دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
تحصیل رشته پرستاری در آمریکا

تحصیل رشته پرستاری در آمریکا

آخرین بروزرسانی: 27 تیر 1402

آمریکا؛ سکوی پرتابی برای تحصیل در رشته پرستاری

رشته پرستاری یکی از محبوب‌ترین رشته‌هایی است که بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند شرایط شغلی بهتری را تجربه کنند، تلاش می‌کنند تا این رشته را در خارج از کشور دنبال کنند. تحصیل رشته پرستاری در آمریکا یکی از بهترین گزینه‌هایی است که دانشجویان می‌توانند آن را انتخاب کنند و در این کشور مشغول به تحصیل و یا کار شوند. در آمریکا قوی‌ترین برنامه‌های تحصیلی در رشته پرستاری ارائه می‌شود که فرصت خوبی برای دانشجویان است.

تحصیل رشته پرستاری در آمریکا

دانشجویان رشته پرستاری در آمریکا، بسیاری از دانش‌های مرتبط با رشته‌های پزشکی و پیرا پزشکی را به دست می‌آورند که این اطلاعات متنوع در بساری از شرایط مناسب است. پرستاران آمریکایی در بیمارستان‌ها یا کلینیک‌های خصوصی فعالیت می‌کنند، که راهبرد کاری‌شان متمرکز بر خانواده و جامعه است. برای اینکه بتوانید اطلاعات بیشتری نسبت به تحصیل رشته پرستاری در آمریکا کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این متن همراه موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری باشید.

مزایای تحصیل رشته پرستاری در آمریکا

آمریکا مقصدی است که اغلب دانشجویان این کشور را برای افزایش تحصیلات و تجربیات خود انتخاب می‌کنند. همین امر موجب شده تا آمریکا برای تحصیل نسبت به کشورهای دیگر، برتر و شناخته‌تر شود. اما به نظر شما، چرا دانشجویان زیادی، دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور را انتخاب می‌کنند؟ برای اینکه بخواهید برای تحصیل در رشته پرستاری به آمریکا سفر کنید، باید بدانید که تحصیل رشته پرستاری در آمریکا چه مزایایی برای شما دارد. این مزایا عبارتند از:

  • داشتن تکنولوژی بروز در آمریکا (Cutting –Edge)
  • تنوع رشته‌های آموزشی در آمریکا
  • پیشرفت روزافزون دانشجویان در آمریکا
  • داشتن موقعیت‌های تحقیقاتی در آمریکا
  • انعطاف پذیر بودن (Flexibility)
  • بهره برداری از تحصیلات جهانی
  • تضمین شغل برای طولانی مدت
  • ارائه خدمات پشتیبانی به دانشجویان بین‌المللی
  • تجربه زندگی در محوطه دانشگاهی (campus life experience)

نحوه ورود به رشته پرستاری در آمریکا

 شرایط ورود به رشته پرستاری در آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی نسبت به شهروندان این کشور، کمی محدودتر است. به همین دلیل، متقاضیان خارجی که قصد دارند در این رشته محبوب تحصیل کنند، باید مدارک خود را از یک سال قبل برای دانشگاه ارسال کنند و با دانشگاه ارتباط داشته باشند. مدرک تحصیلی دیپلم با نمره خوب و مدرک زبان، از مهم‌ترین مدارکی است که باید برای دانشگاه‌ها ارسال کنید. معمولا برنامه تحصیلی در رشته پرستاری، 4 سال طول می‌کشد که این رشته تقریبا در بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکا تدریس می‌شود.

تحصیل رشته پرستاری در آمریکا

متقاضیان در محیطی مشغول به تحصیل هستند که دانشجویان ترغیب می‌شوند از طریق علم و دانشی که دارند، در زمینه درمان استفاده کنند. برای اینکه بتوانید رشته پرستاری در آمریکا را پشت سر بگذارید، باید بتوانید نمرات خوبی را در درس‌های این رشته دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته پرستاری در آمریکا

به طور معمول برای ورود به رشته‌های تحصیلی مختلف، متقاضیان باید مدارک اولیه تعیین شده را ارائه کنند. همچنین برای اینکه بتوانید تحصیل در رشته پرستاری داشته باشید، علاوه بر ارائه مدارک تعیین شده باید نکاتی را از قبل به یاد داشته باشید. مدارک لازم برای پذیرش رشته پرستاری در آمریکا شامل موارد زیر است:

  • شما باید دیپلم 12 ساله خود را ترجمه شده ارائه کنید (منظور ریز نمرات 12 سال تحصیل در مدرسه است)
  • اصل مدارک هویتی و ترجمه آن‌ها را باید ارائه کنید
  • باید پاسپورت خود را ارائه کنی
  • شما باید توانسته باشید در دیپلم نمره خوبی را کسب کرده باشید
  • شما باید مدارک زبانی آیلتس 6 را ارائه کنید و یا در آزمون‌های زبان TSE و TWE نمره قبولی را کسب کنید
  • در برخی از دانشگاه‌ها، ملاک قبولی در رشته پرستاری کسب نمره بالا در درس‌های زیست شناسی، فیزیک، شیمی و ریاضی است
  • در برخی از دانشگاه‌ها نیاز به مصاحبه به صورت حضوری یا آنلاین دارید

شرایط دریافت ویزای تحصیلی برای رشته پرستاری آمریکا

قبل از اینکه مشغول به تحصیل رشته پرستاری در آمریکا شوید، طبق قوانین مهاجرت فدرال آمریکا باید شرایط اولیه‌ای برای تحصیل در این رشته داشته باشید. برای اینکه بتوانید به عنوان پرستار وارد آمریکا شوید، نیازمند دریافت ویزایی به نام H-1C هستید. برای اینکه بتوانید این ویزا را دریافت کنید، طبق قوانین ایالتی آمریکا، ملزم به پشت سر گذاشتن یک برنامه غربالگری هستید. این برنامه توسط وزارت امنیت آمریکا تایید می‌شود تا صلاحیت پرستاران مشخص شود.

مدارکی که برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا باید داشته باشید

یکی از مهم‌ترین مراحلی که دانشجویان خارجی باید آن را پشت بگذارند، این است که بتوانند ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند. پس از اینکه توانستید نامه پذیرش تحصیل در رشته پرستاری را از دانشگاه مربوطه دریافت کنید، باید برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا اقدام کنید. از جمله مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی عبارتند از:

  • نامه اخذ پذیرش از دانشگاه را ارائه کنید
  • مدارک هویتی خود را ارائه کنید
  • مدارک تحصیلی سال‌های قبل‌تان را باید ترجمه کنید و پس از تایید، آن‌ها را ارائه کنید
  • پاسپورت معتبری را ارائه کنید
  • برای اینکه بتوانید در آمریکا اقامت داشته باشید، باید خوابگاه یا هتل را رزرو کنید و برای دریافت ویزا اطلاعات محل زندگی خود را ارائه کنید
  • ارائه نامه تمکن مالی ( نامه‌ای که نشان می‌دهد از پس مخارج تحصیل‌تان بر می‌آیید)
  • باید هزینه‌های دانشگاه را پرداخت کنید و فیش آن را ارائه کنید
  • باید هزینه‌های ویزا را پرداخت کنید و فیش آن را ارائه کنید

این نکته مهم را بدانید که افرادی که زیر 21 سال سن دارند، می‌توانند خانواده خویش را نیز همراه خود ببرند. همین امر باعث می‌شود که همسر این فرد اجازه کار در این کشور را دریافت کند و فرزندان شخص نیز می‌توانند از مزایای زیادی مانند تحصیل رایگان در این کشور بهره‌مند شوند.

دانشگاه‌های برتر آمریکا برای تحصیل رشته پرستاری

سازمان جهانی بهداشت با ارائه لیستی، 10 مورد از بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل پرستاری را معرفی کرده است. دانشگاه‌های معرفی شده از مدرن‌ترین و مجهزترین دانشگاه‌ها در جهان هستند که توانسته‌اند رنکینگ سطح بالایی را دریافت کنند.

دانشگاه جان‌هاپکینز

تحصیل رشته پرستاری در آمریکا

دانشگاه جان‌هاپکینز (Johns Hopkins University) در سال 1876، با هدف ارائه رشته‌های پرستاری و پزشکی افتتاح شد. این دانشگاه توانسته رتبه اول رنکینگ بهترین دانشگاه‌های آمریکا در 2021 را از آن خود کند. بیشتر از 24 هزار دانشجو در این دانشگاه، به صورت نیمه وقت و پاره وقت مشغول به تحصیل هستند. دانشجویان این دانشگاه علاوه بر یادگیری درس تخصصی پرستاری، برنامه‌های هنری و فرهنگی هم دارند که در کنار تحصیل خود، آن‌ها را فرا می‌گیرند. مرکز شغلی Homewood Career Center از دانشجویان این دانشگاه پشتیبانی می‌کند و به آن‌ها خدمات ارائه می‌کند. دانشگاه جان‌هاپکینز با ارائه برنامه‌های مدرن، توانسته تا رتبه اول را از آن خود کند.

دانشگاه دوک

دانشگاه دوک (Duke University) در سال 1838 ابتدا به عنوان یک مدرسه در دورهام نیویورک افتتاح شد، که توانست با پیشرفت‌های خود، تبدیل به یک موسسه بزرگ آموزشی شود. این دانشگاه به دنبال دانشجویان با استعداد و نوآور است که از طریق ایده‌های خود بتوانند موفقیت کسب کنند. دانشگاه دوک تقریبا تمامی رشته‌های آموزشی محبوب را تدریس می‌کند و بر این باور است که تنها آموزش کافی نیست و باید استعدادهای دانشجویان نیز برای پیشرفت بهتر، ارزیابی شود.

دانشگاه کارولینای شمالی

سومین دانشگاه که توانسته در رنکینگ بهترین دانشگاه‌های آمریکا قرار گیرد، دانشگاه کارولینای شمالی (University of North Carolina) است. این دانشگاه در سال 1887 تاسیس شده که در حال حاضر با 12 کالج مشغول به فعالیت است. بیش از 34 هزار دانشجو در زمینه‌های پرستاری ، پزشکی و دیگر رشته‌ها مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه با داشتن تجهیزات کامل در زمینه پزشکی و پرستاری توانسته‌اند در درمان بیماری‌های خطرناکی نظیر سرطان، موفق شوند. این دانشگاه در سال 2017 توانسته با جذب بیش از 400 کارفرما در آمریکا، آینده شغلی دانشجویان را پس از فارغ‌التحصیلی تامین کند.

دانشگاه پنسیلوانیا

تحصیل رشته پرستاری در آمریکا

 

دانشگاه پنسیلوانیا (University of Pennsylvania) در سال 1740 به عنوان یک مدرسه خیریه در فیلادلفیا ساخته شد. این دانشگاه با ارائه بیشترین میزان بورسیه تحصیلی توانست تا پیشرفت زیادی داشته باشد. دانشجویان خارجی زیر نظر بهترین اساتید پرستاری جهان، در این دانشگاه آموزش می‌بینند. دانشگاه پنسیلوانیا دوره‌های متعددی مانند برنامه‌های PhD را به دانشجویان خارجی ارائه می‌کند. دانشجویان خارجی برای اینکه بتوانند در این دانشگاه تحصیل کنند، باید به مدت یک سال تحصیلی در دانشگاه‌های کشور خود در مقطع دکترا تحصیل داشته باشند. دانشگاه پنسیلوانیا بیش از 1.02 میلیارد دلار در زمینه تحقیق و توسعه پرداخت کرده است و همین امر باعث شده تا به عنوان برترین دانشگاه تحقیقاتی در زمینه‌های پزشکی و پرستاری شود.

دانشگاه اموری

دانشگاه اموری (Emory University) یکی دیگر از بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل پرستاری است. این دانشگاه در سال 1836 افتتاح شد که در حال حاضر می‌توانید در دوره‌های تخصصی، بیش از 70 دوره را انتخاب کنید. دانشگاه اموری با همکاری مرکز علوم بهداشتی Woodruff، موجب شده تا آینده کاری فارغ‌التحصیلان تامین شود. همچنین مرکز شغلی این دانشگاه نیز تلاش می‌کند با استفاده از روش‌های نوآورانه، آینده شغلی دانشجویان را تامین کند و موجب پیشرفت فرد شود. دانشجویان می‌توانند با دانشی که در دانشگاه اموری کسب کرده‌اند، مشغول به کار شوند و سبک زندگی بهتری را تجربه کنند.

دانشگاه ایالتی اوهایو

دانشگاه ایالتی اوهایو (Ohio State University) به عنوان یک دانشگاه در زمینه پزشکی و پرستاری شروع به کار کرد. این دانشگاه بیش از 200 رشته تخصصی در زمینه پزشکی و پرستاری دارد و با مربیان مشهوری که دارد، باعث شده تا در رنکینگ دانشگاه های آمریکا قرار گیرد. اهداف اصلی این دانشگاه در زمینه پرستاری، پزشکی و سلامت غذایی است و با مشاوران خوبی که دارد، باعث شده تا دانشجویان دغدغه زیادی برای پیدا کردن شغل برای آینده خود نداشته باشند.

دانشگاه وسترن رزرو کیس

تحصیل رشته پرستاری در آمریکا

دانشگاه وسترن رزرو کیس (Western Reserve Case University) در سال ۱۸۲۶ افتتاح شد. پردیس پرستاری فرانسیس پین بولتون (FPB) که واقع در این دانشگاه است، توانسته به عنوان یک دانشگاه خوب جهانی شناخته شود و موفقیت زیادی را در زمینه آموزش و تحقیقات پرستاری کسب کند. دانشجویان این دانشگاه از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند و متخصصین حوزه پرستاری می‌توانند در جوامع محلی و جهانی مشغول به کار شوند.

دانشگاه کلمبیا

دانشگاه کلمبیا (Columbia University) یکی دیگر از دانشگاه‌هایی است که در زمینه پرستاری توانسته موفقیت زیادی کسب کند. این دانشگاه به دلیل شهرت جهانی که دارد، باعث شده است تا مشاهیر معروف ایرانی نیز، در این دانشگاه تحصیل کنند. این دانشگاه سهم قابل توجهی را برای رشته پرستاری کنار گذاشته و توانسته است نام خود را به عنوان اولین دانشگاه موفق در زمینه همکاری در رشته پرستاری به همراه سازمان بهداشت جهانی ثبت کند.

مدرک و دوره‌های پرستاری در آمریکا

مدرک تحصیل رشته پرستاری در آمریکا دارای چند سطح است، که این سطح‌ها عبارتند از: دیپلم پرستاری، مدرک کارشناسی، مدرک کارشناسی ارشد و دکترای پرستاری. در بخش دیپلم پرستاری، فرد دانشجو برنامه‌های مبتنی بر بیمارستان یاد می‌گیرد که علاوه بر یادگیری آموزش‌های پرستاری، دانشجویان باید تمرین‌های فراوانی برای این رشته انجام دهند.

تحصیل رشته پرستاری در آمریکا

گرفتن مدرک لیسانس پرستاری در آمریکا حدود 4 سال طول می‌کشد، که این برنامه 4 ساله مجموعه‌ای از برنامه‌های مهارتی است که باعث می‌شود فرد آمادگی و مهارت لازم را کسب کند. دانش آموزانی که دوست دارند برنامه چهارساله کارشناسی پرستاری را به پایان برسانند، می‌توانند در رشته‌های پرستاری پیشرفته، مشاوره پرستاری و مدیریت پرستاری ادامه تحصیل داشته باشند.

برنامه‌های LPN و LVN در آمریکا

برنامه‌های LPN و LVN، برنامه‌های آموزش پرستاری هستند که فرد باید به مدت یک سال آن را پشت سر بگذارد. برنامه LPN به عنوان دیپلم کمک پرستاری یا اصطلاحا پرستاری عملیاتی و برنامه LVN با عنوان پرستاری حرفه‌ای شناخته می‌شود. پرستار LPN یا LVN، مراقبت‌های اولیه مانند داشتن علائم حیاتی بیمار را شناسایی و بررسی می‌کند.

دوره‌های LPN و LVN را می‌توانید در بیشتر کالج‌های آمریکا، پشت سر بگذارید. این دوره‌ها نیازی به کلاس‌های مقدماتی ندارند و می‌توانید به طور مستقیم در این دوره‌ها مشغول به تحصیل شوید. دولت آمریکا همواره به دانشجویان دوره LPN نیاز دارد. پس از اتمام آموزش، دانشجو برای دریافت صدور گواهینامه دولتی باید در امتحان ملی قبول شود.

دوره‌های ADN در آمریکا

دوره‌های ADN که اصطلاحا به آن مدرک کاردانی پرستاری هم می‌گویند، تقریبا بین 15 تا 24 ماه طول می‌کشد. این دوره در بیشتر کالج‌های محلی سرتاسر ایالت متحده ارائه می‌شود، که قبل از شروع دوره‌های ADN باید در کلاس‌های مقدماتی شرکت کنید. پرستاری که توانسته دوره‌های ADN را به راحتی پشت سر بگذارد، می‌تواند فرد بیمار را درمان کند، به افراد دیگر آموزش دهد و می‌توانند به عنوان یک مددکار کمک‌رسان خانواده فرد بیمار باشند.

دوره‌های ADN نیازمند گذارندن کلاس‌های مقدماتی است. دوره‌های ADN تنها در آمریکا در درسترس است و دانشجویان خارجی می‌توانند در این دوره‌ها ثبت نام کنند. پس از اتمام آموزش، دانشجو برای صدور مجوز شورای ملی (NCLEX-RN) برای پرستاری، باید در امتحان ملی قبول شود.

دوره‌های BSN در آمریکا

دوره‌های BSN که اصطلاحا به آن لیسانس علوم پرستاری هم می‌گویند، تقریبا 4 سال طول می‌کشد که در تمامی کالج‌های آمریکا ارائه می‌شود. به عنوان مثال در کالج فلیسین که در ایالت نیویورک است، پرستاران را به استفاده از دانش خود در محیط‌های بهداشتی و شرایط اضطراری تشویق می‌کنند. بعضی از برنامه‌های این دوره به صورت حمایتی برای انتقال کارآموزان به دوره پرستاری است. دوره BSN یکی از محبوب‌ترین دوره‌ها بین دانشجویان بین‌المللی است، زیرا دانشجویان پس از اتمام تحصیل فرصت‌های شغلی خوبی دارند و می‌توانند حقوق زیادی را دریافت کنند.

برنامه‌های MSN در آمریکا

دوره‌های BSN که اصطلاحا به آن کارشناسی ارشد علوم پرستاری هم می‌گویند، تقریبا بین 18 تا 24 ماه طول می‌کشد که در تمامی کالج‌های آمریکا ارائه می‌شود. این دوره پرستاری ترکیبی از چند دوره پرستاری که شامل: فوق تخصص بیهوشی (CRNA)، پرستار متخصص (CRNA) و فوق تخصص مامایی (CNM) است. در این رشته پرستاری فرد توانایی کار در سیستم بهداشت و درمان عمومی و به عنوان پرستار نوزاد، پرستاری از افراد بالغ و پرستار کودکان را دارد.

برنامه‌های CRNA در آمریکا

دوره‌های CRNA که معروف به متخصص بیهوشی است، به طور معمول بین 2 تا 4 سال طول می‌کشد تا فرد بتواند آن را بگذارند. در این دوره‌ها فرد با تکنیک‌های بیهوشی و استفاده از دانش در مشکلات بالینی آشنا می‌شود، که بعد از گرفتن این مدرک تخصصی، فرصت‌های شغلی خوبی را در پیش روی خود دارد.

دوره Doctor of Nursing Practice در آمریکا

آخرین و بالاترین دوره از رشته پرستاری، دوره Doctor of Nursing Practice که اصلاحا به آن دکترای پرستاری می‌گویند. این برنامه آموزشی برای روش‌های تحقیقاتی کاربرد دارد و بیشتر برای تحلیل داده‌های آماری، تاریخی و فلسفه علوم پرستاری تمرکز دارد. دکترای پرستاری بعد از دوره‌های کارشناسی علوم پرستاری گذرانده می‌شود که به طور معمول بین 18 تا 30 ماه زمان می‌برد.

دروس تحصیلی رشته پرستاری در آمریکا

رشته پرستاری مانند هر رشته دیگری، دارای دروس اختصاصی است که فرد باید بتواند آن‌ها را بگذراند. به دلیل ظرفیت کم دانشگاه‌ها و رغابتی که بین دانشجویان وجود دارد؛ فرد باید بتواند نمره خوبی را در دروس کسب کند، تا بتواند فرصت شغلی مناسبی را برای خود ایجاد کند. دروس تحصیل رشته پرستاری که در آمریکا باید بخوانید شامل موارد زیر است:

  • دروس آناتومی و فیزیولوژی
  • دروس بیو شیمی
  • دروس مراقبت از بیمار
  • دروس میکروبیولوژی
  • دروس قوانین سلامت و اخلاق
  • دروس روانشناسی
  • دروس پژوهش پرستاری
  • دروس مقدماتی برای رسیدن به پرستاری حرفه‌ای
  • دروس سیاست بهداشت و درمان
  • دروس تغذیه و بهداشت

هزینه‌های رایج تحصیل رشته پرستاری در آمریکا

هزینه‌های تحصیلی افراد در رشته‌های پرستاری به سطح آموزش و نوع مدرک بستگی دارد. برنامه‌های آموزشی LPN و LVN از کوتاه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین رشته‌های پرستاری به شمار می‌روند. هزینه خرید کتاب‌ها و منابع آموزشی، هزینه تحصیل و گذراندن دوره‌های آموزشی LPN و LVN در دانشگاه‌های دولتی به طور متوسط بین 5 هزار تا 25 هزار دلار می‌باشد که اگر قصد گذراندن این دوره‌ها در دانشگاه‌های خصوصی را داشته باشید، باید مبلغی بین 20 تا 40 هزار دلار را برای این دوره پرداخت کنید.

در دوره‌های کاردانی رشته پرستاری به شما مدرک AND ارائه می‌شود که هزینه تحصیل در یک دانشگاه دولتی چیزی حدود 6 تا 40 هزار دلار است، اما اگر می‌خواهید این دوره را در دانشگاه‌های تخصصی بگذارنید، باید چیزی بین 30 تا 100 هزار دلار پرداخت کنید که میزان این هزینه به محل تحصیل و موقعیت منطقه متفاوت است.

برای برنامه پرستاری BSN باید 4 سال از وقت خود را بگذارید. هزینه‌های خرید کتاب و منابع آموزشی و هزینه‌های تحصیلی برای این برنامه بین 40 تا 200 هزار دلار است که این هزینه‌ها به نوع دانشگاه و منطقه تحصیلی شما بستگی دارد. به دلیل تقضای زیاد افراد به این رشته و آینده شغلی خوبی که دوره BSN دارد، باعث شده تا هزینه‌های زیادی برای این رشته پرداخت شود.

تحصیل رشته پرستاری در آمریکا

 

 اگر به دنبال این هستید که هزینه کمتری را برای این برنامه پرستاری پرداخت کنید، باید مدرک کارشناسی پرستاری داشته باشید، که باعث می‌شود این هزینه به 17 تا 90 هزار دلار کاهش پیدا کند. همچنین اگر می‌خواهید قدیمی‌ترین نوع از مدارک پرستاری شناخته شده در آمریکا، که به دیپلم و آموزش پرستاری به صورت عملی معروف هستند را دریافت کنید، باید مبلغی بین 18 تا 40 هزار دلار را به بیمارستان پرداخت و شروع به گذراندن دوره کنید.

هزینه دوره‌های BSN و BSN تقریبا باهم برابر است و برای اینکه بتوانید این دوره‌ها را پشت سر بگذارید، باید بین 35 تا 75 هزار دلار را خرج کنید که مانند دیگر دوره‌ها، عواملی مانند نوع دانشگاه در این هزینه‌ها تاثیر گذار هستند. نکته مهم این است که دوره BSN دارای 120 اعتبار است که دانشگاه‌ها هزینه‌های مختلفی را برای هر اعتبار دریافت می‌کنند.

هزینه زندگی در آمریکا

در طول زمانی که به دنبال دریافت مدارک تحصیلی و پشت سر گذاشتن دوره‌های تحصیلی هستید، باید به فکر هزینه اقامت و اسکان در آمریکا نیز باشید و این هزینه‌ها را در بودجه اولیه خود لحاظ کنید. تحصیل رشته پرستاری در آمریکا با برآورد هزینه‌های زندگی و تحصیلی امکان پذیر است و اگر فرد دانشجو می‌خواهد که در این هزینه‌ها مشکلی پیدا نکند، باید یک برنامه ریزی منظم برای مدت زمان تحصیل خود داشته باشد تا بتواند بر اساس برنامه، هزینه‌های خود را مدیریت کند.

اگر یک فرد مجرد بخواهد در یکی از شهرهای متوسط آمریکا زندگی مستقل داشته باشد، باید به صورت ماهانه 2400 دلار از سرمایه خود را کنار بگذارد. اگر فرد مجرد بخواهد این میزان از هزینه را به صورت سالانه کنار بگذارد، باید چیزی حدود 29 هزار دلار را صرف این هزینه کند.

حال برای اینکه بتوانید به عنوان دانشجو در آمریکا تحصیل کنید، نیازی به پرداخت هزینه‌های زیاد خانه ندارید و می‌توانید با گرفتن خوابگاه، هزینه‌های خود را کمتر کنید. برای اینکه بخواهید به صورت دانشجویی در آمریکا زندگی کنید، باید چیزی حدود 890 دلار در ماه را برای خوابگاه و 750 دلار برای هزینه‌های معیشی در یک ماه را کنار بگذارید، که چیزی حدود 1640 دلار می‌شود. اما اگر می‌خواهید به همراه خانواده خود به آمریکا بروید ودر رشته پرستاری تحصیل داشته باشید، این هزینه چندین برابر می‌شود. به طور مثال هزینه زندگی برای یک خانواده چهارنفره در ماه چیزی حدود 6800 دلار است.

شرایط کاری رشته پرستاری پس از فارغ‌التحصیلی

یکی از نکاتی که می‌توانیم در مورد آمریکا بیان کنیم، قصدرت اقتصادی این کشور است. همچنین آمریکا به عنوان یک کشور پیشرفته و مدرن، همواره باعث شده تا افراد زیادی این کشور را برای تحصیل و کار انتخاب کنند. آمریکا مانند هر کشور دیگری به نیروی کار ماهر و متخصص نیاز دارد، به همین دلیل برای اینکه این کشور بتواند افراد ماهر را جذب کند، قوانین سخت‌گیرانه زیادی را برای کارکردن اعمال کرده است. به طور مثال در زمینه کادرهای درمانی و بهداشتی، دوره‌های تخصصی را ارائه کرده است و اگر فرد خارجی تحصیلات این کشور را نداشت، باید دوره‌های معادلسازی را پشت سر بگذراند.

از آنجا که تغییرات و پیشرفت زیادی در زمینه‌های پزشکی ایجاد شده است، نیاز روزافزون افراد نیز به رشته‌های سلامت و بهداشت بیشتر شده است که می‌توان به رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری اشاره کرد. فارغ‌التحصیلان در آمریکا این فرصت را دارند که اقامت تحصیلی خود را با بستن قرارداد کاری به ویزای کاری تغییر دهند.

هرچه میزان نرخ بیکاری در یک کشور کمتر باشد، نشان دهنده این است که اقتصاد کشور قوی است و تعداد افرادی آماده به کاری که شغل ندارند، کمتر است. نمودارهای بیکاری در آمریکا نشان می‌دهند که از ماه آپریل 2020 تا ماه مارس 2021، نرخ بیکاری پایین آمده است. در نتیجه می‌توان بگوییم که این سیرنزولی بیان کننده عملکرد موفق دولت آمریکا است.

حقوق پرستاران در آمریکا

شغل پرستاری در آمریکا جزو شغل‌های با درآمد بالا محسوب می‌شود. حال برخی از موارد مانند موقعیت جغرافیایی، بر درآمد پرستاران تاثیر گذار است. دستمزد ساعتی پرستاران در شهرهای کوچک آمریکا چیزی بین 29 دلار و در شهرهای بزرگ این مبلغ چیزی حدود 44 دلار است. اگر بخواهیم این درآمد را به صورت سالانه حساب کنیم، فرد پرستار در شهرهای کوچک آمریکا چیزی حدود 59 هزار دلار را دریافت و در شهرهای بزرگ چیزی حدود 91 هزار دلار در سال را دریافت می‌کند.

میزان این درآمد‌ها به صورت حدودی است و ممکن است بر اساس اتفاقاتی، کم یا زیاد شوند. پنج ایالت آمریکا که می‌توانید بالاترین میانگین حقوق پرستاران را دریافت کنید عبارتند از:

  • هاوایی
  • کالیفرنیا
  • ماساچوست
  • اورگان
  • آلاسکا

میزان مالیات در آمریکا

مالیات دریافتی از سوی دولت فدرال آمریکا، بر اساس مالیات بر درآمد است. میزان مالیات دریافتی در هر شهر متفاوت است. اگر فردی در پرداخت مالیات خود دیرکرد داشته باشد، 2 تا 10 درصد را باید به صورت جریمه پرداخت کند. پرستاران هر شهر که حقوقشان با یکدیگر تفاوت دارد، میزان مالیاتی متفاوتی را باید پرداخت کنند. پرستاران در آمریکا حدود 35 درصد از حقوق خود را صرف پرداخت مالیات می‌کنند.

بورسیه تحصیلی رشته پرستاری در آمریکا

از آنجا کشور آمریکا یکی از پر هزینه‌ترین کشورها برای ادامه تحصیل است، موثرترین راه برای اینکه بتوانید مقداری از هزینه‌ها را کم کنید، اخذ بورسیه تحصیلی است. بورسیه‌های تحصیلی در آمریکا متفاوت هستند که می‌تواند هزینه دوره‌های تحصیل، هزینه کتاب‌ها و منابع آموزشی، هزینه مربوط به اسکان دانشجو و دیگر هزینه‌ها را شامل شود.

 به طور مثال یک شرکت بزرگ پوشاک پزشکی در آمریکا، سالانه 5 نفر از دانشجویان نخبه را بورسیه می‌کند و هزینه‌های تحصیلی افراد را تامین می‌کند. اما شرایطی هم برای دریافت بورسیه تحصیلی برای هر فرد گذاشته است که دانشجو باید حداقل یکی از مدارک دوره LPN و LVN، مدرک RN، دیپلم پرستاری و یا مدرک BSN را داشته باشد.

چگونه بورسیه تحصیلی رشته پرستاری را دریافت کنیم

دریافت بورسیه تحصیلی برای هر دانشگاه یا شرکت متفاوت است، اما به طور کلی از قوانین زیر پیروی می‌کنند:

  • فرد دانشجو باید در مقطع تحصیلی پیشین خود معدل بالا را کسب کرده باشد
  • ارائه اسنادی که نشان می‌دهد فرد از مهارت یا استعداد ویژه‌ای برخوردار است
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی (آیلتس 6.5 یا تافل 60) الزامی است
  • فرد باید مدرک دانشگاهی معتبر را داشته باشد

سوالات متداول

آیا برای تحصیل رشته پرستاری در آمریکا نیازمند اخذ ویزا هستیم؟

در جواب این سوال باید بگوییم بله. شما باید ویزایی به نام H-1C را دریافت کنید.

آیا تحصیل در رشته پرستاری آمریکا، رایگان است؟

تحصیل در آمریکا رایگان نیست، اما با ارائه یک رزومه قوی می‌توانید بورسیه تحصیلی این کشور را دریافت کنید و از تحصیل رایگان استفاده کنید.

 هزینه تحصیل در آمریکا چقدر است؟

رشته پرستاری به بخش‌های مختلفی دسته بندی می‌شود که هزینه تحصیل در هر بخش متفاوت است. به طور کل هزینه‌ها از 30 هزار دلار شروع می‌شود و به 100 هزار دلار می‌رسد که این هزینه بسته به شرایط قرارگیری دانشگاه و نوع دانشگاه متفاوت است.

آیا برای رشته پرستاری باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشیم؟

بله. برای تحصیل در رشته پرستاری باید مدرک زبانی آیلتس داشته باشید. همچنین برخی از مراکز آموزشی ممکن از شما مدرک زبانی TSE و TWE دریافت کنند.

حقوق پرستاران در آمریکا چقدر است؟

به طور میانگین کمترین حقوقی که در آمریکا می‌توانید از شغل پرستاری دریافت کنید 28 هزار دلار و بیشترین حقوق دریافتی 65 هزار دلار در سال است.

تحصیل بدون دغدغه در آمریکا با موسسه مهر آیین مخبری

تحصیل رشته پرستاری در آمریکا مزایای زیادی مانند دستیابی به تکنولوژی و تجهیزات مدرن پزشکی، تامین شغل برای طولانی مدت و دریافت تحصیلات در سطح جهانی را به دنبال دارد. برای اینکه بتوانید در آمریکا تحصیل کنید، باید مدارکی شامل: پاسپورت، مدارک تحصیلی ترجمه شده، مدارک زبان آیلتس و مدارک هویتی خود را ارائه کنید.

اگر قصد دارید که در رشته پرستاری در آمریکا تحصیل کنید، باید ویزایی با نام H-1C دریافت کنید تا شرایط تحصیل در آمریکا برای شما فراهم شود. همچنین می‌توانید از طریق 6 برنامه در آمریکا، اقدام به تحصیل در رشته پرستاری کنید و باعث پیشرفت روز افزون خود شوید.

موسسه مهاجرتی مهر آیین مخبری با سابقه طولانی، تلاش می‌کند تا به شما در امر مهاجرت کمک کند تا فرایند مهاجرت شما به آسانی انجام شود. موسسه مهاجرتی مهر آیین مخبری با ارئه بهترین خدمات در زمینه مهاجرتی، کاری و آموزشی در تلاش است تا بتوانید در آمریکا مشغول به تحصیل رشته پرستاری شوید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا