دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
ویزای تحصیلی ایتالیا

ویزای تحصیلی ایتالیا

آخرین بروزرسانی: 29 تیر 1402

ویزای تحصیلی ایتالیا یکی از انواع ویزاهای کشور ایتالیا است که به دانشجویانی اعطا می‌شود که قصد تحصیل در ایتالیا را داشته باشند و موفق شده باشند که از یکی از دانشگاه‌های این کشور نامه پذیرش خود را بگیرند. دریافت این نوع ویزای کشور ایتالیا می‌تواند مزایای زیادی را برای دانشجویان داشته باشد. اولین مزیت این است که شما می‌توانید اقامت کشور ایتالیا را داشته باشید و حتی پس از اتمام اعتبار ویزای تحصیلی خود باز هم می‌توانید ویزا را از طریق روش‌های دیگر تمدید کنید. از طرف دیگر دریافت این نوع ویزا برای دانشجویان بسیار ساده‌تر از سایر انواع ویزاهای کشور ایتالیا به شمار می‌آید و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا شما مشکلات کمتری را در طول دریافت اقامت و ویزای خود تجربه کنید.
دقت داشته باشید که برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور مراحل خاصی وجود دارد که شما حتما باید این مراحل را به‌صورت گام‌به‌گام طی کنید تا بتوانید با موفقیت ویزای خود را بگیرید. از طرف دیگر شرایط خاصی نیز برای دریافت این نوع ویزا وجود دارد که آشنایی با این شرایط بدون شک می‌تواند برای شما مزایای زیادی داشته باشد و به شما کمک کند تا به شکل بهتری ویزای تحصیلی ایتالیا را دریافت کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره دریافت این نوع ویزا صحبت کرده و اطلاعات جامع و کاملی را در خصوص این موضوع در اختیار شما قرار دهیم.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

چند شرط بسیار مهم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا وجود دارد که باید به این شرایط دقت کافی را داشته باشید. یکی از مهم‌ترین شرایطی که برای اخذ این نوع ویزا وجود دارد این است که شما حتما باید نامه پذیرش خود را از یکی از دانشگاه‌های کشور ایتالیا دریافت کرده باشید. این نامه در واقع تاییدیه‌ای برای دریافت ویزای تحصیلی کشور ایتالیا خواهد بود. از طرف دیگر شما باید تمکن مالی لازم برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور و زندگی در آن را داشته باشید. در ادامه به طور دقیق درباره این تمکن مالی صحبت خواهیم کرد. داشتن مدرک زبان ایتالیایی یا مدرک زبان انگلیسی از دیگر شرایط مهمی است که برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور وجود دارد.
البته در خصوص شرط مدرک زبان باید بدانید که دانشگاه‌های معدودی در این کشور هستند که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را به شما ارائه می‌دهند. به همین علت برای این که دست شما در زمان انتخاب از میان این دانشگاه‌ها بازتر باشد به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما سعی کنید مدرک زبان ایتالیایی خود را دریافت کنید تا مشکلی از این نظر برایتان به وجود نیاید. شرط مهم دیگری که برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا وجود دارد این است که شما نباید سوسابقه داشته باشید و حتما باید مدارک مربوط به عدم سوسابقه خود را نیز به سفارت این کشور تحویل دهید تا بتوانید ویزای خود را بگیرید.
یکی دیگر از شرایط بسیار مهمی که برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور وجود دارد این است که شما به‌عنوان یک دانشجو حتما باید بتوانید سطح علمی خود را به اثبات برسانید. این کار معمولا از طریق ارائه یک رزومه تحصیلی خوب توسط دانشجو انجام می‌شود. داشتن چنین رزومه‌ای بدون شک می‌تواند عامل مهمی باشد که روی روند مهاجرت تحصیلی شما به این کشور تاثیرگذار خواهد بود.

شرایط سنی ویزای دانشجویی ایتالیا

امروزه بسیاری از دانشجویانی که علاقه‌مند به دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا هستند معمولا سوالات زیادی در خصوص شرایط سنی برای اخذ این ویزای تحصیلی دارند که در این بخش قصد داریم درباره آن صحبت کنیم. به‌طورکلی برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور شما هیچ محدودیت سنی را نخواهید داشت و تنها کافی است که مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشید که این مسئله نیز لازمه آن است که حتما سن شما به 18 سال رسیده باشد. نکته مهم دیگری که دراین‌خصوص وجود دارد این است که اگر سن شما بیشتر از سن استاندارد باشد همچنان می‌توانید درخواست خود را برای دریافت ویزا ارسال کنید؛ ولی قطعا شانس بالایی برای اخذ ویزا و نامه پذیرش از این کشور نخواهید داشت. البته که عوامل دیگری از جمله رزومه علمی شما نیز می‌توانند روی این موضوع تاثیرگذار باشند.

شرایط ویزای تحصیلی برای افراد زیر 18 سال

یکی از خواسته‌های اکثر والدین این است که بتوانند ویزای تحصیلی فرزندان زیر 18 سال خود را در کشور انگلستان دریافت کنند. در خصوص این موضوع باید دقت داشته باشید که امکان اخذ این ویزا برای افراد زیر 18 سال نیز در کشور ایتالیا وجود دارد؛ ولی نباید فراموش کنید که اخذ این ویزا دارای شرایط خاصی خواهد بود که حتما باید به این شرایط دقت و توجه کافی را داشته باشید. برای تحصیل در مدارس این کشور چندان شرایط سختی وجود ندارد. اولین و یکی از مهم‌ترین شروط این است که افراد باید حتما مدرک زبان داشته باشند یا این‌که تسلط خود به زبان انگلیسی یا ایتالیایی را به اثبات برسانند. در مرحله بعدی آنها باید تمکن مالی خود را اثبات کنند که این کار معمولا از طریق والدین آنها انجام می‌شود. دانش‌آموزانی که در مقطع تحصیلی قبلی خود نمرات بالایی را دریافت کرده‌اند معمولا شرایط ساده‌تری برای اخذ پذیرش در این کشور خواهند داشت.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا باید مراحل زیر را طی کنید:
1-   در اولین قدم شما باید از میان رشته‌های تحصیلی این کشور یکی را انتخاب کرده و سپس بررسی کنید که کدام دانشگاه‌ها آن رشته را به شما ارائه می‌دهند. در همین مرحله باید بهترین دانشگاه‌ها را نیز برای ارسال درخواست خود انتخاب کنید.
2-   در مرحله دوم باید مشخص کنید کدام نوع از ویزای این کشور می‌‌تواند برای شما مناسب‌تر باشد. ویزای تحصیلی نوع C کوتاه‌مدت است که برای برنامه‌های کمتر از 90 روز پیشنهاد می‌شود و ویزای طولانی‌مدت نوع D ویزایی است که به دانشجویانی اعطا می‌شود که حداقل 20 ساعت دوره در طول هفته در کشور ایتالیا داشته باشند.
3-   مدارک خود را تکمیل کنید. از جمله مهم‌ترین این مدارک می‌توان به یک پاسپورت معتبر، یک کپی از برنامه سفر خود به این کشور، نامه‌ای مبنی بر عدم سابقه کیفری، مدارک تحصیلی و شخصی اشاره کرد.
4-   در گام بعدی درخواست خود را به اساتید و دانشگاه‌های این کشور ارسال کرده و رزومه خود را در اختیار آنها قرار دهید. به‌این‌ترتیب اگر رزومه شما مورد قبول قرار گیرد نامه پذیرشی را از این دانشگاه‌ها دریافت خواهید کرد که این نامه پذیرش در واقع مجوز شما برای ورود به مراحل بعدی اخذ ویزای تحصیلی کشور ایتالیا خواهد بود.
5-   پس از دریافت نامه پذیرش شما باید به سایت رسمی سفارت کشور ایتالیا مراجعه کرده و اقدام به تعیین وقت سفارت کنید. برای این کار فرمی در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید این فرم را با اطلاعات معتبر پرکرده و ارسال کنید.
6-   پس از ارسال فرم برای تعیین وقت سفارت ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد که در آن تاریخ و زمان مراجعه شما به سفارت این کشور به طور دقیق مشخص شده است. در تاریخ مشخص شده شما باید با دردست‌داشتن مدارک خود به سفارت این کشور مراجعه کرده و درخواست صدور ویزای تحصیلی ایتالیا را به‌صورت حضوری پرکرده و ارسال کنید.
7-   منتظر بمانید تا درخواست صدور ویزای شما توسط سفارت این کشور بررسی شده و نتیجه آن به شما اعلام شود. توجه داشته باشید که روند بررسی درخواست صدور ویزای شما ممکن است بین چند هفته تا چند ماه به طول بینجامد، پس داشتن صبر در طول این مراحل از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.
8-   پس از این‌که ویزای تحصیلی خود را دریافت کردید می‌توانید مراحل مربوط به ورود به خاک کشور ایتالیا را طی کرده و با دریافت ویزای تحصیلی خود وارد خاک این کشور شوید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا

برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا شما به مدارک مهمی نیز نیاز پیدا خواهید کرد که از جمله این مدارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
–       فرم درخواست صدور ویزای تحصیلی کشور ایتالیا که حتما باید توسط شخص متقاضی پر شده باشد و اطلاعات درون آن نیز باید کاملا معتبر باشند.
–       عکس‌هایی که با ابعاد گذرنامه گرفته شده‌اند و از طرفی دارای پس‌زمینه سفید بوده و البته تصویر صورت شما نیز به طور دقیق و واضح در آنها آمده است.
–       پاسپورت معتبر که باید دارای اعتبار لازم برای مهاجرت و اقامت شما در این کشور باشد. (تاریخ انقضای آن باید سه ماه بیشتر از اعتبار تاریخ درخواستی شما برای ویزا باشد)
–       نامه‌ای از بانک مبنی بر این‌که شما تمکن مالی لازم برای مهاجرت به ایتالیا و اقامت در این کشور را دارید و می‌توانید از پس هزینه‌های خود در کشور ایتالیا بربیایید.
–       بیمه درمانی 150 یورویی که حتما باید آن را دریافت کرده باشید و پس از آن اجازه حضور در خاک کشور ایتالیا را پیدا خواهید کرد.
–       یک کپی از تمامی مدارک تحصیلی قبلی از جمله ریزنمرات آخرین دوره تحصیلی که حتما باید به تایید موسسات آموزشی قبلی از قبیل مدرسه و دانشگاه پیشین شما رسیده باشند.
–       نامه پذیرش از دانشگاهی که در حال حاضر در آن قبول شده و موفق به اخذ پذیرش از آن شده‌اید.
–       رسید مربوط به پرداخت هزینه صدور ویزای تحصیلی این کشور
–       اگر در زمینه‌ای که قصد تحصیل در آن را دارید دارای سابقه کاری هستید یا این‌که پروژه‌ای را در آن زمینه انجام داده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما مدارک مربوط به این پروژه یا کاری که انجام داده‌اید را نیز در لیست مدارکتان قرار دهید که به میزان زیادی روی افزایش شانس شما برای اخذ ویزای تحصیلی کشور ایتالیا تاثیرگذار خواهد بود.
–       نوشتن یک انگیزه‌نامه خوب و جامع از دیگر مدارک مهمی است که شما به آن نیاز پیدا خواهید کرد.
–       حتما سعی کنید توصیه‌نامه‌ای را از یک یا دو مورد از اساتیدی که در دوره‌های تحصیلی قبلی خود داشته‌اید دریافت کرده و این توصیه‌نامه‌ها را نیز در لیست مدارکتان قرار دهید.

تمکن مالی ویزای تحصیلی ایتالیا

در بخش‌های قبلی به این موضوع اشاره کردیم که یکی از مهم‌ترین شرایطی که برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا وجود دارد این است که شما تمکن مالی لازم برای مهاجرت تحصیلی به این کشور را داشته باشید. حال ممکن است این سوال به ذهن برسد که مبلغ دقیق این تمکن مالی چقدر است؟ به طور میانگین شما باید حداقل 448 یورو به‌ازای هر ماهی که قصد اقامت در این کشور را دارید در حساب بانکی خود داشته باشید که این مبلغ معادل 5382 یورو در سال خواهد بود. پس حتما این مسئله را بررسی کرده و سپس یک رسید و نامه از بانک مدنظر خود دریافت کنید.

مدت‌زمان صدور ویزای دانشجویی ایتالیا

از دیگر سوالات رایجی که ممکن است برای شما به وجود آمده باشد می‌توان به این مسئله اشاره کرد که چقدر طول می‌کشد تا ویزای تحصیلی ایتالیا برای ما صادر شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که تقریبا بین 1 تا 3 ماه به طول می‌انجامد تا ویزای تحصیلی شما صادر شود. به همین علت نیز از زمانی که شما موفق می‌شوید تا نامه پذیرشتان از دانشگاه دریافت کنید باید اقدامات لازم را در زمینه دریافت ویزای تحصیلی این کشور انجام دهید تا از نظر زمانی به مشکل خاصی برنخورید. دقت داشته باشید که اگر به‌موقع اقدام نکنید ممکن است در زمینه مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل در دانشگاه‌های این کشور چالش‌های جدی را تجربه کنید.

هزینه ویزای تحصیلی ایتالیا

تحصیل در کشور ایتالیا می‌تواند هزینه زیادی را برای شما به همراه داشته باشد که در کنار تمامی این هزینه‌ها شما باید هزینه اخذ ویزای تحصیلی این کشور را نیز اضافه کنید. در بخش قبلی بیان کردیم که یکی از مهم‌ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور وجود دارد رسیده پرداخت هزینه‌های صدور ویزا است. هزینه صدور ویزای تحصیلی ایتالیا در سال جدید 76 دلار خواهد بود که باید این مبلغ پیش از مراجعه به سفارت این کشور پرداخت شده باشد. نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که این هزینه در بازه‌های زمانی مختلف متفاوت خواهد بود. به همین علت نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از طریق مراجعه به آدرس رسمی سایت سفارت کشور ایتالیا هزینه دقیق صدور ویزای تحصیلی این کشور را بررسی کنید.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی ایتالیا

زمانی که درخواست خود را برای صدور ویزای تحصیلی ایتالیا ارسال می‌کنید ممکن است این درخواست شما به دلایل مختلفی ریجکت یا رد شود. آشنایی با این دلایل به شما کمک می‌کند تا بتوانید تا حد زیادی از آنها جلوگیری کرده و نتیجه بهتری را در درخواست خود دریافت کنید. از جمله مهم‌ترین دلایلی که در این زمینه وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1-   ممکن است شما نتوانید نیت خود نسبت به بازگشت به کشورتان را به سفارت این کشور اثبات کنید که در این صورت درخواست صدور ویزای شما رد خواهد شد.
2-   نداشتن تمکن مالی لازم برای مهاجرت تحصیلی به این کشور از دیگر دلایل ریجکتی بسیار رایج است که حتما باید به آن دقت و توجه داشته باشید.
3-   درصورتی‌که در زمان مراجعه به سفارت این کشور شما نتوانید رفتار مناسبی را از خود نشان دهید نیز شانس شما برای اخذ ویزای تحصیلی کشور ایتالیا کاهش پیدا خواهد کرد و احتمالا درخواست صدور ویزای شما رد خواهد شد.
4-   ندادن اطلاعات معتبر در فرم‌هایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد عامل مهم دیگری است که باعث ردشدن درخواست ویزای تحصیلی شما خواهد شد.
5-   مدارک علمی که شما ارائه داده‌اید نشان‌دهنده سطح علمی بالای شما نیستند که در این با ریجکت‌شدن درخواست صدور ویزا مواجه می‌شوید.
6-   داشتن سوابق کیفری از دیگر دلایل رایجی است که باعث ریجکت‌شدن درخواست می‌شود.
7-   ممکن است شما مشکلات پزشکی خاصی داشته باشید که اجازه ورود شما به خاک این کشور را نمی‌دهد.

درصد قبولی ویزای تحصیلی ایتالیا

درصد قبولی

یک نکته بسیار مهم که باید در خصوص اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا به آن دقت داشته باشید این است که دانشجویان ایرانی معمولا شانس بالایی برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور و دریافت ویزای تحصیلی خود هستند و درصد قبولی دانشجویان ایرانی در سال‌های اخیر بالای 90 درصد بوده است. البته این مسئله نباید باعث شود که شما فکر کنید دریافت پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی این کشور کار ساده‌ای است و شما همچنان باید دقت داشته باشید که مدارک خود را به‌صورت دقیق جمع‌آوری کرده و اطمینان حاصل کنید که تمامی شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارا هستید.

شانس گرفتن ویزا

به‌طورکلی عوامل مختلفی روی شانس گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا وجود تاثیرگذار هستند که حتما باید با این عوامل آشنا شوید. از جمله مهم‌ترین این عوامل مواردی هستند که در بخش دلایل ریجکتی ویزا به آنها اشاره کردیم. پس در اولین قدم شما باید تلاش کنید تا موارد بیان شده در آن بخش را بررسی کرده و مطمئن شوید که در شما صدق نمی‌کنند. در کنار آن نباید فراموش کنید که هرچه انگیزه‌نامه شما از مهاجرت تحصیلی به این کشور بهتر و جذاب‌تر باشد به همان نسبت شانس شما نیز برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور افزایش پیدا خواهد کرد. یک عامل بسیار مهم دیگر که می‌تواند روی این موضوع اثرگذار باشد مسئله رزومه علمی شما است. داشتن یک رزومه علمی خوب و قوی بدون شک عامل مهمی است که می‌تواند شانس گرفتن ویزای شما را چندبرابر کند. پس حتما در زمان نوشتن رزومه خود به این مورد نیز دقت داشته باشید.
مسئله بسیار مهم دیگری که می‌تواند روی شانس گرفتن ویزای شما تاثیرگذار باشد نحوه حضور شما در جلسه مصاحبه حضوری در سفارت کشور ایتالیا است. هرچه شما بتوانید به شکل بهتری در این جلسه حضور پیدا کنید و پاسخ‌های بهتری را به سوالات در این جلسه ارائه دهید به همان نسبت شانس شما نیز برای دریافت ویزای تحصیلی افزایش پیدا خواهد کرد. نکته مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته شاید این است که حتما سعی کنید با لباس رسمی در جلسه مصاحبه شرکت کنید؛ چراکه طرز پوشش شما یک عامل بسیار مهم در نظر شخص مصاحبه‌کننده خواهد بود.

مصاحبه ویزای تحصیلی ایتالیا

حضور مناسب در جلسه مصاحبه ویزای تحصیلی ایتالیا نیز برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است که باید دقت زیادی به آن داشته باشید. این جلسه یک جلسه کاملا حضوری خواهد بود که در آن افسر مصاحبه‌کننده در سفارت ایتالیا می‌خواهد مطمئن شود که شما همان چیزی هستید که درباره خود اطلاع داده‌اید. معمولا در این جلسه چند سوال از شما پرسیده خواهد شد که بررسی می‌شود آیا داده‌هایی که در درخواست خود آورده‌اید مطابق با ویژگی‌های خود شما هستند یا خیر؟
معمولا نیازی نیست که آمادگی خاصی برای حضور در این جلسه داشته باشید؛ ولی بهتر است فرم درخواست خود را چندین بار مطالعه کرده و سعی کنید پاسخ‌هایی که به سوالات مختلف داده‌اید را به‌خاطر بسپارید. به‌این‌ترتیب شانس این‌که پاسخ اشتباهی را به سوالات افسر مصاحبه‌کننده بدهید به میزان زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. درصورتی‌که شما بتوانید استرس خود را به‌خوبی کنترل کنید و در خصوص پاسخ‌هایی که باید ارائه دهید گیج نشوید جلسه مصاحبه به‌خوبی برای شما پیش خواهد رفت و شما با مشکل خاصی مواجه نمی‌شوید. سعی کنید در طول این جلسه اعتمادبه‌نفس خود را حفظ کرده و همواره لبخندی روی صورت خود داشته باشید.

مدت‌زمان اعتبار ویزای تحصیلی ایتالیا

در بخش‌های قبلی به این موضوع اشاره کردیم که ویزای تحصیلی ایتالیا به دو شکل و دو نوع مختلف وجود دارد که هریک دارای اعتبار مخصوص به خود هستند. اولین نوع از ویزای تحصیلی این کشور ویزای تحصیلی نوع C است که معمولا اعتبار آن 90 روز خواهد بود و شما می‌توانید با دریافت آن تا 90 روز در خاک کشور ایتالیا حضور داشته باشید و در دوره‌های تحصیلی مختلفی که در این کشور برگزار می‌شود شرکت کنید. دقت داشته باشید با دریافت این نوع ویزا تنها به شما اجازه داده خواهد شد تا در دوره‌هایی که مدت‌زمان محدودی دارند شرکت کنید.
نوع دیگری از انواع ویزای تحصیلی کشور ایتالیا ویزای نوع D است که برای دوره‌های تحصیلی با زمان بیشتر ارائه می‌شود. درصورتی‌که قصد داشته باشید این نوع ویزا را دریافت کنید باید حتما بیش از 20 ساعت در هفته برنامه درسی داشته باشید. اعتبار این نوع ویزا بر اساس دوره‌ای که شما در آن شرکت کرده‌اید تعیین خواهد شد. به‌عنوان‌مثال درصورتی‌که در دوره کارشناسی یا دکترا شرکت کرده باشید معمولا می‌توانید بین 4 تا 5 سال در این کشور حضور داشته باشید و این در حالی است که با شرکت در دوره‌های کارشناسی ارشد معمولا بین 2 تا 3 سال مجوز حضور و اقامت در این کشور به دانشجویان خارجی داده خواهد شد.

ویزای همراه تحصیلی در ایتالیا

یکی از مهم‌ترین مزایای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا این است که شما می‌توانید با دریافت این نوع ویزا، ویزای همراه را نیز برای اعضای خانواده خود در این کشور دریافت کرده و آنها را نیز به همراهتان به این کشور ببرید. از جمله مهم‌ترین شرایطی که برای اخذ ویزای همراه وجود دارد می‌توان به داشتن یک مسکن مناسب برای زندگی‌کردن به همراه اعضای خانواده، گواهی امکان‌سنجی مسکن، تمکن مالی لازم برای حمایت مالی از اعضای خانواده در این کشور و … اشاره کرد. از طرف دیگر شما باید مدارک مهاجرت خودتان به این کشور و مدارک شخصی خود و اعضای خانواده‌تان را نیز برای دریافت این نوع ویزا به اداره مهاجرت کشور ایتالیا و سفارت این کشور تحویل دهید.
نکته مهم دیگری که دراین‌خصوص وجود دارد این است که معمولا اعتبار ویزای همراه تحصیلی در این کشور 12 ماه خواهد بود که پس از آن در صورت نیاز شما می‌توانید این مدت‌زمان را تمدید کنید و از این نظر محدودیت خاصی برای شما وجود نخواهد داشت.

سوالات پرتکرار

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالاتی که ممکن است در خصوص ویزای تحصیلی ایتالیا داشته باشید پاسخ دهیم و شما را بیشتر با این موضوع آشنا کنیم.

آیا می‌توان با کپی پاسپورت اقدام به دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا کرد؟
خیر زمانی که شما قصد دریافت ویزای تحصیلی خود در این کشور را دارید باید حتما گذرنامه اصلی خود را ارائه دهید و مدرک کپی آن کاربرد چندانی نخواهد داشت.

آیا امکان ارائه چک برای پرداخت هزینه صدور ویزا وجود دارد؟
خیر شما حتما باید هزینه را پرداخت کرده و رسید آن را در لیست مدارکتان قرار دهید تا درخواست صدور ویزای شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دریافت ویزای تحصیلی کشور ایتالیا حتما باید از خودمان عکس ارائه دهیم؟
بله شما باید یک عکس با ابعاد عکس مخصوص گذرنامه تهیه کرده و آن را به در لیست مدارکتان قرار دهید. این عکس باید دارای پس‌زمینه سفید باشد و حتما باید تصویر صورت شما در آن واضح و مشخص باشد.

چقدر طول می‌کشد تا ویزای تحصیلی این کشور صادر شود؟
از زمانی که شما درخواست خود را به ثبت برسانید ممکن است بین 21 روز تا دو ماه طول بکشد تا درخواست شما به طور کامل بررسی شده و نتیجه آن به شما اعلام شود. به همین علت نیز باید هرچه سریع‌تر مراحل اخذ ویزای خود را طی کنید تا از نظر زمانی محدودیتی نداشته باشید.

آیا امکان کارکردن در کشور ایتالیا هم‌زمان با تحصیل در این کشور وجود دارد؟
بله امروزه دانشگاه‌ها و دولت این کشور شرایطی را فراهم کرده‌اند تا دانشجویان بتوانند به‌راحتی پس از دریافت ویزای تحصیلی خود در این کشور مشغول به کار شوند. به‌این‌ترتیب آنها می‌توانند مدت‌زمان محدودی در هفته کار کرده و از این طریق هزینه‌های مربوط به تحصیل و زندگی خود در این کشور را پرداخت کنند.

آیا امکان تمدید ویزای تحصیلی ایتالیا وجود دارد؟
بله زمانی که مدت‌زمان اعتبار ویزای تحصیلی شما به اتمام می‌رسد این اجازه به شما داده خواهد شد تا از طرق مختلف ویزای تحصیلی خود را تمدید کنید. یک روش برای این کار این است که در مقاطع بالاتر مشغول به تحصیل شوید و روش دیگر نیز این است که ویزای خود را به ویزای کاری کشور ایتالیا تبدیل کرده و از این طریق مدت‌زمان بیشتری در این کشور اقامت داشته باشید.

آیا با دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا می‌توان به کشورهای دیگر نیز سفر کرد؟
بله زمانی که شما موفق می‌شوید ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید این اجازه به شما داده خواهد شد تا بتوانید به‌راحتی به کشورهای دیگر اروپایی و حتی کشورهای آمریکایی نیز سفر کنید. شما می‌توانید از این امکان برای شرکت در کنفرانس‌های علمی مختلف استفاده کرده و به‌این‌ترتیب شرایط بهتری را برای پیشرفت علمی خود فراهم کنید.

پاسپورت ما برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا باید چقدر اعتبار داشته باشد؟
مدت‌زمان اعتبار ویزای تحصیلی شما هرچه قدر باشد پاسپورت شما باید حداقل سه ماه بیشتر از آن اعتبار داشته باشد تا به شما اجازه داده شود که آن را به‌عنوان یک مدرک معتبر به سفارت کشور ایتالیا تحویل دهید.

آیا می‌توان ویزای همراه را با مهاجرت تحصیلی به ایتالیا دریافت کرد؟
بله از دیگر امکاناتی که دولت کشور ایتالیا فراهم کرده این است که دانشجوهایی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا می‌شوند بتوانند ویزای همراه را نیز برای اعضای خانواده خود دریافت کرده و به‌این‌ترتیب آنها را به همراه خودشان به این کشور ببرند که البته برای این کارداشتن تمکن مالی لازم و ضروری خواهد بود.

مدت‌زمان اعتبار ویزای تحصیلی ما در کشور ایتالیا چقدر خواهد بود؟
این مسئله کاملا به دوره تحصیلی که شما در آن شرکت کرده‌اید بستگی خواهد داشت و ممکن است از چند ماه تا 5 سال اعتبار داشته باشد که برای بررسی دقیق این اعتبار می‌توانید از طریق سایت سفارت یا سایت رسمی دانشگاهی که از آن پذیرش دریافت کرده‌اید اطلاعات بیشتری را به دست بیاورید.

سخن پایانی

ویزای تحصیلی ایتالیا برای آن دسته از دانشجویان خارجی صادر می‌شود که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور بوده و موفق می‌شوند تا نامه پذیرش خود را از دانشگاه‌های این کشور دریافت کنند. برای دریافت این نامه پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی کشور ایتالیا شما احتمالا نیازمند دریافت خدمات مشاوره تخصصی خواهید بود. موسسه مهرآیین مخبری می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌هایی باشد که شما می‌توانید برای دریافت خدمات مشاوره تخصصی در این زمینه از آن کمک بگیرید. استفاده از خدمات این موسسه مهاجرتی هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت و به‌این‌ترتیب می‌توانید در هزینه‌های اخذ ویزای خود صرفه‌جویی کنید. از طرف دیگر کیفیت خدمات ارائه شده توسط این موسسه مهاجرتی بسیار بالاست و به همین علت نیز شما می‌توانید نسبت به صحت اطلاعاتی که دریافت می‌کنید اطمینان کامل داشته باشید. برای دریافت خدمات مشاوره می‌توانید همین حالا با ما تماس بگیرید یا این‌که فرم مشاوره‌ای که در همین صفحه قرار گرفته است را پر کنید تا بتوانید از این خدمات بهره‌مند شوید.

2 دیدگاه دربارهٔ «ویزای تحصیلی ایتالیا»

    1. برای اطلاع از شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا لطفا با مشاوران ما در دفتر مرکزی تماس بگیرید، یا فرم مشاوره را پر بفرمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا