دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
اهمیت ریزنمرات در مهاجرت تحصیلی به کانادا

ریزنمرات تحصیلی در مهاجرت تحصیلی به کانادا

آخرین بروزرسانی: 27 تیر 1402

دانشجویان و متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند بایستی مدارک متعددی را به عنوان بخشی از درخواست خود ارائه دهند. یکی از این مدارک مورد نیاز ارائه ریزنمرات و کارنامه تحصیلی است. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر در زمینه اهمیت ریزنمرات در مهاجرت تحصیلی به کانادا یاد بگیریم.

فهرست مطالب:

ریز نمرات تحصیلی چیست؟

ریز نمرات تحصیلی در واقع یک رکورد جامع از عملکرد تحصیلی دانشجو است. این رونوشت تحصیلی شامل درس‌ها و دوره‌هایی که شما گذرانده‌اید به همراه نمره کسب شده در هر درس است. موسسه آموزش عالی که شما در آن تحصیل نموده‌اید، باید گزارشی جامع به شما دهد.

بیشتر بخوانید: خواندن مقاله گپ تحصیلی کانادا برای شما مفید خواهد بود.

اهمیت ریزنمرات در مهاجرت تحصیلی به کانادا چقدر است؟

موسسات آموزش عالی کانادا نمرات شما در هر درس و معدل هر ترم را شما ارزیابی می‌کنند و برای‌شان خیلی مهم است. به عبارتی دیگر در کنار تمام مدارک مورد نیاز برای اپلای شامل انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، مدرک تحصیلی، معدل کل و غیره، شما بایستی ریز نمرات را با ترجمه رسمی ارسال کنید.

البته این را هم اضافه کنم که قصد پذیرش در کدام مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) را دارید هم بی‌تاثیر نیست. پس بهتر برای اینکه مطابق با شرایط خودت مشاوره تخصصی بگیری  با موسسه مهاجرتی خانم دکتر مهرآیین مخبری تماس بگیرید.

اما توصیه می‌کنم اگر در حال حاضر دانشجو هستی و برای آینده نزدیک برنامه مهاجرت تحصیلی به کانادا را داری، بهتره تلاشت بکنی تا بهترین نمرات در پایان‌ هر ترم بگیری و البته بهتره در این زمینه هم از قبل مشاوره بگیرید تا مسیر برای‌تان روشن‌تر شود.

بیشتر بخوانید:

اهمیت ریزنمرات در تغییر رشته و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا چقدر است؟

دانشجویان بسیاری هستند که دوست دارند در رشته دیگری ادامه تحصیل دهند. مثلا رشته‌های مدیریت اجرایی (MBA) و اقتصاد از جمله رشته‌های محبوب هستند. اجازه دهید با یک مثال مسئله را روشن‌تر بیان کنم، تصور کنید دارای مدرک کارشناسی در رشته‌ای غیر مرتبط هستید، در این صورت شما باید ریزنمرات دبیرستان و دیپلم و پیش‌دانشگاهی را با ترجمه رسمی آماده کنید و دیگر نیازی به ارائه ریزنمرات کارشناسی نیست.

اهمیت ریزنمرات در مهاجرت تحصیلی به کانادا

چگونه ریز نمرات تحصیلی خود را از دانشگاه بگیریم؟

گرفتن ریزننمرات تحصیلی از برخی دانشگاه‌های مثل تهران و شریف و امیرکیبر راحت و کارمند آموزش به شما تحویل می‌دهد. به طور کلی روند در اکثر دانشگاه‌ها به این صورت که با مراجعه به بخش اداری دانشگاه (بخش آموزشی) می‌توانید درخواست ریزنمرات تحصیلی را دهید. البته یادتان باشد که این ریزنمرات باید در دارالترجمه رسمی ترجمه گردد و دارای مهر رسمی باشد.

ریزنمرات را به کدام دفتر ترجمه ارسال کنیم؟

فرقی نمی‌کند به کدام دارالترجمه ارسال می‌کنید، فقط باید معتبر و رسمی باشد. البته به هنگام ارسال مدارک بدون مهر دادگستری و وزارت امور خارجه برای اخذ پذیرش اشکالی ندارد. اما پس از دریافت دانشنامه‌ خود می‌توانید ریزنمرات را با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه بصورت رسمی ارسال کنید.

حداقل معدل لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا چقدر است؟

برای اخذ پذیرش به عنوان یک دانشجوی بین المللی در دانشگاه‌های کانادا، دانشجویان باید حداقل نمره حرف B یا معدل بالای 2.67 را داشته باشند.

الزامات GPA در کانادا به شرح زیر است:

  • معدل بالای 3.5: خیلی خوب
  • معدل بالای 3.0: خوب
  • معدل بالای 2.5: رضایت بخش

سیستم معدل و نمره‌دهی استان‌های مختلف کانادا

سیستم معدل کانادا بسته به استانی که دانشجو برای تحصیل انتخاب می‌کند متفاوت است. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی هستند که ترجیح می‌دهند در برخی از مناطق مورد علاقه خود همانند مانند بریتیش کلمبیا، انتاریو، آلبرتا و ساسکاچوان تحصیل کنند.

سیستم نمره‌دهی آلبرتا

سیستم نمره‌دهی در آلبرتا عمدتاً شامل استفاده از نمرات حرف A تا D است. البته این نمرات قابل تبدیل به درصد یا امتیاز نیز هستند. مقیاس درجه‌بندی آلبرتا بین 4.0 تا 9.0 است.

امتیاز نمره نمره به حروف
4.3 A+
4.0 A
3.7 A-
3.3 B+
3.0 B
2.7 B-
2.3 C+
2.0 C
1.7 C-
1.3 D

سیستم نمره‌دهی انتاریو

دانشگاه‌های مختلفی در منطقه انتاریو وجود دارد که از نمرات حروف، مقادیر عددی و درصد استفاده می‌کنند.

95-100 10 A+
87-94 9 A
80-86 8 A-
77-79 7 B+
73-76 6 B
70-72 6 B-
67-69 5 C+
63-66 4 C
60-62 4 C-
57-59 3 D+
53-56 2 D
50-52 1 E

سیستم نمره‌دهی بریتیش کلمبیا

سیستم نمره دهی در دبیرستان‌ها، دانشگاه‌ها و کالج‌های فوق متوسطه در استان بریتیش کلمبیا اعمال می‌شود. البته بسیاری از دانشگاه‌ها از این سیستم استفاده می کنند.

درصد ٪ نمره
86-100 A
73-85 B
67-72 C+
60-66 C
50-59 C-
0-49 F
0-49 I (تکالیف ناتمام)
دانشجو از دوره انصراف داده است W
دانشجو قبول شده اما نمره‌ای در دسترس نیست P

سیستم نمره‌دهی ساسکاچوان

موسسات آموزش عالی در ساسکاچوان سیستم معدل ساده‌ای دارند. روشی که در تمامی مؤسسات و دانشکده‌ها استفاده می‌شود، استفاده از درصد برای تخصیص نمره به دانشجویان است.

شرح نمره به حروف نمره بر حسب درصد
استثنایی A+ 90-100
عالی A 80-89
خوب B 70-79
رضایت‌بخش C 60-69
به سختی قابل قبول است D 50-59
غیر قابل قبول F 0-49

سخن پایانی

شاید در صفحات وبلاگ ما چندین بار درباره مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها و مدارس کانادا خوانده باشید. اما نکته حائز اهمیت دیگر علاوه بر دانستن اینکه چه مدارکی مورد نیاز است، آماده کردن صحیح موارد خواسته شده است به گونه‌ای که درخواست شما ریجکت نشود. پیشنهاد می‌کنیم از موسسات مهاجرتی معتبر که دانش و تخصص کافی در این زمینه را دارند کمک و راهنمایی بخواهید. این کار باعث میشه که شما از رسیدن به موقع به هدف خود مطمئن باشید.

موسسه مهاجرتی خانم دکتر مهرآیین مخبری نیز در تلاش است تا با ارائه مشاوره‌های تخصصی مطابق با شرایط هر فرد و ارائه خدمات متنوع مهاجرت تحصیلی از اخذ پذیرش گرفته تا ویزا و حتی سرویس‌هایی که بعد از ورود شما به کشور مقصد داده می‌شود، در این مسیر کنار شما باشد. شما می‌توانید به صورت مستقیم با ما تماس بگیرید و یا اینکه فرم مشاوره رایگان ما را پر کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا