دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا

تحصیل کارشناسی در آمریکا

آخرین بروزرسانی: 8 خرداد 1402

مقدمه ای بر شرایط تحصیل کارشناسی در آمریکا

کشور آمریکا، یکی از بهترین کشورهای جهان بوده و در حال حاضر از لحاظ کیفیت زندگی رتبه اول را در جهان دارد. این موضوع سبب شده است که سالیانه افراد بسیاری تمایل داشته باشند تا به عنوان دانشجوی بین المللی در کشور آمریکا تحصیل کرده و از وجود بهترین اساتید و دانشگاه های برتر آموزشی این کشور که در سطح بین المللی نیز معتبر هستند، بهره مند شوند.

همانطور که اشاره شد کشور آمریکا به دلیل کیفیت فوق العاده آموزشی (از مدرسه ابتدایی تا تحصیلات تکمیلی) در سراسر جهان شناخته شده است. معلمان و اساتید آموزشی این کشور بسیار آموزش دیده و ماهر بوده و دیدگاه های علمی به روزی را در کلاس های درس آموزش می­دهند. در سطح دانشگاه ها، بسیاری از اساتید دانشگاهی دارای مدرک بین المللی هستند و همچنین بسیاری از 250 دانشگاه برتر جهان در این کشور وجود دارد. در این مقاله به بررسی کلیات تحصیل کارشناسی در کشور آمریکا خواهیم پرداخت و به بسیاری از سوالات موجود در ذهن شما پاسخ خواهیم داد.

چرا تحصیل در آمریکا موقعیتی خاص است:

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان به دنبال تحصیل در ایالات متحده هستند. دانشجو بودن شما را با برترین و بزرگترین دانشگاه های جهان در تماس می­کند و وجود داشنگاه های بسیار در آمریکا باعث شده است که هر ساله تعداد بسیاری از این دانشگاه ها، آماده پذیرایی از دانشجویانی مانند شما باشند. در ادامه به بیان برخی از دلایل جذابیت تحصیل در آمریکا می­پردازیم:

1. برای اپلای و پذیرش تحصیلی در دانشگاه های آمریکا لازم نیست شرایط خیلی خاصی داشته باشید:

همه دانشگاه های آمریکا در رتبه اول دنیا قرار ندارند و بنابراین اگر شرایط خیلی ایده آلی ندارید باز هم می­توانید اپلای کنید و پذیرش بگیرید:

وقتی به دانشگاه های ایالات متحده فکر می­کنید، ممکن است هاروارد، استنفورد، ییل یا MIT به ذهنتان خطور کند. اما این دانشگاه ها رده اول آمریکا و دنیا هستند. بیش از 150 دانشگاه و کالج آمریکایی دیگر وجود دارد که رتبه های دیگری دارند و برای اینکه رتبه جهانی آنها را دریابید میتوانید به سایت هایی نظیر Times Higher Education و Top Universities مراجعه کنید. بنابراین برای علاقه مندان به افزایش سطح علمی و مهاجرت به آمریکا، تحصیل در ایالات متحده باید در بالای لیست ترجیحات باشد. شاید باور نکردنی باشد اما برای تمامی رشته ها حتما یک دانشگاه وجود دارد و می­توانید در هر تخصص (یا رشته ای) که فکرش را بکنید ثبت نام کنید.

2. متناسب بودن شهریه دانشگاه برای بودجه تمامی افراد حتی افراد کم در آمد

سیستم آموزش عالی در ایالات متحده آمریکا به دلیل شهریه های بالا و بدهی دانشجویان عموما آمریکایی بدنام است. با این حال، اگر تصور می­کنید تحصیل در یکی از دانشگاه آمریکایی همیشه گران است، اشتباه می­کنید.

با یک جستجوی ساده در وب سایت مختلف در اینترنت، هزاران دوره آموزشی مقرون به صرفه، با شهریه سالانه 5000 دلار آمریکا یا کمتر را خواهید دید. در نقطه مقابل، می­توانید برنامه های تحصیلی در دانشگاه های Ivy League را نیز مشاهده کنید که شهریه سالیانه آنها بیش از 50000 دلار در سال خواهد بود.

3. وجود انعطاف پذیری برنامه تحصیلی و دوره های آموزشی در آمریکا

انعطاف پذیری برنامه تحصیلی دانشجویان در آمریکا در بسیاری از کشورهای دیگر رایج نیست. در بیشتر موارد حین تحصیل در آمریکا، تا سال دوم تحصیلتان می­توانید از انعطاف پذیری برنامه تحصیلی خود در طول مدت تحصیلتان بهره مند شوید.

وجود انعطاف پذیری به این بدان معناست که شما می­توانید موضوعات و کلاس های مختلف را امتحان کنید، ببینید به چه چیزهایی علاقه دارید، یاد بگیرید که نمی خواهید روی چه موضوعاتی تمرکز کنید و تنها پس از آن تصمیم به گذراندن واحدها بگیرید.

4. زندگی دانشجویی منحصر به فرد و کسب تجربیات درون دانشگاهی

اگرچه اکثر فیلم‌های هالیوودی در مورد چیزهای مختلف اغراق می‌کنند، بر این باور باشید که در پشت زندگی دانشجویی در دانشگاه های امریکا حقیقت های بسیاری وجود دارد که می‌توان آن را زندگی سرشار از جنب و جوش توصیف کرد. شما می­توانید به مهمانی رفته، همیشه می‌توانید ورزش کنید، در باشگاه‌هایی (مانند نمایش و یا موسیقی) ثبت‌نام کنید.

همچنین می­توانید داوطلب شده و به انجام کارهایی بپردازید که به آنها علاقه مند هستید. همچنین می­توانید سفر کنید و مناظر شگفت انگیز و جاذبه های گردشگری را کشف کنید. در حین زندگی و تحصیل در ایالات متحده آمریکا، فرصتی برای دیدن برخی از چشمگیرترین و زیباترین جاذبه های طبیعی و ساخت بشر در جهان به شما داده می­شود. از پارک ملی یلوستون تا گراند کنیون، از مجسمه آزادی تا پل گلدن گیت، از یادبود ملی کوه راشمور تا جزیره آلکاتراز، همه این­ها و بسیاری از مناظر و سازه‌های منحصر به فرد دیگر آماده هستند تا شما از تمامی آنها بازدید کنید.

تحصیل در مقطع لیسانس و یا کارشناسی در کشور آمریکا:

طرح‌های آموزشی ایجاد شده در سال‌های گذشته، همکاری بین‌المللی دانشگاه و تبادل علمی در کشور آمریکا همگی راهکارهایی برای جذب دانشجویان لیسانس از سراسر جهان به کشور آمریکا بوده است. این سیاست ها همچنین پیشرفت بیشتر دانشجویان و فارغ التحصیلان آموزش عالی را نیز تسریع کرده است. تحصیل کارشناسی در آمریکا  در موسسات تخصصی به آماده سازی دانشجویان برای مشاغل آینده خود کمک کرده و مهمتر از همه، با فراهم کردن امکان تحصیل کارشناسی در آمریکا برای همه افراد از سراسر دنیا، دسترسی جهانی گسترده ای را به آموزش عالی با کیفیت بالا فراهم کرده است.

امکان تحصیل در سراسر جهان، به عنوان مثال در آمریکای شمالی، فرصت هایی را برای دیدن بیشتر جهان برای شما باز می­کند. نه فقط به این دلیل که شما با پذیرش و شروع تحصیل خود در یکی از دانشگاه های کشور آمریکا، فرصت سفر خواهید داشت. بلکه به این دلیل که رفتن به خارج از کشور برای دنبال کردن یک ترم در یک دانشگاه دیگر به طور فزاینده ای مسیر کسب تجارت مختلف را در زندگی برایتان آسان تر خواهد کرد. در کشور آمریکا طیف گسترده ای از گزینه های تحصیلی مختلف وجود دارد و یکی از آنها می­تواند در حقیقت برنامه لیسانس رویایی و موردنظر شما باشد.

تعداد مدارک تحصیلی لیسانس انگلیسی در جهان در چند سال گذشته به شدت افزایش یافته است. برخی از کشورهایی که بیشترین برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی را دارند عبارتند از استرالیا، بلژیک، چین، دانمارک، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، سوئیس، بریتانیا و ایالات متحده امریکا. آموزش عالی اغلب به زبان انگلیسی در بسیاری از کشورهای دیگر از دانشگاه های تحقیقاتی با رتبه بالا گرفته تا دانشگاه های تخصصی کوچکتر نیز ارائه شده و بی شمار گزینه برای انتخاب شما برای شروع مقطع لیسانس­تان خواهید داشت.

مدرک لیسانس یک مدرک دانشگاهی است که در نهایت بعد از گذراندن یک دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی به فرد اعطا می­شود که البته طول مدت تحصیل می­تواند متفاوت باشد. این بستگی به کشور، رشته و گاهی مؤسسه آموزشی دارد. معمولاً بین برنامه های کارشناسی حرفه ای و آکادمیک تفاوت وجود دارد. یک مدرک لیسانس حرفه ای معمولاً 4 تا 5 سال در کشور آمریکا طول می­کشد، در حالی که دوره لیسانس آکادمیک در اکثر کشورها 3 سال به طول می­انجامد. اگرچه این همیشه یک قانون کلی نیست.

مدرک لیسانس تقریباً در هر کشوری در جهان وجود دارد. برنامه های تحصیلی عمدتاً به مدارکی مانند: لیسانس علوم پایه (BSc)، لیسانس هنر (BA)، لیسانس حقوق(LL.B.)، لیسانس بازرگانی(B.BA) منجر می­شوند.

پس از اتمام دوره لیسانس در همان رشته می­توان مدرک افتخاری یک ساله نیز دریافت کرد. گاهی اوقات، این به معنای یک سال تحقیق است که با پایان نامه مکتوب باید به پایان برسد و این دوره یک ساله فقط برای دانشجویانی در دسترس است که در سال های قبلی تحصیل و در دوران مقطع کارشناسی خود نمرات بالایی را کسب کرده باشند.

در برخی از دانشگاه ها، شما می­توانید یک مدرک افتخاری مشترک در یک رشته دیگر را نیز داشته باشید. این امر مستلزم آن است که حداقل نیمی از واحدهای مورد نیاز برای هر یک از رشته های مربوطه (دو حوزه موضوعی) به صورت مشترک ارائه شوند. حوزه های موضوعی لزومی ندارد که ارتباط زیادی با هم داشته باشند، اما معمولاً دارای همپوشانی با دو دانشکده مربوطه را دارند.

معرفی برخی از دانشگاه های میان رده آمریکا:

اگرچه دانشگاه‌های آیوی لیگ، استنفورد و M.I.T، همه دانشگاه‌های بزرگ و مشهور جهانی هستند، اما به معنای واقعی کلمه صدها دانشگاه در سراسر کشور آمریکا وجود دارد. در زیر برخی از دانشگاه های میان رده کشور آمریکا را فهرست کرده ایم:

  • دانشگاه کلمبیا
  • دانشگاه کالیفرنیا، برکلی
  • دانشگاه تگزاس در آستین
  • دانشگاه سانفرانسیسکو
  • دانشگاه شمال شرقی

برای آگاهی ازینکه هرکدام ازین دانشگاه ها دارای چه رشته های دانشگاهی در مقطع لیسانس هستند لطفا به سایت هرکدام ازین دانشگاه ها مراجعه کنید.

کدام دانشگاه های آمریکایی بیشترین تعداد دانشجوی بین المللی را جذب می­کنند؟

بر اساس شاخص «دانشجویان بین‌المللی» رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال‌های 2016-2017، مروری بر 10 مؤسسه برتر ایالات‌متحده آمریکا از نظر تنوع دانشجویان ورودی خصوصا دانشجویان بین المللی داشته است. این شاخص نسبت دانشجویان بین المللی در هر دانشگاه را ارزیابی می­کند. توجه داشته باشید که تنها دانشگاه های ایالات متحده آمریکا که در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS قرار دارند، در این لیست گنجانده شده اند:

1-     Illinois Institute of Technology:

دانشگاه پیشرو ایالات متحده آمریکا برای دانشجویان بین المللی، مؤسسه فناوری ایلینویز است که با نام Illinois Tech یا IIT نیز شناخته می­شود. این موسسه در شاخص رتبه بندی دریافت “دانشجویان بین المللی”، نمره کامل 100 را دریافت کرده است. این موسسه در شهر دانشجویی شیکاگو واقع شده و تقریباً 8000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. مدرسه تحصیلات تکمیلی IIT بسیار متنوع بوده، به طوری که 65٪ از دانشجویان فارغ التحصیل از خارج از کشور هستند.

2-Carnegie Mellon University:

دانشگاه کارنگی ملون با کسب امتیاز تقریباً عالی 99.8 برای پذیرش دانشجویان بین المللی خود، در پیتسبورگ، پنسیلوانیا واقع شده است. این دانشگاه 13650 دانشجو از 114 کشور را در خود جای داده است که 58 درصد از دانشجویان فارغ التحصیل شده این دانشگاه از خارج از ایالات متحده آمریکا هستند. این دانشگاه علاوه بر داشتن مراکز ماهواره ای در سیلیکون ولی و منهتن در ایالات متحده آمریکا، کارنگی ملون اولین دانشگاه ایالات متحده آمریکا است که پردیس خود را در استرالیا (در آدلاید) افتتاح کرد و همچنین یک پردیس برای ارائه رشته های کارشناسی در دوحه قطر دارد.

3-Stevens Institute of Technology:

سومین دانشگاه دارای رتبه برتر در ایالات متحده برای دانشجویان بین المللی، موسسه فناوری استیونز است که خود را به عنوان “دانشگاه نوآوری” معرفی می­کند. این دانشگاه که در هوکن، نیوجرسی قرار دارد، دارای جمعیت دانشجویی متنوعی است که از بیش از 50 کشور در سراسر جهان جذب شده اند. این دانشگاه خدمات بین المللی دانشجویی و ISSS  با هدف کمک به دانش آموزان خارج از کشور ارائه می­دهد و این خدمات از طریق کمک به دانشجویان بین المللی در تکمیل فرم های رسمی ویزا و همچنین ارائه برنامه های تبادل بین فرهنگی، فرآیند ورود آنان را تسهیل می­کند.

4- Massachusetts Institute of Technology (MIT):

برترین دانشگاه جهان در رتبه بندی QS World University ، موسسه فناوری ماساچوست(MIT) است که از نظر تنوع دانشجویان خود نمره بالایی کسب کرده است و همچنین در شاخص ارزیابی نسبت اعضای هیأت علمی بین المللی ، بالاترین رتبه دانشگاه آمریکایی را دارد. حدود 3289 از 11331 دانشجوی MIT بین المللی هستند که 42 درصد از دانشجویان فارغ التحصیل را شامل می­شود.

این دانشگاه همچنین در سال 2015-2016 پذیرای 539 دانشجوی تبادلی، میهمان و ویژه بوده است. علاوه بر ارائه مدارک تحصیلی معتبر و شناخته شده، این دانشگاه به دلیل سیاست‌های حمایتی و کمک‌های مالی سخاوتمندانه‌اش شناخته شده است. به این معنی که هر دانشجویی که پذیرش این دانشگاه را دریافت کند، به اندازه بسیار بالایی از سطح بسیار مناسبی از حمایت مالی در این دانشگاه برخوردار می­شود.

5- The New School:

با حدود 32 درصد از دانش آموزان خود از خارج از کشور ، و حدود 116 کشور نماینده ، The New School در گزارش بین المللی گزارش نیوز اند ورلد در سال 2014 به عنوان بین المللی ترین دانشگاه ایالات متحده معرفی شده است. مدرسه نیو که در منطقه گرینویچ ویلج شهر نیویورک واقع شده است، عمدتاً بر روی ارائه رشته های هنری، علوم اجتماعی و علوم انسانی تمرکز دارد و از جمله دانش آموزان مشهور سابق آن شامل افرادی مانند بردلی کوپر و مارک جیکوبز هستند.

نحوه درخواست(اپلای) برای مقطع لیسانس در دانشگاه های آمریکا:

هر دانشگاه در ایالات متحده آمریکا سیستم و نحوه ثبت نام خود را در وب سایت دانشگاه خود دارد که به دانشجویان آینده اجازه می­دهد تا برای برنامه های تحصیلی خود درخواست داده و ثبت نام کنند. بنابراین، هنگامی که دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کردید، می­توانید نحوه درخواست یا اپلای برای آنها را بررسی کرده و کلیه مدارک خود را در پورتال ثبت نامی آن دانشگاه ارسال کنید.

در اینجا برخی از عمومی­ترین مدراک مورد نیاز برای اپلای در هر برنامه مقطع لیسانس در کشور آمریکا ذکر شده است:

  • اصل و ترجمه رسمی مدرک دیپلم دبیرستان شما (در صورتی که مقطع پیش دانشگاهی را نیز داشته اید اصل و ترجمه مدرک پیش دانشکاهی شما نیز موردنیاز است)
  • اصل ریزنمرات و یا کارنامه به همراه ترجمه رسمی سه سال آخر مقطع دبیرستان شما
  • اسکن پاسپورت
  • رزومه یا CV آکادمیک شما
  • نمرات مربوط به آزمون های بین المللی زبان(شامل آیلتس حداقل 6، تافل 60 و یا دولینگو 100)
  • مدارک بانکی متناسب با حداقل مبلغ مورد نیاز برای ارائه به دانشگاه مربوطه
  • در صورت اپلای برای رشته های هنری ارائه نمونه کارهای هنری(پورتفولیو) در روند پذیرش شما تاثیر مثبتی خواهد داشت.

آزمون های بین المللی زبان انگلیسی مورد نیاز:

برای درخواست برای تحصیل مقطع لیسانس در ایالات متحده امریکا، باید مدرک یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی موردنیاز را ارائه دهید که نشان می­دهد شما توانایی مناسبی برای شروع تحصیل خود در مقطع لیسانس در کشور آمریکا دارید.

مدارک بین المللی زبانی که عموما موردقبول کلیه دانشگاه های کشور آمریکا هستند، عبارتند از:

  • آزمون PTE آکادمیک(Pearson Test)
  • آزمون تافل(TOEFL)
  • آیلتس آکادمیک(Academic IELTS)

برای دانستن حداقل نمره مورد قبول در دانشگاه موردنظرتان، همیشه لازم است وب سایت دانشگاه موردنظرتان را بررسی کنید تا از حداقل نمره موردنیازتان اطمینان حاصل کنید.

چند راهکار مفید برای بهبود رزومه شما جهت دریافت پذیرش در یک دانشگاه آمریکایی:

  • می­توانید برای تقویت رزومه خود در دوره های آمادگی مرتبط با رشته موردنظرتان شرکت کنید و گواهی معتبر دریافت کنید تا در زمان درخواست برای پذیرش، آن را به دانشگاه مربوطه ارائه دهید. همچنین این نوع دوره‌ها به دانشجویان جویای مدرک کمک می‌کنند تا درست قبل از شروع دوره کارشناسی ارشد یا سایر برنامه‌های تحصیلات تکمیلی، تقویت آموزشی بیشتری کسب کنند.
  • گذراندن یک دوره آموزشی پیش از B.A، دوره قبل از پزشکی، و همچنین هر دوره پایه یا آمادگی دیگری که به شما این امکان را می­دهد تا در برنامه تحصیلی انتخابی خود موفق تر باشید.
  • زبان انگلیسی خود را از طریق شرکت در دوره آمادگی زبان انگلیسی بهبود بخشید. اگر در یک برنامه تحصیلی در ایالات متحده آمریکا شرکت می­کنید، باید ثابت کنید که مهارت های زبانی شما برای شرکت در کلاس ها و درک سخنرانی ها به اندازه کافی خوب است. این دوره ها همچنین شما را برای هر یک از آزمون های زبان انگلیسی مورد نیاز دانشگاه ها آماده می­کند.

شهریه لیسانس در دانشگاه های ایالات متحده آمریکا:

در ایالات متحده آمریکا، هزینه های تحصیل بر اساس ایالت، مدل بودجه دانشگاه و کشور مبدأ دانشجو متفاوت است. بنابراین، فهرست کردن میانگین شهریه دانشگاه های مختلف این کشور کار نسبتاً دشواری است. با این حال، اگر بخواهیم برآوردی از میانگین هزینه های تحصیل در سال گذشته ارائه دهیم که تقریباً منعکس کننده چند سال آینده باشد، می­توان شهریه دانشگاه های مختلف آمریکا را این گونه بیان کرد که میزان میانگین شهریه در یک دانشگاه دولتی برای تحصیل در یک دوره چهار ساله برای دانشجویان خارج از ایالت و همچنین دانشجویان خارجی برابر با 39890 دلار در سال و در دانشگاه خصوصی (برای یک دوره لیسانس یا چهار ساله) معادل 49،320 دلار آمریکا در سال خواهد بود.

هزینه زندگی در ایالات متحده آمریکا:

در حالی که ایالات متحده آمریکا یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی است، هزینه تحصیل و هزینه های زندگی بالایی نیز دارد. با این حال، نباید نگران باشید، زیرا انواع مختلفی از کمک های مالی در دسترس است (به عنوان مثال کمک هزینه، بورسیه تحصیلی، وام های دانشجویی). با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید نگاهی دقیق‌تر به هزینه‌های زندگی در ایالات متحده آمریکا بیندازیم.

مانند هزینه های تحصیل، هزینه زندگی در ایالات متحده آمریکا می­تواند به طور چشمگیری بر اساس موقعیت مکانی شما متفاوت باشد. شما در یک شهر کوچکتر می­توانید با 800 دلار در ماه از پس آن بربیایید. در یک شهر بزرگتر، به حدود 1500 دلار در ماه نیاز دارید. اما این تا حد زیادی به نوع محل اقامت و عادات خرج کردن شما بستگی دارد.

در اینجا به عنوان مثال به برخی از قیمت هایی که در ایالات متحده آمریکا خواهید یافت، اشاره کرده ایم:

  • وعده غذایی برای 2 نفر در رستوران با سطح متوسط: 55 دلار آمریکا
  • شیر: 0.85 دلار
  • قرص نان: 2.73 دلار
  • کارت حمل و نقل ماهانه (اتوبوس، مترو): 72 دلار
  • تاکسی: 1.68 دلار در هر کیلومتر
  • اجاره (آپارتمان خصوصی یا مشترک): 1000 تا 2100 دلار در ماه
  • آب و برق: 200-250 دلار در ماه
  • کاپوچینو: 4.25 دلار آمریکا

سوالات متداول:

1.تحصیل در آمریکا چگونه است؟

سیستم دانشگاهی آمریکا به دلیل اینکه کیفیت بسیار بالای آموزشی آن شناخته شده است و دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های آمریکا نسبت به حضور، شرایط دوره و تکالیف از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است.

با این حال، دانش‌آموزان هنوز باید قوانین کلاسی را که توسط استادان خود تعیین می‌شوند، رعایت کرده و بدانند که انتظارات از هر دوره چیست. به طور کلی، دوره‌ها کلاس‌هایی به سبک سمینار مبتنی بر بحث هستند، که در آن معمولا دانشجویان به گروه های کوچکتری تقسیم شده و هر فرد در گروه خود مشغول به بحث یا طرح پرسش درباره موضوعات مختلف است. همچنین کلاس های معمولی به سبک سخنرانی نیز وجود دارند (به ویژه برای موضوعاتی که دانشجویان زیادی دارند مانند رشته های علوم رایانه، پزشکی، تجارت و غیره). نحوه ساختار دوره ها واقعاً به محتوا یا موضوع تدریس شده بستگی دارد.

2.در آمریکا چه رشته ای بخوانم بهتر است؟

در سراسر ایالات متحده آمریکا، دانشگاه ها موضوعات و برنامه های تحصیلی زیادی را ارائه می­دهند که می توانید از بین آنها با توجه به علاقه مندی های خود انتخاب کنید. برخی از بزرگ‌ترین اساتید، در بزرگترین مدارس آیوی لیگ، برنامه‌هایی را در موضوعی که بیشتر به آن علاقه دارید تدریس می‌کنند. در ادامه به برخی از رشته هایی که می‌توانید جهت تحصیل در کارشناسی در آمریکا در نظر بگیرید، اشاره شده است:

  • تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در ایالات متحده آمریکا
  • تحصیل کارآفرینی در ایالات متحده آمریکا
  • مطالعه مدیریت سلامت در ایالات متحده
  • تحصیل در رشته MBA در آمریکا
  • تحصیل روابط بین الملل در ایالات متحده

3.شهرهای مهم ایالات متحده آمریکا کدام شهرها هستند؟

در هر شهر بزرگ ایالات متحده آمریکا، جامعه بزرگ و متنوعی از مردم را خواهید یافت که در نزدیکی دانشگاه رویاهای شما زندگی می­کنند. بنابراین پیشنهاد می­کنیم اگر قصد ادامه احصیل در آمریکا را دارید، نگاهی به برخی از شهرهای بزرگ این کشور برای انتخاب خود بیندازید. برخی از شهرهای بزرگ کشور آمریکا عبارتند از : شیکتگو، نیویورک، لس آنجلس، بوستون، سانفرانسیسکو، آتلانتا، سیاتل، تامپا، میامی، شارلوت، مینیاپولیس.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا