دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
ارزان‌ترین شهرهای کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

ارزان‌ترین شهرهای کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

آخرین بروزرسانی: 8 خرداد 1402

4 مورد از ارزان‌ترین شهرهای کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

کانادا از نظر تحصیلات در میان بهترین کشورهای جهان قرار دارد و در واقع مکانی عالی برای دانشجویان بین‌المللی است که در هنگام انتخاب دانشگاه به آن توجه کنند. علاوه بر کیفیت عالی آموزش، این کشور به دلیل استقبال مهاجران نیز مشهور است – از استقبال از سیاست‌های مهاجرت گرفته تا اخذ ویزای کار پس از فارغ‌التحصیلی.

این کشور دارای برنامه‌های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مختلف از کشاورزی گرفته تا تجارت و مهندسی و مطالعات فیلم است. ما لیستی از شهرها و شهرک‌هایی از کانادا را در اختیارتان قرار می‌دهیم که هم ارزان هستند و هم دانشگاه‌های خوبی را در دل خود جای داده‌اند. پس برای تحصیل در ارزان‌ترین شهر کانادا، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

ارزان‌ترین شهرهای کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

  1. مونترال، کبک
  2. کلگری، آلبرتا
  3. اتاوا، انتاریو
  4. کینگستون، انتاریو

1. مونترال، کبک

اگر ساکن محلی باشید، متوسط ​​شهریه سالانه کبک یکی از پایین‌ترین شهریه‌ها در این کشور است. اما برای دانشجویان بین‌المللی قیمت‌ها متفاوت است. مزیت برتری کبک به سایر شهر‌ها، صحنه‌ی فرهنگی آن است که در مونترال بسیار رایج است. جزیره‌ی کوچک مونترال میزبان دوازده دانشگاه و کالج است که حس منحصر به فردی از یک شهرک دانشگاهی در یک شهر بزرگ را ایجاد می‌کند. به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، احتمال زیادی وجود دارد که سال‌های دانشگاهی خود را در مرکز شهر مونترال بگذرانید – دانشجویان مک گیل به قدری در این منطقه نفوذ کرده‌اند که نزدیک‌ترین منطقه به مک گیل، گتو مک گیل نامیده می‌شود.

ارزان‌ترین شهرهای کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

خیابان ها مملو از چهره‌های آشنا هستند و هالووین و روز سنت پاتریک به عنوان یک جامعه‌ی بزرگ جشن گرفته می‌شود. اما اگر احساس می‌کنید که برای شما مناسب نیست، مونترال مکان‌های متنوع دیگری را برای شما ارائه می‌کند. بسیاری از دانشجویان در پلاتو زندگی می‌کنند، محله‌ی جوان شهر که پر از کافه‌ها، مغازه‌های عجیب و غریب و رستوران‌های خوشمزه و مقرون به صرفه است. این شهر با گزینه‌های غذایی بی‌پایانی که می‌توانید انتخاب کنید، مملو از هنر و فرهنگ است. مونترال یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین اجاره‌های دانشجویی را در میان شهرهای کانادا دارد.

2. کلگری، آلبرتا

بزرگ‌ترین شهر آلبرتا دروازه کوه‌های راکی ​​است، بنابراین اگر از طرفداران فصول اسکی در اروپا هستید، ممکن است این مکان برای شما باشد – بنف و کوه‌های معروف جهان آن اساساً در آستانه‌ی شما هستند (در کانادا، این به معنای کمتر از دو ساعت رانندگی تا رسیدن به این کوه‌ها است). ساکنان کلگری با 1.4 میلیون نفر جمعیت، کمترین میانگین سنی را در بین شهرهای دیگر کانادا دارند. به دلیل نزدیکی شهر به صنعت نفت و گاز، کلگری دارای برخی از رشته‌های تحصیلی مهندسی برتر در کشور است.

ارزان‌ترین شهرهای کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

اگر دنبال یک رشته‌ی خلاقانه هستید، کالج هنر و طراحی آلبرتا یکی از چهار کالج معتبر طراحی و هنر در کشور است. کلگری که گاهی اوقات تگزاس کانادا نامیده می‌شود، محل برگزاری کلگری Stampede  است، جشنواره‌ای 10 روزه که هر ماه جولای برگزار می‌شود و در فهرست کارهای شما الزامی خواهد بود.

3. اتاوا، انتاریو

پایتخت کانادا شهری پر جنب و جوش و خانه‌ی دو دانشگاه بزرگ است – دانشگاه اتاوا و دانشگاه کارلتون. اگر به دنبال حرفه‌ای در سیاست هستید، اتاوا ممکن است بلیط طلایی شما باشد. بسیاری از شهروندان این شهر، در خدمات املاک کار می‌کنند. این شهر، شهری است با بارها و رستوران‌های زیاد که شب‌ها از سیاستمداران پر می‌شود.

ارزان‌ترین شهرهای کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

منطقه‌ای پرهیاهو در مرکز شهر با بارهای عجیب و غریب و پرطرفدار وجود دارد، اما اگر این شهر را در کنار مونترال و تورنتو قرار دهید، اتاوا پسر عموی آرام شما در شب کریسمس به نظر می‌رسد. بنابراین اگر زندگی شبانه عامل مهمی در تصمیم گیری شماست، ممکن است بخواهید دوباره فکر کنید. برای شکار آپارتمان، مرکز شهر، ایتالیای کوچک و اتاوا جنوبی را در نظر بگیرید.

4. کینگستون، انتاریو

متقاضیان دانشگاه تمایل دارند به دو دسته تقسیم شوند: کسانی که خواهان چراغ‌های روشن شهرهای بزرگ هستند و کسانی که دانشگاه‌های کوچ‌کتر را با یک جامعه‌ی فشرده ترجیح می‌دهند. کینگستون، خانه‌‌ی دانشگاه کوئینز، کالج نظامی سلطنتی کانادا و دانشگاه سنت لارنس، در شرق انتاریو، در حدود 200 کیلومتری اتاوا واقع شده است و هوای یک شهر دانشجویی را دارد.

ارزان‌ترین شهرهای کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

این شهر دارای مرکز شهری شلوغ و تمام امکانات یک زندگی مدرن است. پردیس‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که می‌توانید در هر جایی که می‌خواهید پیاده روی کنید، اما زندگی دانشجویی شلوغی در شهر برپاست. زندگی اجتماعی و جامعه‌ی دانشجویی احساس خانگی و صمیمیت خاصی را ایجاد می‌کند.

دوره های اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

تمام برنامه‌های کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا در 3 دوره از یک سال اجرا می‌شوند. این سه ورودی زمستان، بهار و پاییز هستند. شما باید با دانشگاه تماس بگیرید و از دوره‌های موجود برای اخذ پذیرش از دانشگاه مطلع شوید. می‌توانید این کار را از طریق تماس تلفنی یا ارسال ایمیل به بخش پذیرش انجام دهید. به خاطر داشته باشید که باید هر چه زودتر درخواست دهید، به عنوان مثال، اگر دوره‌ی پذیرش تا ژانویه (زمستان) است، مطمئن شوید که 6 تا 8 ماه قبل درخواست داده باشید تا برای مرتب کردن ویزای خود زمان کافی داشته باشید.

کار و تحصیل در کانادا

طبق قوانین کانادا، دانشجویان بین‌المللی مجاز به کار حین تحصیل در کانادا هستند. شما می‌توانید تا 20 ساعت در هفته در طول جلسات تحصیلی و به صورت تمام وقت در طول تعطیلات تحصیلی (مثلاً تعطیلات زمستانی و تابستانی و تعطیلات بهاری) کار کنید. توجه داشته باشید که مجوز کار تضمین کننده‌ی شغل نیست. این تنها مسئولیت شماست که فعالانه به دنبال کار بگردید. حتی اگر خارج از دانشگاه کار می‌کنید، تحصیل شما باید دلیل اصلی حضورتان در کانادا باشد.

درخواست ویزای تحصیلی کانادا

برای ورود به کانادا، ویزا الزامی است. مدارکی که در زیر ذکر شده است، برای دریافت ویزا مورد نیاز است:

  1. شما باید نامه‌ی پذیرش از یک موسسه‌ی معتبر در کانادا داشته باشید
  2. کار بعدی درخواست ویزای دانشجویی کانادا به صورت آنلاین با استفاده از وب سایت CIC یا رفتن به یک دفتر ویزای محلی یا کنسولگری در کشورتان است. در سایر موارد برای درخواست ویزا، سوالاتی پرسیده می‌شود تا مشخص شود آیا شما واجد شرایط ویزای دانشجویی هستید یا خیر.
  3. اگر واجد شرایط هستید، یک کد چک لیست شخصی با صفحه‌ای حاوی کد مورد نیاز برای ارسال درخواست خود به صورت آنلاین که فقط برای 60 روز معتبر است، برای شما ارسال می‌شود. صفحه چاپ شده همچنین حاوی مبالغ شهریه، راهنمای درخواست‌ها و لیستی از مدارک برای ارسال همراه با درخواست شما خواهد بود.
  4. با وارد کردن کد چک لیست خود، یک حساب MyCIC ایجاد کنید، جایی که چک لیست مدارک شخصی به شما داده می‌شود که به شما امکان می‌دهد تمام مدارک خود را در CIC آپلود کنید.
  5. پس از اتمام بارگذاری مدارک لازم و پرداخت هزینه‌ها، درخواست تکمیل شده خود را به CIC ارسال کنید.
  6. ممکن است از برخی دانشجویان از برخی کشورها خواسته شود که تست‌های بیومتریک را انجام دهند.
  7. برای اثبات توانایی در پرداخت شهریه‌ها و زندگی در کانادا، به تمکن مالی نیز نیاز دارید.

لیست ارزان‌ترین دانشگاه‌ها در کانادا

نام دانشگاه میانگین شهریه‌ی سالانه مقطع کارشناسی میانگین شهریه‌ی سالانه مقطع کارشناسی ارشد
دانشگاه منونایت کانادا $9,600 $5, 600
دانشگاه برندن $8,000 $6,000
دانشگاه مموریال نیوفاندلند $11, 500 $5,000
دانشگاه سیمون فریزر $11, 500 $2, 500
دانشگاه ساسکاچوان $19,000 $7, 500
دانشگاه جزیره‌ی پرنس ادوارد $12,000 $8,000
دانشگاه نیو برانزیک $14,000 $10,000
دانشگاه وینیپگ $13,000 $12,000
دانشگاه مونت رویال $15,000

سوالات متداول

[toggle title=”کدام شهر در کانادا کمترین هزینه‌ی زندگی را دارد؟” state=”close”]

  • Val-d’Or، کبک.
  • سارنیا، انتاریو.
  • پرنس جورج، بریتیش کلمبیا.
  • بروکویل، انتاریو.
  • Weyburn، ساسکاچوان.
  • لویس، کبک.
  • Longueuil، کبک.
  • سنت ژان سور ریشلیو، کبک. سنت ژان-سور-ریشلیو در سواحل رودخانه ریشلیو در انتهای شمالی دریاچه شامپلن قرار دارد.

[/toggle]

[toggle title=”بهترین شهر برای زندگی در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی کدام است؟” state=”close”]شهر اتاوا به طور مداوم در زمره‌ی یکی از بهترین شهرها برای زندگی قرار دارد. به گفته‌ی دانشجویان، این شهر بهترین شهر برای زندگی دانشجویی است.[/toggle]

[toggle title=”کدام استان در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی بهتر است؟” state=”close”]محبوب‌ترین استان‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک هستند که در بین آن‌ها بسیاری از دانشگاه‌های برتر کانادا قرار دارند.[/toggle]

[toggle title=”کدام کالج در کانادا کمترین شهریه را دارد؟” state=”close”]دانشگاه مموریال نیوفاندلند، دانشگاه رجینا، دانشگاه رویال رودز، دانشگاه ساسکاچوان[/toggle]

[toggle title=”کدام استان در کانادا کمترین هزینه زندگی را دارد؟” state=”close”]

  • شاهزاده جورج، کلمبیا بریتانیا.
  • سنت جان، نیوبرانزویک.
  • لثبریج، آلبرتا.
  • وینیپگ، منیتوبا.
  • لاوال، کبک.
  • ویندزور، انتاریو.
  • کبک سیتی، کبک.
  • شربروک، کبک.

[/toggle]

[toggle title=”کدام شهر در کانادا فرصت‌های شغلی بیشتری دارد؟” state=”close”]در مورد استانی که بیشترین تعداد مشاغل خالی را دارد، می‌توان به کبک اشاره کرد که در آن بیکاری در حال کاهش است. در حالی که در سایر استان‌ها در حال افزایش است. این استان همچنین دارای بیشترین نرخ فرصت شغلی در بازار کار استانی در کانادا است.[/toggle]

[toggle title=”کدام شهر کانادا برای اخذ PR بهتر است؟” state=”close”]

  • 1 – تورنتو. تورنتو، مرکز استان انتاریو، بزرگترین شهر کانادا با 3 میلیون نفر جمعیت است.
  • 2 – ونکوور.
  • 3 – کلگری.
  • 4 – هالیفاکس.
  • 5 – اوتاوا.

[/toggle]

[toggle title=”کدام شهر در کانادا به راحتی pr را ارائه می‌دهد؟” state=”close”]

نوا اسکوشیا:

پیشنهاد می‌شود که متقاضیان دارای تمکن مالی، برای PR کانادا در نوا اسکوشیا درخواست دهند تا بتوانند به سادگی آن را دریافت کنند.

[/toggle]

[toggle title=”کدام شهر برای تحصیل در کانادا بهتر است؟” state=”close”]

  • مونترال. رتبه بندی جهانی QS – 4. . مونترال خانه‌ی بسیاری از دانشگاه‌های درجه یک است که شهرت جهانی فوق‌العاده‌ای دارند.
  • ونکوور. رتبه بندی جهانی QS – 17.
  • تورنتو. رتبه بندی جهانی QS – 13.
  • اتاوا. رتبه بندی جهانی QS – 46.
  • کبک. رتبه بندی جهانی QS – 88.

[/toggle]

[toggle title=”کدام استان در کانادا برای ویزای دانشجویی آسان است؟” state=”close”]انتاریو در صورت داشتن مهارت‌های مناسب می‌تواند یکی از آسان‌ترین استان‌ها برای مهاجرت به کانادا باشد.[/toggle]

[toggle title=”آیا کانادا برای دانشجویان بین‌المللی ارزان است؟” state=”close”] تحصیل در کانادا بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از بسیاری از کشورهای دیگر است. کانادا برای دانشجویان بین‌المللی و داخلی شهریه پایینی ارائه می‌دهد. به علاوه، شما رشته‌ی تحصیلی خود را به زبان انگلیسی (یا فرانسوی!) مطالعه خواهید کرد که دو مورد از زبان‌های بین‌المللی و رایج در دنیا هستند.[/toggle]

[toggle title=”آیا کانادا برای دانشجویان بین‌المللی خوب است؟” state=”close”]کانادا همواره به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان رتبه بندی می‌شود – و در حال حاضر برای کیفیت زندگی رتبه اول را به خود اختصاص داده است. اگر در کانادا تحصیل کنید، تحصیلات معتبر بین‌المللی را از برخی از مربیان و دانشگاهیان برتر جهان دریافت خواهید کرد. دانشجویان بین‌المللی اکثرا از تحصیل در کانادا استقبال می‌کنند.[/toggle]

[toggle title=”در کجای کانادا می‌توانم به صورت رایگان زندگی کنم؟” state=”close”]

اگرچه هیچ به روز رسانی فعلی در مورد این مکان‌ها وجود ندارد، این 9 شهر کانادا هنوز هم ممکن است زمین را به صورت رایگان یا ارزان واگذار کنند:

  • موندار، آلبرتا.
  • اسکارث، مانیتوبا.
  • نولزویل جنوبی، نیوبرانزویک.
  • سنت لوئیس دی بلاندفورد، کبک.
  • کریک، ساسکاچوان.
  • کوپار، ساسکاچوان.
  • کراون لندز، یوکان.

[/toggle]

[toggle title=”آیا کانادا از روسیه سردتر است؟” state=”close”]این کشور با روسیه به عنوان سردترین کشور جهان با میانگین دمای روزانه 5.6 درجه سانتیگراد در حال رقابت است.[/toggle]

[toggle title=”در کجای کانادا بیشتر برف می‌بارد؟” state=”close”]جامعه‌ی کانادایی که بیشترین میزان بارش برف را دارد، شهر وودی پوینت، نیوفاندلند است. این شهر در خلیج Bonne در ساحل غربی نیوفاندلند، در کنار پارک ملی گروس مورن واقع شده است.[/toggle]

[toggle title=”شادترین مکان در کانادا کدام است؟” state=”close”]جای تعجب نیست که تورنتو شادترین شهر کانادا است. اقامتگاه‌های گرم، چشم‌اندازهای خیره‌کننده، و هوای مطبوع کوهستانی بنف و دریاچه لوئیز برای انسان شادی‌آور و جذاب است.[/toggle]

[toggle title=”کدام شهر کانادا بیشتر شبیه فرانسه است؟” state=”close”]مونترال یکی از دوزبانه‌ترین شهرهای کانادا و دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان جهان، پس از پاریس است. شهر مونترال، واقع در جزیره مونترال، در سال 1611 به عنوان یک پست تجاری خز توسط ساموئل دو شامپلین (که شهر کبک را تأسیس کرد) تأسیس شد.[/toggle]

سخن آخر

طبیعتا دانشجویان ایرانی با وجود شرایط ارزی و تمکن مالی به نسبت نامناسب، همواره به دنبال راهی برای تحصیل مقرون‌به‌صرفه در کشورهای برتر دنیا هستند. کشور کانادا، این امر را برای شما ممکن کرده است. در واقع استان‌ها و شهرهای زیادی در کانادا وجود دارند که برای زندگی و تحصیل، هزینه‌ی چندانی ندارند و با کمی کار حین تحصیل، شهریه و هزینه‌های اقامت جور می‌شود. اما اگر همچنان برای یافتن ارزان‌ترین شهر و دانشگاه کانادایی، سوالاتی در ذهن دارید، کافی است که با موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری، یکی از باتجربه‌ترین و حرفه‌ای‌ترین موسسات مهاجرتی در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی دانشجو به آمریکا و کانادا، تماس بگیرید و تمام سوالاتتان را از آن‌ها بپرسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا