دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

آخرین بروزرسانی: 17 خرداد 1402

روش‌های زیادی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. دولت کانادا سیاست مهاجرت بسیار قوی دارد و از آن دسته کشور‌های مهاجر پذیر است. سالانه افراد بسیاری برای مهاجرت تحصیلی ، مهاجرت کاری، مهاجرت از طرق سرمایه گذاری و ثبت شرکت و غیره، علاقه‌مند به مهاجرت به کانادا هستند. یکی از برنامه‌های محبوب مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری است. در این مقاله در موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری امتیازات لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری بررسی شده است. در حقیقت تحت برنامه اکسپرس اینتری (Express Entry) مهاجران می‌توانند در کانادا زندگی و کار کنند.

فهرست مطالب:

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

برنامه مهاجرت کانادا که به مهاجران اجازه می دهد تا به عنوان یک کارگر ماهر از طریق اکسپرس اینتری (Express Entry) در کانادا زندگی و کار کنند. سیستم جدید به اداره شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) اجازه می دهد تا به طور فعال مهاجرانی را که ماهر هستند و یا دارای شرایط مربوطه تحت برنامه‌های مهاجرت اقتصادی فدرال هستند، ارزیابی، استخدام و انتخاب کند:

  • برنامه نیروی کار متخصص فدرال ( FSWP یا Federal Skilled Worker Program)
  • برنامه نیروی کار ماهر و فنی فدرال (FSTP یا Federal Skilled Trades Program)
  • برنامه تجربه کار کانادایی (CEC یا Canadian Experience Class)

برنامه اکسپرس انتری همچنین به استان‌ها و مناطق مجزا اجازه می‌دهد تا از این سیستم برای جذب نامزدهای مناسب به عنوان بخشی از برنامه‌های نامزد استانی استفاده کنند تا خواسته های بازار کار برآورده شود. معمولاً این یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های کانادا است. همچنین به دلیل شیوع کووید-19 زمان‌های پردازش کندتر شده است. اما شما باید به درخواست خود ادامه دهید زیرا همه چیز تا اواسط سال 2022 به حالت عادی بازگردد.

معیار‌هایی ارزیابی برنامه اکسپرس اینتری کانادا چیست؟

6 فاکتور ارزیابی متقاضیان برنامه اکسپرس اینتری کانادا

متقاضیان واجد شرایط بر اساس شش عامل ارزیابی می شوند تا بر اساس آن‌ها برای مهاجرت به کانادا مشخص شود. متقاضیان برای واجد شرایط بودن باید در مجموع 67 امتیاز از 100 امتیاز را کسب کنند. عوامل انتخاب عبارتند از:

  • تحصیلات آکادمیک
  • مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • سابقه کار
  • سن
  • داشتن پیشنهاد شغلی یا جاب آفر
  • تطبیق پذیری یا همان سازگاری

برنامه جدید به دنبال انتخاب نامزدهایی با بیشترین احتمال موفقیت در مشارکت اقتصادی در کانادا است. معیارهای قبلی را با تغییر در اهمیت نسبی و ساختار نقطه برای هر عامل انتخاب حفظ می کند. از امتیازات فاکتور انتخاب برای کمک به ارزیابی واجد شرایط بودن شما برای برنامه نیروی کار متخصص فدرال استفاده می شود. فاکتورهای انتخاب شما را ارزیابی می شود و نمره کلی از 100 را به شما اختصاص داده می‌شود.

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

اگر 67 امتیاز یا بالاتر کسب کنید، ممکن است واجد شرایط برنامه نیروی کار متخصص فدرال شوید. اگر سایر شرایط را نیز دارید، می توانید یک نمایه به استخر اکسپرس اینتری ارسال کنید. هنگامی که در استخر اکسپرس اینتری قرار گرفتید، از سیستم دیگری برای رتبه بندی نمایه شما استفاده می شود. اگر امتیاز کمتر از 67 کسب کنید، واجد شرایط برنامه نخواهید بود. ممکن است بتوانید با انجام کارهایی مانند بهبود مهارت‌های زبان خود، تکمیل مدرک، دیپلم یا گواهی دیگر و دریافت یک پیشنهاد کار منظم در کانادا واجد شرایط شوید.

امتیاز زبان برنامه اکسپرس اینتری

بسیار مهم است که بتوانید به یک یا هر دو زبان رسمی کانادا ارتباط برقرار کنید. دانستن زبان انگلیسی، فرانسوی یا هر دو به شما در بازار کار کانادا کمک می کند. شما می توانید تا 28 امتیاز برای مهارت‌های زبانی خود در زبان‌های انگلیسی و فرانسوی دریافت کنید. بر اساس توانایی شما (شامل نوشتن، خواندن، گوش دادن و صحبت كردن) به شما امتیاز داده می‌شود.

سه برنامه مهاجرتی مختلف وجود دارد شامل نیروی کار متخصص فدرال، تجربه کار کانادایی، و نیروی کار ماهر و فنی فدرال که بخشی از سیستم اکسپرس اینتری هستند. هر یک از این سه برنامه دارای حداقل امتیاز لازم برای واجد شرایط بودن هستند. داوطلبان و همسرانشان در استخر اکسپرس انتری می توانند تحت سیستم رتبه بندی جامع (CRS) برای سطح زبان خود امتیاز کسب کنند. در واقع، بهبود نمره شما در آزمون زبان یکی از بهترین راه ها برای بهبود نمره CRS شما است.

همه داوطلبان در استخر اکسپرس انتری موظفند یک آزمون زبان معتبر را در پروفایل خود داشته باشند.  بنابراین اگر آزمون شما قبل از ارسال درخواست نهایی خود برای اقامت دائم منقضی شود، باید آزمون دیگری را بگذرانید. اگر نتایج آزمون زبان شما در حالی که هنوز در استخر اکسپرس اینتری هستید منقضی شود، نمایه شما واجد شرایط نمی شود، مگر اینکه نتایج جدیدی را ارسال کنید.

برای اثبات سطح زبان خود باید در آزمون زبان تایید شده شرکت کنید. برای اندازه گیری سطوح انگلیسی یا فرانسوی شما از موارد زیر استفاده می شود:

  • معیارهای زبان کانادایی (CLB : Canadian Language Benchmarks) برای زبان انگلیسی
  • معیار NCLC Niveaux de compétence linguistique canadiens)) برای زبان فرانسوی

شما باید حداقل سطح CLB 7 یا NCLC 7 را برای 1 زبان رسمی در هر 4 مهارت زبان دریافت کنید. برای دریافت امتیاز برای زبان رسمی دوم، باید حداقل سطح CLB 5 یا NCLC 5 را در هر 4 مهارت زبان داشته باشید. پس از شرکت در آزمون زبان، می‌توانید از آن استفاده کنید تا ببینید دقیقاً چند امتیاز برای فاکتور انتخاب زبان به شما داده می‌شود. امتیاز زبان رسمی دوم حداکثر 4 است. تنها در صورتی می توانید 4 امتیاز کسب کنید که در هر یک از 4 مهارت زبان، حداقل نمره CLB 5 داشته باشید.

CLB Score IELTS Speaking IELTS listening Speaking Writing IELTS Reading
1 1.0 1.0 1.0 1.0
2 2.0 2.0 2.0 1.5
3 3.0 3.5 3.0 2.5
4 4.0 4.5 4.0 3.5
5 5.0 5.0 5.0 4.0
6 5.5 5.5 5.5 5.0
7 6.0 6.0 6.0 6.0
8 6.5 7.5 6.5 6.5
9 7.0 8.0 7.0 7.0
10 7.5 8.5 7.5 8.0
11 8.0 9.0 8.0 8.5
12 9.0 9.0 9.0 9.0

مهارت زبان انگلیسی برای برنامه اکسپرس اینتری

  • آزمون IELTS جنرال (توجه داشته باشید که آزمون آیلتس آکادمیک را شرکت نکنید حتی اگر به نظر تاثیرگذارتر به نظر برسد زیرا پذیرفته نمی شود)
  • برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا (CELPIP) جنرال

هر دو آزمون برای درخواست مهاجرت شما به یک اندازه قابل قبول هستند، اما آزمون آیلتس به طور گسترده در دسترس و پذیرفته شده در سراسر جهان است. البته برای متقاضیان ایرانی ارائه نمرات آزمون آیلتس با توجه به منابع در دسترس و برگزاری محل آزمون‌های متعدد، آسان‌تر است.

مهارت زبان فرانسوی برای برنامه اکسپرس اینتری

  • TEF Canada
  • TCF Canada

این آزمون‌ها همچنین به‌عنوان مدرکی مبنی بر مهارت زبان برای بسیاری از برنامه‌های نامزد استانی (PNPs) کانادا پذیرفته می‌شوند و اگر به‌عنوان کارمند خوداشتغال یا از طریق برنامه ویزای استارت آپ درخواست می‌دهید، قابل قبول خواهد بود.

امتیاز تحصیلات آکادمیک برنامه اکسپرس اینتری کانادا

تحصیلات حداکثر 25 امتیاز دارد. اگر تحصیلات خارجی دارید، باید یکی از مدارک زیر را ارائه دهید:

  • گواهینامه معتبر
  • یک ارزیابی اعتبار تحصیلی (ECA) برای اهداف مهاجرت از یک سازمان تعیین شده که نشان می دهد تحصیلات شما برابر با یک گواهی کامل، دیپلم یا مدرک از یک موسسه کانادایی باشد.

امتیاز سابقه کار برنامه اکسپرس اینتری کانادا

سابقه کار حداکثر 15 امتیاز دارد. می‌توانید برای تعداد سال‌هایی که برای انجام کار تمام‌وقت با حقوق گذرانده‌اید (حداقل 30 ساعت در هفته، یا مقدار مساوی پاره وقت [15 ساعت در هفته برای 24 ماه]) در نوع مهارت صفر امتیاز بگیرید. برای به دست آوردن امتیاز تجربه کاری شما در موارد زیر به حساب می آید:

  • در کانادا یا کشور دیگری کار کرده باشید.
  • کار در حین تحصیل
  • کار بصورت خوداشتغالی باشد.

امتیاز سن برنامه اکسپرس اینتری کانادا

سن حداکثر 12 امتیازدارد.  روزی که درخواست شما دریافت می‌شود، بر اساس سن خود امتیاز دریافت خواهید کرد.

سن امتیازات
زیر 18 سال 0
18-35 سال 12
36 سال 11
37 سال 10
38 سال 9
39 سال 8
40 سال 7
41 سال 6
42 سال 5
43 سال 4
44 سال 3
45 سال 2
46 سال 1
47 یا بالاتر 0

امتیاز استخدام در کانادا برنامه اکسپرس اینتری

استخدام در کانادا حداکثر 10 امتیاز دارد. در صورت داشتن پیشنهاد شغلی حداقل 1 ساله از یک کارفرمای کانادایی می توانید امتیاز بگیرید. قبل از درخواست برای آمدن به کانادا به عنوان نیروی کار متخصص فدرال ، باید پیشنهاد شغلی را دریافت کنید. یک پیشنهاد شغلی معتبر باید شامل موارد زیر باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

  • برای کار مداوم، با حقوق و تمام وقت (حداقل 30 ساعت در هفته) که حداقل باید کار به مدت یک سال باشد و اینکه کار بصورت فصلی نباشد.
  • در شغلی که به عنوان نوع مهارت 0 یا مهارت سطح A یا B از NOC ذکر شده است. متقاضی باید اثبات کند می‌تواند کاری را که به شما پیشنهاد می شود انجام دهید. و برای زمانی که در کانادا هستید مجوز یا گواهینامه دریافت کنید.

امتیاز سازگاری برنامه اکسپرس اینتری کانادا

سازگاری حداکثر 10 امتیاز دارد. شما و همسرتان یا شریک زندگی مشترک‌تان که با شما به کانادا مهاجرت می کنند، می توانید برای سازگاری امتیاز کسب کنید. شما و همسرتان می توانید با ترکیب هر یک از عناصر زیر حداکثر 10 امتیاز کسب کنید. این عناصر ارزیابی می کنند که شما و همسرتان چقدر در کانادا مستقر خواهید شد.

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

سطح زبان همسر یا شریک زندگی شما، تحصیلات قبلی شما در کانادا (کسانی که در کانادا تحصیل کرده‌اند و می‌خواهند اقامت دائم کانادا را بگیرند، برنامه اکسپرس اینتری یکی از روش‌های مطلوب است)، تحصیلات گذشته همسر یا شریک زندگی شما در کانادا، کار گذشته شما در کانادا (دانشجویانی که تجربه کار مرتبط در حین تحصیل در کانادا دارند یا پس از فارغ‌التحصیلی موفق به یافتن شغل مرتبط شده‌آند و به دنبال اخذ اقامت دائم هستند، امتیاز خوبی خواهد گرفت) و داشتن فامیل و بستگان نزدیک نیز در کانادا امتیاز محسوب می‌شود.

ناک شغلی برنامه اکسپرس اینتری کانادا

NOC (National Occupational Classification) فهرستی از تمام مشاغل موجود در بازار کار کانادا است و برای طبقه بندی مشاغل در اقتصاد کانادا استفاده می شود. وظایف، مهارت ها، استعدادها و محیط های کاری برای مشاغل مختلف را شرح می دهد. برای هر شغلی که می خواهید در نمایه اکسپرس اینتری خود وارد کنید، باید «کد NOC» را شناسایی کنید. NOC خود را پیدا کنید تا اطلاعاتی را پیدا کنید که به بهترین وجه با هر یک از مشاغل گذشته شما مطابقت دارد. اگر شرح و فهرست وظایف اصلی با آنچه در شغل یا شغل‌های خود انجام داده‌اید مطابقت دارد، می توانید این تجربه را برای امتیاز حساب کنید.

برنامه اکسپرس اینتری کانادا – نیروی کار متخصص فدرال

تحت برنامه اکسپرس اینتری، نیروی کار متخصص فدرال در 347 شغل واجد شرایط که حداقل معیارهای ورود را دارند، نمایه ابراز علاقه را به استخر اکسپرس انتری ارسال می کنند. مشخصات کاندیدها در استخر تحت یک سیستم رتبه بندی جامع رتبه بندی می‌شوند. کاندیدهایی که بالاترین رتبه را دارند برای دعوت نامه برای درخواست اقامت دائم در نظر گرفته می شوند. داوطلبانی که دعوتنامه دریافت می کنند باید درخواست کامل خود را ظرف 90 روز ارسال کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

نیروهای کار متخصص فدرال افرادی هستند که دارای تحصیلات، تجربه کاری، سن و توانایی های زبانی مناسب تحت یکی از زبان‌های رسمی کانادا هستند و طبق سیستم مهاجرت اکسپرس اینتری برای درخواست اقامت دائم انتخاب می شوند. برای واجد شرایط بودن برای پذیرش در استخر اکسپرس اینتری به عنوان نیروی کار متخصص فدرال ، متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • یک سال سابقه کار مستمر تمام وقت با حقوق یا معادل آن را در یکی از 347 شغل واجد شرایط فهرست شده تحت سیستم طبقه بندی ملی مشاغل در 10 سال گذشته داشته باشند.
  • تجربه کاری باید در نوع مهارت 0 (شغل های مدیریتی)، سطح مهارت A (شغل‌های حرفه‌ای) یا سطح مهارت B (شغل های فنی و مشاغل ماهر) به معنای سیستم طبقه بندی ملی مشاغل طبقه بندی شود.
  • امتیاز کافی را در شبکه امتیاز نیروی کار متخصص که از شش عامل انتخاب تشکیل شده است، کسب کنید. نمره قبولی فعلی 67 امتیاز است.
  • مهارت های زبانی سطح متوسط ​​را به زبان انگلیسی یا فرانسوی مطابق با معیار زبان کانادایی 7 (CLB 7) را اثبات کنید.
  • بودجه مناسب برای اسکان و اقامت در کانادا داشته باشید.
  • یک پیشینه امنیتی (عدم سابقه کیفری) و معاینه پزشکی موفق را پشت سر بگذارید.

برنامه اکسپرس اینتری کانادا – برنامه نیروی کار ماهر و فنی فدرال

جهت درخواست برای این برنامه، باید حداقل دو سال سابقه کار در یک شغل و حرفه مرتبط در پنج سال گذشته داشته باشید. همچنین باید الزامات زبانی برای هر مهارت را طبق آنچه در بالا به آن اشاره شده برآورده کنید.

مشاغل ماهر برای برنامه نیروی کار ماهر فدرال تحت این گروه‌های طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) سازماندهی می شوند:

  • گروه اصلی 72 : بازرگانی صنعتی، برقی و ساختمانی
  • گروه اصلی 73 : معاملات تعمیر و نگهداری و عملیات تجهیزات
  • گروه عمده 82 : سرپرستان و مشاغل فنی منابع طبیعی، کشاورزی و تولیدات وابسته
  • گروه اصلی 92 :‌سرپرستان پردازش، تولید و تاسیسات و اپراتورهای کنترل مرکزی
  • گروه کوچک 632 :‌ سرآشپزها و آشپز‌ها
  • گروه کوچک 633 : قصابی و نانوایی

همچنین گروه‌های اصلی NOC به مشاغل مختلف تقسیم می شوند و همه آنها از نوع مهارت B هستند.

سخن پایانی

هدف موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری (MMCF) کمک به متقاضیان و حمایت آن‌ها در رسیدن به اهداف تحصیلی و مهاجرتی و شغلی است. مجموعه ما خدمات مختلفی را در کانادا و آمریکا ارائه می‌دهد. تیم متخصص مجموعه مهرآیین مخبری  به شما در بدست آوردن اهداف مهاجرتی تان در کانادا و آمریکا کمک خواهد کرد. خدمات خود را به ارائه مشاوره جامع اختصاص داده‌ایم. خدمات ما در زمینه بررسی جامع اولیه، مشاوره در مورد الزامات مورد نیاز، انتخاب رشته در دانشگاه مورد نظر، مراحل درخواست و دریافت پذیرش، کمک به تسهیل فرایند ویزا، همراه شما خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا