مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا اکثرا یکی از اهداف مهاجران جهان به ویژه ایران بوده است. دولت این کشور به مهاجرانی که از راه‌های مختلف مانند تحصیل در کانادا و سایر روش‌های مهاجرتی اقامت موقت این کشور را دریافت کرده‌اند به راحتی اقامت دائم و تابعیت را اعطا می‌کند.

در این مطلب از موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری با ما همراه باشید تا به بررسی انواع روش‌های مهاجرت به کانادا بپردازیم.

فرم ارزیابی اولیه

ثبت درخواست

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
مهاجرت به کانادا - تصویر شاخص

فهرست مطالب

پادکست MMCF

پادکست مهاجرت به کانادا

آشنایی کلی با کشور کانادا

کشور کانادا در قاره آمریکای شمالی واقع شده است و به دلیل نزدیک بودن به قطب شمال، آب‌ و هوایی نسبتا سرد دارد. این کشور از 10 استان و 3 منطقه تشکیل شده است. در شرق کانادا اقیانس اطلس و در غرب آن نیز اقیانوس آرام قرار دارد. مشخصا در شمال نیز اقیانوس منجمد شمالی قرار دارد و در جنوب با ایالات متحده آمریکا هم‌مرز است. کانادا دومین کشور پهناور جهان است و اتاوا پایتخت این کشور است. البته این بدین معنی نیست که اتاوا بزرگ‌ترین شهر این کشور است. تورنتو با در دست داشتن رتبه اول بزرگ‌ترین شهر این کشور اکنون نیز به عنوان معروف‌ترین شهر کانادا شناخته می‌شود.

کانادا کشوری است که عمده شهروندان آن را مردم غیر بومی و مهاجران تشکیل داده‌اند. همچنین ایرانیان بسیاری هم از راه‌های مختلف سعی در دریافت اقامت و تابعیت این کشور داشته‌اند که بسیاری هم در این زمینه موفق بوده‌اند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دریافت تابعیت کانادا، سرمایه‌گذاری در این کشور است. دولت این کشور نیز همواره تلاش داشته است تا مهاجران را به سرمایه‌گذاری در کانادا دعوت کند.

اگر کمی در اینترنت جست‌وجو کنید، متوجه خواهید شد که کشور کانادا در صدر لیست برترین کشور‌ها برای زندگی قرار دارد. مردم این کشور به هیچ عنوان دغدغه نبود نیازهای اولیه زندگی را ندارند و همچنین از کیفیت آموزش و خدمات درمانی بالایی بهره می‌برند.

همچنین مردم کانادا از امنیت شغلی برخوردار هستند و به دلیل ثبات اقتصادی در این کشور، نرخ قیمت‌ها در کمترین میزان نوسان قرار دارند و همینطور شهروندان کانادا از آزادی فردی و اجتماعی بالایی هم برخوردار هستند. لازم به ذکر است که دولت کانادا در کشور خود را در ثبات سیاسی نیز قرار داده است تا مردم این کشور به هیچ عنوان به سختی نیوفتند.

کشور کانادا عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و گروه 8 است که باعث شده‌اند تا این کشور دارای اقتصاد بازار آزاد جهانی باشد. تولیدات ناخالصی این کشور نیز در رتبه بالایی قرار دارد اما نسبت به ایالت متحده در سطح پایین‌تری قرار دارد. همچنین ثروت ناخالصی کشور کانادا به طور مساوی میان مردم این کشور تقسیم می‌شود.

نظام سیاسی کانادا بر پایه دموکراسی و از نوع پارلمانی است که نوعی سیستم فدرالی است. در واقع دولت این کشور از شیوه‌های پایه دموکراتیک قوی برای نظام پارلمانی خود استفاده می‌کند. همچنین کانادا یک سلطنت مشروطه است و پادشاه این کشور رئیس دولت است.

مهاجرت به کانادا - هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا

قبل از هر چیز بد نیست بدانید که هزینه زندگی ماهیانه هر فرد بستگی به نوع زندگی او خواهد داشت و نرخی ما اعلام می‌کنیم، نرخی متوسط و برای یک زندگی عادی می‌باشد. برای مثال، زندگی در ایالت آلبرتا را مد نظر قرار داده‌ایم.

شرح هزینه
توضیحات
اجاره مسکن
یک زندگی یک نفره و در آپارتمانی شخصی در حدود 1400 دلار کانادا در ماه خواهد بود که به نسبت دیگر کشور‌های آمریکایی و حتی اروپایی بیشتر می‌باشد.
هزینه وعده غذایی
در نظر داشته باشید که اگر 1 وعده غذایی خود را در هفته از رستوران‌های این شهر تهیه کنید، در ماه باید در حدود 250 دلار تنها برای این مورد پرداخت کنید.
هزینه حمل و نقل
هزینه حمل و نقل عمومی، اینترنت و … نیز به طور متوسط در ماه در حدود 270 دلار برای شما تمام خواهد شد.

نرخ مالیات در کانادا

احتمالا این موضوع را می‌دانید که در کشورهای آمریکایی و بعضا اروپایی میزان درآمد بر حسب سالیانه برآورد می‌شود. به همین منظور نیز نرخ مالیات سالانه هم بر همین اساس برای شهروندان و کارفرمایان در این کشور اعلام می‌شود.

میزان درآمد
نرخ مالیات
تا 46 هزار دلار در سال
15 درصد مالیات سالانه
از 46 هزار دلار تا 93 هزار دلار در سال
20.5 درصد مالیات سالانه
از 144 هزار دلار تا 205 هزار دلار در سال
29 درصد مالیات سالانه
بیشتر از 205 هزار دلار در سال
33 درصد مالیات سالانه

تورم بسیار پایین

شاید در برخی وب‌سایت‌ها ببینید که دارای تیتر” تورم کانادا رکورد زد.” هستند. اما تصور می‌کنید این تورم چقدر است؟ نرخ تورم در کانادا در سال 2023، 4.4 درصد می‌باشد. در واقع در این کشور ثبات قیمت حکم‌فرما است و نرخ قیمت‌ قیمت‌ها هر روز جا به جا نمی‌شود.

مشاوره تخصصی

برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا با ما تماس بگیرید!

مزایای اخذ تابعیت کانادا

کشور کانادا برای ترغیب مهاجران به مهاجرت به این کشور همواره تلاش بسیاری در جهت ارائه امکانات مناسب می‌کند. حال یکی از دلایل اینکه اخذ تابعیت کانادا می‌تواند یک برگ برنده برای شما در ادامه زندگی محسوب شود این است که پاسپورت کشور کانادا یکی از معتبرترین پاسپورت‌ها در جهان است. همچنین این کشور دارای امنیت شغلی بالا است و شما با فعالیت در این کشور از ایمن بودن محیط کاری خود مطمئن خواهید بود.

ضمنا شما می‌توانید با دریافت تابعیت کانادا، یک فرد دو تابعیتی باشید. به عبارتی دیگر، این امکان وجود دارد تا بتوان در صورت اخذ تابعیت کانادا، تابعیت کشور قبلی را نیز حفظ کرد. همچنین امکان اخذ تابعیت برای کودکان در این کشور بسیار آسان است و محیط زندگی و تحصیل برای این افراد در کشور کانادا از سطح بالایی برخوردار است.

مهاجرت به کانادا - انواع روش های مهاجرت به کانادا

انواع روش‌های مهاجرت به کانادا

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، کشور کانادا برای متقاضیان مهاجرت امکانات ویژه‌ای را در نظر گرفته است تا این افراد به زندگی در این کشور ترغیب شوند. یکی از این امکانات، تنوع روش‌های مهاجرتی است. شما می‌توانید برای دریافت اقامت موقت و سپس تابعیت کشور کانادا از راه‌های مختلفی مانند سرمایه‌گذاری و یا ازدواج بهره ببرید که در ادامه به معرفی و بررسی تمام این روش‌ها خواهیم پرداخت.

هزینه روش‌های مختف مهاجرت به کانادا

از آن‌جایی که راه‌های مهاجرت به کانادا بسیار متنوع می‌باشد، ما در این بخش قصد داریم تا به هزینه‌هایی که هر کدام از روش‌ها برای متقاضی خواهد داشت، بپردازیم.

نوع مهاجرت
هزینه مهاجرت
مهاجرت تحصیلی در مقطع دبیرستان
16 الی 45 هزار دلار کانادا
مهاجرت تحصیلی در مقاطع دانشگاهی
15 الی 25 هزار دلار کانادا
مهاجرت کاری از طریق ویزای اکسپرس انتری
1400 دلار کانادا
مهاجرت کاری از طریق ویزای جاب آفر
برای هر نفر 155 دلار کانادا
ویزای سرمایه گذاری
حدودا 2100 دلار برای متقاضی، 1350 دلار برای شریک زندگی و 230 دلار هم برای هر فرزند
ویزای افراد موفق
باید دقیقا همان نرخ سرمایه‌گذاری را پرداخت کنید
مهاجرت به کانادا - مهاجرت از طریق ویزای کاری

ویزای کاری؛ مهاجرت شغلی به کانادا

کار کردن در کشورهای مختلف یکی از روش‌هایی است که دولت کشورها را برای اعطای اقامت دائم متقاعد می‌کند. دولت کانادا نیز از این قاعده مستثنی نیست و این امکان را به مهاجران می‌دهد تا بتوانند با پیداکردن و مشغول به کار شدن در این کشور تابعیت آن را دریافت کنند. برای کار در کشور کانادا دو نوع ویزا وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

ویزای اکسپرس انتری

 

دریافت ویزای کار کانادا از طریق ویزای اکسپرس انتری و یا اسکیل ورکر همواره به عنوان یکی از بهترین راه‌‎ها برای دریافت تابعیت این کشور به شمار می‌رود. متقاضیان دریافت این ویزا باید در نظر داشته باشند که به محض دریافت ویزای اکسپرس انتری اقامت دائم این کشور به آن‌ها اعطا خواهد شد.

یکی دیگر از امکاناتی که این ویزا در اختیار مهاجران کار در کانادا قرار می‌دهد، امکان اخذ اقامت دائم برای افراد خانواده است. سیستم قبول شدن افراد برای اخذ ویزای اسکیل ورکر مبتنی بر پایه امتیازبندی است و شما این امکان را خواهید داشت تا در صورت کسب 67 امتیاز از 100 امتیاز موجود وارد مرحله بعدی این امتیاز دهی بشوید. چرا که اخذ این ویزا دو مرحله دارد.

در مرحله اول سن، مدرک تحصیلی، سابقه کاری، مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی و … مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و بر اساس این موارد به فرد امتیاز تعلق خواهد گرفت. در صورت کسب حداقل 67 امتیاز لازم می‌توانید برای مرحله دوم اقدام کنید که در مجموع 1200 امتیاز را شامل می‌شود.

در این بخش حداقل امتیاز معنی نخواهد داشت و تنها افرادی که بتوانند در این سیر امتیازبندی بالاترین امتیاز را کسب کنند، از دولت این کشور دعوت‌نامه دریافت خواهند کرد. پروسه ثبت درخواست ویزای اسکیل ورکر نیز از 6 الی 18 ماه به طول می‌انجامد. در ادامه نیز به معرفی برخی از معیارهای این سیستم نمره‌دهی می‌پردازیم.

معیار نمره‌دهی برای ویزای اسکیل ورکر در سیستم اکسپرس انتری:

همانطور که در بخش معرفی سیستم اکسپرس انتری به آن پرداخته شد، کشور کانادا برای متقاضیان کار در این کشور از طریق این نوع ویزا باید در دو مرحله با توجه به اطلاعات و دانش فنی خود امتیاز کسب کنند. از آنجایی که پرداختن کامل به این مورد موضوع مورد بحث ما نیست، در ادامه قصد داریم تا به برخی معیارهای این سیستم امتیازدهی بپردازیم.

مدرک تحصیلی یکی از مواردی است که شما برای کار در کشور کانادا باید حتما از آن برخوردار باشید. حداکثر امتیاز قابل کسب در این بخش 25 امتیاز است که مربوط به مدرک دانشگاهی دکتری و یا معادل آن است. برای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و معادل آن نیز 23 امتیاز در نظر گرفته شده است. البته مدرک تحصیلی باید به تایید دولت این کشور رسیده باشد تا شمال این امتیازات شود.

اگر هم فرد حداقل 2 مدرک تحصیلی مربوط به مقاطع بالاتر از دبیرستان در کانادا که یکی از آن‌ها باید مانند لیسانس دوره حداقل 3 ساله داشته باشد، را به همراه داشته باشید، می‌تواند 22 امتیاز را برای خود کنار بگذارد.

 

اگر نیز فرد تنها یک مدرک از مقاطع بالاتر از دبیرستان را داشته باشید (لیسانس)، می‌تواند 21 امتیاز کسب کند. اگر هم فرد دارای مدرک فوق دیپلم باشید 19 امتیاز را دریافت خواهد کرد. همچنین برای مدرک با دوره 1 ساله در مقاطع بالاتر از دبیرستان که از کشور کانادا و یا معادل آن اخذ شده باشد، 15 امتیاز در نظر گرفته خواهد شد. در آخر نیز برای مدرک دیپلم هم 5 امتیاز در نظر گفته شده است.

ویزای جاب آفر

 

همانطور که از نام این ویزا مشخص است، شما در این نوع ویزا با دعوتنامه کاری که اعطا می‌شود، می‌توانید به کشور کانادا مهاجرت کنید. البته در نظر داشته باشید که برای این کار باید پروسه خاصی را طی کنید که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

همانطور که گفته شد، کشور کانادا دارای 3 ایالت است و هرکدام از این ایالت‌ها سالانه لیست مشاغل مورد نیاز خود را منتشر می‌کنند تا متقاضیان کار در این کشور بتوانند با انتخاب شغل مناسب، با شرکت‌های فعال در این زمینه صحبت کنند و در صورت قبول شدن، دعوتنامه کار در کانادا را دریافت کنند.

شما با قبول شدن در کار مورد نظر خود، ابتدا اقامت موقت 3 ساله را دریافت خواهید کرد. سپس برای کسب اقامت دائم کانادا می‌توانید از طریق برنامه اکسپرس انتری که نحوه ثبت درخواست برای آن را توضیح دادیم، اقدام کنید. لازم به ذکر است که شما برای دریافت ویزای جاب آفر کانادا باید مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی داشته باشید.

مهاجرت به کانادا - مهاجرت تحصیلی به کانادا

تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های کانادا

اخذ ویزای تحصیلی نیز یکی دیگر از راه‌هایی است که شما امکان دریافت اقامت کانادا را از این طریق خواهید داشت. تحصیل در کانادا برای تمام مقاطع تحصیلی از مدرسه تا دکتری امکان‌پذیر است. مدارس کشور کانادا شبانه‌روزی هستند و به همین دلیل با توجه به امکانات و خصوصی و دولتی بودن مدارس، شهریه آن‌ها از 15 هزار الی 50 هزار دلار دلار کانادا متغیر خواهد بود.

 

شایان ذکر است که کشور کانادا از امکانات نوین آموزشی استفاده می‌کند و کادر آموزشی این کشور از سطح علمی بالایی برخوردار هستند. سالانه در حدود 150 هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌های این کشور پذیرفته می‌شوند. همچنین بد نیست به این موضوع توجه داشته باشید که شما با تحصیل در این کشور و برخوردار بودن از شرایط ویژه امکان اخذ اقامت دائم کانادا را خواهید داشت.

از مواردی که برای تحصیل در کانادا لازم است، مدرک تحصیلی است. برای تحصیل در این کشور باید مدرک زبان در یکی از آزمون های تافل و یا آیلتس با حداقل نمره موردنیاز دانشگاه موردنظر را داشته باشید و البته تمکن مالی خود را هم به دولت این کشور ثابت کنید. البته اگر از سطح زبان بالایی برخوردار نیستید، می‌توانید در کالج‌های این کشور دوره آموزش زبان را نیز بگذرانید. در ضمن تحصیل کارشناسی در کانادا دوره‌ای 3 الی 4 ساله دارد.

داستان برای متقاضیان تحصیل در مقطع ارشد و دکترا کمی متفاوت است. این افراد باید دارای مدرک زبان آیلتس و تافل با حداقل نمره لازم برای دانشگاه موردنظرشان باشند. ضمنا شما می‌‌توانید در صورت دریافت ویزای تحصیلی کانادا، برای همسر و فرزندان خود درخواست ویزای همراه بدهید. در آخر هم هزینه تحصیل در مقطع ارشد برای دانشجویان حداقل 20 هزار دلار کانادا خواهد بود که با ارائه رزومه مناسب می توان فاند گرفت و بخش زیادی از هزینه ها را جبران کرد. در مقطع دکترا نیز دانشجوی دکترا به صورت تمام وقت بوده و از آنجایی که دکترا در کشور کانادا به نوعی شغل محسوب می شود، معمولا فاندهای مختلفی را دریافت می کند تا هزینه های تحصیل و زندگی خود را جبران کند.

چک لیست مدارک دانشجویی برای اخذ ویزا

مدارک خاصی برای فرایند درخواست ویزا ضروری است. در زیر، لیستی از مدارکی که ممکن است از شما درخواست شود، نوشته شده است.

مهاجرت به کانادا - مهاجرت از طریق ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا

بر اساس قانون جدید سفارت کانادا، افرادی که تا تاریخ 28 فوریه 2024 پس از اخذ ویزای توریستی کانادا وارد خاک کانادا شوند می‌توانند ویزای توریستی خود را به ویزای کاری کانادا یا ویزای تحصیلی کانادا تبدیل کنند.

جدول مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی کانادا

مدرک توضیحات ضروری
پاسپورت و سوابق سفر اسکن پاسپورت متقاضی و همراهان (در صورت وجود) و اسکن مهر و ویزای سوابق سفر‌های گذشته
ترجمه مدارک هویتی
گواهی شغلی یا work certificate این نامه را میتوانید به زبان فارسی یا انگلیسی در سربرگ شرکت مورد نظر با مهر و امضای مدیریت دریافت کرده و سپس اگر این گواهی فارسی است لازم است آن را ترجمه رسمی کرده و سپس برای ما ارسال کنید. در صورتی که این نامه به زبان انگلیسی و در سربرگ لاتین شرکت است همان را برای ما ارسال کنید و نیازی به انجام ترجمه مجدد نیست.
ترجمه سایر مدارک شغلی فیش حقوقی / حکم کارگزینی / سابقه بیمه / جواز کسب / روزنامه رسمی شرکت / پروانه بهره برداری / پروانه مطب / پروانه مهندسی / پروانه تاسیس و ...
ترجمه اسناد ملکی متقاضی و همراهان
تمکن مالی لاتین و گردش حساب 6 ماهه به زبان لاتین
مدارک درخواست ویزای همراه ترجمه مدارک شغلی و هویتی همراه
دو قطعه عکس 3.5 در 4.5 رنگی جدید از هر نفر
دعوت‌نامه (در صورت وجود) دعوت‌نامه - مدارک دعوت‌کننده - ترجمه شناسنامه دعوت‌کننده

مراحل دریافت ویزای توریستی کانادا

مرحله 1

ارائه درخواست ویزای توریستی کانادا

مرحله 1

مرحله 2

ساخت حساب کاربری و بارگذاری مدارک

شما می‌توانید برای بارگذاری مدارک و ارسال درخواست ویزا در سایت سفارت کانادا به نشانی canada.ca یک حساب کاربری بسازید.

مرحله 2

مرحله 3

پرداخت هزینه‌های فرایند دریافت ویزا

مرحله 3

مرحله 4

مراجعه به مراکز درخواست ویزا

شما عزیزان تا یک ماه مهلت دارید به یکی از دفاتر انگشت نگاری کانادا مراجعه کنید.

مرحله 4

مرحله 5

پیکاپ پاسپورت ویزای توریستی

در صورت صدور ویزای توریستی کانادا برای شما، ملزم هستید پاسپورت خود را به یکی از دفاتر مرکز ویزای کانادا(وک) پیکاپ کنید. ویزای شما بین مدت زمان 3 تا 5 روزی کاری به پاسپورت شما الصاق می‌شود.

مرحله 5

مشاوره تخصصی

برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا با ما تماس بگیرید!

مهاجرت به کانادا - مهاجرت از طریق ویزای سرمایه گذاری

سرمایه‌گذاری؛ از دیگر راه‌های مهاجرت به کانادا

یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به کانادا، سرمایه‌گذاری در این کشور است. دولت کانادا نیز بسیار از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کند و برای سرمایه‌گذاری شرایط خود را کمی تسهیل داده است. البته سرمایه‌گذاری در کانادا راه‌های مختلفی دارد که برخی از این راه‌ها تنها برای کسب سود خواهند بود و منجر به دریافت اقامت این کشور نخواهند شد.

به عنوان مثال خریداری ملک در کانادا برای اتباع خارجی امکان پذیر خواهد بود اما این افراد امکان اخذ اقامت حتی به صورت موقت را نیز بواسطه خرید ملک نخواهند داشت. این در حالی است که مهاجرت به کانادا با ثبت شرکت و یا کارآفرینی ممکن خواهد بود.

معمولا برای سرمایه‌گذاران یک شرایط کلی تعیین می‌شود و استان‌ها و ایالات‌ها از آن تبعیت می‌کنند. البته تبعیت از این شرایط الزامی نخواهد بود. به عنوان مثال ایالت کبک کشور کانادا برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان‌های این ایالت شرایط کاملا متفاوتی را در نظر گرفته است و بنا بر شرایط متقاضیان به آن‌ها امتیاز می‌دهد. در صورت کسب امتیازات کافی به فرد امکان طرح بیزینس پلن داده خواهد شد. این فرآیند 1.5 الی 2 سال طول خواهد کشید و در این مدت نیز اقامت کاری به فرد اعطا می‌شود. اما پس از تایید شدن نقطه کارآفرینی، اقامت کاری تبدیل به اقامت دائم خواهد شد.

برای درک بیشتر، سرمایه‌گذاری در استان آنتاریو کانادا را با هم بررسی خواهیم کرد. برای سرمایه‌گذاری در این استان باید حداقل 800 هزار دلار کانادا دارایی داشته باشید و 600 هزار دلار آن را در کانادا سرمایه‌گذاری کنید. در 5 سال اخیر نیز باید 2 سال سابقه فعالیت مدیریتی داشته باشید و مدرک زبان انگلیسی در سطح CLB 4 را هم ارائه دهید. البته در نظر داشته باشید که برای فعالیت در مناطق کم جمعیت این کشور هم می‌توانید با 400 هزار دلار دارایی و 200 هزار دلار هم جهت سرمایه‌گذاری، برای اخذ ویزای این کشور اقدام کنید.

مهاجرت به کانادا - اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند

تولد در کشور کانادا

یکی از راه‌های مهاجرت به کانادا تولد در این کشور است. البته در نظر داشته باشید که دولت این کشور برای تولد از دو قانون خاک و خون تبعیت می‌کنند. بنابراین خیلی به این موضوع که با داشتن ویزای توریستی و تولد فرزندتان در این کشور می‌توانید تابعیت کانادا را دریافت کنید، دل نبندید.

اصل خاک به این صورت است که می‌گویند اگر فرزند در خاک کشور کانادا متولد شود، در صورتی که پدر یا مادر او از تبعه این کشور نباشند، تنها فرزند مجاز به دریافت پاسپورت کانادا است. البته بد نیست بدانید که قانون خون بر عکس این موضوع عمل می‌کند.

قانون خون به این صورت است که اگر یک زوج صاحب فرزندی شوند و پدر یا مادر تابعیت کشور کانادا را داشته باشند، فرزند در هر جای دنیا هم متولد شود، تابعیت کشور کانادا را دریافت خواهد کرد. حال می‌خواهد در آمریکا یا برزیل یا ترکیه متولد شود. اما در این میان یک استثنا وجود دارد. اگر فرزند در یکی از هواپیما‌ها و یا کشتی‌های کانادایی که در این کشور رفت و آمد می‌کنند، متولد شود، به او حق شهروندی کانادا اعطا خواهد شد.

ازدواج با تبعه کشور کانادا

ازدواج با یکی از تبعه کشور کانادا نیز می‌‌تواند به دریافت اقامت دائم و سپس تابعیت این کشور منجر شود. پروسه اخذ ویزای این کشور از طریق ازدواج تا 6 ماه و شاید هم بیشتر بی طول می‌انجامد. همچنین باید در نظر داشته باشید که فردی که قصد ازدواج با او را دارید، باید دولت کانادا را از برآورده کردن شرایط مورد نیاز برای تامین زندگی شما مطمئن سازد. در ادامه نیز به معرفی شرایطی که برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج نیاز است، می‌پردازیم.

برای ازدواج هر دو نفر باید حداقل 18 سال داشته باشند. همچنین فردی که همسرش را به اقامت در کانادا دعوت می‌کند، اسپانسر نام دارد و باید خود اقامت دائم و یا تابعیت این کشور را داشته باشد. ضمنا اسپانسر باید درآمد کافی برای پرداخت هزینه‌های مختلف زندگی به صورت خانواده را داشته باشید و در آخر حقیقی بودن ازدواج این افراد باید اثبات شود.

مهاجرت به کانادا - ویزای هنرمندان و افراد موفق

ویزای مخصوص هنرمندان و افراد موفق

همانطور که در ابتدا هم گفته شد، برای مهاجرت به کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد که دولت این کشور برای هنرمندان و افراد موفق امکان زندگی در این کشور را در نظر گرفته است. این افراد می‌توانند ویزای خود اشتغالی کانادا را دریافت کنند.

ویزای خود اشتغالی نیز به 3 بخش تقسیم می‌شود که خود اشتغالی در امور فرهنگی، در امور ورزشی و خود اشتغالی در کشاورزی از این دسته‌ها هستند. فعالیت‌های فرهنگی شامل اموری می‌شود که می‌توانند در بخش هنر و فرهنگ کشور کانادا تاثیر بگذارند.

به عنوان مثال مولفان، نویسندگان، هنرمندان، موزیسین‌ها، نقاشان، مجسمه‌سازان و دیگر فعالان زمینه‌های مختلف مانند فیلم سازی در دسته فعالیت‌های فرهنگی قرار می‌گیرند که مجاز به دریافت ویزای خود اشتغالی خواهند بود.

از دیگر زمینه‌های خود اشتغالی، امور ورزشی است. این بخش همانطور که از اسمش مشخص است برای ورزشکاران، قهرمانان بین‌المللی و … است که این افراد می‌توانند در رشته تخصصی خود اقدام به فعالیت کنند و به راحتی ویزا و تابعیت کانادا را دریافت کنند. برای اخذ ویزای خود اشتغالی باید از شرایطی برخوردار باشید که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

مهاجرت به کانادا - بهترین شهرها برای زندگی در کانادا

بهترین شهرهای کانادا برای زندگی

در این بخش قصد داریم تا به معرفی بهترین شهرهای کشور کانادا برای زندگی و کار بپردازیم.

مشاغل مورد نیاز در کانادا

همانطور که در بخش ویزای کار به آن اشاره کردیم، ایالت‌های کشور کانادا سالانه لیست متنوعی را جهت معرفی مشاغل مورد نیاز خود منتشر می‌کنند که متقاضیان کار می‌توانند با مراجعه به این لیست‌ها، بهترین منطقه را برای فعالیت انتخاب کنند و درخواست ویزای کار بدهند. ما در این بخش قصد داریم تا به برخی مشاغل مورد نیاز این کشور بپردازیم.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، دولت کانادا نیز تمهیدات ویژه‌ای را برای افراد فعال در این زمینه در نظر گرفته است تا بتوانند به راحتی اقامت این کشور را دریافت کنند. یکی از مشاغل مورد نیاز این کشور، برنامه‌نویسی کامپیوتر است. دیگری نیز توسعه و طراحی وب است. همچنین کانادا از کارشناسان IT نیز استقبال ویژه‌ای خواهد کرد.

در بخش مشاغل اداری نیز دستیاری امور اداری و کارمندی دفتری هم مورد نیاز این کشور هستند. البته اگر در زمینه تولیدی و فنی فعال هستید هم دولت کانادا شما را فراموش نکرده است. جوشکاری و تکنسین‌های دستگاه‌های دولتی نیز از دیگر مواردی هستند که کانادا خواستار آن‌ها در سال 2023 است. ضمنا رشته‌های مهندسی هم در لیست موارد مورد نیاز کانادا قرار دارند که از نمونه آن‌ها می‌توان به مهندسی عمران و صنایع اشاره کرد.

مهاجرت به کانادا - تمدید اقامت موفقت و دریافت اقامت دائم

تمدید اقامت موقت و دریافت اقامت دائم کانادا

برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت این کشور راه‌های مختلفی دارد. اولین بخش ویزای کار از نوع اکسپرس انتری و بخش اسکیل ورکر است. شما از همان ابتدا اقامت دائم کشور کانادا را دریافت خواهید کرد. نوع بعدی ویزای جاب آفر است که شما در ابتدا تنها اقامت موقت کانادا اعطا خواهد شد. اما پس از گذشت 3 سال امکان دریافت اقامت دائم از طریق اکسپرس انتری را خواهید داشت.

برای دانشجویان هم از ابتدا اقامت موقت در نظر گرفته خواهد شد. سپس این افراد می‌توانند با شاگرد نمونه بودن و مواردی از این قبیل موفق به دریافت اقامت دائم کانادا شوند. لازم به ذکر است که اقامت موقتی تا پایان دوران تحصیل اعتبار خواهد داشت.

بخش بعدی ویزای سرمایه‌گذاری است که با توجه به ایالتی که در آن فعالیت می‌کنید، نوع و شرایط دریافت اقامت متفاوت خواهد بود. اما در ایالت آنتاریو ابتدا ویزای اقامت کاری اعطا خواهد شد. سرانجام و پس از چند سال فعالیت در این کشور، این ویزا قابل تبدیل به اقامت دائم خواهد بود.

برای تولد نیز باید در نظر داشته باشید که با توجه به پیروی دولت کشور کانادا از قانون خاک و خون، تنها تابعیت این کشور برای فرزندانی صادر خواهد شد که دارای پدر یا مادری با تابعیت این کشور باشند. در این صورت در همان ابتدا تابعیت به فرزند اعطا خواهد شد.

اگر هم قصد دارید تا با ازدواج با یکی از تبعه کشور کانادا به تابعیت این کشور دست پیدا کنید، باید در نظر داشته باشید که پروسه ثبت ازدواج و طی کردن مراحل قانونی آن جهت دریافت اقامت دائم این کشور از 6 تا 18 ماه طول خواهد کشید.

سخن پایانی

کشور کانادا یکی از کشورهایی در جهان است که بیشتر جمعیت آن را مهاجران تشکیل می‌دهند. اخذ ویزا و تابعیت کانادا بسیار آسان است. یکی از راه‌های دریافت ویزای این کشور، دریافت ویزا از طریق اکسپرس انتری است. این ویزا را می‌توانید از راه‌های مختلفی مانند ثبت شرکت و ویزای کار دریافت کنید و در مراحل بعد اقامت دائم بگیرید.

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری این افتخار را دارد که با ارائه خدمات مهاجرتی می‌تواند شما را در تمامی روند‌های مهاجرت به کشور کانادا همراهی کند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع روش‌های مهاجرت به کانادا و کشور‌های دیگر با متخصصین با تجربه ما ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

خیر؛ اما در این صورت کار شما سخت خواهد شد و پیشنهاد ما این است که با یک وکیل یا موسسه مهاجرتی همکاری کنید تا دچار سختی نشوید.

بله. برای فرزندان محدودیت سنی حداکثر 22 سال وجود دارد و اگر قصد دارند به واسطه ویزای همراه با شما به کشور کانادا مهاجرت کنند باید زیر 22 سال سن داشته باشند.

بله، بسته به نوع ویزای درخواستی مدارک مختلفی از جمله مدارک تحصیلی شامل ریز نمرات و ترجمه رسمی آنها، study plan، مدارک مربوط به تمکن مالی، نامه پذیرش از دانشگاه موردنظر (در صورت درخواست برای ویزای تحصیلی)، سوابق کاری و …. را در موقع وقت سفارت باید ارائه دهید.

نه تنها چنین امکانی وجود دارد بلکه شانس شما برای اخذ پذیرش ویزا را افزایش می‌دهد. البته پذیرش با دعوت‌نامه نیز شرایطی دارد که شما می‌توانید با تماس با کارشناسان موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری از آن مطلع شوید.

بله، در هنگام اقامت در خاک کانادا با اخذ پذیرش از یکی از موسسات علمی یا دانشگاهی کانادا می‌توان برای تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی کانادا اقدام کرد. شما متقاضیان گرامی باید درخواست خود را به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا