دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
شهر‌های کانادا

بهترین شهرهای کانادا برای زندگی

آخرین بروزرسانی: 8 خرداد 1402

شهر‌ های کانادا و ویژگی‌های کلیدی هر شهر از جمله استان هر شهر، جمعیت شهر، تایم زون هر شهر (زمان استاندارد) و کد منطقه در این مقاله معرفی شده‌اند. همچنین 15 تا از بهترین شهر‌ های کانادا که توریستی نیز هستند و بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب نموده‌اند با ویژگی‌های منحصربفرد معرفی شده‌اند. بسیاری از دانشجویان متقاضی تحصیل در کانادا یا کسانی که می‌خواهند از طریق اکسپرس اینتری و برنامه‌های استانی به کانادا مهاجرت کنند، بهتر است شناختی از شهرها و استان‌های کانادا داشته باشند. موسسه مهاجرتی خانم دکتر مهرآیین مخبری همراه با یک تیم قوی پشتیبانی در تلاش است تا اطلاعات مفیدی را ارائه دهد.

فهرست مطالب:

 معرفی 15 تا از بهترین شهر‌های کانادا

در کشوری به بزرگی و متنوعی مانند کانادا، محدود کردن فهرستی از بهترین مقاصد این کشور آسان نیست. با 10 استان و سه منطقه که بیش از 9،985،000 کیلومتر مربع مساحت دارند، مکان‌های بی‌شماری برای بازدید وجود دارد که هر کدام دارای جاذبه‌های منحصربه‌فرد، مناظر زیبا و مردم مهربان هستند.

به عبارت دیگر به جرات می‌توان گفت که هیچ شهر بدی در کانادا وجود ندارد. و تمام شهر‌ های کانادا دیدنی هستند. اما در این قسمت بهترین شهر‌ های کانادا را معرفی نموده‌ایم. ما شهرهای موجود در این لیست را با دقت انتخاب کرده‌ایم، زیرا هر کدام دارای چیزی دیدنی است که شما را سرگرم خواهد کرد.

تورنتو، اونتاریو Toronto, Ontario
شهر کبک، کبک Quebec City, Quebec
ونکوور، بریتیش کلمبیا Vancouver, British Columbia
کلگری، آلبرتا Calgary, Alberta
اتاوا، انتاریو Ottawa, Ontario
مونترال، کبک Montreal, Quebec
ویکتوریا، بریتیش کلمبیا Victoria, British Columbia
سنت جان، نیوفاندلند St. John’s, Newfoundland
شارلوت تاون، جزیره پرنس ادوارد Charlottetown, Prince Edward Island
ساسکاتون، ساسکاچوان Saskatoon, Saskatchewan
وایت هورس، یوکان Whitehorse, Yukon
هالیفاکس، نوا اسکوشیا Halifax, Nova Scotia
وینیپگ، منیتوبا Winnipeg, Manitoba
بنف، آلبرتا Banff, Alberta
خلیج تاندر ، انتاریو Thunder Bay, Ontario

بهترین شهر‌های کانادا- تورنتو

تورنتو پایتخت انتاریو و بزرگترین شهر کانادا است و شهری که بیشترین بازدیدکنندگان را در کل کشور کانادا به خود جذب می‌کند. برای تورنتو، شهری شلوغ با تقریباً سه میلیون نفر، حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد، به همین دلیل است که رتبه اول را در این لیست به خود اختصاص داده است.

شهرهای کانادا

شما نمی‌توانید بدون فکر کردن به برج نمادین CN از تورنتو نام ببرید و بسیاری از گردشگران برای بازدید از مقاصد محبوب مانند جزیره تورنتو، کاسا لوما و باغ وحش تورنتو وقت می‌گذارند. موزه‌های معروف دنیا مانند گالری هنری انتاریو (AGO) و موزه سلطنتی انتاریو (ROM) و جاذبه‌های مهم دیگری مانند تالار مشاهیر هاکی و میدان ناتان فیلیپس وجود دارند. در واقع یکی از شهر‌ های کانادا که توریست به خود جذب می‌کند همین شهر تورنتو است.

بهترین شهر‌های کانادا – کبک

با کالسکه‌های اسب‌کشی که در امتداد خیابان‌های سنگ‌فرش شهر قدیمی کبک قرار دارند، به راحتی می‌توان احساس کرد که در این شهر تاریخی در زمان به عقب پریده‌اید. کبک سیتی مشرف بر رودخانه سنت لارنس، شهری فرانسوی زبان است (اگرچه اکثر مردم در مناطق توریستی محبوب انگلیسی صحبت می‌کنند) که از نظر فرهنگ و تاریخ غنی است. بیشتر بازدیدکنندگان جذب Vieux-Québec می‌شوند، مرکز شهری که دارای خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده با ردیفی از بوتیک‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها است.

شهر کبک در کانادا

بهترین شهر‌های کانادا – ونکور

ونکوور به راحتی یکی از زیباترین شهر‌ های کانادا است. با کوه ها در شمال، اقیانوس آرام در غرب، و پارک عظیم استنلی درست در مرکز شهر، مناظر شهری بسیار زیبایی بوجود آورده است. چه در حال کاوش در سواحل کیتسیلانو باشید، چه در مسیرهای پرپیچ و خم پارک روح پاسیفیک در پردیس دانشگاه بریتیش کلمبیا، یا دوچرخه سواری در امتداد دیواره دریا در مرکز شهر باشید، روش‌های زیادی برای لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی ونکوور وجود دارد. به لطف تابستان‌های گرم و آفتابی و زمستان‌های معتدل (هر چند اغلب مرطوب)، لذت بردن از گذراندن وقت در فضای باز در تمام طول سال در این شهر آسان است.

شهر‌های کانادا

بهترین شهر‌های کانادا -کلگری

به غرب وحشی کانادا خوش آمدید. کلگری در استان آلبرتا، خانه معروف Calgary Stampede ، فستیوال یک هفته‌ای با رویدادهای رودئو، کنسرت، فعالیت‌های ویژه، و نمایشگاه‌های فراوان است. بیش از یک میلیون بازدید کننده هر ساله در اوایل جولای به ” Cowtown” می‌روند تا میراث کشاورزی و دامداری کلگری را جشن بگیرند و آن را به یکی از بزرگترین جشنواره‌ها در کل کشور تبدیل کنند.

اما در کلگری چیزهای بیشتری از اسب‌ها و کلاه‌های گاوچران وجود دارد. می‌توانید به زمان بازگردید و زندگی را به عنوان یک پیشگام در دهکده تاریخی هریتیج پارک (Heritage Park) تجربه کنید، در رستوران گردان بالای برج کلگری از مناظر شهر دیدن کنید، یا در امتداد رودخانه باو در پارک جزیره پرنس 50 هکتاری تفریح کنید.

بهترین شهرهای کانادا- اتاوا

این شهر خانه برخی از بهترین موزه‌ها و گالری‌های کانادا است. موزه جنگ کانادا به بررسی تاریخ ارتش کانادا و رویدادها و درگیری‌های مهمی می‌پردازد که کشور را به شکل امروزی شکل داده است و این فقط نوک کوه یخ فرهنگی است. گالری ملی کانادا، موزه تاریخ کانادا، موزه طبیعت کانادا، و موزه هوانوردی و فضایی کانادا نیز را باید بازدید نمود.

بهترین شهرهای کانادا- مونترال

از زمان تأسیس در سال 1642 به عنوان یک ایستگاه مأموریت فرانسوی است، مونترال به عنوان یک مرکز تجاری و فرهنگی در سطح جهانی اهمیت بیشتری پیدا کرد. امروزه این شهر نه تنها دومین شهر بزرگ کانادا است، بلکه دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان جهان است که تنها پاریس از آن پیشی گرفته است.

شهر‌های کانادا

بهترین شهرهای کانادا- ویکتوریا

شهر ویکتوریا در کانادا تقریباً به همان اندازه به «انگلیس قدیمی» نزدیک است که احتمالاً این طرف اقیانوس اطلس را پیدا کنید. در انتهای جنوبی جزیره ونکوور واقع شده است، آب و هوای معتدل آن بسیار شبیه بریتانیا است و باعث محبوبیت آن نه تنها به عنوان مقصد تعطیلات، بلکه مکانی برای بازنشستگی نیز شده است.

بهترین شهرهای کانادا- سنت جان

شهر سنت جان St. John’s مسلماً یکی از دست کم گرفته‌شده‌ترین شهرهای این فهرست است. سنت جان شهری است که شبیه هیچ شهر دیگری در کانادا نیست. از زبان محلی و لهجه متمایز نیوفاندلند گرفته تا خانه‌های رنگارنگ و زیبایی ناهموار و طبیعی ساحل، بازدید از سنت جان تقریباً مانند بازدید از یک کشور کاملاً متفاوت به نظر می‌رسد.

لیستی از شهر‌های کانادا

توسعه شهرنشینی کانادا همچنان ادامه دارد. در مقایسه با 78.5 درصد در سال 1996، در سال 2001 نزدیک به 79.4 درصد از کانادایی‌ها در یک مرکز شهری با 10000 نفر یا بیشتر زندگی می‌کردند. که در نتیجه در خارج از مراکز شهری، جمعیت مناطق روستایی و شهرهای کوچک 0.4 درصد کاهش یافت.

در سال 2001، کمی بیش از 64 درصد از جمعیت کانادا، یا حدود 19،297،000 نفر، در 27 منطقه شهری زندگی می‌کردند هفت منطقه از این 27 منطقه شاهد رشد جمعیت خود حداقل دو برابر میانگین ملی بوده‌اند. بیشترین رشد را هم شهر کلگری داشته است.  برخی از شهر‌ های کانادا که محبوبیت دارند در زیر توضیح داده شده است.

شهر تورنتو

استان این شهر انتاریو است. نام‌های مستعار این شهر عبارتند از Megacity، Hogtown، Queen City، Hollywood North، Center of the Universe، Big Smoke و City of Churches است. نواحی مختلف این شهر شامل نورث یورک، یورک شرقی، اتوبیکوک، تورنتو قدیم و یورک می‌باشد. جمعیت این شهر ۲٬۷۳۱٬۵۷۱ نفر است. زمان استاندارد شهر UTC-5 (EST) و زمان استاندارد تابستانی UTC-4 (EDT) است. جنتیلک شهر تورنتونی است. کد منطقه‌ای این شهر 416، 647 و 437 می‌باشد.

شهر ونکوور

بریتیش کلمبیا استان این شهر است. نام‌های مستعار این شهر عبارتند از Rain City، East Van، S Vansterdam، Altwater City، Hongcouver، Lotusland، Terminal City و City of Glass است. حومه شهر مترو ونکوور (Metro Vancouver) است.

جمعیت این شهر 631486 نفر است. زمان استاندارد شهر UTC-08:00 (PST) و زمان استاندارد تابستانی UTC-07:00 (PDT) است. جنتیلیک شهر ونکووری است. کد منطقه‌ای این شهر 236، 604، 672 و 778 می‌باشد.

شهر مونترال

کبک استان این شهر و منطقه آن مونترال است. نام‌های مستعار این شهر عبارتند از شهر جشنواره‌ها، لا متروپل، MTL و شهر مقدسین است. جمعیت این شهر ۱٬۷۰۴٬۶۹۴ نفر است. زمان استاندارد شهر UTC-05:00 (EST) و زمان استاندارد تابستانی UTC-04:00 (EDT) است. جنتیلیک شهر مونترالر است. کد منطقه‌ای این شهر 514، 263 و 438 می‌باشد.

شهر ویکتوریا

بریتیش کلمبیا استان این شهر است. نام مستعار این شهر گاردن سیتی (Garden City) است. جمعیت این شهر 85792 نفر است. زمان استاندارد شهر UTC-08:00 (PST) و زمان استاندارد تابستانی UTC-07:00 (PDT) است. جنتیلیک شهر ویکتوریایی است. کد منطقه‌ای این شهر 236، 250 و 778 می‌باشد.

شهر هالیفاکس

استان این شهر انتاریو است. جمعیت این شهر 403131 نفر است. زمان استاندارد شهر UTC-04:00 (AST) و زمان استاندارد تابستانی UTC-03:00 (ADT) است. جنتیلک شهر هالیگونی است. کد منطقه‌ای این شهر 902 و 782 می‌باشد.

شهر هالیفاکس در کانادا

شهر آبشار نیاگارا

استان این شهر نوا اسکوشیا است. جالب است بدانید که نام مستعار این شهر، پایتخت ماه عسل جهان است. جمعیت این شهر 88071 نفر است. زمان استاندارد شهر UTC-5 (EST) و زمان استاندارد تابستانی UTC-4 (EDT) است. کد منطقه‌ای این شهر 365، 905 و 365 می‌باشد. از شهر‌ های کانادا یکی را خواستید به عنوان سفر عشق و تفریح خود انتخاب کنید که نهایت لذت را ببرید، شهر آبشار نیگارا بایستی یکی از اولویت‌های شما باشد.

شهر کبک

استان این شهر کبک است. نام مستعار این شهر La Vieille Capitale است. جمعیت این شهر 531902 نفر است. زمان استاندارد شهر UTC-05:00 (EST) و زمان استاندارد تابستانی UTC-04:00 (EDT) است. کد منطقه‌ای این شهر 367، 418 و 581 و کد پستی شهر G1A تا G2N می‌باشد.

شهر کلگری

استان این شهر آلبرتا است. نام‌های مستعار این شهر عبارتند از Heart of The New West، Sandstone City، Cowtown و The Stampede City است. جمعیت این شهر ۱٬۲۳۹٬۲۲۰ نفر است. زمان استاندارد شهر UTC-07:00 (MST) و زمان استاندارد تابستانی UTC-06:00 (MDT) است. جنتیلیک شهر کلگری است. کد منطقه‌ای این شهر 403، 587، 825 و کد پستی شهر T1Y و T2A – T3S می‌باشد.

شهر کلگری در کانادا

شهر اتاوا

استان این شهر انتاریو است. نام مستعار این شهر Bytown است. جمعیت این شهر 934243 نفر است. زمان استاندارد شهر UTC-05:00 (EST) و زمان استاندارد تابستانی UTC-04:00 (EDT) است.

شهر ادمونتون

آلبرتا استان این شهر است. نام‌های مستعار این شهر عبارتند از پایتخت داوطلبانه کانادا، شهر جشنواره، چهارراه جهان، شهر رودخانه، چاک، شهر قهرمانان و ددمونتون است. جمعیت این شهر 932546 نفر است. زمان استاندارد شهر UTC-07:00 (MST) و زمان استاندارد تابستانی UTC-06:00 (MDT) است. جنتیلک شهر ادمونتونی است.

شهر وینیپگ

مانیتوبا استان این شهر است. نام مستعار این شهر  Winterpeg است. جمعیت این شهر 705244 نفر است. زمان استاندارد شهر UTC-6 (CST) و زمان استاندارد تابستانی UTC-5 (CDT) است. جنتیلیک شهر وینیپگر است.

شهر همیلتون

انتاریو استان شهر است. نام‌های مستعار این شهر استیل تاون، شهر جاه طلب و چکش یا Hammer است. جمعیت این شهر 536917 نفر است. زمان استاندارد شهر UTC-5 (EST) و زمان استاندارد تابستانی UTC-4 (EDT) است. جنتیلیک شهر همیلتونی است.

شهر Kitchener

استان این شهر انتاریو است. جمعیت این شهر 233222 نفر است. زمان استاندارد شهر UTC-5 (EST) و زمان استاندارد تابستانی UTC-4 (EDT) است. جنتیلیک شهر Kitchenerite است.

شهر لندن London

انتاریو استان این شهر است. نام مستعار این شهر The Forest City است. جمعیت این شهر 383822 نفر است. زمان استاندارد شهر UTC-05:00 (EST) و زمان استاندارد تابستانی UTC-04:00 (EDT) است. یکی از شهر‌ های کانادا که جنگلی و زیبا باشد همین شهر لندن است که به فارست سیتی نیز شهرت دارد.

شهر اوشاوا Oshawa

انتاریو استان شهر است. نام مستعار شهر کانادا موتور سیتی است. جمعیت این شهر 166000 نفر است. زمان استاندارد شهر UTC-05:00 (EST) و زمان استاندارد تابستانی UTC-04:00 (EDT) است. کد منطقه شهر 289 / 905 و کد پستی شهر L1G تا L1L است.

شهر ساسکاتون Saskatoon

ساسکاچوان (Saskatchewan)  استان این شهر است. نام مستعار این شهر عبارتند از Paris of the Prairies، The City of Bridges، POW City، Saskabush و Hub City. جمعیت این شهر 246376 نفر است. زمان استاندارد شهر UTC-06:00 (CST) است. جنتیلک شهر ساسکاتونی است.

شهر رجینا

ساسکاچوان استان این شهر است. نام مستعار شهر کوئین سیتی است. جمعیت این شهر ۲۱۵۱۰۶ نفر است. زمان استاندارد شهر UTC-06:00 (CST) است. جنتیلیک شهر رجینان است.

شهر شربروک

استان کبک استان این شهر است. نام مستعار این شهر ملکه شهرستان‌های شرقی (Queen of the Eastern Townships) است. جمعیت این شهر 161323 نفر است. زمان استاندارد شهر UTC-5 (EST) و زمان استاندارد تابستانی UTC-4 (EDT) است.

شهر سنت جان St. John’s

نیوفاندلند و لابرادور استان این شهر است. جمعیت این شهر 108860 نفر است. زمان استاندارد شهر UTC-03:30 (NST) و زمان استاندارد تابستانی UTC-02:30 (NDT) است.

شهر سنت جان در کانادا

شهر کینگستون

انتاریو استان این شهر است. نام مستعار این شهر، شهر سنگ آهک است. جمعیت این شهر 123798 نفر است. زمان استاندارد شهر UTC-05:00 (EST) و زمان استاندارد تابستانی UTC-04:00 (EDT) است.

شهر لاوال

کبک استان این شهر است. جمعیت این شهر 422993 نفر است. زمان استاندارد شهر UTC-5 (EST) و زمان استاندارد تابستانی UTC-4 (EDT) است. نژادهای این شهر لاوالویزا و لاوالویز هستند. کد منطقه‌ای این شهر 450 و 579 است. کدپستی شهر H7A تا H7Y می‌باشد.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش نمودیم تا شهرهای کانادا و همجنین استان‌های آن‌ها ویژگی‌های منحصربفرد هر یک موجب جذب توریسیت شده است. همچنین اطلاعاتی پیرامون خود شهر‌ های کانادا همانند جمعیت شهر، زمان استاندارد هر شهر و کد منطقه ارائه گردید. برای کسانی که مایل به مهاجرت به کانادا چه مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری یا سایر روش‌های مهاجرت به کانادا هستند، خوب است که اطلاعاتی از استان‌ها و شهرهای این کشور داشته باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا