دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
تحصیل رشته‌ معماری در آمریکا

تحصیل رشته‌ معماری در آمریکا

آخرین بروزرسانی: 8 خرداد 1402

تحصیل رشته‌ معماری در آمریکا؛ گزینه‌ای عالی برای ایرانیان

تحصیل رشته‌ معماری در آمریکا شما را برای حرفه‌ای آماده می‌کند که خلاقیتتان را برای ساخت، طراحی و اجرای طرح‌هایی به کار می‌گیرد که بر محیط اطراف افرادی که با شما در تماس هستند، تأثیر می‌گذارد. در واقع، این یعنی با وجود اینکه شرایط برای اخذ پذیرش در رشته‌ی معماری وجود دارد، چیزی که از شما یک معمار می‌سازد، سخت کوشی و خلاقیت خودتان است.

چه در شهر محل زندگی خود قدم بزنید و چه در حال گشت و گذار در یک شهر جدید باشید، ساختمان‌های زیبا و سازه‌های معماری خلاقانه را خواهید دید. یک معمار قادر است در جامعه اثری از خود به جای بگذارد و اغلب ساختمان‌هایی که با دقت طراحی شده و به چشم انداز یک شهر اضافه می‌شوند، بیانی از شخصی می‌شوند که آن را متفکرانه طراحی کرده است.

تحصیل رشته‌ی معماری در آمریکا

بسیاری از اوقات، آن شاهکارها نمایانگر کل شهر یا تاریخ یک مکان خاص هستند. برج ایفل شاید شناخته‌شده‌ترین مکان دیدنی پاریس باشد. ساختمان امپایر استیت با هیجان بازدیدکنندگان شهر نیویورک صدا می‌دهد. تاج محل آنقدر تاریخ و خاطره‌‌ای قوی‌ دارد که هرگز نمی‌توان آن را فراموش کرد. برای هر سازه یک داستان وجود دارد و یک معمار با استعداد وجود دارد که با دقت آن داستان را نوشته و به اشتراک گذاشته است. معمار کسی است که علم و هنر را با یک بخش از زندگی روزمره ترکیب می‌کند.

چرا معماری بخوانیم؟

انتخاب رشته‌ی معماری و تحصیل در آمریکا برای هر دانشجوی بین‌المللی که مجذوب زیبایی، خلاقیت و حتی میراث ساختمان‌ها و سازه‌های مختلف شده است، یک ایده‌ی فوق‌العاده است. انواع دانشگاه‌های نوساز و موفق در آمریکا وجود دارد که به توسعه‌ی ایده‌ها و امیدهای معماران جوان در سراسر جهان کمک می‌کند.

انتخاب شاخه‌ی معماری مورد نظر

فیلتر کردن تمام گزینه‌های موجود برای کسانی که مایل به تحصیل رشته‌ معماری در آمریکا هستند، هیجان‌انگیز است. از تاریخی گرفته تا مدرن، از آسیایی تا دوستدار محیط زیست، گزینه‌های زیادی برای تخصص معماری وجود دارد. برای مثال، دانشگاه‌هایی وجود دارند که به طور کامل بر آموزش معماری تجاری تمرکز دارند، در حالی که برخی دیگر می‌خواهند رمانتیسم و ​​تاریخ را در بازسازی ساختمان‌های قدیمی تشویق کنند.

تحصیل رشته‌ی معماری در آمریکا

پس حتما باید از این بابت مطمئن شوید که در دانشگاهی تحصیل کنید که در آن، آن نوع معماری آموزش داده شود که می‌خواهید در آن تخصص به دست بیاورید.به گفته‌ی کاریسا روزنفلد از ArchDaily.com، ایالات متحده برخی از برترین برنامه‌های معماری را در دانشگاه‌هایی چون دانشگاه کورنل در نیویورک، موسسه معماری کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس و دانشگاه رایس در هیوستون، تگزاس ارائه می‌دهد.

هر یک از این دانشگاه‌های معماری، فرصت‌های کارآموزی، شیوه‌های آموزشی نوین و امکان دست‌یابی به تخصص بالا و استادانه را ارائه می‌کنند. در بسیاری از دانشگاه‌ها، فارغ‌التحصیلی در رشته‌ی معماری پنج سال طول می‌کشد. پس به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، تحقیق در مورد عوامل دیگر مانند هزینه‌ها، الزامات ورود به دانشگاه و سایر فرصت‌های کارآموزی در حین تحصیل بسیار مهم خواهد بود.

فرآیند درخواست برای دانشجویان بین‌المللی تحصیل رشته‌ معماری در آمریکا 

دانشجویان بین‌المللی که در رشته‌ی معماری در کالج یا دانشگاه ایالات متحده تحصیل می‌کنند، باید شرایط لازم را در دانشگاه خاص خود داشته باشند. تحقیق در مورد هر دانشگاه و شناسایی الزامات خاص و همچنین انتظارات آن‌ها در طول تحصیل بسیار مهم است. حتما به ضرب‌الاجل‌ها نیز توجه کنید تا احتمال یک روند روان و آسان را افزایش دهید.

الزامات فنی خاصی برای ورود به رشته‌ی معماری در دانشگاه‌های  ایالات متحده وجود دارد که از قرار زیر خواهند بود:

• سابقه تحصیلی قوی

• یک نمونه کار خلاقانه

•توصیه‌نامه‌ها

• مصاحبه با رئیس بخش (متغیر)

• حداقل معدل 3.0 (GPA)

نمونه‌کار خلاقانه و سایر مدارک مهم و مورد نیاز

اگر دانشجوی مقطع کارشناسی معماری هنوز نمونه کار خلاقانه‌ای نداشته باشد، همچنان فرصت این را دارد که در دانشگاه‌های آمریکا به تحصیل در رشته‌ معماری بپردازد. چون دانشگاه‌هایی وجود دارند که بر اساس معیارهای دیگر، دانشجوی معماری و طراحی را می‌پذیرند. در بیشتر موارد، داشتن توصیه نامه از اساتید فعلی به شما در ورود به دانشگاه مورد نظرتان کمک می‌کند.

تحصیل رشته‌ی معماری در آمریکا

اگرچه برخی از دانشگاه‌ها، نیازی به مصاحبه ندارند، اکثر دانشکده‌های معماری به آن نیاز دارند. با این حال، دانشگاه‌هایی مانند کرنل وجود دارند که مصاحبه‌ی «کتبی» را می‌پذیرند و در آن شما می‌توانید پاسخ‌های خود را برای سؤالات مصاحبه می‌نویسید، این برای زمانی است که نمی‌توانید رو در رو ملاقات کنید.

شایان ذکر است که اکثر دانشکده‌های معماری در ایالات متحده سالانه تعداد محدودی دانشجو در مقطع کارشناسی پذیرش می‌کنند. مؤسسه معماری کالیفرنیای جنوبی در یک زمان مجموعاً 70 دانشجو را در برنامه‌ی خود می‌پذیرد. با این حال، کرنل تنها 55 نفر را می‌پذیرد. به دلیل فرآیندهای انتخابی، دانشگاه‌های ذکر شده در بالا و سایرین فقط در زمان‌های خاصی از سال دانشجو می پذیرند.

تعهد زمانی

یکی دیگر از الزاماتی که دانشجویان بین‌المللی باید داشته باشند، ابراز تعهد به رشته‌ی معماری است. دانشجویان برنامه‌های دقیق و پروژه‌های چالش‌برانگیزی خواهند داشت، بنابراین برای موفقیت باید نسبت به معماری متعهد و مشتاق باشند. گرچه کار به همین جا (یعنی دانشگاه) ختم نمی‌شود. دانشجویان باید به دنبال دوره‌های کارآموزی و کارورزی باشند که به دانشجو مزیت رقابتی در بازار کار بدهد (که احتمالاً می‌تواند پس از فارغ التحصیلی منجر به استخدام شود).

هنگامی که تحصیلات خود را در معماری با موفقیت به پایان رساندید، شروع به گفتن داستان خود خواهید کرد و می‌توانید ذهن خلاق و علم پیچیده‌ی خود را در ساختاری ترکیب کنید که برجسته و به طور بالقوه‌ای نمایانگر شهر شما – برای جهان است.

پنج مرحله برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا

حال با این اوصاف شاید با خودتان فکر کنید که چرا اصلا برای تحصیل در رشته‌ی معماری، به دانشکده‌های معماری در ایالات متحده بپیوندید. بر اساس رتبه بندی QS در سال 2015 برای دانشکده‌های معماری، سه مورد از بهترین دانشگاه‌های معماری جهان در ایالات متحده آمریکا هستند: موسسه فناوری ماساچوست دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و دانشگاه هاروارد. شهرت علمی، شهرت کارفرما و تأثیر پژوهش معیارهایی هستند که در این رتبه‌بندی سالانه بررسی می‌شوند.

تحصیل رشته‌ی معماری در آمریکا

با این وجود، امروزه در میان معماران این نکته پذیرفته شده است که مهر دانشکده‌های معماری آمریکایی به معنی نوآوری، تنوع و رهبری در دستیابی به معماری جهانی است. این‌ها نه تنها در رتبه‌بندی‌ها بلکه در بازار کار نیز مشهود به نظر می‌رسند.انواع دانشکده‌های معماری، با رویکردهای مختلف در عمل معماری، طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی ارائه می‌دهند که مشتاق حضور در صحنه پیشرو در آموزش، پژوهش و در نتیجه تمرین معماری هستند. دانشگاه‌های آمریکا، از روند فراگیر پایداری گرفته تا موضوع یکپارچگی، آموزش معماری تجاری و …، دانشجویان پرشور را به سمت رویکردهایی سوق می‌دهد که با بلند‌پروازی‌های آن‌ها مطابقت دارد.

مشکلات و چالش‌های اصلی دانشجویان بین‌المللی در آمریکا

در واقع تنوع در سبک ارائه‌ی رشته در دانشگاه‌های آمریکا، مستلزم کاوش بیشتری در مزایا و معایب احتمالات است، بنابراین احتمال تصمیم‌گیری نادرست از سوی دانشجویان بین‌المللی نیز افزایش می‌یابد. با این حال، انعطاف‌پذیری منعکس‌شده در انواع مؤسسات، یکی از ویژگی‌های وسوسه‌انگیز آموزش معماری در ایالات متحده است.

از سوی دیگر، علاوه بر شهریه‌های رو به افزایش، چالش عمده‌ای که با آن مواجه می‌شویم، روند انتخابی دانشگاه‌های معتبر در پذیرش دانشجویان – به‌ویژه در مقطع کارشناسی – است که باعث می‌شود چرخه‌ی پذیرش یک بار در سال انجام شود.با این حال، این حقایق برای از بین بردن انگیزه‌ی شما نیست، برعکس، در ادامه مراحلی که باید دنبال کنید را شرح می‌دهیم و نکاتی را که ممکن است در طول جستجو و درخواست نادیده گرفته یا اشتباه شوند، با تاکید بیشتری یادآور می‌شویم.

مراحلی که اخذ پذیرش شما را تضمینی می‌کنند

این مراحل برای دانشجویان بین‌المللی است که نیاز به طراحی برنامه‌ای برای تحصیل در رشته‌ی معماری در آمریکا دارند. بنابراین اگر تمایل به تحصیل در این رشته دارید و نگران این هستید که از کجا و با چه چیزی کارتان را شروع کنید یا چه چیزی را برای آن در نظر بگیرید، به خواندن ادامه دهید.

  1. دانشگاه مناسبی را انتخاب کنید که متناسب با علاقه‌ی شما باشد

اولین قدم این است که انتخاب دانشگاه را به دغدغه‌ی شماره‌ی یک تبدیل کنید تا توجه خود را به سمت آن معطوف کنید. دانشکده‌های معماری در ایالات متحده، تخصص و فلسفه‌ی خود را پس از در نظر گرفتن ساختار برنامه، با روش‌های تدریس، سرمایه‌گذاری پژوهشی، کارآموزی و همچنین چشم‌انداز شغلی ارائه می‌کنند. یک نکته‌ی کلی در مورد دانشکده های معماری شامل این است که دانشکده‌ی مورد نظر شما مورد تایید SEVP  باشد.

به طور کلی، مدارک معماری اخذ شده در مقطع کارشناسی عبارتند از: لیسانس معماری، لیسانس علوم در مطالعات معماری/لیسانس علوم در معماری و لیسانس هنر در مطالعات معماری. شما از اکثر دانشکده‌ها نیز می‌توانید مدرک کارشناسی ارشد معماری را دریافت کنید. در مورد تحصیلات دکترا، می‌توانید در شاخه‌هایی چون دکتری فلسفه، دکتری معماری و دکتری طراحی تحصیل کنید.

برای دانشجویان مقطع کارشناسی، کالج‌های محلی می‌توانند به شما در پرداخت هزینه‌های کمتر در سال اول تحصیلی در ایالات متحده کمک کنند. همچنین، به عنوان یک بیگانه‌ی غیر مقیم، مالیات کمتری نیز پرداخت خواهید کرد. فقط از میزان کمک‌های محلی به صورت کامل مطلع شوید.

آشنایی با انواع کالج ها می‌تواند در برنامه‌های تحصیلی شما کمک کننده باشد. سه نوع کالج وجود دارد: کالج‌های اجتماعی، کالج‌ها و دانشگاه‌های خصوصی و کالج‌ها و دانشگاه‌های دولتی. کالج‌های اجتماعی برای ارائه‌ی آموزش حرفه‌ای هدایت می‌شوند یا می‌توانند یک مدرک کاردانی دو ساله برای آماده‌سازی دانشجویان در ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارائه دهند. این کالج‌ها گاهی اوقات توسط دانشجویان بین‌المللی در مراحل اولیه اقامت در ایالات متحده انتخاب می‌شوند، زیرا هزینه‌ی کمتری دارند. گرچه این امر معمولا با هدف انتقال به دانشگاه‌های معتبر دیگر صورت می‌گیرد.

کالج‌ها و دانشگاه‌های خصوصی معمولا کوچک‌تر از موسسات دولتی هستند و می‌توانند جهت گیری خاصی داشته باشند. کالج‌ها و دانشگاه‌های ایالتی که «دانشگاه‌های دولتی» نیز نامیده می‌شوند، عموماً نهادهای آموزشی بزرگی هستند که توسط دولت ایالات متحده برای ارائه آموزش برای ساکنان یک ایالت خاص با هزینه کم تأسیس شده‌اند. با این حال، این برای دانشجویان بین‌المللی و هزینه‌ها صدق نمی‌کند.

  1. تامین بودجه

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی که به دنبال پیوستن به یک دانشکده‌ی معماری در ایالات متحده است، آگاهی از جنبه‌ی مالی با انتخاب دانشگاه شما همراه است. بنابراین شما نباید انتظار این را داشته باشید که برای تحصیل در آمریکا، شهریه‌ای کمتر از 25000 دلار بپردازید. هزینه‌های زندگی نیز با توجه به موقعیت شما در ایالت‌ها بسیار متفاوت است. انواع بودجه‌ای که می‌خواهید بررسی کنید نیز متفاوت است. اما درخواست شما برای تامین مالی همراه با درخواست شما برای پذیرش است.

بودجه‌ی دولتی و سازمان‌های غیردولتی شما را مشمول ویزای J1 با قانون اقامت 2 ساله می‌کند. به این معنی که پس از اخذ مدرک باید به کشور خود بازگردید. اکثر دانشجویان بین‌المللی نمی‌توانند نوع ویزای خود را به H1B1 برای کار و زندگی در ایالات متحده تغییر دهند تا زمانی که این دو سال را در کشور خود سپری کنند.

بورسیه‌‌ی تحصیلی و کمک‌های مالی ارائه شده از دانشگاه‌ها نیز وجود دارند که هزینه‌های موجود در برخی از دانشگاه‌ها را تا 25٪ کاهش می‌دهند. با این حال، در مؤسسه‌ی فناوری ماساچوست بورسیه‌ی تحصیلی بین 25 تا 50 درصد در دسترس است، جایی که استانداردهای پذیرش بسیار بالا است. سازمان‌های دولتی و سازمان‌های غیرانتفاعی در ایران نیز مکانی مناسب برای تحقیق راجع به بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده جهت تحصیل در آمریکا هستند.

بهترین راه برای به دست آوردن بودجه و بورسیه‌ی دانشگاه‌ها این است که لیست اعضای هیئت علمی را جستجو کنید، استادی را بیابید که پروژه‌های تحقیقاتی یا طراحی غیرمتمرکز پژوهشی متناسب با رویکرد مطالعه‌ی شما دارد و او را متقاعد کنید که دانشجویی مناسب برای کار و تحصیل در دانشگاه و کشور او و به عنوان دانشجوی تحت نظر او خواهید بود.

3: مدارک خود را کامل کنید

این مرحله به تلاش زیادی از طرف شما نیاز دارد، بنابراین بهتر است که از مدتی قبل، شروع به جمع آوری داده‌ها کنید. اگرچه الزامات و مدارک مورد نیاز به دانشگاه بستگی دارد، ولی باز هم شما باید گواهینامه‌ها و ریز نمرات، توصیه‌نامه‌های خود از اساتید قبلی، مقاله یا انگیزه نامه، گواهی‌نامه‌ی آزمون زبان انگلیسی (عمدتا تافل) و … را به همراه داشته باشید. در مورد فارغ التحصیلان معماری در مقطع لیسانس، یک پورتفولیوی قوی بسیار مهم به نظر می‌رسد. شما می‌توانید شرحی از این مدارک مورد نیاز را در الزامات هر دانشگاهی بیابید.

در مورد سوابق تحصیلی و معدل، اکثر رشته‌ها، به ویژه رشته‌های تحصیلات تکمیلی نیاز به سابقه‌ی قوی و معدل حداقل 3.0 GPA در آخرین مدرک تحصیلی دارند. با این حال، دانشجویانی که نمی‌توانند این الزام را برآورده کنند، به کالج‌هایی که کمتر به این موضوع توجه دارند یا کالج‌های محلی می‌روند تا در آینده از آن‌ها به عنوان سکوی پرش استفاده کنند. اما معمولاً از اکثر دانشکده‌های معماری انتظار می‌رود که با دانشجو، مصاحبه‌‌ای انجام دهد و سطح او را تعیین کند.

  1. برای اخذ ویزا آماده شوید

بهتر است برای کسب اطلاعات مربوط به ویزا و روش‌های مهاجرت، تا زمان اخذ پذیرش تحصیلی صبر نکنید، زیرا انواع ویزا و شرایط مهاجرت باید به طور کامل بررسی شوند. ابتدا باید با انواع ویزا آشنا شوید. برای تحصیل در آمریکا به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، شما به ویزای دانشجویی نیاز دارید که می‌تواند 3 نوع باشد: F-1، J1، یا M1، که بسته به نوع دانشگاه، دوره و برنامه‌ی آینده شما مشخص می‌شود.

اخذ ویزا مستلزم مصاحبه‌ای است که نسبتاً مختصر باشد و به انگیزه‌ها، اهداف و منابع مالی شما مربوط باشد.بنابراین ویزای غیرمهاجرتی آکادمیک F-1، ویزایی است که در صورت ورود به ایالات متحده برای تحصیل در یک دانشگاه یا کالج، دبیرستان، مدرسه ابتدایی خصوصی، حوزه علمیه، هنرستان یا مؤسسه آکادمیک، به آن نیاز خواهید داشت.

ویزای B، ویزای توریستی است که در صورت نیاز به ورود به ایالات متحده برای دوره‌های تحصیلی تفریحی کوتاه استفاده می‌شود، مشروط بر اینکه این دوره منجر به اخذ مدرک تحصیلی یا گواهینامه از یک موسسه یا دانشگاه در آمریکا نشود. شایان ذکر است که در مورد آموزش از راه دور که نیاز به حضور در مدرسه برای مدتی در ایالات متحده ندارد نیز  به ویزای F-1  نیاز دارید.ویزای Exchange Visitor (J-1) یک نوع ویزای غیر مهاجرتی است و برای افرادی صادر می‌شود که برای شرکت در برنامه‌های تبادل بازدیدکنندگان مبتنی بر کار و مطالعه به آمریکا می‌آیند.

این برنامه‌های تبادل بازدیدکنندگان توسط وزارت امور خارجه مدیریت می‌شوند و هدفشان تقویت روابط بین‌فرهنگی ایالات متحده است. شایان ذکر است که این برنامه‌های مبادله ایجاب می‌کند که بازدیدکنندگان مبادله شده پس از پایان برنامه‌شان به وطن خود بازگردند تا تجربیات به دست آمده خود را در کشورهای خود گسترش دهند.ویزای M-1   یک ویزای غیر آکادمیک است که برای دانشجویانی صادر می‌شود که می‌خواهند در یک موسسه‌ی غیر آکادمیک یا حرفه‌ای ثبت نام کنند. این دانشجویان مجاز به کار در طول برنامه خود نیستند که باید یک “دوره تحصیلی کامل” باشد.

همانطور که قبلا ذکر شد، همه‌ی دانشگاه‌ها مورد تایید SEVP نیستند. یک کالج و دانشگاه دارای گواهی SEVP می‌تواند دانشجویان بین‌المللی را در برنامه‌های علمی خود بپذیرد. این به شما این امکان را می‌دهد که در زمان پذیرش در سیستم اطلاعات دانشجویی و تبادل بازدیدکنندگان ثبت نام کنید. سپس دانشگاه فرم I-20 را برای شما صادر می‌کند تا در مصاحبه‌ی ویزا به افسر مشاور ارائه دهید. برای مطالعه‌ی اطلاعات دقیق در مورد ویزا، به وب سایت دفتر امور کنسولی وزارت امور خارجه ایالات متحده مراجعه کنید.

  1. 5. برای خروج خود آماده شوید

به آخرین مرحله رسیدیم که شما را برای حرکت آماده خواهد کرد. منابع زیادی برای سوالات مربوط به خروج شما وجود دارد. یک منبع قابل اعتماد مرکز محلی EducationUSA  است. البته می‌توانید مشاوره‌ای کامل و بی‌نقص نیز با موسسین مهرایین مخبری داشته باشید. هدف این مراکز مشاوره دادن به دانشجویانی است که مایل تحصیل در آمریکا هستند. منبع دیگر وب سایت مؤسسه ما است که همیشه حقایقی در مورد زندگی در منطقه موردنظرتان در اختیار شما قرار می‌دهد. مانند هزینه‌های زندگی، اقامت، حمل و نقل، بیمه درمانی و …

ایجاد ارتباط با جامعه‌ی دانشجویی کشور خودتان نیز یک نکته‌ی بسیار مفید خواهد بود. با این حال، یک واقعیت مهم که بهتر است خود را با آن آشنا کنید، ماهیت سخت رشته‌ی معماری در آمریکا است. شما معمولاً از طریق واحد‌های خیلی سخت در معرض پروژه‌های چالش برانگیز قرار خواهید گرفت و به عنوان یک دانشجوی معماری، یافتن شغلی مرتبط و مناسب، باید همیشه در ذهن شما باشد.

دانستن این مراحل احتمالاً آسان‌تر از دنبال کردن آن‌ها به نظر می‌رسد، اما اگر شما دانشجوی معماری پرشوری هستید، چه در مقطع کارشناسی، چه در مقطع کارشناسی ارشد و چه در مقطع دکترا، تصدیق ایالات متحده به عنوان مقصد خود با تمام چالش‌های آن مطمئناً انتخابی است که بازده خوبی برای تحصیلات، سرمایه و آینده‌ی شما خواهد داشت.

بهترین دانشگاه‌های معماری آمریکا و رتبه‌بندی آن‌ها در سال 2021

اما جالب است بدانید که خود آمریکا، دارای بسیاری از ساختمان‌ها و بناهای تاریخی است که هر ساله گردشگران را به خود جذب می‌کنند. از ساختمان امپایر استیت تا کاخ سفید، از طاق دروازه تا تالار کنسرت والت دیزنی، و از کوه راشمور تا بنای یادبود لینکلن.این تنها یکی از دلایلی است که می‌تواند شما را به تحصیل در رشته‌ی معماری در آمریکا مجاب کند.

تحصیل رشته‌ی معماری در آمریکا

گرچه دلایل بیشتری هم در این مورد وجود دارد. برای مثال می‌توان به چند‌فرهنگی، امکانات رفاهی، اقتصاد خوب، امنیت و … نیز اشاره کرد. اما پس از تمام توضیحات ما در رابطه با تحصیل در آمریکا، بهتر است بدانیم که بهترین دانشکده‌های معماری کدامند. بیایید به 10 لیست برتر از آخرین رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها نگاهی کنیم. گرچه به یاد داشته باشید که برای اخذ پذیرش از این دانشگاه‌ها، شما باید «بهترین» خود را حین درخواست، ارائه دهید.

  1. بهترین دانشگاه‌های معماری آمریکا، طبق رتبه‌بندی QS در سال 2021

موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

دانشگاه هاروارد

 دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (UCB)

 دانشگاه کلمبیا

 دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA)

 موسسه فناوری جورجیا (گرجستان تک)

 دانشگاه کرنل

 دانشگاه پنسیلوانیا

 دانشگاه میشیگان – آن آربور

دانشگاه استنفورد

  1. بهترین دانشکده‌های معماری در ایالات متحده، طبق رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی 2022

موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

 دانشگاه هاروارد

 دانشگاه پرینستون

 دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (UCB)

 دانشگاه کلمبیا

 دانشگاه ییل

 دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA)

 دانشگاه پنسیلوانیا

 دانشگاه میشیگان – آن آربور

 دانشگاه نیویورک

  1. بهترین دانشگاه‌های معماری در ایالات متحده طبق رتبه بندی Niche 2022

 دانشگاه رایس

 دانشگاه کرنل

 دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس

 دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

 دانشگاه ییل

 موسسه فناوری ماساچوست

 دانشگاه کالیفرنیا، برکلی

 موسسه معماری کالیفرنیای جنوبی

 دانشگاه کلمبیا

 دانشگاه نوتردام

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا