دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
مهاجرت به کانادا - مهاجرت از طریق ویزای کاری

مهاجرت کاری به کانادا

آخرین بروزرسانی: 29 تیر 1402

کانادا یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است که به همین علت بسیاری از افراد دوست دارند که زندگی خوبی را در آن آغاز کنند. برای مهاجرت به کانادا باید از طریق روش‌های مختلفی که دولت فدرال مشخص کرده استفاده کرد. در این بین مهاجرت کاری یکی از جذاب‌ترین شیوه‌ها برای شروع زندگی در این کشور است. از همین رو شما می‌توانید که با یک برنامه‌ریزی دقیق از این روش استفاده کنید. با توجه به اهمیت بالای این موضوع، در این مطلب قصد داریم تا شرایط مهاجرت کاری به کانادا را به‌ طور کامل شرح دهیم پس با ما همراه باشید.

شرایط لازم برای مهاجرت کاری به کانادا

برای اینکه بتوانید یک مهاجرت کاری عالی به کانادا را تجربه کنید، در قدم اول باید در یک شغل تخصص داشته باشید. در واقع داشتن سابقه کار یکی از مهم‌ترین شروطی است که باید رعایت شود. مدت زمان لازم برای سابقه کار با توجه به مشاغل مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. ذکر این نکته ضروری است که سابقه کار هر کس باید از طریق مدارک مختلف اثبات شود. به طور معمول مدارکی همچون سابقه بیمه و قرارداد کاری می‌تواند این موضوع را به اثبات برساند. به غیر از سابقه کار داشتن مدرک تحصیلی مرتبط هم در مهاجرت کاری به کانادا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

کمترین مدرک تحصیلی که برای مهاجرت کاری قبول می‌شود دیپلم دبیرستان است. با این حال برخی از مشاغل تخصصی نیازمند مدرک تحصیلی هستند. از همین رو هر چقدر که مدرک تحصیلی بالاتری داشته باشید، شرایط کاری بهتری را در کانادا تجربه خواهید کرد. مورد بعدی که باید به آن توجه کرد میزان تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی است. برای اینکه شما بتوانید در محل کار خود با دیگران مراوده داشته باشید باید حتما مهارت زبان شما قابل قبول باشد. از همین رو ارائه مدارک زبان معتبر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید در این مورد برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید.

مدارک لازم برای مهاجرت کاری به کانادا

برای اینکه شما بتوانید ویزای کاری خود را دریافت کنید، باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید. فرایند آماده‌سازی مدارک در این مورد بسیار حائز اهمیت است که باید برای آن طرح‌ریزی کنید. تمامی مدارک به‌طور کامل در سفارت‌خانه بررسی می‌شوند تا درباره مهاجرت کاری به کانادا تصمیم گیری لازم صورت بگیرد. در ادامه مهم‌ترین مدارک که باید در این راستا عرضه شوند را برای شما معرفی خواهیم کرد.

  • گواهی تمکن مالی
  • مدرک زبان معتبر
  • مدرک تحصیلی مرتبط با شغل
  • گواهی سلامت پزشکی
  • رسید پرداخت هزینه بررسی پرونده
  • مدارک فنی و مهارتی
  • پر کردن فرم IMM1295
  • پر کردن فرم IMM5645
  • پر کردن فرم IMM5488
  • پر کردن فرم IMM5476

همانطور که در لیست بالا مشاهده کردید، مدارک مختلفی برای اخذ ویزای کاری کانادا لازم است. در نتیجه شما باید با برنامه‌ریزی درست برای آماده کردن هر کدام از این موارد برنامه‌ریزی کنید. تمامی مدارک شغلی شما به صورت ویژه بررسی می‌شوند تا مهارت‌های قابلیت اثبات داشته باشند. چنانچه مدارک به صورت کامل تحویل داده شوند، بعد از مدتی صدور ویزا برای شخص صورت می‌گیرد.

مهاجرت کاری به کانادا

پایلوت آتلانتیک؛ روشی عالی برای مهاجرت کاری به کانادا

در صورتی که به دنبال یک راه سریع برای مهاجرت کاری به کانادا هستید، حتما از طرح پایلوت آتلانتیک بهره ببرید.  ذکر این نکته ضروری است که اجرای این طرح در استان‌های شرقی کانادا صورت می‌گیرد به طور مثال استان‌هایی همچون نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور این طرح پایلوت را اجرا می‌کنند. برای اینکه بتوانید از این شیوه برای مهاجرت خود استفاده کنید، باید در ابتدا جاب آفر یا همان پیشنهاد کار از این استان‌ها داشته باشید.

در واقع جاب آفر شرط ضروری برای این طرح پایلوت است که باید شرایط لازم برای آن را ایجاد کنید. برای استفاده از این طرح داشتن تمکن مالی مناسب اهمیت  زیادی دارد. در صورتی که فرد متاهل باشد، میزان تمکن مالی با توجه به تعداد اعضای خانواده مشخص می‌شود. خوشخبتانه در این روش نیازی به ارائه گردش حساب نیست که همین امر محبوبیت آن را چند برابر کرده است. در حال حاضر تمکن مالی لازم در این طرح برای یک نفر براقبر با ۳۲۴۰ دلار کانادا است. این مبلغ در خانواده دو نفر ۴ هزار دلار و در خانواده سه نفره نزدیک به ۵ هزار دلار خواهد بود. در روش  پایلوت آتلانتیک اقامت کاری دائم برای شما صادر می‌شود تا با خیال راحت به کار خود بپردازید.

برنامه‌های استانی برای مهاجرت به کانادا

اگر قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارید، مسلما برنامه‌های استانی می‌توانند برای شما بسیار مناسب باشند. اخذ اقامت از این طریق بیشتر از سایر موارد مورد توجه قرار گرفته است زیرا پروسه آسان‌تری دارد. در این طرح هر استان با توجه به نیاز خود به نیروی متخصص مهاجر اقامت می‌دهد. به همین علت هر استان شرایط خاصی را برای پذیرش نیروی کار جدید تعریف می‌کند. برای اینکه شما هم بتوانید از این شرایط استفاده کنید، باید شرایط هر استان را به صورت مجزا بررسی کنید. داشتن جاب آفر یکی از مواردی است که در اکثر استان‌ها مورد نیاز خواهد بود. با این حال نباید فراموش کرد که برخی از استان‌ها مانند نیوفاندلند نیازی به این مورد ندارند.

ارزیابی هر متقاضی توسط مسئولان استانی صورت گرفته و سپس درباره وضعیت شخص تصمیم‌گیری لازم انجام خواهد شد. چنانچه شما درخواست خود را در این زمینه به شکل دقیق تنظیم کنید، به احتمال زیاد مورد پذیرش این طرح قرار خواهید گرفت. به دلیل اینکه برخی از استان‌ها مانند کبک فرانسوی زبان هستند، باید برای شرکت در طرح استانی آن مدرک زبان فرانسه ارائه کنید.

اخذ ویزای کاری اکسپرس انتری کانادا

اکسپرس انتری یک طرح مهاجرتی مهم است که دولت کانادا برای جذب نیروهای کار مهاجر به کار می‌برد.  از همین رو امروزه شاهد آن هستیم که میزان درخواست‌ها برای استفاده از این طرح افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر برای بهره بردن از این شیوه می‌توان از دو روش اسکیل ورکر و اسکیل ترید استفاده کرد. هر کدام از این موارد شرایط خاص خود را دارند که در ادامه به ذکر آن‌ها خواهیم پرداخت.

اقامت از طریق  اسکیل ورکر Skilled Worker

یکی از بهترین راه‌ها برای اخذ اقامت کانادا استفاده از برنامه اسکیل ورکر کانادا خواهد بود. نیروهای متخصص در زمینه‌های مختلف می‌توانند از این طرح عالی به نفع خود استفاده کنند. برای اینکه شخصی بتواند از این شرایط بهره ببرد، باید حتما در مشاغل سطوح A، B یا 0 مشغول به کار باشد. همچنین توجه داشته باشید که برای استفاده  از اسکیل ورکر داشتن  یک سال سابقه الزامی خواهد بود. همچنین در اسکیل ورکر کانادا داشتن مدرک زبان از اهمیت بالایی برخوردار است. بر همین اساس شما باید مدرک معتبر زبان  با نمره حداقل CLB ۷  داشته باشید.

 اقامت از طریق اسکیل ترید Skilled Trade

چنانچه شغل شما جزو گروه B لیست مشاغل کانادا باشد، در آن صورت باید از طریق اسکیل ترید کانادا اقدامات لازم را انجام دهید. داشتن سابقه کاری در این طرح هم از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین شما باید مدرک زبان با نمره CLB 5 را در زمان درست ارائه کنید. همانطور که می‌بینید در این طرح  نمره زبان کمتری نسبت به اسکیل ورکر لازم است. هر کس باید شغل خود را در لیست مشاغل کانادا پیدا کرده و یکی از این دو روش برای خود انتخاب کند.

دریافت ویزای جاب آفر کانادا

داشتن جاب آفر یا پیشنهاد کاری یک راه عالی برای شماست تا بتوانید مهاجرت کاری به استرالیا را تجربه کنید. در این حالت باید یک کارفرمای تایید شده کانادایی برای شما پیشنهاد شغلی بدهد. ناگفته نماند که استفاده از جاب آفر در سیستم اکسپرس انتری امتیاز شما را افزایش می‌دهد. از همین رو این مدرک از این طریق هم قابل استفاده خواهد بود. در حال حاضر داشتن جاب آفر سبب می‌شود تا احتمال پذیرفتن ویزای شما چند برابر شود. از همین رو حتما سعی کنید که برای دریافت جاب آفر از راه‌های مختلف در این زمینه بهره ببرید. امروزه شهر تورنتو بخش زیادی از نیروی کار مورد نیاز خود را از طریق جاب آفر تامین می‌کند.

مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا به صورت خوداشتغالی

خوشبختانه دولت کانادا برای خوداشتغالی ارزش زیادی قائل است و به شکل‌های مختلف آن را گسترش می‌دهد. از همین رو اخذ ویزای خوداشتغالی هم یک روش مناسب پیش روی شما خواهد بود. در حال حاضر بسیاری از  تخصص‌های ورزشی مانند مربیگری و داوری در این دسته قرار می‌گیرند. همچنین کسانی که دارای تخصص‌های فرهنگی هنری هستند می‌توانند از این طرح به خوبی استفاده کنند. به طور مثال تخصص‌های طراحی، عکاسی، نوازندگی، نویسندگی و نقاشی در این دسته گنجانده می‌شوند. چنانچه شما  در زمینه‌های گفته شده مهارت داشته باشید، مهاجرت کاری به کانادا برای شما  ممکن خواهد بود. این نکته را به یاد داشته باشید که در این  شیوه حتما باید ۲ سال سابقه کار داشته باشید.

همچنین شما باید در سیستم امتیازبندی ۱۰۰ نمره‌ای حداقل ۳۵ نمره را کسب کنید. داشتن تمکن مالی در این روش از اهمیت بالایی برخوردار است و باید آن را اثبات کنید. تجربه ثابت کرده است که اداره مهاجرت کانادا در این شیوه سخت‌گیری‌های متعددی دارد. به همین علت بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از سایر روش‌های معروف بهره ببرند. معمولا بیشتر افراد سرشناس از ویزای خود اشتغالی برای اقامت کاری در کانادا استفاده می‌کنند.

هزینه مهاجرت کاری به کانادا

هزینه همیشه یک فاکتور مهم در مهاجرت است که باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار بگیرد. از همین رو باید برای مهاجرت کاری به کانادا برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید تا بتوانید هزینه‌های آن را پوشش دهید. انتخاب روش اخذ ویزا تاثیر زیادی بر روی هزینه‌ها خواهد داشت. به طور مثال اگر بخواهید از روش اکسپرس انتری استفاده کنید، باید حتما مبلغ ۱۳۲۵ دلار کانادا را برای صدور ویزا پرداخت کنید. از همین رو باید خود راه برای پرداخت این مبلغ آماده کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که ویزای خوداشتغالی نیز با هزینه ۲۰۷۵ دلاری روبرو است.

همچنین کسانی که قصد دارند در برنامه کاری استان کبک شرکت کنند باید همین مبلغ را بپردازند. برای فرایند ویزا حتما باید انگشت‌نگاری را هم انجام دهید.  در حال حاضر هزینه انگشت‌نگاری برای هر نفر برابر با ۸۵ دلار خواهد بود. ناگفته نمانند برای صدور ورک پرمیت هم هزینه ۱۵۵ دلاری را در پی دارد. همه این موارد نشان‌دهنده آن است که برای اخذ ویزای کاری باید هزینه‌های متعددی پرداخت شود. از همین رو شما باید از قبل شرایط مالی لازم را برای خود فراهم کنید تا دچار مشکل نشوید.

اخذ ویزای کار بعد از تحصیل PGWP

امروزه بسیاری از دانشجویان ترجیح می‌دهند که برای ادامه تحصیل به کانادا بروند. بعد از اینکه دانشجو دوران تحصیل خود را در این کشور به اتمام رساند، می‌تواند با ویزای PGWP در کانادا بماند و مشغول به کار شوند. هر دانشجوی بین‌المللی بعد از فارغ‌التحصیلی تا ۶ ماه فرصت دارد تا یک فرصت شغلی پیدا کند. چنانچه در این بازه شخص بتواند کار پیدا کند، باید برای ویزای کار بعد از تحصیل درخواست دهد. این ویزای شغلی نهایتا تا سه سال اعتبار دارد و شخص باید در این بازه زمانی سوابق کاری خود را افزایش دهد. سابقه کار سه ساله در کانادا سبب می‌شود تا فرد از برنامه تجربه کار کانادایی برخوردار شود.

در این حالت اقامت کاری دائم کانادا قابل دریافت است و تا هر زمان که بخواهید در کانادا مشغول به کار خواهید بود. البته با تمام شدن مهلت PGWP می‌توانید از سایر سیستم‌های اقامت کاری کانادا هم بهره ببرید. خوشبختانه دولت کانادا شرایطی فراهم کرده است که نیروهایی تحصیل‌کرده بتوانند برای ادامه کار و زندگی در کانادا بمانند. همین موضوع سبب شده است که تا مهاجرت کاری به کانادا از هر زمان دیگری راحت‌تر صورت بگیرد.

سخن پایانی

مهاجرت کاری به کانادا مستلزم گذراندن مراحل مختلفی است که هر کدام از آن‌ها اهمیت خاص خود را دارند. همچنین برای این فرایند باید مدارک مختلف آماده شده و در اختیار سفارت کانادا قرار بگیرد. انجام تمامی این مراحل برای بسیاری از افراد سخت و طاقت‌فرسا است. در نتیجه به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای امور مهاجرتی خود از موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری کمک بگیرید. دکتر مخبری به عنوان شهروند ایالات متحده مدیریت این مجموعه را به عهده دارد و در سال ۲۰۱۳ به امریکا مهاجرت کرده است. از همین رو مهاجرت کاری به کانادا با تیم ما به آسان‌ترین شکل ممکن صورت می‌گیرد. چنانچه سوالی در این مورد دارید حتما آن را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

1 دیدگاه دربارهٔ «مهاجرت کاری به کانادا»

  1. کوروش عباسیان

    من قصد مهاجرت به کانادا دارم آیا امکان سرچ برای یافتن جا ب آفر توسط شما هست که برام یک جاب آفر پیدا کنید شغل و تخصص و تحصیلات من در رشته کشاورزی و علوم دامی هست و در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ تخصص دارم نمیدونم کدام منطقه و استان کانادا بیشتر در این زمینه فعال هست ضمنا مشکل مالی هم ندارم اگر امکانش هست که سایر شرایط بنده بهداشت بررسی فرمائید تا اگر شد مزاحم شما بشم تلفن تماس ۰۹۱۵۴۱۱۹۵۳۴ کوروش عباسیان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا