دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
تحصیل رشته داروسازی در آمریکا

تحصیل رشته داروسازی در آمریکا

آخرین بروزرسانی: 26 تیر 1402

 تحصیل در رشته داروسازی آمریکا می‌تواند آینده‌ای روشن را برای شما ایجاد کند. اما با هزینه‌های شهریه دانشگاهی در آمریکا آشنایی دارید؟ در ادامه این مطلب از موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری قصد داریم تا تحصیل رشته داروسازی در آمریکا را مورد بررسی قرار دهیم.

کشور آمریکا یک کشور مناسب برای تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی و در انواع رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی به شمار می‌رود. این کشور همواره انواع بورسیه‌های تحصیلی را برای متقاضیان تحصیل در این کشور در نظر گرفته است. شایان ذکر است که دانشگاه‌های کشور آمریکا همواره در لیست برترین دانشگاه‌های جهان حضور داشته‌اند و تحصیل در دانشگاه‌های این کشور می‌تواند از جهات مختلفی مانند اعتبار مدرک تحصیلی حائز اهمیت باشد.

تحصیل رشته دارسازی در آمریکا

نکاتی که متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آمریکا باید بدانند

همانطور که گفته شد، کشور آمریکا برای متقاضیان تحصیل در این کشور امتیازات مختلفی را در نظر گرفته است. البته در نظر داشته باشید که شما برای تحصیل در آمریکا تنها نباید به این امتیازات دقت کنید. بلکه در کشور آمریکا، برای متقاضیان تحصیل در این کشور شرایط مختلفی تعیین شده است که از این رو بسیاری از آن‌ها ورود بسیاری از دانشجویان بین‌المللی را ممنوع می‌کنند. یکی از این شرایط، شرط معدل تحصیلی است.

پذیرش برای تحصیل در کشور آمریکا تنها بر اساس داشتن شرایط عمومی صورت نمی‌گیرد. همانطور که گفته شد، دانشگاه‌های کشور آمریکا از بالاترین سطح علمی برخوردار هستند و از این رو تنها دانشجویان برتر و مستعد برای پیشرفت را پذیرش می‌کنند. برای این منظور، برای دانشجویان بین‌المللی فیلترهای مختلفی در نظر گرفته شده است که داشتن معدل بالا یکی از این شرایط است. در ادامه به انواع شرایط پذیرفته‌شدن در کشور آمریکا خواهیم پرداخت.

اقتصاد کشور آمریکا

برای تحصیل در کشور آمریکا تنها نباید به امکانات تحصیلی این کشور توجه کنید. بلکه باید شرایط اقتصادی این کشور و ایالت‌های مختلف آن را هم در نظر بگیرید. به عنوان مثال، باید برای تحصیل در کشور آمریکا از ارزش مالی این کشور مطلع باشید تا در هنگام تبدیل ارز به مشکل بر نخورید. دلار آمریکا یکی از باارزش‌ترین و رایج‌ترین ارزهای جهان است. همچنین اقتصاد کشور آمریکا دارای نرخ تورم پایینی است و از این رو شما به عنوان یک دانشجو گرانی زیادی را تجربه نخواهید کرد.

بورسیه تحصیلی

بورسیه تحصیل یکی از سیاست‌های کشور آمریکا برای جذب دانش‌آموزان بین‌المللی است. از این رو دانشجویان بساری تمایل دارند تا برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور آمریکا اقدام کنند. بورسیه چند نوع است که بورسیه نیمه و کامل دو نوع از معروف‌ترین و رایج‌ترین انواع بورسیه تحصیلی در آمریکا و جهان هستند. در ادامه به صورت جداگانه درباره انواع بورسیه‌های تحصیلی در کشور آمریکا صحبت خواهد شد.

سیاست کلی آمریکا درباره مهاجرت تحصیلی به این کشور

همانطور که گفته شد، تحصیل در کشور آمریکا می‌تواند از جهات مختلفی حائز اهمیت باشد. به عنوان مثال، زندگی در یک کشور جهان اولی و با اقتصادی قوی و همواره مثبت می‌تواند یه امتیاز برای شما به شمار برود. اما باید در نظر داشته باشید که در گذشته کشور آمریکا برای ایرانیان متقاضی تحصیل در این کشور مشکلات متعددی را ایجاد کرده بود.

در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، ورود ایرانیان به این کشور ممنوع شد اما با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید، این امکان برای ایرانیان متقاضی تحصیل رشته داروسازی و یا دیگر رشته‌ها در آمریکا فراهم شده است تا بتوانند با اخذ ویزای تحصیلی به این کشور سفر کنند و اقامت داشته باشند.

تحصیل رشته داروسازی در آمریکا

تحصیل در مقطع داروسازی می‌تواند آینده‌ای روشن را برای دانشجو به همراه داشته باشد. اما اگر به دنبال یک بازار کار حرفه‌ای با حقوقی عالی می‌گردید، بد نیست به کشور آمریکا توجه داشته باشید. این کشور همواره برای دانشجویان داروسازی امکانات متنوعی را در نظر گرفته است تا بتوانند در کشور آمریکا تحصیل و زندگی کنند.

تحصیل رشته داروسازی در آمریکا

یکی از مواردی تحصیل رشته داروسازی در آمریکا را حائر اهمیت می‌کند، امکان کار در حین تحصیل است. شما به عنوان یک دانشجوی داروسازی و یا هر رشته دیگری این امکان را خواهید داشت تا بتوانید در این کشور به صورت نیمه‌وقت کار و در برخی موارد و مقاطع تحصیلی نیز تمام‌وقت کار کنید.

همچنین باید در نظر داشت که در کشور آمریکا این امکان وجود خواهد داشت دانشجویان بتوانند پس از تحصیل کار دائمی پیدا کنند و اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. البته این موارد در گرو تحصیل با معدل و سطح علمی بالا هستند. پس فراموش نکنید که باید برای کسب معدل بالا، تمام تلاش خود را کنید.

رشته داروسازی در کشور آمریکا از اهمیت بسیاری برخوردار است و به همین دلیل، شما می‌توانید برای تحصیل در این رشته، راحت‌تر از دیگر رشته‌ها ویزای تحصیلی را دریافت کنید. لازم به ذکر است که در کشور آمریکا رشته داروسازی در انواع مقاطع تحصیلی تدریس می‌شود.

مزایای تحصیل داروسازی در کشور آمریکا

همانطور که گفته شد، تحصیل در کشور آمریکا این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید در کنار تحصیل، کار هم بکنید و برای مخارج زندگی خود برنامه‌ریزی داشته باشید. البته اگر بتوانید بورسیه تحصیلی این کشور را هم دریافت کنید، هزینه‌های زندگی برای شما بسیار کمتر خواهند شد و از این رو شما می‌توانید راحت‌تر امورات خود را سپری کنید.

یک داروساز در کشور آمریکا از حقوق بالایی بهره می‌برد و از این رو برای ساخت زندگی رویای خود، مشکلی نخواهد داشت. البته در نظر داشته باشید که در این کشور نرخ میانگین درآمد داروسازان بالا است و شما در ابتدا کار ممکن است نتوانید به اندازه‌ای که تصور می‌کنید، حقوق و مزایا دریافت کنید.

مزایای تحصیل داروسازی در آمریکا

تحصیل رشته داروسازی با اخذ ویزای تحصیلی آمریکا می‌تواند به این دلیل حائز اهمیت باشد که در این کشور دروس با بالاترین سطح علمی تدریس می‌شوند و از این رو شما به عنوان یک دانشجو این اطمینان را خواهید داشت که دروس خود را به بهترین نحو ممکن یاد می‌گیرید.

شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا

همانطور که گفته شد، دانشگاه‌های کشور آمریکا از سطح بالایی برخوردار هستند و از این رو نیز برای متقاضیان تحصیل در این کشور هم شرایط مختلفی را در نظر گرفته‌اند. به عنوان مثال، شما به عنوان یک متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های کشور آمریکا باید مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی با حداقل معدل 16 داشته باشید.

همچنین با توجه به زبان رسمی این کشور یعنی انگلیسی و تدریس به این زبان، باید مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 هم داشته باشید. به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی بد نیست بدانید که تقریبا هیچکدام از دانشگاه‌های کشور آمریکا رایگان نیستند و شما به عنوان یک دانشجو باید حدودا 37 هزار دلار در هر ترم بابت تحصیل رشته داروسازی در آمریکا بپردازید. البته بد نیست بدانید که برای پذیرفته شدن در این رشته در کشور آمریکا نیازی به شرکت در آزمون ورودی نخواهید داشت.

مدت زمان تحصیل در رشته داروسازی در مقاطع مختلف

تحصیل رشته داروسازی در آمریکا بر عکس کشور ایران، به صورت پیوسته و 7 ساله نخواهد بود. بلکه شما ابتدا می‌توانید با 4 سال تحصیل در دانشگاه‌های این کشور در رشته داروسازی، مدرک کارشناسی آن را دریافت کنید. ضمنا در نظر داشته باشید که برای گذراندن تحصیلات تکمیلی و رسیدن به سطح دکترا باید در حدود 6 سال در این رشته تحصیل کرد.

دروس ارائه شده در هنگام تحصیل رشته داروسازی در آمریکا

برای تحصیل درشته داروسازی در کشور آمریکا باید به خوبی با درس شیمی آشنایی داشته باشید. درس شیمی پایه کار داروسازی است و در این رشته به صورت تخصصی به آن پرداخته خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که داروسازی تنها به شیمی ختم نمی‌شود. درس فیزیک نیز یکی دیگر از رشته‌هایی است که شما می‌توانید در این رشته آن را بخوانید. اگرچه فیزیک به صورت تخصصی در رشته داروسازی تدریس نخواهد شد.

از دیگر دروسی که در رشته داروسازی می‌تواند تدریس شود، زیست‌شناسی است. یک داروساز با تکیه بر این درس می‌تواند قرص را مورد بررسی قرار بدهد. همچنین شما باید سر رشته‌ای هم از روانشناسی برای ساخت قرص‌های اعصاب و روان داشته باشید. ضمنا یک داروساز هم باید به طور سطحی دانش ریاضیات خود را بالا ببرد. لذا در دانشگاه‌های کشور آمریکا تمام دروس ذکر شده تدریس خواهند شد.

به طور خلاصه لیست درس های رشته داروسازی در آمریکا به شرح زیر می‌باشد:

  • دروس پایه:
    • بیوشیمی
    • شیمی آلی
    • شیمی معدنی
    • فیزیک
    • آمار
    • زیست شناسی سلولی و مولکولی
    • آناتومی و فیزیولوژی
    • فارماکولوژی
    • سم شناسی
  • دروس تخصصی:
    • داروسازی بالینی
    • داروسازی بیمارستانی
    • داروسازی جامعه نگر
    • فارماکوتراپی
    • داروسازی قانونی
    • مدیریت داروخانه
    • اخلاق داروسازی

لازم به ذکر است که این لیست دروس ممکن است بسته به دانشگاه و برنامه تحصیلی متفاوت باشد.

معرفی برترین دانشگاه‌های کشور آمریکا برای تحصیل در رشته داروسازی

برای تحصیل در کشور آمریکا بد نیست بدانید که دانشگاه‌های این کشور به دو دسته ایالتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. تفاوت عمده این دو دانشگاه در امکانات رفاهی و اختصاصی است. همچنین شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه‌های ایالتی هزینه‌ای کمتر را به همراه خواهد داشت و شما می‌توانید برای تحصیل در هر دو نوع دانشگاه‌ها اقدام کنید. در ادامه قصد داریم تا بهترین دانشگاه‌‍‌های آمریکا برای تحصیل را معرفی کنیم.

دانشگاه ام آی تی

موسسه فناوری ماساچوست که به اختصار هم ام آی تی نامیده می‌شود، یک دانشگاه خصوصی است و استادان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه موفق شده‌اند تا جایزه‌های بسیاری را کسب کنند. دانش‌آموختگان و استادان دانشگاه ام آی تی موفق به کسب بیش از 97 جایزه نوبل و 26 جایزه تورینگ شده‌اند. همچنین در میان لیست افتخارات این دانشگاه 8 مدال فیلدز نیز دیده می‌شود.

بسیاری از دانش‌آموختگان دانشگاه ام آی تی، افرادی بودند که در سرنوشت کشور آمریکا تاثیر مستقیم و غیر مستقیم داشته‌اند. شما نیز با تحصیل رشته داروسازی در آمریکا آن هم در دانشگاه ام آی تی، آینده خود را تضمین کنید و در میان این لیست دیده شوید.

دانشگاه خصوصی استنفورد

دانشگاه استنفورد یکی از برترین دانشگاه‌های کشور آمریکا است که می‌توان آن را برای تحصیل رشته داروسازی انتخاب کرد. در این دانشگاه خصوصی انواع دروس مرتبط با رشته داروسازی ارائه می‌شوند و از این رو یک دانشجو هیچ دغدغه‌ای برای یادگرفتن دروس رشته مورد نظر خود نخواهد داشت.

دانشگاه استنفورد در ایالت کالیفرنیا واقع شده است و توانسته است توسط مجله تایمز به رتبه دومین دانشگاه برتر کشور آمریکا در سال 2021 دست پیدا کند. اگرچه برخی نشریه‌های دیگر این نظر را ندارند و این دانشگاه را تنها به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های دنیا و آمریکا می‌شناسند.

دانشگاه هاروارد؛ برترین دانشگاه آمریکا

دانشگاه هاروارد واقع در ماساچوست آمریکا این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید در بالاترین سطح ممکن تحصیل کنید. این دانشگاه برترین دانشگاه کشور آمریکا شناخته شده است و همچنین در رتبه سوم برترین دانشگاه‌های جهان نیز قرار دارد. لذا می‌توان از هاروارد به عنوان اولین اولویت برای تحصیل در کشور آمریکا نام برد.

تحصیل داروسازی در آمریکا

این دانشگاه در سال‌های اخیر مقالات بسیاری را در انواع زمینه‌ها از جمله داروسازی منتشر کرده است و از استادان مشهور و مجربی هم بهره می‌برد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برترین دانشگاه آمریکا یعنی هاروارد، به وب‌سایت آن مراجعه کنید.

دانشگاه کالتک؛ مناسب برای تحصیل رشته داروسازی در آمریکا

دانشگاه کلتک که به اختصار موسسه فناوری کالیفرنیا نامیده می‌شود، درست مانند بسیاری از دیگر دانشگاه‌های آمریکا، یک دانشگاه خصوصی است و برای تحصیل در رشته داروسازی می‌تواند بسیار مناسب باشد. عضوهای هیئت علمی این دانشگاه دانشمندها معروف آمریکایی هستند.

دانشگاه بالارده شیکاگو

دانشگاه شیکاگو یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور آمریکا با بیش از 120 سال قدمت است که می‌تواند برای تحصیل رشته داروسازی در آمریکا بسیار مناسب باشد. تحصیل در دانشگاه شیکاگو به این دلیل می‌تواند حائز اهمیت باشد که این دانشگاه یکی از سطح بالاترین دانشگاه‌های آمریکا است. بیش از 82 جایزه نوبل برای انواع زمینه‌ها از جمله داروسازی در تاریخ توسط این دانشگاه دریافت شده است و از این رو می‌توان به سطح علمی بالای دانشگاه شیکاگو اطمینان کرد.

تحصیل رشته داروسازی در آمریکا در دانشگاه پرینستون

دانشگاه پرینستون یک دانشگاه خصوصی در ایالتئ نیوجرسی آمریکا است که می‌توان آن را برای تحصیل در رشته داروسازی برگزید. این دانشگاه به نوعی خانه آلبرت آنشتین و اکنون نیز دروس بر حسب مطالعات او تدریس می‌شوند. این دانشگاه اکنون بیش از 65 جایزه نوبل در انواع زمینه‌ها از جمله داروسازی دریافت کرده است و از این رو می‌توان این دانشگاه را به عنوان یک انتخاب مناسب برگزید.

دانشگاه ییل؛ یکی از برترین‌ها برای تحصیل رشته داروسازی در آمریکا

دانشگاه خصوصی Yale این امکان را به شما می‌توانید تا بتوانید در آن برای تحصیل رشته داروسازی در آمریکا اقدام کنید. شما با تحصیل در این دانشگاه مدرکی با اعتبار بین‌المللی دریافت خواهید کرد که در تمام دنیا شناخته شده خواهد بود.

دانشگاه ییل در سال 2020 توانست رتبه هفدهم برترین دانشگاه‌های جهان و نهم در رنکینگ برترین دانشگاه‌های آمریکا را کسب کند. از نمونه فعالیت‌های داروسازی در این دانشگاه می‌توان به آزمایش شیمی‌درمانی برای اولین بار در دانشگاه ییل اشاره کرد.

دانشگاه سانفرانسیسکو؛ یک انتخاب مناسب

نوبت به بررسی دومین دانشگاه برتر کشور آمریکا می‌رسد. دانشگاه سانفرانسیسکو یک دانشگاه خصوصی است که می‌تواند برای تحصیل در تمام مقاطع رشته داروسازی مناسب باشد. تحصیل در کشور آمریکا آن هم در دانشگاه سانفرانسیسکو می‌تواند آینده‌ای درخشان را برای شما به همراه داشته باشد. چرا که این دانشگاه در کنار دانشگاه کالیفرنیا در رتبه یازدهم برتر دانشگاه‌های کشور آمریکا قرار دارد.

دانشگاه سانفرانسیسکو برای داروسازی

دانشگاه میشیگان؛ یکی از بهترین انتخاب‌ها

دانشگاه میشیگان همانطور که از نامش پیداست در ایالت میشیگان کشور آمریکا واقع شده است. از این دانشگاه به عنوان سومین دانشگاه در رنکینگ دانشگاه‌های آمریکا یاد کرد. همچنین این دانشگاه موفق شده است تا رتبه بیستم برترین دانشگاه‌های جهان از آن خود کند. دانشگاه میشیگان یک دانشگاه دولتی بوده و بدیهی است که هزینه تحصیل در این مدرسه کمتر از دیگر مدارس خصوصی آمریکا خواهد بود.

دانشگاه دولتی کالیفرنیا

دانشگاه کالیفرنیا، دانشگاهی دولتی است که در کنار دانشگاه سانفرانسیسکو به عنوان سومین دانشگاه برتر کشور آمریکا شناخته شده است. لذا تحصیل در رشته‌های پیراپزشکی به خصوص داروسازی، در این دانشگاه بالارده می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. این دانشگاه اشتراکا با دانشگاه سانفرانسیکسو در رتبه یازدهم برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد. اما تفاوتی که میان این دو دانشگاه به چشم می‌خورد، خصوصی بودن دانشگاه سانفرانسیسکو و دولتی بودن دانشگاه کالیفرنیا است.

دانشگاه بزرگ نیویورک

دانشگاه خصوصی نیویورک نیز یکی دیگر از دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته داروسازی در آمریکا به شمار می‌رود. این دانشگاه یکی از سطح بالاترین دانشگاه‌های جهان است و همچنین دانشجویان بسیاری نیز سالانه در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. این دانشگاه در سال 2020 در حدود 41 هزار دانشجو داشت و 6755 نفر هم هیئت علمی این دانشگاه را تشکیل می‌دهند. این دانشگاه شاید به اندازه دانشگاه‌های هاروارد و یا کالیفرنیا قوی نباشد، اما نام آن در سال‌های اخیر توسط نشریه‌های مختلف در میان 40 دانشگاه برتر جهان برده شده است.

دانشگاه خصوصی پنسیلوانیا

اگر قصد تحصیل رشته داروسازی در آمریکا و در یکی از برترین دانشگاه‌های این کشور را دارید، دانشگاه پنسیلوانیا می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. این دانشگاه در ایالت پنسیلوانیا قرار دارد و یک دانشگاه خصوصی تلقی می‌شود. این دانشگاه اولین دانشگاهی در آمریکا بود که توانست همزمان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی را ارائه بدهد.

در سال 2010 این دانشگاه موفق شد تا خود را در میان 5 دانشگاه برتر تحقیقاتی کشور آمریکا قرار بدهد. دانشگاه پنسیلوانیا یکی از پرافتخارترین دانشگاه‌های کشور آمریکا هست و در 10 سال اخیر، نه نفر از استادان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه موفق شده‌اند تا جایزه نوبل را به دست بیاورند.

انواع مختلف بورسیه‌های تحصیلی در کشور آمریکا و بنیادهای ارائه دهنده

بورسیه تحصیلی به نوعی سرمایه‌گذاری دولت آمریکا و یا موسسات خصوصی این کشور روی افراد است که در آینده‌‎ای نه چندان دور، بازده‌ای پر سود را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت. بدین صورت که شما تعهد می‌دهید تا پس از دوره تحصیلی خود، برای دولت و یا آن‌ موسسه خدمت کنید.

پیش‌تر درباره بورسیه تحصیلی صحبت شد و گفته شد که بورسیه‌ها دو نوع رایج تام یا نیمه دارند. بورسیه کامل یا تام، همانطور که از نامش پیداست، تمام هزینه‌های تحصیل در این کشور را برای دانشجو پوشش خواهد داد و حتی در برخی موارد نیز مبلغی را به عنوان هزینه مخارج ماهانه پرداخت می‌کند.

نوع دیگر بورسیه، بورسیه کمک هزینه و یا نیمه است. این نوع بورسیه می‌تواند موارد مختلفی را شامل شود و از این رو باید با توجه به دانشگاه‌خود برای دریافت اطلاعات بیشتر دربراه این نوع بورسیه اقدام کنید. به عنوان مثال، برخی دانشگاه‌ها تنها هزینه شهریه را تحت پوشش قرار می‌دهند و برخی دیگر برای تمام هزینه‌های دانشگاهی تسهیلاتی را در نظر می‌گیرند.

بورسیه تحصیلی “به اینجا خوش آمدید”

برای تحصیل در آمریکا بورسیه‌های متنوعی در نظر گرفته شده‌اند. اولین نوع بورسیه تحصیلی، You Are Welcome Here است. در واقع، این بورسیه ضمانت‌کننده تحصیل شما در این کشور خواهد بود و تمام دانشجویان بین‌المللی در تمام رشته‌ها شامل این بورسیه می‌شوند.

بورسیه ابی رود

نوع دیگر بورسیه، Abbey Road است. این بورسیه مناسب برای دانشجویان رشته‌های مختلف هنر و زبان است. به عبارتی دیگر، این بورسیه، 1000 دلار در هر ترم به دانشجویان رشته‌های ذکر شده اعطا می‌کند و از این رو می‌تواند کمک‌ هزینه‌ای برای محصلین این رشته‌ها باشد. البته بد نیست بدانید که در ترم‌های تابستانی نیز دانشجویان می‌توانند از این بورسیه استفاده کرده و کمک 500 دلاری دریافت کنند.

بورسیه بنیاد جوایز رهبری جامعه مدنی

بورسیه جوایز رهبری جامعه مدنی نیز یکی دیگر از انواع بورسیه است برای تحصیل رشته داروسازی در آمریکا در نظر گرفته شده است. این بورسیه کمک هزینه در تمام هزینه‌های زندگی و تحصیل خواهد بود و تنها دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد را پوشش خواهد داد. همچنین تنها برخی از اتباع هم می‌توانند از این بورسیه استفاده کنند.

بورسیه اوتیسم دیوید

بورسیه اوتیسم دیوید، همانطور که از نامش پیداست، برای دانشجویان مبلتا به انواع بیماری‌های اوتیسم است و برای تحصیل آن‌های در تمام مقطع و انواع رشته‌ها، کمک هزینه هزار دلاری برای هر ترم معین شده است.

بورسیه کمک هزینه تحصیلی

نوع دیگری از بورسیه که کمک هزنیه تحصیلی نام دارد، تنها به 3 نفر از دانشجویان بومی و بین‌المللی آمریکا اعطا خواهد شد و می‌تواند تا سقف 2 هزار دلار را برای این افراد پوشش بدهد. لازم به ذکر است که بورسیه‌های دیگری نیز وجود دارند اما مواردی که ذکر شدند، پرطرفدارترین آن‌ها بودند.

هزینه تحصیل رشته داروسازی در کشور آمریکا

کشور آمریکا کشوری است که از لحاظ هزینه زندگی و تحصیل در رده بالایی قرار دارد و هرکسی توان پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل در این کشور را ندارد. لذا در این بخش قصد داریم تا هزینه‌های تحصیل رشته داروسازی در آمریکا به طور متوسط برای شما بیان کنیم.

هزینه تحصیل در کشور آمریکا برای دانشجویان داخلی در بازه قیمتی 3 هزار الی 20500 دلار است. این میزان تفاوت قیمت نیز به تفاوت در امکانات و خصوصی یا ایالتی بودن مدرسه بر می‌گردد. البته در نظر داشته باشید که این نرخ برای دانشجویان بین‌المللی افزایش پیدا خواهد کرد. برای دانشجویان خارجی نرخ شهریه در حدود 10 هزار تا 33 هزار دلار قرار دارد. ضمنا بد نیست بدانید که در این کشور شما به عنوان یک دانشجو باید مبلغ حدودا هزار دلار را هم برای هزینه‌های زندگی کنار بگذارید.

حقوق دریافتی یک داروساز در آمریکا

کشور آمریکا بسیار به افراد متخصص اهمیت می‌دهد. از این رو برای جذب این افراد جهت کار وزندیگ در این کشور، شرایط ویژه‌ای مانند حقوق بالا را برای آن‌ها در نظر گرفته است. یک داروساز در کشور آمریکا بسته به مهارت و سابقه کار خود می‌تواند حقوق بالایی را دریافت کند.

همانطور که گفته شد، شما به عنوان یک دانشجو این امکان را دارید تا در حین تحصیل خود، کار کنید. یک دانشجوی رشته داروسازی در کشور آمریکا این امکان را دارد تا بتوانید به ترتیب 10، 20 یا 30 ساعت در هفته را کار کند. البته این ساعت میزان کار وابسته به مقطع تحصیلی است. بدین معنی که دانشجوی کارشناسی 10 ساعت، دانشجوی ارشد و دانشجوی دکترا می‌توانند 30 ساعت کار کنند. درآمد یک داروساز حرفه‌ای در کشور آمریکا نیز سالانه در حدود 95 هزار دلار خواهد بود.

نرخ بیکاری در کشور آمریکا

نرخ بیکاری یکی از شاخص‌هایی است که متقاضیان مهاجرت تحصیلی باید به آن دقت کنند. نرخ بیکاری در کشور آمریکا در سال گذشته در حدود 5.79 درصد بوده است. این در حالی است که پایین‌ترین نرخ بیکاری در دنیا 3.68 درصد بوده است. لذا در کشور آمریکا می‌توان به راحتی کار مورد علاقه خود را پیدا کنید.

انواع مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کشور آمریکا

برای تحصیل رشته داروسازی در آمریکا و اخذ ویزای تحصیلی این کشور باید مدارکی را آماده کنید و ارائه بدهید. اولین قدمی که باید برای اخذ ویزیا تحصیلی کشور آمریکا برداشت، ثبت درخواست پذیرش در دانشگاه مورد نظر است. لازم به ذکر است که دانشگاه مورد نظر شما باید توسط سازمان SEVP به تایید برسد. پس از دریافت پذیرش تحصیلی و به تایید رسیدن دانشگاه توسط سازمان مربوطه، باید مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا را آماده کنید. ویزای تحصیلی قابل اعطا در کشور آمریکا از نوع F-1 است. لازم به ذکر است که باید در جمع‌آوری مدارک، نهایت دقت لازم را به خرج بدهید و از هرگونه اشکال احتمالی اجتناب کنید.

یکی از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کشور آمریکا، مدارک هویتی است. بدین معنی که شما باید تمام مدارک هویتی خود اعم از شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه را ارائه کنید. همچنین باید نامه پذیرش از سوی دانشگاه را هم به سفارت این کشور تحویل بدهید.

یکی دیگر از مواردی که باید به همراه داشته باشید و به سفارت آمریکا تحویل دهید، مدارک تحصیلی گذشته به همراه ترجمه کامل و رسمی و کارنامه ریز نمرات است. ضمنا باید دولت آمریکا را از تمکن مالی خود مطمئن سازید. در آخر نیز باید عکس پرسنلی تمام رخ جدید از خود را ارائه بدهید.

تنها ویزای مناسب برای تحصیل رشته داروسازی در کشور آمریکا در تمام مقاطع

تنها ویزایی که می‌تواند برای تحصل داروسازی در کشور آمریکا مناسب باشد، ویزای F-1 است. این ویزا مخصوص ورود به کالج‌ها، دانشگاه‌ها، دبیرستان‌ها، مدارس ابتدایی خصوصی و سمینارها مورد استفاده قرار می‌گیرد و از این رو به عنوان مشهوترین نوع ویزا نیز شناخته می‌شود. شما می‌توانید با دریافت این ویزا برای تحصیل در آمریکا اقدام کنید و اگر هم قصد همراهی خانوادتان را دارید، باید برای دریافت ویزای همراه اف 2 اقدام کنید. لازم به ذکر است که ویزای همراه تنها همسر و فرزندان زیر 21 سال را شامل خواهد شد.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در آمریکا

سوالات متداول

تحصیل رشته داروسازی در آمریکا می‌تواند آینده‌ای روشن را برای شما رقم بزند. اما در این میان، فرآیند گیج‌کننده آن باعث می‌شود تا ابهاماتی گریبان‌گیر شما شود. لذا در این بخش قصد داریم تا به سوالات متداول شما درباره تحصیل دار‌وسازی در کشور آمریکا و ویزای تحصیلی این کشور پاسخ بدهیم.

امکان تحصیل رایگان رشته داروسازی در کشور آمریکا وجود دارد؟

دریافت بورسیه تحصیلی کامل آن هم در رشته داروسازی در کشور آمریکا بسیار به ندرت انجام می‎‌شود و بیشتر بورسیه‌ها تنها کمک‌هزینه‌ای برای تحصیل خواهند بود.

ظرفیت پذیرش رشته داروسازی در دانشگاه‌های آمریکا به چه صورت است؟

پذیرش در رشته داروسازی برای اتباع خارجی در کشور آمریکا بسیار کم است و تنها افرادی که توانایی بالایی در این رشته داشته باشند، جذب خواهند شد.

هزینه کلی تحصیل در آمریکا چقدر است؟

به طور کلی هزینه تحصیل در کشور آمریکا به شریاط مختلفی بستگی دارد و با توجه به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی در حدود 22 هزار تا 70 هزار دلار خواهد بود.

مدت زمان تحصیل در رشته داروسازی در آمریکا چقدر است؟

زمان تحصیل کامل تا رسیدن به مدرک دکترا در کشور آمریکا در حدود 6 سال است.

معادل‌سازی مدرک داروسازی در کشور آمریکا به چه نحوی انجام می‌شود؟

برای معادل‌سازی مدرک باید از طریق آزمون‌هایی که به شرح زیر هستند، اقدام کرد:

  • IELTS
  • TOEFL
  • IBT
  • Foreign Pharmacy Grasduate Equivalency Examination (FPGEE)

میانگین درآمد داروسازان در کشور آمرکیا چقدر است؟

میانگین درآمد داروسازان در کشور آمریکا در حدود 95 هزار دلار در سال است.

پیدا کردن کار در حین و پس از تحصیل به چه صورت است؟

کشور آمریکا به دلیل نرخ بیکاری بسیار پایین این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید در این کشور به راحتی کار پیدا کنید.

سخن پایانی

کشور آمریکا می‌تواند برای تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی اعم از تحصیلات تکمیلی مناسب باشد. اما رشته‌ای که این روزها بسیار طرفدار دارد و دانشگاه‌های آمریکا نیز امتیازات ویژه‌ای برای دانشجویان آن قائل هستند، رشته داروسازی است. تحصیل رشته داروسازی در آمریکا می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. چرا که شما این امکان را دارید تا با اخذ ویزای تحصیلی این کشور، خانواده خود را هم همراه خود به این کشور ببرید.

موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری با چندین سال سابقه درخشان در زمینه انواع روندها و روش‌های مهاجرتی این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن ویزای کشورهای مد نظر خود را دریافت کنید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل کنید.

7 دیدگاه دربارهٔ «تحصیل رشته داروسازی در آمریکا»

  1. ملیکا برهانی

    سلام خسته نباشید، من 22 سالمه الان میخوام اقدام کنم برای تحصیل در رشته داروسازی در آمریکا ، چه چیز هایی لازمه ؟

    1. با سلام
      برای تحصیل در رشته داروسازی باید در یک رشته مثل شیمی یا بیولوژی، لیسانس ۴ ساله بگیرید و بعداً میتوانید در امتحان ورودی رشته داروسازی ثبت نام کنید.

  2. سلام خسته نباشید ، من لیسانس رشته شیمی دارم از دانشگاه غیر انتفاعی ولی چند مقاله ثبت شده دارم ، آیا شانسی برای تحصیل در رشته داروسازی در کانادا دارم؟

    1. با سلام
      اول باید مستر داروسازی در کانادا اقدام‌ کنید و پذیرش بگیرید. بعد از گذراندن پیش نیاز های لازم و دریافت مدرک مسترشون میتونند برای phd داروسازی اقدام کنید.

  3. سلام وقت خوش ،من ارشد رشته داروسازی رو دارم میخوام برای دکترا اقدام به تحصیل در رشته داروسازی در آمریکا کنم، فقط یه مشکلی هست که من حدود سه سالی بین ارشدم فاصله افتاده ولی توی آزمایشگاه کار کردم ، این مشکلی برای من پیش نمیاره؟

  4. سلام خسته نباشید . من مدرک عمومی داروسازی رو دریافت کردم ( شامل ۴ سال اول تحصیل داروسازی) الان برای ۲ سال تخصص میتونم اقدام کنم ؟

    1. شرایط شما نیاز هستش که کامل بررسی بشه.
      برای دریافت مشاوره لطفا با شماره تلفن آفیس تهران ما تماس بگیرید و یا شماره ی خود را اینجا بگذارید تا مشاورین ما از دفتر تهران با شما تماس بگیرند‌.
      شماره ی آفیس تهران در صورت نیاز :
      021 91 00 12 22

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا