دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
بهترين رشته تحصيلی در كانادا

بهترين رشته تحصيلی در كانادا

آخرین بروزرسانی: 8 خرداد 1402

معرفی بهترين رشته تحصيلی در كانادا

برای افزایش شانس خود برای به دست آوردن شغل پردرآمد در کانادا، باید در کالج یا دانشگاهی با بالاترین مدارک شغلی ثبت نام کنید. فارغ التحصیلی از یک برنامه دانشگاهی معتبر به هموار کردن راه برای کار و اقامت دائم در کانادا کمک می کند. آیا می دانید که کسب یک فرصت شغلی عالی در کانادا می تواند راه را برای تبدیل شدن به اقامت دائم از طریق برنامه تجربه کانادایی (Canadian Experience Class) هموار کند؟ این امر به ویژه در سال 2022-2023 بسیار مهم است، زیرا افراد بیشتری می خواهند به کانادا مهاجرت کنند و در نهایت اقامت دائم این کشور را بدست آورند. در این مقاله به معرفی بهترين رشته تحصيلی در كانادا پرداخته شده است. تلاش نموده‌ایم تا بهترین پرتقاضا‌ترین و پردرآمدترین مدارک تحصیلی و بهترين رشته تحصيلی در كانادا برای سال 2022-2023 معرفی نماییم.

بیشتر بخوانیم : پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل را مطالعه کنید.

فهرست مطالب:

بهترین رشته‌ تحصیلی در کانادا 2022-2023

در این بخش برترین مدارک شغلی در کانادا 2022-2023 مورد بررسی قرار خواهد گرفت. دولت کانادا یک برنامه مهاجرتی گسترده برای سال های 2021-2023 منتشر کرد که اکنون برای برنامه‌ها تا سال 2024 بازنگری شده است. این طرح فرصت‌های بیشتری را برای مهاجرانی که مایل به اقامت در کانادا هستند باز می‌کند. برای افزایش شانس خود برای به دست آوردن شغل پردرآمد در کانادا، باید خود را در یک کالج یا دانشگاه در این کشور ثبت نام کنید.

بهترين رشته تحصيلی در كانادا

بالاترین مدارک تحصیلی قابل استخدام در کانادا شانس شما را برای اقامت در کانادا با طیف وسیعی از فرصت ها افزایش می‌دهد. با داشتن پیشینه قوی در علوم و ریاضی و مایل به ایجاد شغل در زمینه مهندسی، باید برای هر یک از مدارک مهندسی ذکر شده توسط RBC درخواست دهید. از بین 10 مدرک برتر استخدامی در کانادا، چهار مورد از بهترین آنها شامل مهندسی از جمله مهندسی عمران، مهندسی نرم افزار، مهندسی شیمی و مهندسی نفت می‌شود. در حین انتخاب هر یک از این مدارک مهندسی، حتما برنامه‌ای را انتخاب کنید که شانس یک برنامه کارآموزی همراه با مطالعاتی را داشته باشید که در درازمدت هنگام جستجوی کار در کانادا از آن بهره مند شوید.

 پرتقاضا‌ترین مشاغل کانادا در سال‌های 2022-2023 چیست؟

قبل از اینکه دقیقاً به این موضوع بپردازیم که چه مدارکی بیشترین فرصت شغلی را دارند یا چه مدارکی بالاترین درآمد را در کانادا دارند، مهم است که بدانیم چه مشاغلی در این کشور بیشترین تقاضا را دارند.

بهترين رشته تحصيلی در كانادا

پتانسیل اشتغال در هر مدرکی با تقاضا برای چنین موقعیتی در بازار محلی تعیین می شود. در حال حاضر کانادا به طور پراکنده در بسیاری از زمینه‌ها، به ویژه در علوم بهداشت، مالی، ارتباطات، صنعتی شدن و فناوری در حال توسعه است. این پیشرفت راه را برای فرصت‌های شغلی جدیدی که قبلاً تقریباً وجود نداشت، باز کرده است.

لیست مشاغل پرتقاضا در کانادا در سال‌های 2022-2023

  • حسابدار
  • مدیر حسابداری
  • مهندس هوافضا
  • مکانیک خودرو
  • توسعه دهنده بلاک چین
  • متخصص امنیت سایبری
  • دانشمند داده
  • مهندس برق
  • مکانیک تجهیزات
  • مدیر منابع انسانی (HR)
  • مدرس
  • پرستار
  • پزشکان (پزشکان، فیزیوتراپیست‌ها و غیره)
  • مسئول پذیرش
  • عینک فروشی
  • داروسازی
  • مدیر پروژه
  • مهندس نرم افزار
  • دامپزشکان
  • توسعه دهنده وب
  • جوشکار
  • راننده

گذشته از اینکه در حال حاضر این مشاغل در کانادا تقاضای بسیار بالایی دارند، برخی از آنها به پردرآمدترین مشاغل در این کشور تبدیل شده اند. به طرز شگفت انگیزی، همه آنها به هیچ مدرکی نیاز ندارند. با این حال این مشاغل پرتقاضا به ما نشان داده‌اند که چه مدارکی برای کار در کانادا بهترین است.

در ادامه متوجه خواهید شد که برای چه مدارکی می توانید در هر یک از کالج ها یا دانشگاه های کانادا ثبت نام کنید. با گرفتن هر یک از این مدارک، نه تنها شانس خود را برای اقامت در کانادا بلکه برای کار افزایش می دهید. شما همچنین یک مسیر شغلی ایجاد می‌کنید که پایدار باشد و این پتانسیل را دارد که برای سال‌های آینده در بازار کار مرتبط باقی بماند.

چشم انداز فناوری، مهندسی و بهداشت برای اشتغال در کانادا در سال‌های 2022-2023

در چند سال گذشته، اقتصاد کانادا از نظر فناوری، تخصص مهندسی و مراقبت‌های بهداشتی کافی رشد زیادی داشته است. گرفتن مدرک در هر یک از رشته‌ها می‌تواند گامی در جهت شکستن روند مهاجرت دائم به کانادا باشد. اگر پیشینه قوی در علوم و ریاضیات دارید و مایل به ایجاد شغل در زمینه مهندسی هستید، می توانید برای هر یک از مدارک مهندسی که توسط RBC ذکر شده است درخواست دهید.

بهترين رشته تحصيلی در كانادا

از بین 10 مدرک برتر استخدامی در کانادا، چهار مورد از بهترین‌ها شامل گرایش‌های مهندسی می شود. این مدارک عبارتند از مهندسی عمران، مهندسی هوافضا، مهندسی نرم افزار، مهندسی شیمی یا مهندسی نفت است. دریافت مدرک در فناوری، مهندسی یا علوم بهداشتی به طور خودکار فرصت های کارآموزی زیادی در حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی برای شما به ارمغان خواهد آورد. همچنین، به دلیل مشکلات کم جمعیتی در کانادا و کمبود نیروی کار برای پر کردن موقعیت‌های شغلی این رشته‌ها، هنگام گرفتن مدرک مرتبط با هر یک از آنها، شانس اقامت کاری در کانادا را افزایش می‌دهید.

بهترين رشته تحصيلی در كانادا و برترین مدارک شغلی در کانادا 2022-2023

اگر کانادا را به عنوان مکانی برای سکونت و ایجاد یک شغل پایدار در نظر می گیرید، مدارک ذکر شده در زیر ظرفیت پایداری برای استخدام نیروی کار در این کشور دارند.

1. مدارک مراقبت های بهداشتی (Healthcare Degrees)

خدمات بهداشتی و درمانی کانادا یکی از بهترين رشته تحصيلی در كانادا و جهان است. دولت این کشور متعهد به ارائه مراقبت‌های بهداشتی کافی برای جمعیت خود و به ویژه سالمندان است که افزایش آنها در زمان‌های اخیر قابل توجه بوده است. اخذ مدرک در هر یک از حرفه‌های مراقبت های بهداشتی یک راه عالی برای افزایش شانس شما برای مهاجرت به کانادا است.

بهترين رشته تحصيلی در كانادا

با گذشت زمان، جذب نیروی کار در کانادا به شدت تحت سلطه فارغ التحصیلان دوره‌های مختلف مراقبت‌های بهداشتی بوده است. به ویژه مدارک تحصیلی مراقبت‌های بهداشتی که در کانادا بیشترین استخدام را دارند شامل پزشکی، پرستاری، کمک پرستاری، فیزیوتراپی و غیره است.

2. مدرک مهندسی عمران (Civil Engineering Degree)

انتظار می‌رود در چند سال آینده رشد اقتصادی کانادا باعث افزایش سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساختمانی شود که قطعاً منجر به رشد اشتغال در این بخش خواهد شد. کانادا کشوری است که به سرعت در حال توسعه است که فضای کافی برای بالا بردن سازه‌ها برای خدمت به عنوان دفتر مرکزی صنعت و آپارتمان های مسکونی را دارد.

بهترين رشته تحصيلی در كانادا

همچنین افزایش صنعتی شدن و افزایش جمعیت ساکنین، به طور خودکار نیاز به ساخت و سازهای متنوع ساختمانی را در کشور کانادا ایجاد کرده است. مهندسان عمران همچنین مسئول ساخت زیرساخت‌هایی مانند جاده‌ها، پل‌ها و ساختمان‌های برق هستند. کانادا هرگز نمی تواند پست‌ها یا موقعیت‌های شغلی خالی خود را در این زمینه برای سال های طولانی تکمیل کند.

3. حقوق

وقتی مدرک حقوق داشته باشید، به طور خودکار شانس استخدام تقریباً از هر نوع سازمانی در کانادا، چه خصوصی و چه دولتی را خواهید داشت. همه شرکت‌ها و سازمان‌ها نیاز به استخدام یک وکیل یا گروهی از وکلا دارند تا در تصمیم‌گیری‌های حساس راهنمایی کنند و در صورت نیاز به عنوان مشاور حقوقی نیز عمل کنند. همچنین این واقعیت را فراموش نکنید که افراد یا خانواده‌ها در کانادا نیز به راحتی برای تسهیل فرآیندهای سختگیرانه دریافت بیمه و مجوز در کانادا وکیل استخدام می‌کنند.

4. علوم داده (Data Science)

علوم داده یکی از مدارک تحصیلی است که تعداد قابل توجهی از استخدام توسط دولت کانادا را داشته و دارد. دانشمندان داده همچنین در کانادا حقوق معقولی دریافت می کنند. با فناوری راه‌های جدیدی برای انجام تحقیق، گروه‌بندی داده‌ها و ایجاد فرضیه‌های مهم به وجود می‌آید.

بهترين رشته تحصيلی در كانادا

مدرک تحصیلی در علوم داده برای شما پیشرو خوبی است زیرا در بسیاری از زمینه‌ها مانند بخش مراقبت‌های بهداشتی کانادا، فرآیندهای مهاجرت، مدیریت جمعیت و غیره به شما نیاز خواهید داشت. در واقع لیست بی پایانی در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف در انتظار شما خواهد بود. برای هر سازمانی که نیاز به جمع‌آوری داده‌ها، انجام تحقیقات و استنباط از آن دارد، حداقل یک محقق داده استخدام می‌شود.

5. زمین شناسی (Geoscience)

کانادا به نیروی کار ماهر در بخش معدن و منابع طبیعی نیاز دارد. مدرک زمین شناسی می‌تواند در کمترین زمان ممکن شغلی با درآمد خوب در کانادا برای شما به ارمغان بیاورد. دانشمندان زمین شناسی نقش مهمی در بخش نفت و استخراج بسیاری از منابع طبیعی موجود در کشور کانادا را دارند. مدرک علوم زمین همچنین به راحتی در زمینه مشاوره محیطی، برنامه ریزی شهری و مدیریت پروژه برای شما شغل ایجاد می کند.

6. داروشناسی یا فارماکولوژی (Pharmacology)

در یک به‌روزرسانی خبری خاص، دولت کانادا بیان کرد که چگونه کمبود داروساز را حداقل تا سال 2024 پیش‌بینی کرده است. مدرک فارماکولوژی در این زمان به راحتی فرصت‌های شغلی متعدد در هر یک از استان های کانادا برای شما بوجود خواهد آورد. برای تبدیل شدن به یک داروساز معتبر در کانادا، باید آزمونی را در هیئت آزمون داروسازی کانادا (Pharmacy Examination Board of Canada) بگذرانید، دوره کارآموزی را تکمیل کنید و در کالج ثبت نام کنید.

7. مدرک مدیریت

چشم انداز بالای استخدام در کانادا با مدرک مدیریت کار سختی نیست. زیرا هر شرکت، صنعت یا سازمانی به حداقل یک مدیر ارشد یا ناظر و بسیاری از مدیران دیگر نیاز دارد که بر بخش‌های مختلف سازمان نظارت داشته باشند. مدرک مدیریت می تواند به این معنی باشد که شما پتانسیل بالایی برای استخدام در خدمات اداری، مدیریت بودجه، تحلیل مدیریت، مدیریت بازار، مدیریت پروژه و مدیریت منابع انسانی دارید.علوم مدیریت (MS) یا بازرگانی بیشتر با ریاضیات مرتبط است. به دانشجویان در مورد تئوری‌ها و مدل‌ها در آمار و برنامه نویسی آموزش می‌دهد. همچنین نحوه استفاده از آنها را برای مشکلات مختلف تجاری آموزش می دهد. متوسط دستمزد برای این مشاغل حدود 110000 تا 115000 دلار کانادا است.

8. مهندسی نفت یا مهندسی شیمی

مدرک مهندسی نفت یا شیمی می‌تواند شغلی با درآمد بالا در کانادا برای شما ایجاد کند. شما می توانید در شرکت های خصوصی معدنی و انرژی، موسسات تحقیقاتی یا دولتی استخدام شوید.

9. امور مالی (Finance)

پس از اتمام مدرک تحصیلات تکمیلی در رشته مالی، شما واجد شرایط کار در موقعیت‌های مختلف مالی مانند تحلیلگر امنیت، تحلیلگر تحقیقات بازار، مدیر بانک، کارگزار وام مسکن یا مدیر پورتفولیو خواهید بود. تورنتو یکی از پرجمعیت ترین شهرهای کانادا، تقاضای زیادی برای نیروی کار در بخش امور مالی دارد و به طور مداوم در این زمینه موقعیت شغلی خالی دارد.

بهترين رشته تحصيلی در كانادا

اما این امر دور از ذهن نیست زیرا این شهر بیشترین تعداد بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و سایر موسسات مالی توسعه یافته کانادا را در خود جای داده است. البته در سایر استان ها و مناطق کشور، همچنان فرصت هایی برای کار در امور مالی پیدا خواهید کرد. به غیر از موسسات مالی که به طور فعال نیروی کار در این زمینه استخدام می‌کنند، هر سازمان دیگری حداقل به یک یا دو نفر برای مدیریت امور مالی خود نیاز دارد. شما هرگز برای یافتن یک موقعیت خالی با مدرک در رشته مالی زیاد به زحمت نخواهید افتاد.

10. مهندس نرم افزار (Software Engineer)

طبق تحلیل سیستم پیش بینی شغلی کانادا (COPS یا Canadian Occupational Projection System)، انتظار می رود تعداد مهندسان کامپیوتر مورد نیاز در کانادا در چند سال آینده افزایش یابد. در حال حاضر سرمایه گذاری بالایی در فناوری وجود دارد و مهندسان نرم افزار بخشی از پرسنل جدید نیروی کار در کانادا هستند.

سخن پایانی

هدف موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری (MMCF) کمک به متقاضیان و حمایت آن‌ها در رسیدن به اهداف تحصیلی و مهاجرتی و شغلی است. مجموعه ما خدمات مختلفی را در کانادا و آمریکا ارائه می‌دهد. تیم متخصص مجموعه مهرآیین مخبری  به شما در بدست آوردن اهداف مهاجرتی تان در کانادا و آمریکا کمک خواهد کرد. خدمات خود را به ارائه مشاوره جامع اختصاص داده‌ایم. خدمات ما در زمینه بررسی جامع اولیه، مشاوره در مورد الزامات مورد نیاز، انتخاب رشته در دانشگاه مورد نظر، مراحل درخواست و دریافت پذیرش، کمک به تسهیل فرایند ویزا، همراه شما خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا