دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

آخرین بروزرسانی: 26 تیر 1402

آشنایی با تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

با تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا علاوه بر آموزش دیدن در یک فضای آموزشی عالی با سطح کیفیت آموزشی بالا، پس از فارغ التحصیلی از فرصت‌های شغلی بی نظیری بهره خواهید برد و حتی می‌توانید برای اخذ ویزای کاری اقدام کنید. با توجه به رنکینگ دانشگاه‌های کانادا، پذیرش در این موسسات بسیار رقابتی است. همچنین با توجه به دوره آموزشی ارائه شده و مهارت‌هایی که دانشجویان در دوران تحصیل خود کسب می‌کنند و نیز دریافت یک مدرک معتبر از موسسات و کالج‌های کانادا، می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شوند.

تحصیل در کانادا

موسسات کانادایی سالانه حدود 1.4 میلیون دانشجو را آموزش می دهند. آنها 40 درصد تحقیق و توسعه کانادا را انجام می دهند و مجموع گردش مالی 38 میلیارد دلار کانادا را نشان می دهند که ثروت اقتصادی در جوامع سراسر کانادا ایجاد نموده‌اند. بخش آموزش عالی کانادا بسیار متنوع بوده و دانشگاه های کانادا از نظر اندازه، تاریخچه و مجموعه برنامه‌ها و تخصص هایی ارائه شده بسیار متفاوت هستند.

استان ها و مناطق مسئول تمام سطوح آموزشی از جمله دانشگاه‌ها و آموزش عالی هستند. هیچ وزارت آموزش و پرورش فدرال یا سیستم رسمی اعتبار بخشی وجود ندارد. دانشگاه‌ها تمایل دارند به منشورهای دولتی استانی و چارچوب‌های تضمین کیفیت و همچنین استفاده از منابع ارائه‌شده توسط مرکز اطلاعات کانادا برای اعتبارنامه‌های بین‌المللی برای اطمینان از اینکه مدارک کانادایی در سراسر جهان به رسمیت شناخته می‌شوند، مشارکت داشته باشند. همچنین بسیاری از سازمان ها وجود دارند که برنامه‌های حرفه‌ای و تخصصی را در موضوعاتی مانند حقوق و مهندسی اعتبار بخشی می‌نمایند.

در سراسر 13 استان و قلمرو کانادا، 96 دانشگاه وجود دارد. که عمدتاً دانشگاه‌های دولتی هستند اما مؤسسات خصوصی نیز وجود دارند و توسط مقامات استان تأیید شده‌اند. دانشگاه های کانادا فهرستی از موسسات آموزش عالی کانادا را بر اساس استان دارند.

ادامه تحصیل در کانادا

آیا قصد دارید مدرک کارشناسی ارشد خود را از کانادا دریافت کنید؟ این کشور به رفتار دوستانه، حیات وحش بکر و دانشگاه ‏های سطح اول جهان شهرت دارد. بسیاری از دانشجوهای رشته ‏های مختلف با هدف تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا به این کشور مهاجرت می‏کنند و همین باعث شده کانادا به یکی از محبوب‏ترین مقاصد جهان برای فارغ ‏التحصیلان بین ‏المللی تبدیل شود که تعداد آنها هر ساله در حال افزایش است. در صورتی که قصد دارید برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا اقدام کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.

چرا کانادا برای تحصیل مناسب است؟

کانادا یکی از کشورهایی است که آمار متقاضیان تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی آن به‌ویژه در دوره کارشناسی ارشد، روز به‌ روز در حال افزایش است. تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا و اخذ پذیرش تحصیلی در این مقطع، همیشه از گزینه‌های پرطرفدار متقاضیان مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود. متقاضیان تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا، با تحصیل در کانادا، از فرصت اشتغال در کانادا نیز بهره‏مند می‏شوند و می‏توانند برای اخذ سیتیزن‏شیپ و اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

دوره‏ های کارشناسی ارشد در کانادا

دوره‏ های کارشناسی ارشد در کانادا به دو شیوه آموزش محور (Course Based) و پژوهش محور (Research Based) ارائه می‏شوند. دوره ‏های آموزش محور در واقع همان دوره‏های آموزش سنتی هستند. در این دوره‏ها، دانشجویان موظفند سر کلاس حاضر شوند، تکالیف درخواست شده را انجام دهند و در امتحانات شرکت کنند. در دوره‏های پژوهش محور، آموزش در خلال تحقیق و پژوهش به دانشجو ارائه می‏شود. این نوع آموزش عموما مختص کسانی است که قصد دارند بعد از دوره کارشناسی ارشد، به تحصیل ادامه دهند.

تحصیلات تکمیلی در کانادا

کانادا که محل زندگی بیش از دویست هزار دانشجوی بین ‏المللی است، نقش اصلی آموزش عالی در سطح جهان است. محبوبیت این کشور در بین دانشجویان خارج از کشور تعجب آور نیست، زیرا کانادا به مدارا شهرت دارد و با برخورداری از چندین دانشگاه واقعاً در سطح جهانی، برای کسانی که به دنبال ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند، کشوری مناسب است. در ادامه به بررسی دلایل بیشتری برای ادامه تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا خواهیم پرداخت:

چشم ‏انداز بین ‏المللی

در کانادا، دانشجویانی با دویست ملیت متفاوت در حال تحصیل هستند. جامعه دانشجویی کانادا، یکی از متنوع‏ ترین جوامع دانشجویی جهان است.

سرمایه گذاری در تحصیلات

تحصیلات عالی در کانادا از هزینه ‏های دولتی بسیاری برخوردار است و این کشور از نظر حمایت دولت از آموزش عالی، در صدر کشورهای OECD قرار دارد.

دو زبانه بودن

کانادا با برخورداری از دو زبان رسمی (انگلیسی و فرانسوی) و جمعیت چند فرهنگی، فرصت یادگیری یک زبان جدید یا ارتقاء مهارت‏های زبانی را به شما ارائه می دهد.

فرصت‏ های شغلی بعد از فارغ التحصیلی

اگر پس از اتمام تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا، همچنان تمایل دارید در این کشور اقامت کنید ، ممکن است واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ التحصیلی باشید که به شما این امکان را می‏دهد تا در مدت زمان مشابه مدت تحصیل خود، در این کشور کار کنید.

کیفیت زندگی

سطح زندگی در کانادا بسیار بالا است و این کشور به طور کلی از محیطی امن و باثبات بهره‏ می‏برد که برای ادامه تحصیل بسیار مناسب است.

دانشگاه ‏های کانادا

موسسات آموزشی کانادایی سالانه حدود 1.7 میلیون دانش آموز را آموزش می‏دهند، 40 درصد از تحقیق و توسعه کانادا را انجام می‏دهند و مجموع گردش مالی آنها 35 میلیارد دلار کانادا است که باعث تقسیم ثروت اقتصادی بین جوامع سراسر کانادا می‏شود.

بخش آموزش عالی کانادا به تنوع شهرت دارد. دانشگاه‏های کانادا از نظر اندازه، تاریخچه و مجموعه برنامه‏ها و تخصص‏های خود، بسیار متنوع هستند. استان‏ها و مناطق، مسئول همه سطوح آموزشی از جمله دانشگاه‏ها و مراکز آموزش عالی هستند. قابل توجه است که کانادا هیچ وزارت آموزش و پرورش فدرال یا سیستم اعتباربخشی رسمی وجود ندارد.

دانشگاه‏های کانادایی تمایل دارند از منشورهای دولتی استان و چارچوب ‏های تضمین کیفیت و همچنین از منابع ارائه شده توسط مرکز اطلاعات کانادا برای اعتبارنامه ‏های بین ‏المللی، جهت اطمینان از به رسمیت شناخته شدن مدارک تحصیلی کانادایی در سراسر جهان استفاده کنند. همچنین، سازمانهای زیادی وجود دارند که برنامه‏ های حرفه‏ای را در رشته‏ هایی مانند حقوق و مهندسی به رسمیت می ‎شناسند.

در 13 استان و منطقه کانادا، 96 دانشگاه وجود دارد. اینها عمدتا دانشگاه‏های دولتی هستند اما موسسات خصوصی نیز وجود دارند که توسط مقامات استان تأیید شده‏اند. دانشگاه‏های کانادا لیستی از موسسات آموزش عالی کانادا را بر اساس استان حفظ می‏کنند.

معرفی شهرهای دانشگاهی برای تحصیل در کانادا

کانادا دومین کشور بزرگ جهان از نظر خشکی است و زمین های آن بسیار متنوع هستند. از مناطق شهری پرجمعیت در جنوب انتاریو گرفته تا توندرهای قطب شمال و جنگل های بارانی سرسبز شمال غربی اقیانوس آرام، کانادا امکانات بی نظیری را برای مهاجرت تحصیلی و کاری ارائه می دهد. در این کشور عظیم، تعداد زیادی شهرک دانشگاهی پر جنب و جوش وجود دارد. از تورنتو پر زرق و برق و مونترال بی‌نظیر گرفته تا ونکوور در فضای باز، شما برای انتخاب خود گزینه‌های متعددی دارید.

  • تحصیل در تورنتو
  • تحصیل در مونترال
  • تحصیل در ونکوور
  • تحصیل در کلگری
  • تحصیل در اتاوا
  • تحصیل در شهر کبک
  • تحصیل در وینیپگ

رتبه دانشگاه ‏های کانادایی

کانادا دارای شهرت جهانی در زمینه تحصیلات عالی است و این مسئله با توجه عملکرد موسسات آموزش عالی کانادایی در سه جدول اصلی رتبه بندی جهانی قابل تایید است. بر اساس رتبه بندی دانشگاه‏های آموزش عالی تایمز، هفت دانشگاه کانادایی در بین 150 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

رنکینگ دانشگاه های کانادا

اهمیت رتبه دانشگاه برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

هنگام رتبه بندی بین‏ المللی از انواع معیارها برای ارزیابی دانشگاه‏ها استفاده می‏شود، اما همه آنها به طور یکسان به تحصیلات تکمیلی مرتبط نیستند.

انواع دوره ‏های آموزشی برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

در کانادا، مقاطع کارشناسی ارشد (که همچنین به عنوان برنامه تحصیلات عالیه یا مدارس عالیه نیز شناخته می‏شوند) عموماً در قالب کارشناسی ارشد هنر (MA) یا کارشناسی ارشد علوم (MSc) ارائه می‏شوند. درست مثل انگلستان، در کانادا نیز مقاطع کارشناسی ارشد تخصصی در رشته‏ های مختلفی مانند کارشناسی ارشد هنرهای زیبا (MFA) کارشناسی ارشد مهندسی (MEng)  و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) ارائه می‏شوند.

برای ادامه تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که برنامه ‏های کارشناسی ارشد دانشگاه ‏های کانادایی معمولاً بین یک تا دو سال طول می‏کشند (ممکن است کارآموزی یا موقعیت‏های مازاد نیز وجود داشته باشد).

در کنار سخنرانی‏ها و آموزش‏های سنتی، برنامه تحصیلی شما احتمالاً شامل آموزش‏های تعاملی مانند بازدید از پایگاه، پروژه‏ها و کار گروهی است. اکثر برنامه‏های کارشناسی ارشد شامل پایان نامه است (گاهی بسته به زمینه موضوعی شما، با پروژه مشاوره جایگزین می‏شود)، که بخش بزرگی از اعتبارات دوره کارشناسی ارشد را تشکیل می‏دهد.

سال تحصیلی، هر ساله در ماه سپتامبر شروع می‏شود، اما برخی از دانشگاه‏ها چندین تاریخ شروع برای برنامه‏ های کارشناسی ارشد خود دارند. پس از تعطیلات کریسمس، دانشجویان به دانشگاه باز می‏گردند و تا دوره امتحانات در آوریل، به تحصیل ادامه می‏دهند.

برنامه ‏های آموزشی مشارکتی

برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که بسیاری از دانشگاه‏های کانادایی، برنامه ‏های کارشناسی ارشد را از طریق “گزینه آموزش مشارکتی” ارائه می‏دهند.

آموزش مشارکتی این موقعیت را در اختیار دانشجویانی قرار می‏دهد که به تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا تمایل دارند، تا در زمینه‏های مربوط به رشته تحصیلی خود، تجربه عملی کسب کنند و درآمد داشته باشند. چنین فرصت‏هایی در همه رشته‏ ها موجود هستند و تجربه کاری و ارتباطات ارزشمندی را ارائه می‏دهند. کارفرمایانی که در برنامه آموزش مشارکتی شرکت دارند، از دانشجویان واجد شرایط و با انگیزه برای انجام پروژه‏ های تخصصی بهره‏مند می‏شوند.

 همچنین، بسیاری از کارفرمایان از این موقعیت به عنوان یک ابزار استخدام استفاده می‏کنند که به آنها این امکان را می‏دهد تا واقعاً با نامزدهای احتمالی و توانایی‏های آنها آشنا شوند. برای دانشجویان کارشناسی ارشد، این کارآموزی معمولاً بین دو تا چهار ماه طول می‏کشد.

برای تبدیل شدن به بخشی از این برنامه که به عنوان یک دانشجوی همکاری در آن ثبت نام می‏کنید، ممکن است شرایط اضافی مورد درخواست کارفرما (مانند معدل بالا) و همچنین شرکت در جلسات آموزشی اجباری وجود داشته باشد. پس از پذیرفته شدن، اعلانات مربوط به فرصتهای موجود در موسسه طرف مشارکت آموزشی، که توسط مدیر موسسه ایجاد شده است را دریافت خواهید کرد.

دانشجویان بین‏ المللی که قصد تحصیل کارشناسی ارشد درکانادا را دارند و نیازمند مجوز تحصیل هستند، باید برای ثبت ‏نام در دوره آموزش مشارکتی اقدام کنند. دانشگاه‏ها می‏توانند در این اقدام به شما کمک کنند.

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی در کانادا در مقایسه با دانشجویان انگلستان و آمریکا نسبتا مقرون به صرفه است. هزینه بیشتر برنامه‌ها بین 14750 دلار کانادا و 27300 دلار کانادا (11930-22075 دلار آمریکا) است. رشته‌های هنر و علوم انسانی در انتهای پایین این مقیاس قرار خواهند گرفت وب برای تحصیل در این رشته‌ها هزینه کمتری مورد نیاز است.

اما رشته‌های دندان‌پزشکی، معماری و کسب‌وکار نسبت به سایر رشته‌های گران‌تر هستند. عموماً هزینه تحصیل دانشجویان بومی کانادا حدود نصف نرخی است که توسط دانشجویان خارجی پرداخت می شود. فرصت‌های مالی متعددی برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا وجود دارد. بورسیه‌های بسیاری توسط دانشگاه‌های بصورت جداگانه برای جذب دانشجویان با استعداد در خارج از کشور طراحی شده‌اند.

درخواست ادامه تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا، از شما انتظار می رود در دوره کارشناسی، دارای حداقل معدل لازم برای ادامه تحصیل در رشته موردنظر باشید. بسته به رشته مورد نظر، ممکن است از شما خواسته شود که نمره آزمونی مانند GMAT و یا GRE را نیز ارائه دهید. همچنین ارائه نمره زبان با حداقل نمره موردنیاز در یکی از آزمون های تافل یا آیلتس نیز یکی از ملزومات برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد در کشور کانادا است.

زبان‏ های مورد نیاز جهت تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

اگر انگلیسی زبان اول شما نیست، بری تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا باید مدرک مهارت خود را از طریق شرکت در آزمون‏های زبان انگلیسی مانند TOEFL یا IELTS ارائه دهید. در صورت ارسال درخواست برای شرکت در دوره‏ های دو زبانه یا دورهه‏ایی که به طور کامل به زبان فرانسه ارائه می‏شود ، لازم است مدرک آزمون زبان فرانسوی را ارائه دهید.

لازم به ذکر است که حداقل نمره کسب شده توسط متقاضیان تحصیل کارشناسی ارشد در اکثر دانشگاه های کشور کانادا، برای مدرک آیلتس، نمره 6.5 و برای مدرک تافل، نمره 81 تعیین شده است.

فرآیند ارسال فرم درخواست برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

فرآیند ارسال فرم درخواست برای دانشگاه‏های کانادایی، مشابه سایر کشورهاست. از جمله اطلاعاتی که باید بعنوان بخشی از برنامه خود، در فرم درخواست تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا درج کنید، می‏توان به این موارد اشاره کرد:

  • تکمیل فرم درخواست اپلیکیشن دانشگاه موردنظر
  • ارائه اصل مدارک تحصیلی و ریز نمرات فرد متقاضی به همراه ترجمه رسمی آن
  • مدرک زبان در یکی از آزمون های بین المللی مانند تافل یا آیلتس
  • در برخی از رشته ها ارائه نمره GRE یا GMAT الزامی است
  • رزومه تحصیلی یا CV
  • توصیه نامه های مناسب از اساتید مقطع قبلی
  • انگیزه نامه قوی

اگر تحصیلات تکمیلی خود را خارج از کانادا به پایان رسانده ‏اید، ممکن است مجبور شوید برای تعیین معادل کانادایی صلاحیت خود و تأیید اسناد دانشگاهی که ارائه کرده ‏اید، مورد ارزیابی قرار بگیرید.یکی ازین معادل سازی مدارک WES نام دارد. شما باید هزینه ارزیابی اعتبار بین‏ المللی را بپردازید، مگر اینکه قبلاً گزارش ارزیابی اعتبار بین‏ المللی شخص ثالث تهیه کرده باشید.

درخواست شما به طور کلی توسط دفتر مرکزی مورد بررسی قرار می‏گیرد تا اطمینان حاصل شود که شما دارای حداقل شرایط لازم برای پذیرش هستید. سپس به دانشکده یا موسسه ارسال می‏شود، تا کیفیت علمی و تناسب شما با رشته انتخابی، مورد ارزیابی قرار بگیرد.

در صورت موفقیت، نامه پذیرش دریافت خواهید کرد و پس از آن باید بتوانید برای ویزا یا بورس تحصیلی (در صورت وجود) درخواست دهید و ثبت نام خود را تکمیل کنید.

ویزای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا، باید مجوز تحصیل بگیرید. این مجوز به عنوان ویزای دانشجویی شما عمل می‏کند و به شما اجازه می‏دهد تا پایان دوره تحصیلی خود، در کانادا زندگی و تحصیل کنید. شما می‏توانید برای مجوز تحصیل کانادا به صورت آنلاین یا از طریق مرکز درخواست ویزا در سفارت کانادا در کشور خود اقدام کنید.

قبل از درخواست مجوز تحصیل، به یک پیشنهاد قطعی از طرف یکی از دانشگاه‏های کانادا نیاز دارید (همانطور که در نامه پذیرش شما در برنامه کارشناسی ارشد نشان داده شده است). همچنین نباید سابقه کیفری داشته باشید و بتوانید ثابت کنید که از سلامت کامل جسم و روان برخوردار هستید.

همچنین باید مدرک تمکن مالی، مانند صورت حساب بانکی و نامه ‏های اعطای بورس تحصیلی ارائه دهید تا ثابت کنید که می‏توانید هزینه‏ های تحصیل، زندگی و بلیط برگشت به کشور خود را بپردازید.

اشتغال و اشتغال ‏پذیری، در قلب آموزش عالی کانادا قرار دارند و مدارک تحصیلات تکمیلی برای آماده ‏سازی شما در جهت ورود به بازار کار طراحی شده اند. همچنین به خاطر داشته باشید که اقتصاد کانادا نسبتاً پایدار است و فرصت‏های شغلی زیادی در شرکت‏های جهانی و محلی در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

فرصت‌های شغلی پس از تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

کانادا پس از فارغ التحصیلی فرصت های زیادی برای کار به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد و سیاست مهاجرتی این کشور در جهت حفظ استعدادهای بین المللی است. تکمیل مدرک کارشناسی ارشد کانادا می‌تواند شما را واجد شرایط درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی کند، که به شما امکان می دهد برای مدتی برابر با طول دوره تحصیلی خود در کانادا کار کنید.

هنگامی که حداقل 12 ماه تجربه کار ماهر تمام وقت (یا معادل پاره وقت) در کانادا دارید، می توانید درخواست خود را برای مهاجرت به کانادا به عنوان کارگر ماهر تحت کلاس تجربه کانادایی آغاز کنید. لطفاً توجه داشته باشید که هر تجربه کاری که در دوران دانشجویی به دست آورده‌اید محاسبه نمی‌شود. همچنین طیف وسیعی از ویزای کار موقت برای افرادی در صنایع و حرفه‌های خاص وجود دارد که ممکن است بتوانید برای آن‌ها درخواست دهید. برای اطلاعات بیشتر، به راهنمای دولت کانادا برای کار در کانادا پس از فارغ التحصیلی مراجعه کنید.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

الزامات تحصیلی : از شما انتظار می رود حداقل معدل (اغلب 3.0 یا4.0) برای مدرک کارشناسی خود داشته باشید. بسته به حوزه موضوعی خود، ممکن است از شما خواسته شود که یک نمره آزمون ورودی فارغ التحصیلی مانند آزمون Graduate Management Admission Test (GMAT) یا آزمون سوابق فارغ التحصیلی (GRE) ارائه دهید.

مهارت زبان انگلیسی : اگر انگلیسی زبان اول شما نیست، باید مدرک مهارت خود را از طریق آزمون زبان انگلیسی مانند تافل یا آیلتس ارائه دهید. اگر برای یک برنامه دو زبانه یا دوره‌ای که به طور کامل به زبان فرانسه ارائه می شود درخواست دهید، شرایط مشابه در زبان فرانسه اعمال می شود.

پروسه درخواست : روند درخواست مشابه کشورهای دیگر است. شما باید موارد زیر را به عنوان بخشی از درخواست خود ارسال کنید:

  • فرم درخواست تکمیل نموده که اغلب به صورت آنلاین ارسال می شود
  • یک کپی تایید شده از مدارک تحصیلی و ریز نمرات شما
  • یک رزومه
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی و/یا فرانسه (بسته به برنامه ای که برای آن درخواست می دهید)
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه

اگر تحصیلات پس از متوسطه را در خارج از کانادا به پایان رسانده اید، ممکن است لازم باشد برای تعیین معادل کانادایی مدرک تحصیلی خود و تأیید مدارک تحصیلی که ارسال کرده‌اید، یک ارزیابی انجام دهید. شما باید هزینه ارزیابی اعتبار بین المللی را بپردازید، مگر اینکه قبلا یک گزارش ارزیابی بین المللی اعتبارنامه شخص ثالث داشته باشید.

درخواست شما به طور کلی توسط یک دفتر مرکزی ارزیابی می شود تا اطمینان حاصل شود که شما حداقل شرایط ورود را دارید. سپس به دانشکده فرستاده می شود که کیفیت علمی و تناسب درخواست شما را برای برنامه انتخابی شما ارزیابی می کند. اگر موفق باشید، نامه پذیرش دریافت خواهید کرد که بتوانید برای ویزا یا بورس تحصیلی (در صورت لزوم) درخواست دهید و قبل از ثبت، ثبت نام خود را تکمیل کنید.

مزایای تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا به ویژه برای داوطلبان تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا، مزایا و محسنات بسیاری دارد که در ادامه به بررسی برخی از آنها خواهیم پرداخت:

آموزش با کیفیت و پیشرفته

کیفیت تحصیل در کانادا یکی از عوامل مهم در جذب دانشجویان خارجی به سواحل این کشور است. استانداردهای بالای دانشگاهی کانادا و کنترل کیفیت دقیق، منعکس کننده آموزش با کیفیت بالا است که داشتن آینده‏ای موفق را تضمین می‏کند و در طولانی مدت به اشتغال فرد نیز کمک می‏کند.

آموزش مقرون به صرفه

مزیت منحصر به فرد کانادا این است که هرچند این کشور یکی از کشورهای توسعه یافته غربی است، نسبت به سایر همتایان غربی خود تحصیلات دانشگاهی را با هزینه نسبتاً کمتری ارائه می‏دهد. اگرچه ممکن است هزینه‎‏های تحصیل بر اساس رشته تحصیلی متفاوت باشد، اما در بیشتر دوره‏های عمومی، هزینه تحصیل کمتر از سایر کشورهای بزرگ است. همچنین، پرداخت شهریه برای دانشجویانی که قصد تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا را دارند، بار سنگینی محسوب نمی شود.

کمک هزینه ‏های تحصیلی

بورسیه‏های مختلفی در قالب بورسیه‏های دولتی کانادا، بورسیه ‏های غیر دولتی و بورسیه‏ های نهادی برای دانشجویان بین‏ المللی در کانادا وجود دارد. شما می‏توانید بورسیه تحصیلی خود را بر اساس برتری تحصیلی، تسلط به زبان، استعداد فوق برنامه و نیازهای مالی دریافت کنید. برخی از بورسیه های تحصیلی دولت کانادا عبارتند از:

  • بورسیه فوق دکتری بنتینگ (Banting)
  • بورسیه تحقیقاتی IDRC
  • بورسیه تحصیلات تکمیلی وانیر (Vanier)
  • بورسیه فوق دکتری مطالعات کانادایی
  • کمک‏ های تحصیلی مشارکت اعطایی توسط شورای تحقیقات علوم اجتماعی و تحقیقات علوم انسانی
  • بورسیه تریلیوم انتاریو

امنیت دانشجویان

کانادا را می‏توان یکی از امن‏ترین کشورهای جهان نامید. کسانی که قصد تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا را دارند، به محض ورود به این کشور، با این ویژگی آشنا خواهند شد. کانادا به عنوان کشوری با نرخ جنایت بسیار پایین شناخته شده است. همچنین باید بدانید که موارد تبعیض نژادی در این کشور پیشرفته، بسیار نادر است.

چهره شناخته شده در جوامع بین ‏المللی

مدرک، دیپلم یا گواهی تحصیلی کانادایی، در سطح جهانی معادل مدرکی است که از ایالات متحده یا کشورهای مشترک المنافع گرفته شده باشد. دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک گیل و دانشگاه واترلو، همه در بین 50 موسسه برتر مهندسی و فناوری در جهان قرار دارند.

مزایای طولانی مدت

تحصیل در کانادا دارای مزایای بلند مدت زیادی است، زیرا در صورت فارغ التحصیلی از دانشگاه‏های کانادایی، می‏توانید برای اقامت دائم کانادا امتیاز کسب کنید.

جامعه چند فرهنگی

کانادا که زبان‏های انگلیسی و فرانسوی را به عنوان زبان‏های اصلی ارائه می‏دهد، تقریباً همه ملیت‏های جهان را در خود جای داده و یافتن غذاهای قومی و فعالیت‏های تفریحی مرتبط با فرهنگ‏های خاص دشوار نیست. مشاوران بین ‏المللی دانشجویی در دانشگاه‏های کانادایی، به دانشجویان کمک می‏کنند تا همزمان با تحصیل، با باشگاه‏ها و انجمن‏های قومی متعددی در ارتباط باشند. مردم کانادا نیز به صمیمیت و خوش برخورد بودن شهرت دارند.

سبک زندگی دانشجویی

محوطه‏ های دانشگاهی کانادا نه تنها مجهز به جدیدترین و پیشرفته‏ ترین فناور ی‏ها هستند، بلکه امکانات مدرن بیشماری را نیز برای دانشجویان فراهم می‏کنند. از امکانات ورزشی در حد المپیک گرفته تا سالن‏ های کنسرت عمومی و گالری‏های هنری، دانشگاه‏های کانادا، امکانات زیادی برای یادگیری و گذران اوقات فراغت، به دانشجویان خود ارائه می‏دهند.

فرصت‏های پژوهشی پیشگام و فراوان

از آنجا که تحقیقات یکی از اجزای کلیدی تحصیلات تکمیلی کانادایی است، دانشجویان فرصت‏های زیادی برای مشارکت در بخشی از این جنبه از آموزش و پرورش خواهند داشت. در کانادا، دولت و صنعت از تحقیقات پشتیبانی می‏کنند که شامل همه زمینه‏ های ارتباط از راه دور، پزشکی، کشاورزی، فناوری رایانه و علوم محیط زیست است.

امکان مهاجرت

یکی دیگر از جذابیت‏های قابل توجه برای دانشجویانی که قصد تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا را دارند، امکان مهاجرت است. پس از اتمام دوره تحصیلی، افرادی که دارای مدارک تحصیلی کانادایی و سابقه کار کانادایی هستند ممکن است بتوانند بدون ترک کانادا، برای اخذ اقامت دائم اقدام کنند.

هزینه‏ های معقول

هزینه زندگی و تحصیل در کانادا، در تمام سطوح از دوران تحصیل تا دانشگاه کمتر از ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا و سایر کشورها است. در مقایسه با استاندارد زندگی و امکانات آموزشی باکیفیت ارائه شده در کانادا با سایر کشورهای توسعه یافته، متوجه می‏شویم که دانشجویان مستقر در کانادا، از تمام مزایا با هزینه کمتری برخوردار می‏شوند.

کانادا در هرصه کامپیوتر و فناوری، در جهان پیشگام است و از شهرت بسیار خوبی در زمینه ارتباطات، حمل و نقل و مهندسی برخوردار است. در این کشور، حمل و نقل هوایی، حمل و نقل شهری، میکروالکترونیک، دستگاه‏های پزشکی، نرم افزارهای پیشرفته، نیروگاه‏های برق آبی و هسته‏ای، لیزر و اپتوالکترونیک، بیوتکنولوژی، پردازش غذا و نوشیدنی‏ها، هندسه و صنایع اقیانوس و محیط زیست از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

چشم انداز شغلی

در سال‏های اخیر، تجارت خارجی، تخصص بازاریابی، تجاری و مالی در کانادا بازار داغی داشته و خواهند داشت. صنعت خدمات مالی، ستون مهمی از اقتصاد کانادا است که 550 هزار کارمند در آن مشغول به کار هستند. از نظر اشتغال برای اکثر دانشجویان، کانادا بستر گسترده‏ای را ارائه می دهد.

کلام آخر

تحصیل در کانادا یکی از سریعترین روش‎‏های مهاجرت به این کشور است. متقاضیان تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا، نه تنها می‏توانند مدرک تحصیلی خود را در کشوری امن و پیشرفته و از بهترین دانشگاه‏ های جهان اخذ کنند، بلکه بعد از فارغ التحصیلی، از امکان اشتغال و زندگی در کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور نیز برخوردار می‏شوند.

کانادا یکی از پیشرفته ‏ترین و امن ‏ترین کشورهای جهان است و با ارائه خدمات و بورسیه ‏های تحصیلی متنوع و متعدد، یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی برای کسانی محسوب می‏شود که قصد تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا را دارند. همچنین، دانشجویان متاهل از این امکان برخوردارند که همراه همسر خود به این کشور وارد شوند. پس اگر به ادامه تحصیل در دانشگاه‏‏ های برتر دنیا با کمترین هزینه علاقه‏ مند هستید، کانادا یکی از بهترین انتخاب‏های شما محسوب می‏شود.

موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری (MMCF) بر آن است تا در راستای حمایت از دانشجویان برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی با ارائه مشاوره تخصصی مسیر را برای شما هموار نماید. مجموعه ما خدمات مختلفی را در کانادا ارائه می‌دهد. تیم متخصص مجموعه مهرآیین مخبری  به شما در بدست آوردن اهداف مهاجرتی تان در کانادا کمک خواهد کرد. خدمات خود را به ارائه مشاوره جامع اختصاص داده‌ایم. خدمات موسسه مهرآیین مخبری در زمینه بررسی جامع اولیه، مشاوره در مورد الزامات مورد نیاز، انتخاب رشته در دانشگاه مورد نظر، مراحل درخواست و دریافت پذیرش، کمک به تسهیل فرایند ویزا، همراهی شما خواهد بود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا