دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
اصلی ترین مزایای زندگی در کانادا چیست؟

اصلی ترین مزایای زندگی در کانادا چیست؟

آخرین بروزرسانی: 27 تیر 1402

مهاجرت همیشه با چالش‌های بسیاری همراه است و از آنجایی که مهاجرت به کانادا (تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری) یکی از مهم‌ترین تصمیمات شما در زندگی است، باید از تمامی زوایا آن را بسنجید. به همین دلیل است که می‌گوییم با آگاهی کامل تصمیم بگیرید و در این مسیر نیز از موسسات مهاجرتی معتبر و متخصص کمک بگیرید. در این مقاله خواهیم آموخت که اصلی ترین مزایای زندگی در کانادا چیست؟ و چرا بسیار این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می‌کنند؟

فهرست مطالب:

6 مزیت برتر زندگی در کانادا

دلایل متعددی وجود دارد که بسیاری خواهان مهاجرت به کانادا هستند. بیشتر مهاجران نیز هدف‌شان بهبود کیفیت زندگی و خانواده‌شان و البته فرصت‌های کاری و سرمایه‌گذاری است. چرا که در کانادا شاهد چشم اندازهای عالی برای کار و پیشرفت شخصی افراد هستیم.

کانادا پذیرای مهاجران بسیاری است و ثابت شده است که مهاجران از زندگی در آن راضی و خرسند هستند. به طور کلی کشور کانادا مکانی ایده آل برای کسانی که به دنبال کیفیت بهتر زندگی و پول هستند، محسوب می‌شود. می‌خواهید بدانید که اصلی ترین مزایای زندگی در کانادا چیست؟ پس در ادامه همراه ما باشید.

  • نرخ پایین خشونت و جرم و جنایت
  • آموزش عالی با کیفیت
  • بهداشت جهانی
  • تنوع فرهنگی
  • داشتن بازار کار بزرگ (فرصت‌های کاری و سرمایه‌گذاری)
  • هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه

بیشتر بخوانید: خواندن مقاله آزمون دولینگو برای مهاجرت به کانادا مفید است.

آیا کیفیت زندگی در کانادا خوب است؟

جواب صد درصدی این سوال بله است، چرا که کانادا اغلب در صدر بهترین کشورهای جهان برای زندگی فهرست بندی می‌شود. کشور کانادا به دلیل مقرون به صرفه هزینه‌های زندگی، ارائه آموزش با کیفیت، ارائه خدمات بهداشتی خوبی، ثبات سیاسی، آزادی فردی و حفاظت از محیط زیست مورد تحسین و توجه مهاجران قرار می‌گیرد.

بارها در سایر مقالات پیرامون این موضوع که کانادا جزء کشور‌های مهاجرپذیر است و سیاست‌های مهاجرتی آن و البته کیفیت زندگی و فرصت‌های کاری و سرمایه‌گذاری سبب مهاجران از تمام دنیا شده است.

اصلی ترین مزایای زندگی در کانادا چیست؟

ایرانی‌ها و مردم عزیز کشور ما نیز به دلیل همین مزایا علاقه‌مند به مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و سایر برنامه‌های مهاجرتی هستند.

کانادایی‌ها عموماً از شبکه اجتماعی نسبتاً قوی برخوردار هستند که دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و آموزش را تضمین می‌کند. تدابیری برای محافظت و کمک به افراد با نیازهای ویژه مانند سالمندان یا مهاجران جدیدی که به دنبال کار هستند نیز در نظر گرفته شده است.

همچنین میزان جرم و جنایت نیز در این کشور نسبتاً پایین است. اما کانادا کشوری است که به ساکنان خود فرصت‌ برای رشد و شکوفایی می‌دهد.

آیا مراقبت‌های بهداشتی در کانادا رایگان است؟

جواب این سوال را نمی‌توان قطعی داد. وقتی مالیات بردرآمد و مالیات‌های دیگر را پرداخت می‌کنید، مشمول خدمات رایگان امور بهداشتی خواهید شد. شاید فکر کنید چون این خدمات ظاهرا رایگان هستند مقرون به صرفه هم هستند، اما به یاد داشته باشید که شما آن هزینه‌ها را بصورت مالیات بر درآمد پرداخت می‌نمایید.

جالب است بدانید که استان‌ها مسئول مدیریت خدمات مراقبت‌های بهداشتی هستند. اما دولت فدرال در تامین بودجه و برخی از زمینه‌های تخصصی بسیار خاص (مانند تایید دارو) همچنان نقش موثری دارد.

خوب است بدانید که کلینیک‌های خصوصی مراقبت‌های بهداشتی در کانادا رایگان نیستند. برخی از افراد زمانی که می‌خواهند خدمات سریع‌تری دریافت کنند، به این کلینیک‌های خصوصی مراجعه می‌کنند. علاوه بر این مراقبت‌های دندانی و بینایی تحت پوشش بیمه درمانی دولتی قرار نمی‌گیرند.

اما بیشتر شرکت‌ها کارکنان خود را در طرح‌های بیمه تکمیلی ثبت نام می‌کنند که بسیاری از هزینه‌ها را پوشش می‌دهد. در نهایت ممکن است مجبور شوید فرانشیز و بخشی از هزینه داروهای تجویزی را بپردازید.

وضعیت اشتغال و فرصت‌های شغلی در کانادا چگونه است؟

به طور کلی نرخ بیکاری در کشور کانادا نسبتا پایین است و در مقایسه با سایر کشورهای صنعتی مطلوب بنظر می‌رسد. خبر خوب این است که با توجه به پیری جمعیت کانادا، بسیاری از شرکت‌ها مهاجرت را راه حلی برای رفع نیازهای نیروی کار خود می‌دانند.  پس با کمی مهارت می‌توانید از طریق برنامه‌های نیروی کار متخصص و فنی به کانادا مهاجرت کنید.

بیشتر بخوانید: خواندن مقاله مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری برای شما سودمند است.

می‌توانید تصور کنید که تحصیل در این کشور و فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه‌های آن شما را با چه فرصت‌های شغلی روبرو خواهد کرد. که در نهایت در صورت برآوردن برخی شرایط می‌توانید موفق به اخذ اقامت دائم شوید.

اصلی ترین مزایای زندگی در کانادا چیست؟

بسیاری از کارفرمایان در صنایعی مانند مراقبت‌های بهداشتی، توسعه بازی‌های ویدیویی، ساخت و ساز و تولید به دنبال نیروهای کار ماهر هستند. اگر در کشور خود یک متخصص و حرفه‌ای هستید، باید اعتبار شما توسط سازمان‌های تخصصی در کانادا به رسمیت شناخته شود. این فرآیند ممکن است زمان‌بر باشد.

آیا هزینه ملک و آپارتمان در کانادا مقرون به صرفه است؟

واضح است که قیمت املاک در همه جای کانادا یکسان نیست. برای مثال در قیمت مسکن در در تورنتو و ونکوور بسیار بالاست و برای خرید بیا اجاره یک ملک بایستی هزینه‌های زیادی را متقبل شوید. همچنین در سال‌های اخیر شاهد افزایش قیمت در شهر مونترال بوده‌ایم. پس در انتخاب منطقه برای تحصیل و کار دقت کنید و هزینه‌ها را پیش از مهاجرت برآورد کنید.

به دقت برای تهیه مسکن جستجو کنید، را که مکان‌ها و گزینه‌های جذابی برای مهاجران جدید وجود دارد. توصیه می‌شود از آژانس‌های مسکن کمک بگیرید. همچنین همانند اغلب کشورهای هر چه از مرکز شهر فاصله می‌گیریم و به حاشیه می‌رویم، هزینه‌ها روند نزولی دارند.

هزینه زندگی در کانادا چقدر است؟

جواب این سوال را هم نمی‌توان به طور قطعی داد چرا که همه چیز به لایف استایل و قدرت خرید شما بستگی دارد. اما هزینه‌های زندگی در کانادا معقول هستند و البته که همه چیز به سطح درآمد شما و نوع هزینه‌های شما وابسته است.

انواع سپرده‌گذاری در کانادا چیست؟

سوال اینجاست که چه نوع برنامه‌هایی برای پس انداز در کانادا وجود دارد؟ هنگامی که به کانادا مهاجرت می‌کنید، باید به اصطلاحات بانکی و مالی جدید مانند RRSP، TFSA، QPP و غیره آشنا شوید.

حساب‌ها و طرح‌های پس انداز:

دولت کانادا تعدادی برنامه، اعتبار و ابزار پس انداز برای کمک به شما در دستیابی به اهداف مالی خود ایجاد کرده است. آنها چه برای بازنشستگی با RRSP پس‌انداز کنید، چه برای تحصیل فرزندان خود با RESP یا برای پروژه‌های شخصی با TFSA پس‌انداز کنید، مزایایی مختلفی ارائه می‌دهند.

برنامه‌های بازنشستگی:

هنگامی که در کانادا کار می‌کنید، مبلغی از حقوق شما برای اطمینان از داشتن حداقل درآمد در هنگام بازنشستگی کسر می‌شود. بهتر است حتما فیش حقوقی خود را بدقت ملاحظه کنید.

البته اگر در کبک زندگی و کار می‌کنید، کسر برنامه بازنشستگی کبک (QPP) را خواهید دید. از سن 65 سالگی می‌توانید به حقوق بازنشستگی امنیت سالمندی (OAS) و مکمل درآمد تضمینی (GIS) دسترسی داشته باشید.

اعتبارات مالیاتی:

زمانی که در کانادا زندگی می‌کنید باید هر سال یک اظهارنامه مالیاتی بر درآمد ارائه دهید. می‌توانید خودتان با استفاده از نرم‌افزار یا پکیجی که دولت ارائه می‌کند آن را تکمیل کنید یا شخصی را برای انجام آن استخدام کنید.

هدف از اظهارنامه اصلاح امور مالیاتی شما با دولت‌های فدرال و استانی است. برای مثال اگر مالیات زیادی از حقوق شما کسر شد، می‌توانید بازپرداخت دریافت کنید. از طرف دیگر اگر در طول سال اصلاً مالیات پرداخت نکردید (مثلاً چون بصورت خوداشتغالی فعالیت می‌کردید)، باید پایان سال مبلغ معادل را پرداخت کنید.

همچنین ممکن است واجد شرایط یک یا چند اعتبار باشید که درآمد مشمول مالیات و در نتیجه مالیات قابل پرداخت شما را کاهش می دهد. که این یک مزیت فوق العاده محسوب می‌شود.

تفاوت بین زندگی در کبک و سایر مناطق کانادا چیست؟

هر استان و منطقه‌ای در کانادا ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد، اما کبک از بسیاری جهات به خصوص در مورد مهاجرت و مالیات متفاوت است. کبک تنها استانی است که اکثریت آن فرانسوی زبان هستند. برای حفاظت از زبان فرانسه، دولت کبک حق کنترل مهاجرت را دارد. پس نه تنها باید توسط دولت فدرال بلکه باید توسط دولت کبک نیز پذیرفته شوید.

همچنین کبک تنها استانی در کانادا است که باید دو اظهارنامه مالیاتی در آن ارسال کنید که یکی برای خود استان کبک و دیگری برای دولت فدرال است. در سایر استان‌ها و مناطق، دولت فدرال سیستم مالیاتی را اداره می‌کند و پول جمع آوری شده را به دولت‌های استانی و منطقه‌ای واریز می‌کند.

بیشتر بخوانید: خواندن مقالات شهرهای کانادا و استان‌های کانادا برای شما جذاب خواهد بود.

همچنین باید بدانید که سیستم حقوقی در کبک که از قانون مدنی برای برخی موارد استفاده می‌کند نسبت به سایر مناطق کانادا که قانون عرفی پیروی می‌کنند متفاوت است.

سخن پایانی

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، مطالبی که در این مقاله پیرامون مزیت‌های زندگی در کانادا شرح دادیم می‌توانید یک دید کلی پیش از مهاجرت به شما بدهد. ما اینجا هستیم تا به سوالات شما پاسخ دهیم. برای کسب مشاوره‌های تخصصی و دقیق مطابق با شرایط خود با موسسه مهاجرتی خانم دکتر مهرآیین مخبری تماس بگیرید. حتی می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان منتظر تماس مشاوران ما در کوتاه‌ترین زمان باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا