دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا

تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا

آخرین بروزرسانی: 27 تیر 1402

تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا ؛ گزینه‌ای عالی برای ایرانیان

امروزه تحصیل رشته‌های پزشکی در کشورهای برتر خارجی میان دانشجویان ایرانی بسیار طرفدار دارد. تحصیل در کانادا می‌تواند رویای تحصیل تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی را برآورده کند. رشته دندانپزشکی یکی از بهترین انتخاب‌های دانش‌آموزان تجربی برای ادامه تحصیل در کشورهای خارجی است. تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا دارای مزایای بسیاری می‌باشد. از این مزایا می‌توان به امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی و استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌های دنیا در دانشگاه‌های این کشور اشاره کرد. در این مقاله از موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری با ما همراه شوید تا به بررسی شرایط تحصیل این رشته در دانشگاه‌های کانادا بپردازیم.

مزایای تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا

تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا به عنوان یکی از انتخاب‌های برتر دانشجویان ایرانی به شمار می‌رود. این کشور با سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در سالیان اخیر توانسته است سطح نظام آموزشی خود را به کشورهای برتر مانند انگلستان و آمریکا نزدیک کند. علاوه بر این که دولت کانادا در بالا بردن سطح کیفی سیستم آموزشی، موفق شده است تا هزینه‌های زندگی در کشور خود را مقرون به صرفه نگه دارد. این دو از اصلی‌ترین دلایلی هستند که کشور کانادا امروزه به عنوان یکی از مقاصد برتر تحصیل در جهان شناخته می‌شود.

تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا

هزینه زندگی در کشور کانادا به نسبت دیگر کشورهای انگلیسی زبان کم‌تر است. همین دلیل باعث شده تا دانشجویان دوره‌های تحصیلی این کشور را به کشورهای دیگری مانند استرالیا و آمریکا ترجیح دهند. تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا مزایای دیگری نیز دارد که در این بخش باهم مرور خواهیم کرد.

دانشگاه‌هایی با کلاس جهانی

دلایل متعددی وجود دارند که دانشجویان بین‌المللی کشور کانادا را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب می‌کنند. یکی از این دلایل وجود دانشگاه‌های با کیفیت جهانی می‌باشد که دوره‌های تحصیلی خود را با به جدیدترین متدهای روز به دانشجویان ارائه می‌کنند.

مدرک دریافتی شما از دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا در تمامی کشورهای دنیا شناخته شده است، و شما می‌توانید به وسیله آن به کشورهای دیگر با هدف تحصیل و کار مهاجرت کنید. وجود دوره‌های پژوهشی برای دانشجویان رشته دندانپزشکی باعث شده است تحصیل این رشته در کانادا در میان دیگر کشورهای برتر دنیا برجسته شود.

محیطی امن برای تحصیل دانشجویان

یکی از موضوعات مهمی که دانشجویان برای تحصیل در کشورهای خارجی در نظر می‌گیرند، امنیت آن کشور است. از نظر امنیت و محیط دوستانه تحصیل در کشورهای جهان، کانادا در رتبه ششم در میان 172 کشور بررسی شده قرار می‌گیرد. مردم این کشور بسیاری مهمان‌نواز هستند و از هرگونه نژادپرستی دوری می‌کنند. بنابراین دانشجویانی که قصد تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور کانادا را دارند می‌توانند با خیالی آسوده به این کشور مهاجرت کنند.

امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و فرانسوی

تحصیل در کشورهای برتر اروپایی همواره برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا مشکل بوده است. این مشکل به دلیل یادگیری زبان بومی آن کشور ایجاد می‌شده است. به عنوان مثال افرادی که قصد تحصیل در بهترین دوره‌های تحصیلی دندانپزشکی در کشور آلمان را داشتند، می‌بایست زبان رایج مردم این کشور را فرا می‌گرفتند. این مشکل برای دانشجویانی که قصد تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور کانادا را دارند، وجود ندارد. داوطلبان این رشته می‌توانند به دو زبان رایج دنیا یعنی انگلیسی و فرانسوی در رشته دندانپزشکی تحصیل کنند.

امکان کار نیمه وقت به هنگام تحصیل

دانشجویان رشته دندانپزشکی در کشور کانادا می‌توانند از مزیت کار نیمه وقت به هنگام تحصیل در این کشور برخوردار شوند. این ویژگی برای دانشجویان موقعیتی را فراهم می‌کند تا در کنار تهیه یک رزومه کاری قوی، برخی از هزینه‌های زندگی خود را در کشور کانادا پوشش دهند.

تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا

دانشجویان بین‌المللی رشته دندانپزشکی در کشور کانادا تا حداکثر 20 ساعت در هفته اجازه کار کردن دارند. این محدودیت تنها در زمان تحصیل وجود دارد و در هنگام تعطیلی‌ها دانشجویان می‌توانند بدون محدودیت در این کشور مشغول به کار شوند.

امکان دریافت اقامت دائم در کشور کانادا

یکی از مزایای برجسته تحصیل در کشور کانادا امکان دریافت اقامت دائم در این کشور پس از فارغ‌التحصیلی است. دانشجویانی که در رشته‌های مختلفی مانند دندانپزشکی در دانشگاه‌های کشور کانادا مدرک خود را دریافت می‌کنند، می‌توانند با پیدا کردن شغل در این کشور ویزای کاری کانادا را دریافت کنند.

پس از دریافت ویزای کاری کشور کانادا، فارغ‌التحصیلان می‌توانند با گذراندن مدت سه تا پنج سال در این کشور اقامت دائم خود را دریافت کنند. این امکان تنها برای افرادی امکان‌پذیر است که بتوانند با قوی کردن رزومه کاری خود توسط یکی از کارفرماهای معتبر کشور کانادا استخدام شوند.

شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا

دندانپزشکی یکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در کشور کانادا است که سالانه بیش از 100 هزار درخواست برای تحصیل در این رشته دانشگاه‌های کانادا ارسال می‌شود. یکی از دلایل این محبوبیت، بالا بودن درآمد دندانپزشکان در کشور کانادا و دیگر کشورهای دنیا است. تحصیل رشته دندانپزشکی در این کشور نیازمند پشتکار و توانایی بالایی می‌باشد.

تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا

تحصیل دوره چهار تا پنج ساله در دانشکده دندانپزشکی کشور کانادا امکان استخدام در فرصت‌های شغلی فراوانی را در کشورهای مختلف ایجاد می‌کند. یکی از شرایط تحصیل در این رشته محبوب در کانادا می‌توان به داشتن دیپلم دوازده ساله با معدل بالای 14 اشاره کرد. همچنین داشتن مدرک زبان معتبر انگلیسی و یا فرانسوی از مهم‌ترین شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در این کشور است. لازم به ذکر است که قبولی در آزمون ورودی DAT (Dental Admission Test) از شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا است.

تحصیل کارشناسی دندانپزشکی

دوره کارشناسی دندانپزشکی در کشور کانادا به دلایل مختلفی نزد دانشجویان بین‌المللی محبوبیت دارد. از این دلایل می‌توان به کیفیت بالای دوره‌های تحصیلی این رشته اشاره کرد. تحصیل کارشناسی رشته دندانپزشکی در کشور کانادا بین چهار تا پنج سال طول می‌کشد. برای شرکت در دوره‌های تحصیلی این رشته باید در آزمون ورودی DAT شرکت کنید. اما در نظر داشته باشید که قبولی در این آزمون لزوما به معنای قبول شدن شما در دانشگاه‌های این کشور نیست.

پس از قبولی در آزمون DAT نوبت به تکمیل درخواست ثبت نام در دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا می‌رسد. برای اقدام به ثبت نام در دانشگاه‌های این کشور داشتن یک مدرک زبان معتبر و داشتن دیپلم دوازده ساله به همراه ریزنمرات به صورت ترجمه شده ضروری می‌باشد.

تحصیل کارشناسی ارشد دندانپزشکی

تحصیل دوره کارشناسی ارشد رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا به مدت دو سال طول خواهد کشید. این دوره‌ها به دلیل شانس بالاتر برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی بیشتر نزد دانشجویان بین‌المللی طرفداران بسیاری دارد. از مهم‌ترین شرایط تحصیل در این مقطع رشته دندانپزشکی در کنار داشتن مدرک زبان معتبر می‌توان به شرکت در مصاحبه حضوری اشاره کرد.

تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا

مصاحبه حضوری دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش دانشجویان رشته دندانپزشکی شامل موارد مختلفی می‌شود. از این موارد می‌توان به سه بخش 10 دقیقه‌ای مصاحبه اختصاصی با اساتید گروه دندانپزشکی دانشگاه اشاره کرد. همچنین می‌توانید یک تور 30 دقیقه‌ای از امکانات موجود در آزمایشگاه‌های دانشگاه مورد نظر داشته باشید.

تحصیل دکترا دندانپزشکی

دوره دکترا رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های کشور کانادا بر روی دریافت مدرک تخصص تمرکز دارد. این دوره معمولا بین سه تا پنج سال طول می‌کشد. دانشجویان دوره دکترا دندانپزشکی در این کشور شانس بالایی برای دریافت بورسیه تحصیلی دارند. برخی از دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا مانند دانشگاه آلبرتا دوره‌های دکترا دندانپزشکی را ارائه می‌کنند.

مدارک ارائه شده پس از تحصیل دوره دکترا در رشته دندانپزشکی شامل دکترای جراحی دندان (DDS) و دکترای دندانپزشکی (DMD) می‌شود. شرکت در آزمون NDEB (National Dental Examining Board of Canada) پس از اتمام تحصیل در کشور کانادا برای ورود به بازار کار پزشکی این کشور اجباری است.

چگونگی اخذ پذیرش در دانشگاه‌های معتبر کانادا

دریافت پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا به نسبت دیگر کشورهای برتر شرایط آسان‌تری دارد. متقاضیان برای تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های این کشور رزومه تحصیلی قوی داشته باشند. همچنین داشتن معدل بالا در مقاطع تحصیلی پیشین خود باعث افزایش شانس دریافت پذیرش در دانشگاه‌های کانادا می‌شود. در برخی از دانشگاه‌های این کشور شرکت در مصاحبه حضوری و پاسخ به سوالات استادان گروه دندانپزشکی نیز از مهم‌ترین شرایط اخذ پذیرش تحصیلی می‌باشد.

این رشته به دلیل این که یکی از رشته‌های مهم در گروه رشته‌های پزشکی است، نیازمند ارائه انگیزه‌نامه مناسب نیز است. دانشجویان می‌توانند با تحصیل دوره چهار ساله در رشته دندانپزشکی در کشور کانادا وارد بازار کار این کشور شوند. برای انجام این کار دانشجویان نیاز دارند تا تحصیلات خود را در دانشگاه با نمرات بالا بگذرانند.

شرایط لازم برای تحصیل رشته دندانپزشکی

دریافت پذیرش تحصیلی در دوره‌های دندانپزشکی دانشگاه‌های کشور کانادا نیازمند شرایطی می‌باشد که دانشجویان می‌توانند با برخورداری از آن‌ها در این کشور مشغول به تحصیل شوند. از این شرایط می‌توان به داشتن مدرک زبان معتبر مانند آیلتس یا تافل برای دوره‌های زبان انگلیسی و مدرک TEF برای دوره‌ زبان فرانسوی اشاره کرد. نمرات مورد نیاز در این آزمون‌ها در دانشگاه‌های مختلف این کشور متفاوت می‌باشند.

تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا

همانطور که شاید بدانید شرایط تحصیل در رشته‌های مختلف دانشگاه‌های کانادا بر اساس استانی که دانشگاه در آن واقع شده است متفاوت می‌باشد. بنابراین در نظر داشته باشید که شاید برخی از دانشگاه‌های کانادا نیازمند دو سال تحصیل دوره کالج دندانپزشکی برای پذیرش دانشجویان باشند. از آن جایی که شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های کانادا متفاوت است، پیشنهاد می‌شود پیش از هرگونه اقدامی اطلاعات لازم درباره تحصیل در آن استان را کسب کنید. با این حال شرایط عمومی لازم برای تحصیل رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های کانادا به شرح زیر است:

  • داشتن مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریزنمرات
  • داشتن انگیزه‌نامه مناسب در دو صفحه
  • داشتن توصیه‌نامه از اساتید معتبر
  • قبولی در آزمون‌های ورودی مانند آزمون MCAT
  • داشتن مدرک معتبر

معرفی دانشگاه‌های برتر برای داوطلبان رشته دندانپزشکی

دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا دوره‌های دندانپزشکی بسیار با کیفیتی را به دانشجویان خود ارائه می‌کنند. با این حال برخی از دانشکده‌های دندانپزشکی در این کشور شرایط مطلوب‌تری دارد و به همین دلیل در میان دانشکده‌های دیگر برجسته شده است. شما می‌توانید برای تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های برتر کانادا زبان تحصیل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا (British Columbia University) یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا است که در رتبه 37 دانشگاه‌های جهان قرار دارد. این رتبه دانشگاه بریتیش کلمبیا از نگاه سایت تایمز هایر اجوکیشن (Times higher education) است که در سال 2021 منتشر شده. دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه به انتخاب بسیاری از سایت‌های معتبر در میان 30 دانشکده برتر دندانپزشکی در جهان قرار دارد.

 

تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال 1908 تاسیس شده است و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های تحصیلی در این کشور فعالیت دارد. این دانشگاه حدود 500 برنامه تحصیلی در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌کند. از مزایای تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه بریتیش کلمبیا می‌توان به امکان دریافت بورسیه تحصیلی اشاره کرد.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه مک‌گیل

دانشگاه مک‌گیل (McGill University) از محبوب‌ترین دانشگاه‌های کشور کانادا است که بیشتر دوره‌های خود را به زبان فرانسوی ارائه می‌کند. دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه در سال 1904 تاسیس شده است که دوره‌های این رشته تحصیلی را در تمامی مقاطع ارائه می‌کند. دوره کارشناسی این دانشکده به مدت چهار سال طول می‌کشد. دانشگاه مک‌گیل در شهر مونتریال قرار دارد، مردم این شهر بیشتر به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند.

 

تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا

دانشگاه مک‌گیل در رتبه 27 دانشگاه‌های جهانی ثرار دارد و دارای نرخ پذیرش 47 درصدی می‌باشد. این نرخ به ازای کیفیت بالای تحصیل و تنوع دوره‌های تحصیلی این دانشگاه بسیار مناسب است. از مزایای تحصیل در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه مک‌گیل می‌توان به هزینه زندگی و تحصیل پایین در این شهر اشاره کرد.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه مونتریال

 

تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا

دانشگاه مونتریال (University of Montreal) از دانشگاه‌های مقرون به صرفه کشور کانادا است که دوره‌های تحصیلی دندانپزشکی را با کیفیت بالا ارائه می‌دهند. این دانشکده به دلایل مختلفی مانند شرایط آسان پذیرش میان دانشجویان بین‌المللی محبوبیت زیادی دارد. دانشگاه مونتریال که در همین شهر نیز واقع شده است، در رتبه 39 جهانی قرار دارد.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه انتاریو

دانشگاه انتاریو غربی (University of Western Ontario) یکی از دانشگاه‌های دولتی کشور کانادا است که دوره‌های دندانپزشکی را در تمامی مقاطع به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کند. این دانشگاه در میان 200 دانشگاه برتر جهان به انتخاب اکثر سایت‌های معتبر رنکینگ جهانی قرار دارد. دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه انتاریو در میان 10 دانشکده برتر پزشکی کانادا قرار دارد.

تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا

تحصیل در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه انتاریو دارای مزایای بسیاری از جمله بهره‌مندی از دوره‌های پژوهشی به هنگام تحصیل می‌باشد. این دانشگاه دولتی در سال 2021 نرخ پذیرش 31 درصدی دارد که نشان‌دهنده رقابت نسبتا بالای دانشجویان خارجی برای پذیرش است.

آزمون MCAT؛ پیش‌نیاز تحصیل دوره دندانپزشکی

همانطور که پیش از نیز مطالعه کردید، آزمون MCAT (Medical College Admission Test) یکی از آزمون‌های ورودی برای تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های کانادا است. قبولی در این آزمون از مهم‌ترین پیش‌نیازهای پذیرش تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است.

تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا

آزمون MCAT به طور کلی از چهار بخش تشکیل می‌شود، این چهار بخش شامل دروس: اصول بیولوژی و بیوشیمی، اصول شیمی و فیزیک، اصول روانی و اجتماعی و مهارت تحلیل انتقادی می‌شود. این آزمون از 528 نمره محاسبه می‌شود که در ادامه این بخش به بررسی نمره‌های دریافتی توسط دانشجویان بین‌المللی قبول شده در دانشگاه‌های کانادا می‌پردازیم.

دریافت نمره بین 514 تا 528 در آزمون MCAT برای قبولی در تمامی مقاطع رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های مختلف کافی است. در صورتی که نمره پایین‌تر از 514 کسب کنید، شانس پذیرش شما در دانشگاه‌های برتر کانادا کاهش می‌یابد. با این حال کسب نمره 508 تا 513 نیز برای دانشجویان بین‌المللی بسیار خوب می‌باشد. رقابت در نمره 508 تا 513 پایین است، اما در صورت دریافت نمره 490 تا 508 شانس دریافت پذیرش در دوره‌های تحصیلی دندانپزشکی شما کاهش می‌یابد.

هزینه‌ تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا

تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور کانادا به نسبت دیگر کشورهای برتر هزینه پایین‌تری دارد. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور با توجه به دانشگاه و استان مورد نظر متفاوت خواهد بود. با این حال به طور کلی هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های این کشور 22 تا 56 هزار دلار کانادا به صورت سالیانه است. دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند با دریافت بورسیه تحصیلی یا کار نیمه وقت این هزینه را تا حد امکان کاهش دهند.

برای دانشجویان بین‌المللی هزینه شهریه دانشگاه به طور میانگین در چهار سال تحصیل دوره کارشناسی دندانپزشکی بین 183 تا 476 هزار دلار است. هزینه شهریه شامل تمامی هزینه‌های الزامی می‌شود. این هزینه‌ها شامل: شهریه، کتاب‌ها، منابع و لوازم قرار گرفته شده در اختیار دانشجویان می‌شود.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در برخی از دانشگاه‌های کانادا به شرح زیر هستند:

  • هزینه تحصیل در دانشگاه مک‌گیل برابر با: 57 هزار دلار در طول دوره چهار ساله است
  • هزینه تحصیل در دانشگاه آلبرتا برابر با: 172 هزار دلار در طول دوره چهار ساله است
  • هزینه تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا برابر با: 233 هزار دلار در طول دوره چهار ساله است.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه منیتوبا برابر با: 147 هزار دلار در طول دوره چهار ساله است.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه غربی انتاریو برابر با: 183 هزار دلار در طول دوره چهار ساله است.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه مونتریال برابر با: 60 هزار دلار در طول دوره پنج ساله است.

بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان دندانپزشکی

بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی همواره از مورادی هستند که برای کاهش هزینه‌های تحصیلی و زندگی خود به کار گرفته می‌شوند. امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی رشته دندانپزشکی نیز وجود دارد. برای دریافت این تسهیلات مالی می‌بایست رزومه تحصیلی مناسبی داشته باشید. داشتن نمرات بالا در مدارک تحصیلی پیشین نیز از موارد مهمی است که باعث افزایش شانس دریافت بورسیه شما می‌شود.

بورسیه‌های تحصیلی در کشور کانادا از طریق سازمان‌های مختلفی به دانشجویان ارائه می‌شود. برای مثال برخی از بورسیه‌ها توسط دانشگاه و برخی دیگر توسط دولت کانادا به دانشجویان اعطا می‌شود. برای بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌ها نیازی به ثبت فرمی ندارید، زیرا به پذیرش در دانشگاه به صورت خودکار برای دریافت بورسیه تحصیلی بررسی می‌شوید. برای دریافت بورسیه‌های دولتی باید فرم درخواست را در سفارت‌خانه این کشور تکمیل کنید.

درآمد دندانپزشکان در کشور کانادا

دندانپزشکی در کشور کانادا پس از دریافت مدرک کارشناسی یکی از پردرآمدترین مشاغل این کشور به شمار می‌رود. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در مراکز درمانی دولتی این کشور مشغول به کار شوند، یا مطب خود را تاسیس کنند. به طور کلی سه موسسه معتبر در کشور کانادا در زمینه دندانپزشکی فعالیت می‌کنند. این سه موسسه به شرح زیر می‌باشند:

  • موسسه ملی دندانپزشکان (The National Dental Examining Board of Canada)
  • موسسه دی‌ار‌ای گلوبال (DRA Global)
  • موسسه همکاران دندانپزشکی (Canadian Dental Association)

متوسط درآمد مشاغل مختلفی در زمینه دندانپزشکی در کشور کانادا به مانند زیر است:

  • میانگین درآمد دندانپزشک عمومی برابر با 104 هزار دلار سالیانه
  • میانگین درآمد بهداشت عمومی دندان برابر با 100 هزار دلار سالیانه
  • میانگین درآمد جراحی دندان و دهان برابر با 119 هزار دلار سالیانه
  • میانگین درآمد متخصص اورتودنسی برابر با 100 هزار دلار سالیانه
  • میانگین درآمد متخصص درمان ریشه دندان برابر با 212 هزار دلار سالیانه
  • میانگین درآمد کامپوزیت‌های دندانی برابر با 110 هزار دلار سالیانه
  • میانگین درآمد دستیار دندانپزشک برابر با 96 هزار دلار سالیانه

کسب مجوز دندانپزشکی

کسب مجوز دندانپزشکی برای وارد شدن به بازار کار کشور کانادا ضروری است. شرایط کسب این مجوز در استان‌های مختلف این کشور متفاوت می‌باشند. برای کسب این مدرک شما نیاز دارید تا مدارکی مانند مدرک فارغ‌التحصیلی از یکی از دانشگاه‌های این کشور را به همراه مدرک زبان خود به انجمن محلی استان خود تحویل دهید.

وظایف فارغ‌التحصیلان رشته دندانپزشکی

افرادی که در زمینه دندانپزشکی فارغ‌التحصیل می‌شوند وظایفی دارند که در صورت انجام ندادن درست آن‌ها مدرک تحصیلی و مجوز کار ایشان باطل می‌شوند. از این وظایف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی لثه، دندان و بافت‌های اطراف دندان
  • استخراج، بازیابی و جایگزینی دندان خراب بیمار
  • ارائه مشاوره در زمینه سلامت دهانی

ویزای تحصیلی کشور کانادا

پس از دریافت پذیرش در یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند باید ویزای تحصیلی کانادا را نیز دریافت کنند. ویزای تحصیلی کانادا به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید در مدت حضور خود در این کشور به تحصیل بپردازید. ویزای تحصیلی کشور کانادا نیازمند ارائه مدارکی است که باید به سفارت‌خانه این کشور در ایران ارائه شود.

دریافت ویزای تحصیلی کشور کانادا به نسبت دیگر کشورهای برتر آسان‌تر است. این مسئله به دلیل مهاجرپذیر بودن این کشور می‌باشد. کانادا را به عنوان برترین مقاصد تحصیلی در جهان به دلیل نرخ پذیرش بالای دانشگاه‌های این کشور می‌دانند.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

دریافت ویزای تحصیلی کانادا نیازمند شرایط و مدارکی است که دانشجویان باید آن‌ها را داشته باشند. از این مدارک می‌توان به مدارک شناسایی و مدرک زبان معتبر اشاره کرد. مدارک و شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کشور کانادا به مانند زیر است:

  • داشتن نامه پذیرش از سوی یکی از دانشگاه‌های معتبر کانادا
  • مدارک شناسایی مانند کارت ملی
  • پاسپورت معتبر تا شش ماه
  • چهار قطعه عکس گرفته شده در سه ماه اخیر
  • داشتن تمکن مالی برای زندگی و تحصیل در کانادا
  • ارائه نامه پذیرش بورسیه تحصیلی در صورت وجود
  • ارائه مدرک بیمه درمانی در کانادا
  • ارائه گواهی سلامت متقاضی
  • ارائه مدرک زبان معتبر انگلیسی یا فرانسوی
  • گواهی ازدواج در صورت وجود

هزینه زندگی در کشور کانادا به عنوان دانشجوی دندانپزشکی

هزینه زندگی در کشور کانادا به نسبت سبک زندگی و محل اقامت دانشجویان متفاوت است. هزینه زندگی در برخی از مناطق کشور کانادا مانند مونتریل برای دانشجویان خارجی بسیار مقرون به صرفه است. اما هزینه تحصیل و زندگی در شهرهایی مانند تورنتو یا ونکوور برای دانشجویان خارجی ممکن است که زیاد باشد.

در نظر گرفتن هزینه‌های اقامتی در شهرهای کانادا یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید پیش از مهاجرت به این کشور در نظر داشته باشید. هزینه‌های زندگی دانشجویی در کشور کانادا شامل هزینه‌های: اقامت، تحصیل، خورد و خوراک و حمل و نقل می‌شود. در ادامه به بررسی میانگین هزینه زندگی در بخش‌های مختلف کشور کانادا می‌پردازیم:

  • متوسط هزینه در شهر اتاوا معادل با 4.355 دلار است
  • متوسط هزینه در شهر مونتریال معادل با 2.727 دلار است
  • متوسط هزینه در شهر کبک معادل با 2.723 دلار است
  • متوسط هزینه در شهر ونکوور معادل با 4.547 دلار است
  • متوسط هزینه در شهر تورنتو معادل با 5.423 دلار است
  • متوسط هزینه در شهر کالیاری معادل با 4.340 دلار است

هزینه‌های بخش‌های مختلف زندگی دانشجویی

هزینه‌های زندگی در کشورهای خارجی برای دانشجویان بین‌المللی شامل هزینه بخش‌های مختلفی مانند هزینه اجاره خانه و … می‌شوند که در این بخش به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. هزینه‌های بخش‌های مختلف زندگی در شهر تورنتو به مانند زیر هستند:

  • متوسط هزینه اجاره واحد دانشجویی در تورنتو معادل 1.204 دلار
  • متوسط هزینه خوارکی در تورنتو معادل 640 دلار
  • متوسط هزینه حمل و نقل عمومی در تورنتو معادل 80 تا 198 دلار

هزینه‌ بخش‌های مختلف زندگی دانشجویی در شهر ونکوور به مانند زیر است:

  • متوسط هزینه اجاره واحد دانشجویی در ونکوور معادل 1.234 دلار
  • متوسط هزینه خوارکی در ونکوور معادل 670 دلار
  • متوسط هزینه حمل و نقل عمومی در ونکوور معادل 110 تا 220 دلار

هزینه بخش‌های مختلف زندگی دانشجویی در شهر کبک به شرح زیر است:

  • متوسط هزینه اجاره واحد دانشجویی در کبک معادل 607 دلار
  • متوسط هزینه خوارکی در کبک معادل 387 دلار
  • متوسط هزینه حمل و نقل عمومی در کبک معادل 75 تا 150 دلار

هزینه بخش‌های مختلف زندگی دانشجویی در شهر مونتریال به مانند زیر است:

  • متوسط هزینه اجاره واحد دانشجویی در مونتریال معادل 909 دلار
  • متوسط هزینه خوارکی در مونتریال معادل 540 دلار
  • متوسط هزینه حمل و نقل عمومی در مونتریال معادل 90 تا 140 دلار

دریافت اقامت دائم پس از فارغ‌التحصیلی در رشته دندانپزشکی

دریافت اقامت دائم در کشور کانادا پس از فارغ‌التحصیلی در رشته دندانپزشکی، از اهداف بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است. دانشجویان بین‌المللی به دلایل بسیاری مانند بازار کار عالی و رفاه اجتماعی بالا در کشور کانادا قصد دریافت اقامت دائم در این کشور را دارند. فارغ‌التحصیلان می‌توانند با دریافت مجوز دندانپزشکی خود از سازمان‌های مربوطه و شاغل شدن در این کشور، ویزای کاری خود را دریافت کنند. با دریافت ویزای کاری کانادا پس از گذشت سه تا پنج سال می‌توانید نسبت به دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنید.

سوالات متداول در زمینه تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا

در این بخش از مقاله قصد داریم به چندین سوال پرتکرار شما عزیزان درباره تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا پاسخ دهیم.

آیا امکان تحصیل رشته دندانپزشکی در تمامی مقاطع دانشگاه‌های کانادا وجود دارد؟

بله؛ تحصیل در تمامی مقاطع دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی کشور کانادا برای دانشجویان بین‌المللی امکان‌پذیر است.

آیا امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی در رشته دندانپزشکی دانشگاه‌ها کانادا وجود دارد؟

بله؛ دانشجویان مستعدی که دارای رزومه تحصیلی مناسبی هستند می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی در تمامی مقاطع تحصیلی برخوردار شوند.

شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور کانادا چیست؟

تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا نیازمند شرایط مختلفی مانند داشتن مدرک زبان معتبر و شرکت در مصاحبه حضوری است که با توجه به استان و دانشگاه مورد نظر متفاوت می‌باشد.

آیا قبولی در آزمون ورودی برای تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا نیاز است؟

بله؛ داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های کانادا را دارند باید در آزمون‌های ورودی که معروف‌ترین آن‌ها آزمون MCAT است شرکت کنند.

نمره قبولی در آزمون MCAT چقدر است؟

افرادی که قصد دارند در بهترین دانشکده‌های دندانپزشکی کانادا مشغول به تحصیل شوند نیاز دارند تا در آزمون MCAT نمره‌ای بین 514 تا 528 کسب کنند.

تحصیل رشته‌ دندانپزشکی در کانادا با موسسه مهرآیین مخبری

تحصیل رشته‌های پزشکی از جمله دندانپزشکی در کشورهای برتر دنیا به دلیل مزایایی که دارند در میان دانشجویان بین‌المللی محبوبیت بالایی پیدا کرده‌اند. کانادا یکی از برترین مقاصد مهاجرت تحصیلی در جهان است که امروزه میان ایرانیان نیز محبوبیت زیادی دارد. از مزایای تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا می‌توان به بازار کار عالی و امکان دریافت اقامت دائم بعد از فارغ‌التحصیلی در این کشور اشاره کرد.

تحصیل در کشور کانادا با شرایطی همراه است که دانشجویان بین‌‌المللی باید از آن‌ها برخوردار باشند. شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی شامل: داشتن مدرک زبان معتبر و قبولی در آزمون‌های ورودی مانند آزمون MCAT می‌شود. از نکات برجسته تحصیل در این رشته در دانشگاه‌های کانادا امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی است که به دانشجویان مستعد ارائه می‌شود. بنابراین کانادا را می‌توان به عنوان بهترین گزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در کشورهای خارجی دانست.

موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری از بهترین موسسات مهاجرتی در ایران است که مشاورین و متخصصین مجربی در زمینه‌های مختلف مهاجرت به کشورهای خارجی دارد. شما می‌توانید با خیالی آسوده مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی را به دست مختصصین ما بسپارید تا شما را در تمامی مراحل راهنمایی کنند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا