دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
رنکینگ دانشگاه های آمریکا

رنکینگ دانشگاه های آمریکا

آخرین بروزرسانی: 8 خرداد 1402

رنکینگ دانشگاه های آمریکا؛ ملاکی برای انتخاب محل تحصیل

انتخاب یک دانشگاه معتبر در کشورهای خارجی که شرایط مناسبی برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی داشته باشد، همواره چالشی سخت بوده است. تحصیل در آمریکا به دلیل مزایای مختلفی مانند اعتبار بالای مدرک تحصیلی،‌ تنوع دوره‌های آموزشی و رتبه بالای دانشگاه‌های این کشور محبوبیت زیادی نزد دانشجویان سراسر جهان دارد. اطلاع از رنکینگ دانشگاه های آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی، این امکان را فراهم می‌کند، که بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند. در این مطلب از موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری با رنکینگ دانشگاه‌های کشور آمریکا آشنا می‌شویم.

چرا باید دانشگاه‌های برتر آمریکا را برای تحصیل انتخاب کنیم

تحصیل در دانشگاه‌های برتر کشور آمریکا همواره رویایی جذاب برای دانشجویان بین‌المللی بوده است. از مزایای تحصیل در این کشور که توانسته است، آمریکا را به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی در جهان تبدیل کند، می‌توان به کیفیت بالای سیستم آموزشی در این کشور اشاره کرد. با وجود اینکه کشورهای برتر اروپایی در حال ارائه دوره‌های زبان انگلیسی هستند، آمریکا همچنان نزد دانشجویان بین‌المللی جایگاهی برتر دارد. در ادامه این بخش به بررسی مزایای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های این کشور می‌پردازیم.

استفاده از تکنولوژی پیشرفته در دوره‌های تحصیلی

یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه‌های برتر کشور آمریکا، تکنولوژی روز دنیا است که در تمامی دوره‌های تحصیلی به کار گرفته شده. از پروژه‌های تحقیقاتی نوین گرفته تا موقعیت‌های کارآموزی بی‌نظیر که تحصیل در این کشور را یادگیری تجربی علوم روز دنیا همراه کرده است.

دانشجویان بین‌المللی در کشور آمریکا در هنگام تحصیل خود وارد بازار کاری با بهترین تکنولوژی‌های روز دنیا می‌شوند. دانشگاه مرکزی فلوریدا یکی از این دانشگاه‌ها پیشرفته در آمریکا است که در سال 2020 میان 10 دانشگاه نوین برتر دنیا دیده می‌شد.

تنوع دوره‌های تحصیلی

وجود تنوع دوره‌های تحصیلی در کشور آمریکا این امکان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است تا در رشته مورد علاقه خود مشغول به تحصیل شوند. همچنین تنوع و انعطاف‌پذیری دوره‌های تحصیلی در این کشور باعث می‌شود تا دانشجویان بتوانند به هنگام تحصیل در دوره‌های آکادمیک، در دوره‌های هنری و ورزشی مورد علاقه خود نیز شرکت کنند. دانشجویان خارجی با توجه به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی مورد نظر خود انتخاب‌های زیادی برای تحصیل در این خواهند داشت.

امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی

یکی از مزایای تحصیل در کشورهای خارجی که بسیاری از دانشجویان به دنبال دریافت آن هستند، دریافت بورسیه‌های تحصیلی است. بورسیه‌های تحصیلی در کشور آمریکا امکان تحصیل در بهترین دانشگاه‌های این کشور بدون نگرانی درباره هزینه‌های خود را فراهم می‌کند.

بورسیه‌های تحصیلی در کشور آمریکا انواع مختلفی دارند که توسط موسسات مختلف آموزشی و دولت این کشور به دانشجویان مستعد ارائه می‌شود. برخی از این بورسیه‌ها بخشی از هزینه تحصیل و زندگی در کشور آمریکا را پوشش می‌دهند و برخی دیگر تمامی هزینه‌های دانشجو را پوشش می‌دهند.

بازار کاری عالی پس از تحصیل

دانشجویان بسیاری هستند که با تحصیل در کشور آمریکا به دنبال شاغل شدن در این کشور و دریافت اقامت دائم خود هستند. خبر خوب برای این افرادی این است که بازار کار و فرصت‌های شغلی در آمریکا به قدری غنی می‌باشد که دانشجویان می‌توانند در هر حوزه تحصیلی، چندین موقعیت در اکثر ایالت‌های این کشور پیدا کنند.

سالانه فرصت‌های شغلی فراوانی در رشته‌های پرتقاضای کشور آمریکا مانند: رشته مهندسی کامپیوتر، رشته حقوق و حسابداری ایجاد می‌شوند. افرادی که در این رشته‌های تحصیلی با نمرات بالای موفق به فارغ‌التحصیلی شوند، می‌توانند به راحتی وارد بازار کار کشور آمریکا شوند.

بیشتر بخوانید:

تحصیل به زبان انگلیسی

یکی از ویژگی‌های ممتاز تحصیل در کشور آمریکا، تحصیل به زبان انگلیسی است. این ویژگی برای دانشجویان بین‌المللی که تجربه تحصیل در کشورهای خارجی را داشته‌اند، یکی از مهم‌ترین مزایا به شمار می‌رود. این افراد معتقد هستند که مجبور نبودن یادگیری یک زبان دیگر مانند آلمانی، باعث می‌شود تا تمرکز دانشجویان بر روی تحصیل خود باشد.

امروزه تحصیل در دوره‌های زبان انگلیسی در کشورهای برتر اروپایی مانند آلمان و اتریش نیز وجود دارد. با این حال محبوبیت کشور آمریکا نزد شهروندان کشورهای دیگر نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه سالانه بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

رنکینگ دانشگاه های آمریکا

رنکینگ دانشگاه های آمریکا در میان دانشگاه‌های جهان یکی از مواردی است که نشان‌دهنده کیفیت بالای سیستم آموزشی در این کشور می‌باشد. اطلاع از این رتبه‌بندی به دانشجویان کمک می‌کند تا بتواند از میان دانشگاه‌های برتر آمریکا، بهترین انتخاب را داشته باشند.

رنکینگ دانشگاه های آمریکا یک معیار برای دانشجویان است که توسط سایت‌های معتبر رنکینگ دنیا ارائه می‌شود. این رتبه‌بندی در بخش‌ها و دانشکده‌های مختلف نیز صورت می‌گیرد. دانستن رنکینگ دانشکده‌ها به دانشجویان این امکان را می‌دهد که برای تحصیل در بهترین دانشکده این کشور رزومه تحصیلی ارسال کنند. در این مقاله برای معرفی برترین دانشگاه‌های آمریکا از آمارها و تحقیقات سایت معتبر تاپ یونیورسیتیز (TopUniversities) در سال 2021 استفاده شده است.

دانشگاه هاروارد؛ مقصدی رویایی برای دانشجویان بین‌المللی

دانشگاه هاروارد در سال 2021 به عنوان برترین دانشگاه آمریکا انتخاب شده است. این دانشگاه که در سال 1638 تاسیس شده، از روی اولین خیر خود یعنی جان هاروارد نام‌گذاری شده است. هاروارد را با جرات می‌توان معتبرترین و شناخته‌ شده‌ترین دانشگاه کشور آمریکا دانست که بیشتر دانشجویان و دانش‌آموزان بین‌المللی رویای تحصیل در آن را دارند.

رنکینگ دانشگاه های آمریکا

دانشگاه هاروارد در شهر کمبریج، ایالت ماساچوست قرار دارد. این دانشگاه را می‌توان به عنوان یکی از ثروتمندترین دانشگاه‌های جهان معرفی کرد. دانشگاه خصوصی هاروارد دارای  دوره‌های تحصیلی متنوع و شرایط تحصیلی بی‌نظیری است که در ادامه باهم به مرور آن خواهیم پرداخت.

دانشگاه هاروارد حدود 6.500 نفر دانشجوی دوره کارشناسی و 14 هزار نفر دانشجوی دوره‌های عالی دارد. این دانشگاه خصوصی شامل 11 واحد آکادمی است که شامل 10 دانشکده می‌شود. از اصلی‌ترین ویژگی‌های تحصیل در هاروارد می‌توان به امکان دریافت بورسیه تحصیلی و بازار کار فوق‌العاده پس از اتمام تحصیل اشاره کرد. از فارغ‌التحصیلان به نام این دانشگاه می‌توان به باراک اوباما و جورج بوش اشاره کرد.

شرایط پذیرش در دانشگاه هاروارد

تحصیل در تمامی مقاطع دانشگاه هاروارد برای دانشجویان ایرانی امکان‌پذیر است. شرایط تحصیل در این دانشگاه به دلایل مختلف چندان آسان نیست. گمان می‌کنم این که دانشگاه هاروارد بهترین دانشگاه خصوصی آمریکا است به خودی خود دلیل موجه برای شرایط سخت پذیرش در این دانشگاه باشد.

از مهم‌ترین شرایط پذیرش در دانشگاه هاروارد می‌توان به کسب نمرات بالای در آزمون‌های ورودی اشاره کرد. این آزمون‌های ورودی شامل: آزمون SAT (Scholastic Assessment Test) و آزمون ACT (American College Test) می‌شوند. همچنین داشتن معدل بالا برای پذیرش در دانشگاه هاروارد یکی از مهم‌ترین شروط پذیرش است.

یکی دیگر از شرایط لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه هاروارد داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی با نمره بالا است. از این مدارک می‌توان به آیلتس 7.0 به بالا و تافل بالای 100 اشاره کرد. دیگر شرایط و مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه هاروارد به شرح زیر هستند:

  • تکمیل فرم پذیرش در هاروارد
  • پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ 75 دلار
  • مدرک تحصیلی پیشین
  • داشتن حداقل دو توصیه‌نامه از اساتید معتبر
  • انگیزه‌نامه مناسب
  • دریافت نمره 33 تا 35 آزمون ست
  • پاسپورت معتبر تا شش ماه
  • چهار قطعه عکس پاسپورتی
  • بیمه معتبر درمانی در آمریکا
  • مدرک زبان معتبر
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • ارائه مدرکی جهت اثبات تمکن مالی (حداقل 15 هزار دلار)

دانشگاه استنفورد؛ دومین دانشگاه برتر آمریکا در شهر سن‌فرانسیسکو

دانشگاه استنفورد (Stanford University) دومین دانشگاه برتر کشور آمریکا است که سالانه تعداد زیادی دانشجوی خارجی را به خود جذب می‌کند. این دانشگاه در سال 1880 تاسیس شده است که دانشکده‌ها و دوره‌های تحصیلی متنوعی دارد. از محبوب‌ترین دانشکده‌های دانشگاه استنفورد می‌توان به: دانشکده‌های علوم طبیعی، بازرگانی، پزشکی و حقوق اشاره کرد. این دانشگاه با ضریب پذیرش 4.7 درصد به عنوان یکی از دانشگاه‌های آمریکا شناخته می‌شود که رقابت سختی برای پذیرش در آن خواهید داشت.

رنکینگ دانشگاه های آمریکا

دانشگاه استنفورد حدود هفت هزار دانشجوی بین‌المللی دارد که از سراسر دنیا به کشور آمریکا مهاجرت کرده‌اند. شهریه این دانشگاه برای مقاطع و رشته‌های مختلف متفاوت است، اما با این حال میانگین شهریه دانشگاه استنفورد حدود 19 هزار دلار است.

مدارک و شرایط مورد نیاز برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، اخذ پذیرش در دانشگاه استنفورد برای دانشجویان بین‌المللی رقابتی است. دانشجویان برای دریافت پذیرش در این دانشگاه باید رزومه تحصیلی خود را تا حد امکان قوی کنند. داوطلبان برای اخذ پذیرش در دانشگاه استنفورد نیازمند مدارک و شرایطی هستند. این مدارک و شرایط به شرح زیر می‌باشند:

  • رزومه تحصیلی قوی
  • چهار قطعه عکس پاسپورتی
  • مدرک تحصیلی پیشین به صورت ترجمه شده
  • کسب نمره قبولی در آزمون‌های ورودی
  • ارائه انگیزه‌نامه جذاب
  • پرداخت هزینه پذیرش در دانشگاه استنفورد به مبلغ 80 دلار

پس از دریافت پذیرش تحصیلی در دانشگاه استنفورد، مهم‌ترین قدم برای مهاجرت تحصیلی به کشور آمریکا، دریافت ویزای تحصیلی این کشور است. دانشجویان می‌توانند با ارائه نامه پذیرش خود به سفارت‌خانه کشور آمریکا ویزای تحصیلی خود را دریافت کنند.

دانشگاه فناوری ماساچوست؛ یکی از بهترین دانشگاه‌های فنی آمریکا

دانشگاه فناوری ماساچوست یکی از دانشگاه‌های ایالت ماساچوست است که از سراسر دنیا دانشجوی بین‌المللی به خود جذب می‌کند. این دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های آمریکا نیز به شمار می‌رود که در سال 1861 تاسیس شده است. دانشگاه ماساچوست در سالیان اخیر همواره در میان پنج دانشگاه برتر کشور آمریکا قرار داشته است.

رنکینگ دانشگاه های آمریکا

دانشگاه فناوری ماساچوست دارای دوره‌های تحصیلی متفاوتی است که از محبوب‌ترین آن‌های می‌توان به دوره مدیریت اشاره کرد. دانشکده‌های اقتصاد و روانشناسی این دانشگاه نیز در میان دانشجویان بین‌المللی طرفداران بسیار دارد. لازم به ذکر است که دانشگاه فناوری ماساچوست، دانشکده حقوق و پزشکی ندارد. دریافت 70 جایزه نوبل دانشجویان این دانشگاه به خوبی نشان‌دهنده کیفیت دوره‌های تحصیلی دانشگاه ماساچوست است.

از مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه ماساچوست، مدرک آیلتس با نمره 7.0 به بالا است. همچنین این دانشگاه به مانند دیگر دانشگاه‌های برتر کشور آمریکا از طریق آزمون SAT دانشجویان خود را ثبت نام می‌کند. برخی از رشته‌های محبوب ارائه شده در دانشگاه MIT به شرح زیر هستند:

  • رشته معماری
  • رشته مهندسی مکانیک
  • رشته علوم کامپیوتر
  • رشته فلسفه
  • رشته هنر
  • رشته مطالعات شهری

شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل

شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه ماساچوست مانند دیگر دانشگاه‌های برتر آمریکا است. داشتن رزومه تحصیلی عالی و پشتکار بالا از لازمه‌های اصلی برای تحصیل در این دانشگاه است. مدارک مورد نیاز دیگر برای پذیرش تحصیلی در دانشگاه ماساچوست به شرح زیر است:

  • مدرک تحصیلی پیشین به همراه ریزنمرات
  • رزومه تحصیلی مناسب
  • داشتن حداقل دو توصیه‌نامه معتبر از اساتید پیشین
  • کسب نمره عالی در آزمون GRE
  • مدرک زبان معتبر مانند آیلتس و تافل
  • داشتن انگیزه‌نامه مناسب

هزینه‌‌های دانشجویی

میانگین هزینه رشته‌های مختلف در دانشگاه ماساچوست با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متقاضیان متفاوت خواهد بود. به طور کلی این شهریه سالانه برابر با 53 هزار دلار است. همچنین یکی از هزینه‌های مهمی که دانشجویان خارجی باید در نظر داشته باشند، هزینه اقامت خود است. این هزینه در ایالت ماساچوست برابر با 10 هزار دلار سالانه است که به نسبت دیگر شهرهای تحصیلی کم‌تر می‌باشد.

دانشگاه برکلی کالیفرنیا

دانشگاه برکلی کالیفرنیا (University of California Berkeley) یکی از برترین دانشگاه‌های دولتی در کشور آمریکا است که در سال 1863 تاسیس شده. این دانشگاه عضو 14 موسسه انجمن دانشگاه‌های معتبر آمریکا است. فارغ‌التحصیلان دانشگاه برکلی تا کنون موفق شده‌اند در رشته‌های مختلف 99 جایزه نوبل کسب کنند. جالب است بدانید که معماری ساختمان‌های پردیس این دانشگاه به عنوان آثار تاریخی کالیفرنیا شناخته می‌شود.دانشگاه برکلی بیش از 40 هزار دانشجو دارد که بیش از سه هزار نفر از آن‌ها را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند.

رنکینگ دانشگاه های آمریکا

وجود امکانات و ویژگی‌های فراوان برای تحصیل دانشجویان در محیط دانشگاه برکلی تحصیلی شاد و بی‌نظیر را به دانشجویان ارائه می‌کند. از این امکانات می‌توان به شرکت در دوره‌های ورزشی و هنری این دانشگاه اشاره کرد. دانشگاه برکلی دارای بیش از 350 دوره تحصیلی است که در حوزه‌های مختلف ارائه می‌شوند. از محبوب‌ترین دانشکده‌های این دانشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشکده هنر
  • دانشکده مدیریت و تجارت
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم کامپیوتر

مدارک و شرایط لازم برای تحصیل در دانشگاه برکلی

شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه برکلی با توجه به رشته و مقطع تحصیلی شما متفاوت خواهد بود. به همین علت برای اطلاع دقیق از مدارک مورد نیاز می‌توانید به سایت رسمی این دانشگاه مراجعه کنید. دانشجویان داوطلب می‌توانند درخواست پذیرش خود را به صورت آنلاین در سایت رسمی دانشگاه برکلی انجام دهند.

مدارک عمومی مورد نیاز برای پذیرش در رشته‌های تحصیلی این دانشگاه به شرح زیر هستند:

  • داشتن نمره معدل بالا (GPA)
  • دریافت نمره 33 در آزمون ACT یا نمره 2171 در آزمون SAT
  • رزومه تحصیلی قوی به همراه مقالات علمی منتشر شده
  • انگیزه‌نامه
  • مدارک زبان معتبر انگلیسی با نمرات بالا
  • تکمیل فرم درخواست آنلاین
  • رسید پرداخت انجام هزینه‌های ثبت نام

هزینه‌های دانشجویان برکلی

دانشجویان با تحصیل در دانشگاه برکلی با توجه به دولتی بودن این دانشگاه شهریه کم‌تری نسبت به دیگر دانشگاه‌ها مانند دانشگاه هاروارد پرداخت می‌کنند. هزینه شهریه این دانشگاه با توجه به رشته و مقطع تحصیلی شما متغیر است. این هزینه می‌تواند بین 5 تا 50 هزار دلار در سال باشد. هزینه اقامت در شهر کالیفرنیا نیز برابر با 15 هزار دلار در سال است.

دانشگاه لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیا

دانشگاه لس‌آنجلس (UCLA) به عنوان پنجمین دانشگاه برتر در کشور آمریکا شناخته می‌شود. این دانشگاه از معتبرترین دانشگاه‌های پژوهشی دولتی است که دارای نرخ 90 درصد فارغ‌التحصیلی می‌باشد. از مزایای برجسته تحصیل در دانشگاه لس‌آنجلس، کتاب‌خانه این دانشگاه است که دارای بیش از نه میلیون کتاب و مقالات علمی است. دانشکده فلسفه دانشگاه لس‌آنجلس در سالیان اخیر به عنوان بهترین دانشکده فلسفه در این کشور شناخته می‌شود. این دانشگاه دارای پنج دانشکده تخصصی علوم بهداشتی نیز است.

رنکینگ دانشگاه های آمریکا

از محبوب‌ترین دانشکده‌های دیگر دانشگاه لس‌انجلس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشکده هنر
  • دانشکده زبان انگلیسی
  • دانشکده علوم سیاسی
  • دانشکده اقتصاد
  • ریاضیات

شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل دانشجویان لس‌آنجلس

دانشگاه لس‌آنجلس یکی از سخت‌گیرترین دانشگاه‌های دولتی کشور آمریکا است که سالانه حدود هفتاد درصد از درخواست دانشجویان را رد می‌کند. تمرکز این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان خارجی و داخلی بیشتر بر روی آزمون‌های ورودی است. داشتن تجربه در دوره‌های پژوهشی می‌تواند کمک شایانی برای پذیرفته شدن شما در این دانشگاه کند. مدارک و شرایط خاصی برای پذیرش تحصیلی در دانشگاه لس‌آنجلس مورد نیاز نمی‌باشد. اما با این حال سعی داشته باشید که مدارک مهمی مانند مدرک آیلتس خود را با نمره بالا تهیه کنید.

هزینه‌های دانشجویی

هزینه‌های تحصیلی در دانشگاه لس‌آنجلس به دلیل کیفیت بالا و سخت‌گیر بودن کادر علمی این دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاه‌های دولتی بیشتر است. شهریه این دانشگاه در سال برابر با 42 هزار دلار در دوره‌های کارشناسی و کاردانی می‌باشد. هزینه زندگی و اقامت در شهر لس‌آنجلس نیز به دلایل مختلفی مانند جاذبه‌های گردشگری کمی بالا است. هزینه زندگی دانشجویی در شهر لس‌آنجلس برابر با 22 هزار دلار در سال است. هزینه اقامت در این شهر نیز برابر با نه هزار دلار در سال می‌باشد.

دانشگاه ییل

رنکینگ دانشگاه های آمریکا

دانشگاه ییل (Yale University) یکی از دانشگاه‌های خصوصی کشور آمریکا است که در شهر نیو هاون واقع شده. این دانشگاه تحقیقاتی بیش از چهار قرن قدمت دارد. از مزایای تحصیل در دانشگاه ییل می‌توان به امکان دریافت بورسیه‌های تصحیلی برای دانشجویان بین‌المللی اشاره کرد. این دانشگاه 14 دانشکده دارد که دانشجویان خارجی را از سراسر جهان ثبت نام می‌کنند. نکته جالب دانشگاه ییل این است که با وجود مساحت که این دانشگاه و امکانات بسیاری که دارد، شرایط تحصیل در یک دانشگاه عالی با فضایی دوستانه را فراهم کرده است.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش

نرخ پذیرش دانشگاه ییل برابر با شش درصد است. این آمار به خوبی نشان‌دهنده رقابت بالای دانشجویان برای قبولی در این دانشگاه است. دانشگاه ییل از نگاه سایت پرپ‌اسکولار (Prepscholar) رتبه سخت‌گیرترین دانشگاه کشور آمریکا را دریافت کرده است. شرایط مورد نیاز برای تحصیل در این دانشگاه شامل کسب نمرات بالا در آزمون‌های ورودی و معدل بالای مدارک تحصیلی پیشین می‌شود. نمره مورد قبول در آزمون SAT برای پذیرش در دانشگاه ییل برابر با 1515 از 1600 نمره ممکن می‌باشد. همچنین نمره 35 در آزمون ACT از مهم‌ترین شرایط ورود به این دانشگاه است که شرایط را برای دانشجویان بین‌المللی دشوار کرده.

رنکینگ 40 دانشگاه برتر در کشور آمریکا

 شش دانشگاه نام برده شده در بخش بالا تنها دانشگاه‌های باکیفیت کشور آمریکا نیستند، که دانشجویان می‌توانند نسبت به پذیرش در آن‌ها اقدام کنند. بیش از پنج هزار دانشگاه و موسسه آموزشی معتبر در این کشور قرار دارند که دانشجویان می‌توانند در آن‌ها مشغول به تحصیل شوند. با این حال در ادامه این بخش 40 دانشگاه برتر کشور آمریکا را به نگاه سایت تاپ یونیورسیتیز معرفی می‌کنیم:

  1. دانشگاه هاروارد (Harvard University)
  2. دانشگاه استنفورد (Stanford University)
  3. دانشگاه فناوری ماساچوست (MIT)
  4. دانشگاه برکلی کالیفرنیا (University of California Berkeley)
  5. دانشگاه لس‌آنجلس (UCLA)
  6. دانشگاه ییل (Yale University)
  7. دانشگاه کلمبیا (Columbia University)
  8. دانشگاه پرینستون (Princeton University)
  9. دانشگاه نیویورک (NYU)
  • دانشگاه پنسلوانیا (University of Pennsylvania)
  • دانشگاه شیکاگو (University of Chicago)
  • دانشگاه کرنل (Cornell University)
  • دانشگاه دوک (Duke University)
  • دانشگاه جانز هاپکینز (Johns Hopkins)
  • دانشگاه وسترن شمالی (University of Southern California)
  • دانشگاه کارنیج ملون (Carnegie Mellon)
  • دانشگاه میشیگان (University of Michigan)
  • دانشگاه برون (Brown University)
  • دانشگاه بوستون (Boston University)
  • دانشگاه فناوری کالیفرنیا (Caltech)
  • دانشگاه اموری (Emory University)
  1. دانشگاه رایس (Rice University)
  2. دانشگاه سایتل (Seattle)
  3. دانشگاه سنت لوییس واشنگتن (University in St. Louis)
  4. دانشگاه جورج تاون (Georgetown University)
  5. دانشگاه سن دیگو (UCSD)
  6. دانشگاه واندربیلت تگزاس (Vanderbilt)
  7. دانشگاه آستین تگزاس (University of Texas at Austin)
  8. دانشگاه ایلینویز (ULUC)
  9. دانشگاه راچستر (Rochester)
  • دانشگاه دارت‌موث (Dartmouth College)
  • دانشگاه چپل هیل (Chapel Hill)
  • دانشگاه دیویس کالیفرنیا (UCD)
  • دانشگاه فلوریدا (University of Florida)
  • دانشگاه تافتس (Tufts University)
  1. دانشگاه شیکاگو (UIC)
  2. دانشگاه فناوری جورج (Georgia Tech)
  • دانشگاه استونی بروک (Stony Brook)
  • دانشگاه ویرجینیا (Virginia)
  • دانشگاه کیس وسترن ریورس (CWRU)

بهترین دانشکده‌های پزشکی آمریکا

دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره‌های پزشکی دانشگاه‌های آمریکا را دارند، دغدغه انتخاب بهترین دانشکده را دارند. سایت‌های معتبر رنکینگ دانشگاه های آمریکا علاوه بر رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، دانشکده‌های حوزه مختلف را نیز رتبه‌بندی می‌کنند. رتبه دانشکده‌های پزشکی دانشگاه‌های آمریکا از نگاه سایت معتبر یو‌اس نیوز (US News) در سال 2021 به شرح زیر است:

  1. دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد
  2. دانشکده پزشکی دانشگاه گراسمن نیویورک
  3. دانشکده پزشکی دانشگاه دوک
  4. دانشکده پزشکی دانشگاه کلمبیا
  5. دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد
  6. دانشکده پزشکی دانشگاه سن‌فرانسیکو
  7. دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز
  8. دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن
  9. دانشکده پزشکی دانشگاه پرلمن پنسیلوانیا
  10. دانشکده پزشکی دانشگاه ییل
  • دانشکده پزشکی دانشگاه سنت لوییس واشنگتن
  • دانشکده پزشکی دانشگاه پیتزبورگ
  • دانشکده پزشکی دانشگاه وندربیلت
  • دانشکده پزشکی دانشگاه فاینبرگ وسترن شمالی
  • دانشکده پزشکی دانشگاه ان اربور میشیگان
  • دانشکده پزشکی دانشگاه پریتزکر شیکاگو
  • دانشکده پزشکی دانشگاه ویل کرنل
  • دانشکده پزشکی دانشگاه سن دیگو
  • دانشکده پزشکی دانشگاه اموری
  • دانشکده پزشکی دانشگاه چپل هیل

بهترین دانشکده‌های مهندسی آمریکا

رنکینگ دانشکده‌های مهندسی کشور آمریکا برای علاقه‌مندان یک سورپرایز به همراه دارد. این سورپرایز نبود دانشکده مهندسی دانشگاه هاروارد در 20 رتبه اول دانشکده‌های مهندسی این کشور است. دانشگاه هاروارد در لیست بهترین دانشکده‌های مهندسی سایت یو‌اس نیوز به رتبه 21 دست یافته است. رتبه‌بندی دانشکده‌های مهندسی دانشگاه‌های هاروارد به مانند زیر می‌باشد:

  1. دانشکده مهندسی دانشگاه MIT
  2. دانشکده مهندسی دانشگاه استنفورد
  3. دانشکده مهندسی دانشگاه برکلی کالیفرنیا
  4. دانشکده مهندسی موسسه آموزشی کالیفرنیا
  5. دانشکده مهندسی دانشگاه کارنیج ملون
  6. دانشکده مهندسی دانشگاه پرود
  7. دانشکده مهندسی دانشگاه ان نبور میشیگان
  8. دانشکده مهندسی موسسه آموزشی جورجیا
  9. دانشکده مهندسی دانشگاه سن دیگو کالیفرنیا
  • دانشکده مهندسی دانشگاه ایلینویز
  • دانشکده مهندسی دانشگاه تگزاس ای اند ام (A&M)
  • دانشکده مهندسی دانشگاه کرنل
  • دانشکده مهندسی دانشگاه ویتربی جنوب کالیفرنیا
  • دانشکده مهندسی دانشگاه کاکرل تگزاس
  • دانشکده مهندسی دانشگاه کلمبیا
  • دانشکده مهندسی دانشگاه لس‌آنجلس
  • دانشکده مهندسی دانشگاه جان هاپکینز
  • دانشکده مهندسی دانشگاه پنسیلوانیا
  • دانشکده مهندسی دانشگاه مک‌کورمیک وسترن شمالی
  • دانشکده مهندسی دانشگاه مری‌لند

دانستن رنکینگ دانشگاه های آمریکا چه کمکی به شما می‌کند

انتخاب یک دانشگاه برای تحصیل در کشورهای خارجی تصمیمی است که نباید بدون آگاهی گرفته شود. اطلاع از رنکینگ دانشگاه های آمریکا این امکان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند، که بتوانند انتخاب بهتری از دانشگاه مورد نظر خود داشته باشند. این آگاهی به شما کمک می‌کند تا از کیفیت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های مختلف این کشور اطلاعاتی کسب کنید. همچنین رتبه‌بندی دانشکده‌ها در زمینه‌های مختلف کیفیت آن دوره تحصیلی را در دانشگاه مورد نظر نشان می‌دهد.

سوالات متداول در زمینه رنکینگ دانشگاه های آمریکا

در این بخش از مطلب به چندین سوال متداول شما عزیزان درباره رنکینگ دانشگاه های آمریکا پاسخ خواهیم داد.

سه دانشگاه برتر کشور آمریکا کدام هستند؟

آمریکا دارای دانشگاه‌های معتبری بسیار است که سه مورد از بهترین آن‌ها را دانشگاه‌های هاوارد، استنفورد و دانشگاه فناوری ماساچوست اشاره کرد.

آیا امکان تحصیل در بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای دانشجویان ایرانی وجود دارد؟

بله؛ دانشجویان و داوطلبان ایرانی می‌توانند در بهترین دانشگاه‌های آمریکا در صورت داشتن شرایط لازم پذیرش دریافت کنند.

آیا امکان دریافت گرین کارت آمریکا برای دانشجویان خارجی امکان‌پذیر است؟

بله؛ دانشجویان خارجی می‌توانند پس از اتمام تحصیل خود در یکی از دانشگاه‌های معتبر آمریکا، به دنبال یک شغل باشند. در صورت شاغل شدن، فارغ‌التحصیلان می‌توانند ویزای کاری این کشور را دریافت کنند و پس از گذشت حدود پنج سال اقامت دائم خود را دریافت کنند.

آیا امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های آمریکا وجود دارد؟

بله؛ دانشجویانی که دارای رزومه تحصیلی مناسبی هستند و قصد استفاده از بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌های آمریکا را دارند، می‌توانند شانس خود را برای دریافت این تسهیلات مالی امتحان کنند.

بهترین دانشکده هنر در کشور آمریکا در کدام دانشگاه قرار دارد؟

بهترین دانشکده هنر کشور آمریکا در دانشگاه استنفورد قرار دارد.

آیا آزمون ورودی به دانشگاه‌های کشور آمریکا وجود دارد؟

بله؛ آزمون‌های ورودی متعددی برای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به آزمون SAT و آزمون GRE اشاره کرد.

شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه‌های آمریکا چیست؟

شرایط تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا با توجه به رشته و مقطع تحصیلی افراد متفاوت است. این شرایط به طور عمومی شامل مدرک زبان معتبر با نمره بالا و قبولی در آزمون‌های ورودی می‌باشد.

اطلاع از رنکینگ دانشگاه های آمریکا ؛ لازمه‌ تحصیل در این کشور

تحصیل در کشور آمریکا همواره به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی بوده است. تحصیل در تمامی مقاطع دانشگاه‌های این کشور مزایایی دارد که دانشجویان را از کشورهای مختلف جهان به خود جذب کرده است. از مزایای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا می‌توان به اعتبار بالای مدارک این دانشگاه‌ها اشاره کرد.

یکی از نکاتی که دانشجویان پیش از انتخاب دانشگاه و دوره تحصیلی خود در کشور آمریکا باید بدانند، رنکینگ دانشگاه‌های این کشور است. از دانشگاه‌های برتر این کشور می‌توان به دانشگاه‌های هاروارد و استنفورد اشاره کرد.

موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری یکی از بهترین موسسات ارائه‌دهنده خدمات در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی است. متقاضیان مهاجرت تحصیلی می‌توانند با استفاده از خدمات مشاورین مجرب ما در این موسسه بهترین خدمات مهاجرتی را دریافت کنند. وکلای مهاجرتی و مشاورین ما همواره آماده هستند تا شما را در تمامی مراحل تحصیل در خارج از کشور و تشکیل پرونده مهاجرتی راهنمایی کنند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا