دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
تحصیل رشته پزشکی در آمریکا

تحصیل رشته پزشکی در آمریکا

آخرین بروزرسانی: 26 تیر 1402

رویای تحصیل رشته پزشکی در آمریکا

دانش آموزانی که هدف تحصیل در رشته پزشکی را در ذهن دارند، ورود به دانشگاه‌های برتر آمریکایی را یک رویایی دست نیافتنی می‎‌دانند. اما تحصیل در آمریکا و ورود به رشته‌های پزشکی کار غیر ممکنی نیست. بلکه متقاضیان این رشته با شناخت مناسب نسبت به شرایط و نحوه دریافت پذیرش می‌توانند برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر این کشور اقدام کنند. برای تحصیل رشته‌ پزشکی در آمریکا شرایط خاصی وجود دارد. همچنین دانشجویان باید برای ورود به زیر شاخه‌های پزشکی در آزمون‌های خاصی شرکت کنند. در این مطلب از موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری قصد داریم تا تمامی جزئیات مربوط به تحصیل در آمریکا و ورود به رشته‌های پزشکی را به شما معرفی کنیم.

چرا کشور آمریکا برای رشته‌های پزشکی ایده‌آل است؟

دانشجویان رشته پزشکی برای تحصیل و مهاجرت کشورهای مختلفی را انتخاب می‌کنند. اما کشور آمریکا به خاطر چند دلیل خاص محبوبیت بیشتری در بین این افراد دارد.

تحصیل رشته پزشکی در آمریکا

همچنین متقاضیان با ورود به دانشگاه‌های این کشور امتیازاتی را به دست می‌آورند که آینده درخشان آن‌ها را تضمین خواهد کرد. اگر شما شناخت زیادی به مزایای تحصیل رشته پزشکی در آمریکا ندارید، این بخش از مطلب را از دست ندهید. در بخش ابتدایی امتیازهای مثبت تحصیل در آمریکا را معرفی خواهیم کرد که ایده‌آل بودن این کشور و دانشگاه‌های معتبرش را به خوبی نشان می‌دهد.

رفاه و امنیت اجتماعی

اولین و بزرگترین امتیازی هنگام تحصیل در آمریکا به دست می‌آورید، رفاه و امنیت اجتماعی بالای این کشور است. اول از همه باید بدانید که دانشگاه‌های معتبر این کشور برای دانشجویان رشته پزشکی خدمات بسیار متنوعی را در نظر گرفته‌اند. به طوری که دانشجویان در دانشگاه‌های تمامی ایالت‌ها بتوانند آرامش خوبی هنگام تحصیل داشته باشند. همچنین زندگی در این کشور مزایای زیادی دارد که چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • ثبات اقتصادی و کسب درآمد مناسب حتی هنگام تحصیل
  • شرایط تحصیلی مناسب دانشگاه‌ها
  • امنیت اجتماعی برای مهاجران
  • دسترسی به بهترین خدمات رفاهی و درمانی

تمامی موارد بالا، می‌تواند هنگام تحصیل رشته پزشکی در آمریکا به شما کمک کنند. همچنین چنین امتیازهای ارزشمند مشکلات مربوط به مهاجرت و زندگی در کشور خارجی را کاهش خواهد داد. البته دانشجویان رشته‌های پزشکی به امتیازهای مثبت دیگری دست پیدا می‌کنند که در بخش‌های بعدی معرفی خواهیم کرد.

جایگاه اجتماعی و کسب درآمد بالا

دانشجویان رشته‌های پزشکی در آمریکا پس از اتمام تحصیل به درآمد بسیار مناسبی دست خواهند یافت. جالب است بدانید که پزشکان در کشور آمریکا جزو افراد دارای جایگاه اجتماعی قابل احترام هستند. همچنین پزشکی جزو مشاغل پردرآمد این کشور محسوب می‌شود.

اعتبار بالای دانشگاه‌‌های آمریکایی

زمانی که به رنکینگ دانشگاه‌های آمریکا در جهان نگاه می‌کنید، خواهید دید که بسیاری از مراکز آموزشی علمی این کشور جایگاه برتری در دنیا دارند. به همین دلیل تحصیل در رشته پزشکی این دانشگاه‌ها متقاضی را به یک مدرک بسیار معتبر خواهند رساند. همچنین تعداد زیادی از همین دانشگاه‌های به کیفیت بالای آموزشی خود در رشته پزشکی مشهور هستند.

شرایط عمومی برای تحصیل رشته پزشکی در آمریکا

شرایط عمومی پذیرش برای تحصیل رشته پزشکی در آمریکا سوال مشترک بسیاری از متقاضیان است. از آنجایی که رشته پزشکی یکی از پردرخواست‌ترین رشته‌های تحصیلی توسط دانشجویان خارجی است، دانشگاه‌های این کشور شرایط خاصی برای پذیرش دانشجویان این رشته دارند. فردی که قصد دارد از کشور ایران برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته پزشکی در یکی از دانشگاه های کشور آمریکا درخواست دهد، به علت آنکه لازم است آزمونی به نام MCAT را شرکت کند که در ایران متاسفانه برگزار نمی شود، مجبور است که ابتدا در یکی از رشته های مرتبط با پزشکی مانند بیولوژی به مدت 4 سال تحصیل کرده و ابتدا مدرک لیسانس خود را دریافت کند. سپس وی قادر خواهد بود بعد از دریافت مدرک لیسانس خود برای رشته پزشکی در آمریکا درخواست دهد.

تحصیل رشته پزشکی در آمریکا

اولین نکته برای دریافت پذیرش در مقطع لیسانس بیولوژی یا سایر رشته های مرتبط با آن برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا، دارا بودن یکی از مدارک بین المللی زبان انگلیسی(تافل یا آیلتس) بوده که تاثیر زیادی روی موفقیت اخذ پذیرش متقاضی می‌گذارد. به همین دلیل برای موفقیت در اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آمریکا ، باید مدرک بین المللی زبان انگلیسی ( آیلتس یا تافل ) با حداقل نمره مورد قبول دانشگاه داشته باشید.

دومین مورد که در شرایط عمومی داوطلب اهمیت زیادی دارد، سن وی است. بسیاری از دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان و صدور ویزا اهمیت زیادی به سن می‌دهند. همچنین به طور کلی دو مرتبه در سال ترم تحصیلی ورودی رشته های مختلف در دانشگاه‌های کشور آمریکا آغاز می شود که در واقع ترم spring یا بهار و ترم Fall یا پاییز است. ناگفته نماند که به دلیل شلوغی سفارت آمریکا در این بازه زمانی، باید برای ثبت درخواست زودتر اقدام کنید.

زیر شاخه‌های تحصیل رشته پزشکی در آمریکا

تحصیل رشته پزشکی در آمریکا در زیر شاخه‌های مختلفی امکان پذیر است. دانشگاه‌های این کشور برای رشته‌های پزشکی مختلف برنامه‌های تحصیلی گوناگونی دارند که در بیشتر مواقع بین دانشگاه‌ها یکسان است. البته دانشجویان می‌توانند رشته پزشکی را در مقاطع تحصیلی مختلف در آمریکا بگذرانند.

تحصیل رشته پزشکی در آمریکا

شما برای اطلاع از برنامه تحصیلی رشته‌های پزشکی، بهتر است که فقط به اطلاعات درج شده در سایت رسمی دانشگاه مورد نظر مراجعه نمایید. در ادامه این بخش از مطلب قصد داریم تا شما را بیشتر با زیر شاخه‌های رشته پزشکی در آمریکا آشنا کنیم.

پرستاری در مقاطع مختلف

بدون شک زیر شاخه پرستاری متنوع‌ترین برنامه آموزشی را در اختیار متقاضیان تحصیل رشته پزشکی در آمریکا قرار می‌دهد. دانشجویان این رشته می‌تواند در مقاطع مختلف تحصیل کنند که هر یک بازه زمانی و شرایط پذیرش مشخصی دارند. به عنوان مثال دوره کاردانی پرستاری یا ADN دارای دوره تحصیلی دو ساله بوده و دانشجو در سطح یک مددکار آموزش می‌بیند.

بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل پرستاری در مقطع لیسانس یک دوره چهار ساله دارند. این برنامه آموزشی با نام BSN در این دانشگاه‌ها برگزار شده و برای دانشجویان کاردانی رشته پرستاری شرایط خاصی دارد. متقاضیان دارای مدرک کاردانی برای ورود به مقطع لیسانس، باید در آزمون AN شرکت نمایند.

در مقطع کارشناسی ارشد رشته پرستاری دانشگاه‌های آمریکا، دانشجویان می‌توانند دوره‌های اختصاصی مانند پرستاری نوزادان، بهداشت زنان، پرستاری کودک و… را بگذرانند. همچنین داشتن مدرک لیسانس پرستاری برای دریافت پذیرش الزامی بوده و دوره آن طی یک سال تحصیلی به پایان می‌رسد.

اگر قصد ورود به دوره دکتری رشته پرستاری را دارید، میتوانید برای دوره کالج(فوق دیپلم یا دوساله) و یا لیسانس آن اقدام کنید. دانشجویان برای موفقیت در این مقطع باید پروژه‌های تحقیقاتی مختلفی در زمینه آمار، تجزیه و تحلیل داده‌ها و فلسفه پرستاری را انجام دهند.

داروسازی

متقاضیان تحصیل رشته پزشکی در آمریکا می‌توانند زیر شاخه داروسازی دانشگاه‌ها را انتخاب کنند. زمانی که رنکینگ دانشگاه‌های آمریکا در پذیرش رشته داروسازی را نگاه می‌کنید، به وضوح رقابتی بودن این رشته را درک خواهید کرد. به طوری که دانشگاه‌های برتر در رنکینگ، مانند هاروارد، استنفورد و… هر سال تعداد بسیار محدود و در حد چند نفر را برای این رشته پذیرش می‌کنند.

تحصیل رشته پزشکی در آمریکا

رشته داروسازی در دانشگاه‌های آمریکا به دو نوع B و D تقسیم می‌شود. در دوره داروسازی B، دانشجو دوره چهار ساله را گذرانده و تحت عنوان داروساز وارد بازار کار خواهد شد. اما دانشجویان دوره D داروسازی باید طی 6 سال تحصیلات خود را به پایان برسانند. همچنین دانشجویان فارغ التحصیل این دوره در پروژه‌های تحقیقاتی تخصصی تولید داروها مشغول به کار می‌شوند.

دندانپزشکی

بدون شک زیر شاخه دندانپزشکی جزو پرطرفدارترین رشته‌هایی است که توسط متقاضیان تحصیل رشته پزشکی در آمریکا انتخاب می‌شود. همچنین مراکز آموزشی برتر در رنکینگ دانشگاه‌های آمریکا شرایط سختی برای پذیرش این رشته دارند. متقاضیان رشته دندانپزشکی برای ورود به دانشگاه باید در آزمون DAT نمره قبولی را کسب کنند.

جالب است بدانید که نمره آزمون DAT ملاک تعیین کننده دانشگاه خواهد بود. همچنین دانشجویانی که زبان مادری آن‌ها انگلیسی نیست، برای ورود به این رشته و قبولی در دانشگاه باید مدرک آیلتس یا تافل با نمره بالا داشته باشند. اگر دانشجو بتواند از آزمون با موفقیت عبور کند و مدرک زبان با نمره خوبی ارائه دهد، وارد دوره 6 ساله رشته دندان پزشکی دانشگاه‌های آمریکایی خواهد شد.

انواع بورسیه‌های تحصیلی آمریکا برای رشته‌های پزشکی

دریافت ویزای تحصیلی آمریکا و ثبت نام در دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته پزشکی در آمریکا هزینه‌های بسیار زیادی به همراه دارد. متاسفانه افراد مستعد زیادی نیز به خاطر محدودیت مالی از تحصیل در دانشگاه‌های برتر آمریکا باز می‌مانند.

تحصیل رشته پزشکی در آمریکا

اما با دریافت بورسیه تحصیلی می‌توان به برترین مراکز آموزش عالی در رنکینگ دانشگاه‌های آمریکا با هزینه مناسب ورود پیدا کرد. در این بخش از مطلب سایت موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری، بورسیه‌های تحصیلی رشته پزشکی را معرفی خواهیم کرد.

بورسیه Edith Seville Coale

یکی از برترین مراکز آموزش عالی در رنکینگ دانشگاه‌های آمریکا دانشگاه جان هاپکینز ( Johns Hopkins ) است. این دانشگاه معتبر برای بانوان یک بورسیه تحصیلی مشخص قرار داده که می‌تواند بخشی از هزینه‌های تحصیل را پوشش دهد. البته این بورسیه فقط به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که دوره تحصیلی آن‌ها بیش از 4 سال است. همچنین دانشجویان باید در سال سوم تحصیل برای دریافت این بورسیه درخواست دهند.

UCLA David Geffen

اگر برای تحصیل رشته پزشکی در آمریکا ایالت کالیفرنیا را انتخاب کرده‌اید یا قصد زندگی در لوس آنجلس را دارید، می‌توانید از بورسیه دانشگاه UCLA David Geffen استفاده کنید. البته دانشگاه فقط به یک سری از دانشجویان با شرایط تحصیلی خوب این بورسیه را می‌دهد. به همین دلیل قبل از ثبت درخواست بورسیه، شرایط لازم برای دریافت آن را در سایت رسمی دانشگاه دیوید گفن بررسی نمایید.

بورسیه کالج‌های آمریکایی

برخی از کالج‌های آمریکا مانند Surgeons برای دانشجویان رشته پزشکی با شرایط خاص بورسیه تحصیلی دارند. به عنوان مثال افرادی که در رشته‌های پزشکی کالج سرجونز تحصیل می‌کنند و در بازه سنی 35 تا 50 سال قرار می‌گیرند، می‌توانند بورسیه تحصیلی خاصی دریافت نمایند. میزان بورسیه تحصیلی نیز با توجه به وضعیت دانشجو متفاوت خواهد بود.

ASCP Siemens

اگر تحصیل رشته پزشکی در آمریکا را به پایان رسانده‌اید، می‌توانید بورسیه تحصیلی ASCP Siemens را دریافت نمایید. همچنین دانشجویانی که در دانشگاه مشغول به تحصیل رشته‌های مختلف پزشکی هستند، می‌توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام نمایند. البته برخی از دانشگاه‌های ایالتی برای ارائه این بورسیه به تکنسین‌های پزشکی قوانین خاصی دارند.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟

برای شروع تحصیل در رشته موردنظرتان، باید ویزای تحصیلی آمریکا را به دست بیاورید. متاسفانه در سال‌های اخیر، دریافت ویزای تحصیلی آمریکا برای ایرانیان به کار سختی تبدیل شده است. به طوری که افراد زیادی با وجود داشتن پذیرش از دانشگاه‌های مختلف هنگام دریافت ویزا به درب بسته برخورد می‌کنند. به همین دلیل زمانی که برای ویزای تحصیلی آمریکا درخواست می‌دهید، باید به شرایط دریافت ویزا توجه کنید تا از این مرحله هم با موفقیت عبور نمایید. به طور کلی مهم‌ترین شروط برای دریافت ویزای تحصیلی به شرح زیر است:

  • داشتن تمکن مالی و ارائه مدارک لازم جهت اثبات آن
  • ارائه مدارک هویتی اصلی
  • عدم همکاری با سازمان‌هایی که مورد تایید ایالات متحده آمریکا نیستند
  • دقت در ارائه اطلاعات فرم‌های ثبت درخواست

رعایت نکردن یکی از نکات بالا کافیست تا شما را در هنگام دریافت ویزای تحصیلی دچار مشکل کند. به همین دلیل مرحله ثبت درخواست ویزا را باید با نهایت دقت انجام دهید. همچنین بهتر است که برای انجام این کار از یک وکیل مهاجرت با تجربه کمک بگیرید.

انواع ویزای تحصیلی برای متقاضی

ویزای تحصیلی آمریکا با نام‌های F1، F2 و F3 مشهور است که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند. اگر متقاضی تحصیل رشته پزشکی در آمریکا هستید، باید برای دریافت ویزای F1 در سفارت آمریکا درخواست ثبت کنید. همچنین اگر قصد دارید همراه با همسر یا فرزندانتان به آمریکا مهاجرت نمایید،  ویزای درخواستی برای همراهان شما از نوع F2 خواهد بود.

تحصیل رشته پزشکی در آمریکا

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا

برای تحصیل رشته پزشکی در آمریکا و صدور درخواست ویزا، باید مدارک خاصی را مهیا کنید. بدیهی است که مدارک شما باید از هر نظر کامل باشند، در غیر این صورت درخواست ویزا رد شده که علاوه بر زیان‌های مادی، وقت ارزشمند شما را هدر می‌دهد. به همین دلیل مدارک خود را بر اساس نوع رشته، دانشگاه و ویزا آماده کنید. به طور کلی مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر به همراه عکس پاسپورتی استاندارد
  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاه مورد نظر
  • گواهی سلامت به همراه سایر مدارک پزشکی فرد متقاضی
  • مدارک هویتی ایرانی مانند کارت ملی و شناسنامه با ترجمه رسمی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدارک اثبات تمکن مالی فرد متقاضی برای اساس تعداد نفرات پرونده مهاجرتی

داشتن صداقت در ارائه مدارک دریافت ویزای تحصیلی آمریکا اهمیت بسیار زیادی دارد. به طوری که اگر تنها یکی از اطلاعات فرد به دروغ وارد شود، پرونده کاملا ریجکت یا رد خواهد شد. به همین دلیل در هنگام جمع آوری مدارک نهایت دقت را به خرج دهید.

مدارک جهت دریافت پذیرش

همانطور که در بخش قبلی گفته شد، دریافت ویزای تحصیلی آمریکا نیاز به نامه پذیرش قطعی دانشگاه دارد. همچنین برای دریافت نامه پذیرش نیاز به مدارک معتبری دارید تا بتوانید از این مرحله سخت و چالش برانگیز با موفقیت عبور کنید. البته که دریافت نامه پذیرش علاوه بر مدارک لازم، نیاز به سابقه تحصیلی مناسبی نیز دارد. در هر صورت جهت دریافت نامه پذیرش، داشتن مدارک زیر الزامی است:

  • ارائه اصل و ترجمه رسمی کلیه مدارک تحصیلی دبیرستان فرد متقاضی
  • کسب حداقل نمره زبان موردنیاز در یکی از آزمون های تافل و یا آیلتس
  • مدارک کامل هویتی مانند پاسپورت و شناسنامه
  • توصیه نامه از معلمان مقطع قبلی
  • ارائه انگیزه نامه قوی
  • تکمیل کامل فرم اپلیکیشن
  • فیش واریزی هزینه‌های مربوط به اپلیکیشن فرم

با ارائه مدارک گفته شده در بالا نامه پذیرش دانشگاه‌های آمریکا را به دست خواهید آورد. همچنین جهت ورود به بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل پرستاری مدارک مشابهی را نیاز دارید. دقت کنید که مدارک قبل از ارسال باید به صورت رسمی ترجمه شوند. همچنین دانشگاه‌های آمریکا برای دریافت مدارک و درخواست‌های پذیرش محدودیت زمانی مشخصی دارند.

درآمد پس از تحصیل رشته پزشکی در آمریکا

میزان درآمد پس اتمام تحصیل رشته پزشکی در آمریکا سوال مشترک افراد زیادی است. اما در همین ابتدای این بخش می‌خواهیم بگوییم که درآمد سالانه قابل توجهی در انتظار فارغ التحصیلان این رشته خواهد بود. همچنین از سال 2011 تا 2020 میزان میانگین درآمد سالانه پزشکان آمریکایی حدود 100000 دلار افزایش پیدا کرده است.

البته میزان درآمد سالانه پزشکان، به رشته، تخصص و محل خدمت پزشک ارتباط بسیار زیادی دارد. به طور کلی درآمد پزشکان آمریکایی حدود 250000 تا 470000 دلار در سال است که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود. همچنین با درآمد این چنینی می‌توان طی یک بازه زمانی کوتاه زندگی ایده‌آلی در ایالت‌های مختلف دست و پا کرد.

در میان پزشکان متخصص، متخصصین قلب و عروق و جراحان بیشترین درآمد را دارند که بر اساس آمار سال 2020 حدود 473000 دلار آمریکا به صورت سالیانه است. همچنین جراحان داخلی مانند سیستم گوارش درآمدی بیش از 400000 دلار در سال دارند. ناگفته نماند که سایر متخصصین مانند پزشکان بیهوشی و پوست نیز درآمدش به بیش از 350000 دلار در سال می‌رسد.

رنکینگ دانشگاه‌های آمریکا

افرادی که قصد تحصیل در رشته پزشکی را دارند، به رنکینگ دانشگاه‌های آمریکا اهمیت بسیار زیادی می‌دهند. همچنین بر اساس این رنکینگ توانایی خود را در دریافت پذیرش از دانشگاه‌های مختلف محک خواهند زد. البته که مدرک مراکز آموزشی برتر در رنکینگ دانشگاه‌های آمریکا  می‌تواند موفقیت شغلی پس از تحصیل را نیز کاملا تحصیل کند. به همین دلیل در این بخش رده بندی دانشگاه‌های برتر آمریکا در رشته پزشکی را بررسی خواهیم کرد.

رنکینگ دانشگاه‌های آمریکا در جهان

بر اساس آخرین رده بندی دانشگاه‌ها توسط QS، ده دانشگاه برتر آمریکا در رشته پزشکی و پرستاری در لیست 20 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. همچنین دانشگاه‌های پنسیلوانیا، کلمبیا و کالیفرنیا در این لیست جزو بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای رشته پرستاری هستند. در این بخش جدول رنکینگ دانشگاه‌های آمریکا برای رشته‌های پزشکی را برای شما قرار داده‌ایم تا بیشتر با آن‌ها آشنا شوید.

نام دانشگاه رتبه در جهان

 

( QS )

رتبه در رنکینگ دانشگاه‌های آمریکا
دانشگاه هاروارد 1 1
دانشگاه استنفورد 4 2
دانشگاه جان هاپکینز 5 3
دانشگاه UCLA ( لوس آنجلس ) 7 4
دانشگاه یاله 8 5
انستیتوی ماساچوست 9 6
دانشگاه سانفرانسیسکو 11 7
دانشگاه کلمبیا 14 8
دانشگاه پنسیلوانیا 15 9
دانشگاه دوک 16 10

 

جالب است بدانید که تمامی دانشگاه‌های بالا در رنکینگ دانشگاه‌های آمریکا در برگزاری رشته‌های پزشکی شهرت جهانی دارند. به همین دلیل تقاضای درخواست پذیرش آن‌ها هر ساله بالا بوده و شرایط سختی نیز دارد. ناگفته نماند که تمامی دانشگاه‌ها نام برده شده مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته پرستاری

در بخش قبلی مطلب با بهترین مراکز آموزشی برای تحصیل رشته پزشکی در آمریکا آشنا شدید که سه مورد از آن‌ها برای رشته پرستاری مناسب هستند. در این بخش از مطلب قصد داریم شرایط برنامه تحصیلی دانشگاه‌های کلمبیا، کالیفرنیا و پنسیلوانیا که بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل پرستاری هستند را به شما معرفی کنیم.

دانشگاه کالیفرنیا

بدون شک مدرسه پرستاری UCLA جزو بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل پرستاری است که این رشته را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می‌کند. برای ورود به این رشته در مقطع لیسانس نیاز به GPA با نمره حداقل 3.5 دارید. همچنین ارائه مدرک IGETC برای ثبت نام رشته و دریافت پذیرش الزامی است.

برنامه آموزشی پرستاری در دانشگاه کالیفرنیا به یک سری دروس پیشنیاز وابستگی دارد. به همین دلیل برای دریافت پذیرش باید این دروس را گذرانده باشید. این دروس شامل بیولوژی عمومی، شیمی عمومی، شیمی عمومی، آزمایشگاه آناتومی و فیزیولوژی است که باید حداقل 1 سال تحصیلی آن‌ها را به صورت استاندارد گذرانده باشید.

معرفی دانشگاه پنسیلوانیا برای تحصیل در رشته پرستاری

دانشگاه پنسیلوانیا که رتبه 9 را در رنکینگ دانشگاه‌های آمریکا را دارد، جزو بهترین دانشگاه‌های آمریکایی برای پرستاری است که می‌توانید انتخاب کنید. این دانشگاه برنامه آموزشی خود را با نام MSN برگزار کرده که به نسبت شرایط پذیرش ساده‌ترین دارد. برای ورود به این برنامه تحصیلی باید نمره بالا C در درس‌های فیزیولوژی و آناتومی 1 و 2، میکروبیولوژی و شیمی را در کارنامه داشته باشید. همچنین هزینه تحصیل هر واحد این برنامه آموزشی حدود ساعتی 755 دلار است.

البته این موارد تنها محدودیت‌هایی نیست که برای تحصیل رشته پزشکی در آمریکا و زیر شاخه پرستاری این دانشگاه سر راه شما قرار می‌گیرد. دانشگاه پنسیلوانیا برای سایر پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد این رشته یک محدود دیگر قرار داده که معدل حداقل 3 در 60 واحد درسی است.

دانشگاه کلمبیا

دانشگاه کلمبیا یکی دیگر از مراکز آموزشی برتر است که جزو بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل پرستاری محسوب می‌شود. شاید تصور کنید که محل این دانشگاه کشور کلمبیا در آمریکا جنوبی است، اما باید بدانید دانشگاه آمریکا در نیویورک قرار دارد.

یکی از بزرگترین امتیازهایی که هنگام ثبت درخواست در این دانشگاه به دست می‌آورید، عدم نیاز به معدل بالا است. به همین دلیل کار دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی آمریکا برای شما ساده‌تر خواهد شد. همچنین 89 درصد فارغ التحصیلان رشته پرستاری این دانشگاه مستقیما وارد بازار کار می‌شوند.

آزمون‌های مخصوص تحصیل پزشکی در آمریکا

برای تحصیل رشته پزشکی در آمریکا باید آزمون‌های خاصی را با موفقیت پشت سر بگذارید. همچنین نتیجه شما در این آزمون‌ها کلید ورودتان به دانشگاه‌های برتر در رنکینگ دانشگاه‌های آمریکا خواهد بود. به همین دلیل قصد داریم تا در این بخش از مطلب سایت موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری شما را بیشتر با جزئیات آزمون‌های رشته پزشکی آشنا کنیم. 

آزمون MCAT

به طور خلاصه می‌توان گفت که آزمون MCAT در واقع یک امتحان برای کسب ورودی دانشگاه‌های جهت تحصیل رشته پزشکی در آمریکا است. به همین دلیل برای ورود به مراکز آموزش عالی حتی در رتبه‌های پایین رنکینگ دانشگاه‌های آمریکا باید در آزمون MCAT شرکت نمایید. در این آزمون سطح علمی دانشجویان و توانایی تفکرشان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آزمون MCAT به صورت تستی برگزار شده و شامل چند بخش مختلف می‌شود. در این آزمون مهارت‌های عملی متقاضی در زمینه زبان انگلیسی، فیزیک، شیمی و زیست به چالش کشیده خواهد شد. همچنین در صورتی می‌توانید برای تحصیل رشته پزشکی در آمریکا اقدام کنید که نمره بالای 500 در آزمون به دست آورده باشید. ناگفته نماند که دانشجویان رشته‌های فیزیک، شیمی و زیست شناسی به دلیل دانش بالای خود می‌توانند نتیجه بهترین در این آزمون به دست بیاورند.

آزمون USMLE

اگر قصد دارید تا رشته‌های پزشکی را در کالج‌های آمریکایی آموزش ببینید، باید در آزمون مخصوص انجمن کالج‌های پزشکی شرکت نمایید. این آزمون که USMLE نام دارد، برای تایید مهارت پزشکی دانشجو توسط انجمن کالج‌ها برگزار می‌شود. همچنین این آزمون به صورت دو مرحله‌ای برگزار شده و طی سال‌های تحصیلی باید گذرانده شود.

مرحله اول آزمون در دوره تحصیلی کالج‌های پزشکی آمریکا برگزار شده و تستی است. دانشجویانی که در سال دوم کالج تحصیل می‌کنند، باید مرحله اول آزمون USMLE شرکت نمایند. مرحله دوم آزمون نیز در پس از پایان سال اول دوره کار آموزی برگزار خواهد شد.

اما در مورد آزمون یک نکته بسیار مهم وجود دارد که باید حتما به آن دقت داشته باشید. اگر برای تحصیل رشته پزشکی در آمریکا وارد کالج‌ها شوید و دوره را به پایان هم برسانید، حتما باید نمره قبولی را در دو مرحله‌ی آزمون USMLE به دست بیاورد؛ در غیر این صورت اجازه فارغ التحصیلی و ورود به بازار کار را نخواهید داشت.

سیستم آموزشی رشته‌های پزشکی در آمریکا

کشور آمریکا در تمامی دانشگاه‌ها یک دوره آموزشی مشخص را برای رشته پزشکی دارد. در سال اول این چارت آموزشی، دانشجویان پزشکی برخی از دروس مقدماتی خود را می‌گذارنند. دروس مقدماتی همان فیزیک، شیمی، آناتومی و زیست هستند که جهت ورود به بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل پرستاری باید آن‌ها را گذرانده باشید. شاید تصور کنید که سال اول بیشتر جنبه مقدماتی داشته و سخت نیست، اما دانشجویان پزشکی در این سال باید حجم زیادی از اطلاعات را فرا بگیرند.

در سال‌های دوم و سوم تحصیل رشته پزشکی در آمریکا وارد فاز کارآموزی خواهید شد.. همچنین دانشجو در این سال باید گرایش خود را انتخاب نماید. البته در این سال مطالب ترکیبی از سایر تخصص‌ها مانند اطفال، مغز و اعصاب، روانپزشکی و رادیولوژی نیز وجود دارد. پس از اینکه دانشجو گرایش را انتخاب کرد، وارد دوره رزیدنتی شده و در گرایش مورد نظر تخصص می‌گیرد. البته در برخی از مراکز آموزشی برتر در رنکینگ دانشگاه‌های آمریکا مانند استنفورد، دانشجو باید در سال اول تخصص خود را انتخاب نماید.

هزینه‌های تحصیل رشته پزشکی در آمریکا

باید بگوییم که ورود به رشته پزشکی دانشگاه‌های آمریکایی با هزینه زیادی همراه است. همچنین میانگین شهریه سالانه این رشته حدود دو برابر سایر رشته‌های مهندسی و علوم انسانی بوده و شامل هزینه‌های جانبی بیشتری می‌شود. به عنوان مثال دانشجویان رشته پزشکی باید دروس عملی زیادی را بگذرانند که شهریه آن‌ها بسیار زیاد است.

به طور میانگین برای تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه‌های آمریکایی باید شهریه سالانه حدود 30000 دلار آمریکا را در نظر بگیرید. اما مراکز آموزشی برتر در رنکینگ دانشگاه‌های آمریکا دارای شهریه بیشتری هستند. به عنوان مثال دانشگاه هاروارد و استنفورد، به ترتیب مبلغ 48000 و 75000 دلار را از دانشجویان رشته پزشکی دریافت می‌کنند.

متوسط هزینه‌های زندگی

هزینه‌های زندگی در آمریکا با توجه به ایالت مورد نظر ممکن است که تفاوت کند. به همین دلیل قبل از تخمین هزینه باید ایالت و دانشگاه‌ مورد نظرتان را انتخاب نمایید. اما به طور کلی می‌توان گفت که یک زندگی دانشجویی ماهانه حدود 1000 تا 2000 دلار هزینه دارد.

سخن پایانی

در این مطلب از سایت موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری سعی کردیم تا شما را با صفر تا صد تحصیل رشته پزشکی در آمریکا آشنا کنیم. البته که برای موفقیت در این مسیر باید حساب شده قدم بردارید تا مشکل خاصی برخورد نکنید. اگر برای ورود به بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل پرستاری یا رتبه‌های برتر در رنکینگ دانشگاه‌های آمریکا نیاز به کمک دارید، مشاورین مجموعه در خدمتتان هستند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا