دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
معرفی کشور کانادا

معرفی کشور کانادا

آخرین بروزرسانی: 8 خرداد 1402

کشور کانادا،  کشوری متنوع و جذاب است. در مورد کانادا  چیزهای زیادی برای یادگیری و عشق وجود دارد.در این مقاله، به معرفی کشور کانادا خواهیم پرداخت و به شما  یک دید کلی از جغرافیا، جمعیت، زبان و سیاست کانادا  می‌دهد.

جغرافیای کانادا

کانادا  با وسعت 9.1 میلیون کیلومتر مربع، دومین کشور بزرگ جهان است. کانادا  در نیمه‌ی بالای آمریکای شمالی واقع شده است و این کشور با سه اقیانوس: اقیانوس آرام، اقیانوس اطلس و قطب شمال همسایه است. در واقع، کانادا  طولانی‌ترین خط ساحلی هر کشوری را دارد. در جنوب کانادا ، نزدیک به 9000 کیلومتر مرز زمینی با ایالات متحده وجود دارد. این طولانی‌ترین مرز دنیاست. اکثر کانادایی‌ها در چند صد کیلومتری مرز ایالات متحده زندگی می‌کنند.

کشور کانادا  دارای برخی ویژگی‌های جغرافیایی چشمگیر از جمله رشته کوه‌های وسیع و بیش از 2 میلیون دریاچه است. آیا باور می‌کنید که کانادا کمتر از 1 میلیون کیلومتر مربع آب شیرین دارد؟ پس لباس شنای خود را بپوشید و برای کاوش در رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، نهرها و اقیانوس‌های زیبای کانادا آماده شوید.

جمعیت کانادا

جمعیت کانادا  حدود 38 میلیون نفر است. تقریباً 80 درصد مردم این کشور در شهرها زندگی می‌کنند. در واقع، آنقدر فضا در این کشور وجود دارد که نسبت تراکم جمعیت کانادا یکی از پایین‌ترین نسبت‌ها در جهان است. یعنی کمتر از 4 نفر در هر کیلومتر مربع!

بزرگترین شهرهای کانادا  عبارتند از:

  • تورنتو: 6.5 میلیون
  • مونترال: 4.3 میلیون
  • ونکوور: 2.7 میلیون
  • کلگری: 1.5 میلیون
  • ادمونتون: 1.4 میلیون
  • اتاوا-گاتینو: 1.4 میلیون

کانادا کشوری چندفرهنگی و متنوع است. کانادایی‌ها نشان دهنده‌ی 250 اصل و نسب قومی هستند. 20 میلیون کانادایی با اصل و نسب اروپایی، 2 میلیون نفر با اصل و نسب بومی و تعداد زیادی کانادایی از اجداد چینی، هند شرقی، آسیای جنوب شرقی و … وجود دارد. جمعیت بومی کانادا  متشکل از ملل اول، اینویت و متیس است.

کانادایی‌ها مذاهب مختلفی دارند. برخی از آن‌ها نیز ادعا می‌کنند هیچ وابستگی مذهبی ندارند. جمعیت کانادا شامل افرادی است که به ادیان کاتولیک، پروتستان، ارتدوکس مسیحی، یهودی، مسلمان، بودایی، هندو، سیک و سایر ادیان پایبند هستند.

زبان‌های رایج در کانادا

کانادا دو زبان رسمی دارد: انگلیسی و فرانسوی. در واقع،‌ تمام مؤسسات دولتی فدرال و بسیاری از مشاغل خدمات دو زبانه ارائه می‌دهند.

زبان چینی سومین زبان مادری رایج در کانادا  هستند و پس از آن پنجابی (پنجابی)، اسپانیایی، عربی و تاگالوگ قرار دارند. رایج‌ترین زبان‌های بومی کری، اینوکتیتوت و اینو هستند.

نظام سیاسی کانادا

کانادا دارای سیستم حکومتی دموکراتیک است. این کشور دارای یک سلطنت مشروطه با ملکه الیزابت دوم به عنوان رئیس کشور است. در کانادا ، فرماندار کل وظایف اعلیحضرت را انجام می‌دهد و بالفعل رئیس دولت کانادا است.

پایتخت کانادا  اتاوا، انتاریو است. پارلمان کانادا متشکل از مجلس عوام با 338 عضو منتخب و سنا است که 105 عضو در آن منصوب می‌شوند. به طور متوسط، اعضای پارلمان هر 4 سال یک بار انتخاب می‌شوند. نخست وزیر که معمولاً رهبر حزبی است که بیشترین تعداد کرسی را در مجلس عوام دارد، رئیس دولت کانادا  است. نخست وزیر 20 تا 30 وزیر را که کابینه را تشکیل می‌دهند منصوب می‌کند. کابینه سیاست‌های دولتی را توسعه می‌دهد و در مقابل مجلس عوام مسئول است.

هر یک از 10 استان و 3 قلمرو کانادا دارای یک مجلس قانونگذاری تحت رهبری یک نخست‌وزیر است. دولت‌های استانی و منطقه‌ای مسئول آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، گواهینامه رانندگی، استانداردهای کار، خدمات اجتماعی و … هستند.

دولت‌های شهری و محلی نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند و معمولاً مسئول برنامه‌ریزی شهری یا منطقه‌ای، خیابان‌ها و جاده‌ها، سرویس‌های بهداشتی (مانند جمع‌آوری زباله)، برف‌روبی، خدمات آتش‌نشانی، آمبولانس، خدمات اورژانس، امکانات تفریحی، حمل‌ونقل عمومی و برخی از خدمات بهداشتی و اجتماعی محلی نیز هستند.

چرا تحصیل در کانادا؟

کانادا سرزمینی با امکانات بی‌پایان است. هر ساله نزدیک به 500000 دانشجوی بین‌المللی کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند. حال می‌پرسید چرا به عنوان دانشجوی بین‌المللی در کانادا  تحصیل کنید؟ دلایل این کار به اندازه‌ی تنوع فرهنگی و بومی مردم کانادا متنوع است، و فرصت‌های موجود برای کسانی که در اینجا زندگی، کار و تحصیل می‌کنند، فراوان است.

وقتی در کانادا تحصیل می‌کنید، روی آینده خود سرمایه‌گذاری می‌کنید. به هر حال، تحصیل در کانادا  درها را به روی فرصت‌های شغلی و تجاری و زندگی در کانادا باز می‌کند. مدارک دانشگاهی و دیپلم‌های کالج کانادا در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است، با این حال شهریه‌های کانادا در میان کشورهای انگلیسی زبان پایین‌ترین است. جامعه تحقیقاتی پر جنب و جوش کانادا  نیز جذابیت زیادی دارد.

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در کانادا، شما از همان آزادی‌هایی برخوردار خواهید بود که از کانادایی‌ها محافظت می‌کند- احترام به حقوق بشر، برابری و یک جامعه پایدار و صلح آمیز. شما در اینجا احساس امنیت و آرامش و راحتی خواهید داشت.

استان‌ها و مناطق کانادا

کانادا به استان‌ها و قلمروهایی تقسیم می‌شود که هر کدام دولت خاص خود را دارند. قانون اساسی کانادا  به استان‌ها صلاحیت آموزش را می‌دهد و طبق قوانین فدرال که آن‌ها را ایجاد کرده است، این سه منطقه دارای اختیارات تفویضی مشابه هستند.

مهم نیست که چه شهر یا استانی را برای تحصیل انتخاب می‌کنید، شما می‌توانید مطمئن باشید که رشته، برنامه درسی، مدرک، دیپلم یا گواهی که دریافت می‌کنید نشان‌دهنده‌ی استاندارد و کیفیت آموزشی است که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است.

برنامه‌ای را بیابید که برایتان مناسب است و از آزادی این که بدانید در چه موسسه‌ی آموزشی شرکت می‌کنید لذت ببرید. شما در نهایت، آموزش با کیفیتی دریافت می‌کنید که می‌توانید به آن افتخار کنید!

شهرهای دانشگاهی

آیا می‌خواهید در کانادا تحصیل کنید و منطقه‌ی خاصی را نیز در نظر دارید؟ شاید بخواهید زندگی در ساحل غربی را با کوه‌های راکی ​​باشکوه آن تجربه کنید یا در قلب کبک در فرهنگ فرانسوی-کانادایی غوطه‌ور شوید. هر یک از دانشگاه‌های زیر در بخشی از کانادا واقع شده‌اند که با کمی تحقیق راجع به آن‌ها، از شرایط و محل قرارگیری دانشگاه مطلع خواهید شد.

  • آلبرتا
  • بریتیش کلمبیا
  • مانیتوبا
  • نیوبرانزویک
  • نیوفاندلند و لابرادور
  • سرزمین‌های شمال غربی
  • نوا اسکوشیا
  • نوناووت
  • انتاریو
  • جزیره پرنس ادوارد
  • کبک
  • ساسکاچوان
  • یوکان

فرهنگ کانادایی

وقتی در کانادا  تحصیل می‌کنید، یکی از اولین چیزهایی که متوجه می‌شوید این است که بسیاری از کلیشه‌هایی که در مورد کانادایی‌ها می شنوید درست است. برای شروع، کانادایی‌ها خیلی دوستانه هستند. دانشجویان بین‌المللی در کانادا به شما قطعا راجع به رفتار گرم و صمیمانه‌ی مردم تضمین می‌دهند. کانادا همچنین سابقه‌ی طولانی در ارائه‌ی یک خانه‌ی امن به پناهندگان و مهاجران دارد.

معرفی کشور کانادا

کانادایی‌ها مؤدب نیز هستند – به حدی که وقتی کسی از کنارتان رد می‌شود، اغلب «ببخشید» را از آن‌ها می‌شنوید. کانادایی‌ها کنجکاو هستند تا به داستان‌های شما  در مورد زندگی در کشورتان گوش دهند، پس طبیعتا دوست‌یابی در کانادا کار سختی نیست.

چه چیزی کانادا را خاص می‌کند؟

دموکراسی و احترام به حقوق بشر

کانادا  به عنوان یک کشور صلح آمیز، متعهد به دموکراسی و احترام به حقوق بشر شهرت دارد. کانادا به جایگاه خود در جهان افتخار می‌کند.

جامعه متنوع و چندفرهنگی

امروزه بیش از 7 میلیون نفر از کانادا در سایر نقاط جهان متولد شده‌اند. این 22 درصد از جمعیت کانادا است! کانادا اولین کشوری در جهان است که چندفرهنگی بودن را به عنوان یک ارزش اساسی تأیید کرد.

محیط‌های فراگیر و دلپذیر

کانادا سخت کار می‌کند تا مطمئن شود که همه در این کشور احساس آرامش دارند. کانادا برای مردم از هر فرهنگ، سن، مذهب، توانایی و استعداد ارزش قائل است.

فصول متمایز – کشور چهار فصل

اگر تا به حال بارش برف خفیفی را در زمستان تجربه نکرده‌اید یا شکوفه دادن گل‌های درختان سیب در بهار را تماشا نکرده‌اید، در کانادا فرصتش را خواهید داشت.

ماجراجویی در فضای باز

از پیاده‌روی در مسیر ساحل غربی گرفته تا ماهیگیری خرچنگ در اقیانوس اطلس و …، کانادا برای دانشجویانی که عاشق کاوش هستند بهشت ​​است.

دو زبان رسمی

کانادا  دارای 2 زبان رسمی فرانسوی و انگلیسی است. در سراسر کانادا ، بسیاری از زبان‌های غیر رسمی دیگر را در رستوران‌ها، اتوبوس‌ها و مدرسه خواهید شنید. در واقع در این کشور، بیش از 200 زبان از سراسر جهان صحبت می‌شود. کانادا  همچنین دارای 60 زبان بومی است. آیا موانع زبانی پیدا خواهید کرد؟ ما اینطور فکر نمی‌کنیم زیرا شما  افرادی را در اطراف خود خواهید یافت که بیش از حد مایل به کمک هستند. در واقع، ما فکر می‌کنیم که شما فرهنگ کانادایی را دوست خواهید داشت!

رایج‌ترین زبان‌هایی که مردم کشور کانادا به آن صحبت می‌کنند عبارتند از:

  • زبان‌های چینی
  •  پنجابی
  • اسپانیایی
  • ایتالیایی
  •  آلمانی
  •  تاگالوگ
  •  عربی
  •  پرتغالی
  •  لهستانی
  •  اردو
  • 1.4 میلیون کانادایی بومی هستند

فرانسوی کانادایی

از دهه 1600، کانادایی‌ها طعم و مزه‌ی بی‌نظیری را به زبان مادری اضافه کرده‌اند که با اجدادشان از فرانسه آمده است.

اگر قصد دارید تحصیلات پس از دبیرستان را به زبان فرانسه انجام دهید یا زبان فرانسه را در کانادا  یاد بگیرید، متوجه تفاوت‌های فرانسوی در کانادا  و فرانسوی که در سایر نقاط جهان صحبت می‌شود، خواهید شد.

فرانسوی کانادایی زیرمجموعه رسمی فرانسوی است. این شامل لهجه‌های فرانسوی از مناطق مختلف کانادا ، مانند فرانسوی کبک، گویش آکادی (از اقیانوس اطلس کانادا ) و گویش پریری (از آلبرتا، مانیتوبا و ساسکاچوان) است.

کبک تنها استانی است که اکثریت مردم آن فرانسوی زبان هستند. در واقع، فرانکوفون‌های کبک تقریباً 90 درصد از جمعیت فرانسوی زبان کانادا  را تشکیل می‌دهند.

برخی از حقایق جالب در مورد کبک

  • 95% مردم کبک فرانسوی صحبت می‌کنند.
  • تابلوهای ایست مانند سایر کشورهای فرانسوی زبان به جای STOP، ARRÊT را نشان می‌دهند.
  • آخر هفته در کبک به la fin-de-semaine معروف است.

نظام اقتصادی کانادا

استقرار و رشد اولیه کانادا به بهره برداری و صادرات منابع طبیعی عظیم این کشور بستگی داشت. در طول قرن بیستم، صنایع تولیدی و خدمات اهمیت فزاینده‌ای پیدا کردند. در پایان قرن بیستم، کشاورزی و معدن کمتر از 5 درصد از نیروی کار کانادا را تشکیل می‌داد، در حالی که تولید یک پنجم بود و خدمات، از جمله حمل و نقل، تجارت، مالی و سایر فعالیت‌ها، تقریباً سه چهارم از نیروی کار کانادا را به خود اختصاص داده بودند.

معرفی کشور کانادا

برای سال‌های متمادی، کانادا از صنایع تولیدی خود از طریق تعرفه‌های حمایتی بر روی کالاهای تولیدی وارداتی حمایت می‌کرد. در نتیجه، بسیاری از شرکت‌های آمریکایی کارخانه‌های شعبه‌ای را برای تامین بازار کانادا تأسیس کردند. یکی دیگر از سنگ بنای سیاست اقتصادی کانادا، ارائه کمک‌های مالی و یارانه‌های دولتی برای تحریک توسعه اقتصادی در مناطق با رشد آهسته بود. در دهه 1980، کانادا شروع به دور شدن از این دو سیاست اساسی کرد.

پیروی از قوانین بین‌المللی در مورد تجارت و ایجاد منطقه تجارت آزاد با ایالات متحده (1989) – که با اجرای توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی در سال 1994 شامل مکزیک شد – حفاظت از کارخانه‌های تولیدی کانادا را کاهش داد. بودجه برای برنامه‌های توسعه اقتصادی منطقه‌ای نیز کاهش یافت. برخی از شرکت‌های چندملیتی کارخانه‌های خود را به کشورهایی منتقل کرده‌اند که هزینه‌های آن ارزان‌تر است.

اقتصاد کانادا تحت سلطه بخش خصوصی است، اگرچه برخی از شرکت‌ها (به عنوان مثال، خدمات پستی، برخی خدمات برق و برخی خدمات حمل و نقل) در مالکیت عمومی باقی مانده‌اند. در طول دهه 1990 برخی از صنایع ملی خصوصی شدند. کشاورزی کانادا نیز کاملاً خصوصی است. همچنین چندین هیئت بازاریابی برای کالاهای کشاورزی خاص مدیریت عرضه را انجام می‌دهند و قیمت‌های کف را تعیین می‌کنند.

سخن آخر

طبیعتا با وجود تمام نکات مثبتی که راجع به این کشور گفتیم و همانطور که خودتان نیز می‌دانید، مهاجرت به کشور کانادا از عاقلانه‌ترین گزینه‌هاست. اما برای مهاجرت به این کشور باید در نوع خود بهترین باشید و کامل‌ترین مدارک را جهت این کار تهیه کنید تا در روند خود شکست نخورید.

اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید، توصیه می‌کنیم که حتما از یک موسسه مهاجرتی مناسب کمک بگیرید. موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری در اینجا با مشاوره‌ی کامل و بهترین خدمات، به شما کمک می‌کند تا در مسیری که می‌خواهید قرار بگیرید و بدون اینکه مشکلی در روند اقدامات رخ دهد، به هدف خود که مهاجرت به کانادا است، برسید.

مهرآیین مخبری، موسس این دفتر مهاجرتی، هم‌اکنون در کشور آمریکا و در بخش پذیرش یکی از دانشگاه‌های آن فعالیت می‌کند و خدمات کامل و مطمئنی را در زمینه‌ی مهاجرت به کشورهای کانادا و آمریکا ارائه می‌دهد. پس اگر قصد دارید با خیال راحت به کسی اعتماد کنید که خودش قبلا مسیر مهاجرت را طی کرده است، این موسسه را به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا