دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
ورود چه کالاهایی به کانادا ممنوع است؟

ورود چه کالاهایی به کانادا ممنوع است؟

آخرین بروزرسانی: 27 تیر 1402

متقاضیان بسیاری از ایران علاقه‌مند به مهاجرت به کانادا هستند. پس پیش از مهاجرت بایستی یکسری بایدها و نبایدها و اینکه ورود چه کالاهایی به کانادا ممنوع است؟ را بشناسید. در ادامه همراه ما باشید تا با قوانین کانادا بیشتر آشنا شوید.

قوانین مرزی کانادا

کانادا قوانین مرزی خاصی را برای ورود مهاجران و حتی توریست‌ها تعیین نموده است. اما نگران نباشید این قوانین چندان سخت‌گیرانه نیست اما نظارت‌های شدیدی در مرز وجود دارد که مانع از ورود کالاهای غیر قانونی به این کشور می‌شود. اگر شما را همراه با کالاهای غیرقانونی در مرز بگیرند، جریمه خواهید شد. جریمه‌ها نیز بصورت نقدی یا مصادره کالای غیرقانونی و یا بصورت عدم صدور مجوز برای ورود به کانادا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: مقاله قوانین شهروندی کانادا برای شما مفید است.

ورود چه کالاهایی به کانادا ممنوع است؟

شاید باورتان نشود اما شما نمی‌توانید هر حیوانی را با خود با کانادا ببرید. ورود برخی حیوانات و پرندگان به کانادا مجاز نیست. حتی برخی لباس‌های چرم (چرم طبیعی و از پوست حیوانات) یا ابزارهای ساخته شده با استخوان حیوانات مجاز نیست. برای اطلاعات بیشتر به سایت Canadian Wildlife Service’s CITES Office در آدرس (www.canada.ca) مراجعه کنید. همچنین ورود برخی محصولات گیاهی و حیوانی که اکوسیستم کانادا را به خطر بیندازد ممنوع می‌باشد.

لیست داروهای غیرمجاز

اما مهم‌تر از همه بایستی حمل داروهای غیرقانونی و غیرمجاز به کانادا را بشناسید. البته در برخی موارد بعضی‌ داروها را می‌توان با نسخه پزشک به همراه خود برد. در ادامه لیستی از داروهای غیرمجاز معرفی شده است. اما به طور کلی حمل داروهای مسکن، روانگردان، مواد مخدر، مرفین و غیره به کانادا مجاز نیست.

ورود چه کالاهایی به کانادا ممنوع است؟

 

استامینوفن کدیین، مرفین، دیازپام، دیین فسفات، متادون، داروهای حاوی ترامادول، داروهای حاوی سودوافدرین و داروهای حاوی کدیین و مواد مخدر در لیست داروهای غیرمجاز می‌باشند. توجه داشته باشید که قوانین کشور کانادا با ایران متفاوت است و شما نمی‌توانید هر دارویی را بدون نسخه پزشک به همراه داشته باشید.

لیست مواد غذایی غیرمجاز

شاید این همه تفاوت در قوانین دو کشور برای شما جالب باشد. اما شما نمی توانید برخی از مواد غذایی را همانند شیر، گوشت خام یا پخته شده، سبزیجات فریز شده یا سرخ شده و حتی برخی میوه‌های منجمد را با خود به کانادا ببرید.

البته سبزیجات خشک شده و میوه‌های خشک و آجیل را می‌توانید به خود ببرید. اما مورد آخر اینکه به همراه داشتن مشروبات الکلی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

حمل سلاح گرم مجاز نیست

مشخص است که در هیچ کجای دنیا شما اجازه حمل سلاح گرم به هنگام ورود به آن کشور را ندارید. مگر در موارد خاص که شما مجوز دارید و از قبل با سفارت کانادا هماهنگ کرده‌اید. البته بایستی متذکر شویم که حمل سلاح های سرد نیز توصیه نمی‌شود و بهتر است در هواپیما چنین سلاح‌هایی را با خود به همراه نداشته باشید.

آیا به همراه داشتن لوازم آرایشی ممنوع است؟

به همراه داشتن عطر و اقلام آرایشی در صورتی که حاوی مواد مشتعل کننده نباشد، مجاز است. البته بهتر ااست لیست این اقلام را در مقررات IATA چک کنید.

چه کالاهایی را می‌توانیم با خود با کانادا ببریم؟

شما می توانید حیوان خانگی که کمتر از سه ماه سن دارند بدون برگه واکسن و حیوانات خانگی خود را که بیشتر از 3 ماه سن دارند با برگه واکسن مجاز به کانادا ببرید.

همچنین به همراه داشتن آجیل، میوه خشک، مواد غذایی کنسرو شده و آبنات را با خود به کانادا ببرید. همراه داشتن دارو با نسخه پزشک مجاز است.

سخن پایانی

پیش از سفر و مهاجرت به کشور مقصد، به شدت توصیه می‌شود که قوانین آن کشور برای ورود مهاجران و توریست‌ها را مطالعه کنید. یا حتی بهتر است در این زمینه از موسسات مهاجرتی معتبر که دانش کافی در زمینه مهاجرت را دارند، کمک بگیرید.

موسسه مهاجرتی خانم دکتری مهرآیین مخبری (MMCF) در تلاش است تا به خوبی زمینه را برای اهداف مهاجرتی شما فراهم کند تا بهترین شکل و در سریع‌ترین زمان به رویا‌های مهاجرتی خود دست یابید. پس با ما تماس گرفته و یا فرم مشاوره رایگان را پر نموده و مشاوره‌های تخصصی را از ما بخواهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا