دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
بورسیه تحصیلی انگلستان - راهنمای دریافت

بورسیه تحصیلی انگلستان

آخرین بروزرسانی: 29 تیر 1402

بورسیه تحصیلی انگلستان به خاطر هزینه‌های بالای تحصیل در آن کشور،  یکی از اهداف اصلی افرادیست که قصد تحصیل در انگلستان را دارند.

در این مقاله در موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری تصمیم گرفتیم در مورد  بورسیه تحصیلی انگلستان به صورت کامل و مفصل با شما صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم تا اگر قصد انجام این کار را دارید، هر چه سریعتر اقدام کنید. قطعا اگر با اطلاعات کافی وارد شوید، شانستان برای اپلای انگلیس بالاتر خواهد رفت. زیرا از قبل آمادگی همه چیز را دارید و در اسرع وقت همه مدارک را یا خواهد کرد.

آیا مهاجرت به انگلستان از طریق بورسیه تحصیلی گزینه خوبی است؟

اگر رویای این را دارید که به کشور انگلستان سفر کنید و بورسیه تحصیلی انگلستان داشته باشید، باید بگوییم که این روش می‌تواند یک فرصت عالی برایتان باشد. انگلیس از لحاظ آموزشی یک کشور بسیار پیشرفته است و خدمات آموزشی رایگان در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. در نتیجه رقابت هم برای تحصیل در این کشور بسیار بالا است. البته نباید ناامید شوید؛ شما هم می‌توانید اقدامات کافی را به انجام برسانید تا بتوانید مهاجرت به انگلستان از طریق بورسیه تحصیلی داشته باشید‌. فقط کافی است که شانس خودتان را امتحان کنید. در این مقاله به طور کامل برایتان  توضیح می‌دهیم برای اینکه بتوانید بورسیه تحصیلی بگیرید، باید چه اقداماتی را پیش ببرید و بررسی کنیم که هر دانشگاه در هر مقطع چه شرایطی را برایتان در نظر می‌گیرد. اگر بتوانید شرایط را به طور کامل رعایت کنید، شانستان بالاتر خواهد بود.

شرایط بورسیه تحصیلی انگلستان چیست؟

دانشجویان خارجی و بین المللی هم می‌توانند بورسیه تحصیلی انگلستان بگیرند و از این طریق شرایط تحصیلی بسیار عالی را تجربه کنند. در واقع زمانی که برای مهاجرت اقدام می‌کنید، یعنی می‌توانید با بورسیه‌ی خود، ویزای تحصیلی المان را هم بگیرید و پروسه مهاجرت تان را پیش ببرید. در حقیقت بورسیه‌های تحصیلی کشور انگلستان در مقاطع مختلف با شرایط متفاوتی ارائه می‌شود؛ یعنی مثلا بورسیه‌های تحصیلی این کشور برای مقاطع بالاتر و دانشجویانی که تحصیلات تکمیلی خود را به انجام می‌رسانند؛ با دانشجوی لیسانس یکسان نیست.  دانشجویان بین‌المللی و خارجی برای اینکه بورسیه تحصیلی بگیرند، نیازمند رعایت شرایط خاصی هستند و اصلی‌ترین شرایط بورسیه تحصیلی که در اولین مرحله در نظر می‌گیرند، شامل موارد زیر است که برای هر نوع بورسیه در کشور انگلستان باید آنها را داشته باشید:
·      نداشتن فاصله و گپ تحصیلی و یا وقفه بین مقاطع تحصیلی
·      سطح بالای زبان انگلیسی
·      دارا بودن معدل خیلی بالا و نمرات بسیار عالی در مقاطع تحصیلی قبلی
·      نگارش مقالات و تحقیقات مهم
همه مواردی که در بالا ذکر کردیم، جزو شرایط اولیه برای دریافت بورسیه تحصیلی انگلستان به حساب می‌آیند. البته شروط دیگری هم هستند که باید آنها را رعایت کنید تا بتوانید در این کشور تحصیلات خود را ادامه دهید که بسته به خود دانشگاه منتخبتان؛ متفاوت است‌.

بورسیه تحصیلی انگلستان -دانشگاه آکسفورد

چگونه بورسیه تحصیلی انگلستان را بگیریم؟

اگرچه انگلستان جزو کشورهای مهاجرپذیر است و مهاجرین زیادی را میپذیرد، اما بهرحال قوانین و شرایط خاص خودش را برای مهاجرت دارد. یکی از شرایطی که در نظر می‌گیرد تا بتواند از نخبه‌ها استقبال کند و آنها را جذب کند، از طریق بورسیه تحصیلی است‌. بورسیه تحصیلی می‌تواند یک راه عالی برای شرکت کردن در دانشگاه‌های این کشور باشد. 
در واقع زمانی که شما یک مدرک تحصیلی از دانشگاه انگلستان داشته باشید، قطعاً در هر جای دنیا بیشتر روی شما حساب باز میکنند؛ اما به یاد داشته باشید که رقابت هم بسیار سنگین است. و در پاسخ به این سوال که چگونه بورسیه تحصیلی انگلستان بگیرید، باید گفت که در بین دانشگاه‌ها و کالج‌های متفاوت شرایط فرق دارد. اما یکسری مدارک هستند که باید آنها را داشته باشید تا شانستان برای اخذ بورسیه تحصیلی بالاتر برود که در ادامه برایتان لیست خواهیم کرد.
مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی انگلستان
قطعا زمانی که تصمیم می‌گیرید در دانشگاه های انگلستان تحصیل کنید تا بتوانید از این کشور کمک هزینه دریافت کنید یا بورسیه بگیرید، نیازمند ارائه مدارک هستید. بعد از اینکه شرایط را متوجه شدید، باید به دنبال آماده‌سازی مدارک ذکر شده بروید.

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی انگلستان شامل موارد زیر است:

·      ارائه شناسنامه و کارت ملی فرد متقاضی
·      ارائه پاسپورت معتبر
·      ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره ۷ به بالا
·      ارائه تمامی مدارک تحصیلی همراه با ریز نمرات
·      ارائه مقالات و تحقیقات علمی در صورت نیاز
·      ارائه انگیزه‌نامه
·      ارائه یک رزومه قوی
·      ارائه توصیه‌نامه توسط اساتید مختلف از دانشگاه مقطع قبلی تحصیلتان

بورسیه تحصیلی رایگان در انگلستان چیست؟

انگلستان این فرصت را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا بتوانند به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند. در واقع امکان تحصیل در انگلستان به صورت رایگان وجود دارد اما اینکه چگونه شرایط مورد نطر را داشته باشید و برنامه‌ای را ارائه دهید که این کشور شما را بپذیرد، در شرایط مختلف متفاوت است. در ادامه به طور مفصل در مورد انواع بورسیه‌های تحصیلی در مقاطع مختلف چه در مدارس و چه در دانشگاه توضیحات لازم را ارائه دادیم تا بتوانید اطلاعات کافی به دست بیاورید.

بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان انگلستان

شاید خیلی از شما فکر کنید که بورسیه تحصیلی در کشورهای مختلف از جمله انگلستان فقط مخصوص مقاطع دانشگاهی است؛ اما اشتباه می‌کنید. شما می‌توانید بورسیه تحصیلی انگلستان را در مقطع دبیرستان هم بگیرید. البته این موضوع برای دانش‌آموزان ممتاز و برتر در مدارس دبیرستان یا کالج‌های انگلستان است که بورسیه‌های تحصیلی می‌گیرند. این بورسیه به دانش‌آموزانی ارائه داده می‌شود که در سال اول نمراتشان خیلی بالاتر باشد و از دانش‌آموزان دیگر وضعیت بهتری داشته باشند و دیگران آنها را به عنوان دانش‌آموز ممتاز بشناسند.
کشور انگلستان برای دانش‌آموزانی که در مقطع دبیرستان هستند، در سالهای اول بورسیه صادر نمی‌کند.  برای اینکه بورسیه تحصیلی را دریافت کنید، باید مدرک زبان انگلیسی با سطح بالایی داشته باشید. نمره بالایی را در آزمون آیلتس کسب کنید و حتماً در مقاطع تحصیلی قبلی خود هم باید نمرات بسیار عالی کسب کرده باشید.

بورسیه تحصیلی انگلستان با مدرک دیپلم

شاید این سوال ذهن شما را مشغول کرده باشد که آیا تحصیل در انگلستان از طریق بورسیه با مدرک دیپلم امکان‌پذیر هست یا نه؟ بله شما می‌توانید بورسیه تحصیلی انگلستان بگیرید و در مقطع کارشناسی از این بورسیه استفاده کنید. البته مقطع کارشناسی رقبای بسیار زیادی دارد اما شرط این است که نمرات شما در مدرک دیپلم بسیار عالی باشد تا بتوانید بورسیه بگیرید. گاهی اوقات هم در بعضی از دانشگاه‌ها آزمونهایی برگزار می‌کنند که پذیرش دانشجو به انگلستان به صورت غیرحضوری اتفاق می‌افتد. یعنی شما باید در این آزمون ورود به دانشگاه شرکت کنید و مدارک و فرم‌هایی را  به عنوان انگیزه‌نامه و اظهار‌نامه ارائه دهید تا مورد بررسی قرار بگیرد و برای بورسیه تحصیلی در مقطع دیپلم پذیرش بگیرید.

بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی انگلستان

اگر می‌خواهید بورسیه تحصیلی انگلستان در مقطع لیسانس یا کارشناسی را دریافت کنید، باید دید که این امکان برای شما وجود دارد یا خیر. فقط قبل از هر چیز باید در نظر بگیرید که رقابت بسیار سنگین است.
اخذ بورسیه‌های تحصیلی این کشور در مقاطع بالاتر و برای تحصیلات تکمیلی؛ سخت‌تر است، چون رقابت جدی‌تر بوده و درس‌ها سخت‌تر هستند. در نتیجه برای دریافت بورسیه در مقاطع بالاتر به تلاش بیشتری نیاز خواهید داشت.
اگر بورسیه بگیرید، می‌توانید مقطع کارشناسی را به صورت کاملا رایگان در این کشور بگذرانید و یکی از شرایطی که باعث می‌شود احتمال پذیرش شما بالا برود؛ این است که در مقطع قبلی نمرات بسیار عالی و ممتازی داشته باشید و سطح زبان انگلیسیتان هم خیلی بالا باشد؛ زیرا همه کسانی که میخواهند به انگلیس  مهاجرت کنند، معمولاً از لحاظ سطح زبان بسیار عالی هستند؛ مخصوصا اگر بخواهند بورسیه بگیرند و به عنوان دانشجوی ممتاز شناخته شوند.
البته ارائه یک رزومه تحصیلی قوی همراه با انگیزه‌نامه هم می‌تواند در شانس پذیرشتان تاثیر بسزایی داشته باشد. دانشگاه‌های مختلفی هستند که در مقطع لیسانس یا همان کارشناسی به شما بورسیه می‌دهند و شامل موارد زیر می‌شوند:
·      دانشگاه بریستول
·      دانشگاه کینگستون
·      دانشگاه وست مینستر
·      دانشگاه شفیلد هالام
·      دانشگاه منچستر
·      کالج سلطنتی لندن

بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد انگلستان

برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد یا همان فوق لیسانس در کشور انگلستان هم شرایط گرفتنِ بورسیه تحصیلی وجود دارد. دانشگاه‌های مختلف بورسیه‌های تحصیلی متفاوتی را ارائه می‌دهند. برای اینکه بورسیه تحصیلی بگیرید، باید سوابق تحصیلی بسیار عالی و درخشانی داشته باشید، زیرا رقابت سنگین است. باید رتبه و نمرات بالا داشته باشید تا بورسیه تحصیلی به شما تعلق بگیرد.
مدرک زبان انگلیسی آیلتس، نمره‌های خوب در دوره کارشناسی، ارائه مقالات و تحقیقات علمی معتبر، رزومه، توصیه‌نامه و انگیزه‌نامه هم همگی می‌توانند در اخذ بورسیه در مقطع فوق لیسانس موثر باشند. بورسیه های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد کمی متفاوت هستند که در این قسمت راجع به آنها صحبت خواهیم کرد و انواعی از آنها را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک برایتان بهتر است‌:

بورسیه تحصیلی دانشگاه کینگستون

در این نوع بورسیه تحصیلی که برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد است، بخشی از هزینه‌های تحصیلی پوشش داده می‌شود. اما نباید انتظار داشته باشید که همه هزینه‌ها توسط این نوع بورسیه پرداخت شود که بهرحال کمک هزینه بسیار عالی تلقی خواهد شد.
برای اکثر رشته‌های دانشگاهی این بورسیه ارائه می‌شود و هزاران نفر آن را دریافت میکنند. مدارکی که برای این نوع بورسیه نیاز دارید، یک مدرک زبان انگلیسی معتبر، مدرک کارشناسی همراه با ریز نمرات، انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه بسیار قوی است که شانس شما را به شدت بالا ببرد.

بورسیه تحصیلی کشورهای مشترک‌المنافع انگلستانی

این بورسیه تحصیلی، هم برای دانشجویان مقطع ارشد و هم مقطع دکترا و در تمامی رشته‌ها ارائه داده خواهد شد. هزینه زندگی، سفر و شهریه دانشجویان توسط این بورسیه تامین می‌شود و البته در نظر داشته باشید که به کشورهای در حال توسعه مشترک‌المنافع تعلق میگیرد.

بورسیه تحصیلی چونینگ

این بورسیه تحصیلی انگلستان برای دانشجویان کارشناسی ارشد است که به صورت یک ساله آن را ارائه می‌کنند و جزو مهمترین بورسیه‌های تحصیلی این کشور به حساب می‌آید  که  خیلی از متقاضیان در سراسر دنیا به دنبال دریافت این بورسیه هستند. زیرا تمام هزینه‌های دانشجویان از جمله هزینه تحصیل در دانشگاه، مسکن، حمل و نقل، هزینه بلیط رفت و برگشت را هم شامل میشود.
مدرک زبان با نمره بالا، مدارک تحصیلی معتبر، رزومه بسیار قوی، انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه و برنامه پذیرش غیرمشروط همگی در اخذ این بورسیه موثر هستند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه سالفورد

این بورسیه تحصیلی برای مقاطع ارشد و کارشناسی ارائه می شود و مخصوص دانشجویان ممتاز بین‌المللی است که می‌خواهند در انگلستان تحصیل کنند. مدارکی که برای دریافت این بورسیه نیاز دارید، یک مدرک زبان انگلیسی، آخرین مدرک تحصیلی با نمرات بالا، انگیزه‌نامه و رزومه بسیار قوی است.

بورسیه تحصیلی برای مقطع دکترای در انگلستان

همانطور که پیش از این نیز گفته شد؛ هر چقدر که مقطع تحصیلی تان بالاتر برود، شرایط سخت‌تر می‌شود، زیرا با دروس سخت‌تری مواجه هستید و باید تلاشتان را بالاتر ببرید تا بتوانید جزو دانشجویان ممتاز باشید و بورسیه به شما تعلق بگیرد. از طرفی باید شرایط زیر را نیز داشته باشید:
·      سوابق تحصیلی عالی
·      مدرک زبان انگلیسی
·      انگیزه‌نامه
·      رزومه قوی
·      توصیه نامه استاد در صورت نیاز
·      ارائه مقالات و تحقیقات علمی در سطح بین‌المللی
·      نمرات بالا و ممتاز در دوره فوق لیسانس

بورسیه‌های مختلف تحصیلی در مقطع دکتری شامل موارد زیر می‌شود:

بورسیه تحصیلی دانشگاه ادینبورگ

این بورسیه تحصیلی برای مقطع دکترا است. دانشجویان زیادی هر ساله از این بورسیه استفاده میکنند. برای این که موفق به اخذ این بورسیه شوید، باید مدرک زبان انگلیسی، پروژه تحقیقاتی مرتبط، توصیه‌نامه اساتید، رزومه و انگیزه‌نامه قوی و مدرک کارشناسی با نمرات بالا داشته باشید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه ساسکس

این بورسیه تحصیلی هم متعلق به دانشجویان بین‌المللی تحصیلات تکمیلی در کشور انگلستان است. برای اینکه بتوانید این نوع بورسیه را دریافت کنید، باید سابقه تحصیلی بسیار عالی و نمرات بالا داشته باشید. آماده بودن از لحاظ علمی؛ ارائه رزومه قوی و مدرک زبان انگلیسی هم اهمیت بسیار زیادی دارد که برای اکثر رشته‌ها معمولا این بورسیه‌ها را در نظر می‌گیرند.

شرایط بورسیه دانشگاه‌های مختلف

بالاتر هم به طور مفصل برایتان توضیح دادیم زمانی که شما می‌خواهید به یک دانشگاه خاص بروید و بورسیه بگیرید، شرایط متفاوتی برایتان در نظر گرفته می‌شود تا بتوانید موفق به دریافت آن بورسیه شوید. شرایط بعضی از دانشگاه‌ها را برایتان توضیح دادیم و ما در این قسمت به صورت جداگانه دوباره راجع به چند دانشگاه دیگر هم صحبت خواهیم کرد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه بریستول

برای افزایش شانستان در اخذ بورسیه تحصیلی به عنوان یک دانشگاه معتبر در کشور انگلستان باید رقابت سختی را پشت سر بگذارید. اگر می‌خواهید بورسیه تحصیلی انگلستان برای بریستول را بگیرید، باید مدارک کارشناسی ارشد با نمرات بالا، رزومه قوی، انگیزه‌نامه قوی، توصیه‌نامه، پروپوزال‌های تحقیقاتی ارائه داده باشید. علاوه بر آن ارائه مدرک زبان انگلیسی با نمره بالا هم اهمیت بسیار زیادی دارد و امکان پذیرش شما را به شدت بالا خواهد برد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه ناتینگهام

این بورسیه تحصیلی از این دانشگاه برای تمام مقاطع تحصیلی از جمله دکترا ارائه می‌شود. مدارکی که برای آن نیاز دارید، شامل مدرک کارشناسی ارشد با نمرات عالی و ممتاز با رشته مرتبط است. همچنین در کنار آن باید مقالات و تحقیقات، انگیزه‌نامه قوی، رزومه قوی و مدرک زبان انگلیسی با نمره بسیار بالا را ارائه دهید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا جزو دانشگاه های بسیار معتبر شناخته می‌شود‌ ;I در سراسر دنیا طرفداران خودش را دارد. دانشجویان خارجی و بین‌المللی در مقاطع مختلف مخصوصا در مقطع کارشناسی آرزوی این را دارند که بورسیه تحصیلی انگلستان را از این دانشگاه بگیرند. استفاده از بورسیه‌های مختلف در این دانشگاه باعث میشود که شما هزینه‌های کمتری برای مهاجرت تحصیلی داشته باشید.

شرایط بورسیه تحصیلی در کشور انگلیس  شامل موارد زیر است:

·      باید اثبات کنید که یک دانشجوی جدید هستید و مستقیم از دبیرستان و بعد از اخذ دیپلم به دانشگاه بریتیش کلمبیا وارد شده‌اید و از آنجا بورسیه گرفته‌اید.
·      باید مجوز تحصیلی و ویزای دانشجویی به شما داده باشند که حق تحصیل در این کشور را پیدا کنید و وضعیت شهروندی شما تغییر نکند.
·      نمراتتان روی شرایط بورسیه تاثیرگذار خواهد بود.‌ باید پیشرفت تحصیلی بسیار عالی داشته باشید و در فعالیتهای فوق برنامه هم شرکت کنید.‌
·      طبق تاریخی که دانشگاه مشخص کرده، درخواست خود را برای اخذ بورسیه اعلام کرده باشید که بسیار هم مهم است.

بورسیه تحصیلی انگلستان - پزشکی

شرایط بورسیه تحصیلی انگلستان در رشته پزشکی

رشته پزشکی نسبت به رشته‌های دیگر طرفداران بیشتری دارد. زمانی که شما می‌خواهید برای رشته پزشکی بورسیه بگرید، مطمئنا شرایط سخت تر است‌. همان گونه که در کشور خودمان ایران، اگر بخواهید در  رشته پزشکی پذیرفته شوید، باید بیشتر درس بخوانید که برای اخذ پذیرش بورسیه هم نیازمند کسب نمرات بالاتری هستید. تحصیل رایگان در رشته پزشکی در کشور انگلیس و گرفتن مدارک پزشکی انگلیس رویای خیلی از افراد است و شما در این زمینه باید سخت تلاش کنید تا بتوانید به موفقیت برسید.
برای اینکه بتوانید بورسیه پزشکی کشور انگلستان را بگیرید؛ نباید ناامید شوید. شرایطی هستند که اگر فراهم کنید، می‌توانید موفق به گرفتنِ بورسیه تحصیلی انگلستان در پزشکی شوید که برخی از  مهم ترینِ آنها شامل موارد زیر است:
·      باید در تمامی مقاطع تحصیلی نمرات بالایی داشته باشید.
·      باید مدرک زبان انگلیسی  با نمره بالا ارائه دهید؛ آیلتس ۷ به بالا محاسبه می‌شود.
·      باید رزومه بسیار قوی داده باشید.‌
·      بایدانگیزه‌نامه بسیار عالی از خودتان ارائه دهید‌.
·      باید در مقاطع تحصیلی به عنوان دانش آموز و دانشجو داوطلب شده سابقه درخشانی داشته باشید تا بتوانید بورسیه بگیرید.

شریط بورسیه تحصیلی برای رشته دندانپزشکی

برای اینکه بتوانید در رشته دندانپزشکی بورسیه بگیرید، شرایطتان سخت است. رشته دندانپزشکی شاید از پزشکی عمومی طرفدار بیشتری هم داشته باشد. به خاطر همین از آنجایی که در یک رشته پرطرفدار وارد شده‌اید، باید بدانید که بورسیه گرفتن از این رشته کار راحتی نیست.
از طرفی هزینه و شهریه دندانپزشکی در هر جای دنیا بیشتر از رشته‌های دیگر  است و در نتیجه کسانی که متقاضی هستند تا در رشته دندانپزشکی به صورت رایگان در انگلستان تحصیل کنند، بسیار زیاد هستند و این راه پر رقابت است. شما باید دانشجوی بسیار برتر و عالی باشید که بتوانید بورسیه تحصیلی انگلستان در رشته دندانپزشکی را بگیرید.
شرایطی که برای این رشته نیاز دارید شامل موارد زیر می‌شود:
·      سابقه درخشان تحصیلی در رشته منتخب.
·      نمرات بسیار خوب در تمامی مقاطع تحصیلی.
·      ارائه رزومه بسیار قوی .
·      مدرک زبان انگلیسی معتبر با نمره بالا که عموما ایلتس ۷ بالا محاسبه می‌شود.
·      ارائه انگیزه‌نامه قوی.

هزینه بورسیه تحصیلی انگلستان چقدر است؟

زمانی که شما بورسیه تحصیلی انگلستان  می‌گیرید، باید حساب هزینه‌ها را هم داشته باشید. درسته دانشگاهی که از آن بورسیه می‌گیرید؛ هزینه‌های شما را پرداخت می‌کند اما بهرحال برای زندگی هم باید هزینه‌هایی را پرداخت کنید. از آنجایی هم که انگلستان جزو کشورهای پیشرفته است و  نظام آموزشی بسیار عالی دارد، هزینه زندگی در آن هم تا حدودی بالا به حساب می‌آید.
هزینه زندگی در این کشور به دو بخش هزینه زندگی در لندن و هزینه زندگی در شهرهای دیگر تقسیم می‌شود. شما به عنوان فردی که متقاضی بورسیه در کشور انگلیس هستید و می‌خواهید در این کشور تحصیل کنید، بدانید که شهر لندن جزو شهرهای گرانقیمت به حساب می‌آید‌. هزینه زندگی به عنوان دانشجو در آنجا ماهیانه حدود ۸۰۰ پوند است. همچنین هزینه اجاره خانه و آپارتمان هم بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ پوند است؛ اما اگر انتخاب کرده‌اید که در شهرهای دیگر انگلستان بجز لندن باشید، باید بگوییم که هزینه‌های زندگی در شهرهای دیگر ۶۰ درصدِ لندن است.  البته نوع بورسیه تحصیلی شما هم شرط خواهد بود.‌ گاهی اوقات بعضی از بورسیه‌های تحصیلی تا حدی هزینه‌های زندگی شما را نیز پوشش میدهند.

سوالات متداول

آیا همه بورسیه‌های تحصیلی منجر به تحصیلات رایگان می‌شوند؟
بورسیه‌های تحصیلی انواع مختلفی دارند. اکثر بورسیه تحصیلی که در انگلستان ارائه می‌شود؛ باعث تحصیل رایگان خواهد شد اما بهرحال بعضی از بورسیه‌ها هستند که فقط بخشی از هزینه و شهریه را پرداخت می‌کنند و بقیه هزینه‌ها بر عهده خودتان است  که همین هم می‌تواند کمک هزینه بسیار عالی محسوب ‌شود و متقاضیان بسیار زیادی هم دارند.

بورسیه تحصیلی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
بالاتر هم برایتان توضیح دادیم که اگر شما می‌خواهید بورسیه تحصیلی انگلستان در رشته‌های مختلف را بگیرید؛ باید حتما جزو دانشجویان ممتاز باشید. انگلستان باید مطمئن شود که شما نسبت به دانشجویان خودش برتری دارید و به عنوان یک نخبه تلقی می‌شوید.‌ همچنین باید رزومه عالی از خودتان ارائه دهید تا مجاب شود که برای شما هزینه کند و به عنوان یک استعداد جدید شما را در کشور خودش پرورش بدهد. در چنین حالتی هزینه‌هایتان را پرداخت میکند تا شما مشکل مالی نداشته باشید و به راحتی بتوانید تحصیلاتتان را ادامه دهید.

آیا میتوانیم در حین تحصیل در انگلستان، کار کنیم؟
کار حین تحصیل در انگلستان در مقاطع مختلف متفاوت است. مثلاً در مقطع لیسانس که ۳ الی ۴ سال به طول می‌انجامد، شما می توانید از سال سوم شروع به کار کنید و در ازای کاری که انجام می‌دهید، حقوق ثابت هم داشته باشید. همچنین امکان این برای شما وجود دارد که شش ماه سوم و شش ماه چهارم را هم در دوران دانشگاه کار کنید. برای مقطع  فوق لیسانس در سال اول کاملا باید تمام وقت در  دانشگاه مشغول تحصیل باشید اما در سال دوم اجازه کار کردن را دارید تا در ازای ان حقوق هم دریافت کنید.
بعد از اینکه تحصیلاتتان هم تمام می‌شود، امکان این را دارید که دو سال در کشور انگلستان بمانید و کار پیدا کنید. شاید این کار باعث شود که شما بتوانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل کنید و اقامت خود را در این کشور تمدید کنید. در مورد مقطع دکترا هم بعد از تحصیل به مدت سه سال می‌توانید به دنبال کار بگردید تا کار مورد نظر خود را پیدا کنید.

شرایط سنی تحصیل با مدرک دیپلم در کشور انگلستان چگونه است؟
زمانی که شما تصمیم می‌گیرید در یک کشور حضور پیدا کنید و تحصیلات خود را ادامه دهید، باید به آن کشور و قوانینش عمل کنید. شرایط فعلی در مورد مدرک دیپلم در کشورهای مختلف دنیا متفاوت است؛ اما در مورد انگلستان، باید بگوییم که اگر مدرک دیپلم ندارید، زمانی می‌توانید تحصیلات خود را ادامه دهید که علاوه بر تمکن مالی و وقفه تحصیلی بسیار کم؛ نمرات خوبی هم داشته باشید. در این مورد شرایط سنی خاصی وجود ندارد اما بیشتر از سه سال نباید از دیپلم شما گذشته باشد.

آیا هزینه تحصیل در انگلستان بالا است؟
شاید خیلی از شما فکر کنید که مجبور نیستید پروسه‌های سخت بورسیه را سپری کنید تا بتوانید در این کشور به صورت رایگان تحصیل کنید و بهتر است که خودتان هزینه‌ها را بپردازید اما باید بدانید که هزینه تحصیل در این کشور بالاست‌. پس بهتر است که به فکر بورسیه باشید. در واقع هزینه تحصیل در این کشور بستگی به دانشگاه، محل تحصیل، رشته آموزشی و شهرتان متفاوت خواهد بود اما اگر بخواهیم یک عدد کلی برای آن بیان کنیم، باید بگوییم که هزینه تحصیل در کشور انگلستان، هزینه زیادی است و در سال معمولا ۱۱,۰۰۰ پوند به بالا است.

آیا میتوانیم بدون مدرک زبان در کشور انگلستان تحصیل کنیم؟
برای اینکه در مقاطع دانشگاهی مختلف در کشور انگلستان تحصیل کنید، حتما باید مدرک زبان ارائه دهید اما اگر قصد تحصیل در دبیرستان‌ها یا مدارس را دارید و زیر ۱۷ سال و شش ماه سن دارید، می‌توانید بدون مدرک زبان تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهید.

شرایط تحصیل در کشور انگلستان برای ایرانیان مناسب است؟
انگلستان از لحاظ تحصیلی و آموزش جزو کشورهای پیشرفته به حساب می‌آید. تمام استانداردهای آموزشی در آن رعایت می‌شود و برای ایرانیان هم می‌تواند گزینه بسیار عالی باشد. انگلستان مانند خیلی از کشورهای دیگر امکان تحصیل برای ایرانیان را در نظر می‌گیرد اما بهرحال شاید شرایط تحصیل در کشوری مانند کانادا راحت‌تر از انگلستان باشد و شما این شانس را دارید که با فراهم کردن مدارک مورد نیاز و رعایت قوانین مختلف از جمله نمرات خوب و تمکن مالی مشغول به تحصیل در این کشور شوید.

آیا برای اخذ بورسیه تحصیلی نیازمند مشاوره هستید؟

زمانی که شما میخواهید مهاجرت به کشورهای مختلف از جمله انگلستان را به انجام برسانید، حتما نیاز به مشاوره دارید. مشاور در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند تا روش های مهاجرت را بیاموزید. می‌تواند برایتان توضیح دهد که چقدر در فلان کشور نیازمند پرداخت هزینه‌ها هستید، چقدر باید کار کنید و چند ساعت در هفته می‌توانید تحصیل کنید و از امکانات آموزشی مختلف بهره‌مند شوید‌. همه اینها اطلاعات مهمی هستند که شما باید از یک مشاور، آنها را بگیرید. موسسه ما یعنی موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری به شما کمک می‌کند‌. از طرفی وکلایی که در این موسسه فعالیت می‌کنند؛ همگی باتجربه هستند و می‌توانند اقدامات حقوقی و روند کاری مهاجرتی شما را به بهترین شکل ممکن انجام دهند تا از طریق بورسیه تحصیلی و از طریق هر روش مهاجرتی به کشورهای مختلف از جمله انگلستان بروید. پس قطعا شما نیازمند هستید که از مشاوران و وکلا کمک بگیرید که ما این زمینه را در موسسه خود برای شما فراهم کرده‌ایم تا پروسه مهاجرتی‌تان راحت‌تر و سریع‌تر پیش برود.

سخن پایانی

در این مقاله به طور مفصل متوجه شدید که وضعیت بورسیه تحصیلی انگلستان چگونه است‌. همان گونه که برایتان توضیح دادیم، شما می‌توانید از طریق راه‌های مختلف برای گرفتنِ بورسیه تحصیلی انگلستان اقدام کنید. دانشگاه‌های مختلفی در کشور انگلستان هستند که این بورسیه‌های تحصیلی را ارائه می‌دهند و شما می‌توانید از آنها استفاده کنید. تعدادی از دانشگاه‌های معتبر انگلیس را هم نام بردیم که شرایط مختلفی را برای بورسیه تحصیلی در نظر می‌گیرند. البته هر دانشگاه بخشی از هزینه‌های شما را پرداخت می‌کند‌؛ فقط اینکه شما شانس این را داشته باشید تا از دانشگاهی بورسیه بگیرید که کل هزینه‌هایتان را پرداخت کند، نیازمند تلاش بیشتر و کسب نمرات بسیار عالی است. چرا که اولین شرط اخذ بورسیه این است که شما اثبات کنید دانشجوی برتر و ممتاز هستید و نسبت به دیگران برتری دارید تا آن کشور مجاب شود که شما را برای بورسیه تحصیلی پذیرش کند اما به هر حال در این زمینه نیازمند کمک گرفتن از مشاور خواهید بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا