مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان به دلیل امنیت شغلی و مالی،  اقتصاد قوی و دانشگاه های رایگان با سطح علمی بالا، یکی از اهداف اصلی مهاجران در سراسر دنیا به خصوص ایران می‌باشد.

در این‌ مقاله از وبسایت موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری تصمیم گرفتیم راجع به راه‌های مختلف برای مهاجرت به آلمان با شما صحبت کنیم تا اگر تصمیم برای مهاجرت به این کشور را دارید، راحت‌تر بتوانید کارهایتان را پیش ببرید. 

فرم ارزیابی اولیه

ثبت درخواست

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
مهاجرت به آلمان - تصویر شاخص

فهرست مطالب

آیا مهاجرت به آلمان تصمیم درستی است؟

قبل از اینکه بخواهیم شرایط مهاجرت به این کشور را بررسی کنیم، ابتدا باید بدانیم که آلمان می‌تواند شما را برای زندگی کردن راضی نگه دارد یا خیر. اولین دلیلی که مهاجرت به آلمان توصیه می‌شود، اقتصاد قوی این کشور مبتنی بر بازار آزاد است. کشور آلمان همیشه سعی دارد که از نیروی متخصص استفاده کند تا جلوی ضرر اقتصادی را بگیرد. در واقع آلمان همیشه از نیروهای با استعداد استقبال می‌کند، زیرا عقیده دارد که آنها می‌توانند نوآوری‌های زیادی در سطح اقتصاد جهان داشته باشند و یک قطب اقتصادی قدرتمند را بسازند. آلمان سومین کشور از لحاظ صادرات است که شما هم می‌توانید رشد اقتصادی زیادی را در این کشور اروپایی تجربه کنید.

در کنار اقتصاد بسیار قوی، آلمان نقاط قوت دیگری نیز دارد. مثلاً سیستم آموزشی آلمان جزو پیشرفته‌ترین‌ سیستم‌ آموزشی دنیا است. احتمالا قبلاً هم شنیدید که بهترین مهندسان از کشور آلمان هستند و امکانات زیادی برای آموزش در این کشور طراحی شده است. بعلاوه اینکه هزینه شهریه مراکز آموزشی آلمان خیلی زیاد نیست‌. در نتیجه شما به عنوان یک دانشجوی خارجی و بین‌المللی می‌توانید در این کشور با هزینه پایین تحصیل کنید. مزیت دیگری که در مورد کشور آلمان وجود دارد، این است که این کشور به سلامت مردم خود اهمیت بسیار زیادی می‌دهد‌ و خدمات درمانی برای کل مردم آلمان رایگان است.

از دیگر مزایای زندگی در کشور آلمان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

شرایط مهاجرت به آلمان

شرایط مهاجرت به آلمان چیست؟

از دیگر مواردی که باید در مورد مهاجرت به آلمان اشاره کنیم، شرایط مهاجرت به این کشور است. درست است که روش‌های مختلف، شرایط متفاوتی را می‌طلبند و نمی‌توان برای همه یک نسخه پیچید؛ اما در همه روش‌ها، دو شرط زیر باید وجود داشته باشد:

حداقل سنی که کشور آلمان برای دریافت ویزا در نظر می‌گیرد، ۱۸ سالگی است. البته این سقف سنی به طور دقیق و مشخص تعیین نشده است اما بهرحال شما برای اینکه بتوانید اقدامات مهاجرت به آلمان را انجام دهید، باید سن قانونی داشته باشید تا مراحل دیگر برایتان پیش برود. حداکثر سنی هم که برای مهاجرت کاری در این کشور در نظر گرفته شده است، ۴۵ سال است.

دومین شرطِ مهاجرت به آلمان که باید برای همه روش‌ها داشته باشید، مدرک زبان است. اگر می‌خواهید به آلمان مهاجرت کنید، باید زبان آلمانی را بلد باشید و در آزمون‌های زبان شرکت کنید. زبان آلمانی هم به سه سطح ابتدایی، متوسط و پیشرفته تقسیم‌بندی می‌شوند. هر کدام از این سطوح، خودشان دو بخش دارند. متقاضیانی که می‌خواهند به سرزمین ژرمن‌ها یا آلمان‌ها مهاجرت کنند، حداقل باید مدرک سطح متوسط را دریافت کرده باشند.

مهاجرت به آلمان - مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به آلمان چگونه است؟

یکی از روش‌هایی است که شما از طریق آن می‌توانید به کشور آلمان مهاجرت کنید، تحصیل است. مهاجرت‌های تحصیلی در این کشور انواع و اقسام متفاوتی دارند که در این قسمت آنها را به طور مفصل برایتان توضیح خواهیم داد.

آلمان جزو معدود کشورهایی به حساب می‌آید که در زمینه تحصیلی نسبت به روش‌های دیگر، راحت‌تر ویزا صادر می‌کند. در واقع این کشور به تحصیل دانشجویان کشور خودش و حتی دانشجویان بین‌المللی اهمیت بسیار زیادی می‌دهد و جزو پنج کشوری است که تحصیل در آن کاملاً رایگان اتفاق می‌افتد. به خاطر همین خیلی‌ها از سراسر دنیا دوست دارند که مهاجرت به آلمان را از طریق تحصیل به انجام برسانند. اگر شما می‌خواهید مهاجرت تحصیلی به این کشور داشته باشید، نیازمند رعایت شرایط خاصی هستید که به طور مفصل برایتان توضیح خواهیم داد.

مهاجرت تحصیلی رایگان به کشور آلمان

احتمالا اولین و بهترین گزینه‌ای که به ذهنتان می‌رسد، این است که از نظام تحصیلی رایگان این کشور بهره‌مند شوید و هزینه‌ای پرداخت نکنید. مطمئن باشید که خیلی‌ها هم مانند شما به این فکر می‌کنند و به خاطر همین، رقابت در این‌باره بسیار زیاد است اما باید بگوییم که همه‌چیز برای مهاجران به طور صد در صد رایگان نیست. و شما باید هرسال مبلغی را پرداخت کنید و بخاطر اینکه میزان این مبلغ بسیار کم است، خیلی‌ها آن را حساب نمی‌کنند. این مبلغ حدود ۳۰۰ یورو در سال است.

کشور آلمان از سال ۲۰۱۴ به بعد تحصیل را به طور کل برای مردم خودش رایگان اعلام کرد. برای مقطع دکترا هم تا ۶ ترم، تحصیل به صورت رایگان و با دریافت دستمزد برای دانشجویان اتفاق می‌افتد. اگر شما به دنبال اخذ ویزای تحصیلی آلمان هستید، اولین کاری که باید انجام دهید، از سفارت آلمان در کشور خودتان وقت بگیرید که معمولا بعد از ۱۸ تا ۲۴ ماه به شما وقت می‌دهند.

مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع لیسانس

اگر قصد این را دارید که در کشور آلمان در مقطع لیسانس تحصیلات خود را ادامه دهید، اولین مدارکی که باید ارائه دهید، مدرک معتبر دیپلم و پیش دانشگاهی است. اگر این دو مدرک را نداشته باشید، پذیرش تحصیلی در آلمان برایتان اتفاق نمی‌افتد. دوره کارشناسی در کشور آلمان متفاوت از کشور خودمان بوده و ۶ ترم است؛ یعنی شما حداقل به ۳ سال زمان نیاز دارید تا بتوانید لیسانس بگیرید. اگر در رشته‌هایی باشید که دوره‌های عملی در آن وجود داشته باشد، این مقطع بین ۶ تا ۷ ترم طول می‌کشد. در مورد هنر و موسیقی، شما هشت ترم دارید و چهار سال برای اخذ لیسانس زمان می‌خواهید.

مزیت بزرگی که در مورد تحصیل در کشور آلمان وجود دارد، این است که شما زمانی که دانشجو هستید، می‌توانید به صورت پاره وقت در هفته کار کنید که حداکثر میزان کار باید ۲۰ ساعت در هفته باشد. سطح زبان شما هم باید بالاترین سطح متوسط یعنی B2 باشد. اگر می‌خواهید مهاجرت به آلمان انجام دهید، می‌توانید کارتان را از طریق یک روش، آسان‌تر کنید. به این صورت که کنکور سراسری بدهید، قبول شوید، از یکی از دانشگاه‌های ایران پذیرش بگیرید، سپس مدرک قبولی خود را به کشور آلمان ارائه دهید و شرایطتان را برای تحصیل در آن آسان‌تر کنید اما به شرطی که از سالی که دیپلم گرفتید، بیشتر از ۴ یا ۵ سال نگذشته باشد‌ که در غیر این صورت این روش برایتان کارآمد نخواهد بود.

شرایط تحصیل در کشور آلمان در مقطع لیسانس

اگر میخواهید در مقطع لیسانس در کشور آلمان تحصیل کنید، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • حداقل سن ۱۸ سال
  • ارائه مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم معتبر
  • ارائه مدرک زبان در سطح متوسط یعنی B1 و ارتقاء آن به سطح B2 برای افزایش شانس پذیرش
  • ارائه مدارک اثبات تمکن مالی برای یک سال زندگی در کشور آلمان
  • ارائه مدرک Abitur که بعد از گذراندن مقاطع راهنمایی و متوسطه در مدارس آلمان می‌دهند و شما باید آن را معادل‌سازی کنید که اگر سیستم آلمان اعتبار مدارک شما را تشخیص ندهد، ملزم به شرکت در دوره آماده سازی و امتحان ورودی هستید
  • شرکت در امتحان پذیرش در موسسات عالی آموزشی آلمان برای دانشکده ورزشی و هنر و اخذ نمره قبولی
  • اثبات مهارت زبان آلمانی برای دانشجویان بین.المللی

مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع فوق لیسانس

خیلی از شما مدرک لیسانس را در کشور خودتان گرفته‌اید و می‌خواهید مهاجرت به آلمان برای فوق لیسانس داشته باشید. در واقع کشور آلمان به دانشجویان علمی کاربردی و پیام نور کمتر از دیگر دانشگاه‌ها پذیرش می‌دهد. پس بهتر است که مدرک لیسانس شما از دانشگاه دولتی یا آزاد باشد. مدت زمان تحصیل در این مقطع در کشور آلمان بین یک تا دو سال است و بستگی به رشته‌ای که انتخاب می‌کنید، شرایط متفاوت خواهد بود. اگر هم وقفه یا گپ تحصیلی بین ۴ تا ۵ سال داشته باشید و این وقفه از این بیشتر نباشد، می‌توانید برای مهاجرت تحصیلی در این مقطع اقدام کنید.

شرایط تحصیل در کشور آلمان در مقطع فوق لیسانس

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در کشور آلمان و مدارک مورد نیاز در مقطع فوق لیسانس شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • اصل تمامی مدارک تحصیلی یعنی دیپلم، پیش دانشگاهی و لیسانس در زبان آلمانی
  • ارائه ریزنمرات تحصیلی
  • انگیزه‌نامه
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • نمره آیلتس ۶.۵ یا معادل تافل
  • ارائه ۳ عدد توصیه‌نامه
  • ارائه رزومه کاری در صورت داشتن سابقه کار
  • امتحان ورودی برای کارشناسی ارشد رشته‌های هنر

این که مدرک زبان شما باید به آلمانی یا انگلیسی باشد، بستگی به دانشگاه و رشته تحصیلی تان دارد. اگر می‌خواهید در مقطع فوق لیسانس به زبان آلمانی تحصیل کنید، حداقل مدرکی که برای زبان آلمانی نیاز دارید، سطح A1 است.

شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع دکترا

گرفتن پذیرش در مقطع دکترا در کشور آلمان کار راحتی نیست اما نباید ناامید شوید. اگر شما رزومه بسیار قوی داشته باشید، می‌توانید یک استاد راهنمای خوب پیدا کنید که شما را پذیرش کند. اگر استاد مورد نظر را پیدا کردید، باید یک جلسه مصاحبه با او بگذارید. بعد از مصاحبه اگر مورد قبول بودید، پذیرش مقطع دکترا برایتان اتفاق می‌افتد.

شرایط تحصیل در کشور آلمان در مقطع دکتری

شما برای گرفتن اخذ پذیرش، علاوه بر رزومه قوی، نیازمند ارائه سابقه تحقیقاتی و پژوهشی، سابقه تحصیلی قوی، معدل بالا در مقطع لیسانس، مقاله‌های isi، مدرک زبان در سطوح بالا، انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه هستید که اگر پذیرش بگیرید، باید چهار سال در مقطع دکترا تحصیل کنید. تحصیل در این مقطع می‌تواند به زبان انگلیسی یا آلمانی باشد. اگر می‌خواهید در زبان آلمانی تحصیل کنید، مدرک شما حداقل باید در سطح پیشرفته یا C1 باشد. اگر می‌خواهید به زبان انگلیسی تحصیل کنید، باید علاوه بر تافل و آیلتس، مدرک زبان آلمانی A2 هم به سفارت آلمان ارائه دهید.

مهاجرت به آلمان از طریق کار

مهاجرت به آلمان از طریق کار

اگر می‌خواهید از طریق کار به کشور آلمان مهاجرت کنید، بدانید که باز هم گزینه و روش درستی را انتخاب کرده‌اید. آلمان در قلب اروپا یکی از قدرتمندترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا به حساب می‌آید، در زمینه اقتصاد هم رتبه چهارم را در کل دنیا دارد. این اقتصاد رو به رشد و پیشرفته نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است. شما بعد از تحصیلاتتان در آلمان، می‌توانید سریعا وارد بازار کار شوید. ثبات اقتصادی و امنیت شغلی باعث میشود که خیلی زود پیشرفت کنید و در نتیجه آلمان یک کشور عالی برای کار به حساب می‌آید. نرخ بیکاری در آلمان هر سال کمتر از سال قبل می‌شود و دولت همیشه برای کاهش دادن این آمار و نرخ هم بیش از پیش تلاش می‌کند. در سال ۲۰۲۳ نرخ بیکاری در این کشور به ۳ درصد رسیده است. در نتیجه تقاضا برای کار در آلمان بسیار زیاد است.

چه مشاغلی در آلمان بیشتر مورد نیاز است؟

آلمان در زمینه‌های مختلف، فرصت‌ های شغلی خوبی دارد، در زمینه مهندسی، عناوین شغلی زیر در آلمان بیشتر مورد نیاز است:

  • مهندسی کامپیوتر

  • مهندسی سازه

  • مهندسی برق

  • مهندسی مکانیک

  • مهندسی خودرو

  • مهندسی مخابرات

علاوه‌بر رشته‌های مهندسی که در بالا معرفی کردیم، اگر شما در زمینه علوم طبیعی، تکنولوژی، اطلاعات تکنولوژی و ریاضی تحصیل کرده باشید، برای استخدام در آلمان فرصت‌های زیادی خواهید داشت. از طرفی در اوایل کرونا همه کشورها از جمله آلمان، نیازمند نیروی پرستار متخصص بود. در نتیجه خیلی از افراد از این فرصت استفاده کردند. به طور کلی مشاغل مورد نیاز در این کشور به غیر از مواردی که در بالا گفتیم، شامل موارد زیر می‌شود:

  • دندانپزشکی

  • پزشکی

  • فیزیک و نجوم

  • مهندسی صنایع

  • حقوق و قانون

  • IT و کامپیوتر

  • علوم طبیعی

  • اقتصاد

  • تجارت

  • علوم کامپیوتر

  • ریاضیات

  • معماری

آیا درآمد کار در کشور آلمان مناسب است؟

زمانی که میخواهید مهاجرت به آلمان از طریق کار داشته باشید، چیزی که بیشتر از همه به آن توجه می‌کنید، درآمد و حقوق زنان در این کشور خواهد بود. میانگین حقوق در این کشور نشان‌دهنده سیستم توزیع درآمد در آن به حساب می‌آید و سطح رفاه مردم را در آنجا نشان می‌دهد. معمولا حقوق پایه یا حداقل حقوقی که دولت آلمان مشخص می‌کند عدد چشمگیری به نظر می‌آید.

حداقل دستمزد در کشور آلمان به صورت ساعتی ۱۰.۴۵ یورو و به صورت ماهیانه ۱۷۴۴ یورو است. از سال ۲۰۱۵ به بعد، آلمان قانونی تصویب کرد که حداقل میزان دستمزد کارگران دقیقاً طبق میزان تعیین شده توسط دولت باشد تا کارفرمایان نتوانند کمتر از حد مجاز به کارگرانشان حقوق دهند. البته این درآمدی که گفتیم، یک عدد میانگین است. عوامل مختلفی می‌تواند این عدد را تغییر دهد، مثلاً سابقه کار، میزان تخصص و تحصیلات، منطقه جغرافیایی در آلمان، نوع صنعت، سوابق کاری و جنسیت، همگی در میزان این درآمد تاثیرگذار هستند. درآمد میانگین در رشته تبلیغات و مارکتینگ، بانکداری و تکنولوژی اطلاعات در ماه به ۴ هزار یورو هم می‌رسد.

برای گرفتن ویزای کار در کشور آلمان چه مدارکی لازم و ضروری است؟

مدارکی که در ادامه لیست خواهیم کرد، برای گرفتن ویزای کار در آلمان لازم و ضروری است:

چگونه در آلمان کار پیدا کنیم؟

اگر قصد مهاجرت به آلمان از طریق کار را دارید، حتما باید یک فرصت شغلی مناسب پیدا کنید اما شاید ندانید که چگونه باید به دنبال شغل در این کشور بگردید. کاری که باید انجام دهید، این است که به وبسایت‌های کاریابی در کشور آلمان مراجعه کنید و فرصت شغلی مناسب و متناسب با شرایطی که دارید را پیدا کنید. لیست سایت‌های کاریابی در کشور آلمان شامل موارد زیر است:

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

اگر تصمیم خود را برای مهاجرت به آلمان از طریق روش‌های مختلفی از جمله سرمایه‌گذاری گرفته‌اید، باید بگوییم که برنامه سرمایه‌گذاری در کشور آلمان می‌تواند یک فرصت مهاجرتی خوب تلقی شود و نباید آن را از دست بدهید. به این صورت که شما می‌توانید از طریق کارآفرینی و خود اشتغالی هم این کار را به انجام برسانید. البته همه اینا به شرطی اتفاق می‌افتد که ثروت کافی برای سرمایه‌گذاری داشته باشید. پس اگر در زمینه سرمایه‌گذاری تجربه دارید و ثروت شما هم مطابق با قوانین آلمان است، درنگ نکنید.

برای هر نوع سرمایه‌گذاری در کشور آلمان، شما می‌توانید بعد از سه سال اقامت دائم بگیرید و بعد از آن به عنوان شهروند آلمان شناخته می‌شوید و پاسپورت این کشور به شما تعلق می‌گیرد. اما بهتر است قبل از آن اطلاعات کافی در مورد سرمایه‌گذاری را داشته باشید. سرمایه‌گذاری در آلمان طبق قوانین این کشور برای اتباع خارجی آزاد است. هر فردی می‌تواند در این کشور سرمایه‌گذاری کند و کسب و کار و سرمایه خودش را به کار بگیرد اما باید شرایط وضع شده توسط آلمان را داشته باشد که در این باره نیز می‌توانید از مشاورین ما در موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری کمک بگیرید.

چگونه می‌توانیم با سرمایه‌گذاری اقامت آلمان را بگیریم؟

شما می‌توانید از طریق راه‌های مختلفی این کار را انجام دهید؛ مثلاً راه‌اندازی یک کسب و کار حرفه‌ای، ثبت شرکت، تاسیس دفتر نمایندگی و شعبه یا به طور مثال اگر کار و تخصص در زمینه فعالیت‌های صنفی دارید، مثل فروشگاه مواد غذایی، فروشگاه پوشاک، کافی شاپ و رستوران‌ها، پس می‌توانید در کشور آلمان سرمایه‌گذاری کنید و بدون اینکه نیاز به ثبت شرکت داشته باشید، جواز صنفی بگیرید و کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید. یا مثلاً می‌توانید به عنوان مالک یک مجموعه بزرگ و معتبر تولیدی مثلِ کارخانجات مواد غذایی یا به عنوان مالک یک شرکت بازرگانی در ایران از قوانین سرمایه‌گذاری در آلمان استفاده کنید و یک تاجر کامل شناخته شوید. همچنین یک شعبه یا نمایندگی در کشور آلمان دایر کنید.

هر سال حداقل سرمایه مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان از طریق این روش تغییر می‌کند. اما در سال ۲۰۲۳ حداقل سرمایه برای دریافت اقامت، ۲۵ هزار یورو است. البته این فقط حداقل سرمایه‌ای است که نیاز دارید؛ مثلا اگه بخواهید ثبت شرکت کنید، باید هزینه‌های سالانه شرکت را هم پرداخت کنید که در مبحث ثبت شرکت به طور مفصل برایتان توضیح خواهیم داد این هزینه‌های سالانه شامل چه مواردی می‌شود.

مزیت بزرگی که در مورد مهاجرت به آلمان از طریق روش سرمایه‌گذاری وجود دارد، این است که همه افرادی که تحت تکلف شما هستند، یعنی همسرتان و فرزندان زیر ۱۸ سال هم می‌توانند همراه با شما اقامت کشور آلمان را بگیرند و بعد از یک دوره سه ساله در صورتی که دولت با شما موافقت کند، می‌توانید اقامت موقت را به اقامت دائم آلمان تبدیل کنید. از دیگر مزایای این روش می‌توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

  • امکان راه‌اندازی کسب و کار در امن‌ترین اقتصاد جهان یعنی همان آلمان
  • عدم نیاز به مدرک زبان
  • پروسه نسبتاً کوتاه بین ۷ الی ۱۰ ماه برای دریافت اقامت نسبت به دیگر کشورها
  • امکان زندگی در کشور آلمان و کل کشورهای حوزه شینگن برای راه‌اندازی کسب و کار
  • دریافت حقوقی تقریباً مشابه با شهروندان اتحادیه اروپا

مدارک و شرایط متفاوتی هستند که برای انجام این کار به انها نیاز دارید که مهمترین و پایه‌ای‌ترین آنها شامل موارد زیر است:

  • مدارک هویتی و شناسایی
  • مدارک مالی برای اثبات داشتن سرمایه کافی برای راه‌اندازی کسب و کار
  • مجوز کسب و کار و نشان دادن روش راه‌اندازی کسب و کار
  • ارائه مدارک شرکت فعال و با سابقه در ایران
  • فعالیت معتبر حداقل به اندازه یک سال

آیا مهاجرت از طریق خرید ملک هم سرمایه‌گذاری است؟

بله، شما برای سرمایه گذاری در کشور آلمان، میتوانید خرید ملک هم انجام دهید اما صرفا فقط اجازه خرید ملک دارید. یعنی از این طریق نمیتوانید اقامت بگیرید و باید از طریق روش‌های دیگر اقدام به اخذ اقامت کنید.

مشاوره تخصصی

برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا با ما تماس بگیرید!

مهاجرت به آلمان از طریث ثبت شرکت

مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت

روش دیگری که برای مهاجرت به آلمان وجود دارد، از طریق ثبت شرکت است. در واقع شما با ثبت شرکت یک شغل راه‌اندازی میکنید و این می‌تواند یک مزیت بزرگ برای کشور آلمان به حساب بیاید. اگر شرکت معتبری داشته باشید، قطعاً کشور المان از این اقدام شما حمایت خواهد کرد. قانون تاسیس شرکت در کشور آلمان به اتباع خارجی این فرصت را می‌دهد که شما در آنجا کسب و کار خود را راه انداخته و مدیریت کنید و اقامت آلمان بگیرید و این یک روش رایج برای راه‌اندازی کسب و کار در این کشور به حساب می‌آید.

هزینه ثبت شرکت در این کشور بین ۱۰ تا ۴۰ یورو است. قبل از هر چیز شما باید گواهی‌نامه محضری ارائه دهید و تجارت خود را در این کشور به ثبت برسانید تا بتوانید در آلمان ثبت شرکت داشته باشید.

اگر می‌خواهید مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت را به انجام برسانید، باید بگوییم که مزایای زیادی برای این روش وجود دارد. که برخی از آنها شامل موارد زیر است:

  • مدت زمان نسبتاً کوتاه برای انجام کار
  • امکان راه‌اندازی کسب و کار در امن‌ترین اقتصاد جهان
  • نیاز نداشتن به حداقل سرمایه مشخص
  • نیاز نداشتن به استخدام کارمند
  • وضعیت و شرایط عالی برای زندگی در کشور آلمان
  • امکان زندگی در این کشور همراه با اعضای خانواده
  • دریافت حقوق مشابه با کشورهای اتحادیه اروپا
  • امکان ثبت شرکت در سفارت آلمان به صورت غیر حضوری
  • امکان فروشِ کالا و ارائه خدمات تحت حمایت توسط برند جدید خودتان
  • امکان واردات تجهیزات فنی
  • امکان افتتاح دفاتر و شعبه‌های دیگر در سراسر اتحادیه اروپا
  • امکان درخواست وام و کمک هزینه از بانک‌های آلمان
  • امکان دریافت مجوز اقامت و تابعیت آلمان برای خود فرد سهامدار و اعضای خانواده‌اش

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که به سراغ ترجمه مدارک رسمی خودتان بروید‌؛ مدارک رسمی که ترجمه آنها مورد تایید سفارت آلمان قرار بگیرد.

سپس مدارکی که تایید شده را همراه با طرح توجیهی برای وکیل ثبت شرکت آلمان بفرستید. بعد از اینکه طرح توجیهی تایید شد، در اداره ثبت شرکت در ایالت مورد نظر، یک شرکت به نام شما ثبت می‌شود.

بعد از اینکه شرکت را ثبت کردید، حساب بانکی برای شرکت باز می‌شود. بعد از آن می‌توانید به سفارت مراجعه کرده و ویزای سه ماهه بگیرید. سپس باید به آلمان بروید و مراحل اولیه برای طرح توجیهی را به انجام برسانید. در صورتی که تمام مراحل اولیه مربوط به طرح توجیهی و راه‌اندازی شرکتتان با موفقیت پیگیری شود، می‌توانید برای اعضای خانواده خود یعنی همسر و فرزندانتان هم دعوت‌نامه بفرستید تا آنها هم همراه با شما اقامت بگیرند.

شرکتی که در آنجا تاسیس کرده‌اید، باید در سه سال آتی وضعیت خوبی داشته باشد، از لحاظ مالی قابل قبول باشد و تمام پرداختهای قانونی مثل مالیات، بیمه و غیره توسط شما به موقع پرداخت شده باشد.

یکی از سوالات مهمی که برای شما پیش می‌آید، این است که مبلغ دقیق برای سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت چقدر است. شاید مبلغ خیلی دقیقی برای آن اعلام نشده باشد اما حدوداً بین یک تا بیست و پنج هزار یورو پول مورد نیاز است. به خاطر این بازه قیمتی خیلی وسیع، شما باید اول نوع شرکت خود را مشخص کنید و ببینید که آیا برای راه‌اندازی آن کسب و کار در کشور آلمان آمادگی دارید یا خیر.

از طرفی شما هزینه‌های دیگری هم برای ثبت شرکت در آلمان دارید؛ یعنی علاوه بر سرمایه‌ای که با خودتان به این کشور می‌برید، باید هزینه‌ها و مخارج زیر را هم حساب و کتاب کنید:

  • حقوق ۱۲ ماهه خودتان به عنوان موسس و مدیر شرکت
  • حقوق یکسال کارمندان استخدام شده
  • هزینه اجاره یکسال دفتر
  • هزینه تبلیغات
  • هزینه مالیات و حسابرسی (البته شاید به غیر از این مواردی که گفتیم، هزینه‌های دیگری هم باشد اما اینها جزو موارد اصلی و ضروری هستند).

مهاجرت به آلمان از طریق خود اشتغالی

یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به این کشور از طریق خود اشتغالی است.‌ شاید خیلی از شما فکر کنید که این مورد گزینه مناسبی به حساب می‌آید اما بهتر است از قبل در مورد آن تحقیق کنید و بعد تصمیم بگیرید. در واقع اگر جزو افرادی هستید که خلاقیت بالایی دارید و می‌خواهید این خلاقیت خود را در یک کشور خارجی به کار بگیرید، باید ببینید که گزینه خوبی برای خود اشتغالی هستید یا خیر.

کشور آلمان جزو آن دسته از کشورهایی است که از خلاقیت استقبال می‌کند، به دنبال ایده های تجاری نوپا و جدید است و همیشه حمایت خودش را نشان می‌دهد. این حمایت می‌تواند در قالب دریافت وام یا کمک‌های مالی رایگان باشد. اگر شما هم می‌خواهید در آلمان خود اشتغالی داشته باشید، اول از همه باید یک طرح تجاری یا بیزینس پلن ارائه دهید.

این طرح تجاری نشان می‌دهد که علاوه‌بر خود اشتغالی و راه‌اندازی کسب و کار جدید می‌توانید برای آلمان هم منفعت و سود اقتصادی داشته باشید. زمانی که اداره مهاجرت آلمان، بیزینس پلان یا طرح تجاری شما را تایید کند؛ برایتان مجوز صادر می‌شود تا بتوانید شروع به کار کنید. اگر قصد سفر به آلمان از طریق راه‌های خود اشتغالی را دارید، می‌توانید برای ویزای خوداشتغالی درخواست دهید. خوداشتغالی یعنی راه‌اندازی یک کسب و کار در حوزه فروش، تجارت یا ساخت که ثبت شرکت را هم شامل می‌شود.

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق خود اشتغالی چیست؟

زمانی که شما تصمیم می‌گیرید به این کشور مهاجرت داشته باشید و شغل جدیدی را‌ه‌اندازی کنید یا به اصطلاح خوداشتغالی داشته باشید، باید شرایطی را رعایت کنید که این شرایط مورد نیاز شامل موارد زیر می‌شود:

شرایط
توضیحات
اثبات صلاحیت شخصی
اگر شما فردی هستید که می‌خواهید در آلمان کسب و کار جدیدی به راه بیندازید؛ باید توانایی مستقل کار کردن را هم داشته باشید، در واقع باید خودتان مسئولیت‌ بپذیرید، تصمیم‌گیری کنید، کارمندان را مدیریت و رهبری کنید و حتی در صورت نیاز از حمایت خانواده هم بهره‌مند باشید.
تسلط به زبان آلمانی
باید برای خوداشتغالی در کشور آلمان به زبان آلمانی تسلط داشته باشید. در حقیقت باید اطلاعات ارائه شده به زبان آلمانی را درک کنید که در غیر این صورت نمی‌توانید در تجارت این کشور موفق شوید و همیشه سردرگم می‌مانید. پس قبل از اینکه بخواهید خود اشتغالی کنید و کسب و کارهایی را در آلمان راه بیندازید، حتماً به سراغ یادگیری زبان آلمانی بروید.
سابقه حرفه‌ای
رمز موفقیت شما برای خود اشتغالی در کشور آلمان مانند هر کشور دیگری، مهارت ها، استعدادها و تجربه کاری تان است.‌
مهارت‌های تجاری
درست است که خلاقیت اهمیت بسیار زیادی دارد اما زمانی می‌توانید از آن خدمات یا محصولات جدید یا همان ایده تازه بهره ببرید که بتوانید خدمات خوبی ارائه دهید، در نتیجه به مهارت نیاز دارید. اگر فکر میکنید که در زمینه مهارت‌های تجاری خیلی خبره و باتجربه نیستید، حتما در دوره‌های آموزشی شرکت کنید‌.

چه مجوزهایی برای خود اشتغالی در کشور آلمان مورد نیاز است؟

مشاغل مختلفی در کشور آلمان هستند و زمانی که می‌خواهید در آنها مشغول شوید، باید گواهینامه یا مجوز مشاغل خاص داشته باشید. در واقع قبل از اینکه کسب و کار خود را ثبت کنید، باید این مجوزها را دریافت کنید که شامل موارد زیر می‌شوند:

مدارک مورد نیاز برای خود اشتغالی در کشور آلمان دقیقاً چیست؟

زمانی که شما میخواهید به کشور آلمان مهاجرت کنید، قطعاً باید برای هر کدام از این روش هایی که گفتیم، یکسری مدارک ارائه دهید. برای خود اشتغالی هم نیازمند ارائه مدارک زیر هستید:

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

خیلی از شما آنقدر مشتاق مهاجرت به آلمان هستید که ترجیح میدهید از طریق روش پناهندگی این کار را انجام دهید. پناهندگی یعنی دیگر هیچ راهی برای بازگشت به کشور خودتان وجود ندارد. در نتیجه باید از قبل همه شرایط را بررسی کنید تا دچار پشیمانی نشوید‌. آلمان از آن دسته از کشورهایی است که طبق قوانین کنوانسیون مربوط به پناهندگانش که در سال ۱۹۵۰ میلادی تصویب شده، هر ساله تعداد قابل توجهی از پناهندگان را به کشور خود می‌پذیرد اما این احتمال وجود دارد که پرونده شما به عنوان پناهجو رد بشود.

در نتیجه فکر نکنید که همه افراد شانس این را دارند که در این کشور پناهنده شوند؛ زیرا در سال‌های اخیر تعداد قاچاقچیان انسان خیلی زیاد شده و خیلی‌ها با وعده‌های دروغین افراد ساده و دانشجویان را وارد آلمان می‌کنند و آنها را فریب می‌دهند و در نتیجه حساسیت کشور آلمان در این‌باره خیلی زیاد و بیشتر از قبل شده است.

چه مراحلی برای پناهندگی آلمان وجود دارد؟

پناهنده شدن در کشور آلمان از طریق دو مرحله به انجام می‌رسد. در مرحله اول شما وارد ساختمان‌های بزرگ و دارای حفاظ می‌شوید. داخل این ساختمان‌ها پزشک، سالن غذاخوری، سالن خواب و ایستگاه پلیس وجود دارد. ظرفیت این سالن‌ها بسیار زیاد است‌ و هر پناهجویی حدوداً شش و نیم متر فضای شخصی مربوط به خودش را در این اقامتگاه دارد.

اتفاقی که در این اقامتگاه‌ها می‌افتد، این است که اطلاعات شخصی اولیه در مورد شما جمع‌آوری می‌شود. سپس از شما عکس و اثر انگشت می‌گیرند و در سیستم ثبت می‌کنند. اگر زیر ۱۴ سال سن داشته باشید، نیازی به این اطلاعات نیست.

سپس اثر انگشت به سازمان فدرال جنایی آلمان ارسال می‌شود و در آنجا مشخص می‌کنند که شما به عنوان فردی که متقاضی پناهندگی شدن است، در جای دیگر تقاضای پناهندگی نداده باشید. زمانی که شما به عنوان پناهجو در پروسه تشکیل پرونده پناهندگی در اقامتگاه هستید، نمی‌توانید مدارک خود را برای شروع این پروسه ارسال کنید‌.

کارکنان اداره مهاجرت در این اقامتگاه‌ها حضور دارند و از شما به عنوان متقاضی پناهندگی دلیل خروجتان از کشور را می‌پرسند. خیلی از شما زمانی که می‌خواهید این مراحل را پشت سر بگذارید، طبیعتاً زبان آلمانی بلد نیستید و در نتیجه مترجم برایتان در نظر می‌گیرند. البته سوالات دیگری هم از شما می‌پرسند، مثلاً محل سکونت خانواده و زبان‌هایی که می‌توانید به آنها را صحبت کنید و سوالاتی از این جنس. بعد از اینکه پرسش و پاسخ به اتمام می‌رسد؛ تصمیم میگیرند که آیا پرونده پناهندگی برای شما باز شود یا خیر.

البته قبل از آن مدارک دیگر مثلاً دعوت نامه یا مدارک هویتی را می‌گیرند و بررسی می‌کنند. سپس از سمت پناهجو ارائه درخواست رسمی پناهندگی اتفاق میافتد. بعد از آن یک گواهی به عنوان مجوز اقامت موقت تا زمان مشخص شدن وضعیتتان صادر می‌گردد اما اگر درخواست پناهندگی پذیرفته نشود، حق کار در آلمان و امور دیگر مثل حق بیمه وجود نخواهد داشت.

در مرحله دوم یعنی شما به جایی رسیدید که درخواست پناهندگی‌تان پذیرفته شده و برایتان پرونده تشکیل داده‌اند. سیستم کامپیوتری به طور کاملاً شانسی انتخاب می‌کند که شما به کدام ایالت آلمان بروید. سپس یک شهر توسط سیستم مشخص می‌شود و وارد یک اقامتگاه گروهی میشوید. اگر تقاضا دارید تا در شهری اقامت بگیرید که آشنایان و دوستان هستند، فقط در دو حالت امکان پذیرش این درخواست وجود دارد. اول اینکه زیر سن قانونی باشید یا اینکه همسرتان در آن ایالت سکونت داشته باشد. در غیر این صورت باید طبق چیزی که سیستم کامپیوتری برایتان تعیین کرده، عمل کنید.

موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری به هیچ وجه مهاجرت از طریق پناهندگی را پیشنهاد نمی‌کند و در این زمینه کاری انجام نمی‌دهد.

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

یکی از راه‌های مهاجرت به هر کشوری از طریق ازدواج است اما اینکه کشور آلمان چه شرایطی برای مهاجرت از طریق ازدواج در نظر می‌گیرد، با کشورهای دیگر یکسان نیست. در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج صحبت کنیم. در این قسمت با ما همراه باشید تا اگر قصد انجام این کار را دارید، از شرایط آن باخبر شوید.

قوانین متفاوتی برای این امر وجود دارد. از طرفی شرایط اقامت خانوادگی در این کشور کمی پیچیده است اما بهرحال اگر اطلاعات داشته باشید، کارتان سریعتر پیش خواهد رفت. اقامت آلمان از طریق ازدواج یعنی شما ویزای ازدواج بگیرید و تابعیت آلمان داشته باشید؛ به شرطی که با یک تبعه آلمانی ازدواج کنید.

از چه طریقی می‌توانیم اقامت آلمان با ازدواج بگیریم؟

برای اینکه شما از طریق ازدواج بتوانید اقامت آلمان را بگیرید، باید سه شرط زیر را رعایت کنید:

مهاجرت به آلمان، شرایط دریافت ویزای ازدواج - ثبت ازدواج

ثبت ازدواج

ازدواج شما کاملا رسمی ثبت شده باشد

درآمد کافی همسر

همسرتان باید بتواند درآمد کافی برای تامین هزینه‌های زندگی را داشته باشد

مهاجرت به آلمان، شرایط دریافت ویزای ازدواج - مدرک زبان آلمانی

مدرک زبان آلمانی

حداقل مدرک زبان آلمانی شما باید A1 باشد

اگر ازدواج شما موفق باشد و به صورت رسمی ثبت شده باشد اما در یک کشور دیگر باشد، باز هم قابل قبول است.‌ از طرفی اینکه کدام طرف آلمانی باشد، اصلا مهم نیست. همه اینها به شرطی اتفاق می‌افتد که آلمان متقاعد شود ازدواج شما کاملاً واقعی بوده و فقط برای اهداف مهاجرت انجام نشده است. یعنی قبل از اینکه شما ویزای ازدواج بگیرید، باید تمام جزئیات و مدارک را نشان دهید که اثبات کند ازدواجتان صحت دارد، در غیر اینصورت اقامت نخواهید گرفت.

نکته دیگر این است که در صورتی که ازدواج شما پابرجا بماند، هر سال ویزای ازدواج تمدید می‌شود، به شرطی که شک در صحت ازدواج تان به وجود نیامده باشد، بعد از سه سال با تمدید این ویزا می‌توانید درخواست اخذ تابعیت آلمان را هم بدهید.

مراحل اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج چیست؟

اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و میخواهید مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج را به انجام برسانید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که ازدواج را به صورت رسمی ثبت کنید. سپس به سفارت آلمان بروید، مدارک لازم را ارائه دهید و ویزای آلمان را از طریق ازدواج درخواست دهید. بعد از ان سفارت آلمان وضعیت مدارک شما را بررسی می‌کند. اگر سفارت آنها را تایید کند و توان مالی همسر آلمانی شما هم برای تامین مخارج زندگی مشترک به اثبات برسد، برایتان ویزای ازدواج آلمان صادر می‌کنند که یک سال اعتبار دارد و بعد از آن می‌توانید آن را تمدید کنید.

مهاجرت به آلمان خویشاوند اسپانسرشیپ

مهاجرت به آلمان از طریق خویشاوند و اسپانسرشیپ

آیا تا به حال به مهاجرت خویشاوندی فکر کرده‌اید و اصلاً معنای آن را می‌دانید؟ آلمان یک روش جدید برای مهاجرت به کشور را طراحی کرده است. به این صورت که خیلی از افرادی که می‌خواهند به کشور آلمان بروند، می‌توانند از طریق فامیلی، خانوادگی یا خویشاندوی یا اسپانسرشیپ پا به این کشور بگذارند. یعنی شما می‌توانید همسر، فرزندان و والدین خود را هم با خودتان همراه کنید. البته شرایطش آنقدرها هم که فکر میکنید، راحت نیست و همه نمی‌توانند موفق به انجام این کار شوند. در واقع مهاجرت به آلمان از طریق خویشاوندی، فامیلی و خانوادگی به چند نوع تقسیم‌بندی می‌شود که در این قسمت به طور کامل آنها را به شما معرفی خواهیم کرد:

نوع ویزا
توضیحات
ویزای پیوست فرزندان به والدین
در ویزای پیوست فرزندان به والدین، یعنی فرزند شما مقیم کشور آلمان باشد، و برای والدین خود که شما باشید، هم درخواست ویزا بدهد.
ویزا پیوست همسر به همسر
ازدواج قانونی با فرد مقیم آلمان می‌تواند عاملی برای مهاجرت قانونی شما به کشور آلمان از طریق همسرتان باشد.
ویزا پیوست والدین به فرزند
اگر پدر یا مادر شما اقامت کشور آلمان را داشته باشند، شما هم می‌توانید ویزای پیوست والدین به فرزند بگیرید و مهاجرت از طریق خانواده را انجام دهید.
ویزا پیوست به سایر بستگان
این ویزا برای خواهر و برادر، عمه، عمو، دایی، خواهرزاده، خاله، پدربزرگ، مادربزرگ و غیره است و می‌توانید این نوع ویزا را برای آنها درخواست کنید اما شرایط آن سخت‌تر از ویزاهای قبلی است.

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق ویزای خویشاوندی چگونه است؟

اگر شما از طریق اعضای خانواده یا از طریق خویشاوندی درخواست مهاجرت به کشور آلمان داشته باشید، باید شرایط زیر را دارا باشید تا کشور آلمان با درخواست ویزای شما موافقت کند:

چه مدارکی برای مهاجرت خویشاوندی در آلمان مورد نیاز است؟

مدارک مورد نیاز برای افراد مختلف متفاوت خواهد بود. تمام مدارکی که در زیر برایتان نام میبریم، باید به زبان آلمانی و انگلیسی ترجمه شده باشد. سپس آنها را به سفارت تحویل دهید تا برای شما وقت مصاحبه تعیین کند. مدارکی که باید ارائه دهید، شامل موارد زیر می‌شود:

مهاجرت به آلمان - هزینه‌های مهاجرت

هزینه‌های مهاجرت به آلمان

زمانی که شما میخواهید به آلمان مهاجرت کنید؛ با هزینه‌های زیادی روبرو هستید. این هزینه‌ها برای آماده‌سازی مدارک در نظر گرفته می‌شوند. از طرفی هر چقدر که شما مراحل بیشتری را پیش ببرید، ممکن است میزان هزینه‌ها برایتان بیشتر شود اما به هر حال یکسری هزینه‌های عمومی وجود دارد که باید آنها را بسنجید و از قبل آمادگی پرداخت داشته باشید.

برخی هزینه‌های مربوط به مهاجرت به آلمان:

شرح هزینه
توضیحات
پاسپورت
هر فردی که تصمیم به مهاجرت می‌گیرد، حتما باید هزینه پاسپورت را پرداخت کند. این هزینه معمولاً خیلی زیاد نیست البته هر سال با گران شدن دلار این هزینه‌ها هم افزایش پیدا می‌کند.
ترجمه مدارک
مدارکی مثل مدارک هویتی، سوابق تحصیلی و رزومه باید ترجمه شود که برای آنها هم باید مقداری هزینه پرداخت کنید. هزینه ترجمه آنها بستگی به این دارد که چقدر مطالب تخصصی باشد و اینکه چه حجمی را می‌خواهید ترجمه کنید.
بلیط هواپیما
بلیط هواپیما از مبدا به مقصد هزینه‌های متفاوتی دارد و درجه‌های آن متنوع است‌. میزان توقف هواپیما هم می‌تواند سطح هزینه‌ها را افزایش یا کاهش دهد اگر از لحاظ مالی کمی مشکل دارید و در تنگنا هستید، از چند وقت قبل بلیط هواپیمای خود را رزرو کنید. اگر درخواستتان برای روزهای آخر هفته باشد یا هرچقدر دیرتر اقدام کنید، هزینه بیشتری را هم باید پرداخت کنید.
درخواست ویزا
ویزا اصلی‌ترین قسمت در مسیر مهاجرت به حساب می‌آید و باید برای هزینه آن، یک بخش جداگانه را در نظر بگیرید‌. روش‌های مختلف مهاجرتی ویزاهای متفاوت و هزینه‌های متفاوتی دارند اما افراد بزرگتر از ۱۲ سال که میخواهند برای اهداف مختلف مثل تحصیل یا کار به کشور آلمان بروند، برای ویزا حدوداً باید ۳۷.۵ یورو پول پرداخت کنند. مبلغ ویزای کوتاه مدت برای افراد بالغ و برای بیزینس، گردشگری یا تفریح حدودا ۱۶۰ یورو است.

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان چیست؟

زمانی که شما می‌خواهید مهاجرت به آلمان داشته باشید، باید مدرک زبان ارائه دهید. روش‌های مهاجرتی مختلف، مدارک زبان متفاوتی را در نظر می‌گیرند. کشور آلمان قانونی را ارائه داده که برای مهاجرت به آنجا شما باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشید. در واقع تسلط به این زبان، شرط اول تحصیل رایگان در این کشور است. اگر شما به زبان آلمانی مسلط باشید، برای تحصیل نیاز به پرداخت هزینه ندارید اما یادگیری این زبان هم کار راحتی نیست و برای آن باید مدت زمان زیادی وقت بگذارید.

البته گاهی اوقات مثلاً برای تحصیل؛ اگر مدرک انگلیسی داشته باشید، می‌توانید در آلمان به زبان انگلیسی تحصیل کنید اما مدارک زبان آلمانی که مورد تایید این سفارت قرار می‌گیرد، شامل مدرک TestDaf، مدرک DSH و مدرک GDS است. همچنین باید آزمون‌های زبان مورد تایید کشور آلمان را پشت سر بگذارید و اگر میخواهید در این کشور تحصیل کنید، باید مدرک زبان مورد تایید سفارت آلمان داشته باشید و در آزمون‌هایی که برایتان تعیین می‌شود، شرکت کنید تا به عنوان فرد واجد شرایط شناخته شوید.

مهاجرت به آلمان - راحت ترین راه مهاجرت

راحت‌ترین راه برای مهاجرت به آلمان کدام است؟

شاید خیلی از شما با خودتان فکر کنید که راحت‌ترین راه مهاجرت به آلمان چیست و چگونه می‌توانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و بدون سختی شرایط را پشت سر بگذارید. روش‌هایی که در بالا برایتان معرفی کردیم، همه روشهایی بود که برای مهاجرت به آلمان می‌توانید انتخاب کنید.

بعضی از روش‌ها شاید راحت‌تر باشد مثلاً مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج جزو روشهای راحت به حساب می‌آید اما بهرحال همه شما شرایط این کار را ندارید که با یک فرد آلمانی ازدواج کنید. اگر هم بخواهید از این طریق به کشور آلمان مهاجرت کنید، ممکن است که آلمان صحت ازدواج شما را تایید نکند و متوجه شود که فقط برای مهاجرت این کار را کرده‌اید. در نتیجه بهتر است که شرایط دیگر را مد نظر قرار دهید.

شاید خیلی از شما از طریق کار بتوانید به کشور آلمان وارد شوید. اگر مهارت و تخصص خاصی دارید، می‌توانید به عنوان یک نیروی با استعداد در کشور آلمان شناخته شوید و بدانید که راحت‌ترین راه مهاجرت برای شما به این کشور از طریق کار است اما اگر به عنوان یک دانشجوی نخبه در کشور خودتان تحصیل می‌کنید، برای مقاطع بعدی تحصیلی هم می‌توانید برای کشور آلمان درخواست بدهید، ویزای تحصیلی بگیرید و در آنجا تحصیلات خود را ادامه دهید.

اگر به عنوان فردی هستید که ثروتمند تلقی می‌شوید و سرمایه زیادی دارید، باید بدانید که راحت‌ترین راه مهاجرت برای شما این است که در آلمان سرمایه‌گذاری کنید. به عنوان مثال ثبت شرکت انجام دهید، کارآفرینی یا خود اشتغالی داشته باشید تا بتوانید در آنجا مشغول به کار شوید. پس در اینجا متوجه شدید که راحت‌ترین روش برای مهاجرت به آلمان دقیقا چیست و در نهایت همه چیز بستگی به خودتان و شرایط کنونی‌تان دارد.

سخن پایانی

بدون شک با مطالعه این مقاله متوجه شدید که روش‌های مهاجرت به آلمان چیست و شما چگونه می‌توانید به این کشور بزرگ مهاجرت کنید. در واقع آلمان کشور مهاجرپذیر و پرطرفداری است. از طرفی هم روش‌های مختلفی را برای مهاجرت ارائه می‌دهد و شما می‌توانید از طریق روش‌های مختلف اقدام کنید و کارهای مهاجرتی خود را به انجام برسانید.

اینکه کدام روش را انتخاب کنید، بستگی به شرایط کنونی خودتان دارد اما بهرحال می‌توانید از موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری کمک بگیرید. ما می‌توانیم به شما مشاوره دهیم که دقیقاً از چه طریقی اقدام به مهاجرت کنید و مهمتر از همه اینکه آخرین اطلاعات را در اختیارتان قرار می‌دهیم و شما را از قوانین وضع شده در کشور آلمان با خبر می‌کنیم تا در طول مسیر مهاجرت به آلمان بتوانید با اطمینان خاطر بیشتری پروسه مهاجرت را پیش ببرید.

سوالات متداول

درست است که شما می‌توانید در کشور آلمان رایگان تحصیل کنید و هزینه‌ها مقرون بصرفه هستند اما به هزینه زندگی هم توجه داشته باشید. که البته هزینه زندگی دانشجویی در کشور آلمان زیاد نیست و همه چیز بستگی به این دارد که در کدام شهر زندگی می‌کنید. هزینه زندگی در شهرهای بزرگ‌تر مثل فرانکفورت بیشتر خواهد بود و باید برای آنها میانگین بین ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو در ماه را در نظر بگیرید.

بله. خوشبختانه از مزیت مهاجرت خویشاوندی این است که شما اجازه اشتغال را در آنجا دارید.

خیر. خرید ملک فقط یک راه و روش درست برای سرمایه‌گذاری است که از طریق آن می‌توانید سود بگیرید اما خودش به تنهایی نمی‌تواند عاملی برای اخذ اقامت دائم در این کشور باشد و مزیت آن این است که شما برای روش سرمایه‌گذاری یا خود اشتغالی و خرید ملک نیاز به مدرک زبان ندارید. البته که اگر زبان بلد باشید و به آن مسلط باشید، کارتان راحت‌تر انجام می‌شود.

باید به صراحت و شفافیت بگوییم خیر، امکان تغییر رشته از رشته‌های مهندسی به پزشکی نیست و داوطلب اول باید در مقطع پزشکی یا دندانپزشکی پذیرش بگیرد.

بطور کلی در کشور آلمان؛ دانشجو بعد از اخذ ویزای دانشجویی و مهاجرت به کشور مربوطه و همچنین پس از دریافت کارت اقامت دانشجویی، امکان این را دارد که برای همسرش هم درخواست ویزا بدهد تا با او همراه باشد. بعد از طی کردن مراحل مختلف در سفارت، امکان ملحق شدن خانواده‌ی فرد دانشجو (همسر و فرزندان) به او آسانتر می‌شود. در بعضی کشورها این پروسه برای هر دو نفر به صورت همزمان طی می‌شود.

شاید خیلی از شما این سوال برایتان پیش بیاید که آیا برای پذیرش در کشورهای پیشرفته از جمله آلمان معدل را هم در نظر می‌گیرند؟

باید در مورد کشورهای آلمانی بگوییم که بهتر است معدل شما بالای ۱۲ باشد اما به این معنی نیست که با معدل پایین هم می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید. هرچقدر که معادل شما بالاتر باشد، شانستان برای پذیرش تحصیلی بسیار بالاتر خواهد بود و راحت‌تر می‌توانید پذیرش بگیرید. این موضوع در کشور آلمان و ایتالیا بیشتر از دیگر کشورهای اروپایی به چشم می‌خورد. از طرفی باید یک رزومه تحصیلی کامل هم داشته باشد تا کارشناسان آن را بررسی کنند و پذیرش تحصیلی شما به ۱۰۰ درصد برسد و بتوانید از تحصیل با کیفیت و ارزان قیمت در کشور آلمان بهره‌مند شوید.

بله خوشبختانه آلمان این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد اما از آنجایی که رقابت خیلی شدید است، باید سعی کنید که در این رقابت پیروز شوید که معدل بالاتری داشته باشید، پروژه‌های بیشتری تحویل دهید و مقالات بیشتری ارائه داده باشید.

در نتیجه امکان این را دارید که در کلیه مقاطع تحصیلی از جمله لیسانس، فوق لیسانس و دکترا بورسیه تحصیلی بگیرید. در مورد این بورسیه‌ها محدودیتی وجود ندارد. بورسیه‌های تحصیلی آلمان گزینه بسیار مناسبی هستند و بخش زیادی از هزینه‌های شما توسط بورسیه تامین می‌شود.

اگر جزو افرادی هستید که مدرک کاردانی فنی دارید و سنتان بین ۱۸ تا ۲۴ سال است، می‌توانید درخواست برای تحصیل در کالج آلمان و فرانسه بدهید که انجام این کار کاملا رایگان است؛ البته به شرطی که پذیرش بگیرید که این موضوع فقط برای دو کشور آلمان و فرانسه نیست اما از آنجایی که در این مقاله راجع به آلمان صحبت می‌کنیم، این کشور را نام بردیم. اگر به موسسه‌های مهاجرتی مراجعه کنید، آنها بهتر در این زمینه می‌توانند راهنمایی‌تان کنند.

بعد از اینکه شما به سفارت آلمان می‌روید و مصاحبه را به انجام می‌رسانید، از طریق ایمیل، اس‌ام‌اس یا تلفن به شما اطلاع‌رسانی می‌کنند و نتیجه را به شما اعلام می‌کنند. البته برای اینکه بتوانید جواب مثبت از سفارت آلمان بگیرید، تضمینی وجود ندارد اما اگر مدارک را به طور کامل آماده کرده باشید، قطعا پاسخ‌های خوبی دریافت می‌کنید و احتمال پذیرش برای شما بالاتر خواهد بود. پس نیازی نیست که خودتان به سفارت مراجعه کنید، اگر پذیرش گرفته باشید، سفارت به شما اعلام خواهد کرد.

میانگین قیمت خانه در آلمان، از 300 یورو تا 800 یورو برای یک اتاق در محل اقامت مشترک و از 500 یورو تا 1200 یورو برای یک آپارتمان یک خوابه متنوع خواهد بود. میانگین کلی قیمت اجاره برای یک آپارتمان یک خوابه 700 یورو است.

اگر به دنبال این هستید که تابع کشور آلمان شوید؛ از طریق پناهندگی و ویزای جستجوی کار در کشور آلمان اقدام کنید، سریع‌ترین راه ممکن همین دو مورد است و از این دو طریق می‌توانید سریعا به کشور آلمان بروید مهاجرت انجام دهید و تابعیت بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا