دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
تحصیل روانشناسی در کانادا

تحصیل روانشناسی در کانادا

آخرین بروزرسانی: 27 تیر 1402

رشته روانشناسی یکی از مشاغل پر تقاضا در کانادا است که بازار کار بسیار خوبی هم دارد. کانادا یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است که به سلامت روانی مردم خود بسیار اهمیت می‌دهد. دولت کانادا برای اطمینان از سلامت روانی جامعه خود، بر روی رشد حوزه روانشناسی تاکید دارد. در این مقاله هر آنچه لازم است پیرامون تحصیل روانشناسی در کانادا بدانید آورده شده است. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی‌تر و دریافت مشاوره مطابق با شرایط خود با موسسه مهاجرتی خانم دکتر مهرآیین مخبری (MMCF) ارتباط برقرار کنید.

دانشجویان با تحصیل در کانادا تمام مهارت‌های لازم برای حضور قوی و پر رنگ در محیط کار را کسب می‌کنند. مدارک تحصیلی دانشگاه‌های کانادا در تمام دنیا از اعتبار خوبی برخوردار هستند و نه تنها در کانادا بلکه در سایر کشور‌ها نیز به فرصت‌های شغلی خوب دست خواهید یافت.

درباره تحصیل روانشناسی در کانادا

روانشناسی علم رفتار و ذهن انسان است. روان‌شناسی به هر گوشه‌ای از زندگی از اقتصاد، سیاست، جامعه، فرهنگ آموزشی گرفته تا پزشکی وارد می‌شود. بنابراین روان‌شناسی علم مطالعه رفتار انسان از طریق جلوه‌های روان‌شناختی، ورود به تحقیقات معنوی در همه زمینه‌های زندگی است. بنابراین، کسانی که این رشته تحصیلی را دنبال می‌کنند می‌دانند چگونه تعادل خود را حفظ کرده و به دیگران کمک کنند تا زندگی بهتری داشته باشند.

با تحصیل روانشناسی در کانادا، دانشجویان به خوبی با دانش اولیه و پیشرفته در مورد روانشناسی مانند روانشناسی ارتباطات، روانشناسی کار، روانشناسی تربیتی، روانشناسی خانواده، درمان شناختی رفتاری، مشاوره مدرسه یا موضوعات مدیریت موقعیت در زندگی آشنا خواهند شد.

بیشتر بخوانید: مطالب مقاله ارزان‌ترین شهرهای کانادا برای دانشجویان بین‌المللی مفید خواهد بود.

دانشجویان با تحصیل روانشناسی در کانادا چه خواهند آموخت؟

هر حرفه‌ای الزامات و چالش‌های خاصی دارد. بویژه رشته روانشناسی که نیازمند دانش غنی و درک عمیق از زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی است. از دانشجو خواسته می‌شود که صادق باشد، صبر کافی برای تمرین داشته باشد، دید بازی نسبت به اتفاقات پیش رو داشته باشد، بتواند فشارهای زیاد در محل کار را تحمل کند، به صحبت‌های دیگران با دقت و صبر گوش دهد، همدلی کند و تلاش کند تا مسائل را به خوبی درک کند.

با تحصیل روانشناسی در کانادا، به شما آموزش داده خواهد شد:

  • بدانید که چگونه مسائل روانی را شناسایی کنید و میزان بیماری را بر اساس علائم ارزیابی کنید.
  • مشکلاتی که بیماران با آن مواجه می‌شوند را حل کنید.
  • بدانید که چگونه منابع اطلاعات با کیفیت در مورد روانشناسی مانند اینترنت، کتاب و روزنامه را انتخاب کنید.
  • نحوه نوشتن گزارش در مورد یک موضوع روانشناختی به سبک دانشگاهی را نیز خواهید آموخت.

فرصت‌های شغلی فارغ التحصیلان روانشناسی در کانادا

همانطور که می‌دانید کانادا یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است، بنابراین با فشارهای مختلفی مانند فشارهای مالی، خانوادگی، اجتماعی و غیره در زندگی شخصی و کاری خود مواجه خواهند شد. که این موضوع منجر به افزایش مشکلات روانی می‌شود. بنابراین تقاضای زیادی برای روانشناس جهت رفع نیازهای جامعه در کانادا وجود دارد. یکی از صنایع و حوزه‌های به شدت در حال رشد است.

تحصیل روانشناسی در کانادا

جالب است بدانید که در 15 سال گذشته، نرخ بیکاری در این صنعت همیشه پایین بوده است و روانشناسی همیشه در بین 100 شغل برتر کانادا بوده است. بنابراین دانشجویانی که در کانادا روانشناسی می‌خوانند، می‌توانند در مورد آینده شغلی خود امیدوار باشند.

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می‌توانند در مشاغل زیر مشغول به فعالیت شوند:

  • روانشناسان مؤسسات آموزشی
  • استاد و متخصص روانشناسی در دانشگاه‌ها
  • مشاوره شغلی برای دانشجویان
  • روان درمانگر در بیمارستان
  • مشاوران مسائل روزمره زندگی مانند عشق، ازدواج و خانواده …

دستمزد روانشناسان به سابقه و تجربه متخصص بستگی دارد. میانگین حقوق سالانه یک روانشناس حدود 77000 دلار کانادا است. متخصصان با سابقه بیشتر از 5 سال، می‌تواند سالانه بیش از 85000 دلار کانادا حقوق بگیرند.

بیشتر بخوانید: خواندن مقاله کار بعد از تحصیل در کانادا و اقامت پس از تحصیل در کانادا سودمند است.

شرایط تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا چیست؟

شما می توانید در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در کانادا تحصیل کنید. تکمیل یک برنامه کارشناسی 4 سال و تکمیل دوره کارشناسی ارشد معمولاً 1 سال طول می‌کشد.

برای تحصیل در این رشته، نه تنها به علاقه و اشتیاق به تحقیقات رفتاری، روانشناسی انسان نیاز دارید، بلکه باید مهارت‌های خاصی نظیر مهارت‌های تحلیلی، مهارت‌های ریاضی و پردازش داده‌ها داشته باشید تا بتوانید قضاوت و تحلیل دقیقی داشته باشید. همچنین برای تحصیل در این رشته به حداقل نمره 6.0 آیلتس نیاز است.

به طور کلی تمامی شرایط ذکر شده در بالا شرایط عمومی متقاضی برای تحصیل در این رشته هستند. بدون شک به مدارکی نظیر سوابق تحصیلی، توصیه‌نامه، انگیزه نامه، رزومه و غیره نیاز خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری ارتباط برقرار کرده و از ما مشاوران ما راهنمایی بخواهید.

بیشتر مطالعه کنید: مطالعه مقاله شرایط سنی تحصیل در کانادا برای شما کارآمد است.

تحصیل روانشناسی در کانادا در مقاطع مختلف تحصیلی

در کانادا 4 نوع مدرک در رشته روانشناسی وجود دارد. به عبارتی دیگر دانشجویان می‌توانند موفق به دریافت مدرک کاردانی، مدرک کارشناسی، مدرک کارشناسی ارشد و مدرک دکتری شوند. در ادامه هر یک را بیشتر توضیح داده‌ایم.

مدرک کاردانی روانشناسی : کاردانی یک دوره 2 ساله است. البته صرفا دانش پایه را با این مدرک کسب خواهید کرد و برای کسب تخصص بیشتر باید ادامه تحصیل دهید. همچنین فرصت‌های شغلی کمتر با حقوق کمتری نیز در مقایسه با سایر انواع مدرک تحصیلی خواهید داشت.

تحصیل روانشناسی در کانادا در مقطع کارشناسی

متقاضیانی بسیاری برای تحصیل کارشناسی در رشته روانشناسی درخواست می‌دهند. دانشجویانی که در رشته روانشناسی در کانادا تحصیل می‌کنند، مهارت‌ها و دانش لازم را کسب خواهند کرد و به خوبی برای حضور در محیط کار آماده خواهند شد. داشتن مدرک لیسانس روانشناسی به شما کمک می‌کند تا به راحتی شغل پیدا کنید.

تحصیل روانشناسی در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

یکی از شرایط تحصیل کارشناسی ارشد ارائه سوابق تحصیلی و مدرک کارشناسی است. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روانشناسی در کانادا، 2 تا 3 سال طول می‌کشد. این برنامه آموزش‌های فشرده‌ای را بصورت عملی و نحوه بکارگیری تئوری‌ها به دانشجویان می‌دهد. با داشتن مدرک کارشناسی ارشد، یافتن شغل در یک سازمان دولتی، خدمات درمانی یا دانشگاه آسان است.

تحصیل روانشناسی در کانادا در مقطع دکتری

تکمیل برنامه دکتری (Ph.D) 5-7 سال طول می‌کشد. دانشجوی دوره دکتری باید در بیمارستان تحت نظارت یک پزشک تمرین کند. برنامه آموزشی بر روی استفاده از دانشی که دانشجو آموخته است طراحی شده و تمرکز دارد. فارغ التحصیل دکتری می‌تواند در بیمارستان روانپزشک شود یا یک مطب خصوصی باز کند.

برترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته روانشناسی

موسسات آموزشی برتر و پیشرو که دوره‌های روانشناسی را در کانادا ارائه می‌دهند:

تحصیل روانشناسی در دانشگاه فریزر ولی (Fraser Valley University)

دانشگاه فریزر ولی یکی از موسسات آموزشی محبوب کانادایی است که منتخب دانشجویان بسیاری است. از نظر کیفیت تدریس، فضای یادگیری و همچنین تعامل بین اساتید و دانشجویان در بریتیش کلمبیا رتبه اول را دارد. روانشناسی یکی از رشته‌های کلیدی دانشگاه فریزر ولی است. در این دانشگاه دانشجویان در زمینه‌های تحقیقاتی بسیار پیشرفت خواهند کرد.

همچنین دانشگاه دره فریزر امتیازات ویژه‌ای برای دانشجویان نخبه در روانشناسی در نظر گرفته است. بنابراین اگر در برنامه‌های روانشناسی این دانشگاه ثبت نام کنید، مورد حمایت اساتید قرار خواهید گرفت. در نتیجه فارغ التحصیلان اغلب توسط کارفرمایان بسیار خوبی استخدام می‌شوند.

تحصیل روانشناسی در کالج هامبر (Humber College)

کالج هامبر یکی از کالج‌های با کیفیت و عالی در کانادا است. این کالج محل گردهمایی اساتید با سابقه در زمینه تدریس است. با تحصیل در چنین محیط خوبی، بدون شک دانشجویان مهارت‌های بیشتری را در خود تقویت خواهند کرد و به طبع آینده شغلی امیدوار کننده‌تری در انتظار آن‌ها خواهد بود. در حقیقت این کالج مهارت‌های لازم برای حضور در محیط کار را به دانشجویان آموزش می‌دهد.

تحصیل روانشناسی در دانشگاه کارلتون (Carleton University)

دانشگاه کارلتون یکی از محبوب‌ترین موسسات آموزش عالی در اتاوا است. برنامه‌های تحصیلی این دانشگاه بسیار کاربردی طراحی شده‌اند. و به دانشجویان کمک می‌کنند تا دانش خود را از طریق بهبود ببخشند و در نتیجه تجربه لازم را کسب کنند. با تحصیل در رشته روانشناسی در دانشگاه کارلتون، دانشجویان می‌توانند رشته‌های مختلفی را انتخاب کنند:

  • روانشناسی شناختی
  • روانشناسی رشد
  • روانشناسی حقوقی
  • روانشناسی سلامت
  • روانشناسی سازمانی
  • شخصیت و روانشناسی اجتماعی

بیشتر بخوانید: خواندن مقاله کالج‌های کانادا برای شما سودمند است.

سخن پایانی

یکی از صنایع و حوزه‌های در حال رشد کانادا رشته روانشناسی است. چرا که با توجه به تغییر لایف استایل مردم و به طور کلی جامعه کانادا که به سوی زندگی‌های کاری پر فشاری می‌رود، تقاضا برای متخصصان رونشناس بیشتر خواهد شد. با تحصیل روانشناسی در کانادا می‌توانید به آینده کاری خود در این کشور آماده باشید.

پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانید به راحتی کار پیدا کنید و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تغییر داده و در نهایت در صورت واجد شرایط بودن موفق به اخذ اقامت دائم کانادا خواهید شد.

برای اینکه مطابق با شرایط خود مشاوره‌های تخصصی و دقیقی دریافت کنید با موسسه مهاجرتی خانم دکتر مهرآیین مخبری (MMCF) تماس بگیرید و یا اینکه فرم مشاوره رایگان را پر کنید. این موسسه مهاجرتی در تلاش است تا با ارائه مشاوره‌های کارآمد در جهت گیری‌های شما نقش مثبتی را ایفا کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا