مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا دارای روش‌های مختلفی است که هریک از روش‌های آن دارای مزایای زیادی بوده و البته شرایط مخصوص به خود را نیز دارا هستند. زمانی که شما تصمیم به مهاجرت به این کشور می‌گیرید باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید که یکی از مهم‌ترین این فاکتورها مسئله روشی است که برای مهاجرت انتخاب می‌کنید.

ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره مهاجرت به کشور ایتالیا صحبت کرده و اطلاعاتی را در خصوص مزایا و شرایط این کار در اختیار شما قرار دهیم.  حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید تا اطلاعات موردنیاز خود درباره این موضوع را به دست بیاورید.

فرم ارزیابی اولیه

ثبت درخواست

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
مهاجرت به ایتالیا - بنر

فهرست مطالب

مهاجرت به ایتالیا - تصویر شاخص
پادکست MMCF

پادکست مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا؛ مقدمه

شرایط کشور به گونه ای شده است که بسیاری از افراد تمایل دارند به سایر کشورهای دنیا، برای ادامه زندگی، ادامه کار، ادامه تحصیل و… سفر کنند. همین موضوع باعث شده تا روزانه بسیاری از افراد به دنبال انجام کارهای مهاجرت خود باشند. با توجه به تعددی که در انتخاب وجود دارد؛ طبیعتا بسیاری از افراد در انتخاب مقصد مهاجرتی خود ممکن است دچار شک و تردید شوند. اگر در دسته این افراد هستید؛ پیشنهاد می کنیم با ما در این محتوا همراه باشید؛ چرا که قصد داریم در مورد یکی از کشورهای تراز اول دنیا توضیحاتی را ارائه دهیم.

کشورهای اروپایی به دلیل امکاناتی که در اختیار شهروندان خود قرار می دهند؛ همواره یکی از مقاصد گردشگری مهم در دنیا محسوب می شوند. قاره سبز از کشورهای بزرگ و کوچک مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از آن ها دارای یک سری مزایا و معایب می باشند.

سرزمین چکمه ای یا ایتالیا از کشورهای نسبتا کوچک در قاره سبز می باشد که دقیقا در جنوبی ترین قسمت قاره اروپا واقع شده است. مساحت کشور ایتالیا در حدود 30000 متر مربع می باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که مساحت کشور ایتالیا در حدود یک پنجم مساحت کشور ایران است. کشور ایتالیا در همسایگی دریای مدیترانه واقع شده است. همین موضوع سبب شده تا آب و هوای این کشور معتدل و مدیترانه باشد.

اگر به دنبال یک کشور برای ادامه زندگی هستید؛ پیشنهاد می کنیم به ایتالیا یک نگاه جدی داشته باشید. زندگی در این کشور یک گزینه ای ایده آل و البته بی نقص می باشد. اگر کشور ایتالیا را برای ادامه زندگی انتخاب کرده اید؛ با ما در این مقاله همراه باشید؛ چرا که قصد داریم در مورد این کشور صحبت کنیم.

مهاجرت به ایتالیا - روش‌های مهاجرت به ایتالیا

روش های مختلف مهاجرت به ایتالیا

کشور ایران یکی از کشورهایی در دنیا می باشد که مردم آن برای این که بتوانند پا در خاک ایتالیا بگذارند؛ نیاز به داشتن ویزا دارند. برای این که بتوان به کشور ایتالیا مهاجرت کرد؛ می توان از راه های مختلفی اقدام به اخذ ویزا نمود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که به 8 طریق امکان مهاجرت به کشور ایتالیا وجود دارد و هر شخصی با توجه به شرایطی که دارد می تواند یکی از این راه ها را برای مهاجرت انتخاب کند.

مهاجرت به ایتالیا با دریافت ویزای تحصیلی

کسی نمی تواند منکر این قضیه شود که کشور ایتالیا یکی از کشورهایی در دنیا است که بسیاری از دانشجویان از اقصی نقاط جهان تمایل دارند به این کشور برای ادامه تحصیل سفر کنند. دانشگاه های کشور ایتالیا جزئی از دانشگاه های تراز اول نه تنها در قاره سبز بلکه در کل دنیا هستند. از مهم ترین دلایلی که باعث شده تا توجه افراد به سمت این کشور برای ادامه تحصیل جلب شود؛ موضوع پایین بودن هزینه تحصیل و در عین حال بالا بودن کیفیت آموزش می باشد. از شهرت دانشگاه های پزشکی و دندان پزشکی این کشور هم هر چقدر بگوییم باز هم نمی توانیم آن طور که باید و شاید حق مطلب را ادا کنیم.

برای تحصیل در ایتالیا؛ نیاز است تا یک سری از مدارک را به سفارت این کشور در ایران ارائه دهید. به این موضوع دقت داشته باشید که تمامی مدارک شما باید کامل و بدون نقص باشند؛ چرا که در غیر این صورت ممکن است روند دریافت ویزا زمان بر باشد. البته به این موضوع نیز توجه داشته باشید که زمان مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا در حدود 1 سال به طول می انجامد.

البته یک موضوع دیگری که بیان کردن آن خالی از لطف نمی باشد؛ این است که شما همزمان با تحصیل در ایتالیا، می توانید در این کشور مشغول به کار شوید. در این صورت بخشی از هزینه های زندگی شما در ایتالیا تامین می شود.

مهاجرت به ایتالیا - ویزای کاری

مهاجرت به ایتالیا با دریافت ویزای کاری

صادقانه این موضوع را بیان می کنیم که مهاجرت به کشور ایتالیا از طریق کار؛ یکی از سخت ترین روش های دریافت ویزای ایتالیا محسوب می شود. به اقتصاد کشور ایتالیا همزمان با شیوع بیماری کرونا صدمه وارد شد و همین موضوع باعث شد تا این کشور نتواند مسیر پیشرفت اقتصادی خود را به درستی دنبال کند. با تمامی این تفاسیر اما هم اکنون کشور ایتالیا تمام تلاش خود را برای این که بتواند اقتصاد خود را در جایگاه درست قرار دهد به کار گرفته و از تمامی اهرم هایی که در دست دارد استفاده می کند.

برای این که بتوانید ویزای کاری کشور ایتالیا را دریافت کنید؛ نیاز است تا حتما از سمت یک کارفرمای ایتالیایی دارای پیشنهاد شغلی باشید. البته داشتن این پیشنهاد شغلی نیز به تنهایی نمی تواند کافی باشد؛ چرا که نیاز است تا شما مدارک دیگری را نیز به سفارت کشور ایتالیا جهت دریافت ویزای خود تحویل دهید. از دیگر مدارک مهم و مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری ایتالیا می توان به مدرک زبان، مدرک تحصیلی و تمکن مالی اشاره کرد. با داشتن این مدارک می توانید درخواست خود را برای سفارت ایتالیا ارسال نمایید.

البته به این موضوع توجه داشته باشید که در صورت تایید مدارک شما از سمت سفارت؛ در ابتدا برای شما یک ویزای 2 ساله صادر می شود. بعد از گذشت این مدت زمان در صورتی که همچنان زیر نظر یک کارفرمای ایتالیایی مشغول به کار باشید؛ ویزای شما می تواند برای مدت زمانی 5 ساله نیز صادر شود. متوسط درآمدی که یک شخص می تواند به صورت ماهیانه در ایتالیا آن را کسب کند در حدود 17000 تا 29000 یورو می باشد.

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

یکی از مطمئن ترین و بی دغدغه ترین راه ها برای دریافت ویزای ایتالیا؛ موضوع مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه گذاری می باشد. اغلب کشورهای دنیا برای این که بتوانند خونی تازه را در رگ های اقتصاد خود تزریق کنند؛ از افرادی که در کشورشان اقدام به سرمایه گذاری می نمایند؛ با آغوشی باز استقبال می کنند. کشور ایتالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. با سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی می توانید ویزای طلایی کسب کنید. البته این موضوع را به خاطر داشت باشید که دولت ایتالیا در کل 4 برنامه سرمایه گذاری را ارائه داده است که هر شخصی با توجه به نیاز و البته خواسته ای که دارد؛ می تواند یکی از آن ها را انتخاب کند.

روش سرمایه گذاری
مبلغ مورد نیاز
سرمایه گذاری در یک شرکت ایتالیایی
حداقل 1000000 یورو
سرمایه گذاری در برنامه های کمک خیریه
حداقل 1000000 یورو
خرید اوراق دولتی
حداقل 2000000 یورو
کار آفرینی
حداقل 500000 یورو

با توجه به بودجه و البته شرایطی که دارید؛ می توانید یکی از این راه ها را برای مهاجرت به ایتالیا انتخاب کنید. به این موضوع نیز توجه داشته باشید که برخلاف سایر کشورهای دنیا؛ با خرید ملک در این کشور نمی توانید ویزای ایتالیا را دریافت کنید. داشتن تمکن مالی نیز نمی تواند به شما کمک چندانی جهت اخذ ویزای این کشور نماید.

مهاجرت به ایتالیا - ازدواج

مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج

چهارمین شیوه برای دریافت ویزای ایتالیا؛ ازدواج در این کشور می باشد. در صورتی که بتوانید یک مرد و یا زنی که ملیتی ایتالیایی دارد را به همسری برگزینید؛ این امکان برایتان وجود دارد تا بتوانید از دولت این کشور درخواست اخذ ویزا داشته باشید. در نگاه اول با خواندن این جمله ممکن است این تفکر را داشته باشید که گرفتن ویزا از این طریق بسیار راحت و مانند آب خوردن می باشد. در صورتی که چنین نیست. دریافت ویزا از این طریق نیز تابع قوانینی می باشد که باید به صورت کامل از آن ها تبعیت کنید.

نکته اول این است که شما بعد از گذشت 3 سال از زندگی مشترکتان می توانید برای دریافت ویزای خود پیش قدم شوید. اگر به دنبال راه میان بر هستید؛ برای شما یک پیشنهاد طلایی داریم. طبق قانون کشور ایتالیا اگر بتوانید کودکی که زیر 18 سال سن دارد را به سرپرستی قبول کنید؛ این دوره انتظار تقریبا نصف می شود.

مشاوره تخصصی

برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا با ما تماس بگیرید!

مهاجرت به ایتالیا از طریق تولد

کشور ایتالیا را می توان در زمره کشورهایی قرار داد که از قاعده تولد و اصل خون پیروی می کند. یک استثنایی که در کشور ایتالیا وجود دارد؛ این است که حداقل یکی از والدین کودک باید ملیتی ایتالیایی داشته و یا شهروند کشور ایتالیا باشند. در صورتی که هیچ کدام از این دو شرط صدق نکند؛ والدین باید برای دریافت ویزای کودک خود تا سن 18 سالگی وی صبر کنند. در صورتی که والدین قصد دارند تا حق شهروندی برای کودک خود بگیرند؛ باید در سن 16 سالگی کارهای مورد نیاز را برای انجام این کار صورت دهند چرا که دریافت حق شهروندی امری زمان بر می باشد.

مهاجرت به ایتالیا از طریق خانواده

شاید افرادی که با قوانین مهاجرت آشنایی دارند؛ با شنیدن نام این روش مهاجرتی کمی تعجب کرده باشند. از دیگر روش هایی که می توان توسط آن به کشور ایتالیا مهاجرت کرد؛ از طریق خانواده می باشد. در این روش اگر فردی اقامت دائم کشور ایتالیا را داشته باشد؛ می تواند برای اعضای خانواده خود که قصد دارند حداقل برای مدت زمان 3 سال و یا همیشگی در کشور ایتالیا حضور داشته باشند؛  درخواست اخذ ویزا نماید.

هر کدام از اعضای خانواده به محض وارد شدن به خاک ایتالیا؛ می توانند اقدامات لازم را جهت دریافت اقامت دائم خود انجام دهند. موضوع مهمی که نیاز است تا به آن دقت داشته باشید؛ این است که تنها برای افرادی که به هر دلیل تحت تکفل شخص هستند؛ می توان درخواست اخذ ویزا داشت. این افراد عبارتند از:

یکی از مزیت هایی که دریافت ویزا با استفاده از این روش دارد؛ در این است که فرایند درخواست تا دریافت ویزا کوتاه می باشد. باید بین 3 هفته الی 2 ماه منتظر اخذ ویزای خود بمانید.

مهاجرت به ایتالیا - ورزش

مهاجرت به ایتالیا از طریق ورزش

ورزشکارانی که قصد دارند تا در یک رویداد ورزشی شرکت کنند؛ نیاز است تا حداقل 6 ماه قبل از موعد زمان مسابقاتشان برای دریافت ویزای خود اقدامات لازم را انجام دهند. نکته مهمی که نیاز است تا به آن نهایت دقت و توجه را داشته باشید؛ این موضوع است که پروسه دریافت ویزای ورزشکاری بسیار زمان بر می باشد. از همین رو نیاز است تا یک برنامه ریزی درستی داشته باشید تا بتوانید در موعد مقرر ویزای خود را از سفارت ایتالیا دریافت کنید. برای این که بتوانید ویزای کشور ایتالیا را از این طریق دریافت نمایید؛ نیاز است تا مدارکی که در قسمت بعدی در ارتباط با آن ها صحبت می کنیم را به سفارت کشور ایتالیا تحویل دهید.

این مدارک را نیاز است تا حداقل 6 ماه قبل از موعد زمان سفر خود؛ به سفارت کشور ایتالیا تحویل دهید و منتظر صدور ویزای خود بمانید.

مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی

آخرین و نا مناسب ترین روش برای اخذ ویزای ایتالیا را می توان؛ مهاجرت از طریق پناهندگی دانست. با توجه به این موضوع که کشور ایتالیا یکی از کشورهای عضو کنوانسیون بین المللی ژنو می باشد؛ با مفاد حقوق بین الملل در زمینه پناهندگی موافقت کرده است. همین امر سبب شده تا روزانه بسیاری از افراد خطر سفر به ایتالیا از طریق روش های مختلف همچون زمینی، هوایی و… را به جان بخرند و به این کشور مهاجرت کنند. این روش پناهندگی بیش تر انتخاب افرادی می باشد که به دلایل مختلف سیاسی، فرهنگی و… تمایل به ماندن در کشور خود را ندارند و این خطر را به جان می خرند تا بتوانند در کشور ایتالیا به زندگی خود ادامه دهند. در این شیوه مهاجرت شما نمی توانید اقامت دائم ایتالیا را دریافت کنید و تنها یک عضو سربار در این کشور هستید.

با فرض این که شما با موفقیت تمامی خطرات مسیر را طی کنید و به ایتالیا برسید؛ نیاز است تا در کمپ های مهاجرتی زندگی کنید. از وضعیت بد و اسفناک این کمپ ها صحبت نکنیم بهتر است. با توجه به این موضوع که بسیاری از افراد از این طریق به دنبال اخذ ویزای ایتالیا هستند؛ خیلی بعید است تا بتوانید ویزای این کشور را دریافت کنید. در نهایت با تلف کردن وقت خود نمی توانید ویزای این کشور را دریافت کرده و مجبور به بازگشت خواهید بود.

مهاجرت به ایتالیا - هزینه های مهاجرت

هزینه های زندگی در کشور ایتالیا

یکی از مهم ترین مسائلی که نیاز است تا شخص قبل از مهاجرت در خصوص آن اطلاعاتی داشته باشد؛ موضوع هزینه های زندگی در کشور ایتالیا می باشد. کشور ایتالیا را می توان در زمره کشورهایی دانست که میانگین حقوق در آن نسبت به سایر کشورهای دنیا پایین تر است. از طرف دیگر هزینه های زندگی در این کشور نیز فوق العاده بالاست. همین موضوع سبب شده تا افرادی که قصد دارند از طریق اخذ ویزای تحصیلی به این کشور مهاجرت کنند؛ کمی مردد شوند؛ چرا که با کار کردن به صورت پاره وقت نمی توان در این کشور یک زندگی ایده آل داشت.

برای این که از تصمیم خود برای انتخاب کشور ایتالیا پشیمان نشوید؛ نیاز است تا قبل از هرگونه تصمیم گیری با وکلا و موسسات حقوقی خبره در این زمینه مشورت داشته باشید. در این صورت می توانید با توجه به شرایط و البته خواسته های خود بهترین تصمیم را بگیرید.

هزینه مهاجرت به سرزمین چکمه ای به چه صورتی مشخص می شود؟

طبیعتا برای این که بتوانید ویزای کشور ایتالیا را دریافت کرده و توسط آن به این کشور مهاجرت کنید؛ نیاز است تا یک سری هزینه را پرداخت کنید. با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه ممکن است بسیاری از افراد به دنبال دانستن پاسخ این سوال باشند. در مورد هزینه مهاجرت به ایتالیا و همچنین دریافت ویزای این کشور نمی توان یک صحبت قطعی داشت؛ چرا که به المان های زیادی این موضوع بستگی دارد. با این تفاسیر اما برخی از موارد هستند که می توانند بر روی این قیمت تاثیر مستقیمی بگذارند.

برای سفر به کشور ایتالیا؛ نیاز است تا در قدم اول اقدام به دریافت ویزا کرد. در این مقاله در مورد انواع ویزاهای کشور ایتالیا صحبت شد. هر متقاضی باید با توجه به شرایط خود این موضوع را مشخص نماید. طبیعتا هزینه مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی متفاوت از هزینه مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی می باشد. این هزینه توسط سفارت ایتالیا تعیین می شود و شخص متقاضی باید جهت بررسی پرونده خود به سفارت این کشور مبلغی را به یورو پرداخت نماید. حتی اگر درخواست شما از سمت سفارت رد شود؛ این مبلغ غیر قابل عودت می باشد.

99 درصد افراد به دلیل نداشتن هیچ تجربه ای در زمینه مهاجرت؛ به دنبال همکاری داشتن با موسسات و وکلای مهاجرتی هستند. موسسات و وکلا برای این که بتوانند 0 تا 100 کار را برای شما انجام دهند؛ دستمزدی را دریافت می کنند. در مورد این دستمزد نیز نمی توان صحبتی 100 درصدی داشت؛ چرا که هر موسسه ای بر اساس سیاست کاری خود این مورد را مشخص می کند.

از دیگر هزینه های مورد نیاز برای مهاجرت به ایتالیا مربوط به هزینه بلیط و بیمه مسافرتی می باشد. نیاز است تا قبل از دریافت ویزا حتما این دو مورد را تهیه کرده و سپس به سفارت این کشور مراجعه نمایید.

مهاجرت به ایتالیا - مزایا

مزایای مهاجرت به ایتالیا

طبیعتا مهاجرت به هر کشوری دارای یک سری مزایا و البته معایب می باشد. کشور ایتالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. مهاجرت به ایتالیا دارای مزایای بی شماری می باشد که طبیعتا صحبت کردن در مورد تمامی آن ها نیاز به نگارش ده ها صفحه مقاله دارد. با این تفاسیر اما قصد داریم در مورد برخی از مزایای مهاجرت به کشور ایتالیا صحبت کنیم.

دانشگاه های معتبر

طبیعتا مهاجرت به هر کشوری دارای یک سری مزایا و البته معایب می باشد. کشور ایتالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. مهاجرت به ایتالیا دارای مزایای بی شماری می باشد که طبیعتا صحبت کردن در مورد تمامی آن ها نیاز به نگارش ده ها صفحه مقاله دارد. با این تفاسیر اما قصد داریم در مورد برخی از مزایای مهاجرت به کشور ایتالیا صحبت کنیم.

جاذبه های گردشگری

وجود جاذبه های گردشگری از دیگر مزایای زندگی در این کشور می باشد. به سبب نزدیکی این کشور به دریای مدیترانه می توانید در فصل تابستان از تفریحات ابی استفاده کرده و نهایت لذت را ببرید. البته فراموش نکنید که همین نزدیک بودن به دریای مدیترانه باعث شده تا آب و هوای این کشور نیز معتدل و مدیترانه ای باشد.

اخذ اقامت راحت

در میان تمام کشورهای اروپایی، کشور ایتالیا شرایط راحتی را برای اخذ اقامت در نظر گرفته است. این اما پایان کار نیست؛ چرا که می توانید به راحتی برای سایر اعضای خانواده خود نیز اقامت این کشور را دریافت نمایید.

هزینه پایین تحصیل

دانشگاه های معتبر

دانشگاه های برتر تحصیل در ایتالیا

جاذبه های گردشگری

تحصیل در ایتالیا - بورسیه استانی

اخذ اقامت راحت

تحصیل در ایتالیا - شانس پذیرش بالا

نبود تبعیض جنسیتی

تحصیل در ایتالیا - شرط معدل پایین

داشتن پاسپورت معتبر

تحصیل در ایتالیا - نزدیکی فرهنگ

تغذیه مناسب و ایده‌آل

تحصیل در ایتالیا - اشتغال هنگام تحصیل

بالا بودن کیفیت زندگی

نبود تبعیض جنسیتی

بر خلاف برخی از کشورهای اروپایی، کشور ایتالیا هیچ تبعیض جنسیتی برای مهاجران قائل نیست. همین مورد سبب می شود تا مهاجران در این کشور زندگی سختی نداشته باشند.

داشتن پاسپورت معتبر

اعتبار پاسپورت کشور ایتالیا در دنیا بالاست. با داشتن پاسپورت این کشور می توانید به 187 کشور دنیا بدون نیاز به داشتن ویزا سفر کنید.

تغذیه مناسب و ایده‌آل

کشور ایتالیا را می توان کشور مورد علاقه شکموها دانست. اکثر غذاهای شناخته شده دنیا متعلق به کشور ایتالیا می باشند. با حضور در این کشور هیچ مشکلی از بابت خورد و خوراک خود نخواهید داشت.

بالا بودن کیفیت زندگی

افرادی که در کشور ایران زندگی می کنند؛ همواره نسبت به این موضوع گلایه دارند که کیفیت زندگی در کشور ایران بسیار پایین می باشد. با زندگی در این کشور می توانید یک دیدی تازه نسبت به زندگی پیدا کنید.

مهاجرت به ایتالیا - معایب

معایب مهاجرت به ایتالیا

در کنار تمام مزایایی که این کشور دارد؛ به این موضوع دقت داشته باشید که مهاجرت به ایتالیا دارای معایبی نیز می باشد. بهتر است قبل از تصمیم گیری با این معایب نیز آشنایی داشته باشید تا بتوانید با دیدی باز دست به انتخاب کشور ایتالیا برای ادامه تحصیل، ادامه کار و… بزنید.

نرخ بیکاری در کشور ایتالیا بالاست. علت این موضوع را نیز می توان تورمی که بر این کشور حاکم است؛ دانست. البته این بدان معنا نیست که شما با حضور در این کشور نمی توانید هیچ گاه مشغول به کار شوید.

مالیات یکی از مهم ترین ارکان هر کشوری می باشد. تمامی کشورهای دنیا بر روی پرداخت مالیات از سمت شهروندان خود حساسیت بسیار زیادی دارند. کشور ایتالیا نیز جزئی از کشورهایی محسوب می شود که سرانه مالیات در آن بالاست. همین موضوع باعث شده تا شهروندان مشغول به کار در این کشور مجبور باشند تا هزینه گزافی را ماهیانه به عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند.

زبان رسمی کشور ایتالیا؛ ایتالیایی می باشد. اغلب مردم این کشور به این زبان صحبت کرده و خیلی کم پیش می آید که کسی در ایتالیا به زبان انگلیسی صحبت کند. همین موضوع باعث شده تا شهروندان قبل از مهاجرت به این کشور به دنبال یادگیری زبان ایتالیایی باشند.

اقامت دائم ایتالیا، امری شدنی است؟

هدف 99 درصد افرادی که ویزای ایتالیا را به غیر از موارد توریستی دریافت می کنند؛ این است که بتوانند بعد از مدت زمانی کوتاه اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. خوشبختانه دریافت اقامت دائم کشور ایتالیا امری سخت نیست و تقریبا تمامی افرادی که به این کشور سفر می کنند؛ می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

البته به این موضوع دقت داشته باشید که دانشجویان بعد از اتمام دوران تحصیل خود باید کشور ایتالیا را ترک نمایند. البته ناگفته نماند که در برخی از شرایط ویزای تحصیلی قابلیت تبدیل شدن به اقامت دائم را دارد. در این صورت نیاز است تا شما بعد از اتمام زمان تحصیل خود سریعا به دنبال پیدا کردن یک کار در این کشور باشید. در این حالت می توانید ویزای کاری خود را از این کشور دریافت کنید. در صورتی که به صورت مستمر و مرتب در این کشور مالیات خود را پرداخت کرده و هیچ مشکل قانونی نداشته باشید؛ بعد از گذشت 5 سال این امکان برایتان وجود دارد تا بتوانید اقامت دائم خود را از کشور ایتالیا دریافت کنید.

به صورت کلی استفاده از دو روش اخذ ویزای کاری و تحصیلی می تواند؛ بهترین گزینه برای مهاجرت محسوب شود؛ چرا که می توانید بدون دغدغه و بدون نیاز به داشتن سرمایه ای هنگفت، ویزای کاری و ویزای تحصیلی خود را به اقامت دائم تبدیل کنید.

آیا با داشتن ویزای توریستی می توان اقامت دائم ایتالیا را دریافت کرد؟

سرزمین چکمه ای را می توان یکی از قطب های گردشگری در دنیا دانست که روزانه بسیاری از افراد، به این کشور برای گذراندن اوقات فراغت خود سفر می کنند. هر چقدر از جاذبه های توریستی و گردشگری این کشور بگوییم باز هم نتوانسته ایم حق مطلب را آن طور که باید و شاید ادا کنیم.

برای این که بتوانید به کشور ایتالیا سفر کنید؛ نیاز است تا شما اقدام به دریافت ویزای شنگن نمایید. با داشتن ویزای شنگن این امکان برایتان وجود دارد تا بتوانید تا مدت زمان مشخصی در این کشور حضور داشته باشید. یکی از سوالاتی که ممکن است؛ برای بسیاری از افراد به وجود آید این موضوع می باشد که آیا با داشتن ویزای توریستی می توان اقامت کشور ایتالیا را دریافت کرد؟ در پاسخ باید بگوییم خیر. در صورتی که قصد داشته باشید ویزای بلند مدت کشور ایتالیا و یا اقامت دائم این کشور را دریافت کنید؛ داشتن ویزای شنگن تنها می تواند برای شما یک امتیاز مثبت تلقی شود.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به ایتالیا

طبیعتا روند دریافت اقامت کشور ایتالیا کاری سخت و البته زمان بر می باشد. همین موضوع باعث شده تا هر کسی نتوانید به صورت انفرادی برای انجام این کار پیش قدم شود. اگر تاکنون تجربه ای در زمینه دریافت ویزا نداشته اید؛ پیشنهاد می کنیم حتما با موسسات و وکلای مهاجرتی با تجربه در این زمینه ارتباط بگیرید. در این صورت با خیالی آسوده می توانید کارهای دریافت ویزای خود را دنبال کنید.

یک موضوع مهمی که نیاز است به آن نهایت دقت و توجه را داشته باشید؛ این است که هیچ نقصی در مدارک ارائه شده توسط شما به سفارت ایتالیا نباید وجود داشته باشد؛ چرا که در این صورت ممکن است مدت زمانی طولانی کار شما به تعویق بیفتد. در این جاست که نقش وکیل و یا موسسات مهاجرتی پر رنگ تر از هر زمانی می شود. قبل از هرگونه اقدامی نیاز است تا حتما با افراد خبره و بلد کار در ارتباط باشید تا آن ها بتوانند از 0 تا 100 کار را برای شما انجام دهند.

مشاوره تخصصی

برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا با ما تماس بگیرید!

مهاجرت به ایتالیا - چگونه کمک بگیریم

چگونه برای مهاجرت به ایتالیا کمک بگیریم؟

اگر عزم خود را برای رفتن به ایتالیا جزم کرده اید و دوست دارید تا در سریع ترین زمان ممکن به این کشور سفر کنید؛ نیاز است تا با وکلا و موسسات مهاجرتی در ارتباط باشید. این افراد بهترین راهنمای شما هستند و به خوبی می دانند که به چه صورتی باید کار شما را انجام دهند. یک موضوع مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که وکلای حقوقی با توجه به شرایطی که شما دارید؛ می توانند برای شما این موضوع را مشخص نمایند که از چه طریقی به صورت تضمین شده می توانید ویزای خود را دریافت نمایید.

با توجه به تعددی که اشخاص در انتخاب یک موسسه و یا وکیل مهاجرتی دارند؛ ممکن است نتوانند آن طور که باید و شاید دست به انتخاب یک مجموعه ای درست بزنند. در این جاست که باید قبل از انتخاب یک سری از موارد را بررسی کنند.

تخصص و تجربه همیشه حرف اول را در انتخاب می زند. طبیعتا افرادی که به دنبال مهاجرت به ایتالیا هستند؛ باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. طبیعتا اولین سوالی که ممکن است برای این افراد به وجود آید؛ این موضوع می باشد که به چه صورتی می توان پی به تجربه و البته تخصص کاری این افراد برد. کافیست به رزومه کاری مجموعه مورد نظر خود نگاهی بیندازید تا به خوبی متوجه تخصص آن ها در این زمینه شوید. 

دومین شاخصه ای که یک شرکت و یا وکیل مهاجرتی باید آن را دارا باشد؛ مربوط به مسئولیت پذیری وی است. در صورتی که موسسه و یا وکیل شما مسئولیت پذیر نباشد؛ طبیعتا نمی تواند شما را در مسیر مهاجرت به ایتالیا کمک کند.

رزومه کاری موفق؛ از دیگر شاخصه های یک مجموعه ای می باشد که قصد دارید آن ها را برای انجام امور مهاجرتی خود انتخاب کنید. سعی کنید پرونده های قبلی موسسه حقوقی را بررسی کرده تا بتوانید متوجه این موضوع شوید که این موسسات در سایر پرونده ها به چه صورتی عمل کرده اند.

فرهنگ مردم کشور ایتالیا

از دیگر مسائلی که نیاز است تا شخص قبل از مهاجرت به ایتالیا آن را بررسی نماید؛ موضوع فرهنگ مردم کشور ایتالیا می باشد. کشور ایتالیا یکی از کشورهای با قدمت در دنیاست. همین قدمت باعث شده تا فرهنگ مردم این کشور نیز در سطح ایده آلی قرار داشته باشد. با توجه به این موضوع که کشور ایران نیز یکی از کشورهای با قدمت در دنیا می باشد؛ فرهنگ مردم ایران با فرهنگ مردم ایتالیا نزدیک به یکدیگر است. همین مسئله سبب شده تا مردم ایران هیچ مشکلی از لحاظ فرهنگی با مردم ایتالیا نداشته باشند.

این کشور را همچنین می توان کشور علم و فرهنگ در دنیا دانست. بسیاری از هنرمندان بزرگ دنیا همچون داوینچی ملیتی ایتالیایی دارند. همین مسئله موجب شده تا به هنگام گشت و گذار در این کشور بتوانید اثری از هنرمندان بزرگ ایتالیایی را به چشم دیده و از آن ها لذت ببرید. با توجه به این تفاسیر؛ این قول را به شما می دهیم تا به هنگام حضور در ایتالیا لحظاتی تکرار نشدنی را برای خود رقم زده و دیگر هیچ تمایلی به بازگشت از این کشور نداشته باشید.

اقتصاد در کشور ایتالیا

اقتصاد کشور ایتالیا را می توان سیستمی ادغامی بر محور سرمایه گذاری و البته بازار آزاد دانست. کشور ایتالیا هشتمین اقتصاد برتر دنیا محسوب می شود و از لحاظ تولید ناخالصی نیز رتبه سوم را در اروپا دارد. چرخ اقتصادی کشور ایتالیا بر پایه صنایع مختلفی همچون فلزکاری، خودرو سازی، پتروشیمی، کشتی سازی، هواپیما سازی و… می چرخد. البته ناگفته نماند که کشور ایتالیا یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان چغندر، جو، سبزی، میوه و… می باشد.

شمال کشور ایتالیا فوق العاده مدرن است و از آن سبک و سیاق سنتی خود فاصله زیادی گرفته است. همین مسئله باعث شده تا در شمال این کشور شاهد زندگی کاملا بروز باشیم. ساخت و ساز نیز در این منطقه از ایتالیا به شکلی کاملا مدرن صورت می گیرد. در نقطه مقابل اما در بخش های جنوبی کشور ایتالیا؛ بیش تر ساکنان به شغل های سنتی همچون گاو داری، کشاورزی و… مشغول هستند و تقریبا به شکلی سنتی زندگی می کنند.

مهاجرت به ایتالیا - شهرهای مهاجرپذیر

مهاجر پذیرترین شهرهای سرزمین چکمه ای

برخی از شهرهای کشور ایتالیا؛ به دلایل مختلفی همچون کیفیت زندگی بالا، وجود امکانات پیشرفته و… مهاجر پذیرتر از سایر شهرهای ایتالیا هستند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی بر آن شد تا در مورد بهترین شهرهای ایتالیا برای ادامه زندگی و همچنین چگونگی مهاجرت به ایتالیا صحبت شود. امیدواریم با خواندن این مقاله توانسته باشید اطلاعاتی مفید در این خصوص کسب نمایید. برای کسب اطلاعات بیش تر و تکمیلی تر می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری در روزهای کاری پاسخگوی سوالات شما هستند.

سوالات متداول

خیر هزینه مهاجرت به این کشور در مقایسه با سایر کشورهایی که در حال حاضر همین سطح از امکانات را برای شما فراهم می‌کنند بسیار مناسب‌تر است؛ ولی به‌هرحال نباید فراموش کنید که به علت بالارفتن قیمت ارز در داخل ایران همین مقدار هزینه نیز ممکن است برای بسیاری از افراد هزینه بسیار زیادی به شمار بیاید.

بله در اکثر روش‌هایی که امروزه برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد این اجازه به شما داده می‌شود که بتوانید در این کشور مشغول به کار شوید. البته در برخی از این روش‌ها مانند مهاجرت تحصیلی ممکن است مدت‌زمانی که شما اجازه کارکردن در این کشور را دارید کمی محدود شود؛ ولی به‌هرحال نباید فراموش کنید که اجازه کار در این کشور را خواهید داشت.

بله در بیشتر مواقع دولت کشور ایتالیا شرایطی را فراهم کرده تا افراد بتوانند پس از مهاجرت به ایتالیا ویزای همراه را نیز برای اعضای خانواده خود دریافت کرده و از این نظر مشکلی نداشته باشند. البته نباید فراموش کنید که برای دریافت ویزای همراه شما نیازمند این خواهید بود که بتوانید تمکن مالی خود برای حمایت از اعضای خانواده‌تان را اثبات کنید.

برای این کار به شما پیشنهاد می‌کنیم در اولین قدم شرایط خود را به طور دقیق مشخص کرده و سپس از یک وکیل مهاجرتی یا یک موسسه مهاجرتی کمک بگیرید تا بتوانید با بررسی دقیق شرایطی که دارید بهترین گزینه را از میان گزینه‌های موجود برای مهاجرت به کشور ایتالیا انتخاب کنید.

بله درصورتی‌که مدارک ارائه شده توسط شما به سفارت این کشور کامل نباشد یا این‌که مشکلی در اطلاعات ارائه شده توسط شما وجود داشته باشد یا شرایط مهاجرت به کشور ایتالیا را رعایت نکرده باشید درخواست صدور ویزا و اقامت این کشور رد خواهد شد و شما پس از حل مشکل باید تمامی این مراحل را دوباره طی کنید تا بتوانید ویزا و اقامت کشور ایتالیا را دریافت کنید.

در اولین قدم شما باید تلاش کنید تا نامه‌ای که در خصوص ردشدن درخواست شما برایتان ارسال شده است را بادقت مطالعه کرده و به طور دقیق متوجه شوید که به چه دلیل درخواست شما رد شده است. در گام بعدی شما باید با کمک یک وکیل مهاجرتی مشکلی که در این مسیر وجود داشت را شناسایی و برطرف کرده و تمامی مراحل اخذ ویزا و مهاجرت را دوباره طی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا