دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
دانشگاه یورک کانادا

دانشگاه یورک کانادا

آخرین بروزرسانی: 20 خرداد 1402

کشور کانادا، همواره یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی و ادامه تحصیل در میان متقاضیان در سراسر دنیا بوده و هست؛ کیفیت بالای زندگی و موقعیت‌های شغلی بسیاری که کانادا برای شهروندان خود فراهم کرده است، هرساله دانشجویان بسیاری را برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های کانادا و اخذ اقامت این کشور مجاب می‌کند.

در مقالات قبل، به طور کامل درمورد مسیرهای مهاجرت و تحصیل در کانادا و همین‌طور درمورد برخی از بهترین دانشگاه­های این کشور و جزئیات آنها از جمله دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مونترال، دانشگاه کلگری و دانشگاه ویکتوریا به طور کامل صحبت شد؛ در این مقاله قصد داریم به یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های کانادا که رنکینگ بالایی دارد، یعنی دانشگاه یورک کانادا که در استان انتاریو و کلان شهر تورنتو واقع شده است، به صورت کامل پرداخته و جزئیاتی را در خصوص شرایط تحصیل در این دانشگاه، ددلاین، مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی این دانشگاه، برنامه‌های تحصیلی، دانشکده‌ها و پردیس‌ها، شهریه دانشگاه، بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی، شرح دهیم تا شاید بتوانیم کمکی برای شما در زمینه تصمیم گیری بهتر باشیم.

آشنایی با استان انتریو، شهر تورنتو

انتاریو بزرگ‌ترین استان کانادا است و بیشترین جمعیت را داشته و قوی‌ترین اقتصاد را در میان دیگر شهرهای کانادا دارد. پایتخت کانادا، شهر اتاوا، در این استان قرار دارد و تورنتو مرکز استان است. استان انتاریو در شرق کانادا و در مجاورت استان کبک قرار دارد و از سمت جنوب با برخی ایالات آمریکا، مانند نیویورک، پنسیلوانیا و اوهایو هم مرز است.

دانشگاه یورک کانادا

شهر تورنتو مرکز صنعت کانادا است و فرصت‌های شغلی بسیار عالی در آن یافت می‌شود؛ به همین دلیل، سالانه مهاجران بسیاری از سرتاسر دنیا، به ویژه آسیا و خاورمیانه، برای داشتن زندگی بهتر به این استان سفر می‌کنند، قابل ذکر است که بیش از 80000 نفر ایرانی تبار در شمال شهر تورنتو زندگی می‌کنند. تمام سازمان‌های دولتی و وزارتخانه‌های دولت کانادا در شهر اتاوا، پایتخت این کشور، واقع شده‌اند که همین امر باعث شده این استان مرکز مشاغل متنوعی باشد، به طوری که آمار بیکاری در استان انتاریو، از دیگر شهرهای دیگر کانادا پایین‌تر بوده و معادل 6/6 درصد است، و حتی پیش بینی می‌شود که این درصد در سال‌های آینده کمتر نیز خواهد شد.

یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های هسته‌ای جهان، نیروگاه هسته‌ای برواس، در این استان قرار دارد. اگرچه هزینه مسکن در استان انتاریو بالا است اما شهروندان این استان دارای بالاترین درآمد نسبت به سایر شهرهای کانادا هستند. میانگین درآمد یک خانواده متوسط در این استان حدود 60 هزار دلار کانادا در سال است. با وجود این که هزینه زندگی در این استان به نسبت دیگر استان‌ها بالا است، اما میانگین درآمد افراد، کفاف یک زندگی سطح بالا در این استان را می‌دهد. امنیت، خدمات شهروندی، تمیزی و استانداردهای بسیار بالای زندگی که در شهرهای اتاوا و تورنتو وجود دارد، باعث شده است که این شهرها به گزینه‌های اول برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند تبدیل شوند.

شهر زیبای تورنتو که مرکز استان انتاریو و دارای بیشترین جمعیت در بین دیگر شهرهای کانادا است، به دلیل شرایط اقتصادی بسیار مناسب، یکی از مراکز اقتصادی بزرگ کانادا و جهان شناخته می‌شود. پنج بانک بزرگ کانادا در این شهر واقع شده‌اند؛ همچنین بزرگ‌ترین شرکت‌های کانادایی در این شهر حضور دارند. شهر تورنتو در زمینه‌هایی همچون ارتباطات، خدمات تجاری، هوا و فضا، فیلم، هنر، ساخت شوهای تلویزیونی، رسانه، انتشارات، حمل و نقل، پزشکی، آموزش، صنعت توریسم، مهندسی و ورزش به طور وسیعی توسعه یافته است.

بر اساس گزارشی از مجله فوریز، شهر تورنتو، در میان ده شهر قدرتمند اقتصادی جهان قرار دارد و همچنان با سرعت در حال پیشرفت و توسعه است؛ به همین دلیل به شدت در حال جذب سرمایه است. به گفته مجله فوربز، این شهر جایگاه چهارم را در قاره آمریکا و رتبه دوازدهم در میان شهرهای قدرتمند جهان را به خود اختصاص داده است. در میان شهرهای کانادا، شهر تورنتو، به گران‌ترین شهر شناخته شده است و هزینه‌های زندگی در آن بسیار بالاتر از دیگر شهرهای کشور کانادا است.

بیش از نصف جمعیت تورنتو را مهاجران از کشورهای مختلف جهان تشکیل می‌دهند و به همین علت، تورنتو دارای بیشترین تنوع فرهنگی، زبانی، هنری و غذایی است. شهر تورنتو، در جایگاه سوم در جهان، پس از نیویورک و سن فرانسیسکو، از نظر داشتن شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات، قرار دارد. این شهر، مرکز صنعتی کانادا است و بالای 50 درصد از تولیدات کارخانجات این کشور در شهر تورنتو تولید می‌شود.

دانشگاه یورک کانادا

دانشگاه یورک York University یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کانادا است که دانشگاهی تحقیقاتی-مطالعاتی بوده و در استان انتاریو و در شهر بزرگ تورنتو واقع شده که در سال 1959 بنا نهاده شد و با 76 دانشجو در آن زمان شروع به کار نمود اما امروزه به عنوان یکی از بهترین و بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کانادا، سالانه پذیرای هزارن دانشجو از سراسر دنیا است.

حدود 5 هزار متقاضی بین‌المللی در سال، برای ادامه تحصیلات خود در این دانشگاه ثبت نام می‌کنند که این مقدار تنها 20 درصد از کل دانشجویان این دانشگاه عظیم را تشکیل می‌دهد. رنگ سازمانی این دانشگاه سفید و قرمز و نماد آن شیر (Lion) است. کیفیت آموزش و تجهیزات پردیس‌های این دانشگاه به قدری در میان دانشگاه‌های کانادا و جهان مشهور است که سالانه بسیاری از متقاضیان ادامه تحصیل در کانادا، این دانشگاه را هدف قرار می‌دهند.

دانشگاه یورک کانادا

این دانشگاه بیش از 50 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، 7000 دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی که به طور کلی 12 هزار نفر از آنها را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند، 6000 کارمند و 200 هزار فارغ‌التحصیل در دنیا دارد و دارای 11 دانشکده و 28 مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی است. شایان ذکر است این دانشگاه امکانات بسیار خوبی از جمله خوابگاه دانشجویی، را در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد.

دانشگاه یورک یک دانشگاه دو زبانه بوده و دروس به دو زبان انگلیسی و فرانسه در این دانشگاه تدریس می‌شوند. دانشکده مهندسی دانشگاه یورک قدم های بزرگی در زمینه برنامه‌های فضایی کانادا داشته و بخشی از طراحی ابزارآلات فضایی کمپانی ناسا به عهده این دانشگاه است؛ به طور نمونه، طراحی و ساخت ابزار فضایی NASA Phoenix Mars Lander، به دست دانشمندان دانشگاه یورک انجام شده که در سال 2008 بر روی مریخ فرود آمد و موفق به جمع آوری اطلاعات بسیار مفیدی از مریخ و ارسال آن به زمین شد.

دانشکده بازرگانی و کسب و کار و دانشکده حقوق همیشه در صدر بهترین مراکز علمی در سطح کانادا قرار داشته و دارد. شایان ذکر است دانشجویان ایرانی تبار، حضور بسیار فعالی در دانشگاه یورک دارند و کمپین ایرانی ها در این دانشگاه، یکی از مراکز فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی ایرانی ها در کشور کانادا است. دانشگاه یورک دارای 5 کتابخانه عظیم است که در آن‌ها حدود 3 میلیون کتاب، 260 هزار e-book، 40 هزار مجله الکترونیکی، 3000 صندلی مخصوص مطالعه و 500 کامپیوتر وجود دارد.

این دانشگاه دارای دو کمپوس است که در شهر تورنتو واقع شده‌اند. دانشگاه یورک یکی از بهترین مراکز علمی برای دانشجویان در سطح کشور کانادا شناخته شده است. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، جزو پیشروان در زمینه های حقوق، علوم، هنرهای زیبا، روان‌شناسی، بازرگانی و …. در جهان هستند.

به دلیل وجود دانشجویان از کشورهای مختلف دنیا و تنوع فرهنگی در این دانشگاه، متقاضیان از هر کجای دنیا که وارد این دانشگاه شوند احساس غریبگی نخواهند داشت. افراد سرشناسی در دانشگاه یورک فارغ‌التحصیل شده‌اند که از میان آنها می توان جیم فلاهرتی وزیر دارایی کانادا، ریچ مک آدامز و ژیان قمیشی مجری رادیو CBC را نام برد.

تاریخ شروع ترم‌ها در دانشگاه یورک کانادا

شروع ترم‌های تحصیلی در دانشگاه یورک کانادا به رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد؛ اما به صورت کلی شروع ترم‌ها به صورت زیر است:

  • ترم پاییز برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد: 27 سپتامبر تا 3 دسامبر
  • ترم بهار برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد: 10 ژانویه تا 18 مارس
  • ترم تابستان برای مقطع کارشناسی: 19 آوریل تا 24 ژوئن
  • ترم تابستان برای مقطع کارشناسی ارشد: 19 آوریل تا 23 سپتامبر

گفتن این نکته ضروری است که ترم‌های تحصیلی همیشه بر اساس تاریخ گفته شده در بالا شروع نمی‌شوند؛ لذا لازم است از اطلاعات شروع ترم به طور دقیق، با مراجعه به سایت دانشگاه آگاه شوید.

رتبه دانشگاه یورک کانادا

توجه به رتبه بندی دانشگاه‌های کانادا، به متقاضیان تحصیل در این کشور کمک می‌کند تا بهتر بتوانند با در نظر گرفتن کیفیت آموزش، امکانات و خدمات ارائه شده توسط دانشگاه، تعداد دانشجویان و کادر آموزشی، بهترین تصمیم را بگیرند. معمولاً رتبه بندی دانشگاه‌های جهان، بر اساس شاخص‌هایی چون کیفیت آموزشی، کادر آموزش، تعداد دانشجویان و کادر آموزش، نسبت فارغ‌التحصیلان به پذیرفته شدگان بررسی و اعلام می‌شود.

طبق آخرین رتبه بندی‌های جهانی QS، دانشگاه یورک کانادا در رتبه 531-540 در جهان و رتبه 18 در کشور کانادا قرار دارد و بر اساس رتبه بندی تایمز در سال 2021، این دانشگاه در جایگاه 401-500 جهانی و 14 کشوری قرار دارد، بنابراین یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا و جهان برای ادامه تحصیل به شمار می‌رود و این آمار بر اساس عملکرد تمامی دانشکده‌ها و زیرمجموعه‌های این دانشگاه صورت گرفته است.

شرایط پذیرش دانشگاه یورک کانادا در مقطع کارشناسی

از آنجایی که کشور کانادا یک کشور دو زبانه بوده و زبان‌های رسمی این کشور انگلیسی و فرانسوی است، تحصیل در دانشگاه یورک کانادا نیز به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی امکان‌پذیر است و با توجه به رشته انتخاب شده زبان تدریس متفاوت خواهد بود.

دانشگاه یورک کانادا

متقاضیان تحصیل برای مقطع کارشناسی در دانشگاه یورک کانادا، با توجه به زبانی که در برنامه تحصیلی انتخابی آنها تدریس می‌شود، باید مدارک مهارت در زبان خود را ارائه دهند؛ به طور مثال اگر رشته مورد نظر شما به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، ارائه مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 5/6 و یا تافل با حداقل نمره 85 ضروری است.

اما لازم به ذکر است که اگر نمره مدرک زبان شما کمتر از نمره مورد قبول دانشگاه یورک باشد، می‌توانید با اخذ پذیرش مشروط و گذراندن دوره‌های آموزش زبان مخصوص متقاضیان بین‌المللی در این دانشگاه و رسیدن به سطح مورد قبول دانشگاه یورک، تحصیل در رشته مورد نظر خود در این دانشگاه را شروع کنید. همچنین شایان ذکر است برای ورود به این دانشگاه، نیازی به هیچ‌گونه آزمون ورودی نیست و شما می‌توانید تنها با ارائه مدارک تحصیلی خود و یک سری مدارک دیگر که در ادامه شرح داده می‌شود، به راحتی از این دانشگاه، در هر مقطعی، پذیرش دریافت کنید.

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه یورک کانادا، اگر به صورت تمام وقت صورت پذیرد حدود 3 سال و در صورتی که به صورت پاره وقت باشد حدود 4 سال به طول می‌انجامد. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه یورک کانادا به شرح زیر است:

  • مدرک دیپلم دبیرستان و ترجمه رسمی آن
  • ریز نمرات دیپلم و ترجمه رسمی آنها
  • مدرک پیش دانشگاهی و ترجمه رسمی آن
  • ریز نمرات پیش دانشگاهی و ترجمه رسمی آنها
  • مدرک مهارت زبان مورد نیاز دانشگاه یورک با توجه به رشته انتخاب شده
  • پاسپورت و مدارک شناسایی معتبر
  • رزومه شامل سوابق دقیق کاری و تحصیلی
  • انگیزه نامه SOP

باید توجه داشته باشید که مدارک ذکر شده کلی هستند و می‌توانند برای رشته‌های مختلف کمی متفاوت باشند که شما می‌توانید با مراجعه به سایت دانشگاه یورک کانادا، مدارک مورد نیاز برنامه تحصیلی مورد نظر خود را به طور دقیق مشاهده کنید. مدارکی که به مسئولین دانشگاه ارائه می‌دهید باید کاملاً منطق به واقعیت باشد و اگر مدارک نامعتبر یا جعلی به دانشگاه تحویل دهید درخواست پذیرش شما رد خواهد شد.

 در این مقاله ددلاین‌های دانشگاه یورک کانادا آورده شده است، اما از آنجایی که ددلاین‌های برای برنامه‌های تحصیلی و مقاطع مختلف با یکدیگر کمی تفاوت دارد، پیشنهاد ما این است که قبل از ارسال مدارک خود، با مراجعه به سایت دانشگاه، از ددلاین دانشگاه اطلاع حاصل کنید؛ زیرا اگر مدارک خود را بعد از به اتمام رسیدن مهلت ارسال کنید، دانشگاه مدارک شما را بررسی نخواهد کرد.

پس از بررسی وضعیت مدارک و سوابق تحصیلی و شغلی شما، در صورت اینکه واجد شرایط تشخیص داده شوید، نامه پذیرش اولیه برای شما صادر خواهد شد و پس از تکمیل مدارک و فرم‌ها و پرداخت هزینه‌های مربوطه، پذیرش قطعی صادر و برای شما ارسال خواهد شد.

این پروسه حدود 2 ماه طول می‌کشد اما در صورتی که مدارکتان ناقص باشد، این پروسه بیشتر طول خواهد کشید و ممکن است موفق به دریافت نامه پذیرش نشوید. پس از دریافت پذیرش تحصیلی خود از دانشگاه یورک کانادا، می‌توانید برای اخذ ویزای تحصیلی خود اقدام کرده و پس از دریافت ویزا، تحصیل شما در دانشگاه یورک به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

شرایط پذیرش دانشگاه یورک کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

رشته‌های متنوعی در دانشگاه یورک کانادا ارائه می‌شود و با توجه به این که این دانشگاه یک مرکز مطالعاتی – تحقیقاتی است، در صورت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه، شرایط بسیار خوبی برای تحصیل در مقطع دکترا مهیا خواهد شد.

رشته‌های تحصیلی برای مقطع فوق لیسانس در دانشگاه یورک کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسه تدریس می‌شود که بسته به رشته انتخابی متقاضی، زبان دروس تحصیلی مشخص خواهد شد و متقاضی با توجه به آن، باید مدرک زبان با نمره مورد قبول دانشگاه را همراه با مدارک خود ارائه دهد. مدارک مورد نیاز برای ارائه به دانشگاه یورک جهت اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد به شرح زیر است:

  • مدرک کارشناسی با حداقل نمره 15 و ترجمه رسمی آن
  • ریز نمرات مقطع کارشناسی همراه با ترجمه رسمی آنها
  • مدرک مهارت زبان مورد نیاز دانشگاه یورک با توجه به رشته انتخاب شده (معمولاً آیلتس با حداقل نمره 5/6 و تافل با حداقل نمره 85)
  • رزومه سوابق کاری
  • انگیزه نامه SOP
  • توصیه نامه حداقل از 3 استاد مقطع کارشناسی
  • مدارک شناسایی معتبر

مدارک ذکر شده در بالا، به صورت کلی می‌باشد، لذا پیشنهاد ما به شما این است که قبل از آماده کردن مدارک خود، با مراجعه به سایت دانشگاه یورک کانادا، اطلاعات دقیق درمورد مدارک مورد نیاز دانشگاه برای رشته مورد نظر خود را کسب کرده و سپس چک لیستی تهیه کنید تا تمامی مدارک به صورت کامل آماده شود و هیچ موردی از قلم نیفتد؛ زیرا ارائه مدارک ناقص باعث می‌شود موفق به دریافت پذیرش تحصیلی نشوید.

 

شرایط پذیرش دانشگاه یورک کانادا در مقطع دکترا

برخی از رشته‌ها برای مقطع دکترا در دانشگاه یورک کانادا ارائه می‌شوند که متقاضی برای دریافت پذیرش در مقطع دکترا، نیاز به تأیید استاد سوپروایزر دارد؛ شما باید با یکی از اساتید دانشگاه یورک مکاتبه کرده و با ارائه مدارک خود، سوابق مطالعاتی و شغلی و انگیزه خود از تحصیل در مقطع دکترا، استاد راهنما را قانع کنید و تأییدیه دریافت نمایید.

تنها در صورت تأیید استاد راهنما می‌توانید در مقطع دکترا در این دانشگاه تحصیل کنید. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا به قرار زیر هستند:

  • مدرک کارشناسی ارشد و ترجمه رسمی آن
  • ریز نمرات مقطع کارشناسی ارشد و ترجمه رسمی آنها
  • مدرک زبان مورد نیاز با توجه به رشته انتخابی
  • رزومه سوابق کاری و مطالعاتی
  • توصیه نامه حداقل از 4 استاد مقطع کارشناسی ارشد
  • تأییدیه از استاد راهنما در دانشگاه یورک

لازم به ذکر است مدارک مورد نیاز، با توجه به رشته انتخابی می‌تواند متفاوت باشد، لذا بهتر است قبل از هر اقدامی، ابتدا سایت دانشگاه یورک را مطالعه کرده و اطلاعات دقیق را بر اساس رشته مورد نظر خود به دست آورید سپس اقدام به آماده کردن و ارسال مدارک نمایید. تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه یورک حدود 2 سال به طول می‌انجامد.

رشته‌هایی که در مقطع دکترا در دانشگاه یورک کانادا ارائه می‌شوند عبارت‌اند از:

  • زبان شناسی
  • زبان و فرهنگ
  • روان‌شناسی
  • مطالعات تئاتر و اجرا
  • تاریخ
  • پرستاری
  • مطالعات زنان
  • علوم زمین و فضا
  • انگلیسی
  • رسانه دیجیتال
  • ریاضیات و آمار
  • علوم انسانی
  • فیزیک و نجوم
  • جغرافیا
  • جامعه شناسی
  • مطالعات علوم و فناوری
  • اقتصاد
  • حقوق
  • مهندسی مکانیک
  • اندیشه اجتماعی و سیاسی
  • علوم سیاسی
  • انسان شناسی
  • مدیریت کسب و کار
  • مهندسی عمران
  • شیمی
  • تاریخ هنر و فرهنگ تجسمی
  • زیست شناسی
  • مطالعات سینما و رسانه
  • سلامتی

 

دانشکده‌های دانشگاه یورک کانادا

دانشکده‌های دانشگاه یورک کانادا، در سه پردیس دانشگاهی در قسمت‌های مختلف شهر تورنتو واقع شده‌اند. این دانشگاه دارای 11 دانشکده است که بیش از 130 رشته دانشگاهی در این دانشکده‌ها به متقاضیان ارائه می‌شود و شما با انتخاب رشته مورد نظر خود می‌توانید وارد یکی از دانشکده‌های بسیار مجهز این دانشگاه شوید.

لازم به ذکر است قدیمی‌ترین مدرسه سینمایی کانادا متعلق به دانشگاه یورک است که جزء بهترین‌ها در جهان محسوب می‌شود. دانشکده حقوق این دانشگاه، در جایگاه چهارم کشور در این رشته قرار دارد. دانشکده مدیریت بازرگانی دانشگاه یورک، در جایگاه اول در کانادا و جایگاه نهم در جهان قرار دارد. دانشکده علوم و مهندسی این دانشگاه، اولین دانشگاه کانادا است که تحقیقات فضایی مربوط به اکتشافات مریخ در آن صورت گرفته و همواره نقش پررنگی در طراحی ابزارآلات فضایی ناسا داشته است.

دانشکده‌های دانشگاه یورک کانادا عبارت‌اند از:

  • دانشکده هنر، رسانه، طراحی و اجرا
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده بهداشت
  • دانشکده علوم
  • دانشکده محیط زیست و تغییرات شهری
  • دانشکده تعلیم و تربیت
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده شریدان
  • کالج گلندون
  • دانشکده کسب و کار
  • دانشکده هنرهای لیبرال و مطالعات حرفه‌ای

 

رشته‌های تحصیلی دانشگاه یورک کانادا

بیش از 120 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی در دانشگاه یورک کانادا به متقاضیان ارائه می‌شود و 17 نوع مدرک تحصیلی به فارغ‌التحصیلان اعطا می‌شود. برخی از رشته‌هایی که در این دانشگاه در مقاطع مختلف ارائه می‌شود، به قرار زیر هستند:

  • رسانه
  • ریاضیات کاربردی
  • حقوق
  • حسابداری
  • بیو فیزیک
  • بیو شیمی
  • بیو تکنولوژی
  • زیست شناسی
  • شیمی
  • تاریخ هنر
  • حسابداری
  • مردم شناسی
  • انسان شناسی اجتماعی
  • آموزش و پرورش (به زبان فرانسه)
  • اقتصاد
  • جغرافیا
  • علوم سیاسی
  • تولید فیلم
  • مهندسی برق
  • مهندسی مکانیک
  • اقتصاد بازرگانی
  • مدیریت کسب و کار
  • مهندسی برق
  • کودک و نوجوان
  • تاریخ
  • پزشکی
  • سلامت و جامعه
  • مطالعات زنان
  • مدیریت هوش مصنوعی
  • ورزش درمانی

 

خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه یورک کانادا

دانشگاه یورک کانادا، خوابگاه‌های مجهزی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد تا بتوانند با اقامت در این خوابگاه‌ها هزینه‌های سکونت خود در کانادا را کاهش دهند؛ این خوابگاه‌ها در مکانی بسیار دنج واقع شده که با چندین باغ و پارک احاطه شده است و در انواع 4، 9، 13 و 14 طبقه وجود دارند. خدمات متنوع و مختلفی توسط خوابگاه‌ها ارائه می‌شود که هزینه اجاره آنها با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند متفاوت است.

دانشگاه یورک کانادا

این خوابگاه‌ها بسیار پاکیزه بوده و از امنیت بسیار بالایی برخوردار است؛ برای رزرو اتاق در خوابگاه‌های دانشگاه یورک کانادا، نیازی به هزینه نیست؛ امکاناتی که در این خوابگاه‌ها ارائه می‌شود عبارت است از: اینترنت در تمام اتاق‌ها، صبحانه رایگان، حوله رایگان، تهویه مطبوع ماشین لباسشویی، دوش آب گرم در تمام طول شبانه روز، اتاق‌های خصوصی تک نفره، اتاق‌های خصوصی دو نفره، اتاق‌های نیمه خصوصی تا 6 نفر و سوئیت‌های تک نفره و دونفره، با حمام‌های خصوصی و اشتراکی؛ در تمامی طبقات امکانات برای آشپزی و شستشوی ظرف و لباس مهیا گردیده است.

تمامی اتاق‌ها بزرگ و مبله بوده و برای اقامت کوتاه مدت یا بلند مدت بسیار مناسب هستند. استعمال دخانیات در ساختمان‌ها و اتاق‌های خوابگاه‌ها ممنوع بوده و شامل جریمه می‌شود. تعداد بسیار زیادی اتوبوس‌های سریع‌السیر و معمولی در جلوی درب خوابگاه‌ها، برای رفت و آمد دانشجویان وجود دارد؛ لازم به ذکر است فاصله خوابگاه تا دانشگاه یورک، تنها 3 دقیقه پیاده روی است و دسترسی بسیار خوبی به سوپرمارکت‌ها و رستوران‌های مختلف دارد.

باید توجه داشته باشید که برای کنسل کردن اتاق رزرو شده خود باید از دو روز قبل اقدام کنید؛ برای پرداخت هزینه خوابگاه، کردیت کارت، دبیت کارت و وجه نقد پذیرفته می‌شود. اتاق‌ها در ساعت 12:30 تحویل و در ساعت 11 پس گرفته می‌شوند. در مقاله مربوط به هزینه‌ها و شهریه دانشگاه یورک، هزینه خوابگاه‌های این دانشگاه ذکر شده است که می‌توانید با مراجعه به آن، از اجاره اتاق‌ها اطلاع حاصل کنید؛ در نظر داشته باشید که 13 درصد مالیات روی هزینه اتاق‌ها اضافه خواهد شد.

هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه یورک کانادا

شهریه تحصیل در دانشگاه یورک کانادا، بسته به رشته و مقطع مورد نظر متفاوت است؛ اما به صورت کلی، هر دانشجوی بین‌المللی باید سالانه حدود 33 دلار کانادا بابت تحصیل در این دانشگاه پرداخت کند؛ این هزینه شامل خدماتی چون خدمات بیمه درمانی، از جمله بیمه کلینیک بهداشتی، دندانپزشکی و داروخانه، که همگی در محوطه دانشگاه در دسترس هستند، نیز می‌شود؛ اما علاوه بر این، باید هزینه تهیه کتب آموزشی، اجاره خوابگاه و هزینه‌های رفت و آمد را نیز در نظر بگیرید.

دانشگاه یورک کانادا

هزینه‌های کتاب‌های درسی، حدود 1500 تا 3000 دلار کانادا می‌باشد. هزینه اقامت در خوابگاه‌های دانشگاه یورک کانادا، بسته به نوع اتاق انتخابی و امکاناتی که ارائه می‌شود متفاوت است؛ اما به طور کلی، یک اتاق یک تخته خصوصی، برای اقامت دانشجو به مدت یک دوره تحصیلی که 8 ماه است، حدود 7200 دلار کانادا تخمین زده شده است. استفاده از برنامه غذایی خوابگاه نیز برای همین مدت، حدود 4000 تا 6000 دلار کانادا برآورد شده است. شما می‌توانید با اقامت در خوابگاه‌های دانشگاه یورک کانادا و استفاده از امکاناتی که ارائه می‌دهند، به طور چشمگیری هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در این کشور را کاهش دهید.

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه یورک کانادا

دانشگاه‌های مختلف کانادا برای تسهیل فرایند تحصیل و کمک به تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویان بین‌المللی، بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را به این منظور برای متقاضیان بین‌المللی تحصیل در کانادا، در نظر گرفته‌اند. باید بدانید که بسیاری از بورسیه‌هایی تحصیلی در کانادا، به دانشجویان بین‌المللی تخصیص پیدا نمی‌کند و برای آن که مهاجرت تحصیلی خود به کانادا را با برنامه‌ای دقیق پیش ببرید، لازم است بورسیه‌های مخصوص دانشجویان بین‌المللی را در نظر بگیرید.

دانشگاه یورک کانادا

دانشگاه یورک نیز از این قاعده مستثنی نیست. این دانشگاه بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را جهت راحتی و آسایش بیشتر دانشجویان بین‌المللی برای آن‌ها فراهم کرده است که افراد واجد شرایط دریافت این بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه یورک کانادا، می‌توانند پس از ثبت نام در این دانشگاه برای دریافت آن اقدام کنند.

در ادامه بورسیه‌های مختلف تحصیلی دانشگاه یورک را برای مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه، معرفی کرده‌ایم.

بورسیه‌های مقطع کارشناسی دانشگاه یورک

بورسیه تحصیلی President’s International Scholarship of Excellence

مبلغ بورسیه: 45 هزار دلار برای یک سال تحصیلی

این بورسیه یکی از معتبرترین جوایز در دانشگاه یورک کانادا محسوب می‌شود که ارزش آن 180000 دلار (45000 دلار در سال × 4 سال تحصیلی مقطع کارشناسی) است. دریافت کنندگان بورسیه تحصیلی از بین دانشجویان بین‌المللی با پیشرفت بالا که تعهد بالایی به کار داوطلبانه، فعالیت‌های فوق برنامه و مهارت‌های رهبری دارند انتخاب می‌شوند.

بورسیه ورودی خودکار دانشگاه یورک (York University Automatic Entrance Scholarship)

مبلغ بورسیه: تا 4000 دلار در سال

باید بدانید که این بورسیه تحصیلی دانشگاه یورک به دانشجویان داخلی و بین‌المللی داده می‌شود که میانگین پذیرش حداقل 80٪ دارند. مقدار و مبلغ بورسیه اعطایی به نمره و شایستگی دانشجو بستگی دارد. به عنوان مثال، متقاضی با نمره IB 42-45 ممکن است حق دریافت بورسیه تحصیلی در حدود 3200 دلار را داشته باشد.

این بورسیه به مدت 3 سال بسته به بار دوره و معدل دانشجو قابل تمدید است. به این ترتیب، متقاضی برای ادامه دریافت بورسیه باید معدل حداقل 8.0 و بار دوره 24 واحد در هر ترم را حفظ کند.

*منظور از بار دوره در این جا، تعداد واحد پاس شده در هر ترم توسط دانشجو می‌باشد.

بورسیه بین‌المللی گلندون (Glendon International Scholarship)

مبلغ بورسیه: 4000 تا 8000 دلار

بورسیه بین‌المللی گلندون برای دانشجویان خارجی ثبت نام شده در کالج گلندون دانشگاه یورک کانادا، در دسترس است. برای دریافت این بورسیه تحصیلی دانشگاه یورک برای دانشجویان بین‌المللی، متقاضی باید نمره 85٪ داشته باشد و پتانسیل رهبری و همچنین نیاز مالی خود را به دانشگاه یورک کانادا نشان دهد.

برندگان از میان نامزدهای مدرسه یا سازمان‌های اجتماعی انتخاب می‌شوند. جدای از آن، متقاضی همچنین باید یک مقاله 300 کلمه‌ای ارسال کند که مهارت‌های رهبری او و کمک‌های احتمالی به کالج گلندون را در آن نشان دهد.

بورسیه‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه یورک

بورسیه تحصیلی York University Minimum Funding Commitment

مبلغ بورسیه: تا شهریه کامل به اضافه کمک هزینه تحصیلی

دانشگاه یورک به دانشجویان متقاضی تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی، این بورسیه را ارائه می‌دهد. در صورت داشتن این بورسیه در زمان ثبت نام، دانشجویان حداقل شهریه کامل را دریافت خواهند کرد. اگر دانشجو بورسیه‌های تحصیلی بیشتری مانند TA یا RA داشته باشد، می‌تواند برای تأمین هزینه‌های زندگی نیز بورسیه دریافت کند.

بورسیه تحصیلات تکمیلی چندفرهنگی آرماند و دنیس لابارج (Armand and Denise LaBarge Graduate Scholarship in Multiculturalism)

مبلغ بورسیه: 6450 دلار

بورسیه تحصیلات تکمیلی چندفرهنگی آرماند و دنیس لابارج به دانشجویان کارشناسی ارشد یا دکترا داده می‌شود. در حقیقت باید گفت که این بورسیه دانشگاه یورک کانادا به دانشجویی که در رشته‌های تحصیلی خود برتری علمی نشان دهد تخصیص می‌یابد. مطابق با نام خود، هیئت اعطای این بورسیه تحصیلی دانشگاه یورک برای دانشجویان بین‌المللی متقاضی تحصیلات تکمیلی، توجه زیادی به متقاضی دارد که چندفرهنگی، تنوع ملیتی و حقوق بشر را ترویج کند.

این بورسیه که به عنوان یک جایزه، یک بار در دسترس است، از متقاضیان می‌خواهد که فرم درخواست تکمیل شده، رزومه درسی و رونوشت سوابق تحصیلی را به هماهنگ کننده بورسیه و جوایز ارسال کنند.

بورسیه جویس و فرد زمانز (Joyce and Fred Zemans Scholarship)

مبلغ بورسیه: 2700 دلار (متغیر – بستگی به صندوق وقف دارد)

بورسیه تحصیلی تجدیدناپذیر جویس و فرد زمانز به 3 دانشجو از برنامه تحصیلات تکمیلی تاریخ هنر، برنامه MBA دانشکده تجارت شولیچ و برنامه فارغ‌التحصیل رشته حقوق دانشکده حقوق ازگود هال تعلق می‌گیرد.

در حالی که صلاحیت‌های ترجیحی برای متقاضیان وجود دارد، شرایط عمومی شامل ثبت نام آتی / فعلی و اثبات موفقیت‌های تحصیلی است. سایر مدارک لازم شامل نامه نامزدی از مدیر برنامه، رزومه تحصیلی و رونوشت سوابق است. بیانیه تحقیق از رشته‌های تاریخ هنر و حقوق نیز مورد نیاز است.

  • به این نکته توجه داشته باشید که مشابه بورسیه‌های کارشناسی، دانشگاه یورک بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی را برای دانشجویان بین‌المللی بر اساس برنامه/فعالیت ارائه می‌دهد.

سخن پایانی

تحصیل در کانادا در دانشگاه یورک، می‌تواند ضمن تجربه تحصیلی و کاری بسیار پربار، به تجربه شیرینی از دوران خاصی از زندگی‌تان تبدیل شود که با قرار گرفتن در محیط دانشگاهی دانشگاه یورک کانادا و نیز یافتن دوستان جدید در یکی از بهترین دانشگاه‌ها در سطح جهان، برای شما رقم می‌خورد.

با تحصیل و کار در این دانشگاه می‌توانید دورنمایی از آینده زندگی خود در کشور کانادا را مشاهده کرده و همچنین می‌توانید پس از پایان یافتن تحصیلتان، از اقامت موقت و سپس اقامت دائم کشور کانادا برخوردار شوید.

در این مقاله از مجموعه مقالات بلاگ وب سایت رسمی مؤسسه مهرآیین مخبری، به بررسی دانشگاه یورک کانادا و جزئیات مهم و ویژگی‌های منحصر به فرد این دانشگاه برتر کانادایی پرداختیم و سعی کردیم تمامی سؤالاتی که ممکن است برای متقاضیان تحصیل در کانادا که این دانشگاه را برگزیده‌اند، پیش بیاید را در این مقاله پوشش دهیم.

شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره شخصی برای اپلای به دانشگاه یورک کانادا و یا آگاهی از شرایط پذیرش، بورسیه‌ها و یا رشته‌ها و برنامه‌های تحصیلی قابل ارائه در تمامی دانشگاه‌های برتر کانادایی، با مشاوران و کارشناسان مؤسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا