دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
رشته موسیقی در کانادا

تحصیل موسیقی در کانادا

آخرین بروزرسانی: 8 خرداد 1402

موسیقی یک رشته بسیار گسترده است که تعدادی از تخصص‌ها را ارائه می‌دهد و می‌تواند اجرا، آهنگسازی، تولید و تئوری را پوشش دهد. این یک رشته‌ی خلاقانه است که به دانشجویان پرشور اجازه می‌دهد تا ژانرهای مختلف را کشف کنند، مهارت‌های عملی کسب کنند و علایق موسیقی خود را توسعه دهند.

شما می‌توانید موسیقی را در دانشگاه‌ها، کالج‌های هنری یا یک کنسرواتوار مطالعه کنید که در برنامه‌های مطالعاتی مبتنی بر اجرا تخصص دارند. برنامه‌های موسیقی در سراسر جهان در دسترس هستند، بنابراین با تحصیل در خارج از کشور تعداد زیادی گزینه برای انتخاب خواهید داشت.

تحصیل موسیقی در کانادا یک گزینه محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است زیرا این می‌تواند به معنای یادگیری رویکرد جدیدی در موسیقی باشد. هر کشوری سنت‌ها و میراث موسیقی خاص خود را دارد که می‌تواند چشم‌اندازی جدید و منحصربه‌فرد به شما بدهد که با مطالعه در خانه به آن دست پیدا نمی‌کنید.

ساختار رشته‌ی موسیقی

شما در مقطع کارشناسی می‌توانید طی سه یا چهار سال تحصیل کنید. مدارک BMus اغلب شامل ماژول‌های فنی بیشتری با تمرکز بر عملکرد است و برنامه‌های BA می‌توانند بیشتر روی مسائل آکادمیک و تئوری متمرکز شوند.

همچنین امکان تحصیل موسیقی به عنوان یک برنامه افتخاری مشترک با موضوع دیگر، به عنوان مثال، موسیقی و انگلیسی، یا موسیقی و فناوری وجود دارد. اگر تصمیم به تحصیل در یک کالج هنرهای لیبرال دارید، می‌توانید موسیقی را به صورت اصلی یا فرعی در کنار سایر موضوعات مطالعه کنید.

شما همچنین می‌توانید موسیقی را در مقاطع دیگر از جمله مدرک، دیپلم، کارشناسی ارشد و دکترا مطالعه کنید. در مقطع کارشناسی ارشد می‌توانید برای دو یا سه سال تحصیل کنید و همچنین می‌توانید مدرک دکترای موسیقی را دریافت کنید که تکمیل آن تا شش سال طول می‌کشد.

بیشتر برنامه‌های موسیقی از طریق سخنرانی‌ها، سمینارها و آموزش‌ها آموزش داده می‌شوند، اما برای توسعه مهارت‌های اجرای انفرادی خود، آموزش و کارگاه‌های آموزشی نیز دریافت می‌کنید. اکثر دانشگاه‌ها اجراهای منظمی را برگزار می‌کنند که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. برخی نیز سفرهای میدانی به کنسرت‌ها ارائه می‌دهند. نحوه ارزیابی شما بسته به ماژول متفاوت خواهد بود، اما آن‌ها معمولاً شامل مقاله، امتحان و اجرا می‌شوند.

برنامه‌های موسیقی می‌توانند تعداد زیادی از حوزه‌ها، ژانرها و تکنیک‌ها را پوشش دهند، بنابراین ساختار و محتوا هرگز یکسان نخواهد بود، با این حال در اینجا چند ماژول رایج وجود دارد که می‌توانید مطالعه کنید:

  • تاریخچه موسیقی
  • آهنگسازی
  • کارایی
  • هارمونی و تجزیه و تحلیل هارمونیک
  • تنظیم و ارکستراسیون
  • تجارت موسیقی
  • فناوری موسیقی
  • موسیقی شناسی
  • روانشناسی موسیقی

انواع مدارک موسیقی

  • ترکیب بندی
  • تجارت موسیقی
  • اجرای موسیقی
  • تولید موسیقی
  • فناوری موسیقی

بهترین موسسات موسیقی در کانادا

مطالعه اجرای موسیقی، آهنگسازی و تئوری یک دوره آموزشی انضباطی است که می‌تواند چالش برانگیز باشد اما به همان اندازه پاداش دارد.

دانشجویان با ادامه تحصیلات عالی در زمینه موسیقی، مهارت‌های خود را در ارتباطات، تفکر انتقادی، کار گروهی و یادگیری روش‌های مختلف تمرین عضلات خلاق خود افزایش می‌دهند.

کانادا از نظر تنوع مدارس موسیقی غنی است. از دانشگاه‌ها گرفته تا هنرستان‌ها، این کشور از نظر استعداد موسیقی، دانش جهانی و مدارک موسیقی که مناسب همه نوع علایق و سلیقه‌ها باشد، کم ندارد.

تفاوت دانشگاه با آکادمی‌ها و هنرستان‌های موسیقی در کانادا

دانشگاه‌ها طیف گسترده‌تری از فعالیت‌های فوق برنامه و زندگی دانشجویی را در خارج از کلاس‌های درس ارائه می‌دهند، هنرستان‌ها برای دانشجویانی مناسب هستند که به دنبال صرف زمان بیشتری برای تمرکز بر روی یک تمرکز تخصصی و حرفه‌ای هستند.

اگرچه برخی ممکن است استدلال کنند که مدارک موسیقی محدود است، اما مدرک موسیقی در واقع طیف گسترده‌ای از مسیرهای شغلی را ارائه می‌دهند، زیرا بسیاری از آن‌ها به آهنگسازان مشهور جهانی، سازندگان آلات موسیقی، معلمان و حتی وکلای صنعت موسیقی تبدیل شده‌اند.

مدرک موسیقی فقط برای نوازندگان نیست، بلکه برای هر کسی که از تجزیه و تحلیل و مطالعه این هنر لذت می‌برد، است.

در اینجا 10 دانشکده و موسسه‌ی موسیقی برتر در کانادا آورده شده است.

10. دانشکده رسانه و هنرهای خلاقانه کالج هامبر

دانشکده رسانه و هنرهای خلاقانه کالج هامبر فرصت‌های جهانی، منابع فراوان و تجربه کاری عملی را برای دانشجویانی که در رشته موسیقی دنبال می‌کنند، فراهم می‌کند. از سال 2005، این دانشکده دو برنامه کارشناسی را ارائه می‌دهد، یکی در موسیقی و دیگری در موسیقی معاصر.

کالج در تلاش است تا پردیس Lakeshow خود را به مرکز فرهنگی هامبر تبدیل کند. هدف هامبر ارائه و پرورش نسل بعدی هنرمندان با ایجاد یک اقتصاد جدید برای جوامع محلی محروم است.

فارغ‌التحصیلان مشهور عبارتند از: آلیشا برلینگر، نوازنده جاز با استعداد کانادایی و گرگ ولز، نوازنده چند ساز، ترانه سرا و مهندس صدا.

ولز فهرستی از آثار معروف از جمله The Greatest Showman: Original Motion Picture Soundtrack دارد و حتی با اسطوره‌های موسیقی مانند سلین دیون و التون جان نیز کار کرده است.

9. دانشکده موسیقی دانشگاه آکادیا

دانشکده موسیقی آکادیا که به خاطر برنامه‌های نوآورانه و التقاطی خود شناخته می‌شود، دارای کلاس متوسط ​​28 دانشجویی است و سه گزینه در موسیقی و موسیقی درمانی ارائه می‌دهد.

دانشجویان در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کنند، که شامل اجرای 2 تا 3 قطعه در هر سبک موسیقی می‌شود. این قطعات به‌عنوان اجرای زنده آنلاین، حضوری یا ضبط‌شده باید ارسال شود.

این دانشگاه همچنین خانه هفت گروه مختلف از گروه جاز/بیگ بند تا گروه گاملان است. گروه منحصر به فرد Gamelan در سال 2009 تاسیس شد و صداهای سنتی و معاصر اندونزی را از منطقه جاوه غربی معرفی کرد.

این دانشکده در شهر کوچک نوا اسکوشیا واقع شده است و برنامه درسی آن حول سه موضوع متمرکز است: سلامت منتول و رشد شخصی، آموزش معلمان موسیقی، و اجرای موسیقی و آموزش مهارت.

8. کنسرواتوار موسیقی ویکتوریا (ویکتوریا)

کنسرواتوار موسیقی ویکتوریا به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین مدارس موسیقی کانادا، یک سازمان غیرانتفاعی است که در سال 1964 تأسیس شد. برنامه موسیقی که زمانی با کلاسی متشکل از 8 دانشجو شروع می‌شد، اکنون بیش از 4500 دانشجو در تمام سنین موسیقی دارد.

رشته‌های مختلف شامل موسیقی کلاسیک، معاصر، فناوری و خلاقیت، درمان، دوره تحصیلات تکمیلی و … است.

دانشجویان فرصت‌های بی پایانی برای ایجاد روابط با کارشناسان صنعت با مربیان و مربیان حرفه‌ای دارند که با گروه‌ها و شرکت‌های معتبری مانند ارکستر جاز ویکتوریا و استودیو یونیورسال کار کرده‌اند. از طریق دانشکده فناوری و خلاقیت موسیقی VCM، دانشجویان با استفاده از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای پیشرفته روش‌های جدیدی را در ایجاد موسیقی یاد می‌گیرند.

7. دانشکده موسیقی کوئین

دانشکده نمایش و موسیقی دانشگاه کوئین، رشته‌های بسیاری را در زمینه یادگیری هنرهای نمایشی حرفه‌ای در بر می‌گیرد. این دانشکده به خود می‌بالد که تولید فنی، مدیریت، بورس تحصیلی و عملکرد را به طور منسجم ترکیب می‌کند.

دانشجویانی که برای ادامه تحصیل در رشته موسیقی، تئاتر موسیقی و آموزش موسیقی انتخاب می‌کنند، مولفه‌های اصلی تئوری، موسیقی شناسی، موسیقی دانی و مطالعات کاربردی را خواهند آموخت. کسانی که برنامه کارشناسی ارشد را دنبال می‌کنند، دانش خود را در رهبری و مدیریت هنر گسترش می‌دهند.

این دانشگاه دارای اعضای هیئت علمی بسیاری است که در این صنعت متخصص هستند. اعضای هیأت علمی شامل مربیان تحسین شده بین‌المللی، از جمله دکتر آدرین شانون، یک پیانیست است که به عنوان تک نواز، موسیقی‌ مجلسی، و پیانیست دوتایی اجرا کرده است. همچنین برای BBC، PBS، RAE ایتالیا و بسیاری برنامه‌های معروف دیگر، صداهای ضبط شده اجرا و تهیه کرده است.

6. دانشکده موسیقی دانشگاه انتاریو غربی (دون رایت)

دانشکده موسیقی دون رایت در دانشگاه وسترن انتاریو محل سه بخش مطالعات عملکرد موسیقی، تحقیق و آهنگسازی موسیقی و آموزش موسیقی است.

این دانشکده دارای شبکه‌ای متشکل از 6000 فارغ‌التحصیل در سراسر جهان است که مسیرهای شغلی منحصر به فردی را در حقوق، تئاتر و تلویزیون دنبال کرده‌اند.

یک فارغ‌التحصیل از این دانشکده فرصت‌های بی‌پایانی برای شرکت در برنامه‌های مختلف آموزشی، سمپوزیوم‌های موسیقی مترقی، جشنواره‌های موسیقی و مسابقات با دسترسی به شبکه دانشگاه خواهد داشت. شایان ذکر است که از هر پنج برنده مسابقه Met Opera Laffont، سه نفر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشکده هستند.

دانشجویانی که علاقه‌مند به درخواست برای مدرک کارشناسی  موسیقی یا کارشناسی  هنر در رشته‌های موسیقی، مطالعات موسیقی عامه پسند، یا مطالعات اداری موسیقی هستند، مراحل تست و/یا مصاحبه در این دانشگاه را پشت سر خواهند گذاشت.

5. دانشکده موسیقی دانشگاه بریتیش کلمبیا (ونکوور)

دانشکده موسیقی دانشگاه بریتیش کلمبیا در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد  و دکترا در زمینه اجرای موسیقی، آهنگسازی، آموزش و بورس تحصیلی ارائه می‌دهد.

دانشجویان مقطع کارشناسی این امکان را دارند که کارشناسی موسیقی دریافت کنند یا مدرک دوگانه موسیقی و آموزش را دنبال کنند که تکمیل آن پنج سال طول می‌کشد.

فارغ‌التحصیلان UBC از طریق برنامه‌های درجه مختلف، مسیرهای شغلی موفقی از نوازندگان تا معلمان را هموار کرده‌اند.

کریس درکسن، نوازنده ویولن سل و فعال بومی و برنده جایزه iSing 2020!  مسابقه بین‌المللی آهنگسازی هنرمند جوان، رویدون تسه، بخشی از فهرست برجسته فارغ‌التحصیلان است.

دانشگاه برای همکاری با همکاران و سازمان‌های اجتماعی فرصت‌هایی را برای دانشجویان گسترش داده است. این برنامه‌ها شامل موقعیت‌های داوطلبانه در اپرای ونکوور، آموزش دستیاری و گروه‌های دانشجویی در یک سمفونی، ارکستر لپ‌تاپ و … است.

4. دانشکده موسیقی دانشگاه تورنتو

دانشکده موسیقی دانشگاه تورنتو شبکه‌ای متشکل از 7500 فارغ‌التحصیل دارد که در صحنه‌های جهانی اجرا داشته‌اند.

این دانشکده یکی از هفت دانشکده حرفه‌ای دیگر است و تجربه یادگیری و تمرکز همه کاره را برای دانشجویان موسیقی خود فراهم می‌کند.

مدارک شامل گواهینامه‌های پیشرفته یک ساله در اجرا، کارشناسی چهار ساله در رشته‌های موسیقی و برنامه‌های اجرای موسیقی و آهنگسازی در سطح فارغ‌التحصیلی می‌شود. کلاس‌ها در ساختمان ادوارد جانسون در جنوب موزه سلطنتی انتاریو برگزار می‌شود.

تورنتو یک مرکز فرهنگی با کنسرت‌ها، سخنرانی‌ها و کارگاه‌های پرجنب‌وجوش است که دانشجویان می‌توانند با خوانندگان و نوازندگان معتبر این صنعت ملاقات کنند.

با دسترسی به امکانات مختلف، از جمله تئاتر مک میلیان با 815 صندلی و استودیوی موسیقی الکترونیک دانشگاه تورنتو، منظره موسیقی برای کسانی که به دنبال تجربه‌ای فراگیر هستند، عالی است.

3. هنرستان سلطنتی موسیقی دانشکده گلن گولد

هنرستان سلطنتی موسیقی دانشکده گلن گولد در سال 1997 به عنوان مکانی برای هنرمندان جوان با استعداد برای پیگیری آموزش حرفه‌ای در اجرای موسیقی تاسیس شد. این کنسرواتوار به‌عنوان یکی از معتبرترین و تحسین‌شده‌ترین مؤسسات بین‌المللی در آموزش موسیقی، بیش از 130 سال است که وجود دارد.

این دانشکده سه سطح تحصیلی در زمینه موسیقی، اجرا و برنامه دیپلم هنری در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. از طریق کمک هزینه تحصیلی خانواده Rebanks و برنامه اقامت بین‌المللی، شرکت‌کنندگان منتخب مربیگری شغلی دریافت می‌کنند و تحت مطالعات خصوصی با اساتید استثنایی و هنرمندان مهمان قرار می‌گیرند.

از طریق هنرستان، دانشجویان سالانه حدود 100 اجرا در مراکز تفریحی بزرگ در سراسر تورنتو مانند تالار Koerner و Trinity-St دارند.

2. کنسرواتوار موسیقی و هنر دراماتیک کبک

کنسرواتوار موسیقی و هنر دراماتیک کبک یک شبکه آموزشی معتبر است که از 9 هنرستان موسیقی و نمایش تشکیل شده است.

با امید به ارائه آموزش عالی در هنر به جامعه، این شبکه در سال 1942 با هفت هنرستان به موسیقی و دو هنرستان به هنرهای نمایشی اختصاص یافت.

این سازمان سه برنامه آموزشی موسیقی در تفسیر، رهبری و آهنگسازی ارائه می‌دهد. هنرستان با ارائه این آموزش به دانشجویان سطح پایه و بزرگسالان در سطح فارغ‌التحصیل، استقلال هنری را ترویج می‌کند.

مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دو تا سه سال تحصیل با تمرکز بر تسلط بر ساز، اجرا یا رهبری ارکستر متغیر است. هنرستان‌ها در شهر شیک فرانسوی‌زبان واقع شده‌اند که با خلاقان، هنرمندان و رهبران صحنه موسیقی احاطه شده‌اند.

1. دانشکده موسیقی شولیش دانشگاه مک گیل

دانشکده موسیقی شولیش دانشگاه مک گیل خانه بیش از 800 دانشجو است که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا، یا گواهی موسیقی را دنبال می‌کنند. 16 حوزه مطالعاتی بین دپارتمان تحقیقات موسیقی و دپارتمان اجرا تقسیم شده است.

از زمانی که کنسرواتوریوم موسیقی مک گیل در سال 1904 تأسیس شد، این دانشکده به خاطر برنامه‌های اپرا، ارکستر، جاز، و برنامه‌های موسیقی اولیه و معاصر در سطح جهانی شناخته شد.

از طریق ترکیب برنامه درسی از تحقیق، فناوری و عملکرد جامعه، فارغ‌التحصیلان حتی به تالار مشاهیر راک اند رول راه یافتند و جوایز جونو متعددی را کسب کردند.

دانشجویان و اساتید این دانشکده هر سال بیش از 700 نمایش اجرا می‌کنند. چنین آموزش‌هایی برای موفقیت برنامه بسیار مهم است، زیرا محیطی ایده آل برای تمرین حرفه‌ای در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

سخن آخر

موسیقی دنیای مخصوص به خود را دارد. دنیایی رنگارنگ و جذاب که طرفداران زیادی دارد و بازارکار مربوط به آن نیز پردرآمد و فوق‌العاده است. اگر شما قصد دارید این هنر را در کشوری فوق‌العاده مثل کانادا یاد بگیرید، باید برای آن آماده شوید و در مصاحبه‌های اولیه، امتیاز بالایی بیاورید تا علاوه بر ثبت‌نام و اخذ پذیرش، از بورسیه های تحصیلی کانادا نیز بهره‌مند شوید. موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری با تجربه‌ای درخشان در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی دانشجویان به کانادا و آمریکا، به شما در اخذ پذیرش از مدرسه‌ی موسیقی محبوبتان کمک خواهد کرد. پس همین حالا با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا