دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
شهر کلگری کانادا

شهر کلگری کانادا

آخرین بروزرسانی: 8 خرداد 1402

شهر کلگری کانادا واقع در استان آلبرتا در نزدیکی کوه‌های راکی که برگزاری ورزش‌های زمستانی در آن مشهور است و هر ساله توریست‌های بسیاری را جذب خود می‌کند و نیز به عنوان یک مرکز جهانی انرژی شناخته می‌شود، موضوع این مقاله خواهد بود. اگر برای مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری به کانادا شهر کلگری را انتخاب کرده‌اید، بایستی بدانید که دنیایی از فرصت‌ها پیش روی شما خواهد بود، چرا که کلگری به پایتخت صنعت نفت و گاز کانادا معروف است.

بسیار از شرکت‌های بزرگ و دفاتر مرکزی در این شهر واقع شده‌اند. همچنین این شهر پذیرای مهاجران بسیاری است که از همین رو خدمات متنوعی برای تازه‌واردان ارائه می گردد. در این مقاله اطلاعات مفیدی را برای شما گردآوری نموده‌ایم تا در جهت‌گیری‌های شما موثر واقع شده شویم. برای اطلاعات بیشتر نیز حتما با موسسه مهاجرتی خانم دکتر مهرآیین مخبری (MMCF) تماس گرفته و از ما مشاوره‌های تخصصی و راهنمایی‌های دقیق جهت بررسی شرایط بخواهید.

فهرست مطالب:

شهر کلگری کانادا کجاست؟

کلگری (Calgary) بزرگترین شهر استان آلبرتا (Alberta) در کانادا است. آلبرتا با ایالات متحده، از غرب با استان بریتیش کلمبیا، از شرق با ساسکاچوان و از شمال با مناطق شمال غربی همسایه است. کلگری در داخل چمنزار درست در شرق کوه‌های راکی جایی که رودخانه‌های Bow و Elbow به هم می‌رسند، قرار دارد.

در منطقه گراسلند آلبرتا، چمنزارها به سمت شرق در مرکز کانادا ادامه دارند. از کلگری اغلب به عنوان دروازه کوه‌های راکی یاد می‌شود که پس زمینه‌ای چشمگیر برای شهر پدید آورده است. اسکی مشهور جهان و شهر بنف تنها 90 دقیقه با ماشین تا غرب فاصله دارند.

تحصیل در دانشگاه کلگری (University of Calgary)

دانشگاه کلگری یکی از برترین دانشگاه‌های تحقیقاتی جامع در کانادا است. این دانشگاه که در سال 1966 تأسیس شده است، به دانشجویان بین المللی از 155 کشور خدمات آموزشی ارائه می‌دهد. این دانشگاه در 5 پردیس و 14 دانشکده فعالیت می‌کند. دانشجویان بین‌المللی 10 درصد از گروه دانشجویان مقطع کارشناسی و 25 درصد از گروه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه کلگری را تشکیل می‌دهند.

دانشگاه-کلگری-calgary-university

در حال حاضر دانشگاه کلگری خانه بیش از 33000 دانشجو است. حدود 26000 دانشجو در این دانشگاه دوره‌های کارشناسی را دنبال می کنند، در حالی که بیش از 6000 دانشجو در برنامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه کلگری شرکت نموده‌اند. این دانشگاه بودجه تلفیقی 1.3 میلیارد دلاری کانادا را ثبت نموده است. جالب است ببدانید که این دانشگاه بیش از 8 میلیارد دلار کانادا به اقتصاد آلبرتا کمک می‌کند.

این دانشگاه بیش از 250 برنامه در 5 پردیس و نیز بیش از 110 رشته در مقطع کارشناسی و البته بیش از 70 برنامه برای مقاطع کارشناسی ارشد و برنامه‌های سرتیفیکیت  برای دانشجویان ارائه نموده است.

شایان ذکر است که هزینه زندگی در شهر کلگری کانادا نسبت به بسیاری از شهرهای بزرگ آمریکای شمالی مقرون به صرفه‌تر است والبته مقرون به صرفه‌ترین بازار مسکن در آمریکای شمالی را دارد.

نحوه یافتن شغل و ایجاد شغل در شهر کلگری کانادا چگونه است؟

اقتصاد محلی کلگری- پایتخت صنعت نفت و گاز کانادا

این شهر به عنوان پایتخت صنعت نفت و گاز کانادا شناخته شده است. این کشور خانه بسیاری از تولیدکنندگان نفت و گاز کانادا است و مرکز تصمیم گیری و محل دفتر مرکزی هر شرکت انرژی است که در این کشور تجارت می‌کند. همچنین شهر کلگری در حال تبدیل شدن به یک مرکز جهانی انرژی است و با شرکت‌ها و سازمان‌هایی که در زمینه انرژی‌های جایگزین، انرژی سبز و فناوری‌های زیست‌محیطی کار می‌کند. بسیاری از کسب و کارهای مالی در اطراف این شرکت‌های انرژی رشد کرده‌اند. کسب و کارهای کوچک و سطوح خوداشتغالی نیز در میان بالاترین رتبه‌ها در کانادا قرار دارند.

برترین صنایع در شهر کلگری

در جدول صنایع برتر شهر کلگری معرفی شده‌اند.

نفت و گاز Oil and gas
تولیدات های تک High-tech manufacturing
خدمات مالی Financial services
علوم زیستی Life sciences
حمل و نقل و لوجستیک Transportation and logistics
گردشگری Tourism

کارفرمایان اصلی در شهر کلگری

کلگری به دلیل کارفرمایان بزرگ خود در صنعت نفت و گاز مانند BP Canada و Imperial Oil شناخته شده است. سایر کارفرمایان برتر در منطقه عبارتند از:

  • Canada Safeway Limited
  • Westfair Foods Ltd.
  • Canadian Natural Resources Limited
  • Suncor Energy
  • Agrium
  • Flint Energy Services Ltd.
  • Shaw Communication
  • Canadian Pacific Railway
  • WestJet
  • Shell Canada
  • Husky Energy

مسیرهای شغلی در شهر کلگری

کلگری بر تحول دیجیتالی صنایع خود متمرکز است. از سال 2021 تا 2024، مشاغل این شهر حدود 7.5 میلیارد دلار در تمام صنایع برای تحول دیجیتال هزینه خواهند کرد.

بخش‌های اصلی عبارتند از:

هوافضا Aerospace
تجارت کشاورزی (آگری بیزینس) Agribusiness
صنایع خلاق Creative industries
انرژی و محیط زیست Energy & Environment
خدمات مالی Financial services
رسانه‌های دیجیتال تعاملی Interactive digital media
علوم زیستی Life sciences
فنآوری Technology
حمل و نقل و لوجستیک Transportation and logistics

حمایت شهر کلگری کانادا از مهاجران جدید

کلگری یکی از متنوع‌ترین شهرهای کانادا است و پذیرای تازه واردان از کشورهای مختلف در سراسر جهان می‌باشد. مهاجران به خدمات و برنامه‌های متنوعی دسترسی دارند تا به آن‌ها در سازگاری با منطقه کمک کند. می‌توان برای جابه‌جایی، یافتن مسکن، جستجوی شغل، مهارت‌های زبانی و موارد دیگر پشتیبانی دریافت نمود. خدمات مهاجرت کلگری (Immigrant Services Calgary) یک منبع برتر برای مهاجرانی است که به این شهر می‌آیند.

سایر سازمان‌های برتر برای کمک و حمایت از مهاجران جدید شامل مرکز تازه واردان (Centre for Newcomers)، انجمن مهاجرت کاتولیک کلگری (Calgary Catholic Immigration Society)، جامعه زنان مهاجر کلگری (Calgary Immigrant Women’s Society)، و انجمن آموزشی مهاجران (Immigrant Educational Society) است.

سیستم آموزشی شهر کلگری کانادا

انواع مدارس این شهر شامل مدارس دولتی، فرانسوی زبان، دو زبانه (انگلیسی و فرانسوی)، خصوصی، مذهبی، ورزشی، هنری، موسیقی، علمی هستند. به عنوان خانه‌ای برای مهاجران در آلبرتا، کلگری بسیاری از مدارس انگلیسی را به عنوان زبان دوم (ESL) در شهر ارائه می‌دهد. اکثر مراکز و سازمان‌های خدمات مهاجران نیز کلاس های ESL را ارائه می‌دهند.

بهترین-زمان-بازدید-شهر-CALGARY-کانادا

بیشتر بخوانیم: خواندن مقاله کالج زبان در کانادا و دوره‌های زبان انگلیسی در کانادا مفید خواهد بود.

این شهر همچنین گزینه‌های مراقبت از کودکان و پیش دبستانی را نیز دارد. اگر درآمد کمتری دارید، ممکن است واجد شرایط دریافت کمک دولتی برای پوشش هزینه‌های مراقبت از کودکان باشید. دولت برای یافتن مهدکودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها، خانه‌های روزانه خانوادگی، مراقبت‌های خارج از مدرسه یا مراقبت‌های گروهی از کودکان در کلگری، ابزاری عالی برای جستجوی مراکز مراقبت از کودکان دارد.

حقایقی درباره شهر کلگری کانادا

کلگری تمام انرژی یک کلان شهر بزرگ را با روحیه گرم و صمیمانه یک جامعه متحد ارائه می‌دهد. کلگری توسط واحد اطلاعات اکونومیست (2022) سومین شهر قابل زندگی در جهان معرفی شد. شهری با جوامع متنوع و فرصت‌های بی‌پایان که می‌تواند شما را شگفت زده کند. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید بدانید:

  • مردم کلگاری بیش از هر شهر بزرگ دیگری در کانادا از روزهای آفتابی بیشتری لذت می برند، در واقع 333 روز در سال آفتاب دارند.
  • کلگری خانه بیش از 1.4 میلیون نفر است.
  • بیشتر شهروندان جوان هستند. میانگین سنی مردم ساکن در کلگری فقط 37.2 سال است.
  • کلگری سومین شهر بزرگ کانادا از نظر تنوع با بیش از 120 زبان است.
  • کلگری 848 کیلومتر مربع یا 327 مایل مربع مساحت دارد.
  • مردم کلگاری اجتماعی هستند.

درباره شهر کلگری بیشتر بدانیم

جمعیت شهر کلگری حدود 1.3 میلیون نفر است که آن را به سومین شهرداری بزرگ و چهارمین منطقه شهری بزرگ در کانادا تبدیل می‌کند. طبق سرشماری سال 2016، کلگری از سال 2011 بیشترین رشد جمعیت را در میان کلان‌شهرهای کانادا تجربه کرده است و ساکنان آن نیز جوان‌ترین میانگین سنی را در میان شهرهای بزرگ کانادا دارد.

حقایق-شهر-کلگری-calgary

کلگری بزرگتر از ادمونتون مرکز استان آلبرتا است که با ماشین تقریباً دو ساعت و نیم به سمت شمال فاصله دارد. کلگری مرکز اصلی شهری برای ناحیه نیمه جنوبی استان آلبرتا است. این منطقه توسط یک منطقه با زیبایی عمیق با یک محیط طبیعی عمدتاً بکر و غنی از منابع احاطه شده است.

فعالیت اقتصادی در کلگری به شدت بر صنعت نفت، کشاورزی و گردشگری متمرکز است. آلبرتا سهم شیر صنعت نفت کانادا (lion’s share of Canada’s oil industry) را دارد. تخمین زده می‌شود که ذخایر آن به شکل ماسه‌های نفتی پس از عربستان سعودی در رتبه دوم قرار دارد.

اکثر شرکت‌های نفتی در کانادا، در کلگری دفتر مرکزی دارند و موجب شده است تا کلگری به یکی از ثروتمندترین شهرهای کانادا تبدیل شود. اتکای اقتصادی به این صنعت معمولاً منجر به چرخه‌های «رونق» و «رکود» می‌شود و قیمت‌های پایین کنونی نفت به این معنی است که کلگری در بحبوحه بهبود اقتصادی است.

در سال 1988، کلگری اولین شهر کانادا بود که میزبان بازی‌های المپیک زمستانی شد. این بازی‌ها همچنان معیاری برای کشورهای میزبان آینده در مورد نحوه اجرای موفقیت آمیز المپیک است. المپیک کلگری در استفاده از داوطلبان اجتماعی پیشگام بود، چیزی که کانادایی ها به آن افتخار می‌کنند. کلگری همچنان به خاطر نگرش «می‌توانم انجام دهم can-do » و محیط تجاری دوستانه‌اش شناخته می‌شود.

با تمرکز بر صنعت نفت و سنت‌های افتخار آمیز «کابویی Cowboy »، اغلب می‌شنوید که آلبرتا به عنوان «تگزاس کانادا Texas of Canada» نامیده می‌شود. کلگری را اغلب « Cowtown » می‌نامند و تجمیع مردم کلگری که هر ماه جولای 10 روز طول می‌کشد، به عنوان «بزرگ‌ترین نمایش در فضای باز روی زمین Greatest Outdoor Show on Earth » شناخته می‌شود.

Stampede یک رودئو است که در آن گاوچران‌ها از مکان‌های مختلف جمع می‌شوند تا استعدادهای خود را به نمایش بگذارند. این فقط برای کسانی که در کلگری زندگی می کنند نیست و یک جاذبه توریستی نیز است. در این مدت هتل‌ها و پروازها بسیار شلوغ و گران می‌شوند، پس زودتر باید رزرو کنید. بیشتر مراکز شهر کلگری در طول این تجمع برای شرکت در جشن تعطیل می شود. کلگری به عنوان “قلب غرب جدید Heart of the new West ” نیز شناخته می‌شود.

بهترین زمان بازدید از شهر کلگری

بهترین زمان برای بازدید از کلگری ژوئن تا آگوست است، زمانی که بیشتر رویدادهای ویژه شهر برگزار می‌شود. و از نوامبر تا مارس که شرایط اسکی مهیا است. در ماه‌های زمستان هوا بسیار سرد و دمای منفی است. می‌توانید انتظار داشته باشید که قیمت هتل‌ها را در بالاترین حد خود در تابستان پیدا کنید. اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه بدون مواجهه با دمای قطب شمال هستید، برای ماه آوریل یا اکتبر که شهر عاری از گردشگران و یخبندان زمستانی است، برنامه ریزی کنید.

میزان درآمد در شهر کلگری چقدر است؟

میانگین حقوق در شهر کلگری در استان آلبرتا کانادا 48750 دلار در سال یا 25 دلار در ساعت است. حقوق‌ها از 37050 دلار در سال شروع می‌شود و تا 94478 دلار در سال نیز برای اکثر کارگران با تجربه می‌رسد.

میزان-درآمد -در شهر-کلگری

وضعیت بازار مسکن در شهر کلگری کانادا

ایجاد شغل و ایجاد یک برنامه شغلی برای مهاجران جدید ضروری است. اما مهاجران باید جایی برای زندگی نیز در کلگری پیدا کنند. پیدا کردن خانه در کلگری نباید خیلی سخت باشد، زیرا گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. البته اگر مهاجران هنوز آماده خرید نباشند، می‌توانید اقامتگاه‌ها و اجاره کوتاه مدت را در نظر بگیرند.

آیا مسکن در شهر کلگری گران است؟

هزینه‌های خرید خانه کمتر از شهرهای بزرگتر کانادا مانند ونکوور یا تورنتو است. اما توجه داشته باشید که کلگری یکی از شهرهای گران‌ برای زندگی است. هزینه‌های اجاره در مقایسه با شهرهای دیگر کانادا بسیار بالاست.

جایی که در داخل شهر برای زندگی انتخاب می‌کنید می‌تواند تفاوت مالی زیادی داشته باشد. محله هایی مانند Bayview، Parkdale، Roxboro و Elbow Park گران هستند. مناطق مقرون به صرفه تر عبارتند از Deer Ridge، Renfrew، Evanston، Rocky Ridge و Coach Hill می‌باشند.

نرخ اجاره خانه در شهر کلگری

نرخ اجاره بالاتر از میانگین استانی در آلبرتا است. می‌توانید انتظار داشته باشید که از 1000 دلار تا 1700 دلار یا بیشتر بپردازید. میانگین اجاره آپارتمان در کلگری برای یک فرد مجرد 1084 دلار، اجاره یک خوابه 1178 دلار، اجاره دو خوابه 1460 دلار و اجاره سه خوابه 1698 دلار است.

مناطق برتر برای جستجوی واحدهای اجاره‌ای شامل Castleridge، Mission، Cambrian Heights، Erlton، Whitehorn و Highwood می‌باشند. از Rentals for Newcomers می‌توانید برای جستجوی واحدهای اجاره‌ای موجود در کلگری استفاده کنید و می‌توانید قیمت اجاره فعلی در کلگری را بیابید.

به عنوان یک مستاجر، مهم است که از وسایل شخصی خود محافظت کنید. برای محافظت از خانواده، وسایل و امور مالی خود، خرید بیمه اجاره‌کننده را به یاد داشته باشید. در حالی که بیمه اجاره‌کنندگان اختیاری است، صاحبخانه‌ها ممکن است اصرار کنند که آن را تهیه کنید. البته بیمه نامه صاحبخانه را پوشش نمی‌دهد.

خرید خانه در شهر کلگری

خرید خانه در کلگری به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر از خرید در انتاریو یا بریتیش کلمبیا است. اما هنوز هم گرانتر از شهرهای دیگر در سراسر کانادا است. طبق گفته رویال لی پیج (Royal LePage)، متوسط هزینه خرید خانه در کلگری در سال 2021 نسبت به سال 2020 شامل  9.9 درصد افزایش بوده است.

هزینه متوسط برای خرید خانه در کلگری 572200 دلار (در سه ماهه سوم 2021) است. قیمت متوسط برای خرید یک خانه مجردی 643700 دلار است. قیمت متوسط برای خرید آپارتمان 225800 دلار است. که البته این یک انتخاب مقرون به صرفه تر برای مهاجران جدید است که برای اولین بار خانه خریداری می‌کنند.

آب‌و‌هوای شهر کلگری

کلگری شهری در ارتفاع  1048 متری از سطح دریا است. آب و هوای آن خشک است و معمولاً رطوبت کمی دارد. کلگری با قرارگیری بر روی دشت‌ها، بیشترین آفتاب را در میان شهرهای بزرگ کانادا می‌گیرد. تابستان‌ها می‌تواند گرم و خشک باشد و دمای آن به 30 درجه سانتی‌گراد یا بالاتر برسد. البته اغلب اوقات خفیف است به ویژه هنگامی که با اکثر شهر‌های کانادا مقایسه می‌شود. حتی زمانی که هوا سرد است، این شهر معمولاً آفتابی است. که این موضوع می‌تواند زندگی در کلگری را به چشم اندازی جذاب تبدیل کند.

آب‌و‌هوای-شهر-calgary-کانادا

آب و هوا در کلگری با چهار فصل مشخص می‌شود. تقریباً همیشه شب‌ها خنک است. زمستان با استانداردهای کانادایی بسیار خوشایند است و تنها چند هفته از سال دما زیر 10 درجه سانتیگراد باقی می‌ماند. زمستان به دلیل نزدیکی شهر به کوه‌های راکی ​​دلپذیرتر می شود. پیست‌های اسکی بسیار زیادی برای انتخاب وجود دارد، بنابراین از استقبال از زمستان نترسید.

بارزترین ویژگی زمستان کلگری، شینوک است. این باد گرمی از اقیانوس آرام است که می‌تواند در عرض چند ساعت دما را تا 15 درجه افزایش دهد. هنگامی که طاق تیره شینوک در آسمان غربی ظاهر می‌شود، باد گرم در حال وزیدن است. یک روز ممکن است کت زمستانی خود را بپوشید، روز دیگر یک پیراهن آستین کوتاه به تن داشته باشید. علاقه مندان به دویدن به این می‌بالند که در هر ماه از سال حداقل یک روز با شلوار کوتاه حتی در وسط زمستان می‌توانند بدوند.

ماه می معمولاً یک ماه بادی است، در حالی که در ماه ژوئن بارندگی بالاتر از حد میانگین است. جولای و آگوست گرم‌ترین     ماه‌ها هستند. بارندگی سالانه در کلگری کم است و بیشتر بارندگی سالانه آن به شکل برف در طول ماه‌های زمستان است.

بسته به سال و فراوانی بادهای گرم شینوک، رویدادهای بارش برف زمستانی ممکن است فقط برای چند روز قابل مشاهده باشند. اگر قرار است به کلگری سفر کنید، آگوست از نظر آب و هوا خوشایندترین ماه شناخته می‌شود. و اگر قصد دارید در تمام طول سال در کلگری زندگی کنید، مطمئن شوید که در کمد لباس شما برای تمام فصول لباس مناسب وجود دارد.

سخن پایانی

هدف موسسه مهاجرتی خانم دکتری مهرآیین مخبری (MMCF) کمک به متقاضیان و حمایت آن‌ها در رسیدن به اهداف تحصیلی و مهاجرتی و شغلی است. این مجموعه خدمات مختلفی را در کانادا و آمریکا ارائه می‌دهد. تیم متخصص مجموعه خانم دکتر مهرآیین مخبری  به شما در بدست آوردن اهداف مهاجرتی‌تان در کانادا و آمریکا  (تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری و …) کمک خواهد کرد. این موسسه مهاجرتی خدمات خود را به ارائه مشاوره جامع اختصاص داده است. خدمات این موسسه در زمینه بررسی جامع اولیه، مشاوره در مورد الزامات مورد نیاز، انتخاب رشته در دانشگاه مورد نظر، مراحل درخواست و دریافت پذیرش، کمک به تسهیل فرایند ویزا، همراه شما خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا