دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
تحصیل رشته MBA در کانادا

تحصیل رشته MBA در کانادا

آخرین بروزرسانی: 27 تیر 1402

تحصیل رشته MBA در کانادا ؛ یک گزینه برتر تحصیلی

تحصیل رشته‌های مدیریتی در کشورهای برتر خارجی یکی از بهترین گزینه‌های تحصیلی برای علاقه‌مندان این حوزه است. تحصیل در کانادا مزایای بسیار زیادی مانند امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی دارد. تحصیل رشته MBA در این کشور به عنوان یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌های تحصیلی دانشجویان ایرانی به شمار می‌رود. البته برای تحصیل این رشته شرایطی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسوی اشاره کرد. برای آشنایی با دیگر شرایط و مزایای تحصیل رشته MBA در کانادا با موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری در این مقاله همراه شوید.

مزایای تحصیل رشته MBA در کانادا

تحصیل در کشور کانادا به دلایل مختلفی مانند تنوع رشته‌های تحصیلی و کیفیت بالای سیستم آموزشی در میان دانشجویان ایرانی محبوب شده است. تحصیل در رشته‌های مدیرتی نظیر رشته MBA در دانشگاه‌های معتبر این کشور از بهترین گزینه‌های تحصیلی در جهان به شمار می‌رود.

تحصیل رشته MBA در کانادا

دولت کشور کانادا با سرمایه‌گذاری‌های بسیار بر روی سیستم آموزشی خود توانسته است، نظام  آموزشی خود را به کشورهای برتر مانند انگلستان و آمریکا نزدیک کند. اگر برای تحصیل رشته MBA در کانادا مردد هستید، در این بخش به معرفی پنج دلیل اصلی برای تحصیل این رشته در دانشگاه‌های کانادا می‌پردازیم.

کیفیت برتر سیستم آموزشی کانادا

همانطور که پیش از نیز مطالعه کردید، دولت کانادا در دهه اخیر تمرکز بسیاری بر روی پیشرفت سیستم آموزشی خود کرده است. این سرمایه‌گذاری‌ها باعث شده تا بسیاری از دانشگاه‌های این کشور در میان 100 دانشگاه برتر جهان از نگاه بیشتر سایت‌های رنکینگ معتبر دنیا مانند یو‌اس نیوز (US News) قرار گیرند.

تحصیل رشته MBA در کانادا

از دانشگاه‌های برتر این کشور می‌توان دانشگاه‌ تورنتو (University of Toronto) و دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia) را نام برد. این دو دانشگاه در سالیان اخیر همواره در میان 40 دانشگاه برتر جهان بوده‌اند. دانشگاه تورنتو که بهترین دانشگاه این کشور است دوره‌های رشته MBA بسیار با کیفیتی را به دانشجویان خارجی خود ارائه می‌کند. به طور کلی 97 دانشگاه معبتر در کشور کانادا وجود دارد که دوره‌های تحصیلی MBA مناسبی را به دانشجویان ارائه می‌کنند.

امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی

بورسیه‌های تحصیلی کانادا برای دانشجویان بین‌المللی از مواردی است که بیشتر دانشجویان به دنبال استفاده از آن‌ها هستند. این بورسیه‌های تحصیلی که توسط سازمان‌های مختلف کشور کانادا به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شوند، انواع مختلفی دارند. برخی از این بورسیه‌ها تمامی هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویان در کانادا را پوشش می‌دهد. با این حال برخی دیگر از بورسیه‌های تحصیلی تنها بخشی از هزینه‌های تحصیل شما را در این کشور پوشش می‌دهد.

تحصیل رشته MBA در کانادا

بورسیه‌های تحصیلی متنوعی برای دانشجویان رشته MBA در کشور کانادا وجود دارند که دانشجویان مستعد می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. بیش از 110 نوع بورسیه‌ تحصیلی برای دانشجویان این رشته از دانشگاه‌های کانادا وجود دارند که دانشجویان در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند. یکی از شرایط لازم برای دریافت بورسیه دانشجویان رشته MBA داشتن رزومه تحصیلی مناسب است.

فضایی ایمن و دوستانه برای دانشجویان بین‌المللی

کشور کانادا در سالیان اخیر به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا شناخته می‌شده است. جالب است بدانید که حدود 30 درصد از جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند. این ویژگی برای دانشجویان بین‌المللی رشته MBA از آن جهت مناسب است که در میان مردمی مهمان‌نواز در حال تحصیل هستند. به همین دلیل تا حد امکان احساس غربت یا تنهایی نخواهند کرد.

در حقیقت دانشجویان MBA می‌توانند با خیالی آسوده به کشور کانادا مهاجرت کنند و در دانشگاه‌های معتبر این کشور تحصیل کنند. فضایی دوستانه و امن که ناشی از فرهنگ غنی مردم کشور کانادا است سبب شده تا دانشجویان رشته MBA از شرایط تحصیلی این کشور بسیار خشنود باشند.

امکان تحصیل رشته MBA به دو زبان انگلیسی و فرانسوی

تحصیل رشته MBA در کشورهای برتر اروپایی نیازمند یادگیری زبان رسمی مردم آن کشور است. این مسئله سبب شده تا دانشجویان بسیاری به دنبال دوره‌های زبان انگلیسی کشورهایی مانند کانادا بروند. تحصیل در رشته MBA دانشگاه‌های کشور کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسوی امکان‌پذیر است.

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند به یکی از زبان‌های فرانسوی یا انگلیسی در کشور کانادا مشغول به تحصیل شوند. این ویژگی باعث شده تا دانشجویان بسیاری تحصیل در دوره‌های انگلیسی کشور کانادا را به تحصیل در دوره‌های انگلیسی کشورهایی مانند آلمان ترجیح دهند.

بازار کار عالی و با ثبات

درصد بالایی از دانشجویان بین‌المللی که تحصیلات خود را در رشته MBA به پایان می‌رسانند، قصد ورود به بازار کار کشورهای برتر دنیا را دارند. با تحصیل این رشته در دانشگاه‌های کشور کانادا و تهیه یک رزومه تحصیلی قوی می‌توانید پس از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار عالی این کشور شوید.

نیاز به فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد در کشور کانادا به دلیل تاسیس موسسات و شرکت‌های مختلف در حال افزایش است. تنوع و درآمد بالای فارغ‌التحصیلان رشته MBA در کانادا سبب شده تا این رشته به عنوان یکی از پردرآمدترین رشته‌های تحصیلی در کانادا شناخته شود.

تفاوت MBA با شاخه‌های دیگر رشته مدیریت

در حالی که رشته تحصیلی MBA به عنوان یکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در کشور کانادا شناخته می‌شود، بسیار از محصلان فرق این رشته با دیگر رشته‌های کارشناسی ارشد را نمی‌دانند. رشته تحصیلی MBA یا همان Master of Business Administration دوره‌های مختلفی را از اقتصاد و رهبری تا تکنولوژی و مارکتینگ دربرمی‌گیرد.

در طرف دیگر کارشناسی ارشد رشته مدیریت بر روی یک دوره تمرکز می‌کند. از این دوره‌ها می‌توان به حسابداری، مدیریت، منابع انسانی و فناوری اطلاعات اشاره کرد. رشته MBA یک درک بهتری از جنبه‌های مختلف رشته مدیریت برای دانشجویان ایجاد می‌کند. بنابراین اگر از آن دسته از افرادی هستید که قصد تحصیل در حوزه‌های مختلف رشته مدیریت را دارند، تحصیل رشته MBA در کانادا بهترین گزینه برای شما است. مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد دوره‌های دیگر مدیریت فارغ‌التحصیلان را در یک حوزه خاص وارد بازار کار می‌کند.

دوره‌های مدیریت برای دانشجویانی است که قصد دارند در حوزه‌های خاصی مدارک عالی دریافت کنند. با وجود این که مدرک رشته MBA برای افرادی است که رزومه کاری مناسبی دارند و به دنبال فرصت‌های شغلی متنوع برای زندگی کاری خود هستند؛ تحصیل در رشته مدیریت در مقاطع عالی برای افرادی مناسب است که قصد به دست آوردن تخصص در یک حوزه را دارند.

شرایط تحصیل رشته MBA در کانادا

شرایط تحصیل رشته MBA در دانشگاه‌های مختلف کشور کانادا با یکدیگر متفاوت است. این شرایط در کشور کانادا به نسبت دیگر کشورهای اروپایی آسان‌تر می‌باشد. دوره MBA در کشور کانادا به مدت دو سال طول می‌کشد. پس از پایان تحصیل در این دوره تحصیلی فرصت‌های شغلی بی‌نظیری به روی شما باز خواهد شد. تحصیل رشته ام‌بی‌ای در بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا چیزی حدود 16 تا 80 هزار دلار هزینه دارد.

دانشجویان رشته MBA می‌توانند با استفاده از انجام دادن کار نیمه‌وقت یا بهره‌مندی از بورسیه‌های تحصیلی هزینه‌های تحصیل خود را تا حد امکان کاهش دهند. تحصیل در این رشته اما شرایط خاصی دارد. به عنوان مثال برای تحصیل در دوره دو ساله دوره MBA نیاز دارید 76 درصد از نمرات مدرک کارشناسی خود را کسب کرده باشید. شرکت و کسب نمره مناسب در آزمون ورودی GMAT هم یکی دیگر از شرایط ورود به این رشته تحصیلی است.

آزمون GMAT؛ برای ورود دانشجویان به رشته MBA

تحصیل رشته MBA در کانادا

آزمون GMAT یکی از پیش نیازهای اصلی برای تحصیل رشته MBA در کانادا است. این آزمون که در موسسات آموزشی معتبر این کشور برگزار می‌شود، برای ارزیابی مهم‌ترین مهار‌ت‌هایی است که در رشته مدیریت به کار می‌آیند. آزمون GMAT شامل چهار بخش است که دانشجویان باید به صورت کتبی به آن‌ها پاسخ دهند. این چهار بخش به شرح زیر هستند:

  • بخش استدلال شفاهی
  • بخش استدلال کمی
  • بخش استدلال یک‌پارچه
  • بخش ارزیابی نوشتاری تحلیل

زمانی که برای شرکت در آزمون GMAT نیاز خواهید داشت، حداکثر دو تا سه ساعت است. همچنین دانشجویان می‌توانند در طول آزمون از دو بار زمان استراحت برخوردار شوند. این آزمون که دارای چهار بخش جداگانه است، زمان‌بندی مشخصی برای پاسخ به هر بخش دارد. زمان‌بندی بخش‌های مختلف آزمون GMAT به شرح زیر است:

  • بخش استدلال شفاهی: 65 دقیق و دارای 35 سوال
  • بخش استدلال کمی: 62 دقیقه و دارای 12 سوال
  • بخش استدلال یک‌پارچه: 30 دقیقه و دارای 12 سوال
  • بخش ارزیابی نوشتاری تحلیل: 30 دقیقه و دارای یک سوال

معرفی منابع برای قبولی در آزمون GMAT

موفقیت در آزمون GMAT کاری آسان نیست و حداقل شش ماه تلاش مستمر می‌خواهد. منابع مطالعاتی برای قبولی در این آزمون دشوار زیاد نیستند اما می‌توانید از کلاس‌های آنلاین و یا منابع اینترنتی استفاده کنید. پیدا کردن منابع صحیح در سطح اینترنت یا در کتاب‌های آموزشی می‌تواند کمک شایانی به شما برای قبولی در آزمون GMAT کند. برخی از معروف‌ترین منابع این آزمون به مانند زیر هستند:

  • کلاس‌های حضوری: کلاس‌های حضوری مانند وریتاس پرپ و آموزشگاه‌های محلی در کانادا
  • کلاس‌های غیر حضوری: کلاس‌های آنلاین و غیر حضوری از بهترین منابع یادگیری آزمون GMAT هستند. از این کلاس‌ها می‌توان به کاپلان (Kaplan)، پرینستون ریویو (The Prinston Review) و ماگوش (Magoosh) اشاره کرد
  • منبع‌های کتبی بر روی وب: سایت‌های مختلفی در اینترنت دارای منابع آزمون GMAT هستند. سایت‌های معتبر شامل ورسیتی توتورز (Varsity Tutors) و وبسایت تامبتک می‌شود
  • برنامه‌های آموزشی: برنامه‌های آموزشی نیز تاثیر بسیاری در روند یادگیری دانشجویان برای شرکت در آزمون GMAT دارند. برای مثال: دوره آموزش جیامایتی وریتاس پرپ، آموزش و تمرینات GMAT ماگوش، Ready4 GMAT از این برنامه‌ها هستند
  • کتاب‌های آموزشی: کتاب‌ها همواره از بهترین منابع آزمون‌های ورودی دانشگاه بوده‌اند. با این حال انتخاب درست کتاب‌های آموزشی، از مهم‌ترین تصمیماتی است که باید پیش از شرکت در آزمون GMAT اتخاذ کنید. پیشنهاد ما به عنوان کتاب منبع مجموعه کتابهای راهنمای رسمی GMAT انتشار سال 2020 است

نحوه ثبت نام در آزمون GMAT

ثبت نام در آزمون GMAT مراحل پیچیده‌ای ندارد و داوطلبان می‌توانند با ایجاد یک حساب کاربری در سایت رسمی دوره MBA در کانادا مراحل ثبت نام خود را انجام دهند. برای ثبت نام در این آزمون باید مبلغ 250 دلار پرداخت کنید و تمامی مشخصات شناسایی خود را وارد کنید.

نحوه اخذ پذیرش در رشته MBA دانشگاه‌های کانادا

دریافت پذیرش در رشته MBA دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا اولین گام برای تحصیل در این کشور است. دریافت پذیرش در دانشگاه‌های دولتی کشور کانادا به نسبت دیگر کشورهای برتر دنیا شرایط آسان‌تری دارد. داوطلبان برای تحصیل در رشته MBA دانشگاه‌های این کشور باید رزومه تحصیلی مناسبی داشته باشند. داشتن معدل بالا در مقطع تحصیلی پیشین خود یعنی کارشناسی نیز از مهم‌ترین شرایطی است که برای ورود به رشته تحصیلی MBA دانشگاه‌های کانادا نیاز دارید.

رشته MBA با توجه به این که یکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در حوزه مدیریت و کسب و کار است، رقابت بالایی برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های کانادا دارد. این رشته تحصیلی دو ساله می‌تواند درهای بسیار را برای آینده شغلی شما باز کند. از مهم‌ترین پیش‌نیازهای تحصیل رشته MBA در دانشگاه‌های، همانطور که پیش از نیز مطالعه کردید، قبولی در آزمون ورودی GMAT است.

شرایط لازم برای دریافت پذیرش تحصیلی

برای تحصیل رشته MBA در دانشگاه‌های کشور کانادا دانشجویان باید از شرایطی برخوردار باشند. از این شرایط می‌تواند به داشتن مدرک زبان معتبر انگلیسی یا فرانسوی اشاره کرد. از آن ‌جایی این دو زبان، زبان رایج مردم کانادا نیز هستند، در صورت تسلط به یکی از آن‌ها بهتر است شهری را انتخاب کنید که مردم آنجا به زبان مورد نظر مسلط هستند.

همانطور که احتمالا بدانید نظام آموزشی کشور کانادا یک‌پارچه نیست. به عبارت دیگر شرایط تحصیل در دانشگاه‌های استان‌های این کشور توسط دولت کانادا مشخص نمی‌شود، بلکه توسط سازمان‌های مربوطه در همان استان مشخص می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود جهت کسب اطلاعات دقیق از شرایط لازم برای تحصیل رشته MBA در دانشگاه‌های کانادا به سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید. با این حال شرایط کلی برای دریافت پذیرش در دانشگاه‌های این کشور به مانند زیر است:

  • برخورداری از مدرک زبان معتبر مانند آیلتس با نمره 7.0 به بالا
  • برخورداری از مدارک معتبر تحصیلی پیشین به همراه معدل بالا
  • برخورداری از انگیزه‌نامه مناسب
  • قبولی در آزمون ورودی GMAT
  • برخورداری از توصیه‌نامه اساتید معتبر

دانشگاه‌های برتر کشور کانادا برای تحصیل رشته MBA

کشور کانادا میزبان بهترین دانشگاه‌های جهان است که از نگاه بسیاری از سایت‌های معتبر رنکینگ دنیا، بسیار از دانشگاه‌های این کشور در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. دوره‌های تحصیلی رشته MBA در تقریبا تمامی دانشگاه‌های کانادا به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شوند. فارغ‌التحصیلی در این رشته که یکی از معتبرترین مدارک تحصیلی رشته مدیریت در جهان است، می‌تواند گزینه‌های بسیار را برای آینده شما نمایان کند.

تحصیل رشته MBA در کانادا

دانشگاه‌های برتر کشور کانادا مانند دانشگاه تورنتو و دانشگاه مک‌گیل دوره‌های MBA را با بهترین شرایط و هزینه‌های پایین نسبت به دیگر کشورهای انگلیسی زبان به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کنند. در ادامه به بررسی بهترین دوره‌های تحصیلی رشته MBA برای دانشجویان می‌پردازیم.

دوره تحصیلی MBA دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو به انتخاب سایت‌های معتبر رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان بهترین دانشگاه کشور کانادا انتخاب شده است. دانشکده کسب و کار این دانشگاه یکی از معروف‌ترین دانشکده‌های بیزینس در جهان می‌باشد که دوره تحصیلی MBA را به دانشجویان بین‌المللی و داخلی ارائه می‌کند. دانشگاه تورنتو یکی از دانشگاه‌های دولتی قدیمی در کانادا می‌باشد که در سال 1827 تاسیس شده است.

تحصیل رشته MBA در کانادا

دانشگاه تورنتو 18 دانشکده و موسسه آموزشی دارد که از این حیث نیز یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا است. تحصیل رشته MBA در این دانشگاه برای دانشجویان بین‌امللی سالانه حدود 44 هزار دلار هزینه دارد. این دوره‌ در دانشگاه تورنتو به صورت دو ساله برگزار می‌شود.

دوره تحصیلی MBA دانشگاه مک‌گیل

دانشگاه مک‌گیل یکی از بهترین دانشکده‌های مدیریت و معماری در جهان را دارد. این دانشگاه که در سال 1821 ساخته شده است همواره در میان بهترین دانشگاه‌های جهان در زمینه ارائه دوره MBA قرار داشته است. دانشگاه مک‌گیل با بیش از 40 هزار دانشجوی داخلی و خارجی، دارای بیش از 14 دانشکده و موسسه آموزشی می‌باشد.

تحصیل رشته MBA در کانادا

تحصیل در دوره MBA دانشگاه مک‌گیل برای دانشجویان بین‌المللی هزینه بیشتری دارد. این دوره که به نسبت دیگر دوره‌های MBA کشور کانادا کوتاه‌تر است، بین 12 تا 20 ماه به دانشجویان ارائه می‌شود. البته این زمان کوتاه باعث کاهش اعتبار مدرک MBA این دانشگاه نشده است. در حقیقت مدرک دوره این تحصیلی دانشگاه مک‌گیل تقریبا در تمامی کشورهای جهان اعتبار دارد.

دوره تحصیلی MBA دانشگاه کویین

یکی از دانشگاه‌های که شاید در کشور کانادا کم‌تر شناخته شده باشد، دانشگاه کویین است. این دانشگاه دولتی با نرخ پذیرش 42 درصدی در سال 2021 جزو دانشگاه‌هایی است که شرایط پذیرش سختی ندارد. سالانه بیش از 20 هزار نفر در دانشگاه کویین ثبت نام می‌کنند که درصد زیادی از این افراد برای شرکت در دوره تحصیلی MBA در این دانشگاه ثبت نام کرده‌اند.

تحصیل رشته MBA در کانادا

جالب است بدانید که دوره تحصیلی MBA در دانشگاه کویین به نسبت دانشگاه تورنتو نیز گران‌تر است. هزینه این دوره تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی برابر با 71 هزار دلار می‌باشد. دوره تحصیلی MBA این دانشگاه به صورت فشرده و یک ساله برگزار می‌شود.

دوره تحصیلی MBA دانشگاه UWO

دانشگاه غربی انتاریو دوره تحصیلی MBA را به دانشجویان بین‌المللی به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌کند. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های دولتی محبوب در کشور کانادا است که در استان انتاریو واقع شده است. دوره تحصیلی MBA دانشگاه UWO در میان گران‌ترین دوره‌های تحصیلی در جهان قرار دارد. هزینه تحصیل در این دوره برابر با 88 هزار دلار است.

تحصیل رشته MBA در کانادا

دوره تحصیلی MBA در دانشگاه غربی انتاریو در مدت یک سال برگزار می‌شود. این دوره تحصیلی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دانشجویانی است که از بودجه مناسبی برخوردار هستند. با این حال میانگزی هزینه تحصیل در رشته‌های دیگر دانشگاه غربی انتاریو برابر با 25 هزار دلار است.

دوره تحصیلی MBA دانشگاه یورک

دانشگاه یورک را به عنوان بهترین دانشگاه شهر تورنتو بعد از دانشگاه تورنتو می‌دانند. این دانشگاه که دوره تحصیلی MBA را در مدت 20 ماهه به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کند، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های تحصیلی نزد دانشجویان ایرانی است.

تحصیل رشته MBA در کانادا

دانشگاه یورک بیش از 55 هزار دانشجو دارد که بیش از چهار هزار نفر از آن‌ها خارجی هستند. این دانشگاه دارای دوره‌های تحصیلی متنوعی است که فارغ‌التحصیلان مشهوری در آن‌ها مشغول به تحصیل بوده‌اند. از این فارغ‌التحصیلان می‌توان به بازیگر معروف ریچل مک‌آدامز اشاره کرد.

دوره تحصیلی MBA دانشگاه UBC

دانشگاه UBC (The University of British Columbia) یا همان دانشگاه بریتیش کلمبیا در سالیان اخیر همواره میان 10 دانشگاه برتر کشور کانادا قرار داشته است. این دانشگاه با ارائه دوره‌ تحصیلی MBA توانسته است محبوبیت خود را میان دانشجویان خارجی چندین برابر کند. این دوره تحصیلی دانشگاه بریتیش کلمبیا 16 ماهه است. پس از پایان دوره تحصیلی MBA در این دانشگاه یکی از معتبرترین مدارک تحصیلی در جهان را دریافت خواهید کرد.

تحصیل رشته MBA در کانادا

هزینه تحصیل در دانشگاه UBC برای دانشجویان بین‌المللی برابر با 46 هزار دلار است. این دانشگاه که در سال 1908 تاسیس شده، در رتبه 42 دانشگاه‌های جهانی قرار دارد. دانشگاه بریتیش کلمبیا دوره‌های تحصیلی متنوعی دارد که از به‌روزترین روش‌های تدریس در جهان استفاده می‌کنند.

دوره تحصیلی MBA دانشگاه مک‌مستر

تحصیل رشته MBA در کانادا

دانشگاه مک‌مستر دارای یکی از بهترین و طولانی‌ترین دوره‌های تحصیلی MBA در دانشگاه‌های کانادا است. این دوره که در دانشکده مدیریت دانشگاه مک‌مستر به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود 33 هزار دلار هزینه دارد. دانشگاه مک‌مستر را می‌توان به عنوان بهترین دانشگاه استان انتاریو در نظر گرفت که دارای یبش از سه جایزه نوبل است.

هزینه تحصیل رشته MBA در کانادا

هزینه تحصیل دوره MBA در دانشگاه‌های مختلف کشور کانادا به نسبت طول و شرایط دوره متفاوت است. حدود 45 دوره تحصیلی در دانشگاه‌ها و موسسات معتبر این کشور ارائه می‌شود که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در آن‌ها مشغول به تحصیل شوند. هر چه طول مدت دوره MBA کوتاه‌تر باشد، به عبارتی دیگر شما را زودتر وارد بازار کار مدیریت و کسب و کار کند، هزینه دوره بیشتر خواهد شد.

برخی از دوره‌های تحصیلی دانشگاه‌های کشور کانادا در طول یک سال برگزار می‌شوند که هزینه بسیار بالاتری به نسبت دیگر دوره‌ها دارند. با این حال میانگین تحصیل در رشته MBA دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا بین 30 تا 40 هزار دلار است.

بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان رشته MBA

بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های کشورهای برتر دنیا را دارند، همواره از خواستنی‌ترین ویژگی‌های تحصیل در این کشورها بوده است. خبر خوب برای علاقه‌مندان به تحصیل رشته MBA در دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا این است که امکان دریافت بورسیه‌ تحصیلی این رشته برای دانشجویان مستعد وجود دارد.

بورسیه‌های تحصیلی در کشور کانادا انواع مختلفی دارند که با توجه به شرایط تحصیلی خود می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. برای مثال برخی از بورسیه‌های تحصیلی رشته MBA از طرف دولت این کشور به دانشجویان بین‌المللی ارائه شوند. برخی از معروف‌ترین بورسیه‌های تحصیلی این رشته به مانند زیر است:

  • بورسیه تحصیلی بانوان شاغل در بیزینس (Women in Business Excellence Award): تا 10 هزار دلار کانادا در سال
  • بورسیه عالیه MBA (MBA Excellence Award): تا 20 هزار دلار در سال
  • بورسیه رهبران آینده کانادا (Global Business Leader of Tomorrow): تا 10 هزار دلار
  • بورسیه ورودی MBA (MBA Entrance Scholarship): تا 11.500 دلار در سال
  • بورسیه دانشجویان MBA (MBA Admission Award): تا 10 هزار دلار در سال

درآمد و وضعیت شغلی فارغ‌التحصیلان رشته MBA

رشته تحصیلی MBA در دنیا به عنوان یکی از پردرآمدترین رشته‌های تحصیلی شناخته می‌شود. این رشته تحصیلی دارای شغل‌های متعددی است که در دنیای امروزی نیاز مبرمی به این افراد حس می‌شود. جالب است بدانید، افرادی که در رشته MBA دانشگاه‌های کانادا فارغ‌التحصیل می‌شوند می‌توانند ویزای سه ساله کاری این کشور را دریافت کنند. از مشاغل در دسترس پس از پایان دوره تحصیلی MBA در کشور کانادا می‌توان به مشاورین اقتصادی اشاره کرد. درآمد برخی از شغل‌های این رشته تحصیلی به مانند زیر است:

  • میانگین حقوق مدیر توسعه کسب و کار سالانه 182 هزار دلار
  • میانگین حقوق مدیر کل سالانه 180 هزار دلار
  • میانگین حقوق مدیر پروژه سالانه 138 هزار دلار
  • میانگین حقوق مشاور کسب و کار سالانه 141 هزار دلار
  • میانگین حقوق مدیر استراتژی سالانه 200 هزار دلار
  • میانگین حقوق مدیر کل سالانه 180 هزار دلار
  • میانگین حقوق تحلیلگر مالی سالانه 59 هزار دلار

ویزای تحصیلی کشور کانادا برای دانشجویان دوره MBA

دریافت ویزای تحصیلی کشور کانادا پس از اخذ پذیرش تحصیلی رشته MBA در دانشگاه‌های این کشور مهم‌ترین اقدام برای مهاجرت تحصیلی به کانادا است. داوطلبان برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور باید مدارکی را به سفارت‌خانه کانادا تحویل دهند و درخواست ویزای تحصیلی این کشور را پر کنند.

شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

همانطور که گفته شد دریافت ویزای تحصیلی کشور کانادا نیازمند داشتن شرایط و مدارکی است. از این شرایط می‌توان به داشتن تمکن مالی برای زندگی در کانادا اشاره کرد. دیگر شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور به مانند زیر است:

  • برخورداری از نامه پذیرش در یکی از دانشگاه‌های کانادا
  • گذرنامه معتبر تا شش ماه
  • چندین قطعه عکس رنگی گرفته شده در سه ماه اخیر
  • داشتن بیمه درمانی
  • داشتن گواهی سلامت
  • مدرک زبان معتبر انگلیسی یا فرانسوی

نحوه دریافت اقامت دائم پس از تحصیل در کانادا

ورود به بازار کار کشور کانادا و دریافت اقامت دائم در این کشور هدف بسیاری از دانشجویانی است که قصد تحصیل دوره MBA در دانشگاه‌های این کشور را دارند. فارغ‌التحصیلان پس از پایان دوره تحصیلی MBA در یکی از دانشگاه‌های کانادا ویزای سه ساله کاری خود را به صورت خودکار دریافت می‌کنند.

با دریافت ویزای کاری کانادا و شاغل شدن در این کشور شما می‌توانید از تمامی مزایای یک شهروند کانادا بهره‌مند شوید. با این حال برای دریافت اقامت دائم این کشور باید مدت سه تا پنج سال از حضور شما در کشور کانادا بگذرد تا بتوانید برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

سوالات متداول در زمینه تحصیل رشته MBA در کانادا

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به چندین سوال پرتکرار شما عزیزان پیرامون تحصیل رشته MBA در کانادا پاسخ دهیم.

آیا شرایط تحصیل رشته MBA در دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا برای ایرانیان وجود دارد؟

بله؛ تحصیل در تمامی دانشگاه‌های معتبر کشور آمریکا در دوره MBA برای ایرانیان وجود دارد.

آیا امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان رشته MBA وجود دارد؟

بله؛ دانشجویان مستعد می‌توانند با داشتن شرایط مورد نیاز مانند مدرک زبان معتبر انگلیسی با نمره بالا از بورسیه‌های تحصیلی این رشته بهره‌مند شوند.

شرایط تحصیل رشته MBA در کشور کانادا چیست؟

تحصیل دوره MBA در دانشگاه‌های مختلف کشور کانادا با توجه به شرایط استان‌های مختلف، متفاوت می‌باشد. با این حال از شرایط کلی تحصیل در این رشته می‌توان به داشتن مدرک زبان معتبر و برخوداری از توصیه‌نامه اساتید معتبر اشاره کرد.

آیا برای تحصیل رشته MBA در کشور کانادا نیاز به شرکت در آزمون ورودی می‌باشد؟

بله؛ داوطلبانی که قصد تحصیل رشته MBA در دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا را دارند باید در آزمون ورودی این رشته یعنی، آزمون GMAT شرکت کنند.

برای شرکت در دوره‌های MBA بهترین دانشگاه‌های آمریکا کسب چه نمره‌ای نیاز است؟

آزمون GMAT دارای طیف نمره 200 تا 800 است که برای تحصیل در دانشگاه‌های برتر کشور کانادا مانند دانشگاه تورنتو نیاز به کسب نمره 670 دارید.

شرایط دانشجویان بین‌المللی پس از فارغ‌التحصیلی در رشته MBA چگونه است؟

دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیلی خود در رشته MBA می‌توانند وارد بازار کار کشور کانادا شوند، با انجام این کار می‌توانید ویزای کاری خود را دریافت کنید.

تجربه تحصیل رشته MBA در کانادا با موسسه مهرآیین مخبری

رشته MBA از رشته‌های محبوب تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد است که یک تفاوت اساسی با دیگر رشته‌های مدیریتی دارد. این رشته شامل دوره‌های مختلف حوزه مدیریت از رهبری و اقتصاد تا تکنولوژی است.‌ رشته تحصیلی محبوب MBA در دانشگاه‌های کشور کانادا به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود. تحصیل در این رشته مزایای بسیاری دارد و دانشجویان خارجی سالانه برای تحصیل در این رشته به کانادا مهاجرت می‌کنند. از مزایای تحصیل رشته MBA می‌توان به زمان کم تحصیل و وجود فرصت‌های شغلی فراوان پس از فارغ‌التحصیلی اشاره کرد.

دانشجویان ایرانی برای تحصیل رشته MBA در دانشگاه‌های کانادا نیازمند داشتن برخی از شرایط هستند. این شرایط شامل داشتن رزومه تحصیلی قوی، داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسوی و قبولی در آزمون ورودی GMAT می‌شود. بنابراین اگر قصد دارید تا در یک کشور پیشرفته در رشته تحصیلی MBA مشغول به تحصیل شوید، و پس از دریافت مدرک وارد بازار کاری عالی شوید، کانادا را به عنوان یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی در نظر داشته باشید.

موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری جزو بهترین موسسات مهاجرتی در ایران است. مشاورین و متخصصین مجرب ما در زمینه مهاجرت به مقصدهای مختلف می‌توانند تجربه مهاجرت بدون نگرانی را برای شما به ارمغان بیاورند. بنابراین برای تشکیل پرونده مهاجرتی خود با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا