دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
رشته انیمیشن در کانادا

رشته انیمیشن در کانادا

آخرین بروزرسانی: 8 خرداد 1402

تحصیل رشته انیمیش در کانادا با توجه به وجود دانشکده‌ها و کالج‌های برتر در این زمینه و نیز شرکت‌های انیمیشن سازی قدرتمند در این کشور، فرصت بسیار خوبی برای دانشجویان بین المللی است که آینده ایده‌آلی را برای خود رقم بزنند. در این مقاله به صورت اختصاصی به معرفی دانشکده‌های انیمیشن و گرایشات مرتبط و نیز شرکت‌های برتر کانادا پرداخته شده است. موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری (MMCF) در تلاش است تا با ارائه مشاوره تخصصی و خدمات متنوع جوابگوی تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت به کانادا باشد.

بیشتر بخوانیم: پیشنهاد می‌گردد که مقاله تحصیل در کانادا را مطالعه نمایید.

چرا در رشته انیمیشن در کانادا تحصیل کنیم؟

برای پیشبرد حرفه خود در انیمیشن، کانادا بهترین زیرساخت‌های در کلاس و برنامه درسی را ارائه می دهد. در اینجا چهار دلیل وجود دارد که چرا باید دوره های انیمیشن را در کانادا دنبال کنید:

  • شرکت‌های درجه یک مانند Sony Imageworks، DNEG و ZOIC در کشور کانادا دفاتری دارند. شما شانس زیادی برای پیوستن به چنین شرکت‌هایی پس از فارغ التحصیلی دارید.
  • از آنجایی که کانادا مجموعه‌ای از فرهنگ‌ها است، شما علاقه مندان به انیمیشن را از تمام نقاط جهان خواهید دید که در دوره‌های آموزشی انیمیش شرکت می کنند.
  • استاندارد زندگی در کانادا بسیار بالا است و دانشجویان می توانند از زندگی در یک پردیس عالی لذت ببرند.
  • هزینه تحصیل به اندازه ایالات متحده آمریکا یا بریتانیا گران نیست.

معرفی کالج‌ها و دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته انیمیشن در کانادا

در این بخش بهترین کالج‌های انیمیشن در کانادا معرفی شده است :

رشته انیمیشن در کانادا : کالج شریدان Sheridan College

رشته انیمیشن در کانادا

کالج شریدان که در اوکویل (Oakville) واقع شده است، در رتبه 14 در جهان توسط مجله فوربس قرار دارد. این دانشگاه مدرک کارشناسی ارشد در انیمیشن کامپیوتری را از طریق دانشکده انیمیشن، هنر و طراحی ارائه می دهد. این دوره توسط گواهی فارغ التحصیلی کالج انتاریو تایید شده است، که ارزش بیشتری به مدرک شما در پیدا کردن شغل می دهد.

معیارهای واجد شرایط بودن :

  • فارغ التحصیلی در هنر یا طراحی از یک موسسه معتبر.
  • حداقل 2 سال تجربه حرفه‌ای در زمینه مرتبط
  • حداقل نمره 80 در تافل یا 0 در آیلتس

شهریه :

  • حدود 25000 دلار کانادا برای کل مدت برنامه.

فرآیند پذیرش :

  • این دوره در سپتامبر 2022 شروع می شود و برنامه‌ها از قبل نیز باز شده‌اند. دانشجویان باید فرم درخواست خود را به همراه رزومه، ریز نمرات تحصیلی و توصیه نامه ارسال کنند.

رشته انیمیشن در کانادا : کالج سنکا Seneca College

کالج سنکا با رتبه 69 در کانادا توسط رتبه بندی دانشگاه وبومتریکس، مدرک لیسانس در انیمیشن ارائه می دهد که بر انیمیشن شخصیت‌ها، رسانه‌های دیجیتال و جلوه‌های بصری تمرکز دارد. در این دوره ها به هنرجویان آموزش داده می شود تا افکار خود را از طریق انیمیشن بیان کنند. این کالج انواع برنامه های مرتبط با انیمیشن مانند طراحی بازی، انیمیشن سه بعدی و غیره را ارائه می دهد.

معیارهای پذیرش :

  • فارغ التحصیلی از دبیرستان با سابقه علمی.
  • ارتباطات قوی در زبان انگلیسی
  • حداقل نمره 5 در آیلتس.
  • نمونه کار‌های (portfolio) ستودنی در هنرهای خلاق

شهریه :‌

  • مبلغ شهریه حدود 60000 دلار کانادا برای مدت سه سال است.

فرآیند پذیرش :

  • فرآیند پذیرش با ارسال فرم درخواست و همچنین مدارک لازم مانند رزومه، نمونه کارها و ریز نمرات که واجد شرایط بودن شما را تایید می کند، آغاز می شود. دانشجویان همچنین باید مدارک مالی خود را دانشگاه ارسال کنند.

رشته انیمیشن در کانادا : موسسه هنرهای رسانه‌ای ونکوور  Vancouver Institute of Media Arts

موسسه هنرهای رسانه ای ونکوور با رتبه ششم در جهان توسط بررسی شغلی انیمیشن، یکی از موسسات برتر در کانادا است که صرفاً به هنرهای رسانه ای اختصاص یافته است. این موسسه دوره هایی را به طور انحصاری در زمینه انیمیشن ارائه می‌دهد که شامل انیمیشن شخصیت های دو بعدی و سه بعدی، VFX، هنر بازی، ساخت بازی، جلوه‌های بصری برای تلویزیون و موارد دیگر می باشد.

معیارهای واجد شرایط بودن :

  • دبیرستان را به پایان رسانیده باشید.
  • حداقل نمره 0 در آیلتس یا 68 در تافل.
  • ارائه نمونه کارها (portfolio) از آثار هنری شما با حداقل 12 نمونه.

شهریه :

  • حدود 40000 دلار کانادا در سال بایستی بابت شهریه پرداخت گردد.

فرآیند پذیرش :‌

  • پذیرش تا ماه سپتامبر ادامه دارد. دانشجویان باید 4 تا 6 ماه قبل با ارسال فرم درخواست همراه با رزومه، مقاله شخصی با جزئیات علاقه خود به رشته انتخابی و ریز نمرات تحصیلی درخواست دهند.

رشته انیمیشن در کانادا : دانشگاه هنر امیلی کار Emily Carr University of Art

دانشگاه هنر + طراحی (Art + Design) امیلی کار در ونکوور کانادا واقع شده است و توسط 4icu رتبه 65 را در کانادا دارد. این دانشگاه یکی از موسساتی است که منحصراً برای پیوستن به دوره‌های طراحی انیمیشن و بازی‌های ویدیویی در نظر گرفته شده است. دوره آموزشی انیمیشن های کامپیوتری سه بعدی تمامی مهارت های لازم را برای تبدیل شدن به یک انیماتور خبره در اختیار دانشجو قرار می دهد.

رشته انیمیشن در کانادا

به دانشجویان در مورد تکنیک‌های مختلف در انیمیشن کامپیوتری مانند مدل‌سازی سه بعدی (3D modelling)، بافت (texturing)، درجه بندی (grading)، نورپردازی (lighting) و رندر (renderin) آموزش داده می شود. این دوره همچنین شامل چندین پروژه است که در آن دانشجویان باید مهارت های خود را در داستان گویی و فیلم سازی به نمایش بگذارند.

معیارهای واجد شرایط بودن :

  • پیشینه علمی داشته باشند و سوابق تحصیلی خود را ارائه نمایند.
  • حداقل نمره 84 در تافل یا 5 در آیلتس.

شهریه :

  • شهریه حدود 90000 دلار کانادا برای چهار سال است.

فرآیند پذیرش :

  • با دانلود فرم درخواست از وب سایت رسمی، برای هر یک از دوره ها درخواست دهید. آن را به همراه ریز نمرات دانشگاهی، توصیه نامه و انگیزه نامه ارسال کنید.

رشته انیمیشن در کانادا : دانشگاه کاپیلانو Capilano University

دانشگاه کاپیلانو با رتبه 61 در کانادا توسط 4icu، دوره های دیپلم انیمیشن‌های سه بعدی را برای طراحی تلویزیون و بازی ارائه می دهد. این دوره دو ساله دیپلم می تواند شما را به یک طراح گرافیک متحرک خبره تبدیل کند. دانشجویانی که از این دوره فارغ التحصیل می شوند می توانند در رسانه های دیجیتال و شرکت های طراحی بازی استخدام شوند. برنامه دیپلم زمینه‌هایی مانند انیمیشن سه بعدی، داستان سرایی بصری، بازی و هنرهای خلاق را پوشش می دهد.

رشته انیمیشن در کانادا

معیارهای پذیرش :‌

  • دبیرستان را به پایان رسانیده باشید.
  • تجربه قبلی در زمینه انیمیشن داشته باشید.
  • حداقل نمره 83 در تافل یا نمره گروهی 5 در آیلتس.

شهریه :

  • شهریه حدود 70000 دلار کانادا به مدت 2 سال است.

فرآیند پذیرش :

  • پذیرش تا فصل پاییز ادامه دارد. دانشجویان باید فرم درخواست خود، ریز نمرات تحصیلی مدارک تکمیل شده، یک انگیزه نامه و یک نمونه کار را ارسال کنند.

رشته انیمیشن در کانادا : کالج هامبر Humber College

کالج هامبر با رتبه 996 در قاره آمریکای شمالی یک نام محبوب در دنیای آموزش است. این کالج مجموعه‌ای از دوره‌های مهندسی را به همراه یک دیپلم پیشرفته در انیمیشن‌های کامپیوتری سه بعدی ارائه می‌دهد. این دوره توانایی خلاقیت دانشجویان را در زمینه گرافیک متحرک، انیمیشن دیجیتال و مدل سازی افزایش می دهد.

شرایط پذیرش :

  • پایه 12 را تکمیل کرد ه باشید که معادل دیپلم مدرسه متوسطه انتاریو (OSSD) است.
  • نمونه کارها با حداقل 10 نمونه که مهارت‌های هنری شما را به تصویر می کشد.
  • حداقل نمره 80 در تافل یا 0 در آیلتس.

شهریه :

  • شهریه حدود 60000 دلار کانادا به مدت 3 سال است.

فرآیند پذیرش :‌

  • پذیرش برای سپتامبر 2022 باز است و دانشجویان می توانند فرم درخواست را از صفحه وب دانشگاه دانلود کنند. دانشجویان باید فرم درخواست را در مهلت مقرر به همراه کلیه مدارک لازم مانند رزومه، ریز نمرات و نمونه کارها ارسال کنند.

رشته انیمیشن در کانادا : کالج Fanshawe

کالج Fanshawe با رتبه 90 در کانادا توسط Webometrics یک برنامه گواهینامه فارغ التحصیلی 8 ماهه در انیمیشن‌های سه بعدی و طراحی شخصیت ارائه می دهد. این دوره شامل چندین پروژه است. پروژه‌هایی که در آن شما در زمان واقعی کار می کنید و کاراکترهایی را برای تلویزیون و رسانه‌های دیجیتال طراحی می کنید.

شرایط پذیرش :‌

  • مدرک دیپلم یا لیسانس هنرهای زیبا و طراحی از یک دانشگاه معتبر ارائه نمایید.
  • حداقل نمره 80 در تافل یا نمره گروهی 5 در آیلتس.
  • نمونه کارها یا یک حلقه نمایشی که توانایی‌های هنری شما را نشان می دهد، ارائه نمایید.

شهریه :

  • شهریه حدود 16000 دلار کانادا برای کل مدت برنامه است.

فرآیند پذیرش :

  • پذیرش برای سپتامبر 2022 ادامه دارد. دانشجویان می توانید فرم‌های درخواست خود را به همراه ریز نمرات دانشگاهی، توصیه نامه، انگیزه نامه و نمونه کار خود ارسال کنید.

بهترین کالج‌های انیمیشن در کانادا در این بخش معرفی گردید. اکنون بایستی تصمیم بگیرید برای یکی از این کالج ها اقدام کنید. برای افزایش شانس خود برای پذیرش، از مشاوره و کارشناسان موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری کمک بخواهید. این موسسه مهاجرتی مشاوران آموزشی برجسته‌ای در کشور دارد که به دانشجویان بسیاری کمک نموده است که تا از دانشگاه مورد نظر در رشته خود بتوانند پذیرش بگیرند.

رشته انیمیشن در کانادا : دانشکده فیلم ونکوور (VFS)

دانشکده فیلم ونکوور Vancouver Film School  (VFS، موسسه بسیار ارزشمندی در این حوزه است. علاوه بر این، هر ساله شاهد یک رشته موفق و با موقعیت مناسب از دانشجویان هستیم که از VFS با کارنامه‌های شگفت‌انگیز و استخدام در شرکت‌های بزرگی مانند Pixar، Paramount، EMI، DreamWorks فارغ‌التحصیل می‌شوند.

رشته انیمیشن در کانادا

جلسات آموزشی آن‌ها سخت است و شامل دوره هایی در زمینه انیمیشن شخصیت ها، فیلم سازی و طراحی بازی های ویدیویی است. با وجود اینکه VFS در کانادا واقع شده است، در بین 10 مدرسه برتر مورد علاقه استخدام کنندگان صنعت بازی های ویدیویی در سراسر جهان قرار دارد.

رشته انیمیشن در کانادا : کالج هنر و طراحی انتاریو (OCAD)

OCAD (Ontario College of Art and Design) یکی از برترین کالج‌های هنر در کانادا است. آنها بهترین استعداد تدریس را در کشور دارند. این موسسه آموزشی دارای دوره های معتبر جهانی و هیئت علمی نخبه است. OCAD فرآیند گزینش سخت و خاص خود را دارد، از این رو گرفتن پذیرش کمی رقابتی است. بنابراین قبل از درخواست برای کالج انتاریو، خود را با یک نمایه خلاقانه و عالی آماده کنید. دوره های ارائه شده عبارتند از کارآفرینی چریکی، اکتشاف، بینش و آینده نگری در طراحی، کنشگری مصور، گرافیک متحرک، روایت متوالی، جوامع مجازی، رفتار بازی و طراحی بازی، ارتباطات تعاملی شامل دستگاه‌های هوشمند و  رسانه است.

بهترین موسسات آموزشی طراحی بازی در کانادا برای سال 2022

کالج ویژوال هنر و طراحی ونکوور Visual College of Art and Design of Vancouver
دانشکده فیلم ونکوور Vancouver Film School
مرکز رسانه های دیجیتال The Centre For Digital Media
کالج شریدان Sheridan College
دانشکده فیلم تورنتو Toronto Film School

لیست استودیوهای معروف انیمیشن در ونکوور

در این بخش لیستی از استودیوهای معروف ساخت انیمیشن در ونکوور ارائه شده است که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. این فهرست البته این لیست کامل نیست، زیرا استودیوهای بسیار بیشتری وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید. هر استودیوی انیمیشن بر روی یک جایگاه خاص تمرکز دارد، از ویدیوهای توضیح دهنده، تبلیغات تلویزیونی، فیلم های ویژه، سریال های تلویزیونی و موارد دیگر.

Giant Ant Creamy Animation
Global Mechanic Animal Logic
Harbour Block Production Arcana Studios
Kickstart Productions Atomhawk
MiMo Films Atomic Cartoons
Modeling Café Bardel Entertainment
Nitrogen Studios Big Bad Boo
Ocean Productions Bron Studios
EH-Okay Entertainment DHX Media
Rainmaker Entertainment Flying Kraken

عوامل متعددی وجود دارد که یک استودیوی انیمیشن خوب را تعریف می کند. تخصص، تجربه، مهارت‌های ارتباطی، پروژه‌های گذشته و کیفیت کار از جمله عوامل مهمی هستند که در ارزیابی میزان موفقیت یک شرکت مورد توجه قرار می‌گیرند.

برترین شرکت‌های ساخت انیمیشن سه بعدی در کانادا

وقتی که می‌خواهید در رشته انیمیش در کانادا تحصیل کنید، بهتر است شرکت‌های برتر در حوزه خود را بشناسید. زیرا در اینکه دیدی از آینده شغلی و فرصت‌های شغلی پیدا کنید، موثر خواهد بود.

VCM Interactive Inc. Sparkhouse
By The Booth BKDSN
Key West Video Inc. Momentumm Digital
Six Degrees Productions Rocketwheel
Simple Story Videos Ajax Creative
Your Story Agency 5 Pound Media
Oranje Cloud in the Sky Studios
Arc + Crown Media REBL HOUSE INC.
Cat Around Films Gardner Productions
Keyring Media Dream Farm Studios
Marrone Films Timelapse Film Media House Inc.
Intangible IND Films
Blue Chip Productions Inc. Moveo Productions
Masse Digital Dkvisualsx
Community Productions BrainWorks – The Growth Agency

سخن پایانی

هدف موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری (MMCF) کمک به متقاضیان و حمایت آن‌ها در رسیدن به اهداف تحصیلی و مهاجرتی و شغلی است. مجموعه ما خدمات مختلفی را در کانادا ارائه می‌دهد. تیم متخصص مجموعه مهرآیین مخبری  به شما در بدست آوردن اهداف مهاجرتی تان در کانادا کمک خواهد کرد. خدمات خود را به ارائه مشاوره جامع اختصاص داده‌ایم. خدمات ما در زمینه بررسی جامع اولیه، مشاوره در مورد الزامات مورد نیاز، انتخاب رشته در دانشگاه مورد نظر، مراحل درخواست و دریافت پذیرش، کمک به تسهیل فرایند ویزا، همراه شما خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا