دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
دوره‌های زبان انگلیسی در کانادا

دوره‌های زبان انگلیسی در کانادا

آخرین بروزرسانی: 8 خرداد 1402

دوره‌های زبان انگلیسی در کانادا

کانادا عمدتاً به خاطر کیفیت زندگی بالا و بومی‌های انگلیسی زبان، برای مطالعه زبان انگلیسی نسبت به سایر کشورها، متمایز است. شما در دانشگاه‌های جهانی آن، می‌توانید طیف گسترده‌ای از برنامه‌های انگلیسی را بیابید و مشغول یادگیری شوید. گرچه نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که علاوه‌بر‌این‌ها، کانادا مکانی دلپذیر برای تمام دانشجویان بین‌المللی است.

مدارس زبان در کانادا معمولا برنامه‌های مختلفی برای افراد و نیازهای مختلف دارند. برخی بر دوره‌های انگلیسی برای بزرگسالان، از جمله متخصصان و مدیران، تمرکز دارند. برخی دیگر بر برنامه‌هایی برای نوجوانان یا دانشجویانی که در حال حاضر در کالج هستند تمرکز می‌کنند. علاوه بر برنامه‌ی زبان انگلیسی، باید به موقعیت، آب و هوای محل قرارگیری و اعتبار موسسه زبان نیز توجه کنید. همچنین، باید دوره‌ای در زبان انگلیسی را انتخاب کنید که به بهترین وجه متناسب با بودجه و سطح شما باشد.

دوره‌های زبان انگلیسی در کانادا

به طور کلی، برنامه‌های انگلیسی عمومی و دوره‌های خاصی در کانادا وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به زبان انگلیسی آکادمیک، انگلیسی تجاری، انگلیسی ارتباطی، مکالمه انگلیسی، انگلیسی فرهنگی، انگلیسی برای مسافرت، دوره‌های فشرده، آنلاین و کلاس‌های انگلیسی که شما را برای امتحاناتی مانند تافل، آیلتس یا TOEIC آماده می‌کند، اشاره کرد.

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید تا با بهترین دانشگاه‌ها و دوره‌های زبان انگلیسی در کانادا آشنا شوید. تمام دانشگاه‌ها و موسسات زبان لیست شده در اینجا برنامه‌های انگلیسی را ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد برای ویزای دانشجویی درخواست دهید. بسیاری از برنامه‌ها نیز برای شهروندان و ساکنان کانادا به صورت تمام وقت یا پاره وقت در دسترس هستند.

هفت دلیل اصلی برای تحصیل زبان انگلیسی در کانادا

یکی از بهترین مقاصد برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا

کیفیت برنامه‌های تحصیلی انگلیسی کانادا تضمین شده است. کانادا در آموزش زبان با کیفیت بالا سرمایه‌گذاری کرده است و دولت کانادا با دولت‌های استانی و منطقه‌ای برای ایجاد سیاست‌هایی در کنترل کیفیت برنامه‌های ESL همکاری کرده است. به عنوان مثال، Languages ​​Canada انجمنی است که برنامه‌های زبان انگلیسی را با هدف محافظت از منافع دانشجویان بین‌المللی گروه بندی می‌کند.

کانادا از دانشجویان بین‌المللی استقبال می‌کند

در سال 2014، دولت کانادا یک استراتژی آموزشی راه اندازی کرد که هدف آن دوبرابر کردن تعداد دانشجویان و محققان بین‌المللی در کانادا بود تا نیروی کار خود را گسترش دهد و تا سال 2022 در اقتصاد جهان موفق شود. این هدف در سال 2017 پیشی گرفت زیرا دانشگاه‌ها، کالج‌ها و موسسات کانادایی از این هدف فراتر رفتند. موسسات دانشجویان بین‌المللی را جذب می‌کنند و برنامه‌های انگلیسی با کیفیت بالا، جهت‌یابی و به آن‌ها برای سازگاری آسان‌تر با زندگی در کانادا مشاوره ارائه می‌دهند.

کانادا یک مکان عالی برای زندگی و تحصیل است

کانادا مکانی فوق‌العاده برای تحصیل و زندگی است که دائماً در بین 10 کشور برتر در شاخص کیفیت زندگی رتبه‌بندی می‌شود و شهرهای کلگری، ونکوور و تورنتو همیشه در رتبه‌بندی‌ترین شهرهای جهان برای زندگی قرار دارند.

کانادا چند فرهنگی است

کانادا رسما یک کشور دو زبانه (انگلیسی و فرانسوی) است، اما به 200 زبان صحبت می‌شود و بزرگترین شهرهای آن محل زندگی بسیاری از جوامع مهاجر هستند. کانادایی‌ها تمایل به استقبال، گشاده رویی و بردباری دارند. دانشجویان بین‌المللی در مقایسه با سایر کشورها در محیط غیررسمی دانشگاهی آن احساس راحتی می‌کنند.

کانادا زیباست

زیبایی طبیعی بی‌نظیر کانادا که کاملاً با شهرهای مدرن و تمیز ترکیب شده است، فضایی بی‌نظیر را تشکیل می‌دهد تا با بسیاری از فعالیت‌های ورزشی، رویدادهای فرهنگی، مکان‌های غذاخوری، پارک‌های استانی، مسیرهای پیاده‌روی، استراحتگاه‌های اسکی و بسیاری از مکان‌های دیگر، بهترین استفاده را از تجربه تحصیل در خارج از کشور داشته باشید.

تنوع گسترده‌ی برنامه‌های کانادا

در پایان، همه چیز به انتخاب بستگی دارد و کانادا در حال حاضر بیش از 210 برنامه زبان معتبر از مهارت عمومی انگلیسی گرفته تا آموزش تخصصی برای رشته‌های خاص تحصیلی و کارآموزی یا برنامه‌های همکاری ارائه می‌دهد که به دانشجویان کمک می‌کند تا تجربیات عملی ارزشمندی در زمینه‌های مورد علاقه‌ی خود کسب کنند. علاوه بر این، دانشجویان می‌توانند از میان مجموعه وسیعی از مدارس زبان، کالج‌ها و دانشگاه‌ها، یکی را انتخاب کنند.

کانادا یک اقتصاد بسیار رقابتی دارد

کانادا کشوری است که به سرعت در حال رشد است و یکی از باثبات‌ترین اقتصادهای جهان را به همراه بالاترین بودجه در سرانه‌ی آموزش در کشورهای G8 دارد. در واقع، بر اساس OECD، کانادا در 50 سال آینده رهبری کشورهای G7 را بر عهده خواهد داشت.

بهترین مکان برای یادگیری زبان انگلیسی در کانادا

دوره‌های زبان انگلیسی در استان بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا (پیش از میلاد) به عنوان غربی‌ترین استان کانادا، از غرب به اقیانوس آرام و از جنوب به آلاسکا محدود می‌شود و دارای سواحل، رشته کوه‌ها، یخچال‌های طبیعی و جنگل‌های بارانی است. خرس‌ها و نهنگ‌ها را می‌توان در این مناظر طبیعی خیره‌کننده مشاهده کرد که ماجراجویی‌های بی‌پایانی را در فضای باز و استراحتگاه‌های اسکی و اسنوبرد ارائه می‌کنند. ونکوور، بزرگ‌ترین شهر بریتیش کلمبیا پر از پارک‌ها و جنگل‌هایی است که با اقیانوس آرام و کوه‌های ساحلی هم مرز است. ویکتوریا، مرکز آن که به باغ شهر معروف است، نمونه کاملی از زیبایی خارق العاده این استان است.

دوره‌های زبان انگلیسی در انتاریو

انتاریو دومین استان بزرگ کانادا (بعد از کبک) و یکی از دو استان مرکزی کانادا (به همراه کبک) است. پایتخت کانادا، اتاوا، و بزرگترین شهر آن، تورنتو، بخشی از انتاریو هستند. یک سوم جمعیت کانادا در انتاریو زندگی می‌کنند و آن را پرجمعیت‌ترین استان این کشور می‌کند. همچنین به دلیل ذخایر معدنی گسترده، جنگل‌های انبوه و رودخانه‌های وحشی، این کشور ثروتمندترین است. انتاریو ترکیبی عالی بین زندگی مدرن شهری و فعالیت‌های خارج از منزل است.

دوره‌های زبان انگلیسی در آلبرتا

آلبرتا دارای بیش از 600 دریاچه، 14 میدان یخی و یخچال‌های طبیعی بزرگ و کوه‌های راکی ​​در قسمت شرقی است که همه‌ی آن‌ها مناظر باشکوه بی‌شماری را به همراه مکان‌های کمپینگ، مسیرهای پیاده روی و استراحتگاه‌های اسکی ارائه می‌دهند. وقتی وزش بادهای شینوک دما را افزایش می‌دهند، ممکن است زمستان‌ها در آلبرتای جنوبی ملایم‌تر باشد. شهرهای بزرگ کانادا مثل ادمونتون و کلگری آفتابی‌ترین مکان‌های کانادا هستند. ناگفته نماند که آلبرتا تنها استان کانادا است که مالیات فروش استانی در آن وجود ندارد. بنابراین خرید در مرکز خرید وست ادمونتون یا CrossIron Mills نیز می‌تواند مقرون‌به‌صرفه باشد.

دوره‌های زبان انگلیسی در مانیتوبا

مانیتوبا یکی دیگر از استان‌های کانادا است که می‌توانید در آن از منظره‌ی مزارع گندم بی حد و حصر در بخش جنوبی لذت ببرید، شفق شمالی و خرس‌های قطبی را در چرچیل ببینید و در مناظر لذت بخشی که 90 پارک استانی آن ارائه می‌دهند، غوطه ور شوید. مرکز آن، وینی‌پگ است که در فورکز، یک مکان تاریخی قرار دارد.

دوره‌های زبان انگلیسی در کبک

کبک پس از انتاریو دومین استان پرجمعیت کانادا است. این تنها کشوری است که جمعیتی عمدتاً فرانسوی زبان دارد، اما مدارس انگلیسی زبان خوبی نیز در اینجا وجود دارد. استانی وسیع که حدود یک ششم خاک کانادا را تشکیل می‌دهد، مناظر متنوعی از شهرهای تاریخی گرفته تا تندراهای منزوی قطب شمال را پوشش می‌دهد. این منطقه تقریباً به دایره قطب شمال در شمال می‌رسد، با ایالات ورمونت و نیویورک در جنوب آمریکا و خلیج هادسون در غرب هم مرز است. بیشتر توریست‌ها و بازدیدکنندگان به دو شهر اصلی، مونترال و شهر کبک می‌روند. مکان‌های تاریخی، مؤسسات فرهنگی، جشنواره‌ها، شهرهای کوچک و پارک‌های زیبا و مناطق طبیعی تنها بخشی از نکات برجسته در کبک هستند.

ترند سال 2022

در سال 2022 محبوب‌ترین دوره‌‌های انگلیسی در کانادا، دوره‌های آکادمیک انگلیسی، دوره‌های آمادگی زبان انگلیسی برای امتحانات تافل یا آیلتس و دوره‌های انگلیسی تخصصی است که انگلیسی تجاری و بازرگانی در آن‌ها برجسته است.

دوره‌های زبان انگلیسی در کانادا

امروزه بسیاری از مردم اهمیت زبان انگلیسی برای برتری در دانشگاه و محیط کار، به دست آوردن شغل بهتر یا ارتقاء شغل خود را درک کرده اند. به همین دلیل است که دوره های انگلیسی با تمرکز بر تجارت یا سایر تخصص ها در سال 2022 ایده آل هستند.

با توجه به شرایط اضطراری که در حال حاضر در جهان توسط بیماری همه گیر (کرونا ویروس کووید-19) تجربه می‌شود، کانادا مجوزهای تحصیلی را برای تحصیل زبان انگلیسی حتی زمانی که این برنامه کمتر از 6 ماه طول بکشد ارائه می‌دهد. بسیاری از این برنامه‌های انگلیسی در کانادا به صورت آنلاین یا ترکیبی (بخشی آنلاین و بخشی به صورت حضوری) و در برخی جاها کاملاً حضوری تدریس می‌شوند. تا نیمه دوم سال، انتظار می‌رود که اکثر مؤسسات در کانادا برنامه‌های خود را 100% به صورت حضوری ارائه دهند.

علاوه بر این، کانادا دارای سیاست‌های مهاجرتی است که به نفع دانشجویان بین‌المللی است. در واقع در این زمان‌های پرتنش اجتماعی و اقتصادی، بسیاری از مردم، کانادا را به عنوان کشور ایده‌آل برای تحصیل زبان انگلیسی در سال 2022 انتخاب کرده‌اند.

شرایط لازم برای گذراندن دوره زبان انگلیسی در کانادا

برخی از برنامه‌ها می‌توانند شرایط خاص خود را داشته باشند.

الزامات ویزا

اگر قصد دارید کمتر از شش ماه تحصیل کنید و پاسپورت شما متعلق به یک کشور معاف از ویزا باشد، برای بازدید از کانادا و تحصیل فقط به یک مجوز سفر الکترونیکی نیاز دارید که هزینه آن 7 دلار کانادا است. اگر برعکس، شما از کشور معاف از ویزا نیستید، باید برای ویزای اقامت موقت به صورت آنلاین یا مستقیماً در یک مرکز درخواست ویزا، درخواست دهید. شما می‌توانید نزدیکترین مورد به خود را در اینجا پیدا کنید:

از سوی دیگر، هنگام ثبت نام در برنامه‌ای که شش ماه یا بیشتر طول می‌کشد، باید قبل از سفر به کانادا برای مجوز تحصیل اقدام کنید. کل این فرآیند می‌تواند تا سه ماه طول بکشد، بنابراین توصیه می‌کنیم در اسرع وقت درخواست دهید.

برای مجوز تحصیل باید اطلاعات زیر را ارسال کنید:

  • نامه پذیرش از مدرسه یا دانشگاه زبان انگلیسی
  • مدرک هویت (گذرنامه + دو قطعه عکس جدید در اندازه پاسپورت، با ذکر نام و تاریخ تولد در پشت. )
  • مدرکی مبنی بر حمایت مالی و یک توضیح نامه اختیاری که می‌تواند با ذکر دلایل خود برای مطالعه و نشان دادن آگاهی از تمام مسئولیت‌های خود به درخواست شما کمک کند.

شرایط سنی برای تحصیل در دوره‌های زبان انگلیسی کانادا

با توجه به این واقعیت که این برنامه‌های انگلیسی برای دانشجویان بزرگسال برنامه ریزی شده است، حداقل سن بین 16 تا 19 سال معمولا توسط مدرسه یا دانشگاه تعیین می‌شود، اما حداکثر سنی برای آن تایین نشده است. به عنوان مثال، در ایالت بریتیش کلمبیا، بیشتر افراد 19 ساله بودند و دانشجویان زیر 17 سال باید با یکی از والدین خود همراه می‌شدند یا سرپرستی در کانادا داشته باشند که شهروند کانادایی داشته باشد.

اثبات تمکن مالی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، یکی از شرایط ویزا ارائه مدرکی مبنی بر وجوه کافی است که باید تمام هزینه‌ها، مانند هزینه دوره و هزینه‌های شخصی شما را پوشش دهد. مقدار وجوهی که برای اثبات آن نیاز دارید بستگی به این دارد که چه موسسه‌ای را انتخاب می‌کنید و در کجا قرار دارد، زیرا شهرهای مختلف هزینه‌های زندگی متفاوتی دارند. این وجوه باید در حساب شخصی شما یا در صورت وجود به حساب اسپانسر شما باشد.

حداقل سطح زبان انگلیسی

معمولاً برای برنامه‌ها حداقل نیاز به سطح زبان انگلیسی وجود ندارد، زیرا سطوح مختلفی از تسلط به زبان انگلیسی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها مطالعه کنید و سطح فعلی شما با آزمون تعیین سطح در روز ورود شما ارزیابی می‌شود. با این حال، هنوز دوره‌هایی وجود دارند که به سطوح خاصی از مهارت زبان انگلیسی نیاز دارند که با نمره آیلتس یا تافل ثابت می‌شود و باید از قبل آن را داشته باشید.

سخن آخر

شاید این روزها تحصیل در یکی از رشته‌های تحصیلی مورد نظر در کانادا، گزینه‌ی بسیار مناسبی به نظر برسد. ولی برای اینکار باید تسلط کاملی به زبان انگلیسی داشته باشید و بتوانید حرف افرادی که بومی انگلیسی‌زبان هستند را درک کنید. یکی از بهترین روش‌ها، یادگیری زبان انگلیسی در خود کانادا است.

اگر قصد دارید بهترین موسسه‌ یا دانشگاه را برای یادگیری زبان انگلیسی پیدا کنید که با بودجه، شرایط و وضعیت شما هم‌خوانی داشته باشد، به شما توصیه می‌کنیم که حتما با تیم موسسه مهاجرتی مهرآیین تماس بگیرید. موسسه مهاجرتی مهرایین مخبری با وجود اطلاعات کامل در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی به کشورهای آمریکای شمالی (ایالات متحده و کانادا) می‌تواند به شما در این زمینه کمک کرده، اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهد یا اقدامات لازم جهت ثبت نام شما در دوره‌ی زبان انگلیسی مناسب را انجام دهد. پس برای اینکه قدم بزرگی برای آینده‌ی خود در کانادا بردارید، همین حالا با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا