دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
کشور های بدون ویزا برای ایرانیان 2023

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان 2023

آخرین بروزرسانی: 8 خرداد 1402

شهروندان ایران می‌توانند بدون ویزا به 17 کشور جهان سفر کنند. همچنین دارندگان پاسپورت ایرانی می‌توانند 30 ویزای الکترونیکی (e-visa) یا 21 ویزا (visa on arrival) در بدو ورود دریافت کنند. شهروندان ایرانی در مورد دسترسی بدون ویزا بسیار محدود هستند و با تحریم‌های بین المللی اعمال شده توسط تعدادی از کشورها مواجه هستند. که متأسفانه بر توانایی ایرانیان برای سفر و سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف تأثیر می‌گذارد. در این مقاله کشور های بدون ویزا برای ایرانیان 2023 را خواهیم شناخت.

کشور های بدون ویزا برای ایرانیان 2023

یک دارنده پاسپورت ایرانی می‌تواند بدون ویزا به 22 درصد از 227 کشور و منطقه در سراسر جهان سفر کند. جالب است بدانید که کشورهایی که ایرانیان بدون ویزا به آنها دسترسی دارند، تنها 11.2 درصد از محبوبیت سفرهای بین المللی در جهان را به خود اختصاص می‌دهند. لیست بدون ویزا ایران شامل کشورهایی مانند گرجستان، هائیتی، زامبیا و ترکیه است و مقصدهایی مانند اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، چین یا بریتانیا را در بر نمی‌گیرد.

واقعیت این است که وقتی «کیفیت» آن دسته از کشورهایی را که شهروندان ایرانی به آن دسترسی دارند در نظر بگیرید، تنها 6.7 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می‌دهند. رتبه پاسپورت ایران 103 است. تعداد مقاصد بدون ویزا و قابل دسترسی با پاسپورت ایران 39 مقصد است. لطفاً توجه داشته باشید، فهرست کشورهای بدون ویزا به گونه‌ای محاسبه می‌شود که دارندگان گذرنامه ایران می‌توانند بدون ویزا از طریق ویزا در بدو ورود و از طریق eTA وارد آن‌ها شوند.

کشور های بدون ویزا برای ایرانیان 2023

در زیر تمامی اطلاعات مربوط به کشور های بدون ویزا برای ایرانیان 2023 با پاسپورت ایران را مشاهده خواهید کرد. علاوه بر لیست کشورهای بدون روادید برای دارندگان پاسپورت ایران، می‌توانید کشورهای مختلفی را که از طریق ویزا هنگام ورود یا از طریق eTA در دسترس هستند و همچنین کشورهایی که باید از آنها ویزای آنلاین دریافت کنید، مشاهده کنید. ویزای فیزیکی (physical visa) یعنی ویزا از سفارت/کنسولگری برای ورود است.

لیست کشور‌ های بدون ویزا برای ایرانیان 2023

کشور های بدون ویزا برای ایرانیان 2023

کشور‌ های بدون ویزا برای ایرانیان 2023 در قاره آمریکا

?? دومینیکا (21 روز) ?? Dominica (21 days)
?? هائیتی (نا مشخص) ?? Haiti (N/A)
?? ونزوئلا (15 روز) ?? Venezuela (15 days)

کشور‌های بدون ویزا برای ایرانیان 2023 در آسیا

?? ارمنستان (90 روز) ?? Armenia (90 days)
?? گرجستان (45 روز) ?? Georgia (45 days)
?? عراق (30 روز) ?? Iraq (30 days)
?? قزاقستان (14 روز) ?? Kazakhstan (14 days)
?? مالزی (14 روز) ?? Malaysia (14 days)
?? عمان (10 روز) ?? Oman (10 days)
?? قطر (30 روز) ?? Qatar (30 days)
?? ترکیه (90 روز) ?? Turkey (90 days)
?? فلسطین (ورود از طریق دریا به نوار غزه مجاز نیست) ?? Palestine (Arrival by sea to Gaza Strip not allowed.)

کشور‌های بدون ویزا برای ایرانیان در اقیانوسیه

?? میکرونزی (30 روز) ?? Micronesia (30 days)
?? جزایر کوک (31 روز) ?? Cook Islands (31 days)
?? نیوئه (30 روز) ?? Niue (30 days*(
?? Pitcairn Islands (14 days(*

*نیوئه : برای گردشگران با قصد اینکه کمتر از 30 روز با بلیط رفت و برگشت و بودجه کافی برای مدت اقامت اقامت داشته باشند، لازم نیست. تمدیدها با درخواست به اداره مهاجرت قبل از ورود نیز در دسترس هستند.

*جزایر پیتکرن (14 روز بدون ویزا و هزینه فرود 35 دلار آمریکا یا مالیات 5 دلار آمریکا است البته اگر به ساحل نروید. اگر بازدید شما 14 روز یا کمتر باشد و قصد ورود و خروج با همان کشتی را داشته باشید، نیازی به مجوز ورود قبلی نیست و می‌توانید هنگام ورود به پیتکرن اجازه ورود دریافت کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که می‌توانید به اندازه کافی هزینه‌های خود را بدون استفاده از بودجه عمومی پوشش دهید و اسکان تهیه کنید و سایر معیارهای بخش سوم بند 6 حکم کنترل مهاجرت 2014 را رعایت کنید.

 اگر بازدید شما بیش از 14 روز اما کمتر از 6 ماه باشد، باید یک فرم درخواست اجازه ورود بسیار قبل از بازدید شما (حداقل 3 ماه توصیه می‌شود). فرم درخواست باید به صورت الکترونیکی به افسر مهاجرت پیتکرن به آدرس immigration@pitcairn.gov.pn ارسال شود و به دفتر جزایر پیتکرن به آدرس admin@pitcairn.gov.pn رونویسی شود.

اگر ظرف 2 هفته تأییدیه دریافت نکردید، با شماره 366 0186 (649) تماس بگیرید تا تأیید کنید که درخواست شما دریافت شده است. اگر بازدید شما به دلایل حرفه‌ای یا تجاری است، باید همان روش درخواست ویزا را دنبال کنید، اما شرایط برای هر بازدید از جزیره همانطور که در بخش سوم بند 8 حکم کنترل مهاجرت 2014 توضیح داده شده است.)

کشور‌های بدون ویزا برای ایرانیان در قاره اروپا

?? سوالبارد- Svalbard (مدت نامحدود تحت معاهده سوالبارد می‌توان به این مکان سفر کرد. اصولاً همه می‌توانند به سوالبارد سفر کنند و شهروندان خارجی برای اقامت در سوالبارد نیازی به ویزا یا اجازه کار یا اقامت از مقامات نروژی ندارند. با این حال اتباع خارجی دارای شرایط ویزا، منطقه شنگن در صورتی که از طریق شینگن در مسیر خود به یا از سوالبارد سفر کند، به ویزای شینگن معتبر نیاز دارند. لازم است که با دو ورودی در ویزای مسافرتی، پس از پایان این مدت به منطقه شینگن (سرزمین اصلی نروژ) پس از اقامت در سوالبارد برگردید.)

پاسپورت ایرانی چقدر قوی و معتبر است؟

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان 2023

پاسپورت ایرانی در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی پاسپورت راهنما در رتبه 103 قرار دارد. دارندگان پاسپورت ایرانی از آزادی سفر برابر با شهروندان بنگلادش برخوردارند.

سخن پایانی

بسیاری از ایرانیان مایلند خود یا فرزندان‌شان را در مدارس یا دانشگاه های برتر جهان واقع در اروپا، انگلستان یا آمریکا تحصیل کنند. داشتن پاسپورت دوم در یکی از این مناطق این هدف را بسیار دست یافتنی‌تر می‌کند. در حقیقت پیوند‌های تجاری و تحصیلی محرک اصلی تمایل ایرانیان برای دریافت پاسپورت دوم است. هنگام بررسی گزینه‌های اقامت دوم یا شهروندی دوم، هیچ رویکردی که به یک اندازه برای همه مناسب باشد وجود ندارد. همه کشورها فهرست سفرهای بدون ویزا خود را دارند، اما مهم است که کیفیت آن کشورها را در نظر بگیرید و عواملی مانند تولید ناخالص داخلی و همچنین ارزش ترکیبی کشورها با پاسپورت فعلی خود را نیز در نظر بگیرید.

موسسه مهاجرتی خانم دکتر مهرآیین مخبری در تلاش است تا شما به رویا‌های تان دست یابید و بتوانید مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و یا مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری یا ثبت شرکت و غیره را به درستی و از طریق روش‌های صحیح که مطابق با شرایط شما نیز باشد بدست آورید.هنگام بررسی گزینه‌های اقامت دوم یا شهروندی، به یاد داشته باشید که هیچ رویکردی وجود ندارد که به یک اندازه برای همه مناسب باشد. پس مشاوره‌های درست و دقیق می‌تواند در جهت‌گیری‌های شما نقش مثبت و تاثیر‌گذاری داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا