دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
لیست راحت ترین کشور برای گرفتن پاسپورت 2022

لیست راحت ترین کشورها برای گرفتن پاسپورت 2022

آخرین بروزرسانی: 27 تیر 1402

در این مقاله تصمیم گرفتیم تا لیست راحت ترین کشور برای گرفتن پاسپورت 2022 را به شما معرفی کنیم. اما قبل از اینکه آسان‌ترین و راحت‌ترین کشور‌ها برای گرفتن پاسپورت را بشناسیم، بایستی انواع اخذ شهروندی و روش‌های مهاجرتی را بشناسید. بسیاری از مردم به دلایل مختلف می‌خواهند تابعیت کشور دیگری را دریافت کنند. دلیل شما برای اخذ شهروندی و گرفتن پاسپورت دوم هر چه باشد، بایستی مطالب این صفحه را تا آخر مطالعه کنید. موسسه مهاجرتی خانم دکتر مهرآیین مخبری در تلاش است تا بهترین کشور برای مهاجرت را مطابق با شرایط خاص هر فرد پیشنهاد دهد و پشتیبانی کند، پس با ما در ارتباط باشید.

فهرست مطالب:

انواع شهروندی

بیایید با انواع شهروندی آشنا شویم. انواع شهروندی و پاسپورت دومی که می‌توانید دریافت کنید به شرح زیر است:

اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری

سرمایه‌گذاران بین المللی همیشه فرصت خوبی برای اخذ شهروندی از کشور‌های مختلف را دارند. مبلغ سرمایه‌گذاری ممکن است بسته به عوامل مختلفی مانند نوع سرمایه گذاری، تعداد شرکاء و غیره از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید: خواندن مقاله راحت‌ترین راه مهاجرت به آمریکا برای شما سودمند خواهد بود.

لیست راحت ترین کشور برای گرفتن پاسپورت 2022

اخذ شهروندی از طریق متولد شدن در کشور دیگر

تابعیت بر اساس محل تولد نیز یکی از راه‌های اخذ پاسپورت دوم است. اگر در کشور دیگری به دنیا آمده باشید، شما شهروند آن کشور هستید. که البته این موضوع بدون توجه به تابعیت والدین شما است.

اخذ شهروندی از طریق والدین

اگر حداقل یکی از والدین فرد تبعه آن کشور باشد یا فرزندی که در خارج از کشور متولد شده باشد، ممکن است فرد بتواند تابعیت آن کشور را دریافت کند. تابعیت از نسب در مورد اجداد نیز قابل اعمال است. برای مثال کشور ایتالیا جزء آن دسته کشورهایی است که به راحتی شهروندی می‌دهد.

اخذ شهروندی از طریق ازدواج

خب یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌‌ها ازدواج با یک شهروند خارجی است. البته اینکه چه مدت باید از تاریخ ازدواج گذشته باشد برای هر کشور متفاوت است. برای مثال کشور اسپانیا به مهاجران پس از یک سال ازدواج با یک اسپانیایی تابعیت می‌دهد.

بیشتر بخوانید: مقاله ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت برای شما مفید است.

لیست راحت ترین کشور برای گرفتن پاسپورت 2022 از طریق سرمایه گذاری

بسیاری از کشور‌ها بستر را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم نموده و با اعطای اقامت دائم سبب جذب آنان شده‌اند. برای مثال ویزای طلایی اسپانیا و پرتغال توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب نموده است.

ویزای طلایی کشور پرتغال

پرتغال به افرادی که در این کشور ملکی بخرند و یا در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری کنند، اقامت دائم و ویزای طلایی می‌دهد. البته سرمایه گذاران ملزم به زندگی دائمی و مستمر در پرتغال نیستند و می‌توانند تنها هفت روز در سال از پرتغال دیدن کنید و ما بقی ایام را در هر کجا که مایل بودند اقامت داشته باشند.

شرایط کلی اخذ ویزای طلایی پرتغال

  • فرد سرمایه گذاری خود را به مدت پنج سال در پرتغال نگه داشته باشد.
  • فرد حداقل شرایط اقامت را برآورده کرده باشد.
  • فرد سابقه کیفری نداشته باشد.
  • در پرتغال هیچ پرداخت مالیات معوقی نداشته باشد.

ویزای طلایی اسپانیا

برای اخذ اقامت اسپانیا، باید حداقل 500000 یورو تحت برنامه ویزای طلایی اسپانیا سرمایه گذاری کنید. برای درخواست شهروندی باید ثابت کنید که شرایط اقامت 10 ساله را برآورده کرده‌اید و البته مدرک زبان اسپانیایی نیز نیاز است.

شرایط کلی اخذ ویزای طلایی اسپانیا

  • حداقل 183 روز در سال به مدت 10 سال، در اسپانیا اقامت داشته باشید.
  • سرمایه گذاری خود را در اسپانیا حفظ کرده باشید.
  • هیچ پرداخت مالیات معوقی در اسپانیا نداشته باشید.
  • با فرهنگ و زبان اسپانیایی آشنایی داشته باشید.

لیست راحت ترین کشور برای گرفتن پاسپورت 2022

کشور کوراسائو (Curaçao)

کوراسائو یکی دیگر از کشورهای کارائیب است. مزیت برنامه مجوز سرمایه گذار کوراسائو این است که مسیری برای اخذ شهروندی هلندی است زیرا کوراسائو یک کشور مستقل در قلمرو پادشاهی هلند است. حداقل مبلغ سرمایه گذاری 280000 دلار است.

کشور مالتا (Malta)

برنامه سرمایه گذار انفرادی مالتا یا MIIP یک راه آسان برای اخذ تابعیت اتحادیه اروپا ایجاد کرده است. این برنامه به شما امکان می‌دهد از طریق سرمایه گذاری در حوزه‌هایی مختلف شهروندی مالتی را دریافت کنید. اگر 36 ماه در این کشور زندگی بخواهید زندگی کنید، باید 600000 یورو سرمایه گذاری کنید. و اگر 12 ماه در آنجا بخواهید زندگی کنید، مبلغ سرمایه‌گذاری 750000 یورو است.

همچنین با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات مالتا به ارزش 700000 یورو یا اجاره ملکی که سالانه 16000 یورو قیمت آن باشد، می‌توان شهروندی کشور مالتا را گرفت.

شرایط اخذ شهروندی کشور مالتا

  • متقاضی باید بالای 18 سال سن داشته باشید.
  • متقاضی باید سابقه کیفری نداشته باشد.
  • متقاضی تمامی شرایط سرمایه‌گذاری در این کشور را برآورده نماید.
  • متقاضی یک بیمه درمانی بین المللی داشته باشد.
  • متقاضی باید اطلاعات بیومتریک خود را ارائه دهد.
  • متقاضی بایستیحداقل شرایط اقامت را داشته باشد.

اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری و خرید ملک

ترکیه یکی از کشورهایی است که به راحتی شهروندی می‌دهد. اگر علاقه مند به اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری هستید، یکی از گزینه‌های محبوب خرید املاک است. که حداقل مبلغ 400000 دلار برای سمایه‌گذاری نیاز است. این روند بسیار سریع است و می‌توان انتظار داشته باشید که شهروندی خود را در کمتر از شش ماه دریافت کنید.

کشور کانادا

کانادا که بزرگ‌ترین کشور آمریکای شمالی است، یکی از مهاجر پذیرترین کشور‌ها است. روش‌های مختلف و زیادی برای اخذ شهروندی کانادا وجود دارد. به عبارتی دیگر با برآوردن شرایط ساده اقامت می‌توان موفق له دریافت شهروندی گردید.

البته متقاضیان باید سه سال از پنج سال گذشته را به طور قانونی در کانادا اقامت داشته باشند، مالیات های لازم را پرداخت کرده باشند و در آزمون‌های تاریخ و زبان (انگلیسی یا فرانسوی) شرکت نموده باشند. حداقل هزینه پردازش درخواست شهروندی نیز 630 دلار است.

بیشتر بخوانید: خواندن مقاله مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری سودمند است.

جمهوری دومینیکن

شرایط شهروندی جمهوری دومینیکن ساده است، اگرچه شرایط مالی قابل توجهی دارد. برای اخذ اقامت دائم باید درآمد ماهانه حداقل 2000 دلار (1500 دلار برای بازنشستگان) را نشان دهید. پس از دو سال زندگی به عنوان یک مقیم دائم در جمهوری دومینیکن (البته در صورت ازدواج با یک زن تبعه دومینیکن به شش ماه و در صورت ازدواج با یک مرد تبعه دومینیکن به طور کامل چشم پوشی می‌شود)  فرد می‌تواند برای شهروندی درخواست دهد.

کشور آلمان

آلمان که دومین کشوری است که بالاترین نرخ مهاجرت را در جهان دارد، روند کاملاً ثابتی برای تبدیل شدن به یک شهروند را دارد. تابعیت برای کسانی که شش تا هشت سال در آلمان زندگی کرده‌اند (بسته به شرایط) در دسترس است. قبول شدن در آزمون‌های زبان آلمانی و شهروندی ، تامین هزینه‌های زندگی خود ، عدم سابقه کیفری از جمله شرایط اخذ شهروندی کشور آلمان است.

بیشتر بخوانید: مقاله کشور‌های بدون ویزا برای ایرانیان ۲۰۲۳ می‌تواند برای شما جذاب باشد.

لیست راحت‌ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن

با ویزای شینگن می‌توانید به تمام کشورهای عضو منطقه شینگن سفر نمود. این مناطق دارای سیاست‌های مشترک روادید هستند و شامل 26 کشور اروپایی می‌باشند. سفر در محدوده شینگن بدون هیچ گونه کنترل مرزی البته به شرط داشتن ویزای شینگن مجاز است. دارنده این نوع ویزا می‌تواند در هر کشوری در منطقه شینگن تا 90 روز به مدت 6 ماه اقامت داشته باشد.

با این حال توجه داشته باشید که همه کشورها به راحتی این ویزا را صادر نمی‌کنند. برخی از کشورها تعداد زیادی درخواست دریافت می‌کنند و بنابراین نرخ رد بالایی دارند در حالی که برخی از کشورها تعداد کمتری درخواست دریافت می‌کنند و سابقه خوبی در صدور این نوع ویزا دارند.

اگر در حال برنامه ریزی برای گذراندن تعطیلات در اروپا هستید، ابتدا بیمه خارج از کشور برای پوشش هزینه‌های پزشکی سفر خود در صورت بروز هر گونه اورژانس پزشکی دریافت کنید. برای درخواست ویزا، داشتن بیمه درمانی مسافرتی معتبر در منطقه شنگن الزامی است.

گرفتن ویزا از کشور‌هایی مانند سوئیس، فنلاند، ایسلند، لوکزامبورگ، لتونی، لیتوانی و بلژیک آسان است و نرخ ریجکتی بسیار پایینی دارند.

سخن پایانی

به طور کلی می‌توان گفت که هر شخصی بایستی مطابق با شرایط خود برای اخذ شهروندی و پاسپورت دوم اقدام کند. اخذ شهروندی از طریق تمکن مالی (یعنی انواع  روش‌های سرمایه‌گذاری و خرید ملک و …)، از طریق ازدواج، از طریق خانواده و والدین ممکن است.

ما اینجا هستیم تا مطابق با شرایط شما بهترین راه‌حل‌ها و البته سریع‌ترین و امکان ‌پذیرترین آن‌ها را پیشنهاد دهیم. هدف ما در موسسه مهاجرتی خانم دکتر مهرآیین مخبری تحقق رویاها و آرزو‌های شماست. و این کار را هم با تخصص و دانشی که در این زمینه داریم تضمین می‌کنیم. شما می‌توانید مستقیما با ما تماس بگیرید و یا اینکه از طریق پر کردن فرم مشاوره رایگان منتظر برقراری ارتباط مشاوران ما بمانید.

1 دیدگاه دربارهٔ «لیست راحت ترین کشورها برای گرفتن پاسپورت 2022»

  1. بشیر احمد مرادی

    به یک کشور که قبولی کند از ایران میخوام مهاجرت کنم کدام کشور است بپذیرد میتوانید کمک کنید ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا