دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
ارزانترین کشورها برای تحصیل

ارزانترین کشورها برای تحصیل

آخرین بروزرسانی: 17 خرداد 1402

در این مقاله به معرفی ارزانترین کشورها برای تحصیل پرداخته شده است. یکی از نگرانی‌های متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های زندگی در کشور مقصد است. تلاش نموده‌ایم تا مقاصد مهاجرت تحصیلی ارران یا رایگان که آموزش با کیفیتی را هم ارائه می‌دهند، معرفی نماییم. موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری (MMCF) در تلاش است تا با ارائه مشاوره تخصصی و خدمات متنوع جوابگوی تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور باشد.

فهرست مطالب :‌

 10 کشور ارزان برای تحصیل در خارج از کشور در سال 2022

آیا علاقه مند به ادامه تحصیلات عالی خود در خارج از کشور هستید اما از هزینه آن نگران هستید؟ یک خبر خوب برای شما داریم آیا می‌دانستید که کشورهای زیادی در سرتاسر جهان وجود دارند که در آن‌ها می‌توانید با هزینه‌های کمتر تحصیلات باکیفیت دریافت کنید؟ این مقاله را تا انتها بخوانید تا با برخی از ارزان ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور همراه با هزینه‌های تقریبی آنها و دانشگاه‌های برتر آشنا شوید تا در انتخاب مقصد مهاجرت تحصیلی به شما کمک کنند.

ارزانترین کشورها برای تحصیل – آلمان

آلمان گزینه‌های مقرون به صرفه و باکیفیت را برای تحصیلات عالی ارائه می‌دهد و این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی شماره 1 در لیست ارزان ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل می‌کند. تحصیل رایگان در آلمان در دانشگاه‌های دولتی برای دوره‌های کارشناسی تا دکتری قابل استفاده است. دانشجویان فقط باید هزینه ترم حدود 250 یورو را بپردازند.

ارزانترین کشورها برای تحصیل

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در صورتی که مدرک کارشناسی خود را از آلمان تکمیل نکرده باشند باید شهریه بپردازند که میانگین شهریه در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی به ترتیب حدود 20000 یورو و 30000 یورو است. علاوه بر این، دانشجویان در آلمان باید هر ماه حدود 850 یورو برای هزینه های زندگی خود هزینه کنند.

بیشتر بخوانید: ویزای تحصیلی آلمان

دانشگاه‌های محبوب آلمان

نام دانشگاه رنکینگ جهانی QS  در سال 2022
Technical University of Munich دانشگاه فنی مونیخ 50
Heidelberg University دانشگاه هایدلبرگ 63
Ludwig Maximilian Universityof Munich دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ 64
Free University Berlin دانشگاه آزاد برلین 127
Humboldt University of Berlin دانشگاه هومبولت برلین =128

ارزانترین کشورها برای تحصیل – نروژ

نروژ که به خاطر زیبایی‌های مناظرش شناخته شده است، در زمینه آموزش عالی نیز مقصدی محبوب است. دانشگاه‌های دولتی آموزش رایگان را برای همه دانشجویان داخلی و بین‌المللی ارائه می‌کنند و تنها مبلغ کمی بین 35 تا 71 دلار به عنوان شهریه ترم پرداخت می‌شود.

ارزانترین کشورها برای تحصیل

اما اگرچه تحصیل تقریبا رایگان است، اما هزینه زندگی همراه با تحصیل در نروژ تا حدودی بالاتر است. یک دانشجو باید سالانه حدود 17200 دلار را به عنوان هزینه‌های زندگی خرج کند، البته توجه داشته باشید که فرصت‌های بورسیه تحصیلی مختلفی نیز وجود دارد.

دانشگاه‌های محبوب نروژ

نام دانشگاه رنکینگ جهانی QS  در سال 2022
University of Oslo دانشگاه اسلو 102
University of Bergen دانشگاه برگن 199
Norwegian University of Science and Technology دانشگاه علم و صنعت نروژ =369
University of Tromso The Arctic University of Norway دانشگاه ترومسو دانشگاه قطب شمال نروژ =440

ارزانترین کشورها برای تحصیل – مکزیک

مکزیک خانه فرهنگ باستانی مایاها، یکی از محبوب ترین و ارزان ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور است. این کشور با داشتن 35 سایت میراث جهانی یونسکو، نه تنها از نظر فرهنگی غنی است، بلکه فرصت‌های عالی آموزش عالی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد.

ارزانترین کشورها برای تحصیل

هزینه‌های تحصیل در مکزیک بسته به رشته، دانشگاه و سطح تحصیل بسیار متفاوت است. به طور متوسط دانشگاه‌های دولتی بین 378 تا 818 دلار در سال برای مقاطع کارشناسی شهریه دریافت می‌کنند. در حالی که هزینه در دانشگاه های خصوصی بالاتر است و به طور متوسط بین 1636 تا 16353 دلار در سال هزینه دارد. هزینه‌های زندگی در مکزیک به میزان قابل توجهی کمتر است، یک دانشجو باید در مجموع حدود 400 تا 500 دلار در ماه هزینه کند.

دانشگاه‌های محبوب مکزیک

نام دانشگاه رنکینگ جهانی QS  در سال 2022
Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM) دانشگاه ملی خودمختار مکزیک (UNAM) =105
Tecnológico de Monterrey تکنولوژیکو د مونتری =161
Universidad Panamericana (UP) دانشگاه پان امریکن (UP) 551-560
Universidad Anáhuac México دانشگاه آناهواک مکزیک 601-650
Universidad Iberoamericana دانشگاه ایبوآمریکن 701-750

ارزانترین کشورها برای تحصیل – تایوان

با توجه به تلاش‌های دولت در ارائه مدارک بیشتر به زبان انگلیسی، تایوان به تدریج به عنوان یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان بین المللی در آسیا در حال رشد است. هزینه‌های تحصیل در تایوان برای دوره‌ها، دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف تحصیلی متفاوت است.

ارزانترین کشورها برای تحصیل

هزینه‌های تحصیل بسته به دوره و سطح تحصیل بین 1650 تا 4700 دلار در هر ترم متغیر است. همچنین بورسیه‌های مختلفی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که هم توسط دانشگاه‌های مختلف و هم توسط دولت تامین می شود. هزینه‌های زندگی در تایوان ممکن است به حدود 3700 دلار در هر ترم برسد.

دانشگاه‌های محبوب تایوان

نام دانشگاه رنکینگ جهانی QS  در سال 2022
National Taiwan University (NTU) دانشگاه ملی تایوان (NTU) 68
Tsinghua University دانشگاه تسینگ هوا =180
National Cheng Kung University (NCKU) دانشگاه ملی چنگ کونگ (NCKU) =252
National Yang-Ming Chiao Tung University دانشگاه ملی یانگ مینگ چیائو تونگ =268
The National Taiwan University of Science and Technology (Taiwan Tech) دانشگاه ملی علم و فناوری تایوان (تکنولوژی تایوان) =314

ارزانترین کشورها برای تحصیل – لهستان

با میراث فرهنگی غنی و آموزش با کیفیت بالا همراه با هزینه‌های زندگی نسبتاً پایین، تحصیل در لهستان به تدریج به عنوان یکی از ارزان ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور در اروپا محبوبیت پیدا می کند. اگرچه لهستان آموزش عالی رایگان را به شهروندان خود ارائه می دهد، دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت شهریه هستند.

ارزانترین کشورها برای تحصیل

دانشگاه‌های دولتی ممکن است بین 2230 تا 4180 دلار در سال از دانشجویان بین المللی دریافت کنند. در حالی که دانشگاه‌های خصوصی می‌توانند تا 6600 دلار در سال دریافت کنند. هزینه‌های زندگی در لهستان به طور قابل توجهی ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی است، به طوری که یک دانشجو باید حدود 650 دلار در ماه هزینه کند تا تمام هزینه‌ها را پوشش دهد.

دانشگاه‌های محبوب لهستان

نام دانشگاه رنکینگ جهانی QS  در سال 2022
University of Warsaw دانشگاه ورشو 308
Jagiellonian University دانشگاه جاگیلونی =309
Warsaw University of Technology دانشگاه صنعتی ورشو 501-510
AGH University of Science and Technology دانشگاه علم و صنعت AGH 801-1000
Adam Mickiewicz University, Poznań دانشگاه آدام میکیویچ، پوزنان 801-1000

ارزانترین کشورها برای تحصیل – مالزی

یکی از ارزان ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور، تحصیل در مالزی در بین دانشجویان بین المللی برای تحصیلات عالی محبوبیت پیدا می‌کند.

ارزانترین کشورها برای تحصیل

آنچه باعث محبوبیت بیشتر آن می‌شود، وجود پردیس‌های شعبه‌ای از برخی از دانشگاه‌های تحسین‌شده در سراسر جهان است، جایی که دانشجویان می‌توانند همان مدرک را با هزینه بسیار کمتری نسبت به پردیس واقعی دانشگاه دریافت کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های مالزی به طور کلی حدود 3950 دلار در سال است. هزینه زندگی نیز به میزان قابل توجهی پایین است و انتظار می رود دانشجویان حدود 3440 تا 4600 دلار در ماه از جمله محل اقامت، غذا و حمل و نقل بپردازند.

دانشگاه‌های محبوب مالزی

نام دانشگاه رنکینگ جهانی QS  در سال 2022
Universiti Malaya (UM) دانشگاه مالایا (UM) 59
Universiti Putra Malaysia (UPM) دانشگاه پوترا مالزی (UPM) 132
Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) دانشگاه ملی مالزی (UKM) 141
Universiti Sains Malaysia (USM) دانشگاه ساینس مالزی (USM) 142
Universiti Teknologi Malaysia (UTM) دانشگاه فناوری مالزی (UTM) =187

ارزانترین کشورها برای تحصیل – دانمارک

دانمارک به عنوان یکی از شادترین کشورهای جهان و همچنین معدن طلای آموزش عالی و در سطح جهانی برای سبک زندگی سبزتر شناخته شده است.

ارزانترین کشورها برای تحصیل

با شهرهای ودرن و پویا خود که در میان محیط‌های خیره کننده قرار گرفته‌اند، به داشتن یکی از بزرگترین سیستم‌های آموزشی در جهان مشهور است. تحصیل در دانمارک به معنای لذت بردن از درخشش تحصیلی و کیفیت عالی زندگی مبتنی بر پایداری است. این کشور همچنین سرمایه گذاری های قابل توجهی در موسسات آموزشی خود انجام داده است و این یک واقعیت است که دانمارک دارای بیشترین تعداد برنده جایزه نوبل است.

دانشگاه‌های محبوب دانمارک

نام دانشگاه رنکینگ جهانی QS  در سال 2022
University of Copenhagen دانشگاه کپنهاگ 76
Aarhus University دانشگاه آرهوس 147
Technical University of Denmark دانشگاه فنی دانمارک 103
Aalborg University دانشگاه آلبورگ 305
University ofSouthern Denmark دانشگاه جنوب دانمارک 353

ارزانترین کشورها برای تحصیل – اسپانیا

اسپانیا نه تنها یک مقصد گردشگری جذاب است، بلکه یکی از بهترین مکان‌های تحصیلی اروپا نیز می باشد. با انتخاب اسپانیا برای تحصیلات عالی، شما این شانس را خواهید داشت که تحصیلات عالی کسب کنید و در عین حال از شهرهای باشکوه اسپانیا نیز لذت ببرید. دریافت مدرک از کشور اسپانیا  کمک شایانی به شما در دستیابی به اهداف شغلی‌تان خواهد نمود.

ارزانترین کشورها برای تحصیل

یک دانشگاه دولتی هر ساله برای برنامه‌های مقطع لیسانس هزینه شهریه 680-1300 یورو دریافت می کند. و برای دوره‌های کارشناسی ارشد هزینه تحصیل برای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی تقریباً یکسان است که معمولاً بین 720 یورو تا 1440 یورو برای یک دوره اعتباری 60 ECTS و بین 3,900 یورو تا 7,800 یورو برای یک دوره اعتباری 120 ECTS است.

دانشگاه‌های محبوب اسپانیا

دانشگاه رنکینگ جهانی QS  در سال 2022
University of Barcelona دانشگاه بارسلونا 168
Autonomous University of Madrid دانشگاه خودمختار مادرید 207
Autonomous University of Barcelona دانشگاه خودمختار بارسلون 209
Universidad Complutense de Madrid دانشگاه کامپلوتنس مادرید 223
Universitat Pompeu Fabra دانشگاه پمپئو فابرا 248

ارزانترین کشورها برای تحصیل – بلژیک

بلژیک یکی از جذاب‌ترین کشورهای اروپایی است. این کشور تحصیلات عالی، هزینه‌های شهریه مقرون به صرفه، امکان یادگیری در برخی از دانشگاه‌های برتر اروپا و فرصت تجربه فرهنگ جهانی و همچنین فرهنگ محلی پویا و فعال بروکسل (Brussels) را فراهم می‌کند.

ارزانترین کشورها برای تحصیل

با این حال متوسط هزینه تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا تقریباً 906 یورو در سال است، در حالی که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بیش از 4175 یورو در سال پرداخت می‌کنند.

دانشگاه‌های محبوب بلژیک

برترین دانشگاه های بلژیک رنکینگ جهانی THE  در سال 2021
KU Leuven کی یو لوون 45
Ghent University دانشگاه گنت 103
University Catholique of Louvain  دانشگاه کاتولیک لووان 164
University of Antwerp دانشگاه آنتورپ 170
Vrije Universiteit Brussel (VUB) دانشگاه آزاد بروکسل 251

ارزانترین کشورها برای تحصیل – فرانسه

شما متعجب خواهید شد که بدانید تقریباً هر مؤسسه فرانسوی آموزش در سطح جهانی را برای دانشجویان از سراسر جهان ارائه می‌کند. همچنین شما می توانید دروس را به صورت تمام وقت یا پاره وقت در اروپا مطالعه کنید. چندین زمینه وجود دارد که فرانسه در آنها برتری دارد و دانشجویان ممکن است فارغ از نوع حرفه‌ای که برای دنبال کردن انتخاب می کنند به سادگی مدرک بگیرند.

ارزانترین کشورها برای تحصیل

رشته‌های آموزشی محبوب شامل هسته‌ای، فضا و هوانوردی، اقتصاد، زبان، تدریس، هنر، تاریخ، پزشکی، علوم و حقوق می‌باشد. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا که تحصیلات خود را در فرانسه آغاز می کنند به طور متوسط سالانه 2770 یورو برای برنامه‌های کارشناسی و 3770 یورو در سال برای مقاطع کارشناسی ارشد پرداخت خواهند کرد. قیمت دکتری برای همه دانشجویان یکسان است و به طور متوسط 380 یورو است.

دانشگاه‌های محبوب فرانسه

نام دانشگاه رنکینگ جهانی QS  در سال 2022
Université Paris Sciences et Lettres دانشگاه علوم و ادبیات پاریس 44
Institut Polytechnique de Paris موسسه پلی تکنیک پاریس =49
Sorbonne University دانشگاه سوربن 72
Université Paris-Saclay دانشگاه پاریس-ساکلی =86
École Normale Supérieure de Lyon دانشکده عادی لیون 130

سخن پایانی

هدف موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری (MMCF) کمک به متقاضیان و حمایت آن‌ها در رسیدن به اهداف تحصیلی و مهاجرتی و شغلی است. مجموعه ما خدمات مختلفی را در کانادا ارائه می‌دهد. تیم متخصص مجموعه مهرآیین مخبری  به شما در بدست آوردن اهداف مهاجرتی تان در کانادا کمک خواهد کرد. خدمات خود را به ارائه مشاوره جامع اختصاص داده‌ایم. خدمات ما در زمینه بررسی جامع اولیه، مشاوره در مورد الزامات مورد نیاز، انتخاب رشته در دانشگاه مورد نظر، مراحل درخواست و دریافت پذیرش، کمک به تسهیل فرایند ویزا، همراه شما خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا