دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
کشور آمریکا

معرفی کشور آمریکا

آخرین بروزرسانی: 8 خرداد 1402

ایالات متحده‌ آمریکا دومین کشور بزرگ جهان است و از ترکیبی از مناطق شهری بزرگ و دشت‌های وسیع و کم جمعیت با مناظر طبیعی زیبا تشکیل شده است. فرهنگ‌ها در ایالات متحده نیز بسیار متنوع هستند. در واقع، تا حدی به دلیل ورود مهاجرانی که از قرن هفدهم وارد آمریکا شده‌اند، ایالات متحده از ترکیب رنگارنگی از فرهنگ‌ها از سراسر جهان تشکیل شده است.در این مقاله به معرفی کشور آمریکا خواهیم پرداخت.

همه چیز در کشور آمریکا، واقعا بزرگ است. به عنوان مثال، سوپرمارکت‌های این کشور بسیار زیاد هستند، غذافروشی‌ها بزرگ هستند، و آسمان‌خراش‌ها و برج‌های غول‌پیکری وجود دارند. آمریکایی‌ها بزرگ فکر می‌کنند و همه چیز در آنجا ممکن به نظر می‌رسد. در حقیقت،‌ دلیلی وجود دارد که آمریکا به عنوان کشور امکانات نامحدود شناخته می‌شود. «رویای آمریکایی»، تنوع و تضاد در طبیعت و فرهنگ، ایالات متحده را به یک مقصد بسیار محبوب تبدیل کرده است.

درباره کشور آمریکا

پایتخت آمریکا واشنگتون دی سی
مساحت کشور آمریکا 9,826,675km2
جمعیت آمریکا 328,869,759
مذهب کشور آمریکا 79.8 درصد مسیحی، 1.4 درصد یهودی، 0.6 درصد مسلمان
اختلاف زمانی 5 تا 10 ساعت با انگلستان یا ایرلند
ساعت سفر 7 تا 8 ساعت از انگلستان یا ایرلند
برق 110 ولت
امید به زندگی 74.4 سال در مردان/ 80 سال در زنان
چاقی 66.7 درصد مردم آمریکا از چاقی رنج می‌برند

نقشه کشور آمریکا

نقشه آمریکا

ایالات متحده قبلاً از 13 ایالت تشکیل شده بود، اما در قرن نوزدهم و بیستم، 37 ایالت به ایالات متحده اضافه شد که تعداد کل ایالت‌ها را به 50 تغییر داد. پنج شهر بزرگ کشور آمریکا عبارتند از: نیویورک، لس آنجلس، شیکاگو، هیوستون و فیلادلفیا.

تاریخ آمریکا

ایالات متحده یک کشور نسبتاً مدرن است، بنابراین برخلاف کشورهایی چون ایتالیا، یونان، بریتانیا و … ساختارهای قدیمی زیادی ندارد. این تا حدودی به دلیل شکل‌گیری آمریکا است. بسیاری معتقدند آمریکا توسط کلمب در سال 1492 کشف نشد، در واقع خیلی زودتر از آن، این کشور توسط کاشفان آسیایی کشف شده است.

معرفی کشور آمریکا

در آن زمان، بومیان آمریکایی در قاره‌ی آمریکا زندگی می‌کردند. هنگامی که هلندی‌ها به ایالات متحده آمدند، آن را «هلند جدید» نامیدند و نیویورک به «آمستردام جدید» معروف شد. به همین دلیل است که تا به امروز بسیاری از خیابان‌ها و مغازه‌های آمریکایی نام هلندی دارند. به همین ترتیب، بسیاری از نام‌های خانوادگی آمریکایی هلندی به نظر می‌رسند، اگرچه آمریکا برای مدت کوتاهی تحت اشغال هلندی‌ها بود.

تاریخ استقلال آمریکا

در 4 ژوئیه 1776 (روز استقلال آمریکا)، سیزده مستعمره بریتانیا خود را مستقل اعلام کردند. انگلستان از این موضوع چندان راضی نبود و جنگی بین مستعمرات (سابق) و انگلستان در گرفت. پس از چندین سال جنگ وحشیانه، معاهده پاریس در سال 1787 امضا شد و جورج واشنگتن اولین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا شد.

سایر رویدادهای مهم تاریخی آمریکا

برخی از تأثیرگذارترین رویدادها در تاریخ ایالات متحده جنگ داخلی آمریکا (1861-1865) و رکود بزرگ آمریکا در دهه‌ی 30 است. در طول جنگ داخلی، ایالت‌های شمالی با ایالت‌های جنوبی جنگیدند و نبردها و لشکرکشی‌های خونین زیادی روی داد. در طول رکود بزرگ، اقتصاد آمریکا در یک بحران عمیق قرار گرفت و تقریباً یک چهارم کل جمعیت شغل خود را از دست دادند.

زبان و فرهنگ آمریکایی

در ایالات متحده، انگلیسی زبان اصلی است. از آنجایی که آمریکا بزرگ است و از 50 ایالت مختلف تشکیل شده است، در طول سفر ممکن است با زبان‌های دیگری مانند اسپانیایی، چینی و فرانسوی مواجه شوید. ناواهو، یک زبان بومی آمریکایی، هنوز توسط 178000 نفر صحبت می‌شود.

دولت و نظام اقتصادی آمریکا

شهروندان بالای 18 سال هر چهار سال یکبار به انتخاب رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور رأی می‌دهند. رئیس جمهور در کاخ سفید در پایتخت شهر واشنگتن دی سی زندگی می‌کند.

معرفی کشور آمریکا

دو مجلس کنگره وجود دارد: مجلس سنا و مجلس نمایندگان. دو سناتور از هر یک از 50 ایالت وجود دارد و هر یک برای یک دوره 6 ساله خدمت می‌کنند. 435 نماینده وجود دارد که باید هر دو سال یکبار انتخاب شوند.

دیوان عالی متشکل از 9 قاضی است که توسط رئیس جمهور انتخاب می‌شوند و باید توسط کنگره تایید شوند.

برای اولین بار در تاریخ این کشور، یک آمریکایی آفریقایی تبار به نام باراک اوباما در سال 2008 به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شد. او در سال 2012 برای دومین بار انتخاب شد.

پیشرفت‌ها در صد سال گذشته، آمریکا را از نظر اقتصادی، نظامی و فناوری به عنوان یک رهبر جهانی معرفی کرده است. آمریکا دارای بزرگ‌ترین ذخایر زغال سنگ در جهان است.

نظام سیاسی و دموکراسی آمریکایی

با اینکه بر دموکراسی در سراسر جهان تنش زیادی وارد است و درگیری‌های زیادی نیز وجود دارد، آمریکایی‌ها عموماً بر سر آرمان‌ها و ارزش‌های دموکراتیک که برای ایالات متحده مهم هستند توافق دارند.

احزاب سیاسی و انتخابات

حزب فدرالیست اولین حزب سیاسی آمریکا بود و از اوایل دهه 1790 تا 1816 وجود داشت. این حزب توسط الکساندر همیلتون که وزیر خزانه داری و معمار ارشد دولت جورج واشنگتن بود اداره می‌شد. فدرالیست‌ها خواستار یک دولت ملی قوی بودند که باعث رشد اقتصادی شود. حزب دموکرات-جمهوری خواه یک حزب سیاسی آمریکایی بود که توسط توماس جفرسون و جیمز مدیسون در سال 1791 تا 1793 برای مخالفت با سیاست‌های متمرکز حزب فدرالیست جدید تشکیل شد.

اگرچه این احزاب به زودی توسط دیگران جانشین شدند، اما تا به امروز شکاف سیاسی اساسی بین کسانی که می‌خواهند یک دولت مرکزی فعال را ببینند و کسانی که می‌خواهند قدرت دولت مرکزی را محدود کنند وجود دارد – که اکنون به طور گسترده توسط حزب دموکرات نمایندگی می‌شود.

نظام سیاسی آمریکا تا حدی  در کشورهای دموکراتیک تحت تسلط این دو حزب سیاسی فوق‌العاده است: حزب دموکرات و حزب جمهوری‌خواه (که اغلب به عنوان «حزب بزرگ قدیمی» یا GOP شناخته می‌شود. این احزاب بسیار قدیمی و بسیار با ثبات هستند – دموکرات‌ها به سال 1824 باز می‌گردند و جمهوری خواهان در سال 1854 تأسیس شدند.

در تصاویر و مطالب تبلیغاتی، حزب دموکرات اغلب به عنوان یک الاغ نشان داده می‌شود، در حالی که حزب جمهوری خواه به عنوان یک فیل نشان داده می شود. خاستگاه این نمادها کاریکاتوریست سیاسی توماس نست است که به ترتیب در سال‌های 1870 و 1874 آنها را مطرح کرد.

دلیل اصلی تسلط این دو حزب این است که – مانند بسیاری از کشورهای دیگر آنگلوساکسون (به ویژه بریتانیا) – سیستم انتخاباتی ساده است. عامل کلیدی دیگر نفوذ عظیم پول در سیستم انتخاباتی آمریکا است. از آنجایی که یک نامزد عملاً می‌تواند هر مبلغی را که می‌تواند خرج کند (در بسیاری از کشورها مجاز نیست) و از آنجایی که می‌توان زمان پخش را خریداری کرد (باز هم در بسیاری از کشورها مجاز نیست)، ایالات متحده فقط می‌تواند دو حزب یا به عبارت دیگر «استطاعت مالی» داشته باشد. به این ترتیب، نامزدهای هر حزب دیگری برای ورود با یک مانع مالی بزرگ روبرو هستند.

برخی از مردم تمایل دارند که تقسیم بین حزب دموکرات و حزب جمهوری خواه در ایالات متحده را مانند تقسیم بین حزب کارگر و محافظه کار در بریتانیا یا بین سوسیال دموکرات‌ها و دموکرات‌های مسیحی در آلمان بدانند. این مقایسه از این نظر معتبر است که در هر کشور، یک حزب سیاسی به عنوان چپ میانه و دیگری به عنوان راست میانه شناخته می‌شود یا به عبارت دیگر، یک حزب از نظر اقتصادی مداخله‌گر و از نظر اجتماعی رادیکال‌تر از دیگری است.

سیستم فدرال آمریکا

درک ماهیت فدرال آمریکا برای درک پیچیدگی‌های سیستم سیاسی آمریکا بسیار مهم است.

اکثر نظام‌های سیاسی از بالا به پایین ایجاد می‌شوند. یک سیستم حکومتی ملی ساخته می‌شود و مقدار معینی از قدرت به سطوح پایین‌تر حکومت رها می‌شود. تاریخ منحصر به فرد آمریکا به این معنی است که در این مورد، سیستم سیاسی از پایین به بالا ایجاد شده است.

اول، حدود 240 سال پیش، 13 ایالت خودمختار وجود داشت که به دنبال جنگ استقلال علیه بریتانیا، یک سیستم حکومتی ایجاد کردند که در آن ایالت‌های مختلف تا حدودی با اکراه قدرت را به دولت فدرال واگذار کردند. حدود یک قرن بعد، اقتدار مربوطه دولت فدرال و ایالت‌های منفرد موضوعی در قلب جنگ داخلی بود، زمانی که یک درگیری خونین بر سر اینکه چه کسی حق تعیین اینکه آیا برده‌داری مجاز است یا نه، وجود داشت. به استثنای سوئیس، هیچ دموکراسی غربی دیگری به اندازه آمریکا قدرت را پخش نمی‌کند.

در واقع، قانون اساسی آمریکا هر چه که باشد، در عمل توازن قوا با شرایط و شخصیت‌ها کاهش یافته است و بنابراین مورخان دوره‌های مختلف را با اصطلاحات خاص خود توصیف کرده‌اند: فدرالیسم دوگانه (1789-1865 و 1865-1901)، همکاری فدرالیسم عامل (1901-1960)، فدرالیسم خلاق (1960-1968)، فدرالیسم جدید (اواخر دهه 1960-1980) و فدرالیسم رقابتی (1990-به بعد).

امروزه اختیارات دولت فدرال کاملاً توسط قانون اساسی محدود شده است – متمم دهم مهم 1791 – که اختیارات زیادی را به هر ایالت واگذار می‌کند.

هر ایالت دارای یک قوه مجریه، یک قوه مقننه و یک قوه قضاییه است.

رئیس قوه مجریه استانداری است که مستقیماً انتخاب می‌شود. مانند رئیس جمهور در سطح فدرال، فرمانداران ایالت‌ها می‌توانند دستورات اجرایی صادر کنند.

قوه مقننه متشکل از یک مجلس سنا و یک مجلس نمایندگان است (به استثنای ایالت نبراسکا که دارای سیستم تک مجلسی است که غیر حزبی است).

قوه قضاییه متشکل از یک سیستم دولتی از دادگاه‌ها است. در آخر نیز می‌توان گفت که 50 ایالت آمریکا به 3141 شهرستان  (در لوئیزیانا و آلاسکا) تقسیم شده است و هر شهرستان دادگاه خود را دارد.

مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به ایالات متحده به معنای نقل مکان دائمی با اخذ گرین کارت (که رسماً به عنوان «ویزای مهاجرت» یا «اقامت دائم قانونی» شناخته می‌شود) است. گرین کارت اجازه اشتغال نامحدود را می‌دهد و می‌تواند به طور نامحدود تمدید شود. همچنین مسیری برای شهروندی آمریکا فراهم می‌کند.

همه‌ی افراد، واجد شرایط دریافت گرین کارت نیستند و درخواست برای آن می‌تواند گران و زمان بر باشد. بسیاری از مردم در عوض از ویزاهای موقت برای بازدید، کار یا تحصیل در آمریکا استفاده می‌کنند. چنین ویزاهایی (که به طور رسمی «ویزاهای غیر مهاجرتی» نامیده می‌شوند) اغلب قابل تمدید هستند و برای چندین بازدید مناسب هستند، که ممکن است به شما اجازه دهد چندین سال در ایالات متحده زندگی کنید. برای مهاجرت به ایالات متحده، باید نوع گرین کارت را که واجد شرایط دریافت آن هستید، مشخص کنید.

انواع ویزاهای آمریکا

  • گرین‌کارت‌های خانواده محور
  • گرین‌کارت مبتنی بر اشتغال
  • گرین‌کارت‌های بشردوستانه
  • گرین‌کارت‌های قرعه کشی تنوع
  • گرین‌کارت با اقامت طولانی مدت
  • سایر گرین‌کارت‌ها

برای اخذ گرین کارت، چه مراحی طی خواهد شد؟

معرفی کشور آمریکا

  1. بررسی پیشینه، که برای آن ممکن است مجبور شوید گزارش‌های پلیس را از مکان‌هایی که قبلاً در آن زندگی کرده‌اید ارسال کنید و به سؤالات مربوط به محکومیت‌های گذشته پاسخ دهید.
  2. یک معاینه پزشکی، که طی آن از شما سوالاتی در مورد سلامت روان، مصرف مواد مخدر و الکل و سابقه بیماری‌های واگیردار پرسیده می‌شود.

نکاتی که قبل از مهاجرت باید بدانید

  • مراقب «قانون 90 روزه» باشید. اگر قصد دارید درخواست گرین کارت را ثبت کنید، باید مراقب باشید که در اولین ورود به ایالات متحده، قصد خود را نادرست و به اشتباه معرفی نکنید. مقامات USCIS درخواست‌های AOS را که ظرف 90 روز پس از ورود به ایالات متحده با ویزای غیر مهاجرتی ثبت شده‌اند، به دقت بررسی خواهند کرد.
  • مراقب تخلفات ویزای گذشته باشید. اقامت بیش از حد و حضور غیرقانونی در ایالات متحده می‌تواند درخواست گرین کارت را پیچیده کند یا منجر به ممنوعیت طولانی مدت برای ورود مجدد به کشور شود. گاهی اوقات امکان معافیت از این مجازات‌ها وجود دارد، بنابراین اگر فکر می‌کنید این ممکن است بر درخواست شما تأثیر بگذارد، با یک وکیل مشورت کنید.
  • گرفتار کلاهبرداری‌های مهاجرتی نشوید. متأسفانه، کلاهبرداران زیادی وجود دارند که با ظاهر شدن به عنوان مقامات دولتی یا وکلای مهاجرت، مهاجران را هدف قرار می‌دهند. به خوبی تحقیق کنید و هرگونه کلاهبرداری مشکوک در مهاجرت را به مقامات مربوطه گزارش دهید.
  • مراقب تغییرات در روند مهاجرت باشید. سیستم مهاجرت همیشه در حال تغییر است، بنابراین می‌توانید با موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری در تماس باشید و مطالب وبلاگ آن را بخوانید تا به‌روزرسانی‌های منظم در مورد تغییرات سیاستی که می‌تواند بر سفر مهاجرت شما تأثیر بگذارد را دریافت کنید.

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم به طور خلاصه و مختصر شما را در مورد آمریکا مطلع کنیم. کشوری که هم اکنون قدرت برتر محسوب می‌شود و بازار، اقتصاد و … در کشورهای دیگر را تحت سلطه‌ی خود دارد. طبیعتا زندگی در کشوری که بیشترین و بهترین امکانات را دارد، گزینه‌ی بسیار مناسبی است. گرچه شاید برای بسیاری از افراد، رویای مهاجرت به آمریکا دست نیافتنی است و تصور می‌کنند که مهاجرت به این کشور برای یک ایرانی غیر ممکن است.

اما کافی است که از طریق یک موسسه مهاجرتی مناسب، مثل موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری اقدامات خود را جهت مهاجرت و اخذ ویزای این کشور پیش ببرید. مهرآیین مخبری که خودش با مهاجرت تحصیلی به آمریکا رفته و در حال حاضر در بخش پذیرش یکی از دانشگاه‌های مطرح آن فعالیت دارد، به شما در این زمینه به خوبی کمک خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا