دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
ارزان ترین کشورها برای مهاجرت

ارزان ترین کشورها برای مهاجرت

آخرین بروزرسانی: 27 تیر 1402

آشنایی با ارزان‌ ترین کشورها برای مهاجرت یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افرادی است که تصمیم به مهاجرت به خارج از کشور دارند. چرا که امروزه تامین نیازهای مالی برای مهاجرت یک چالش بزرگ است و افراد همواره تلاش می‌کنند تا بتوانند با حداقل‌های مالی برای خروج از کشور خود و دریافت اقامت یک کشور دیگر اقدام نمایند.

به همین دلیل نیز در این مقاله تصمیم گرفتیم به معرفی ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی به عنوان یک دانشجو، ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت کاری و همچنین ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری بپردازیم و با بیان شرایط هر یک از کشورهای نامبرده در این مقاله به شما در زمینه انتخاب بهترین و ارزان‌ترین کشور برای مهاجرت کمک نماییم.

پس اگر شما نیز به دنبال آشنایی با ارزان ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان در زمینه‌های مختلف هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.در این مقاله به بررسی موضوعات زیر خواهیم پرداخت:

  • کم هزینه ترین کشور اروپایی برای مهاجرت
  • ارزان ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی
  • ارزان ترین کشورها برای مهاجرت کاری
  • ارزان ترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت

نحوه مهاجرت به خارج از کشور یکی از چالش‌های همیشگی افرادی است که تمایل دارند برای تحصیل، کار یا زندگی به کشور دیگری غیر از کشور خودشان سفر کنند.

ارزان ترین کشورها برای مهاجرت

در واقع شرایط هر کشوری برای پذیرش مهاجرین متفاوت است و لازم است در ابتدا تصمیم گیری شود که قرار است چه نوع مهاجرتی داشته باشید و سپس با توجه به آن به دنبال ارزان‌ترین کشور برای مهاجرت بگردید تا بتوانید با حداقل‌های مالی به یک کشور مناسب سفر کرده و دوران تحصیل خود را گذرانده یا اقامت دائم آن کشور را بگیرید.

در ادامه به بررسی ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیل، مهاجرت کاری و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری خواهیم پرداخت. کشورهایی که به عنوان ارزان‌ترین کشور برای مهاجرت نامبرده شده‌اند تنها برخی از صدها کشور مناسب هستند و به طور قطع نام کشورهای زیاد دیگری نیز می‌تواند در این لیست دیده شود که در حال حاضر جای آنها خالی است.

ارزان ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

اولین روشی که می‌توانید از آن برای مهاجرت به خارج از کشور استفاده کنید، مهاجرت تحصیلی است. افراد زیادی در سرتاسر جهان علاقه دارند که بتوانند شانس خود را برای ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان امتحان کنند. در واقع اصلی‌ترین مزیت مهاجرت تحصیلی این است که شما می‌توانید بدون محدودیت سنی، برای ادامه تحصیل در هر مقطعی اقدام نمایید.

ارزان ترین کشورها برای مهاجرت

اما موضوعی که وجود دارد این است که باید هزینه‌های تحصیل در خارج از کشور را نیز در نظر بگیرد. در واقع شما باید برای ادامه تحصیل در خارج کشور هم هزینه‌های مربوط به تحصیل و پرداخت شهریه را در نظر گرفته و هم به هزینه‌های زندگی در کشور مربوطه دقت نمایید.

افراد عموماً تمایل دارند که بتوانند با کمترین هزینه برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور خود اقدام نمایند و به همین دلیل نیز به دنبال آشنایی با ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی هستند. در ادامه به معرفی 10 کشور ارزان قیمت برای مهاجرت تحصیلی خواهیم پرداخت.

1. کشور نروژ

انتخاب کشورهای شمال اروپا برای ادامه تحصیل یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که شما می‌توانید داشته باشید. چرا که این کشورها از سطح کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و در کنار آن نیز هزینه‌های تحصیل در این کشورها بسیار پایین است.

کشور نروژ یکی از ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت به خارج از کشور است و تقریباً می‌توان گفت که تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور همگی به غیر از چند برنامه، رایگان می‌باشد و شما می‌توانید در کنار تحصیل در رشته مورد نظر خود، به یادگیری زبان انگلیسی نیز بپردازید. هزینه‌های زندگی در این کشور برای دانشجویان حدوداً 17000 دلار در سال می‌باشد.

2. کشور تایوان

دومین کشور قرار گرفته در لیست ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی، کشور تایوان است. این کشور آسیایی نیز میزبان بسیاری از دانشگاه‌های برتر جهان است و شما می‌توانید با شهریه‌های بسیار پایین از این دانشگاه‌ها پذیرش گرفته و در مقطع تحصیلی مورد نظر خود تحصیل نمایید.

به عنوان مثال شهریه دانشگاه ملی تایوان که یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان نیز به شمار می‌رود تنها 3300 دلار در هر سال است که واقعا مبلغ پایینی به شمار می‌رود. در کنار هزینه مربوط به شهریه نیز شما باید هزینه‌های مربوط به اقامت در این کشور را که سالانه حدودا 2900 دلار می‌باشد را نیز در نظر بگیرید.

3. کشور آلمان

کشور آلمان یکی دیگر از بهترین انتخاب‌های موجود برای دانشجویان بین المللی به شمار می‌رود. این کشور نیز میزبان دانشگاه‌های معتبر زیادی بوده و هزینه‌های زندگی در آن نیز با وجود کیفیت بالای زندگی، نسبتاً پایین است.

در واقع در تمامی دانشگاه‌های دولتی آلمان به غیر از دانشگاه بادن و وورتمبرگ هیچ شهریه‌ای از دانشجویان مقاطع تحصیلی لیسانس و دکترا دریافت نمی‌شود و تنها دانشجویایی دوره فوق لیسانس که مدرک لیسانس خود را با تحصیل در خود آلمان نگرفته‌اند، عموماً باید سالانه حدود 23450 دلار برای شهریه دانشگاه خود پرداخت نمایند که این مبلغ نیز می‌تواند با دریافت بورسیه جبران شود.

به همین دلیل نیز کشور آلمان نیز در لیست ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت قرار گرفته است. هزینه‌های زندگی در کشور آلمان نیز حدوداً 11950 دلار در سال است که با توجه به سبک زندگی شما می‌تواند تغییر کند.

4. کشور فرانسه

هزینه‌های مربوط به تحصیل در کشور فرانسه نیز برای دانشجویان بین المللی دقیقاً همانند دانشجویان داخلی است و به طور معمول برای مقطع لیسانس باید 200 دلار در سال، برای مقطع فوق لیسانس نیز 285 دلار در سال و برای تحصیل در مقطع دکترا در این کشور نیز باید سالانه 445 دلار پرداخت شود که واقعاً مبالغ پایینی هستند.

اما موضوعی که باید در خصوص کشور فرانسه بدانید این است که هزینه‌های زندگی در این کشور به ویژه در پایتخت آن به نسبت بالا است اما تحصیل در این کشور که جزء بهترین کشورها برای دانشجویان به شمار می‌رود، آنقدر ارزشمند است که بتوانید هزینه‌های زندگی را نیز نادیده بگیرید.

5. کشور مکزیک

یکی از پربازدیدترین کشورهای آمریکای لاتین، کشور مکزیک است که در لیست ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی نیز قرار گرفته است. هزینه‌های تحصیل در این کشور با توجه به دانشگاه، رشته تحصیلی انتخابی و موارد مختلف دیگری متفاوت است و به طور معمول دانشگاه‌های خصوصی هزینه بیشتری را از دانشجویان بین المللی دریافت می‌کنند.

هزینه تحصیل در شهر مکزیکو سیتی، پایتخت کشور مکزیک برای دانشجویان مقطع لیسانس حدود 6300 دلار در سال می‌باشد. هزینه‌های زندگی در مکزیک نیز نسبتاً معقول است و حدوداً 9250 دلار در سال است.

6. کشور هند

کشور هند نیز دومین کشور آسیایی است که در لیست ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی قرار گرفته است. تحصیل در کشور هند یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که دانشجویان بین المللی می‌توانند داشته باشند.

هزینه‌های تحصیل در این کشور با توجه به مقطع تحصیلی شما و دانشگاهی که انتخاب کرده‌اید متفاوت است اما معمولاً در حدود 7880 دلار در سال است که در کنار آن با 4600 دلار در سال نیز می‌توانید یک زندگی خوب و مناسب را نیز در این کشور تجربه کنید.

7. کشور آرژانتین

آرژانتین دومین کشور بزرگ در آمریکای جنوبی به شمار می‌رود که در عین حال یکی از امن‌ترین کشورهای منقطه نیز می‌باشد. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور به طور معمول رایگان است و برای تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی نیز عموماً می‌توانید با پرداخت حدوداً 5100 دلار در سال به راحتی ادامه تحصیل بدهید.

به همین دلیل کشور آرژانتین را نیز می‌توان در لیست ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی قرار داد. در نظر داشته باشید که هزینه‌های زندگی در این کشور نیز چیزی حدد 5000 دلار در سال می‌باشد.

8. کشور لهستان

یکی دیگر بهترین کشورهای جهان برای ادامه تحصیل در خارج از کشور با بودجه پایین، کشور لهستان است. دانشگاه‌های این کشور از سطح آموزش بسیار بالایی برخوردار هستند که شرایطی را برای دانشجویان بین المللی که به زبان لهستانی مسلط هستند، فراهم شده است تا بتوانند به صورت رایگان در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند.

اما اگر به زبان لهستانی نیز تسلط ندارید می‌توانید با پرداخت 2340 تا 3500 دلار در سال در دوره‌های زبان انگلیسی این کشور شرکت نمایید. در خصوص هزینه‌های زندگی نیز باید گفت که هزینه‌های زندگی در کشور لهستان نیز بسیار پایین است و شما در نهایت با پرداخت 7700 دلار در سال می‌توانید یک زندگی با استانداردهای لازم را داشته باشید.

9. کشور مالزی

کشور مالزی بدن شک یکی از ارزان‌ترین کشورهای جهان برای دانشجویان بین المللی به شمار می‌رود. دانشگاه‌های بین المللی معتبر زیادی در کشور مالزی وجود دارند که برخی از آنها شعبه‌های دانشگاه‌های معتبری مثل دانشگاه ناتینگهام انگلستان یا دانشگاه موناش استرالیا هستند و با تحصیل در این شعب می‌توانید با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر مدرک این دانشگاه‌ها را دریافت نمایید.

اصولاً شما با پرداخت حدود 4000 دلار در سال می‌توانید در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنید. هزینه‌های مربوط به زندگی در کشور مالزی نیز حدوداً 3550 دلار در سال برای داشتن یک زندگی راحت و بی دغدغه است. به همین دلیل نیز کشور مالزی را در لیست ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی قرار داده‌ایم.

10. کشور آفریقای جنوبی

اما آفریقای جنوبی آخرین کشوری است که در لیست ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی قرار گرفته است. هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای جهان بسیار پایین است و شما با داشتن حداقل‌های مالی می‌توانید در معتبرترین دانشگاه‌های این کشور تحصیل نمایید.

هزینه‌های مربوط به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور حدوداً 6000 دلار در سال است و هزینه‌های مربوط به زندگی در آفریقای جنوبی نیز حدود 9150 دلار در سال می‌باشد.

ارزان ترین کشورها برای مهاجرت کاری

دومین روشی که می‌توانید از آن برای مهاجرت به خارج از کشور استفاده نمایید، مهاجرت کاری است. در این روش شما برای برای کار در رشته مورد نظر خود در کشورهای مختلف درخواست داده و بعد از دریافت پذیرش از سمت کارفرما برای دریافت ویزای کاری و مهاجرت به کشور اقدام نمایید.

ارزان ترین کشورها برای مهاجرت

موضوعی که در خصوص مهاجرت کاری باید به آن توجه داشته باشید این است در صورتی که بتوانید در کشور مورد نظر خود کار مناسب و مرتبطی را پیدا نمایید، به راحتی می‌توانید اقامت دائم کشور مورد نظرتان را دریافت نمایید. برای دریافت مهاجرت کاری بهتر است که کشوری را انتخاب کنید که از هزینه‌های زندگی پایینی برخوردار باشد.

بدین ترتیب می‌توانید در کنار کار کردن به مرور سرمایه مناسب برای داشتن یک زندگی خود و مرفه در خارج از کشور را نیز به دست بیاورید. در ادامه به معرفی ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت کاری خواهیم پرداخت.

1. کشور ویتنام

کشور ویتنام اولین کشور قرار گرفته در لیست ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت کاری است. محبوب‌ترین شغلی که در کشور ویتنام برای مهاجران خارجی وجود دارد، تدریس زبان انگلیسی است و آن دسته از افرادی که به عنوان مدرس زبان انگلیسی وارد ویتنام می‌شوند، می‌توانند در ماه 1100 تا 1700 دلار درآمد داشته باشند.

در کنار آن نیز باید به خاطر داشته باشید که هزینه‌های زندگی در ویتنام با توجه به شهری که برای زندگی انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. اما با حدود 250 تا 300 دلار در ماه می‎توانید یک زندگی با استانداردهای معمول را داشته باشید.

2. کشور کاستاریکا

کاستاریکا دومین کشور قرار گرفته در لیست ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت کاری می‌باشد. کشور کاستاریکا را می‌توان محبوب‌ترین کشور در آمریکای مرکزی دانست. این محبوبیت می‌تواند به دلایل متعددی شکل گرفته باشد که یکی از اصلی‌ترین آنها امکان داشتن یک زندگی مرفه و راحت در این کشور با کمترین هزینه ممکن است.

تدریس زبان انگلیسی، گردشگری و غواضی محبوب‌ترین مشاغلی است که افراد می‌توانند بعد از مهاجرت به این کشور انتخاب کنند. هزینه‌های زندگی در کشور کاستاریکا حدوداً 350 تا 850 دلار در ماه می‌باشد.

3. کشور بلغارستان

بلغارستان کشوری اروپایی است که به عنوان سومین کشور قرار گرفته در لیست ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت کاری قرار می‌گیرد. عموماً افراد این تصور را دارند که هزینه‌های مهاجرت کاری به کشورهای اروپایی بسیار بالا بوده و به نظر غیرممکن است. اما واقعیت این است که کشور بلغارستان یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای زندگی است.

در این کشور نیز تدریس زبان انگلیسی یا مشاغل گردشگری جزء بهترین انتخاب‌ها می‌باشند. شما می‌توانید بعد از مهاجرت کاری به بلغارستان با حدود 250 دلار در ماه یک زندگی با استانداردهای معمول را داشته باشید.

4. کشور مکزیک

کشور مکزیک یکی دیگر از ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت کاری است که می‌توان به آن اشاره کرد. این کشور در واقع به دلیل جاذبه‌های گردشگری که دارد، برای مردم سرتاسر جهان کشوری جذاب و دیدنی به شمار می‌رود و همین جذابیت بالا در نهایت باعث شده است که به نیروهایی برای موقعیت‌های شغلی مختلفی مثل گردشگری، آموزش زبان انگلیسی و فروش نیاز باشد و شانس جذب نیروهای بین المللی برای این موقعیت‌های شغلی وجود داشته باشد. هزینه‌های زندگی در مکزیک حدوداً 220 تا 520 دلار است.

5. کشور آفریقا جنوبی

اگر به دنبال یک کشور ارزان قیمت هستید که زبان اصلی آن انگلیسی باشد، آفریقای جنوبی بهترین انتخاب ممکن است. بدین ترتیب شما نه تنها می‌توانید بدون نیاز به یادگیری یک زبان جدید در این کشور به شغل مورد نظر خود بپردازید، بلکه می‌توانید یک زندگی مناسب با استانداردهای بالا را نیز داشته باشید.

از محبوب‌ترین مشاغل کشور آفریقا جنوبی می‌توان به آموزش زبان انگلیسی، گردشگری یا کار در شرکت‌های بین المللی اشاره کرد. هزینه‌های زندگی در آفریقای جنوبی به عنوان یکی از ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت کاری، حدوداً 350 تا 500 دلار در ماه است.

6. کشور چین

شاید این تصور را داشته باشید کشور چین نمی‌تواند یکی از انتخاب‌های شما برای مهاجرت کاری باشد اما واقعیت این است که چین یکی از ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت کاری و کسب درآمد بالا است. حقوق‌هایی که در چین پرداخت می‌شود بسیار بیشتر از سایر کشورهای آسیایی است و اقتصاد این کشور از رونق بالایی برخوردار است. در این کشور نیز می‌توانید به آموزش زبان انگلیسی بپردازید. هزینه‌های زندگی در کشور چین نیز حدوداً 300 دلار در ماه است.

7. کشور کره جنوبی

شاید نتوان کشور کره جنوبی را یک کشور ارزان قیمت برای مهاجرت کاری دانست اما با توجه به حقوق‌های بالایی که در این کشور به افراد در مشاغل مختلف پرداخت می‌شود و همچنین با در نظر گرفتن این موضوع که هزینه اقامت از هزینه‌های زندگی افراد در این کشور حذف شده است، کشور کره جنوبی را می‌توان در لیست ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت قرار داد.

در کشور کره جنوبی نیز آموزش زبان انگلیسی یا فروش جزء مشاغل بسیار محبوب است. هزینه‌های زندگی در کره جنوبی چیزی حدود 400 دلار در ماه است.

8. کشور تایلند

به طور قطع لیست ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت کاری بدون وجود نام کشور تایلند ناقص خواهد بود. چرا که این کشور یکی از ارزان‌ترین و امن‌ترین کشورهای جهان است و به همین دلیل نیز یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که شما می‌توانید برای مهاجرت کاری داشته باشید.

مشاغل پرطرفداری که در تایلند برای مهاجرات وجود دارد، آموزش زبان انگلیسی و هتلداری است. هزینه زندگی در کشور تایلند نیز چیزی حدود 600 دلار برای داشتن یک زندگی مرفه است.

9. کشور پرو

یکی دیگر از کشورهایی که می‌تواند در لیست ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت قرار بگیرد، کشور پرو است. این کشور نیز از شرایط رفاهی مناسبی برخوردار است و افرادی که برای کار و زندگی به این کشور مهاجرت می‌کنند، می‌توانند از یک شرایط ایده آل برای زندگی برخوردار شوند.

در کشور پرو محبوب‌ترین مشاغل برای مهاجرین، آموزش زبان، حفاظت از محیط زیست، بازاریابی یا گردشگری است. هزینه‌های زندگی در این کشور نیز در حدود 250 دلار در ماه است.

10. کشور لهستان

اگر تمایل دارید که شانس کار و زندگی در یک کشور اروپایی با سطح رفاهی مناسب را تجربه کنید، لهستان یکی از گزینه‌های بسیار مناسبی است که می‌توانید انتخاب کنید. این کشور به مرور در حالت تبدیل شدن به مرکز اصلی برای مهاجران می‌باشد و هزینه‌های زندگی در این کشور نیز بسیار پایین و مقرون به صرفه است.

به همین دلیل نیز کشور لهستان را نیز در لیست ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت قرار داده ایم. همانند تمامی کشورهایی که تاکنون نامبرده‌ایم کشور لهستان نیز بستر مناسبی برای علاقه مندان به تدریس زبان انگلیسی می‌باشد. هزینه‌های زندگی در کشور لهستان نیز حدود 350 دلار در ماه است.

ارزان ترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

اما آخرین روشی که می‌توانید از آن برای مهاجرت به خارج از کشور استفاده نمایید، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است. در این روش افرادی که از تمکن مالی بالایی برخوردار هستند از طریق سرمایه گذاری اقامت کشور مورد نظر خود و تابعیت آن کشور را دریافت نمایند.

ارزان ترین کشورها برای مهاجرت

با توجه به اینکه در این نوع از مهاجرت نیاز به داشتن سرمایه است، پس به طور معمول افراد تمایل دارند که بتوانند ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را پیدا کنند تا بتوانند با حداقل‌ترین سرمایه ممکن اقامت کشور مورد نظر خود را دریافت نمایند. در ادامه به معرفی ارزان‌ترین کشورها برای سرمایه گذاری می‌پردازیم.

1. کشور سنت کیتس و نویس

اولین کشوری که قصد داریم در لیست ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آن اشاره کنیم، کشور سنت کیتس و نویس است که از سال 2018 برنامه‌های سرمایه گذاری در کشور خود را ارائه کرده است.

هزینه سرمایه گذاری در این کشور 150000 دلار برای صندوق رشد پایدار SGF و همچنین 400000 دلار سرمایه گذاری واقعی از طریق خرید ملک و مالکیت ملک به مدت 5 سال است. پاسپورت این کشور را می‌توان برای سفر به کشورهای اتحادیه اروپا بدون نیاز به ویزا مورد استفاده قرار داد.

2. کشور دومینیکا

اگر می‌خواهید با سرمایه گذاری در دومین کشور از لیست ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، یعنی کشور دومینیکا مسیر مهاجرت خود را دنبال کنید، لازم است یکبار به مبلغ 100000 دلار به بودجه دولت دومینیکا کمک مالی کرده و سپس 200000 دلار نیز برای خرید ملک سرمایه گذاری نمایید.

از گذرنامه کشور دومینیکا می‌توانید برای سفر به بیش از 100 کشور جهان از جمله کشورهای اتحادیه اروپا، بریتانیا، سوئیس و ایالات متحده آمریکا بدون نیاز به ویزا استفاده نمایید.

3. کشور مقدونیه شمالی

این کشور در جنوب شرقی اروپا واقع شده است و برنامه جدیدی برای سرمایه گذاری در این کشور و دریافت اقامت ارائه شده است. کشور مقدونیه شمالی را می توان یکی از ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری دانست که به شما این امکان را می‌دهد تا در عرض 5 ماه شهروندی این کشور را به دست بیاورید. شما باید کمک مالی 200000 یوروی به دولت داشته و آمادگی پرداخت سایر هزینه‌های را نیز داشته باشید.

4. کشور نیکاراگوئه

نیکاراگوئه بزرگ‌ترین کشور آمریکای مرکزی است و این کشور را می‌توان یکی از کشورهای بسیار مناسب برای اخذ اقامت دائم به صورت سریع و آسان دانست. برای اخذ اقامت کشور نیکاراگوئه تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که 35000 دلار سرمایه گذاری کنید.

بدین ترتیب می‌توانید اقامت ارزان‌ترین کشور برای مهاجرت را از طریق سرمایه گذاری به دست بیاورید. موضوعی که لازم است در خصوص این کشور در نظر داشته باشید این است که کیفیت زندگی در نیکاراگوئه بسیار بالا است.

5. کشور آنتیگوا و باربودا

برنامه مربوط به سرمایه گذاری در این کشور از سال 2013 اجرا شد و این کشور را می‌توان یکی از ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری دانست. برای اخد اقامت کشور آنتیگوا و باربودا از طریق سرمایه گذاری شما باید مبلغ 100000 دلار در صندوق‌های دولتی سرمایه گذاری کنید و حداقل به مدت 5 روز را در این کشور بگذرانید. در نهایت نیز بعد از 3 ماه ویزای شما آماده شده و می توانید با دریافت ویزای این کشور، به حدود 140 کشور جهان بدون ویزا سفر کنید.

6. کشور گرانادا

برنامه سرمایه گذاری در کشور گرانادا از سال 2014 آغاز شد و اکنون شرایطی فراهم شده است تا افراد بتوانند با 150000 دلار سرمایه گذاری اقامت این کشور را دریافت نمایند. در نهایت نیز ظرف مدت 2 ماه متقاضی پاسپورت دوم خود و تابعیت کشور گرانادا را دریافت می‌کنند و می‌توانند از این پاسپورت برای سفر به 131 کشور خارجی بدون نیاز به ویزا استفاده نمایند.

7. کشور مونته نگرو

مونته نگرو در اروپای جنوبی قرار گرفته است و برنامه‌های شهروندی متعددی را متقاضیان ارائه داده است که نسبتاً مقرون به صرفه است. برای دریافت تابعیت این کشور شما باید برای خرید ملک یا کمک به صندوق‌های دولتی اقدام نمایید. هزینه‌ای که به صورت کمک به صندوق‌های دولتی در نظر گرفته شده است، مبلغ 450000 یورو می باشد.

در صورت دریافت ویزای این کشور که یکی از ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است، شما می‌توانید بدون ویزا به 125 کشور مختلف سفر کنید.

8. کشور مولداوی

مولدووا کشوری کوچک در اروپا است که که برنامه‌های سرمایه گذاری خود را از سال 2018 آغاز کرده است. شما می‌توانید تنها با پرداخت 100000 یورو به راحتی اقامت این کشور را که یکی از ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است را به دست بیاورید.

9. کشور سنت لوسیا

یکی دیگر از کشورهایی که در لیست ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت قرار گرفته است، کشور سنت لوسیا است. برای سرمایه گذاری در این کشور 100000 دلار برای صندوق‌های دولتی، 300000 دلار برای خرید ملک و 5000000 دلار برای خرید اوراق قرضه دولتی باید هزینه شو که بعد از 5 سال به سرمایه گذار بازپرداخت می‌شود. با دریافت شهروندی این کشور شما می‌توانید بدون ویزا به 120 کشور جهان از جمله بریتانیا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنید.

10. کشور کانادا

برای سرمایه گذاری در کشور کانادا شما باید هر 30 روز یکبار 800000 دلار سرمایه گذاری کنید. این پول بعد از 5 سال بدون بهره بازپرداخت می‌شود. پاسپورتی که متقاضیان بعد از سرمایه گذاری در کشور کانادا دریافت می‌کنند به آنها امکان سفر به 100 کشور جهان را بدون ویزا می‌دهد.

شرایط اخذ شهروندی کانادا از طریق سرمایه گذاری نسبت به کشورهای دیگر کمی سخت‌تر است اما در نهایت می‌توان شهروندی این کشور را یکی از معتبرترین نمونه‌های ممکن دانست.

سخن آخر

زندگی در خارج از کشور یکی از رویاهای همیشگی همه افراد در سرتاسر جهان به ویژه ایرانیان است. به همین دلیل نیز نیاز است که با ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت و روش‌های مختلف مهاجرت به خارج از کشور آشنا شوید تا بتوانید در این زمینه عملکرد مناسبی را داشته باشید.

تلاش ما در این مقاله بر این بوده است تا به معرفی ارزان‌ترین کشور برای مهاجرت بپردازیم. در واقع موضوعی که وجود دارد این است که شما می‌توانید با ارزان‌ترین کشور برای انواع مختلف مهاجرت از جمله مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری یا مهاجرت از طریق سرمایه گذاری آشنا شده و برای دنبال کردن مراحل مربوط به دریافت ویزای مربوطه اقدام نمایید.

در صورت داشتن هرگونه سوالی در خصوص ارزان ترین کشورها برای مهاجرت و نحوه دریافت ویزای این کشورها می‌توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری در ارتباط باشید تا بتوانند به بهترین نحوه ممکن شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا