دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
گرفتن وقت سفارت کانادا

گرفتن وقت سفارت کانادا

آخرین بروزرسانی: 17 خرداد 1402

دولت کانادا راه‌ها و گزینه‌های بسیاری را برای جذب مهاجران از تمامی کشور‌های جهان ارائه نموده است. کشور کانادا به دنبال دانشجویان شایسته و برتر، نیرو‌های کار ماهر و متخصص، ایده‌های خلاقانه استارت‌آپی، سرمایه گذاران، کارآفرینان، توریست‌ها و گردشگران از سراسر جهان است. در همین راستا ویزا‌ها و روش‌های مهاجرتی متنوعی را عرضه کرده است. در این مقاله به نحوه و چگونگی گرفتن وقت سفارت کانادا پرداخته شده است. موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری (MMCF) در تلاش است تا با ارائه مشاوره تخصصی و خدمات متنوع جوابگوی تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت به کانادا باشد.

بیشتر بخوانیم : پیشنهاد می‌گردد مقاله ویزای تحصیلی کانادا را مطالعه کنید.

فهرست مطالب :

چگونه برای گرفتن وقت سفارت کانادا اقدام کنیم؟

به طور کلی می‌توان به دو صورت حضوری (draft) و آنلاین برای گرفتن وقت سفارت کانادا اقدام کنیم. البته با اتوجه به تعطیلی و بسته شدن سفارت کانادا در تهران، متقاضیان بایستی به یکی از کشور‌های همسایه مراجعه کنند. البته توصیه می‌گردد که بصورت آنلاین برای گرفتن وقت سفارت کانادا اقدام کنید، زیرا که این روش نسبت به روش حضوری، سریع‌تر است و نیز پیگیری آن راحت‌تر می باشد. شما بایستی برای گرفتن وقت سفارت از طریق وبسایت VFS Global اقدام نمایید. در حقیقت حتی برای انجام امور مربوط به اطلاعات بیومتریک نیاز به وقت سفارت دارید.

مراحل گرفتن وقت سفارت کانادا چیست؟

در ابتدا شما نیاز به فعال کردن یک حساب کاربری در وبسایت VFS Global دارید. برای این کار، با مراجعه به سایت VFS Global و درج ایمیل خود و از طریق لینکی که دریافت خواهید نمود، یک حساب کاربری شخصی برای شما فعال خواهد شد. بر اساس اینکه کدام کشور همسایه و کدام مرکز VAC را انتخاب نموده‌اید، برای ثبت اثر انگشت و اطلاعات بیومتریکی، موارد زیر را دنبال کنید :

  • با مراجعه به سایت ca می‌توانید دفتر VAC مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • در صفحه مورد نظر بایستی گزینه ثبت نام BIOMETRIC را انتخاب کنید.
  • سپس بایستی گزینه تعیین وقت سفارت یا Schedule an Appointment را انتخاب کنید.
  • در ادامه وارد صفحه ایجاد حساب کاربری خواهید شد.
  • گزینه کاربر جدید یا New User انتخاب کنید.
  • در ادامه لینک فعال سازی حساب کاربری شخصی شما به ایمیلی که درج نموده‌اید، ارسال خواهد شد.
  • با کلیک کردن بر روی لینک ارسالی، به صفحه سایت VFS کشور انتخابی خود وارد خواهید شد.
  • در این صفحه زمان و تاریخ‌های موجود برای شما نمایش داده خواهد شد.
  • پس از مشاهده و بررسی زمان‌های موجود و در نهایت انتخاب تاریخ مناسب خود، می‌توانید بر روی گزینه تایید یا Confirm کلیک کنید، تا ثبت نهایی انجام گردد.

مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت کانادا چیست؟

بایستی بگوییم که در واقع نیازی به ارائه مدارک زیادی نیست. زیرا به هنگام ثبت نام آنلاین شما اطلاعات لازم را درج و مدارک مورد نیاز را آپلود نموده‌اید. و از همه مهم‌تر، تعیین وقت سفارت پس از دریافت ایمیل مراجعه برای ثبت اطلاعات بیومتریک از سفارت می‌باشد، که بدان معناست که مدارک شما در مرحله مقدماتی بررسی شده است. اما به طور کلی اطلاعاتی نظیر تاریخ تولد تولد، آدرس ایمیل و شماره تماس مورد نیاز خواهد بود. اما اگر می‌خواهید به سرعت وقت ویزا بگیرید بهتر است از خدمات موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری استفاده نمایید و با مشاوران این سازمان در تماس باشید.

از کدام کشور‌ها می‌توان برای گرفتن وقت سفارت کانادا اقدام نمود؟

در تهران که سفارت کانادا تعطیل می‌باشد. اما از سایر کشور‌ها می‌توان برای تعیین وقت سفارت اقدام نمود. اما در ادامه به بهترین و نزدیک‌ترین گزینه‌ها اشاره شده است :

  • سفارت کانادا در استانبول ترکیه
  • سفارت کانادا در آنکارا
  • سفارت کانادا در دبی
  • سفارت کانادا در ابوظبی
  • سفارت کانادا در آذربایجان (باکو)
  • سفارت کانادا در گرجستان (شهر تفلیس)
  • سفارت کانادا در ارمنستان (شهر ایروان)

هزینه تعیین وقت سفارت کانادا چقدر است؟

در حال حاضر هزینه این نوع خدمات در تمام کشور‌های اشاره شده در بالا (ترکیه، امارات متحده عربی، گرجستان، آذربایجان، ارمنستان) 30 دلار آمریکا است.

ویزای کانادا چند نوع است؟

کانادا برای مهاجران مختلف با هدف‌های مهاجرتی گوناگون، ویزا‌های متنوعی در نظر گرفته است. به عنوان مثال اگر دانشجو هستید و قصد مهاجرت تحصیلی دارید، بایستی برای دریافت ویزای تحصیلی و اگر برای کار به کانادا مهاجرت می‌کنید برای ویزای کار اقدام نمایید. همچنین با هدف گردشگری و توریستی به این کشور سفر می‌کنید و می‌خواهید اقامت کوتاه مدت در این کشور داشته باشید، بایستی برای ویزای اقامت موقت کانادا (TRV : Temporary Resident Visa ) اقدام کنید. البته با توجه به شرایط سفر شما این ویزای اقامت موقت به دو نوع ویزای موقت سینگل ( Single-entry visa ) و ویزای موقت مولتیپل (Multiple-entry visa) تقسیم می‌گردد.

گرفتن وقت سفارت کانادا

همچنین جالب است بدانید که والدین دانشجویانی که در کانادا تحصیل می‌کنند، می‌توانندد برای اقامت در کانادا برای سوپرویزا تحت عنوان Parent and grandparent super visa اقدام کنند. البته مدت اعتبار سوپرویزا (super visa) برای ایرانیان پنج سال است. برای اطلاعات بیشتر با مشاوران موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری ارتباط برقرار نمایید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کانادا چیست؟

به طور کلی برای هر نوع ویزایی که اقدام کنید، مدراک زیر مورد نیاز خواهد بود. البته توصیه می‌گردد که جزئیات نوع ویزای مورد نظر را (ویزای سرمایه گذاری، ویزای استارت‌آپ، ویزای ثبت شرکت، ویزای کارآفرینی، ویزای کار، ویزای تحصیلی، ویزای موقت، ویزای توریستی

  • پاسپورت
  • فرم درخواست ویزای کانادا
  • اثبات هزینه‌های پرداخت شده ویزای کانادا
  • ارائه مدارک عدم سوء پیشینه کیفری
  • ارائه مدارک پزشکی مبنی بر سلامتی کامل
  • چند قطعه عکس
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرکی دال بر اینکه پس از اتمام اعتبار ویزای خود، به کشور خود باز خواهید گشت.
  • اسناد و مدارک هویتی
  • نامه‌ای که هدف شما از سفر به کانادا را توضیح می دهد.
  • نامه پشتیبانی یا دعوت نامه به کانادا

VFS Global چیست؟

VFS Global بزرگترین متخصص برون سپاری ویزا و خدمات فناوری برای دولت‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک در سراسر جهان است. این شرکت وظایف اداری و غیر حقوقی مربوط به خدمات ویزا، گذرنامه و کنسولی را برای دولت‌های طرف قرارداد خود مدیریت می کند. در حقیقت این مسئله آنها را قادر می سازد تا به طور کامل بر روی وظیفه بسیار مهم ارزیابی تمرکز کنند.

گرفتن وقت سفارت کانادا

VFS Global با 3531 مرکز درخواست و اداره در 143 کشور و در 5 قاره، به منافع 65 دولت طرف قرارداد خدمت می کند. این شرکت از زمان آغاز به کار خود در سال 2001 بیش از 243 میلیون درخواست را با موفقیت پردازش کرده است و از سال 2007 تاکنون بیش از 107.76 میلیون ثبت نام بیومتریک انجام شده است.

VFS Global طیف گسترده ای از خدمات را با هدف افزایش تجربه مشتری در خدمات عمومی با فرآیندی خودکار ارائه می‌دهد. با این حال VFS Global هیچ نقشی در فرآیند تصمیم‌گیری پذیرفته شدن درخواست‌های ویزا یا رد شدن آن‌ها ایفا نمی‌کند.

VFS Global کارکنان بسیار آموزش دیده و اختصاصی را در 5 قاره به کار می گیرد و به طور مستمر روی افراد و سازمان فناوری خود سرمایه گذاری می کند. این شرکت فرصت‌های شغلی ارزشمند و هیجان انگیزی را در سراسر جهان ارائه می دهد. دفتر مرکزی VFS Global در زوریخ (در کشور سوئیس) و دبی (در امارات متحده عربی) است.

اکثریت مالکیت VFS Global توسط Blackstone بزرگترین مدیر دارایی جایگزین جهان اداره می گردد. Blackstone به دنبال ایجاد تاثیر اقتصادی مثبت و ارزش بلندمدت برای سرمایه گذاران خود، شرکت هایی که در آن سرمایه گذاری می کنند و جوامعی که در آن کار می کنند، است.

دارایی های تحت مدیریت 915 میلیارد دلاری بلک استون (Blackstone)  شامل حامل‌های سرمایه گذاری متمرکز بر سهام خصوصی، املاک و مستغلات، بدهی‌های عمومی و حقوق صاحبان سهام، زیرساخت ها، علوم زیستی، رشد حقوق صاحبان سهام ، اعتبار غیر سرمایه گذاری، دارایی های واقعی و بودجه‌های ثانویه است.  موسسه Kuoni and Hugentobler مستقر در سوئیس و سازمان سرمایه گذاری جهانی EQT مستقر در استکهلم در کشور سوئد است، کمترین میزان سهام VFS Global را در اختیار دارند.

VAC چیست؟

در این بخش به معرفی مرکز درخواست ویزا یا VAC مخفف عبارت Visa Application Centre خواهیم پرداخت. در حقیقت VAC مرکز درخواست ویزای کانادا (Canada Visa Application Centre) است.

گرفتن وقت سفارت کانادا

مراکز درخواست ویزای کانادا به منظور ارائه پشتیبانی اداری به مشتریان خود برای ارسال موفقیت آمیز درخواست‌ها برای کلیه مجوزهای اقامت موقت (ویزاهای توریستی، مجوزهای تحصیل و کار) و درخواست های مدارک سفر به دفاتر و ادارات مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (Immigration, Refugees and Citizenship Canada) در سراسر جهان ایجاد شده‌اند.

سخن پایانی

موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری خدمات متنوعی برای حمایت و پشتیبانی از شما که قصد مهاجرت تحصیلی، کاری و توریستی به کانادا را دارید، برای گرفتن وقت سفارت در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه می نماید. هدف موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری (MMCF) کمک به متقاضیان و حمایت آن‌ها در رسیدن به اهداف تحصیلی و مهاجرتی و شغلی است. مجموعه ما خدمات مختلفی را در کانادا ارائه می‌دهد. تیم متخصص مجموعه مهرآیین مخبری  به شما در بدست آوردن اهداف مهاجرتی تان در کانادا کمک خواهد کرد. خدمات خود را به ارائه مشاوره جامع اختصاص داده‌ایم. خدمات ما در زمینه بررسی جامع اولیه، مشاوره در مورد الزامات مورد نیاز، انتخاب رشته در دانشگاه مورد نظر، مراحل درخواست و دریافت پذیرش، کمک به تسهیل فرایند ویزا، همراه شما خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا