مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا به دلیل اقتصاد قوی، صنعت گسترده و دانشگاه های عالی، همواره هدف بسیاری از افراد از جمله ایرانیان بوده است. دولت این کشور همواره در تلاش بوده است تا بتواند با ایجاد راه‌های متفاوت شرایط را برای دریافت اقامت آسان‌تر کند.

 تحصیل در آمریکا یکی از انواع روش‌های مهاجرتی به این کشور است که با توجه به مزایای بسیار زیاد، به عنوان یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی به این کشور در نظر گرفته می‌شود. در این بخش از سایت موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری با ما همراه باشید تا به بررسی شرایط و روش‌های مهاجرت به آمریکا بپردازیم.

فرم ارزیابی اولیه

ثبت درخواست

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
مهاجرت به آمریکا - بنر اصلی

فهرست مطالب

پادکست MMCF

پادکست مهاجرت به آمریکا

چرا مهاجرت به آمریکا را هدف خود قرار دهیم؟

انتخاب یک کشور خارجی برای اقامت خود و خانواده‌تان‌ را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین تصمیماتی در نظر گرفت، که در طول زندگی اتخاذ می‌کنید. بنابراین همواره این موضوع مطرح است که برای مهاجرت به کشورهای خارجی تمامی موارد و جوانب کشور مورد نظر را بررسی کنید تا پس از مهاجرت با مشکل مواجه نشوید. آمریکا با توجه به مزایای بسیاری که دارد، یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی به شمار می‌آید که برای تمامی افراد ویزاهای مناسبی طراحی کرده است.

از ویزاهای متعدد کشور آمریکا می‌توان به ویزای کار، ویزای سرمایه‌گذاری و ویزای تحصیلی آمریکا اشاره کرد. هر کدام از ویزاهای موجود برای دریافت اقامت در این کشور دارای مزایای خاصی هستند که برای گروهی از افراد مناسب‌ می‌باشند. برای مثال ویزای کار آمریکا برای افرادی مناسب است که سنی حدود 25 تا 35 سال دارند و یک دعوت‌نامه شغلی از کارفرمایان این کشور نیز دریافت کرده‌اند. البته که این تمامی شرایط لازم نیست و تنها بخشی از مواردی است که برای دریافت ویزای کاری آمریکا نیاز پیدا خواهید کرد.

اکنون نوبت به آن رسیده است که مزایای دیگر مهاجرت به آمریکا را هم مرور کنیم تا شما بتوانید تصمیم بهتری در خصوص انتخاب مقصد مهاجرتی خود بگیرید.

مهاجرت به آمریکا - اینفوگرافی

در ادامه چند نکته مثبت دریافت ویزا و اقامت در این کشور را بررسی می‌کنیم:

سیستم درمانی فوق‌العاده با کیفیت

کشور آمریکا دارای یکی از بهترین سیستم‌های درمانی در جهان است که دارای بیمارستان‌های مجهز و کادر آموزش دیده بی‌نظیری می‌باشد. از سال 1975 حدود 90 درصد از نوآوری‌های صورت گرفته در علوم پزشکی جهان، به نام آمریکا و با تلاش دانشمندان این کشور بوده است

نظام آموزشی و دارا بودن بهترین دانشگاه‌های جهان

نظام آموزشی در کشور آمریکا یکی از برجسته‌ترین نکات مثبت برای مهاجرت به آمریکا است. همانطور که شاید بدانید این کشور میزبان بهترین دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی در کره زمین است. به گزارش موسسه آمار معتبر کیو ‌اس ورلد یونیورسیتی رنکینگ (QS World University rankings) نیمی از برترین دانشگاه‎های جهان در این کشور قرار دارند.

یکی از برترین اقتصادهای جهان

آمریکا با سرمایه‌گذاری بسیار در حوزه اقتصاد توانسته است به یکی از برترین اقتصادهای جهان تبدیل شود. این کشور مالک یکی از ده ارز اول دنیا یعنی دلار است که نشان‌دهنده ثبات قدرت و ثبات در اقتصاد آمریکا است.

موقعیت‌های شغلی مناسب

کار و افتخار به انجام آن در میان مردم آمریکا بسیار رواج دارد. این کشور دارای موقعیت‌های شغلی زیاد و با کیفیتی است که باعث شده نرخ بیکاری این کشور در سال 2023 برابر با 3.4 درصد شود. کارفرمایان در کشور آمریکا با استقبال فراوان به دنبال نیرو‌های بین‌المللی نیز می‌گردند تا بتوانند ویزای این کشور را دریافت کنند

گستردگی جغرافیایی

آمریکا یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان است که به دلیل این پهناوری مناسب دارای مناطق جغرافیایی مختلف، مناطق مسکونی متفاوت و گستره قیمتی بالا است. هر شخصی می‌تواند با توجه به سلیقه خود در یکی از ایالات این کشور ساکن شود

جاذبه‌های طبیعی

یکی دیگر از نکات برجسته مهاجرت به آمریکا وجود جاذبه‌های طبیعی بسیار است که اقامت شما در این کشور را لذت‌بخش‌تر می‌کند. آمریکا دارای بیش از 59 پارک ملی و هزاران جاذبه گردشگری دیگر می‌باشد که گردشگران را از سرتاسر دنیا به خود جذب می‌کند

زندگی در آمریکا برای ایرانیان

در سالیان گذشته با توجه به روابط نه چندان خوب دولت دو کشور ایران و آمریکا مهاجرت به آمریکا کمی سخت شده بود. با این حال در سال 2021 این امکان برای ایرانیان وجود دارد که با استفاده از روش‌های مختلف به این کشور مهاجرت کنند. مهاجرت تحصیلی یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های مهاجرتی در میان شهروندان ایرانی است. جالب است بدانید که 27 درصد از پراکندگی مهاجران ایرانی در آمریکا مربوط به شهرهایی با برترین دانشگاه‌ها در این کشور می‌باشد. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از این روش با توجه به شرایط خود از طریق موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری به این کشور مهاجرت کنید.

مهاجرت به آمریکا - شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای آمریکا

شرایط و مدارک کلی دریافت ویزای کشور آمریکا

همانطور که پیش از این نیز گفته شد دریافت ویزای آمریکا و مهاجرت به آمریکا دارای روش‌های مختلفی است که هر کدام دارای شرایط متفاوتی هستند. به صورت کلی برای دریافت ویزای این کشور شما نیاز به مدارکی دارید تا بتوانید با مراجعه به سفارت‌خانه آمریکا در یکی از کشورهای همسایه برای دریافت ویزای خود اقدام کنید. با توجه به اینکه کشور آمریکا سفارت‌خانه‌ای در کشور عزیزمان ندارد می‌توانید برای درخواست ویزا به یکی از سفارت‌خانه این کشور در کشورهای همسایه نظیر کشور ترکیه، ارمنستان و امارات متحده عربی اقدام کنید.

شرایط و مدارک کلی برای دریافت ویزای آمریکا به شرح زیر است:

مهاجرت به آمریکا - راه‌های مختلف مهاجرت به آمریکا

انواع روش‌های مهاجرتی و ویزاهای مختلف آمریکا

مهاجرت به آمریکا در سالیان اخیر توجه بسیاری از افراد خارجی مانند ایرانیان را به خود جلب کرده است. ویزاهای مختلف این کشور باعث راحتی دریافت اقامت این کشور شده است. ویزاهایی مانند ویزای تحصیلی و ویزای کار، که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت:

مهاجرت به آمریکا - ویزای توریستی

ویزای گردشگری

مهاجرت به آمریکا - ویزای ازدواج

ازدواج

مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای تحصیلی

کشور آمریکا دارای یکی از بهترین سیستم‌های درمانی در جهان است که دارای بیمارستان‌های مجهز و کادر آموزش دیده بی‌نظیری می‌باشد. از سال 1975 حدود 90 درصد از نوآوری‌های صورت گرفته در علوم پزشکی جهان، به نام آمریکا و با تلاش دانشمندان این کشور بوده است

شرایط تحصیل برای دانشجویان ایرانی

افراد علاقه‌مند به دریافت ویزای تحصیلی کشور آمریکا می‌بایست برای هر مقطع تحصیلی شرایط خاصی داشته باشند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های آمریکا دانشجویان‌ باید مدرک دیپلم و آیلتس خود را با نمره 6.5 به بالا دریافت کنند. حدود 14 میلیون دانشجوی دوره کارشناسی در آمریکا مشغول به تحصیل هستند که نشان‌د‌هنده محبوبیت این دوره چهار ساله میان افراد محصل است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا نیز با توجه به ویژگی‌های بسیار خود توانسته است سالانه حدود 800 هزار دانشجوی خارجی را وارد این کشور کند. این دوره که در دانشگاه‌های کشور آمریکا به مدت دو سال به طول می‌انجامد، دارای آزمون‌های ورودی می‌باشد. آزمون‌هایی مانند: الست (LSAT) برای دانشجویان حقوق و آزمون امست (MCAT) برای دانشجویان پزشکی.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور آمریکا

پذیرش در دانشگاه‌های عالی کشور آمریکا نیازمند مدارکی است که باید پیش از هر گونه اقدامی آن‌ها را تهیه کنید. مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا با توجه به مقطع تحصیلی و دانشگاه مورد نظر شما متفاوت می‌باشد. با این حال مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش در موسسات آموزشی کشور آمریکا مانند زیر است:

مهاجرت به آمریکا - ویزای تحصیلی آمریکا

مشاوره تخصصی

برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا با ما تماس بگیرید!

هزینه‌های تحصیل در کشور آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا به دلیل تعداد زیاد دانشگاه‌های این کشور بسیار متنوع است. دانشجویان می‌توانند در دانشگاه‌های دولتی این کشور با کیفیتی جهانی و هزینه‌های پایین مشغول به تحصیل شوند. همچنین می‌توانید در دانشگاه‌های خصوصی آمریکا که دارای رتبه‌های برتر جهانی هستند، با هزینه‌های بیشتر مشغول به تحصیل شوید. بررسی میزان شهریه دانشگاه‌ انتخابی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید پیش از هرگونه اقدامی آن را در نظر بگیرید. در ادامه هزینه‌ دانشگاه‌های معتبر آمریکا را با هم مرور می‌کنیم:

دانشگاه
متوسط شهریه به ازای یک سال
دانشگاه کلمبیا (Columbia University)
61 هزار دلار
دانشگاه شیکاگو (University of Chicago)
59 هزار دلار
دانشگاه تافتز (Tufts University)
58 هزار دلار
دانشگاه جنوبی کالیفرنیا (University of Southern California)
58 هزار دلار
کالج بوستون (Boston College)
57 هزار دلار
کالج بوستون (Boston College)
57 هزار دلار
دانشگاه برندیز (Brandeis University)
56 هزار دلار
دانشگاه لووا (University of Iowa)
31 هزار دلار
دانشگاه جورجیا (University of Georgia)
31 هزار دلار
دانشگاه استانی بروک (Stony Brook University)
28 هزار دلار
دانشگاه پردیو (Purdue University)
28 هزار دلار
دانشگاه فلوریدا (University of Florida)
28 هزار دلار
دانشگاه بینگهمتون (Binghamton University)
27 هزار دلار
دانشگاه ایالتی فلوریدا (Florida State University)
21 هزار دلار
دانشگاه ایالتی فلوریدا (Florida State University)
5 هزار دلار

بهترین دانشگاه‌های آمریکا

یکی از نکات مهم برای دانشجویان که قصد تحصیل در کشور آمریکا را دارند، بررسی رتبه‌بندی دانشگاه‌های این کشور است. در ادامه رتبه‌بندی پنج دانشگاه برتر کشور آمریکا را بر اساس آخرین آمار سایت معتبر US News در سال 2023 را معرفی کرده‌ایم:

مزایای تحصیل در کشور آمریکا

تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا دارای مزایای بسیاری است.برای مثال کیفیت مثال‌زدنی سطح آموزشی در این کشور و تنوع زیاد در دانشگاه‌ها از دلایل محبوبیت کشور آمریکا نزد دانشجویان خارجی است. از مزایای دیگر تحصیل در این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • بازار کار فوق‌العاده مناسب
  • تجربه‌ای هیجان‌انگیز از تحصیل با توجه امکانات رفاهی دانشگاه‌ها

معرفی چندین رشته برتر دانشگاه‌های آمریکا

یکی از مسائلی که دانشجویان پیش از ورود به دانشگاه وقت زیادی بر روی آن می‌گذارند انتخاب رشته تحصیلی است. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور آمریکا را دارند، باید رشته‌های مهم و مورد نیاز در کشور آمریکا را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای رشته تحصیلی خود داشته باشید. رشته‌های مهم و مورد نیاز در کشور آمریکا به شرح زیر است:

  • 1. بیوشیمی

  • 2. آمار

  • 3. زیست‌شناسی مولکولی

  • 4. مهندسی کامپیوتر

  • 5. پزشکی

  • 6. دندانپزشکی

  • 7. تجارت و بازرگانی

  • 8. پرستاری

  • 9. بیولوژی

  • 10. روانشناسی

بورسیه تحصیلی آمریکا برای دانشجویان مستعد

برای بیشتر دانشجویان خارجی، مهم‌ترین مسئله برای تحصیل کم‌ کردن هزینه شهریه و زندگی است. در حقیقت می‌توان گفت تمامی دانشجویان به دنبال آن هستند، تا بتوانند تحصیلات خود را با کم‌ترین هزینه به پایان برسانند. خبر خوب برای دانشجویان این است که دانشگاه‌های کشور آمریکا به دانشجویان خارجی مستعد بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی ارائه می‌کند.

بورسیه‌های مطرح کشور آمریکا عبارتند از:

بورسیه
توضیحات
بورسیه دانشگاه کلارک
دانشگاه کلارک برای دانشجویان دارای صلاحیت بورسیه تحصیلی در نظر گرفته است. این بورسیه در ابتدای هر ترم ارائه می‌شود و تا سقف 25 هزار دلار است.
ورسیه فول برایت (Full-Bright)
بورسیه فول برایت یکی از برنامه‌های معروف برای دانشجویان خارجی است که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند. این بورسیه سالانه به حدود چهار هزار دانشجو تعلق می‌گیرد
بورسیه دانشگاه هابرت هامفری
دانشگاه هابرت هامفری نیز یکی دیگر از دانشگاه‌های آمریکا است که به صورت سالانه بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان ارائه می‌کند. اما این بورسیه کمی خاص است و برای افرادی صادر می‌شود که از کشورهای فقیر آسیایی هستند

اقامت پس از تحصیل

از مزیت‌های بسیار جذاب تحصیل در کشور آمریکا امکان اقامت پس از تحصیل در این کشور است. افرادی که قصد اقامت دائم در کشور می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه‎های این کشور از طریق کار، سرمایه‌گذاری، ازدواج و… اقامت دائم آمریکا را دریافت کنند. دانشجویانی که قصد ادامه اقامت در کشور آمریکا از طریق کار را دارند باید از یک کارفرمای معتبر در این کشور پذیرش شغلی دریافت کنند. با استفاده از این پذیرش می‌توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهند. پس از گذشت حدود پنج سال می‌توانید اقامت دائم خود را دریافت کنید.

دانشجویانی هم که قصد دارند در صورت اتمام تحصیل خود از روش سرمایه‌گذاری در این کشور اقامت داشته باشند، می‌توانند با طرح EB5 اقدام به این کار کنند. برای سرمایه‌گذاری در آمریکا علاوه بر دارا بودن میزان سرمایه لازم باید حداقل برای 10 نفر از شهروندان این کشور موقعیت شغلی ایجاد کنید.

مهاجرت به آمریکا - مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای کار

مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای کار

دریافت ویزای کار در کشور آمریکا یکی دیگر از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به آمریکا است. ایرانیان بسیاری سالانه به خاطر مزایای بسیار کار کردن در آمریکا برای دریافت این ویزا درخواست می‌دهند. مشغول به کار شدن در یکی از کشورهای اقتصادی برتر دنیا که دارای نرخ بیش‌ترین تولید داخلی در سال است، دیگر نیاز به مزایای اضافی ندارد. لازم به ذکر است نرخ بیکاری در کشور آمریکا برابر با 5.4 درصد است که نشان‌دهنده موقعیت‌های شغلی بسیار در این کشور است. دریافت ویزای کاری کشور آمریکا نیازمند شرایط و مدارک خاصی مانند دعوت‌نامه کاری است که افراد علاقه‌مند باید آن‌ها را دارا باشند.

شرایط کاری و متوسط درآمد افراد مقیم آمریکا

کشور آمریکا در میان کشورهای جهان رتبه نخست اقتصاد را دارد، به همین دلیل موقعیت‌های شغلی مناسبی نیز در این کشور یافت می‌شوند. آمریکا در سال 2019 و پس از شیوع کرونا دچار یک شوک اقتصادی شد و نرخ بیکاری در این کشور به طرز قابل توجهی افزایش داشت. با تلاش دولت آمریکا این مشکل تنها با گذشت دو سال تقریبا حل شد و همانطور که گفته شد در سال 2023 نرخ بیکاری در آمریکا 3.4 درصد است.

گفتنی است علاوه بر موقعیت‌های شغلی فراوان، متوسط درآمد شهروندان آمریکایی بالاتر از میانگین جهانی است. مطابق آمار موسسه‌های معتبر آمریکایی متوسط درآمد در این کشور برابر با 7.900 دلار در ماه است. این رقم در مقایسه با میانگین کشورهای برتر جهان رقم قابل توجهی می‌باشد. میانگین بیش‌ترین میزان درآمد شهروندان آمریکایی 432.000 دلار و کم‌ترین میزان 24.000 دلار در سال است.

ویزای کاری آمریکا (H1B)

افرادی که قصد مهاجرت به آمریکا از طریق دریافت ویزای کاری را دارند باید به سراغ دریافت ویزای H1B بروند. شرایط این ویزا کمی سخت است، که در صورت داشتن رزومه کاری و تحصیلات عالی مناسب می‌تواند راحت‌تر شود. برای دریافت ویزای کاری آمریکا باید حتما در یک موقعیت شغلی قبول شوید. موقعیت‌های شغلی این کشور نیز در ابتدا به مدت سه ماه فقط برای شهروندان آمریکایی در دسترس می‌باشد و سپس افراد خارجی می‌توانند برای آن موقعیت شغلی رزومه ارسال کنند. پس از تایید رزومه کاری شما، برای تکمیل بقیه مراحل دریافت ویزا باید به سفارت‌خانه کشور آمریکا بروید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری آمریکا

همانطور که گفته شد مهم‌ترین مدرک برای دریافت ویزای کاری آمریکا، دعوت‌نامه یک کارفرمای آمریکایی است. مدارک دیگری نیز وجود دارند که باید برای دریافت ویزا با خود به سفارت‌خانه ببرید. این مدارک به شرح زیر هستند:

موسسات کاریابی آمریکا

برای انجام سخت‌ترین مرحله، پیش از دریافت ویزای کار آمریکا، یعنی پیدا کردن شغل و ارسال رزومه کاری، موسساتی در این کشور فعالیت می‌کنند که این عمل را برای شما ساده‌تر می‌کنند. این موسسات به شما کمک می‌کنند تا فرصت‌های شغلی به محض در دسترس قرار گرفتن برای‌تان نمایش داده‌ شوند تا بتوانید رزومه خود را ارسال کنید. از معروف‌ترین سایت‌های کاریابی در کشور آمریکا می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • وب‌سایت کاریابی نشنال ایونت (National Event)
  • وب‌سایت کاریابی کریر بیلدر (Careerbuilder)
  • وب‌سایت کاریابی ایندید (Indeed)
  • وب‌سایت کاریابی گلس‌دور (Glassdoor)
  • وب‌سایت کاریابی جاب تو کریر (Job2Careers)
مهاجرت به آمریکا - مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای سرمایه گذاری

مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای سرمایه‌گذاری

دریافت ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا یکی از روش‌های پرطرفدار برای دریافت گرین کارت این کشور است. با سرمایه‌گذاری در این کشور می‌توانید برای همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال خود نیز گرین کارت آمریکا را دریافت کنید. سالانه حدود 140 ویزای سرمایه‌گذاری در دسترس افراد خارجی قرار می‌گیرد. سرمایه‌گذارن در صورت داشتن شرایط و مدارک می‌توانند برای این ویزا درخواست دهند. این ویزا که به نام ویزای EB-5 شناخته می‌شود در صورت سرمایه‌گذاری حداقل سرمایه به داوطلبان ارائه می‌شود. دولت آمریکا ویزای EB-5 را در سال 1990 با هدف تقویت سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این کشور راه‌اندازی کرد.

مزایای سرمایه گذاری در آمریکا

همانطور که پیش از این نیز مطالعه کردید، سرمایه‌گذاری در آمریکا مزایای زیادی دارد. در ادامه این مزایای را مرور خواهیم کرد:

شرایط و مدارک مورد نیاز ویزای سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری در کشور آمریکا دارای شرایطی است که سرمایه‌گذاران برای دریافت ویزا باید آن‌ها را داشته باشند. مهم‌ترین شرط مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری داشتن حداقل سرمایه یک میلیون دلار است. این مبلغ برای مناطق محرومی که توسط دولت آمریکا مشخص شده‌اند به 500 هزار دلار نیز کاهش پیدا می‌کند.

برای دریافت این ویزا داوطلبان باید فرم I-526 را تکمیل کنند. در ادامه متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را که در این بخش شرح داده شدند به همراه هزینه‌های اضافی به سفارت‌خانه کشور آمریکا ارائه دهند. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری به این شرح است:

مهاجرت به آمریکا - مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای ازدواج

مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای ازدواج

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به کشور آمریکا ازدواج با شهروند این کشور است. افرادی که قصد ازدواج با یک شهروند آمریکایی را دارند می‌توانند از این طریق اقامت دائم خود را در کشور ایالات متحده آمریکا دریافت کنند. توجه داشته باشید که در صورت دریافت این ویزا تنها مدت 90 روز وقت دارید تا تمامی مراحل ازدواج خود را انجام دهید. پس از اتمام مراحل ازدواج همسر شهروند آمریکایی، یک ویزای موقت سه ساله دریافت می‌کند. همسر شما می‌تواند پس از اتمام دوره سه ساله گرین کارت این کشور را دریافت کند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ازدواج

افرادی که قصد دارند همسران خود را از طریق ازدواج به کشور آمریکا ببرند باید مدارکی را جهت انجام این عمل جمع‌آوری کنند. مدارک الزامی برای دریافت ویزای ازدواج به مانند زیر می‌باشد:

مهاجرت به آمریکا - هزینه‌های زندگی در آمریکا

هزینه‌های زندگی در آمریکا

هزینه زندگی در کشور آمریکا با وجود اینکه یکی از برترین کشورها از نظر اقتصاد در جهان است، یک زندگی مقرون به صرفه به شمار می‌آید. این مزیت زندگی در آمریکا برای مهاجران بسیار خوشایند می‌باشد. این کشور در آمار سایت‌های معتبر در میان ده کشور مقرون به صرفه جهان قرار گرفته است.

هزینه زندگی در آمریکا با توجه به منطقه و شهری که در آن اقامت دارید متفاوت خواهد بود. با این وجود به طور کلی هزینه‌های زندگی در این کشور حدود 18 هزار دلار در سال تخمین زده شده است. این میانگین قیمت شامل هزینه‌های: محل سکونت، غذا، سفر، لباس و دیگر موارد است.

هزینه زندگی در برخی از شهرهای بزرگ آمریکا مانند نیویورک (New York)، سن فرانسیسکو (SanFrancisco)، لس انجلس (Los Angeles)، واشینگتن دی‌سی (Washington, D.C) با توجه امکانات و ویژگی‌هایی که دارند بیشتر از سایر مناطق این کشور است. هزینه زندگی در برخی از شهرهای بزرگ کشور آمریکا به شرح زیر است:

شهر
هزینه
نیویورک
حدود 80 درصد از میانگین هزینه زندگی در آمریکا بیشتر است
سن فرانسیسکو
حدود 16 درصد از میانگین هزینه زندگی در آمریکا بیشتر است
واشینگتن دی‌سی
حدود 54 درصد از میانگین هزینه زندگی در آمریکا بیشتر است
rent cost at america - cover

هرچه از کلان‌شهرهای کشور آمریکا دورتر می‌شوید، هزینه‌های زندگی به مراتب پایین‌تر می‌آید. هزینه‌های زندگی در شهرهایی مانند ممفیس (Memphis)، لینچ‌بورگ (Lynchburg) و اسپرینگ‌فیلد (Springfield) به دلیل امکانات کم‌تر، پایین‌تر می‌باشد. میانگین هزینه‌ در ارزان‌ترین شهرهای آمریکا به شرح زیر است:

شهر
هزینه
ممفیس
حدود 7 درصد از میانگین هزینه زندگی در آمریکا کم‌تر است
لینچ‌بورگ
حدود 13 درصد از میانگین هزینه زندگی در آمریکا کم‌تر است
اسپرینگ‌فیلد
حدود 12 درصد از میانگین هزینه زندگی در آمریکا کم‌تر است

سخن نهایی

آمریکا از بهترین مقاصد مهاجرتی جهان در سالیان اخیر بوده است. این کشور برترین قدرت اقتصادی جهان می‌باشد و مزایای بسیاری برای زندگی و اقامت شهروندان خود ارائه می‌کند. آمریکا دارای تنوع زیست محیطی و آب و هوایی مناسبی نیز هست و همین مسئله سبب شده تا سالانه تعداد زیادی افراد بین‌المللی به این کشور مهاجرت کنند.

دولت آمریکا با طرح ویزاها و برنامه‌های مختلف توانسته است، کشور خود را میان کشورهای دیگر برای دریافت ویزا برجسته کند. مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری و موارد دیگر امکان پذیر می‌باشد. از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور دریافت ویزای تحصیلی است که می‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم در این کشور نیز شود. بنابراین اگر به دنبال اقامت در یک کشور اقتصادی و مناسب برای زندگی هستید، آمریکا یکی از بهترین گزینه‌های مهاجرتی برای شما است.

موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری، بهترین ارائه‌دهنده خدمات در زمینه مهاجرت و دریافت ویزاهای مختلف کشورهای برتر جهان است. مشاورین و متخصصین ما همواره در تلاش هستند تا بتوانند شما را در تمامی مراحل مهاجرت و دریافت ویزا راهنمایی کنند. برای دریافت بهترین خدمات مهاجرتی همین الان از سایت ما دیدن کنید و با ما در ارتباط باشید. 

سوالات متداول

بله، با وجود این که در سالیان اخیر روابط دیپلماتیک میان دو کشور ایران و آمریکا چندان مطلوب نبوده است، ایرانیان می‌توانند از انواع روش‌های مهاجرتی ممکن به این کشور استفاده کنند.

بهترین روش برای مهاجرت به آمریکا و دریافت اقامت در این کشور، با توجه شرایط شما تعیین می‌شود. با این حال بهترین و هموارترین گزینه مهاجرتی، دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد.

دریافت اقامت در کشور آمریکا نیازمند شرکت و دریافت نمره مناسب در آزمون‌های انگلیسی معتبر دنیا مانند آیلتس و تافل دارد.

بله، طرح‌هایی برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های کشور آمریکا وجود دارند که دانشجویان خارجی مستعد می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

کشور آمریکا در ایران سفارت‌خانه ندارد و به همین دلیل متقاضیان دریافت ویزای این کشور باید به کشورهای همسایه مانند ترکیه سفر کنند تا بتوانند مراحل اداری ویزای خود را انجام دهند.

نرخ بیکاری در سال 2023 در کشور آمریکا برابر با 3.4 درصد است

بله، دانشجویان می‌توانند پس از اتمام تحصیل خود با روش‌های مختلفی در کشور آمریکا اقامت خود را تمدید کنند و در نهایت اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا