دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
کار بعد از تحصیل در کانادا

کار بعد از تحصیل در کانادا

آخرین بروزرسانی: 17 خرداد 1402

تحصیل در کانادا همواره یکی از جذاب‌ترین و مطلوب‌ترین گزینه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی محسوب می‌شود. کانادا یکی از امن‌ترین کشور‌های جهان برای مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری و به طور کلی برای زندگی است. تحصیل در کانادا فرصت‌های بیشماری را در پیش روی دانشجویان خواهد گذاشت. مدارک تحصیلی که از سوی دانشگاه‌های کانادا به دانشجویان اعطا می‌شود، در تمام کشور‌ها دارای اعتبار بوده و از ارزش بالایی برخوردار است. دانشجویان کوشا می‌توانند در کانادا یا در سایر کشور‌ها شغل پیدا کنند.

لازم به ذکر است که در صورت اشتغال در خود کانادا می‌توانند در صورت واجد شرایط بودن، اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند.همچنین دولت کانادا برای فارغ التحصیلان بین المللی فرصتی را فراهم نموده است تا  بتوانند با یک مجوز کار آزاد با اعتبار سه ساله در این کشور کار کنند. در این مقاله بصورت اختصاصی به بررسی فرصت کار بعد از تحصیل در کانادا پرداخته شده است. موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری (MMCF) در تلاش است تا با ارائه مشاوره تخصصی و خدمات متنوع جوابگوی تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت به کانادا باشد.

فهرست مطالب :

مجوز کار بعد از تحصیل در کانادا چیست؟

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (post-graduation work permit) به دانشجویانی که از یکی از مؤسسات تحصیلات تکمیلی کانادا فارغ التحصیل شده‌اند اجازه می دهد تا تجربه کاری ارزشمندی در کانادا کسب کنند. توجه داشته باشید که کارهایی که از طریق برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی به دست می‌آیند ممکن است به حمایت از درخواست شما برای اقامت دائم کانادا کمک کند.

کار بعد از تحصیل در کانادا

پس از فارغ التحصیلی می‌توانید به طور موقت در کانادا کار کنید.  البته برای کار در کانادا پس از فارغ التحصیلی، به مجوز کار نیاز دارید. تجربه کاری که در حین کار به دست می آورید ممکن است به شما کمک کند واجد شرایط اقامت دائم شوید.

اگر دوران دانشجویی خوبی را در کانادا گذرانده باشید، ممکن است بخواهید در این کشور برای کار اقامت داشته باشید. اگر این کار را می کنید، دولت کانادا می‌خواهد مطمئن گردد که با کار در بخش و حرفه‌ای که دوست دارید از تحصیلات خود بهره مند خواهید شد. بله، بعد از فارغ التحصیلی می توانید در کانادا کار کنید. 3 راه برای تحقق این رویا نیز وجود دارد:

  • مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (Post-graduation work permit)

این برنامه دولت کانادا به دانش‌آموزانی که از برخی مدارس دوره متوسطه فارغ‌التحصیل شده‌اند اجازه می‌دهد تا تجربه کاری ارزشمندی در کانادا کسب کنند. مجوز کار پس از فارغ التحصیلی موقت است. تجربه کاری کانادایی که از طریق مجوز کار پس از فارغ التحصیلی به دست می آورید می تواند به شما کمک کند تا از طریق اکسپرس اینتری واجد شرایط اقامت دائم در کانادا شوید.

  • اکسپرس اینتری (Express Entry)

اکسپرس انتری اولین قدم برای اکثر افرادی است که مایل به مهاجرت دائمی به کانادا به عنوان یک نیروی کار ماهر و فنی هستند. پس از تحصیل و کار در کانادا، یک نمایه آنلاین تکمیل کنید تا ببینید آیا تحصیلات، مهارت ها، تجربه کاری و توانایی زبان برای کاندید شدن را دارید یا خیر. دولت فدرال از نامزدهای برتر دعوت می کند تا برای اقامت دائم درخواست دهند.

  • برنامه نامزدهای استانی (Provincial Nominee Program)

تقریباً تمام استان ها و مناطق کانادا می توانند افراد را برای مهاجرت به کانادا معرفی کنند.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی که از یک کالج یا دانشگاه کانادا فارغ التحصیل شده اید، پایه و تحصیلات لازم را دارید تا به طور بالقوه شغلی را در استان یا منطقه ای که می خواهید در آن زندگی کنید، شروع کنید.

کار بعد از تحصیل در کانادا مسیری برای اخذ اقامت دائم است

مسیر خود را برای اقامت دائم با فرصت کار پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه‌های کانادا پیدا کنید.  ابزار Come to Canada می تواند به شما در کشف گزینه‌های اقامت خود کمک کند.  قبل از مقایسه برنامه ها، در اینجا دو اصطلاح کلیدی وجود دارد که باید بدانید :

معیار زبان کانادایی (CLB)

استاندارد زبان کانادایی برای توصیف، سنجش و تشخیص توانایی زبان انگلیسی مهاجران بزرگسال و مهاجران احتمالی که قصد زندگی و کار در کانادا یا درخواست شهروندی را دارند، استفاده می‌شود. Niveaux de compétence linguistique canadiens (NCLC) برای ارزیابی توانایی ها در زبان فرانسوی استفاده می شود.

کد شغلی (NOC)

گروه بندی مشاغل (NOC) فهرستی از تمام مشاغل موجود در بازار کار کانادا است. هر شغل را با توجه به نوع مهارت و سطح مهارت توصیف می کند. برای مقاصد مهاجرت، گروه های شغلی اصلی عبارتند از:

  • نوع مهارت 0 (Skill Type 0) : مشاغل مدیریتی
  • سطح مهارت A (Skill Level A) : مشاغل حرفه‌ای که معمولاً نیاز به دریافت مدرک از دانشگاه است.
  • سطح مهارت B (Skill Level B) : مشاغل فنی و مشاغل تخصصی که معمولاً به دیپلم کالج یا آموزش به عنوان کارآموز نیاز دارند.
  • سطح مهارت C (Skill Level C) : مشاغل متوسطی که معمولاً مستلزم آموزش دبیرستان و یا آموزش خاص شغلی هستند.
  • سطح مهارت D (Skill Level D) : مشاغل کارگری که معمولاً در حین کار آموزش می دهند.

مجوز کار بعد از تحصیل در کانادا چه مدت اعتبار دارد؟

مدت اعتبار PGWP شما بستگی به طول برنامه تحصیلی شما دارد.

کار بعد از تحصیل در کانادا

  • اگر برنامه شما کمتر از 8 ماه بود، شما برای PGWP واجد شرایط نیستید.
  • اگر برنامه شما حداقل 8 ماه بود، اما کمتر از 2 سال باشد، ما ممکن است به شما یک PGWP داده شود که تا همان طول برنامه تحصیلی شما معتبر است.
  • به عنوان مثال، اگر یک برنامه 9 ماهه را تکمیل کرده اید، ممکن است تا 9 ماه به شما اجازه کار داده شود.
  • اگر برنامه شما 2 سال یا بیشتر بود۷ ممکن است یک PGWP به شما داده شود که ۳ سال اعتبار دارد.
  • اگر بیش از 1 برنامه را تکمیل کرده‌اید، ممکن است بتوانید یک PGWP دریافت کنید که ممکن است با طول دوره هر برنامه را ادغام گردد.

هر یک از برنامه‌هایی که شرکت کردید باید :

  • واجد شرایط PGWP باشید.
  • حداقل 8 ماه طول بکشد.
  • اگر قبلاً پس از تکمیل یک برنامه تحصیلی قبلی، یک PGWP داشته باشید، نمی توانید PGWP دریافت کنید.

چه مقدار از مطالعات آنلاین برای صدور مجوز کار بعد از تحصیل در کانادا PGWP کافی است؟

تحصیل آنلاین در خارج از کانادا

شما می توانید تا 100٪ از مطالعات خود را به صورت آنلاین از خارج از کانادا تکمیل کنید.

تمام زمانی که برای مطالعه آنلاین در DLI واجد شرایط PGWP از خارج از کانادا بین بهار 2020 تا 2022 شرکت کرده‌اید، به عنوان مدت PGWP محاسبه می شود. این امر حتی اگر در حال تکمیل 2 برنامه تحصیلی باشید نیز صدق می‌کند.

اگر در حال تکمیل 2 برنامه تحصیلی هستید، در صورتی که برنامه ها ادامه داشته باشد یا بین 2020 تا تابستان 2022 شروع شده باشد، می توانید 100٪ از مطالعات خود را به صورت آنلاین به پایان برسانید.

  • هر دو برنامه تحصیلی با DLI واجد شرایط PGWP هستند و در عرض 2 سال تکمیل شوند.
  • هر برنامه تمام شرایط واجد شرایط بودن PGWP را برآورده کند و حداقل 8 ماه طول می کشد.

الزامات اخذ مجوز کار بعد از تحصیل در کانادا چیست؟

  • تحصیل تمام وقت در کانادا در یک برنامه حداقل 8 ماهه
  • فارغ التحصیل از یک موسسه دولتی پس از دوره متوسطه، یک موسسه خصوصی پس از دوره متوسطه، یا یک موسسه خصوصی که توسط قانون استان مجاز به اعطای مدرک است.
  • درخواست مجوز کار را ظرف 90 روز پس از دریافت تاییدیه کتبی تکمیل یک برنامه تحصیلی ارسال کنید.
  • دریافت اطلاعیه واجد شرایط بودن برای دریافت مدرک، دیپلم یا گواهی
  • داشتن ویزای تحصیلی معتبر کانادا یا مجوز تحصیل کانادا

شرکت در برنامه تجربه کار کانادایی

این برنامه فدرال به دانشجویان بین المللی که از یک موسسه تحصیلات تکمیلی کانادایی فارغ التحصیل شده‌اند اجازه می دهد تا بدون ترک کانادا اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

  • سطوح زبان مورد نیاز برای شغل خود را برای هر توانایی زبانی برآورده کنید
  • حداقل 1 سال سابقه کار حرفه‌ای در کانادا داشته باشید، در 3 سال گذشته قبل از درخواست – شما می توانید به چند روش مختلف این کار را انجام دهید:
    • شغل تمام وقت: 30 ساعت در هفته به مدت 12 ماه = 1 سال تمام وقت (1560 ساعت)
    • مقدار مساوی در کار پاره وقت: به عنوان مثال 15 ساعت در هفته برای 24 ماه = 1 سال تمام وقت (1560 ساعت) (شما می توانید به تعداد کارهای پاره وقت که برای برآورده کردن این تعداد ساعت نیاز دارید، کار کنید)
    • کار تمام وقت در بیش از 1 شغل: 30 ساعت در هفته به مدت 12 ماه در بیش از 1 شغل = 1 سال تمام وقت (1560 ساعت)
  • تجربه کاری خود را با کار در کانادا در حالی که تحت شرایط اقامت موقت با مجوز کار هستید به دست آورده اید.

تجربه کاری ماهر شما باید کار با حقوق شامل دستمزد پرداخت شده یا کمیسیون کسب شده باشد. کار داوطلبانه یا کارآموزی بدون حقوق در نظر گرفته نمی‌شود. برای کار پاره وقت، می توانید بیشتر یا کمتر از 15 ساعت در هفته کار کنید تا زمانی که به 1560 ساعت برسد. شما می توانید بیش از 1 شغل پاره وقت داشته باشید تا ساعات مورد نیاز برای درخواست را بدست آورید. هیچ ساعتی را که بیش از 30 ساعت در هفته کار کنید، محاسبه نمی شود.

شرکت در برنامه نامزد استانی

مسیر PNP (برنامه نامزد استانی) در حال تبدیل شدن به یک راه محبوب برای مهاجرت به کانادا است. استان‌های کانادا مانند آلبرتا، انتاریو، بریتیش کلمبیا و سایر استان‌های کانادا برنامه‌های مهاجرتی خود را توسعه داده‌اند که اغلب منجر به یک روند سریع می‌شود. با این حال، دسته PNP عموماً مستلزم آن است که متقاضیان پس از ورود به کانادا در استان های مربوطه اقامت داشته باشند.

کار بعد از تحصیل در کانادا

علاوه بر این، اکثر PNP ها برای واجد شرایط شدن نیاز به پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی دارند.شما باید نشان دهید که در حین کار در شغل اصلی خود، وظایفی را انجام داده اید که در بیانیه اصلی شرح شغل در NOC ذکر شده است. این شامل تمام وظایف ضروری و بیشتر وظایف اصلی ذکر شده است. تجربه کاری ماهر شما باید :

  • در همان نوع شغل (دارای همان NOC) با شغلی که می خواهید برای درخواست مهاجرت خود استفاده کنید (به نام شغل اصلی شما)
  • حداقل 1 سال کار مداوم با دستمزد (دستمزد پرداخت شده یا پورسانت دریافت شده – کار داوطلبانه یا کارآموزی بدون دستمزد به حساب نمی آید) یا 1560 ساعت در مجموع (30 ساعت در هفته)—شما می توانید به چند روش مختلف این کار را انجام دهید :
    • شغل تمام وقت: 30 ساعت در هفته به مدت 12 ماه = 1 سال تمام وقت (1560 ساعت)
    • مقدار مساوی در کار پاره وقت: به عنوان مثال 15 ساعت در هفته برای 24 ماه = 1 سال تمام وقت (1560 ساعت) (شما می توانید به تعداد کارهای پاره وقت که برای برآورده کردن این تعداد ساعت نیاز دارید، کار کنید)
    • کار تمام وقت در بیش از 1 شغل: 30 ساعت در هفته به مدت 12 ماه در بیش از 1 شغل = 1 سال تمام وقت (1560 ساعت)

نحوه درخواست مجوز کار بعد از تحصیل در کانادا چگونه است؟

تا زمانی که واجد شرایط باشید، می توانید برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) از داخل کانادا یا از کشور دیگری درخواست دهید. شما تا 180 روز پس از فارغ التحصیلی فرصت دارید تا برای PGWP درخواست دهید.

هنگام درخواست، باید موارد زیر را تأیید کنید :

  • مدارکی دال بر شرکت شما در برنامه و تکمیل نمودن برنامه
  • نام برنامه تحصیلی
  • طول برنامه تحصیلی

شما می توانید این موارد را با ارسال یکی از موارد زیر تأیید کنید :

  • مدرک و گواهی تحصیلی
  • رونوشتی از سوابق تحصیلی
  • ارائه یک نامه رسمی از موسسه آموزشی

اگر مجوز تحصیل شما قبل از گرفتن نمره منقضی شود، 2 گزینه دارید :

  • برای اقامت طولانی تر در کانادا برای سابقه بازدید کننده درخواست دهید .
  • کانادا را ترک کنید و برای PGWP خود درخواست دهید.

اگر مجوز تحصیل شما قبل از درخواست منقضی شود :

اگر وضعیت خود را به بازدیدکننده تغییر ندهید و مجوز تحصیل شما منقضی شود، تا 90 روز پس از انقضای مجوز تحصیل خود فرصت دارید تا برای PGWP درخواست دهید و وضعیت دانشجویی خود را بازیابی کنید.

برای بازگرداندن وضعیت خود به عنوان دانشجو، بایستی :

  • برای PGWP خود به صورت آنلاین درخواست دهید و هزینه صحیح (255 دلار) را بپردازید.
  • پرداخت هزینه برای بازگرداندن وضعیت خود به عنوان دانشجو (350 دلار)
  • به دلیل محدودیت‌های سیستم، باید هزینه‌هایی را برای بازگرداندن وضعیت دانشجویی خود به‌صورت آنلاین پرداخت کنید و یک کپی از رسید را به درخواست آنلاین PGWP خود پیوست کنید. برای بازگرداندن وضعیت دانشجویی خود نیازی به درخواست جداگانه ندارید.

تا زمانی که مجوز تحصیل و مجوز کار شما تایید نشده باشد، نمی توانید کار کنید. اگر ظرف 90 روز درخواست نکنید، یا اگر 90 روز گذشته باشد، باید کانادا را ترک کنید.

سخن پایانی

هدف موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری (MMCF) کمک به متقاضیان و حمایت آن‌ها در رسیدن به اهداف تحصیلی و مهاجرتی و شغلی است. مجموعه ما خدمات مختلفی را در کانادا ارائه می‌دهد. تیم متخصص مجموعه مهرآیین مخبری  به شما در بدست آوردن اهداف مهاجرتی تان در کانادا کمک خواهد کرد. خدمات خود را به ارائه مشاوره جامع اختصاص داده‌ایم. خدمات ما در زمینه بررسی جامع اولیه، مشاوره در مورد الزامات مورد نیاز، انتخاب رشته در دانشگاه مورد نظر، مراحل درخواست و دریافت پذیرش، کمک به تسهیل فرایند ویزا، همراه شما خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا