (The Law Student Fellowship Program): بورسیه تحصیلی دانشجویان حقوق یکی از بورسیه‌های دولتی آمریکا است که توسط موسسه ملی وکالت این کشور صادر می‌شود. این بورسیه برای افرادی قابل دریافت است که حداقل دو سال تحصیلی کامل در یکی از دانشگاه‌های آمریکا گذارنده باشند. میزان این بورسیه تحصیلی از 1 تا 10 هزار دلار سالیانه است
  • بورسیه تحصیلی اچ ام هابرد (The H M Hubbard Law Scholarship): بورسیه تحصیلی اچ ام هابرد یکی از محبوب‌ترین بورسیه‌های تحصیلی در کشور آمریکا است که حدود 27 هزار دلار برای دانشجویان فراهم می‌کند. این میزان سرمایه برای افرادی است که قصد تحصیل در کشورهای اروپایی مانند انگلیس و ولز را داشته باشند، قابل دریافت است
  • بورسیه تحصیلی یو‌سی‌‎جی (UCG Scholarship Programme): بورسیه تحصیلی یو‌سی‌جی یکی از محبوب‌ترین بورسیه‌های تحصیلی آمریکا است که به دانش‌آموزان مستعد اعطا می‌شود. این بورسیه تحصیلی حدود 12 هزار دلار برای افرادی فراهم می‌کند که دارای مشخصات عالی در تحصیلات آکادمیک باشند

 

شرایط لازم برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی

افرادی که قصد بهره‌مندی از بورسیه‌های تحصیلی را دارند باید دارای شرایطی باشند. این افراد با داشتن این شرایط می‌توانند در میان تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی که قصد دریافت بورسیه‌های تحصیلی را دارند، از این تسهیلات برخوردار شوند. شرایط مورد نیاز برای اخذ بورسیه‌های تحصیلی در رشته حقوق دانشگاه‌های آمریکا با توجه به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی شما متفاوت خواهد بود. از مدارک کلی برای دریافت این تسهیلات مالی می‌توان به داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی با نمره بالا اشاره کرد.

شرایط عمومی برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی کشور آمریکا به شرح زیر است:

  • برخورداری از معدل تحصیلی بالا
  • برخورداری از رزومه تحصیلی و کاری مناسب
  • کسب نمره بالا در آزمون ورودی LSAT (برای مقاطع ارشد و دکترا)

درآمد فارغ‌التحصیلان رشته حقوق در آمریکا

فارغ‌التحصیلان رشته حقوق علاوه بر این که در کشور آمریکا با فرصت‌های شغلی متعددی روبرو خواهد شد، درآمد بیشتری نیز نسبت به دیگر کشورهای دریافت می‌کنند. وکالت و شغل‌های مربوط به رشته حقوق یکی از پردرآمدترین مشاغل در کشور آمریکا به شمار می‌روند. میانگین درآمد افرادی که در این رشته فارغ‌التحصیل می‌شوند از 45 هزار دلار شروع و تا 180 هزار دلار می‌باشند.

درآمد فارغ‌التحصیلان رشته حقوق در آمریکا

میانگین افرادی که در شغل وکالت مشغول به کار می‌شوند حدود 122 هزار دلار در سال است. درآمد افراد در کشور آمریکا به عوامل مختلفی مانند: تجربه کاری، مدرک تحصیلی و محلی که در آن مشغول به کار هستید، بستگی دارد. درآمد فارغ‌التحصیلان رشته حقوق در کشور آمریکا به تفکیک ایالات به مانند زیر است:

  • درآمد فارغ‌التحصیلان رشته حقوق در کالیفرنیا برابر با 180 هزار دلار
  • درآمد فارغ‌التحصیلان رشته حقوق در نیویورک برابر با 174 هزار دلار
  • درآمد فارغ‌التحصیلان رشته حقوق در ماساچوست برابر با 169 هزار دلار
  • درآمد فارغ‌التحصیلان رشته حقوق در کنتیکت برابر با 158 هزار دلار
  • درآمد فارغ‌التحصیلان رشته حقوق در ایلینویز برابر با 153 هزار دلار
  • درآمد فارغ‌التحصیلان رشته حقوق در ویرجینیا برابر با 151 هزار دلار
  • درآمد فارغ‌التحصیلان رشته حقوق در نیوجرسی برابر با 151 هزار دلار

هزینه زندگی در کشور آمریکا برای دانشجویان حقوق

هزینه‌های زندگی در کشور آمریکا یکی دیگر از موارد مهمی است که باید پیش از مهاجرت تحصیلی به کشورهای دیگر در نظر گرفت. این هزینه‌ها می‌توان بسته به سبک زندگی دانشجویان زیاد یا کم باشد. همچنین از عوامل دیگری که در هزینه زندگی دانشجویان در این کشور تاثیر دارد می‌توان به: شهر مورد نظر، دانشگاه و شرایط اقامتی اشاره کرد. اجاره محل‌های اقامتی در کشورهای خارجی معمولا بیشترین بخش هزینه یک دانشجو را تشکیل می‌دهند. دانشجویان بسیاری برای کم‌ کردن هزینه‌های اقامتی خود در خوابگاه‌های دانشجویی ساکن می‌شوند.

به طور کلی زندگی در مناطق شهری و به ویژه در کلانشهرهای آمریکا نسبت به دیگر مناطق گران‌تر است. میانگین هزینه زندگی دانشجویان خارجی در این کشور 1.100 تا 2.200 دلار در ماه تخمین زده شده است. میانگین این هزینه در مناطق مختلف کشور آمریکا به شرح زیر است.

  • مناطق شرقی آمریکا:

هزینه زندگی دانشجویی در بوستون برابر با 1.500 تا 3.000 دلار

هزینه زندگی دانشجویی در آتلانتا برابر با 1.200 تا 2.200 دلار

هزینه زندگی دانشجویی در فیلادلفیا برابر با 800 تا 1.200 دلار

  • مناطق غربی آمریکا:

هزینه زندگی دانشجویی در لس انجلس 1.500 تا 2.500 دلار

هزینه زندگی دانشجویی در سن‌فرانسیسکو برابر با 2.220 تا 4.000 دلار

هزینه زندگی دانشجویی در سن دیگو برابر با 1.400 تا 2.100 دلار

  • مناطق مرکزی:

هزینه زندگی دانشجویی در نیو اورلن برابر با 1.100 تا 2.000 دلار

هزینه زندگی دانشجویی در سایتل برابر با 1.500 تا 2.500 دلار

  • مناطق شمالی:

هزینه زندگی دانشجویی در شیکاگو برابر با 1.300 تا 2.500 دلار

هزینه زندگی دانشجویی در دیترویت برابر  با 1.000 تا 1.800 دلار

امکان کار حین تحصیل در کشور آمریکا

یکی از ویژگی‌های تحصیل در کشورهای خارجی امکان کار هنگام تحصیل است، که باعث می‌شود دانشجویان بتوانند برخی از هزینه‌های خود را در کشور مورد نظر پوشش دهند. این امکان برای دانشجویان ایرانی که برای تحصیل رشته حقوق در آمریکا به این کشور مهاجرت کرده‌اند، وجود دارد. دانشجویان رشته حقوق می‌توانند در هنگام تحصیل خود در دانشگاه‌های این کشور به کار نیمه وقت در موسسه‌های دولتی آمریکا مشغول به کار شوند. افرادی که در دوره کارشناسی این رشته مشغول به تحصیل هستند، می‌توانند تا 20 ساعت در هفته کار نیمه وقت داشته باشند.

شغل‌های نیمه وقت برای دانشجویان علاوه بر پوشش دادن هزینه‌های مزایای دیگری نیز دارد. از این مزایا می‌توان به قوی کردن رزومه کاری خود اشاره کرد. با این کار دانشجویان خارجی می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه‌های این کشور آسان‌تر مشغول به کار شوند.

سوالات متداول پیرامون تحصیل رشته حقوق در آمریکا

در این بخش به چندین سوال متداول شما عزیزان درباره تحصیل رشته حقوق در آمریکا پاسخ می‌دهیم.

برای تحصیل در رشته حقوق دانشگاه‌های آمریکا نیاز به شرکت در آزمون ورودی می‌باشد؟

افرادی که قصد تحصیل رشته حقوق در دانشگاه‌های آمریکا در مقطع دکترا را دارند باید ابتدا در آزمون ورودی این رشته به نام آزمون LSAT قبول شوند. و برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این رشته نیازی به آزمون ورودی خاصی بجز داشتن مدرک زبان تافل یا ایلتس نیست.

برای تحصیل رشته حقوق در دانشگاه‌های آمریکا به چه شرایطی نیاز است؟

افرادی که علاقه‌مند به تحصیل رشته حقوق در کشور آمریکا را دارند باید دارای رزومه تحصیلی قوی، مدرک زبان معتبر انگلیسی و انگیزه‌نامه قوی برای تحصیل در این رشته باشند.

آیا امکان دریافت بورسیه‌ برای ادامه تحصیل در رشته حقوق دانشگاه‌های آمریکا وجود دارد؟

بله، دانشجویانی که قصد دارند با دریافت بورسیه تحصیلی در کشور آمریکا مشغول به تحصیل شوند، می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی استفاده کنند.

برای قبولی در دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد باید چه نمره‌ای در آزمون ورودی کسب کنیم؟

افرادی که قصد دارند برای ادامه تحصیل در رشته حقوق به کشور آمریکا مهاجرت کنند، باید در آزمون LSAT نمره 173 از 180 نمره دریافت کنند.

میانگین هزینه زندگی در کشور آمریکا برای دانشجویان حقوق چقدر است؟

میانگین هزینه زندگی در کشور آمریکا به عوامل مختلفی از جمله سبک زندگی افراد بستگی دارد. این میانگین برابر با 1.100 تا 2.220 دلار است.

تحصیل در آمریکا به عنوان بهترین گزینه برای داوطلبان رشته حقوق

تحصیل در کشور آمریکا در سالیان اخیر یکی از پرطرفدارترین گزینه‌های تحصیلی در جهان بوده است. دانشکده‌های معتبر این کشور نزد دانشجویان بین‌المللی محبوبیت بالایی دارند. تحصیل رشته حقوق در آمریکا در میان داوطلبان ایرانی به دلایل زیادی محبوب شده است. از این دلایل می‌توان به امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی و بازار کار عالی پس از فارغ‌التحصیلی اشاره کرد.

افرادی که قصد تحصیل در دکترای رشته حقوق در دانشگاه‌های آمریکا را دارند باید در آزمون ورودی این رشته شرکت کنند. این آزمون LSAT نام دارد و سالانه حدود چهار مرتبه برگزار می‌شود. از شرایط دیگر برای تحصیل در رشته حقوق کشور آمریکا داشتن رزومه تحصیلی مناسب و انگیزه‌نامه می‌باشند.

موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری جزو بهترین موسسات مهاجرتی در ایران است که خدمات بسیار باکیفیتی را در زمینه تحصیل در رشته‌های مختلف دانشگاه‌های خارجی ارائه می‌دهد. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت و دریافت خدمات ما، یک تجربه بی دغدغه از مهاجرت تحصیلی خود به دیگر کشورها داشته باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا