دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
بهترین کشور برای مهاجرت

بهترین کشور برای مهاجرت

آخرین بروزرسانی: 8 خرداد 1402

بهترین کشور برای مهاجرت و زندگی

مهاجرت، امری بسیار مهم است که هر فرد در طول زندگی خود ممکن است حداقل یک بار تصمیم به انجام آن بگیرد. افراد مختلف به دلایل مختلفی ممکن است تصمیم به مهاجرت بگیرند. به طور کل می‌توان گفت که اصلی‌ترین دلیل برای مهاجرت افراد به نقاط مختلف جهان، جستجو برای زندگی بهتر و یا دست یابی به آرزوها و اهداف بلندمرتبه‌ای است که با ماندن در مکان فعلی، نمی‌توانند به آن‌ها برسند و بهترین راه برای دست یابی به این آرزوها، مهاجرت به مکانی است که امکان تحقق رؤیاهای این افراد را، تسهیل کند و بتوانند راحت‌تر به اهداف خود برسند.

طبق تحقیقاتی که اخیراً انجام شده است، تمامی افراد در سراسر جهان که در کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه زندگی می‌کنند، حداقل یک بار در طول زندگی خود، به مهاجرت فکر می‌کنند. عوامل مختلفی در عملی کردن ایده مهاجرت افراد مختلف، نقش دارد که یکی از مهم‌ترین این عوامل، یافتن بهترین کشور برای مهاجرت است. منطقی است که انسان‌ها برای دست یابی به اهداف بلندمرتبه‌ای که دارند و ایده‌هایی که از آینده روشن خود در سر می‌پرورانند، در ابتدای مسیر مهاجرت به مقصد خود فکر کنند.

“کجا بروم که بهتر از این جا باشد و شرایط برای دست یابی به اهدافم، مهیا باشد؟”

این پرسشی است که برای تمام افرادی که تصمیم به مهاجرت می‌گیرند، در اولین گام پیش می‌آید و در این مقاله از مجموعه مقالات بلاگ رسمی مؤسسه مهرآیین مخبری، قصد داریم به شما کمک کنیم که پاسخ آن را پیدا کنید. اگر جزو افرادی هستید که تصمیم دارید برای رسیدن به اهداف و رؤیاهای خود، به کشوری مهاجرت کنید که شرایط برای درخشیدن شما مهیا باشد، این مقاله مهرآیین مخبری با موضوع بهترین کشور برای مهاجرت را از دست ندهید.

بهترین کشور برای مهاجرت کجاست؟

همان طور که در بالا ذکر شد، از اولین سؤالاتی که برای افراد متقاضی مهاجرت پیش می‌آید، این است که بهترین کشور برای مهاجرت کجاست و یا دقیق‌تر، بهترین کشور برای مهاجرت ما ایرانیان کجاست؟

بهترین کشور برای مهاجرت

باید گفت که پاسخ مشخصی برای این سؤال وجود ندارد؛ در حقیقت، نمی‌توان یک پاسخ را برای همه افرادی که قصد مهاجرت دارند مشخص کرد چرا که برای افراد با شرایط مختلف و با اهداف متفاوت، کشورهای مختلفی را می‌توان به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت معرفی کرد.

به طور کل، در این مسیر، موضوعی که اهمیت دارد این است که افراد راه‌ها و روش‌های مهاجرت را بدانند، بهترین مقاصد مهاجرتی را در جهان بشناسند، از اهداف خود و شرایط خود بهترین شناخت را داشته باشند تا بتوانند بر اساس این فاکتورها، بهترین کشور برای مهاجرت را برای شخص خود بتوانند پیدا کنند.

در این مقاله، قصد داریم تمامی فاکتورهایی که برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت نیاز دارید بدانید را مورد بررسی دقیق قرار دهیم و نکات ویژه در این زمینه را نیز برای شما عزیزان شرح دهیم تا به بهترین شکل ممکن بتوانید مقصد مهاجرتی مناسب خود را بیابید و برای مهاجرت، اقدام کنید.

بهترین کشور برای مهاجرت با توجه به شرایط عمومی

برای انتخاب مقصد مناسب مهاجرتی، باید دقت لازم را به خرج دهید چرا که شما باید در نظر داشته باشید که برای یک عمر زندگی و دست یابی به اهدافتان، به کشوری دیگر در حال مهاجرت هستید و قرار است در این کشور بمانید. به شکلی کشور مقصد خود را برای مهاجرت انتخاب کنید که پس از طی کردن مدت زمانی در آن کشور، تصمیم به مهاجرت دوباره نگیرید.در حقیقت، بهتر است تمامی اطلاعات لازم از کشورهای مناسب برای مهاجرت را از منابع موثق جمع آوری کنید.

پس از این مرحله، باید بر اساس شرایط شخصی، روحیات، اهداف و نیز توقعتان از شرایط زندگی آینده، شروع به انتخاب در بین مناسب‌ترین کشورها برای مهاجرت کنید. باید بتوانید دورنمای زندگی خود را در آینده دور تصور کنید و ببینید که برای دست یابی به این آینده ایده آل، کدام کشور شما را بهتر یاری می‌کند. بر اساس این فاکتور، به غربال لیست بهترین کشورها برای مهاجرت بپردازید.

از بین کشورهایی که در این لیست وجود دارند، آن‌هایی را که برای شما و با توجه به فاکتورهایی که در بالا ذکر شد مناسب‌تر هستند، چند گزینه را انتخاب کنید.پس از آن که لیست غربال شده از بهترین کشور برای مهاجرت را به دست آوردید، باید بیشتر تحقیق کنید. راجع به تک‌تک کشورهایی که در لیست شخصی شما برای مهاجرت قرار گرفته‌اند، تحقیقاتی جامع انجام دهید تا بتوانید درک کنید که با توجه به شرایط کلی و عمومی هر کشور، بهترین گزینه برای شما کدام است.

بهترین کشور برای مهاجرت

بهتر است در این زمینه از افراد ماهر نیز مشورت بگیرید ولی توجه داشته باشید که این افراد، واقعاً در امر مهاجرت مهارت و تجربه کافی را داشته باشند؛ برای مثال از فرد عادی که یک بار مهاجرت کرده است، نمی‌توانید در مورد کشورهای مختلف برای مهاجرت و یا بهترین روش‌های مهاجرت مشورت بگیرید، فقط در صورتی می‌توانید از این گونه افراد مشورت بگیرید که برای مثال در لیست کشورهای انتخابی شما مهاجرت به کشور کانادا وجود دارد و فرد مذکور نیز به کانادا مهاجرت کرده است، در این صورت، می‌توانید برای آگاهی بهتر از شرایط عمومی این کشور، نظیر سختی پیدا کردن کار به شکلی کلی و یا شرایط خدمات اجتماعی که دولت این کشور به شهروندان ارائه می‌دهد، از وی اطلاعات مفیدی کسب کنید.

برای مشاوره، سعی کنید با افرادی که در حرفه مهاجرت تخصص و تجربه کافی دارند مشورت کنید.قدم بعدی پس از جمع آوری اطلاعات دقیق‌تر در مورد لیست انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت شما، این است که با توجه به اطلاعاتی که به دست آورده اید، ویژگی ها و توقعات بالاتر خود را از کشور مقصد بشناسید و بر اساس این توقعات، ارزیابی کنید که آیا کشورهای انتخابی می‌توانند این توقعات را برای زندگی آینده من در این کشور براورده کنند و یا خیر. هر کدام از کشورهایی که پاسخ این سؤال در مورد آن‌ها منفی بود را از لیست خود حذف کنید.

پس از انجام این مرحله و در نهایت، به لیستی با حدود یک الی سه آیتم می‌رسید که هر یک از کشورهای درون این لیست می‌توانند بهترین کشور برای مهاجرت برای شما و با توجه به شرایط خاص شما باشند.

به کدام کشور مهاجرت کنم بهتر است؟

یکی از متداول‌ترین و اولیه‌ترین سؤالاتی که در خصوص مهاجرت مطرح می‌شود این است که به کدام کشور مهاجرت کنم بهتر است؟

برای آن که بتوانیم بهتر به پاسخ این سؤال برسیم، بهتر است اول یک سؤال از خود بپرسیم:

چرا می‌خواهم مهاجرت کنم؟

باید مشخص کنید که هدفتان از مهاجرت چیست؛ چرا می‌خواهید مهاجرت کنید؟

اگر هدفتان از مهاجرت تحصیل است، باید بهترین دانشگاه‌های کشور مقصد را بررسی کنید و نیز سیستم آموزشی و نحوه تدریس در این کشور را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهید تا بتوانید آگاهی کامل از شرایط تحصیل در این کشور به دست آورید و بدانید که آیا برای تحصیل، مناسب شما است یا خیر.

اگر هدف شما از مهاجرت و پیدا کردن بهترین کشور برای مهاجرت، سرمایه گذاری است، بهتر است وضع اقتصادی و شاخص‌های درآمدی کشور مقصد را چک کنید. آیا امکان سرمایه گذاری در کشور مقصد وجود دارد؟ چگونه می‌توانید ریسک را در بازارهای اقتصادی کشور مقصد کنترل کنید؟ چقدر از بازار اقتصادی کشور مقصد اطلاعات دارید؟ باید ارزیابی کنید که رفتار دولت کشور مقصد با سرمایه گذاران به چه صورت است.

اگر هدف شما پیدا کردن شغلی بهتر در کشور مقصد است، باید بدانید که نرخ بیکاری در این کشور چقدر است و این که آیا حرفه و مهارت شما در این کشور، نیاز است یا خیر. نرخ بیکاری شاخص بسیار مهمی برای ارزیابی بهترین کشور برای مهاجرت کاری می‌باشد. باید توجه داشته باشید زمانی که در یک کشور نرخ بیکاری بالا است، کار برای بومیان آن کشور کم پیدا می‌شود؛ چه برسد به مهاجران بین‌المللی که به این کشور سفر می‌کنند.

و در آخر نیز، اگر هدفتان از مهاجرت، گرفتن اقامت کشور مقصد است، باید بدانید که این کشور از چه راه‌هایی به مهاجران اقامت می‌دهد، آیا مهاجران چند تابعیتی را می‌پذیرد؟ طی چند سال می‌توانید اقامت دائم را از کشور مقصدتان بگیرید.

بنابراین بر اساس شاخص‌ها و فاکتورهایی که در بالا ذکر شد، مؤلفه‌های بسیاری در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت دخیل هستند. شما باید بدانید که سطح رفاه، نرخ جرم و جنایت، کیفیت زندگی، میزان مهاجر پذیری و نحوه برخورد با مهاجران، وجود موقعیت‌های شغلی و حتی آب و هوا در کشور مقصد چگونه است.

باید به این نکته توجه داشته باشید که کوچک‌ترین پارامترها در موفقیت مهاجرت شما می‌توانند تأثیرگذار باشند. اگر فردی احساسی هستید و آب و هوای آفتابی را دوست دارید، با مهاجرت به لندن و انگلستان، مطمئناً افسرده خواهید شد!

بهترین کشور برای مهاجرت هر فرد، متفاوت است

همه افراد برای زندگی بهتر و یا دست یابی به اهداف مهم و بلند مرتبه در زندگی، اقدام به مهاجرت می‌کنند. دریافتن بهترین کشور برای مهاجرت، لازم است دقت بسیاری به خرج دهید چرا که در صورت انتخاب اشتباه، بعد از مدتی که از مهاجرت شما بگذرد، ممکن است وضع شما بدتر از شرایط کنونی شود و نتوانید در این مسیر به موفقیت برسید. بسیارند افرادی که پس از مهاجرت، اقدام به بازگشت به کشور مبدأ می‌کنند چرا که مهاجرتی ناموفق داشته‌اند.

همواره نمی‌توان به سؤال کدام کشور بهترین کشور برای مهاجرت است، پاسخی مشخص داد. برای هر فردی، بسته به نوع شرایطی که دارد و نیز اهدافی که به منظور تحقق آن‌ها به مهاجرت فکر می‌کند، کشوری مناسب است. ممکن است بهترین کشور برای مهاجرت برای یک فرد، بدترین کشور برای مهاجرت فردی دیگر محسوب شود.

به طور کلی، از نظر فاکتورهای اساسی در تعیین بهترین کشور برای مهاجرت، یک سری از کشورها هستند که در لیست عمومی بهترین کشور برای مهاجرت قرار می‌گیرند. این کشورها از نظر عواملی چون نرخ بیکاری، سطح تحصیلات عمومی و سیستم آموزشی، سطح خدمات اجتماعی، سطح بهداشت، آزادی‌های شخصی و اجتماعی، هزینه‌های زندگی، سطح جرم و جنایت، کیفیت زندگی و سطح رفاه، در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت قرار گرفته‌اند. توجه داشته باشید که کشورهای این لیست، برای بیشتر کیس‌های مهاجرتی مناسب هستند و نه برای همه آن‌ها.

همچنین در کنار انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت، مسیرهای مهاجرتی متفاوتی وجود دارند که باید آن را نیز بسته به هدف و شرایط خود، انتخاب کنید. ارزیابی کنید که بهترین مسیر برای مهاجرت به کشور مورد نظرتان، چه راهی است.

کشورهایی که در لیست بهترین مقاصد برای مهاجرت جای دارند، فاکتورهایی که در بالا ذکر شد را در حد مطلوبی دارند و این شما هستید که باید بسته به شرایط و اهداف خود، دریابید که بهترین کشور برای مهاجرت شما، کدام یک از این گزینه‌ها می‌باشد. پس از آن، می‌توانید بهترین راه برای مهاجرت به کشور مورد نظرتان را بررسی کنید.

بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت ایرانیان

کشورهای اروپایی، سال‌های بسیاری است که مورد توجه ایرانیان برای مهاجرت قرار دارند. از گذشته‌های دور، اروپا یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی ایرانیان بوده و امروزه نیز شاهد نرخ مهاجرت بالای ایرانیان به کشورهای این حوزه هستیم.

از عواملی که کشورهای اروپایی را به گزینه‌های جذابی برای مهاجرت ایرانیان تبدیل می‌کند، می‌توان به نزدیک بودن به ایران، شرایط آب و هوایی مناسب با خلق و خوی ایرانیان، سطح رفاه بالای شهروندی در این کشورها، سطح علمی بسیار بالای دانشگاه‌های آن و نیز کیفیت زندگی در این کشورها اشاره کرد.

از بین بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان در بین کشورهای اروپایی، گزیده‌ای را جمع آوری کرده‌ایم که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • اتریش

کشور اتریش یکی از کشورهای اروپایی است که بستر بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری و کار دارد. دانشگاه‌های این کشور، جزو دانشگاه‌های ارزان قیمت جهان محسوب می‌شوند و از نظر سطح علمی نیز در جایگاه‌های بسیار خوبی قرار دارند. زبان رسمی این کشور، آلمانی است که با یادگیری این زبان، می‌توانید برای مهاجرت به کشور آلمان نیز اقدام کنید.

روش‌های متفاوتی برای مهاجرت به اتریش وجود دارد که می‌توانید با توجه به شرایط شخصی و هدفتان، یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید. به طور کل، چه برای تحصیل و چه برای سرمایه گذاری و یا کار، این کشور برای ایرانیان کشوری مناسب محسوب می‌شود.

  • آلمان

آلمان نیز یکی از کشورهای اروپایی است که طی سال‌های اخیر، توجه بسیاری از مهاجران ایرانی را به مهاجرت به آلمان جذب کرده است. از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی که این کشور به مهاجران بین‌المللی ارائه می‌دهد، ویزای جست و جوی کار است. با دریافت این ویزا، متقاضیان می‌توانند به مدت شش ماه در کشور آلمان اقامت داشته باشند و به دنبال کار مناسب خود بگردند.

اگر تخصصی دارید و قصد دارید با آن برای مهاجرت کاری اقدام کنید، یکی از بهترین گزینه‌های شما، آلمان می‌باشد. کشور آلمان یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان است که همیشه به متخصصان حرفه‌ای در بازار کار خود نیاز دارد. همچنین باید بدانید که اگر زبان آلمانی شما در حد مطلوب دانشگاه‌های این کشور باشد، می‌توانید در بهترین دانشگاه‌های آلمان به صورت رایگان به تحصیل رشته درسی مورد نظر خود بپردازید؛ البته باید بدانید که با زبان انگلیسی نیز می‌توانید برای تحصیل در آلمان اقدام کنید، ولی این کار، برای شما هزینه‌های تحصیل را در بر خواهد داشت.

ویزای جست و جوی کار به متقاضیان مهاجرت این امکان را می‌دهد که به مدت شش ماه در این کشور، هم خود را محک بزند و هم شرایط زندگی و کار در آلمان را. به این صورت، شما بدون متحمل شدن ریسک زیاد، می‌توانید به ورت آزمایشی یک دوره در آلمان مشغول کار و زندگی شوید و در صورتی که شرایط برای شما مناسب نبود، می‌توانید به کشور خود بازگردید.

  • هلند

هلند نیز در لیست بهترین کشور برای مهاجرت در اروپا، جای می‌گیرد. این کشور، آب و هوایی مثال زدنی و طبیعتی فوق‌العاده دارد که زندگی را دلچسب شهروندانش می‌نماید؛ همچنین از بارزترین ویژگی‌های این کشور نیز می‌توان به سطح رفاه و کیفیت بالای زندگی در این کشور، میزان شادی و رضایت از زندگی بسیار زیاد شهروندان آن و نیز اقتصاد قدرتمند این کشور اشاره کرد.

برای مهاجرت به هلند، راه‌های بسیاری وجود دارد که یکی از آن‌ها، نوآوری و راه اندازی کسب و کاری خلاقانه در این کشور است. شما می‌توانید در دانشگاه‌های این کشور، به تحصیل رشته‌های بیزنسی و مدیریتی بپردازید و در کنار آن، شرکت و کسب و کار خود را به عنوان پروژه‌ای درسی راه اندازی کنید که در تمامی مراحل آن نیز، اساتید برجسته این حوزه در کنارتان خواهند بود. همچنین باید بدانید که برای تحصیل نیز، این کشور برای مهاجرت، کشوری مناسب است چرا که دانشگاه‌های هلند نیز از سطح علمی و رتبه جهانی مناسبی برخوردار هستند.

بیشتر بدانید: تحصیل در هلند

  • انگلیس (بریتانیا)

کشور انگلستان نیز یکی از کشورهای اروپایی مناسب برای مهاجرت ایرانیان در نظر گرفته می‌شود. این کشور آب و هوایی معتدل و بارانی دارد. همچنین سطح رفاه بالا، امنیت اجتماعی مناسب و نیز اقتصاد قدرتمند و بازار کار پویا از ویژگی‌هایی هستند که این کشور را برای مهاجرت کاری و سرمایه گذاری تبدیل به گزینه‌ای مناسب می‌کنند. البته برای تحصیل در انگلستان هم می‌توانید اقدام کنید.

دانشگاه‌های این کشور در لیست بهترین دانشگاه‌های جهان جای دارند و هر ساله فارغ‌التحصیلانی نام‌آور از این دانشگاه بیرون می‌آیند. اگر قصد دارید به این کشور مهاجرت کنید، در نظر داشته باشید که در ابتدا ممکن است هزینه‌ها کمی شما را اذیت کنند. چرا که پوند انگلیس یکی از ارزهای گران جهان محسوب می‌شود و تبدیل ریال به این ارز جهانی، در افت سرمایه شما اثر بسیار زیادی می‌گذارد.

البته باید بدانید که قیمت‌ها نیز در این کشور کمی نسبت به استاندارد جهانی بالاتر هستند ولی به طور کل، پس از آن که در این کشور جا افتادید، نسبت درآمد به هزینه‌های شما هم خوانی بهتری پیدا خواهد کرد و می‌توانید به راحتی از پس هزینه‌های خود برآیید.

بیشتر بخوانید:‌شرایط و مدارک مهاجرت به انگلستان

بهترین کشور برای مهاجرت از نظر شرایط آب و هوایی

آب و هوا یکی از فاکتورهایی است که برای مهاجرت بسیار مهم است و در بیشتر موارد، کم‌تر به آن اهمیت داده می‌شود.ایرانیان در بیشتر ماه‌های سال، آب و هوایی چهار فصل را تجربه می‌کنند و در بیشتر روزها، هوا آفتابی است و بسیار کم پیش می‌آید که هوا خیلی سرد باشد.

بهترین کشور برای مهاجرت

به همین جهت، کشورهایی برای مهاجرت ایرانیان مناسب‌تر هستند که در آن جا نیز آب و هوایی چهارفصل برقرار باشد و هوا زیاد سرد نباشد. شاید بتوان شهر وین را بهترین شهر برای مهاجرت ایرانیان در نظر گرفت، چرا که در بیشتر مواقع، آب و هوایی چهار فصل را می‌توانید در این شهر تجربه کنید و همچنین باید بدانید که این شهر، ده سال پیاپی بهترین شهر جهان برای زندگی ارزیابی شده است.

بهتر است در انتخاب شهر و کشور مورد نظر خود برای مهاجرت، فاکتور آب و هوا را نیز در نظر بگیرید.

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

یکی از بهترین روش‌هایی که برای مهاجرت به کشورهای مناسب وجود دارد، مهاجرت تحصیلی می‌باشد. افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، می‌توانند بهترین کشورها از نظر سطح دانشگاه‌های آن و نیز کیفیت آموزش و برنامه‌های تحصیلی را به همراه سیستم آموزشی، مورد ارزیابی قرار دهند و از بین بهترین آن‌ها، لیستی برای خود تهیه کرده و به ترتیب روند گزینش مشابه آن چه که در ابتدای این مقاله شرح دادیم را، این بار برای ارزیابی کشورها از نظر تحصیل طی کنند.

بهترین کشور برای مهاجرت

بهترین روش برای مهاجرت تحصیلی، اخذ بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی است. شما با دریافت بورسیه، بسته به نوع بورسیه، می‌توانید بخشی از مخارج زندگی و تحصیل در کشور مقصد را پوشش دهید. معمولاً این بورسیه‌ها برای مقاطع تحصیلات تکمیلی و بیشتر برای مقطع دکترا ارائه می‌شوند ولی برای مقاطع دیگر نیز بورسیه تحصیلی وجود دارد که البته تعداد، تنوع و شانس دریافت آن‌ها کم‌تر است.

بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل می‌توانند به یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان، اپلای کنند و با دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی کشور مورد نظر، اقدام به مهاجرت تحصیلی کنند.

یکی از نکات ویژه‌ای که در این زمینه می‌توانید به شما بگوییم این است که در صورتی که بتوانید بورسیه تحصیلی فول فاند را از دانشگاه مورد نظر دریافت کنید، زندگی و تحصیل شما در کشور مورد نظر رایگان است. این ادعا شاید کمی شگفت‌انگیز باشد ولی برای بسیاری از افراد، می‌تواند اتفاق بی افتد.

متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، اگر رزومه تحصیلی بسیار قوی به همراه معدل و ریز نمرات قابل توجه داشته باشند، می‌توانند درخواست بورسیه خود را به دانشگاه مورد نظر اعلام کنند. در صورتی که یکی از اساتید این دانشگاه، دانشجو را قبول کند، بورسیه فول فاند به فرد متقاضی تحصیل تعلق می‌گیرد که تمامی هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور مقصد را برای فرد تأمین می‌کند.

موسسه مهرآیین مخبری، بیش از ده سال است که در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشورهای کانادا و آمریکا، فعالیت حرفه‌ای داشته است و افراد بسیاری را در این زمینه، رهسپار سرنوشتی روشن ساخته است. شما می‌توانید در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشورهای کانادا و آمریکا که بهترین کشورها برای تحصیل خارج از کشور محسوب می‌شوند، با کارشناسان و متخصصان امور مهاجرتی این مجموعه، تماس بگیرید.

بهترین کشور برای مهاجرت: کشورهای انگلیسی یا کشورهای غیر انگلیسی زبان؟

یکی از مواردی که بیشتر افراد برای مهاجرت در نظر می‌گیرند و همواره متداول‌ترین سؤال‌ها را در این زمینه از کارشناسان امور مهاجرتی می‌پرسند، این است که به کشوری انگلیسی زبان مهاجرت کنم و یا به کشوری با زبان غیر انگلیسی.

از آن جایی که زبان انگلیسی، زبان اول جهان محسوب می‌شود و با یادگیری این زبان، افراد می‌توانند در بیشتر نقاط جهان، با سایر افراد ارتباط برقرار کنند، این سؤال برای بسیاری از افراد پیش می‌آید که بهتر است به کشورهای انگلیسی زبان مراجعه کنم. همچنین، از عوامل دیگری که در این انتخاب بسیار تأثیرگذار است می‌توان به راحتی زبان انگلیسی برای یادگیری اشاره کرد. زبان انگلیسی ساده‌ترین زبان جهان است و به راحتی می‌توان آن را آموخت.

سادگی ای زبان نسبت به زبان‌های دیگر، قواعد و لغات آن است که هم در تلفظ و هم در یادگیری گرامر، پیچیدگی‌های زیادی ندارد. در مقابل، زبان‌های فرانسوی، آلمانی، روسی، هلندی، ژاپنی، کره‌ای و زبان‌های دیگر کشورهای مختلف، در ساختار خود از پیچیدگی‌هایی برخوردار هستند که یادگیری آن را مشکل می‌کند.

برای آن که بتوانید در این زمینه بهتر تصمیم بگیرید، باید بگوییم که زبان یک کشور، جزو ویژگی‌هایی است که کم‌تر برای مهاجرت به آن کشور اهمیت دارد. اگر هدف شما تحصیل باشد، در کشور آلمان و فرانسه هم می‌توانید به زبان انگلیسی وارد دانشگاه شوید. اگر هدف شما سرمایه گذاری و یا کسب و کار باشد، در تمامی کشورهای پیشرفته جهان، ارتباطات بیزنسی به زبان انگلیسی برقرار می‌شود.

پس بهتر است برای مهاجرت خود، فاکتورهای مهم‌تر را برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت در نظر بگیرید. علاوه بر آن، یادگیری زبانی جدید می‌تواند تجربه‌ای شگفت‌انگیز باشد. برای مثال، اگر قصد دارید به فرانسه مهاجرت کنید و فقط زبان‌های فارسی و انگلیسی را خوب بلدید، از یادگیری زبان فرانسوی نترسید. درست است که انگلیسی زبانی ساده است ولی ای دلیل نمی‌شود که تصور کنید زبان کشورهای دیگر، غیرقابل یادگیری است و نمی‌توانید آن‌ها را فرا بگیرید.

بهتر است برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت، فاکتورهای مهم‌تر را دخیل کنید.

بهترین کشور برای مهاجرت: بیمه اجتماعی

یکی از مهم‌ترین عواملی که در کیفیت زندگی شما پس از مهاجرت نقش دارد، کیفیت بیمه و خدمات اجتماعی است که کشور مقصد به شهروندانش ارائه می‌دهد. این موضوع بسیار مهم است که در آینده، اگر دچار حادثه و یا بیماری شدید، بتوانید مخارج و هزینه‌های درمانی آن را تأمین کنید و سختی زیادی را از نظر مالی متحمل نشوید. اگر قصد دارید بهترین کشور برای مهاجرت را از نظر کیفیت خدمات اجتماعی و بیمه‌های درمانی آن انتخاب کنید، بهتر است هیچ وقت به سراغ کشور آمریکا نروید و به جای آن، کشورهای اروپایی را مد نظر قرار دهید.

بهترین کشور برای مهاجرت

چرا که کشور آمریکا نسبت به بیمه و خدمات اجتماعی که شهروندان کشورهای توسعه یافته در سطح جهان دریافت می‌کنند، از معیارهای بسیار پایینی برخوردار است و رسماً اگر خود شما، خود را بیمه نکنید، در صورتی که در آمریکا برای شما حادثه‌ای رخ دهد و یا بیمار شوید، مبالغ هنگفتی را بابت درمان و خدمات بهداشتی باید پرداخت کنید.

در مقابل، کشورهای اروپایی معمولاً سطح بسیار بالایی از پوشش خدمات درمانی را در خدمات اجتماعی خود به شهروندان ارائه می‌دهند به طوری که ممکن است حتی در بسیاری از کشورهای اروپایی، هزینه‌های دریافت خدمات بهداشتی و درمانی، نزدیک به صفر باشد. از این رو، به هنگام انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت، فاکتور بیمه و خدمات اجتماعی را در این تصمیم گیری، دخیل کنید.

بهترین کشور برای مهاجرت: فاصله تا ایران

بسیاری از افراد مایل هستند که کشوری که برای مهاجرت انتخاب می‌کنند، به ایران نزدیک باشد. دلیل این انتخاب می‌تواند به عوامل متفاوتی بستگی داشته باشد. برای مثال ممکن است فرد در کشور ایران، کسب و کاری داشته باشد و یا بخشی از زندگی حرفه‌ای و کاری وی در ایران باشد؛ به همین دلیل، ممکن است فرد تمایل داشته باشد که بدون اختلاف ساعت زیاد، بتواند با همکاران خود ارتباط برقرار کند و یا بتواند به راحتی کسب و کار خود را مدیریت کند.

شاید حتی نیاز باشد که فرد در رفت و آمدهای بسیار به ایران باشد و طول سفر در این رفت و آمدها، قطعاً فاکتور مهمی محسوب می‌شود. همچنین ممکن است تنها دلیل این که افراد تمایل دارند کشوری که برای مهاجرت انتخاب می‌کنند، نزدیک به ایران باشد، وابستگی‌های عاطفی و خانواده‌ای که در ایران دارند باشد؛ ممکن است افراد تمایل داشته باشند که بتوانند در مدت زمانی کوتاه، به خانواده و اقوام خود در ایران سر بزنند و بتوانند دوباره به کشور مقصد برگردند.

از این رو، بهترین کشور برای مهاجرت این افراد، می‌تواند کشورهای اروپایی باشد که هم فاصله زیادی با ایران ندارند و هم برای زندگی، کار و یا تحصیل، گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند.

بهترین کشور برای مهاجرت کاری

در بین افرادی که متقاضی مهاجرت به خارج از کشور هستند، افراد بسیاری را می‌توان یافت که برای کار تمایل به مهاجرت دارند. اگر جزو این افراد هستید و تحصیلات آکادمیک شما با رزومه کاری‌تان هم خوانی داشته و دارا سابقه کاری می‌باشید، می‌توانید برای مهاجرت کاری به کشورهای توسعه یافته و پیشرفته، اقدام کنید.

بهترین کشور برای مهاجرت

برای آن که به بیشتر کشورهای جهان بتوانید مهاجرت کاری داشته باشید، لازم است که از سوی یک کارفرما که مقیم همان کشور است، دعوت نامه کاری دریافت کنید ولی برخی از کشورها، ویزای جست و جوی کار به افراد متقاضی مهاجرت کاری اعطا می‌کنند. با دریافت ویزای جست و جوی کار، می‌توانید به مدت شش ماه در کشور مقصد اقامت داشته باشید و برای کاریابی، تلاش کنید. پس از استخدام در این کشورها نیز می‌توانید برای دریافت ویزای کاری موقت و پس از آن برای دریافت اقامت دائم، اقدام کنید. از جمله این کشورها می‌توان به آلمان و اتریش اشاره کرد.

همچنین کشور کانادا نیز سیستمی برای پذیرش متقاضیان مهاجرت کاری به نام سیستم اسکیل ورکر دارد. در این سیستم، متقاضیان بر اساس مهارتی که دارند، ارزیابی می‌شوند و طی یک روند امتیاز دهی، به آن‌ها امتیاز داده می‌شود. اگر متقاضیان بتوانند حداقل امتیاز مناسب جهت ورود به کانادا را کسب کنند، از همان ابتدا اقامت دائم این کشور را دریافت می‌کنند و می‌توانند با خیالی آسوده، به کانادا مهاجرت کنند.

بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

اگر جزو افرادی هستید که توانایی مالی مناسبی برای سرمایه گذاری در خارج از کشور دارید، می‌توانید با انجام این کار، اقامت کشور مقصد را دریافت کنید. کشورهای مختلف، برنامه‌های سرمایه گذرای مختلفی دارند که برخی از آن‌ها صرفاً برای کسب سود می‌باشد و با سرمایه گذرای در آن‌ها نمی‌توانید به آن کشور مهاجرت کنید، همچنین با سرمایه گذاری در بسیاری دیگر از این برنامه‌ها، می‌توانید اقامت آن کشور را نیز دریافت کنید.

بهترین کشور برای مهاجرت

برای مثال، شما می‌توانید در مک دونالد سرمایه گذاری کنید. کسب و کارهای مانند مک‌دونالد، بیزنس های فرانچایز محسوب می‌شوند که شما با سرمایه گذاری در آن‌ها، امتیاز راه اندازی شعبه کسب می‌کنید و می‌توانید شعبه مک دونالد خود را در آن کشور راه اندازی کنید. از آن جایی که شعبات این گونه بیزنس ها قبلاً بارها راه اندازی شده‌اند، می‌توانید مقدار سود دریافتی را تا حد زیادی پیش بینی کنید. به همین دلیل، سرمایه گذرای امن‌تری محسوب می‌شود.

قبل از انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، هدف از سرمایه گذاری خود و نیز روش سرمایه گذاری خود را مشخص کنید و سپس، بهترین کشور برای مهاجرت را که با توجه به شرایط شما مناسب‌تر است را انتخاب کنید.

سخن پایانی

مهاجرت همواره یکی از راه‌هایی بوده است که انسان برای رفاه و زندگی بهتر و یا دست یابی به اهداف بلند مرتبه خود، انتخاب کرده است. مهاجرت لزوماً همیشه با موفقیت همراه نیست و در موفق شدن یک مهاجرت، فارغ از نوع آن، عوامل بسیار زیادی دخیل هستند که فرد متقاضی مهاجرت، باید از همان لحظه که تصمیم به انجام این کار می‌گیرد، تمامی این عوامل را بسنجد و با دقت تمام، مسیر خود را مشخص کند.

شما می‌توانید در زمینه مهاجرت، از افراد و مؤسسات متخصص در این حوزه، کمک بگیرید و از تجربه آن‌ها در این مسیر، استفاده کنید تا شانس موفقیت خود را در امر مهاجرت، افزایش دهید. بهتر است در انتخاب فرد و یا مؤسسه‌ای که از آن می‌خواهید مشاوره و یا کمک بگیرید، دقت لازم را به خرج دهید و سوابق مؤسسه و یا فرد را بررسی کنید.

مؤسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری، بیش از ده سال است که به امور مهاجرت تحصیلی به کشورهای آمریکا و کانادا پرداخته است و در این زمینه، از تخصص و تجربه کافی برخوردار بوده و افراد بسیاری را طی این سال‌ها، به موفقیت رسانیده است.

شما می‌توانید برای مشاوره اولیه با کارشناسان و متخصصان این مجموعه، در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا