دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
تعیین وقت سفارت آمریکا

تعیین وقت سفارت آمریکا

آخرین بروزرسانی: 8 خرداد 1402

تعیین وقت سفارت آمریکا

با افزایش اتکا به فناوری و دیجیتال، اکثر درخواست‌ها و مدارک به صورت آنلاین ارسال می‌شوند، اما وقت سفارت ویزای ایالات متحده باید شخصاً انجام شود. اما شاید برایتان سوال باشد که چه کسانی نیاز به شرکت در تعیین وقت سفارت آمریکا دارند؟ ما در ادامه راجع به همین نکات با شما صحبت خواهیم کرد.

مواردی وجود دارد که متقاضی نیازی به حضور برای وقت سفارت آمریکا ندارد و می‌تواند معافیت ویزای آمریکا را دریافت کند. برای دریافت این معافیت باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  • برای ویزای A-1، A-2، C-2، C-3، G-1، G-2، G-3 یا G-4 اقدام کنید.
  • کمتر از 14 سال یا بالای 79 سال سن داشته باشید.
  • برای تمدید ویزای BCC، B-1/B-2، C-1/D، F، J، M یا O در همان طبقه بندی درخواست دهید.

مواردی وجود دارد که ممکن است واجد شرایط چشم پوشی از مجموعه بیومتریک یا مصاحبه‌ برای ویزا باشید، اما برای هر دو نمی‌توانید معاف شوید. در این صورت، همچنان باید برای زمانی که نمی‌توانید از آن چشم پوشی کنید، وقت سفارت تعیین کنید.

تعیین وقت سفارت آمریکا

همچنین، برخی از دسته‌بندی‌های ویزا وجود دارد که واجد شرایط لغو وقت سفارت نیستند. این‌ها متقاضیانی هستند که می‌خواهند ویزای E-3، T، U، H-1 یا Blanket L-1 دریافت کنند. پس حتی اگر در حال تمدید ویزای خود باشند، افرادی که در آن دسته بندی قرار می‌گیرند، اجازه دریافت معافیت وقت سفارت را نخواهند داشت و باید در مصاحبه‌ی ویزا شرکت کنند.

برای ویزای مهاجرت به آمریکا بسیار بعید است که بتوانید معافیت وقت سفارت را دریافت کنید، بنابراین باید آن را با NVC در میان بگذارید یا تاریخ و زمان قرار خود را تأیید کنید.

چگونه معافیت وقت سفارت بگیرم؟

برای درخواست معافیت از وقت سفارت، باید یا به صورت آنلاین گزینه‌ی مربوط را انتخاب کنید یا با VAC محل درخواست تماس بگیرید. VAC بررسی می‌کند که آیا شما واجد شرایط معافیت مصاحبه ویزا هستید یا خیر و به شما اطلاع می‌دهد که آیا همچنان نیاز به تعیین وقت سفارت دارید یا خیر.

چگونه می‌توان برای مصاحبه ویزای آمریکا وقت سفارت تعیین کرد؟

برای اینکه بتوانید مصاحبه ویزای آمریکا را برنامه‌ریزی کنید، ابتدا باید فرم DS-160 را پر کنید. هنگامی که با ارسال فرم درخواست و مدارک پشتیبان برای ویزای آمریکا درخواست دادید، مرکز درخواست ویزای سفارت آمریکا یا همان VAC باید آن را بررسی کند. بسته به نوع ویزای آمریکا و حجم کاری که دارند، ممکن است چند روز تا چند هفته طول بکشد. پس از بررسی درخواست، باید وقت سفارت گرفته شود. در صورت داشتن شرایط خاص، می‌توانید یک وقت سفارت اضطراری نیز تعیین کنید.

مصاحبه باید حداقل یک روز قبل از انگشت‌نگاری برنامه ریزی شود. شما می‌توانید به صورت آنلاین از طریق موارد زیر، برای تعیین وقت سفارت درخواست دهید.

  • ustraveldocs.com اگر از آسیا درخواست می‌دهید.
  • ais.usvisa-info.com اگر از هر جای دیگری در جهان درخواست می‌دهید.
  • VisaExpress اگر می‌خواهید تمام کمک‌ها را در مورد روند درخواست خود دریافت کنید.

در وقت سفارت چه مدارکی را باید همراه داشته باشم؟

هنگام تعیین وقت سفارت، باید مدارک زیر را برای دادن اطلاعات لازم در اختیار داشته باشید:

  • پاسپورت معتبر و شماره پاسپورت.
  • شماره رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا.
  • صفحه تایید DS-160.
  • آدرس ایمیل.
  • مدارک بر اساس نوع ویزایی که درخواست می‌کنید. در اینجا می‌توانید انواع ویزای آمریکا را بیابید.

تکمیل یک معاینه پزشکی برای وقت سفارت ویزای آمریکا

خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده از هر متقاضی می‌خواهد که یک وقت سفارت پزشکی را با یک پزشک مجاز در کشوری که در مصاحبه خود شرکت می‌کند تکمیل کند.

منظور ما از «پزشک مجاز» پزشکی است که توسط سفارت ایالات متحده در کشور شما تایید شده است. اگر معاینه پزشکی خود را با پزشک دیگری تکمیل کنید، کنسولگری آن را نمی‌پذیرد.

در معاینه پزشکی چه اتفاقی خواهد افتاد؟

معاینه پزشکی شامل بررسی وضعیت شما می‌شود

  • تاریخچه پزشکی،
  • معاینه فیزیکی (که حداقل شامل چشم‌ها، گوش‌ها، بینی و گلو، اندام‌ها، قلب، ریه‌ها، شکم، غدد لنفاوی، پوست و اندام تناسلی خارجی می‌شود.
  • اشعه ایکس قفسه سینه،
  • آزمایش خون.

مدارک مورد نیاز در نوبت دکتر

هنگامی که برای ملاقات با پزشک می‌روید، باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • نامه مصاحبه ویزای شما
  • گذرنامه
  • عکس‌های رنگی در اندازه پاسپورت (تعداد آن‌ها بسته به سفارت از 2 تا 4 متغیر است)
  • یک کپی از سوابق سلامت

بعد از معاینه

پس از انجام معاینه، پزشک مجاز نتایج معاینه پزشکی را در یک پاکت مهر و موم شده به متقاضی تحویل می‌دهد (آن را باز نکنید!) تا در روز مصاحبه ویزا به همراه سایر مدارک ارائه شود و یا اینکه آن را ارسال کنید تا مستقیماً به سفارت یا کنسولگری ایالات متحده برسد.

شرکت در مصاحبه‌ برای ویزای آمریکا

قبل از شرکت در مصاحبه از قبل آماده شوید تا هنگام مراجعه به سفارت احساس سردمگمی نکنید. شما با یک افسر کنسولی مصاحبه خواهید کرد و در بخشی از این فرآیند انگشت‌نگاری نیز می‌شوید. در سفارت هیچ گونه غذا، لپ تاپ، کوله پشتی یا کیسه‌های بزرگ به همراه نداشته باشید. تا حد امکان وسایل کمتری را با خود ببرید. یک چیز راحت اما کمی رسمی بپوشید.

حضور در کنسولگری

تعیین وقت سفارت آمریکا

اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که باید به موقع برای مصاحبه حضور داشته باشید. درست است که بسیاری از اوقات ممکن است مجبور شوید برای شرکت در مصاحبه در یک صف منتظر بمانید و یک ساعت یا دیرتر از زمان تعیین شده با افسر کنسولی ملاقات کنید. با این حال، ریسک نکنید تا دیر وقت آنجا نباشید، حتی اگر کسی به شما بگوید که در سفارت صف و شلوغ است، شما باید به موقع حضور بیابید. در مجموع، برای هر موردی حداقل 10 دقیقه زودتر آنجا باشید.

تایید اثر انگشت

تعیین وقت سفارت آمریکا

در ورودی سفارت از یک ردیاب امنیتی عبور خواهید کرد که در بیشتر موارد شامل اسکن فلزیاب تمام بدن است. پس از آن، یک نشانه برای مصاحبه به شما داده می‌شود و سپس باید اثر انگشت خود را ثبت کنید. یک افسر اثر انگشت شما را اسکن می‌کند و راهنمایی‌های بیشتری به شما می‌دهد.

مصاحبه

پس از انگشت نگاری، باید در یک سالن انتظار صبر کنید، جایی که باید بی سر و صدا منتظر نوبت خود باشید. وقتی نوبت شما شد، نام خود را خواهید شنید. مدارک خود را زودتر مرتب کنید، تا هنگام ملاقات با مصاحبه کننده، دست‌ و پایتان را گم نکنید. سوالاتی که افسران از شما خواهند پرسید، بستگی به نوع ویزایی دارد که برای آن درخواست کرده‌اید. پس فقط کافی است به خودتان و هدفتان برای مهاجرت به آمریکا، مسلط باشید.

اگر برای مصاحبه دیر کردیم چه اتفاقی میفتد؟

در صورتی که فقط چند دقیقه تاخیر داشته باشید و صفی وجود نداشته باشد، مصاحبه شما لغو خواهد شد. اگر چنین اتفاقی بیفتد باید وقت دیگری را تعیین کنید و منتظر مصاحبه‌ی خود باشید.

اگر در مصاحبه‌ی خود حاضر نشوم چه اتفاقی میفتد؟

اگر برای مصاحبه برنامه ریزی شده خود در سفارت حاضر نشدید، باید در اسرع وقت با سفارت یا کنسولگری تماس بگیرید و آن‌ها را از دلایلی که شرکت در مصاحبه را غیرممکن کرده است مطلع کنید. شما باید به این ترتیب عمل کنید، در غیر این صورت، ممکن است پرونده‌ی شما بسته شود و هزینه‌هایی که قبلاً پرداخت شده است، بازپرداخت نمی‌شوند.

آیا می‌توانم وقت سفارت خود را لغو کنم؟

بعید است که پس از پشت سر گذاشتن دردسرهای درخواست ویزای آمریکا و دریافت مدارک پشتیبان، مجبور به لغو وقت سفارت شوید. با این حال، شرایط تغییر می‌کند و ممکن است دیگر نخواهید ویزای آمریکا دریافت کنید.

تعیین وقت سفارت آمریکا

برای لغو وقت سفارت آمریکا، می‌توانید با VAC تماس بگیرید و به آن‌ها اطلاع دهید که در حال کنسل کردن هستید و دیگر نیازی به ویزای آمریکا نخواهید داشت. برای ویزای مهاجرت آمریکا باید با NVC تماس بگیرید و به آن‌ها اطلاع دهید که علاقه‌ای به دریافت ویزای آمریکا ندارید. این به هیچ وجه توصیه نمی‌شود زیرا شما تلاش زیادی برای درخواست ویزا کرده‌اید و بنابراین باید سعی کنید ببینید آیا آن را دریافت خواهید کرد یا خیر.

چگونه وقت سفارت آمریکا را مجدداً تعیین کنیم؟

هنگامی که قرار خود را تنظیم کردید یا NVC آن را برای شما تعیین کرد، توصیه می‌شود در آن روز و ساعت در آن شرکت کنید. با این حال، اگر مطلقاً نمی‌توانید در وقت سفارت ویزای ایالات متحده شرکت کنید، می‌توانید آن را مجدداً برنامه ریزی کنید.

تنظیم مجدد وقت سفارت غیر مهاجرتی

برای تنظیم مجدد وقت سفارت غیر مهاجرتی ایالات متحده، می‌توانید با VAC تماس بگیرید یا تاریخ و زمان را به صورت آنلاین تغییر دهید. این باعث می‌شود وقت سفارت‌ها به زمان‌بندی موجود بعدی که برای شما مناسب است، هدایت شود. شما باید دلیل معتبری برای تغییر زمان خود ارائه دهید تا سفارت ایالات متحده آن را در نظر بگیرد.

تنظیم مجدد وقت سفارت مهاجرت

برای تنظیم مجدد وقت سفارت ویزای مهاجرتی ایالات متحده، باید با NVC تماس بگیرید و دلایل خود را برای تصمیم گیری مجدد توضیح دهید. شما باید شماره پرونده یا شماره درخواست خود را ارائه دهید و زمانی را که برای شما مناسب است به آن‌ها اطلاع دهید تا بتوانند برای گرفتن آن قرار برای شما تلاش کنند. با این حال، NVC وقت سفارت‌ها را در بازه زمانی موجود بعدی در صورتی که مورد درخواستی شما در دسترس نباشد، برنامه ریزی می‌کند.

تعیین وقت سفارت آمریکا

به همین دلیل باید مقدمات را فراهم کنید و سعی کنید در قرارهای اولیه حضور داشته باشید. زمان‌بندی مجدد فقط پردازش ویزای شما را به تأخیر می‌اندازد و زمان انتظار برای اطلاع از دریافت ویزا را افزایش می‌دهد.

در صورت لزوم، توصیه نمی‌شود که یک وقت سفارت را بیش از یک بار تغییر دهید. اگر بیش از یک بار برنامه را تغییر دهید، ممکن است از شما خواسته شود که هزینه‌ی درخواست ویزا جدید را به عنوان جریمه پرداخت کنید.

وقت سفارت بیومتریک ویزای ایالات متحده

وقت سفارت بیومتریک باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که متقاضیان اطلاعات بیومتریک خود را ارائه دهند. این شامل یک عکس ویزای ایالات متحده و اثر انگشت است. ایالات متحده از متقاضیان می‌خواهد که اطلاعات بیومتریک خود را برای افزایش امنیت مرزهای خود و بررسی افرادی که وارد کشور می‌شوند، ارائه دهند.

برخی از کشورها یا متقاضیان خاصی وجود دارند که ممکن است نیازی به انگشت نگاری نداشته باشند، اما باید با سفارت ایالات متحده بررسی کنید و بپرسید که آیا باید این بخش از روند درخواست ویزا را تکمیل کنید یا خیر.

چگونه برای ویزای مهاجرتی ایالات متحده وقت تعیین کنیم؟

هنگامی که برای ویزای مهاجرت ایالات متحده درخواست می‌کنید، زمان بندی برای انگشت نگاری و مصاحبه شما متفاوت است. برخلاف ویزای غیر مهاجرتی که باید همه چیز را خودتان برنامه ریزی کنید، مرکز ملی ویزا (NVC) مسئول برنامه ریزی وقت سفارت برای ویزای مهاجرتی است.

پس از اینکه خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده درخواست ویزای مهاجرتی از یک کارفرما یا یکی از اعضای خانواده را پردازش کرد، آن‌ها اسناد را به NVC ارسال می‌کنند. NVC یک شماره شناسایی پرونده و یک شماره شناسایی هزینه را برای شما اختصاص می‌دهد. سپس بسته به اینکه ویزا دارای سقف یا محدودیت سالانه باشد، وقت سفارت‌ها را تعیین می‌کنند.

اگر ویزای مورد نظر شما محدودیتی ندارد، بلافاصله وقت بیومتریک و مصاحبه را تعیین می‌کنند. اگر ویزا محدودیت سالانه داشته باشد، آن‌ها منتظر می‌مانند تا نوبت شما برسد، بنابراین تا زمانی که تاریخ پردازش فعلی را دریافت کنید. وقتی نوبت شماست که آن ویزا را بگیرید، آن وقت، وقت سفارت را تعیین می‌کنند.

برای ویزای مهاجرتی، زمانی که وقت سفارت آمریکا برنامه ریزی شده باشد، انتخابی ندارید. بنابراین، NVC آن را هر زمان که فرصت زمانی بعدی در سفارت ایالات متحده باشد، برنامه ریزی می‌کند. این بدان معنی است که شما باید از قبل برنامه ریزی کنید و از کار یا تعهدات خود مرخصی بگیرید تا بتوانید در انگشت‌نگاری و مصاحبه شرکت کنید.

سخن آخر

شاید در نگاه اول چندان پیچیده به نظر نیاید، ولی تعیین وقت سفارت آمریکا و شرکت در انگشت‌نگاری و مصاحبه واقعا ضروری است و تاثیر شگرفی در تایید یا رد ویزای آمریکای شما دارد. در صورتی که قصد دارید راجع به تمام مراحل اطلاعات کاملی به دست بیاورید یا به کمک کسی اقدامات تعیین وقت سفارت و شرکت در مصاحبه را پیش ببرید، می‌توانید با ما، موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری تماس بگیرید.

ما به شما کمک می‌کنیم تا برای مصاحبه‌ی سرنوشت‌سازتان آماده شوید، به خوبی وقت سفارت مورد نظر خود را اخذ کنید و در نهایت، ویزای آمریکا را در پاسپورتتان، دریافت نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا