دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر

مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر

آخرین بروزرسانی: 29 تیر 1402

کانادا یکی از کشورهای تراز اول جهان است که بخش زیادی از جمعیت آن را مهاجران تشکیل می‌دهند. رفاه اجتماعی بالا در کنار فرصت‌های شغلی عالی سبب شده است تا بسیاری از ایرانیان نیز برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. امروزه راه‌های زیادی برای اخذ ویزای کانادا وجود دارد که هر کس بر اساس شرایط خود روش مناسب را انتخاب می‌کند. دریافت جاب آفر کانادا یکی از بهترین شیوه‌های پیش روی شماست که امکان مهاجرت به این کشور را فراهم می‌کند. از همین رو در این مطلب قصد داریم تا تمامی جزئیات مربوط به این مورد را با شما در میان بگذاریم.

جاب آفر کانادا چیست؟

جاب آفر کانادا در حقیقت یک پیشنهاد کاری است که از طریق کارفرمای کانادایی برای فرد صادر می‌شود. در حال حاضر دولت کانادا برای کسانی که جاب آفر دریافت می‌کنند ویزا صادر می‌کند. همین علت باعث شده تا بسیاری از افراد برای دریافت جاب آفر کانادا دست به کار شوند. از همین رو شما هم این فرصت را دارید که با یک طرح‌ریزی دقیق مراحل دریافت ویزا را پیش ببرید. نکته مهم این است که فقط جاب آفرهای اعتبار دارند که از کارفرمای تایید شده صادر شده باشند.

در واقع اداره مهاجرت کانادا برخی از کارفرمایان را تایید کرده است که جاب آفر نیز باید از طریق آن‌ها ارائه شود. از همین رو بررسی اعتبار جاب آفر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید برای آن برنامه دقیقی داشته باشید. اخذ ویزا از طریق جاب آفر شرایط مختلفی دارد که باید بررسی آن‌ها را به شکل دقیق در دستور کار خود قرار دهید. بعد از اینکه شما جاب آفر خود را دریافت کردید، این فرصت را دارید که از طریق اکسپرس انتری یا ویزای کار وارد کانادا شوید.

مزایای اخذ جاب آفر کانادا

دریافت جاب آفر کانادا مسیر شما برای مهاجرت کاری به کانادا را هموار می‌کند. چنانچه شما از یک کارفرمای کانادایی تایید شده پیشنهاد کار داشته باشید، امتیاز شما در سیستم اکسپری انتری کانادا افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه احتمال پذیرش درخواست ویزای شما بیشتر خواهد شد. خوشبختانه با وجود جاب آفر امکان دریافت ویزای کاری کانادا بسیار آسان‌تر خواهد بود. خوشبختانه اگر از این طریق وارد کشور کانادا شوید، بعدها می‌توانید برای دریافت اقامت دائم هم برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید.

تجربه نشان داده است که پرونده‌های ویزایی که جاب آفر دارند سریع‌تر بررسی می‌شوند. وقتی که شما پیشنهاد کاری خود را دریافت کرده‌اید دیگر نگرانی از بابت تامین مخارج در کانادا نخواهید داشت. در واقع شما می‌توانید که بلافاصله شروع به کار کرده و از مزایای آن برخوردار می‌شوید. خوشبختانه دریافت پیشنهاد کاری می‌تواند به نوعی تضمین‌کننده آینده شغلی شما در کشور کانادا باشد. از همین رو حتما این فرصت طلایی را جدی بگیرید و برای اخذ پیشنهاد کاری اقدام کنید.

روش‌های مهاجرت به کانادا با جاب آفر

برای کسانی که قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارند راه‌های متعددی برای استفاده از جاب آفر وجود دارد. از همین رو هر کس با توجه به شرایط خود بهترین روش را پیش می‌برد. برای اینکه با جزئیات این روش‌ها به شکل دقیق آشنا شوید، آن‌ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

سیستم اکسپرس انتری کانادا

با توجه به اینکه کانادا در بخش‌های مختلف نیاز به نیروی متخصص دارد، برای جذب مهاجران توانمند سیستم اکسپرس انتری را راه‌اندازی کرده است. در نتیجه اخذ اقامت به این شیوه طرفداران زیادی دارد. چنانچه جاب آفر کانادا را داشته باشید، شانس شما برای پذیرش در این سیستم بسیار بیشتر خواهد بود. ذکر این نکته ضروری است که در سیستم اکسپرس انتری دو طرح اسکیل ورکر و اسکیل ترید وجود دارد. خوشبختانه جاب آفر در هر دو طرح از اهمیت  بسیار بالایی برخوردار است. از همین رو با توجه به تخصص شغلی خود ویزای کانادا را دریافت خواهید کرد.

دریافت ورک پرمیت کانادا

یکی دیگر از راه‌های استفاده از جاب آفر این است که برای اخذ ورک پرمیت از آن بهره ببرید. ورک پرمیت همان مجوز کار است که با داشتن آن می‌توانید ویزای کاری کانادا را دریافت کنید. معمولا صدور ورک پرمیت به صورت زمان‌دار صورت می‌گیرد که افراد می‌توانند از این شیوه استفاده کنند. بسیاری از کسانی که قصد دریافت ورک پرمیت دارند جاب آفر خود را به اداره مهاجرت تحویل می‌دهند. از همین رو شما هم می‌توانید که از این شرایط عالی به سود خود استفاده کنید.

دریافت جاب آفر از کانادا

شرایط لازم برای گرفتن جاب آفر از کارفرمای کانادایی

با توجه به اهمیت بالای جاب آفر، باید برای گرفتن آن مدارک لازم را آماده کنید. در واقع هر کارفرما برای صدور جاب آفر کانادا مدارکی را از شما می‌خواهد. ارائه رزومه کامل و حرفه‌ای در این زمینه اهمیت بسیار بالایی دارد. روزمه یکی از مواردی است که به صورت دقیق توسط کارفرما بررسی می‌شود. در نتیجه هر چقدر رزومه درخشان‌تری داشته باشید، احتمال صدور جاب آفر برای شما بیشتر می‌گردد. به همین علت تمامی سوابق حرفه‌ای خود را به طور دقیق وارد کنید.

داشتن توصیه نامه از کارفرمای قبلی هم در این مورد بسیار کمک‌کننده خواهد بود. همچنین شما باید مدارک مهارتی خود مانند مدرک فنی حرفه‌ای را ارائه دهید. همچنین اگر نمونه کار قابل ارائه دارید، باید حتما آن را هم در نظر بگیرید. در این بین مدارک تحصیلی هم از اهمیت بالایی برخوردار شوند. در نتیجه باید آن‌ها را در اسرع وقت ارائه کنید. انجام محاسبه  همچنین برخی از کارفرماها مصاحبه هم برگزار می‌کنند که باید در آن‌ها شرکت کنید.

مدارک لازم برای ویزای جاب آفر کانادا

با توجه به اهمیت بالای اخذ ویزای جاب آفر کانادا، باید تمامی مدارک لازم در زمان مناسب آماده شوند. خوشبختانه اگر شما بتوانید این ویزا را دریافت کنید، امکان صدور ویزای همراه برای خانواده شما هم وجود دارد. این نکته را به یاد داشته باشید که ویزای جاب آفر به صورت موقتی صادر می‌شود. البته در ادامه شما می‌توانید از طرح‌های اقامت دائم هم بهره ببرید. برای اقدام در این روش باید مدارک مختلفی آماده شود که در ادامه لیست آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

  • ترجمه اسناد هویتی مانند شناسنامه
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • ترجمه عقدنامه
  • اسکن صفحات پاسپورت
  • انگشت نگاری
  • گواهی سلامت پزشکی
  • سابقه بیمه
  • روزمه شغلی و تحصیلی
  • نامه پیشنهاد شغلی
  • ۲ قطعه عکس پاسپورتی

مدارکی که نام برده شد برای اخذ ویزا از طریق پیشنهاد کاری الزامی هستند. داشتن مدرک زبان معتبر هم یک امتیاز بزرگ به حساب می‌آید. با این حال داشتن این مدرک در این شیوه اجباری نیست. وقتی که همه این موارد تهیه شد، باید تحویل سفارت کانادا شود تا پروسه صدور ویزا برای شما صورت بگیرد.

هزینه اخذ ویزای جاب آفر کانادا

برای دریافت ویزای جاب آفر کانادا باید هزینه‌هایی را پرداخت کنید که در نوع خود بسیار حائز اهمیت هستند. هزینه‌های این فرایند شامل موارد مختلفی می‌شود که هر کدام از آن‌ها را باید به صورت جداگانه بررسی کنید. به طور مثال ترجمه رسمی مدارک هزینه خاص خود را دارد.  همچنین شما باید برای انگشت‌نگاری هزینه ۸۵ دلار را پرداخت کنید. گفتنی است که برای انجام انگشت‌نگاری باید به یکی از کشورهای همسایه بروید.

به همین علت باید هزینه سفر به این کشورها را هم در نظر بگیرید. همچنین صدور ورک پرمیت هم هزینه ۱۵۵ دلار را برای هر کس به دنبال دارد. همچنین هزینه انطباق کارفرما هم برابر با ۲۳۰ دلار است که باید در اسرع وقت پرداخت شود. ناگفته نماند که ارزیابی تاثیرات بازار کار کانادا یا LMIA هم هزینه ۱۰۰۰ دلاری را در پی دارد که البته پرداخت این مبلغ برعهده کارفرما خواهد بود.

تمکن مالی لازم برای اقامت کانادا با جاب آفر

مدارک تمکن مالی همواره از اهمیت زیادی برای اخذ ویزا برخوردار هستند که باید در این راستا مدارک لازم را فراهم کنید. تمکن مالی با توجه به تعداد نفرات خانواده متفاوت خواهد بود. در حال حاضر تمکن مالی لازم برای اقامت جاب آفر کانادا برابر با ۱۳۳۱۰ دلار کانادا است. حال اگر کسی بخواهد به شکل دو نفره مهاجرت کند باید مبلغ ۱۶۵۷۰ دلار کانادا را در نظر بگیرد.

همچنین برای خانواده‌های ۳ نفره ۲۰ هزار دلار و برای خانواده‌های ۴ نفره ۲۴ هزار دلار برای اثبات تمکن مالی لازم است. برای اثبات تمکن مالی باید از نامه بانکی استفاده کنید. معمولا در این نامه اطلاعاتی نظیر موجودی شش ماه گذشته به طور کامل آورده می‌شود. همچنین لیست تمامی معوقات بانکی و بدهی‌ها هم در این قسمت درج خواهد شد. اگر می‌خواهید مهاجرت به کانادا را از طریق جاب آفر پیش ببرید، حتما برای این موارد برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید.

دریافت جاب آفر از کانادا

لیست مشاغل برای جاب آفر کانادا

امروزه پیدا کردن یک شغل عالی در کانادا برای بسیاری از اهداف به یک هدف مهم تبدیل شده است که برای آن کارهای مختلفی انجام می‌دهند. با توجه به اینکه کانادا یک کشور توسعه یافته است، در زمینه‌های شغلی متعدد به نیروی متخصص نیازمند است. از همین رو برای مشاغل زیادی جاب آفر کانادا صادر می‌شود که شخص می‌تواند از این شرایط عالی به سود خود استفاده کند. از همین رو بسیاری از متقاضیان ایرانی هم می‌توانند از این فرصت عالی استفاده کنند. از همین رو برخی از بخش‌هایی که شرایط استخدام نیروی خارجی را دارند در ادامه بیان خواهیم کرد.

  • مشاغل مربوط به ساخت‌وساز
  • انبارداری و حمل‌ونقل
  • مشاغل فنی و تعمیراتی
  • رستوران‌داری و هتل‌داری
  • مشاغل مدیریتی

دسته‌بندی‌هایی که در بالا به آن اشاره شد جزو مشاغلی هستند که برای آن‌ها جاب آفر صادر می‌شود. از همین رر اگر در مشاغل این دسته‌ها مهارت کافی دارید می‌توانید برای دریافت جاب آفر کانادا دست به کار شوید. از همین رو اگر مدرک اشتغال معتبر داشته باشید مسلما در این قسمت کمک زیادی به شما خواهد کرد.

مراحل اخذ جاب آفر کانادا

چنانچه قصد دارید جاب آفر کانادا را برای خود دریافت کنید، باید مراحل آن را به طور دقیق و مرتب پیش ببرید. در مرحله اولیه شما باید پیشنهاد کار خود را از کارفرمایان مجاز کانادایی دریافت کنید. در مرحله بعدی کارفرما باید از اداره کار و توسعه اجتماعی کانادا مجوز دریافت کند. ناگفته نماند که برخی از مشاغل از دریافت این مدرک به طور کلی معاف هستند.

سپس نوبت به صدور جاب آفر توسط کارفرما می‌رسد. بعد از اینکه جاب آفر برای شما صادر شد، باید سایر مدارک لازم را در کنار آن قرار دهید و در نهایت آن را در اختیار سفارت بدهید. در این حالت شرایط ویزای کاری شما به صورت دقیق بررسی می‌شود و مراحل انگشت‌نگاری هم در سفارت صورت می‌گیرد. چنانچه بررسی پرونده شما با موفقیت صورت بگیرد، در نهایت امکان اخذ ویزای کاری کانادا برای شما فراهم خواهد بود.

مدرک زبان لازم برای دریافت جاب آفر کانادا

یکی از دغدغه‌های مهمی که اکثر متقاضیان مهاجرت به کانادا درباره آن نگرانی دارند داشتن مدرک زبان است. در حال حاضر برای دریافت جاب آفر کانادا نیازی به مدرک زبان نیست. با این حال اگر بخواهید از جاب آفر برای استفاده در روش‌های مهاجرتی کمک بگیرید، باید حتما مدرک زبان داشته باشید. مدرک زبان باید با توجه به نوع شغل ارائه شود. به‌طور مثال برای شرکت در طرح اسکیل ترید باید مدرک زبان با نمره CLB5 برای مهارت‌های لیسنینگ و اسپیکینگ داشته باشید. همچنین شخص باید در مهارت‌های ریدینگ و رایتینگ نیز CLB4‌ داشته باشد.

برخی از مشاغل در استان‌های فرانسوی‌زبان مانند کبک قرار دارند. از همین رو برای این موارد باید مدرک زبان NCLC5 را برای مهارت‌های گفتاری و شنیداری به دست آورید. همچنین نباید فراموش کرد که برای مهارت‌های رایتینگ و ریدینگ هم مدرک NCLC4‌ الزامی خواهد بود. در صورتی که بخواهید از طرح اسکیل ورکر استفاده کنید، باید مدرک CLB7‌ را اخذ کنید. همچنین در طرح تجربه کار کانادایی هم مدرک زبان انگلیسی CLB7 لازم  است. ناگفته نماند که مدرک زبان فرانسوی NCLC7‌ هم یکی دیگر از این موارد خواهد بود.

سخن پایانی

امروزه دریافت جاب آفر برای مهاجرت به کانادا به یک دغدغه مهم برای افراد تبدیل شده است. در نتیجه شاهد آن هستیم که افراد راه‌های مختلفی را برای دریافت پیشنهاد کاری امتحان می‌کنند. معتبر بودن جاب آفر یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید بررسی شود. با توجه به اینکه اخذ ویزای کاری کانادا مراحل متعددی دارد، بهتر است که امور خود را با موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری پیش بروید. کارشناسان ما در این مجموعه تمامی جزئیات مربوط به مهاجرت کاری به کانادا را می‌دانند. از همین رو تمامی مراحل اخذ ویزا به بهترین شکل ممکن برای شما پیش می‌رود تا لذت کار و زندگی در کانادا را تجربه کنید.

2 دیدگاه دربارهٔ «مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا