دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
دانشگاه‌های اتاوا

دانشگاه‌های اتاوا

آخرین بروزرسانی: 8 خرداد 1402

هر ساله کانادا پذیرای بیش از 350000 دانشجوی بین المللی است که قصد تحصیل در موسسات آموزشی کانادا را دارند. رنکینگ دانشگاه‌های کانادا در بین مدارس و موسسات بین المللی در سراسر دنیا بسیار بالاست. و همچنان باهوش ترین افراد را به برنامه‌های تحصیلی بسیار معتبر خود جذب می کنند. برای رفتن به برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان برای تحصیل در مقطع لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا، مطمئناً باید کانادا را به عنوان مقصد خود هم به دلیل بورسیه‌های تحصیلی کانادا و هم رنکینگ دانشگاه‌های آن در نظر بگیرید. در این مقاله بصورت کاملا اختصاصی به معرفی دانشگاه‌های اتاوا کانادا پرداخته‌ایم. موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری (MMCF) در تلاش است تا با ارائه مشاوره تخصصی و خدمات متنوع جوابگوی تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا باشد.

معرفی اجمالی دانشگاه‌های اتاوا

اگر شما یک دانشجوی بین المللی هستید و رویای تحصیل در یکی از بهترین کالج های کانادا را دارید، کالج‌های اتاوا برای دانشجویان بین المللی از ارزش خوبی برخوردار هستند. اتاوا که در میان تحصیل‌کرده‌ترین شهرهای کانادا قرار دارد، پایتخت کانادا است که در کرانه جنوبی رودخانه اتاوا در بخش شرقی انتاریو جنوبی واقع شده است. شهر اتاوا یک شهر دلپذیر با فرصت های زیادی است. قیمت مسکن  در این شهر مقرون به صرفه است، دسترسی به منابع عمومی آسان  است و نرخ جرم و جنایت نیز در این شهر پایین است.

دانشگاه‌های اتاوا

اتاوا (Ottawa) به عنوان مرکز سیاسی و فناوری کانادا، با استاندارد زندگی بالا، تعداد قابل توجهی از دانشجویان بین المللی و همچنین گردشگران و افراد تجاری خارجی را به خود جذب می کند. می توانید در طیف گسترده‌ای از رشته ها، در تمام سطوح (لیسانس، کارشناسی ارشد، و دکترا) در دانشگاه‌های برتر کانادا تحصیل کنید. مؤسسات آموزش عالی یک رویکرد بین رشته ای را برای تحقیقات ادغام می کنند که منجر به اکتشافات و نوآوری های مهم و به رسمیت شناختن و جوایز می شود.

همچنین، هر کالج دولتی و خصوصی بهترین کیفیت آموزش دوزبانه چه به زبان فرانسوی و چه به زبان انگلیسی را ارائه می‌دهد. به همین دلیل است که کالج های اتاوا به یکی از مقاصد ایده آل برای بسیاری از دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. در این بخش، 10 کالج و دانشگاه برتر در اتاوا را برای دانشجویان بین المللی به اشتراک می گذارم. این لیست از دانشگاه‌ها دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را پوشش می دهند و هزینه شهریه آن کاملاً مقرون به صرفه است.

معرفی 11 تا از بهترین دانشگاه‌های اتاوا برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه اتاوا University of Ottawa
دانشگاه کارلتون Carleton University
کالج آلگونکوین Algonquin College
کالج لا سیته Collège La Cité
دانشگاه سنت پل Saint Paul University
دانشکده مدیریت تلفر Telfer School of Management
کالج دانشگاه دومینیکن Dominican University College
کالج هرزینگ Herzing College
دانشگاه اورست Everest University
آکادمی مشاغل آلگونکوین Algonquin Academy
کالج بانوان اتاوا Ottawa Ladies’ College

دانشگاه‌های اتاوا : دانشگاه کارلتون (Carleton University)

دانشگاه کارلتون در سال 1942 تأسیس شد و بیش از 65 برنامه در موضوعات مختلف ارائه می دهد. این دانشگاه در حال حاضر بیش از 26300 دانشجوی UG و حدود 4100 دانشجوی کارشناسی ارشد دارد. این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه‌های مقرون به صرفه در اتاوا شناخته شده است.

دانشگاه‌های اتاوا

این دانشگاه‌ها دوره‌هایی در رشته‌های مهندسی، مدیریت بازرگانی، علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم کامپیوتر، امور دولتی و بین الملل و فیزیک ارائه می‌دهد. این دانشگاه دارای زیرساخت های عالی و پردیس پویا است و گزینه‌های کار و تحصیل (work-study) برای بیش از 100 برنامه در مقطع کارشناسی (UG) وجود دارد.

دانشگاه‌های اتاوا : کالج آلگونکوین (Algonquin College)

کالج هنرهای کاربردی و فناوری آلگونکوین اساساً یک دانشگاه با بودجه دولتی است که در سال 1967 با 3 پردیس شامل اتاوا (Ottawa)، پمبروک (Pembroke) و پرت (Perth)، و یک پردیس بین المللی در کویت تأسیس شد. این دانشگاه حدود 18000 دانشجوی تمام وقت دارد و رشته های متنوعی برای تحصیل ارائه داده است. 58 برنامه آنلاین، 20 برنامه کارآموزی، 41 برنامه همکاری، 5 برنامه مدرک کوآپ، و 5 برنامه مدرک لیسانس و برنامه‌ها متنوع دیگری ارائه نموده است.

دانشگاه‌های اتاوا : کالج لاسیته (Collège La Cité)

اگر به دنبال یک کالج فرانسوی زبان در اتاوا هستید،  می‌اتوانید در دوره‌های فرانسوی زبان کالج La Cité شرکت کنید. این کالج در سال 1989 در اتاوا تأسیس شد و بزرگترین کالج فرانسوی زبان در انتاریو است. این مدرسه بیش از 90 برنامه را برای حدود 5000 دانشجو تمام وقت از انتاریو، سایر نقاط کانادا و دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

دانشگاه‌های اتاوا

پردیس اصلی La Cité در اتاوا است. پردیس شامل ده ساختمان است که در 60 هکتار (24 هکتار) زمین ساخته شده است. یک پردیس ماهواره ای در هاکسبری و یک دفتر تجاری در تورنتو وجود دارد. کالج لا سیته یکی از کالج های مقرون به صرفه در اتاوا برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود.

دانشگاه‌های اتاوا : دانشگاه سنت پل (Saint Paul University)

دانشگاه‌های اتاوا

دانشگاه سنت پل که در سال 1848 تأسیس شد، یک دانشگاه کاتولیک کاملاً دو زبانه است که در کانادا به هر دو زبان رسمی فرانسوی و انگلیسی آموزش می دهد. این دانشگاه در خیابان اصلی در پایتخت کانادا واقع شده است و از سال 1965 با دانشگاه اتاوا فدرال شده است. این کالج به عنوان یکی از کالج های کم شهریه در کانادا برای دانشجویان بین المللی با نسبت دانشجو به استاد کم در مقایسه با دانشگاه های بزرگ کانادا شناخته شده است.

دانشگاه‌های اتاوا : دانشکده مدیریت تلفر (Telfer School of Management)

دانشکده مدیریت Telfer یک دانشکده بازرگانی است که در دانشگاه اتاوا واقع شده است. این دانشکده نام خود را به افتخار یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه به اسم ایان تلفر (Ian Telfer)، که کمک مالی قابل توجهی به دانشگاه اتاوا انجام داد، گرفته است.

دانشگاه‌های اتاوا : کالج دانشگاه دومینیکن (Dominican University College)

کالج دانشگاه دومینیکن یکی دیگر از دانشگا‌ های مقرون به صرفه دوزبانه در اتاوا برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. رشته‌های اصلی آن فلسفه، تاریخ و الهیات است. مشاغل در محوطه دانشگاه در دسترس هستند و دانشگاه همچنین بورسیه هایی را برای دانشجویان برجسته از جمله دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

دانشگاه‌های اتاوا : کالج هرزینگ (Herzing College)

کالج هرزینگ در انتهای شرقی اتاوا در مرکز خرید سنت لورن واقع شده است و دارای سابقه موفقی در ارائه یک آموزش حرفه‌ای است که موفقیت دانشجویان را هم از نظر تحصیلی و هم از نظر حرفه ای توسعه می دهد. دوره‌های آکادمیک به گونه‌ای طراحی شده‌اند، که نیاز آموزش دانشجویان را برای تبدیل شدن به متخصصان بهداشت، بازرگانی و فناوری در اتاوا و کل کشور برآورده می کند. هزینه های تحصیل نیز پایین و مقرون به صرفه به خصوص برای دانشجویان بین المللی است.

دانشگاه‌های اتاوا : دانشگاه اورست (Everest University)

دانشگاه اورست دارای یک برنامه درسی یادگیری (hands-on training) است که برای آموزش دانشجویان از طریق آموزش عملی با اساتید حرفه ای و واجد شرایط در یک محیط پردیس دوستانه و دلپذیر طراحی شده است. حالت یادگیری سرگرم کننده است و دروس در یک کلاس درس کوچکتر تدریس می شود. دانشگاه اورست همچنین یکی از ارزان‌ترین کالج‌های اتاوا است.

دانشگاه‌های اتاوا : آکادمی مشاغل آلگونکوین  (Algonquin Careers Academy)

آکادمی Algonquin Careers که در سال 1981 تأسیس شد، یک کالج خصوصی کانادایی است. پردیس‌های آن در میسیساگا و اتاوا واقع شده‌اند و یک کالج پیشرو برای دیپلم آموزش حرفه‌ای با کیفیت بالا، گواهینامه و برنامه‌های آموزش پیوسته است.

دانشگاه‌های اتاوا : کالج بانوان اتاوا (Ottawa Ladies’ College)

اگر دختر هستید و به کالج دخترانه علاقه دارید، کالج بانوان اتاوا برای شما مناسب است. این کالج در سال 1869 تأسیس شد و یک مؤسسه آموزشی غیر مذهبی در اتاوا با هدف ارائه و بهبود آموزش با کیفیت به زنان است.

لیست 4 دانشگاه و کالج دولتی  در اتاوا کانادا برای دانشجویان بین المللی در سال 2022

دانشگاه‌های دولتی در شهر اتاوا  شامل دانشگاه کارلتون (Carleton University)، کالج دانشگاه دومینیکن (Dominican University College)، دانشگاه اتاوا (University of Ottawa) و دانشگاه سنت پل (Saint Paul University) است.

دانشگاه کارلتون Carleton University :

  • معرفی دانشگاه : دانشگاه کارلتون یک موسسه تحقیقاتی و پویا است که متعهد به ارائه یک تجربه یادگیری برجسته و نتایج شغلی عالی برای دانشجویان است.
  • منطقه : انتاریو
  • شهر : اتاوا
  • تعداد دانشجویان : 31000
  • تعداد دوره : بیش از 60 دوره
  • زبان های آموزشی : انگلیسی
  • شهریه برای دانشجویان بین المللی : بین 13000 تا 36600 دلار
  • رتبه در کانادا : 16
  • رتبه در انتاریو : 7
  • رتبه در اتاوا : 2
  • رنکینگ جهانی: 253

کالج دانشگاه دومینیکن Dominican University College :

  • معرفی دانشگاه : کالج دانشگاه دومینیکن یک دانشگاه تحقیقاتی پیشرو است که دانشجویانی را که مایل به بررسی عمیق مسائل اجتماعی و انسانی در تمام رشته های فلسفه، الهیات و اخلاق هستند، جذب می کند.
  • منطقه : انتاریو
  • شهر : اتاوا
  • تعداد دانش آموزان : 1000
  • تعداد دوره : بیش از 40 دوره
  • زبان های آموزشی : انگلیسی، فرانسوی
  • هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی : تا 15000 دلار
  • رتبه در کانادا : 97
  • رتبه در انتاریو : 27
  • رتبه در اتاوا : 3
  • رتبه جهانی : 9844

دانشگاه اتاوا University of Ottawa :

  • معرفی دانشگاه : در دانشگاه اتاوا، بزرگترین دانشگاه دو زبانه جهان (فرانسوی-انگلیسی)، دانشجویان می توانند به زبان های فرانسوی، انگلیسی یا هر دو تحصیل کنند.
  • منطقه: انتاریو
  • شهر: اتاوا
  • تعداد دانش آموزان : 42000
  • تعداد دوره : بیش از 550 دوره
  • زبان های آموزشی: انگلیسی، فرانسوی
  • هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی: بین 300 تا 36.100 دلار
  • رتبه در کانادا: 14
  • رتبه در انتاریو: 6
  • رتبه در اتاوا: 1
  • رنکینگ جهانی: 200

دانشگاه سنت پل Saint Paul University :

معرفی دانشگاه : دانشگاه سنت پل یک دانشگاه پاپی است که از سال 1965 با دانشگاه اتاوا فدرال شده است.

منطقه: انتاریو

شهر: اتاوا

تعداد دانش آموزان : 1.070

تعداد دوره: بیش از 80 دوره

زبان های آموزشی: انگلیسی، فرانسوی

هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی: تا 15600 دلار

رتبه در کانادا: 101

رتبه در انتاریو: 30

رتبه در اتاوا: 4

رتبه جهانی: 12021

چرا در دانشگاه اتاوا تحصیل کنیم؟

برنامه ها : این دانشگاه طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در بیش از 450 رشته موضوعی برای انتخاب ارائه می دهد. دانشجویان بین المللی می توانند یک برنامه تحصیلی منحصر به فرد در خارج از کشور را انتخاب کنند که در آن می توانند از بین 250 دانشگاه در 45 کشور جهان را انتخاب کنند.

دانشگاه‌های اتاوا

الزامات دانشجویی بین المللی: دانشجویان بین المللی باید حداقل نمره 88 را در تافل یا معادل آن ارائه دهند.

مهلتهای پذیرش: مهلت های پذیرش برای ترم پاییز برای سه تاریخ با توجه به برنامه ها آغاز می شود. دانشجویان بین المللی برای درخواست دانشگاه باید از 1 فوریه، 1 مارس و 1 آوریل ارسال کنند.

بورسیهها: دانشگاه بورسیه های پذیرش را بر اساس درصدهای تحصیلی ارائه می دهد و مقیاس ها و مبلغ بورسیه 4000 دلار کانادا برای 95٪ و بالاتر، 3000 دلار کانادا برای 90 تا 94.9٪، 2000 دلار کانادا برای 85 تا 89.9٪ و 1000 دلار کانادا برای 8.90٪ تا 1000 است. . به غیر از اینها، سایر بورسیه های فرانسوی و بورسیه های آموزشی حرفه ای نیز در دسترس هستند.

هزینه حضور: متوسط ​​هزینه حضور در دانشگاه اتاوا 45000 دلار کانادا شامل شهریه 26000 دلار کانادا و سایر هزینه های زندگی و شخصی است.

پردیس دانشگاه : پردیس uOttawa به عنوان یک کتابخانه با 425000 کتاب چاپی، بیش از 74000 مجله الکترونیکی، 20000 کتاب فرانسوی دیجیتالی، 13000 پایان نامه. دانش‌آموزان می‌توانند از بین 175 باشگاه مختلف، عضوی از هر گروهی باشند.

محل اقامت دانشجویان: پردیس اصلی دانشگاه مسکن و شش طبقه مختلف محل سکونت را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. متوسط ​​هزینه زندگی در کانادا بسته به نوع محل اقامت از 7120 تا 20000+ CAD متغیر است.

نرخ اشتغال فارغ التحصیلان : دانشگاه اتاوا دارای نرخ اشتغال 97٪ است و MBA با متوسط ​​هزینه های 163000 CAD بالاترین مدرک پرداختی است. دانشجویان می‌توانند از طریق منابع آنلاین و آفلاین که از دوشنبه تا جمعه کار می‌کنند، برای جایابی درخواست دهند.

نرخ پذیرش : دانشگاه اتاوا دارای نرخ پذیرش 12٪ است که روند پذیرش دانشجویان را کاملاً رقابتی می کند.

معرفی دوره‌های برتر دانشگاه اتاوا

برنامه ها هزینه سالانه شهریه
Master of Computer Science کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر $23,949
MBA MBA $51,632
B.Sc Computer Science – Data Science کارشناسی علوم کامپیوتر – علوم داده‌ $43,266
M.ASc Mechanical Engineering کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک $23,949
M.Eng Mechanical Engineering کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک $29,004
B.Sc Computer Science کارشناسی علوم کامپیوتر $43,266
B.ASc Software Engineering لیسانس مهندسی نرم افزار $43,306
M.A Economics کارشناسی ارشد اقتصاد $22,516
Master of Science in Nursing کارشناسی ارشد پرستاری $27,053
M.Sc Management کارشناسی ارشد مدیریت $22,600
Master of Computer Science in Applied Artificial Intelligence کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر در هوش مصنوعی کاربردی $20,639
M.Eng Electrical and Computer Engineering کارشناسی ارشد مهندسی برق و کامپیوتر $19,439
B.Sc Statistics آمار لیسانس $30,111
Bachelor of Science in Nursing لیسانس علوم پرستاری $35,500
B.ASc Civil Engineering لیسانس مهندسی عمران $43,306

سخن پایانی

هدف موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری (MMCF) کمک به متقاضیان و حمایت آن‌ها در رسیدن به اهداف تحصیلی و مهاجرتی و شغلی است. مجموعه ما خدمات مختلفی را در کانادا ارائه می‌دهد. تیم متخصص مجموعه مهرآیین مخبری  به شما در بدست آوردن اهداف مهاجرتی تان در کانادا کمک خواهد کرد. خدمات خود را به ارائه مشاوره جامع اختصاص داده‌ایم. خدمات ما در زمینه بررسی جامع اولیه، مشاوره در مورد الزامات مورد نیاز، انتخاب رشته در دانشگاه مورد نظر، مراحل درخواست و دریافت پذیرش، کمک به تسهیل فرایند ویزا، همراه شما خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا