دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

آخرین بروزرسانی: 8 خرداد 1402

تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا یکی از اصلی‌ترین اموری است که باید برای دریافت ویزای دانشجویی داشته باشید و این موضوع را نیز به خوبی و با ارسال مدارک خواسته شده تایید نمایید. در واقع کانادا به یکی از انتخاب‌های اصلی افراد برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف تبدیل شده است و هر ساله به تعداد دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند، افزوده می‌شود.

اما موضوعی که باید قبل از اقدام برای تحصیل در این کشور در نظر داشته باشید این است که برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید بتوانید تمکن مالی خود را برای پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی در این کشور را ثابت نمایید و داشتن حداقل تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا می‌تواند روی موفقیت شما در دریافت ویزای تحصیلی این کشور به شدت تاثیرگذار باشد. به همین دلیل نیز در این مقاله تصمیم گرفتیم به شکلی دقیق به بررسی میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا بپردازیم تا شما بتوانید با استفاده از موارد عنوان شده در این مقاله به شکلی مناسب برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام نمایید.

موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرند:

  • دریافت ویزای تحصیلی کانادا
  • منظور از تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا چیست؟
  • حداقل تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا
  • مدارک مورد نیاز برای تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

دریافت ویزای تحصیلی کانادا

اگر قصد دارید تحصیلات خود را یکی از دانشگاه‌های برتر جهان اضافه نمایید، کشور کانادا یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای شما است. کشور کانادا نه تنها امکان برخورداری از شرایط تحصیلی با کیفیت را برای دانشجویان خود فراهم کرده است، بلکه این امکان را نیز برای دانشجویانی که این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند، مهیا نموده است تا بتوانند در صورت تمایل بعد از فارغ التحصیلی اقامت این کشور را دریافت نمایند.

تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

در واقع شما در ابتدا ویزای تحصیلی دریافت کرده و بعد از گذراندن مدت اقامت دانشجویی خود، برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایید. موضوعی که باید در خصوص دریافت ویزای تحصیلی کانادا مورد توجه قرار داد این است که میزان تمکن مالی شما در هنگام ورود به کانادا تاثیر مستقیمی روی میزان موفقیت شما دارد. به همین دلیل نیز نیاز است که قبل از هر اقدامی باید تمکن مالی لازم برای ویزای تحصیلی کانادا را داشته و مدارک مربوط به آن را تکمیل نمایید تا بتوانید به بهترین نحو ممکن وارد کشور کانادا شوید. در ادامه به بررسی بیشتر جزئیات مربوط به تعیین مقدار تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا خواهیم پرداخت.

منظور از تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

دانشجویانی که قصد دارند ویزای تحصیلی دریافت نمایند باید منابع مالی لازم برای زندگی و تحصیل در کشور دیگر مثل کانادا را داشته باشند. این منابع مالی در نهایت سبب می‌شود تا آنها بتوانند هزینه‌های زندگی خود مثل کرایه خانه، هزینه‌های رفت و آمد، هزینه خورد و خوراک، هزینه‌های تحصیل و خرید کتاب و غیره و در نهایت شهریه دانشگاه خود را تامین نمایند.

تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

اثبات این توانمندی با ارائه مدارکی مشخص که از مراجع رسمی گرفته می‌شوند و به سفارت کانادا داده می‌شود نیز میسر خواهد بود و تحت عنوان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا شناخته می‌شود. در چنین شرایطی اگر متقاضی نتواند ثابت کند که از تمکن مالی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا برخوردار است، در نهایت امکان تهیه ویزا دانشجویی برای سفر به این کشور را نخواهد داشت. در همین راستا در ادامه به بیان جزئیات بیشتر در خصوص تمکن مالی مورد نظر برای ویزای تحصیلی کانادا خواهیم پرداخت.

حداقل تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا

شما باید برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا میزان تمکن مالی خود را ثابت نموده و مدارک مربوط به آن را ارائه دهید. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، منظور از تمکن مالی استعلام برخی از موارد از سمت بانک دارنده حساب مالی شما است که نشان می‌دهد شما شرایط مالی حداقل برای دریافت ویزای تحصیلی را دارا می‌باشید. در واقع اثبات داشتن تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا یکی از الزامات اصلی به شمار می‌رود.

تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

برای اینکه بتوانید حداقل تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای تحصیلی کانادا را تخمین بزنید، لازم است موارد مشخصی را داشته باشید که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد. البته لازم است در نظر داشته باشید که هزینه‌های عنوان شده منحصراً برای اثبات تمکن مالی شخص متقاضی به عنوان دانش آموز یا دانشجو است و در صورتی که قرار باشد یک یا چند نفر از اعضای خانواده نیز همراه متقاضی به کشور کانادا مراجعه هزینه‌ها متفاوت بوده و در نتیجه آن نیز مبلغ مربوط به تمکن مالی شما نیز تغییر خواهد کرد.

  • هزینه تهیه بلیط رفت و برگشت
  • هزینه لازم برای زندگی و تامین نیازهای اولیه زندگی در کانادا
  • شهریه سال اول تحصیل در کانادا

تعداد نفرات متقاضی دریافت ویزا

حداقل تمکن مالی برای 1 سال

متقاضی (دانش آموز یا دانشجو)

11000

به ازای اولین فرد همراه

4000

به ازای هر نفر همراه بعدی

3000

 

البته در ایالت کبک کانادا هزینه‌ها متفاوت است و شما باید برای اثبات تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا موارد زیر را در نظر داشته باشید:

تعداد نفرات متقاضی دریافت ویزا ایالت کبک

حداقل تمکن مالی برای 1 سال

متقاضی (دانش آموز یا دانشجو)

11000

به ازای اولین فرد همراه (18 سال به بالا)

5100

به ازای اولین فرد همراه (زیر 18 سال)

3800

به ازای هر نفر همراه بعدی (18 سال به بالا)

5125

به ازای هر نفر بعدی (زیر 18 سال)

1903

 

همچنین در نظر داشته باشید که هزینه‌های عنوان شده تنها به عنوان هزینه‌های زندگی در کانادا برای 1 سال در نظر گرفته می‌شود و مبلغ مربوط به پرداخت شهریه متفاوت است که در بحث تعیین میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا باید این مورد نیز در نظر گرفته شود. شهریه مربوط به تحصیل در هر یک از مقاطع تحصیلی دانشگاه‌های کانادا به طور میانگین به شرح ذیل است:

مقطع تحصیلی

میانگین هزینه شهریه سالانه

لیسانس

13000 تا 20000 دلار

فوق لیسانس

17000 تا 25000 دلار

دکترا

7000 تا 15000 دلار

 

مدارک مورد نیاز برای تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

به منظور نمایش میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا شما باید یکسری مدارک مشخص را تهیه کرده و ارائه دهید. در واقع شما باید نشان دهید که می‌توانید از عهده هزینه‌های لازم برای گذراندن زندگی دانشجویی در کشور کانادا بربیایید. مدارکی که در این راستا باید تهیه نمایید، عبارتند از:

  • مدارک مربوط به داشتن یک حساب بانکی معتبر به نام خودتان در کشور کانادا که به آن پول انتقال داده اید.
  • مدارک مربوط به وام دانشجویی یا تحصیلی دریافت شده از بانک
  • صورت حساب بانکی مربوط به 6 ماه گذشته حساب بانکی شما
  • حواله بانکی قابل انتقال به دلار کانادا
  • مدارک مربوط به پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی در کانادا
  • ارائه نامه از سمت شخص یا موسسه ای که هزینه‌های تحصیل شما را پرداخت می‌کند
  • مدارک مربوط به بورسیه تحصیلی دریافتی احتمالی

مدارک عنوان شده باید به سفارت کانادا ارسال شود و آنها با استعلام‌های مختلف صحت مدارک مربوط به تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا را تایید می‌نمایند و پس از آن شما می‌توانید ویزای دانشجویی خود را تهیه کرده و مراحل سفر به کشور کانادا را دنبال نمایید. در نظر داشته باشید که هرگونه گردش حساب شبه برانگیز و ساختگی که تنها برای حساب سازی صورت می‌گیرند به راحتی توسط افسران مهاجرات قابل تشخیص بوده و نه تنها امکان دریافت ویزای تحصیلی کانادا را از شما می‌گیرد بلکه می‌تواند به ممنوعیت دریافت ویزا تحصیلی کانادا تا مدت زمان مشخص نیز منجر شود.

پاسخ به مهم‌ترین سوالات شما در خصوص تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا

[toggle title=”حداقل میزان تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟ ” state=”close”]طبق اطلاعات ارائه شده شما باید تمکن مالی خود را برای گذراندن 2 سال زندگی در کشور کانادا را ارائه دهید.[/toggle]

[toggle title=”آیا می‌توان بعد از اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اعضای خانواده را نیز به همراه خود برد؟ ” state=”close”]بله. فقط لازم است دقت داشته باشید که شما میزان تمکن مالی شما برای به همراه بردن اعضای خانواده بیشتر خواهد شد.[/toggle]

[toggle title=”روند بررسی تمکن مالی برای ویزای تحصیلی و تایید دریافت ویزا به طور معمول چقدر طول می‌کشد؟ ” state=”close”]با توجه به زمانی که اقدام به دریافت ویزا می‌کنید، عموماً شما باید 1 تا 3 ماه منتظر بمانید.[/toggle]

[toggle title=”آیا برای اثبات تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا نیازی به نشان دادن گردش مالی حساب نیز می‌باشد؟ ” state=”close”]بله. شما باید مدارک مربوط به گردش مالی 4 تا 6 ماه حساب خود را نشان دهید.[/toggle]

[toggle title=”آیا می‌توان مدارک مربوط به حساب خود در موسسات مالی و اعتباری را برای تعیین تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا ارائه داد؟” state=”close”]خیر. چنین امکانی وجود ندارد و شما تنها باید مدارک مربوط به حساب بانکی خود را ارائه دهید.[/toggle]

[toggle title=”آیا می‌توان بعد از گذشت 6 ماه پول را از حساب خارج کرد؟ ” state=”close”]خیر. مبلغی که برای اثبات تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا ارائه می‌دهید باید در حساب شما باشد و اگر از حسابتان خارج شود نمی‌توان آن را ارائه داد.[/toggle]

تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا یکی از سوالات رایج متقاضیان برای ادامه تحصیل در کشور کانادا می‌باشد. با توجه به اهمیت بسیار بالای داشتن تمکن مالی برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا در این مقاله تصمیم گرفتیم به این موضوع بپردازیم. چرا که داشتن حداقل تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا بسیار حائز اهمیت است و اگر بتوانید ثابت کنید که توانایی مالی لازم را دارید، شانس بیشتری را برای دریافت ویزای دانشجویی خواهید داشت.

شما باید مدارک مربوط به تمکن مالی برای ویزای دانشجویی کانادا را به سفارت این کشور ارائه دهید تا افسران بررسی‌های لازم را انجام داده و در صورت صحت اطلاعات و مدارک ارائه شده می‌توانید ویزای تحصیلی خود را برای کشور کانادا دریافت نمایید. پیشنهاد می‌شود قبل از هر اقدامی برای اثبات تمکن مالی خود برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا با مشاوران تخصصی مهاجرت به کانادا مشورت نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا