دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
کار در حین تحصیل در کانادا

کار در حین تحصیل در کانادا

آخرین بروزرسانی: 17 خرداد 1402

کار در حین تحصیل در کانادا یکی از مزایای اصلی انتخاب کانادا به عنوان مقصد تحصیلی دانشجویان است، اما چند نکته وجود دارد که قبل از شروع باید بدانید. اکثر دانشجویان بین المللی در کانادا می توانند تا 20 ساعت در هفته و در طول تعطیلات برنامه ریزی شده بصورت تمام وقت بدون داشتن مجوز کار (work permit) کار کنند. کار در حین تحصیل می‌تواند به شما کمک کند تا از خودتان حمایت کنید و با افراد جدید ملاقات و معاشرت کنید، همه این تلاش‌ها در ارتباطات و تجربه شما در یافتن شغل در آینده کمک خواهد نمود. قبل از شروع به جستجوی کار دانشجویی در کانادا ، ادامه مطلب را بخوانید تا در مورد کار در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی اطلاعات بیشتری کسب کنید. موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری (MMCF) در تلاش است تا با ارائه مشاوره تخصصی و خدمات متنوع جوابگوی تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت به کانادا باشد.

بیشتر بخوانیم : پیشنهاد می‌کنیم مقاله استادی پرمیت برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

فهرست مطالب :

آیا دانشجویان بین المللی می‌توانند در حین تحصیل کار کنند؟

اگر مجوز تحصیل شما دارای شرایطی باشد که می گوید می توانید در دانشگاه یا خارج از دانشگاه کار کنید، ممکن است واجد شرایط کار در حین تحصیل در کانادا باشید. شما همچنین باید تمام الزامات دیگر را برآورده کنید. شما تنها زمانی می توانید در کانادا شروع به کار کنید که برنامه تحصیلی خود را شروع کرده باشید. قبل از شروع تحصیل نمی توانید کار کنید.

کار در حین تحصیل در کانادا

به عنوان دارنده مجوز تحصیل یا استادی پرمیت (study permit)، می‌توانید بدون دریافت مجوز کار (work permit) در دانشگاه یا خارج از دانشگاه کار کنید. البته لازم به ذکر است که قبل از یافتن شغل بایستی مطمئن شوید که شرایط لازم را دارید. شایان ذکر است که اگر برنامه تحصیلی شما شامل یک دوره کوآپ (co-op) یا کارآموزی اجباری باشد، باید مجوز کار دریافت کنید. همچنین می‌توانید در صورت واجد شرایط بودن برای ادامه کار در کانادا پس از فارغ التحصیلی برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) درخواست دهید.

معیار‌های واجد شرایط بودن برای کار در حین تحصیل در کانادا چیست؟

دانشجویان بین المللی در کانادا با مجوز تحصیل که به صورت تمام وقت در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI : Designated Learning Institution) ثبت نام کرده‌اند، می توانند بدون مجوز کار در خارج از دانشگاه کار کنند. این بدان معناست که شما می توانید برای هر کارفرمایی در هر شغلی در هر کجای کانادا کار کنید. دانشجویان بین المللی نیز در صورت تمایل می توانند در خود پردیس دانشگاه کار کنند.

کار خارج از دانشگاه به معنای کار کردن برای هر کارفرمای خارج از دانشگاه یا کالج است. کار در پردیس دانشگاه به معنای کار کردن برای هر کارفرمایی در دانشگاه یا پردیس کالج است، مانند کار کردن برای خود دانشگاه یا کالج، کار کردن برای یکی از اعضای هیئت علمی (مثلاً به عنوان دستیار پژوهشی)، کار کردن برای خودتان (خوداشتغالی) ، کار برای یک سازمان دانشجویی یا برای یک پیمانکار خصوصی (به عنوان مثال یک باشگاه ورزشی یا رستوران) که در پردیس دانشگاه خدمات ارائه می کند.

آیا اثبات تمکن مالی لازم برای استادی پرمیت را می‌توان با کار در حین تحصیل در کانادا جبران نمود؟

به این نکته مهم توجه داشته باشید که حتی اگر قصد دارید در حین تحصیل در کانادا کار کنید، همچنان باید منابع مالی کافی را هنگام درخواست مجوز تحصیل نشان دهید. در حقیقت اثبات تمکن مالی به هنگام اخذ استادی پرمیت یا همان مجوز تحصیل مجزا از مقوله کار در حین تحصیل یا کار دانشجویی در کانادا است. این بدان معنی است که شما باید نشان دهید که پول و بودجه کافی برای حمایت از خود در طول تحصیل بدون کار دارید.

یا به عبارتی دیگر می‌توان گفت که درآمدهای آتی پیش بینی شده برای نشان دادن منابع مالی  و بودجه مالی کافی نخواهد بود. بنابراین این واقعیت که ممکن است در حین تحصیل در کانادا قصد کار داشته باشید، شرط اثبات توانایی مالی قبل از ورود را برآورده نمی کند.

آیا اخذ مجوز تحصیلی یا استادی پرمیت برای کار در حین تحصیل در کانادا لازم است؟

در مجوز تحصیلی شما مشخص می شود که آیا شما مجاز به کار در کانادا هستید یا خیر، و شرایط کار را مشخص می کند. این مجوز شما را قادر می سازد تا برای شماره بیمه اجتماعی (SIN : Social Insurance Number) از سرویس کانادا درخواست دهید. قبل از اینکه بتوانید در حین تحصیل در کانادا شروع به کار کنید، دریافت SIN یک شرط کلیدی است.

کار در حین تحصیل در کانادا

اگر مجوز تحصیل شما عبارت مورد نیاز برای درخواست SIN را ندارد، می توانید مجوز تحصیل خود را به صورت رایگان اصلاح کنید. در حالی که این کار را می توان پس از ورود شما انجام داد، انجام این کار زمانی که فرود می آیید و برای اولین بار مجوز تحصیل شما صادر می شود، بسیار آسان تر است. وقتی به اداره مهاجرت رسیدید، اگر در مورد مجوز تحصیل خود مطمئن نیستید، می توانید از افسر در مورد اجازه کار خود بپرسید.

چه کسانی مجاز به کار دانشجویی در کانادا نیستند؟

اگر برنامه تحصیلی شما کمتر از شش ماه طول بکشد، یا اگر در یک برنامه انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL : English as a Second Language) یا فرانسوی به عنوان زبان دوم (FSL : French as a Second Language) ثبت نام کرده باشید، نمی توانید در کانادا کار کنید، مگر اینکه مجوز دیگری برای این کار داشته باشید. علاوه بر این دانشجویان انتقالی در موسسات آموزشی برگزیده ( DLI ) مجاز به کار در حین تحصیل در کانادا نمی‌باشند. همچنین بایستی به یاد داشته باشید تا زمانی که برنامه تحصیلی خود را شروع نکنید، نمی توانید در حین تحصیل در کانادا شروع به کار کنید.

چگونه برای کار در حین تحصیل در کانادا شغل پیدا کنیم؟

قدم بعدی پس از آنکه شرایط کار در حین را دانستید و برآورده نمودید، یافتن شغل است. کارفرمایان در کانادا اغلب مایل به استخدام دانشجویان برای موقعیت‌های پاره وقت هستند و پوزیش‌های بسیار متنوعی وجود دارد.

کار در حین تحصیل در کانادا

قبل از شروع به جستجوی شغل یا ارسال درخواست، باید رزومه (CV) و کاورلتر (cover letter) خود را آماده کنید. در واقع رزومه و کاورلتر شانس شما برای انتخاب شدن به عنوان بهترین نامزد برای پوزیشن شغلی مورد نظر را بیشتر می‌کند. اطمینان حاصل کنید که رزومه شما به روز و مطابق با انتظارات کارفرمایان کانادایی است. کاورلتر شما فرصتی است که شخصیت و دستاوردهای خود را عنوان کنید.

البته بهتر است که برای هر موقعیت و پوزیش شغلی یک کاورلتر مناسب بنویسید و مشخص کنید که چگونه با معیارهای دقیق مورد نظر آنها مطابقت دارید. اگر به صورت آنلاین درخواست می دهید، کاورلتر می تواند ایمیل مقدماتی شما را تشکیل دهد که رزومه خود را به صورت PDF پیوست می کنید.

معرفی سایت‌های کاریابی برای یافتن کار در کانادا

چندین سایت وجود دارد که می توانید شروع به جستجوی شغل کنید. وب سایت‌هایی مانند Indeed، Monster و Craigslist صدها پست برای استخدام پاره وقت دارند. همچنین هر شهر یا استان ممکن است پورتال مخصوص به خود را برای مشاغل داشته باشد.

جالب است بدانید که یک فرهنگ قوی برای کار در حین تحصیل در کانادا وجود دارد و شما نباید این واقعیت را پنهان کنید که دانشجو هستید. به یاد داشته باشید که مطالعه شما در اولویت است و حتما در طول دوره‌های امتحانی یا آماده شدن برای یک پروژه بزرگ، درخواست مرخصی کنید.

کار در حین تحصیل در کانادا

دانشجویانی که در حین تحصیل مشغول به کار هستند مانند همه کارگران کانادا از حقوق کاری برخوردارند و شما باید بدانید که حقوق کاری شما چقدر است و همچنین حداقل دستمزد در استان اقامت شما چقدر است. اطمینان حاصل کنید که فیش حقوق و سوابق شغلی مناسب را دریافت کرده‌اید تا بتوانید اظهارنامه مالیاتی خود را ثبت کنید.

مجوز کار کوآپ Co-op

در حالی که دانشجویان بین المللی به طور کلی برای کار در حین تحصیل در کانادا به مجوز کار جداگانه نیاز ندارند، یک استثنا مهم وجود دارد. برخی از برنامه‌های تحصیلی برای اینکه دانشجو بتواند فارغ التحصیل شود، دانشجو ملزم به تکمیل یک دوره کوآپ یا کارآموزی است. در این شرایط، دانشجویان بین المللی علاوه بر مجوز تحصیلی (استادی پرمیت study permit)، به مجوز کار کوآپ (Co-op work permit) نیز نیاز دارند.

برای دریافت مجوز کار Co-op، به یک مجوز تحصیلی معتبر و نامه‌ای از دانشگاه یا کالج خود نیاز دارید که تأیید کند همه دانشجویان در برنامه شما باید دوره کار خود را تکمیل کنند تا مدرک خود را دریافت کنند. مجوز کار Co-op را می توان با مجوز تحصیلی شما صادر کرد. اگر نامه پذیرش شما بیان می کند که به عنوان بخشی از برنامه تحصیلی شما نیاز به کوآپ یا کارآموزی است، مجوز کار شما ممکن است به عنوان بخشی از درخواست مجوز تحصیلی شما پردازش شود.

همچنین پس از اینکه مجوز تحصیل خود را دریافت کردید، امکان درخواست مجوز کار Co-op وجود دارد و می توانید به صورت آنلاین یا کاغذی درخواست دهید. دانشگاه یا کالج شما باید بتواند در این زمینه به شما کمک کند، زیرا قرار دادن بخشی از برنامه تحصیلی شما است و احتمالاً هر ساله به بسیاری از دانشجویان بین المللی کمک می کند تا برای این مجوز درخواست دهند.

سخن پایانی

یکی از راه‌های پوشش هزینه‌های خود در کانادا به عنوان یک دانشجو یافتن کار دانشجویی و کار در حین تحصیل است. همچنین درصورتی که در موسسات خوب موفق به کسب شغل‌های پاره وقت شوید، هم بر تجربه خواهد افزود و هم رزومه شما را قوی‌تر خواهد نمود. توجه داشته باشید که یافتن شغل‌های مناسب و خوب به نتورکینگ یا شبکه سازی شغلی شما نیز کمک شایانی خواهد نمود. البته در داخل یا خارج دانشگاه‌ها می‌توانید برای جبران هزینه‌های زندگی به کارهای خدماتی مشغول شوید.

هدف موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری (MMCF) کمک به متقاضیان و حمایت آن‌ها در رسیدن به اهداف تحصیلی و مهاجرتی و شغلی است. مجموعه ما خدمات مختلفی را در کانادا ارائه می‌دهد. تیم متخصص مجموعه مهرآیین مخبری  به شما در بدست آوردن اهداف مهاجرتی تان در کانادا کمک خواهد کرد. خدمات خود را به ارائه مشاوره جامع اختصاص داده‌ایم. خدمات ما در زمینه بررسی جامع اولیه، مشاوره در مورد الزامات مورد نیاز، انتخاب رشته در دانشگاه مورد نظر، مراحل درخواست و دریافت پذیرش، کمک به تسهیل فرایند ویزا، همراه شما خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا