دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
تحصیل در کبک

تحصیل در کبک

آخرین بروزرسانی: 17 خرداد 1402

کبک استانی عمدتا فرانسوی زبان در شرق کانادا است. این شهر یک مقصد محبوب برای مهاجرت تحصیلی در میان دانشجویان بین المللی است، که با برنامه‌های با کیفیت بالا و هزینه‌های تحصیل مقرون به صرفه بسیاری را به خود جذب نموده است. با برنامه تجربه کبک (Quebec Experience Program) ارائه شده مسیر اقامت دائم را هموارتر گردیده است. استان کبک مکانی ایده‌آل برای دانشجویانی است که می‌خواهند پس از فارغ التحصیلی به کانادا مهاجرت کنند.

در این مقاله به بررسی تحصیل در کبک برای دانشجویان بین المللی می پردازیم. موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری (MMCF) در تلاش است تا با ارائه مشاوره تخصصی و خدمات متنوع جوابگوی تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت به کانادا باشد.

فهرست مطالب :

مزایای تحصیل در کبک چیست؟

آموزش با کیفیت بالا و ارائه طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها :

  • سیستم آموزشی کبک برنامه های متنوعی را در سطوح مختلف ارائه می دهد.
  • بیش از 3000 برنامه دانشگاهی در دسترس است که نیمی از آنها در سطوح کارشناسی ارشد و دکترا هستند.
  • کبک دارای بیش از 700 مرکز تحقیقاتی دانشگاهی معتبر در زمینه‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی، هوافضا، مواد و متریال جدید، فناوری‌های کوانتومی، مهندسی پزشکی و هنرهای تجسمی است.
  • شما به بهترین دانشگاه ها دسترسی خواهید داشت که به دلیل عالی بودن برنامه‌ها و تخصص اعضای هیئت علمی خود توسط نهادهای اعتباربخشی مانند AACSB International (ایالات متحده آمریکا)، EQUIS (اروپا) و AMBA (بریتانیا) شناخته شده اند.
  • تحصیلات دانشگاهی بسته به برنامه آموزشی که انتخاب می کنید، دسترسی به بازار کار یا دانشگاه را تسهیل می بخشد.
  • مراکز آموزش حرفه‌ای مجهز به فناوری پیشرفته بیش از 150 برنامه را ارائه می دهند که بر فرصت های عملی برای یادگیری حرفه ای که مستقیماً با بازار کار مرتبط است تمرکز می کنند.
  • مطالعات شما در سطح بین المللی شناخته می‌شود و شانس شما را برای یافتن شغل رویایی خود افزایش می دهد.

شهریه و هزینه زندگی مقرون به صرفه در استان کبک :

هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی و هزینه های زندگی در کبک از پایین ترین‌ها در آمریکای شمالی است.

فضای زندگی دانشجویی در استان کبک :

کبک یک تجربه هیجان انگیز از زندگی دانشجویی را در یک محیط امن ارائه می دهد. این جامعه به عنوان یک جامعه پذیرا، فراگیر و دموکراتیک شناخته شده است.

دانشگاه‌ها کبک جزو بهترینموسسات آموزش عالی در کانادا هستند

استان کبک تعدادی از شناخته شده ترین دانشگاه های این کشور را دارد. برخی از معروف ترین کالج ها و دانشگاه های آن عبارتند از دانشگاه مک گیل (McGill University)، کنکوردیا (Concordia)، دانشگاه لاوال (Laval University) و کالج فناوری اطلاعات مونترال (Montreal College of Information Technology) است. هر یک از این دانشگاه ها نمرات PTE را می پذیرند، بنابراین PTE می تواند گامی کلیدی در سفر شما به تحصیل در کبک باشد.

همچنین نکته مهم دیگری که دانشجویان باید در مورد آن بدانند برنامه تجربه کبک (Quebec Experience Program) است. این به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا راه خود را برای دریافت اقامت دائم در کبک سریعا پیگیری کنند. برای واجد شرایط بودن، دانشجویان باید یک دوره کارشناسی ارشد، لیسانس، برنامه کالج یا دکترا را از موسسات مورد تایید دولت در کبک بگذرانند.

قوانین دیگر نیز همانند اینکه دانشجو باید نیمی از مدت برنامه خود را در کبک زندگی کرده باشد، اعمال می شود. آنها همچنین باید برای مدتی پس از اتمام برنامه خود به صورت تمام وقت در استان کبک کار کنند. آنها همچنین باید سطح متوسط ​​تا پیشرفته زبان فرانسه را داشته باشند.

تحصیل در کبک : معرفی سیستم آموزشی استان کبک

سیستم آموزشی از چندین سطح تشکیل شده است :

  • پیش دبستانی preschool
  • دبستان school elementary
  • مدارس متوسطه secondary school
  • کالج college
  • دانشگاه university
  • تحصیلات فوق دکتری post-doctoral studies

نظام عمومی به هیچ عنوان بر اساس اصول مذهبی نیست. در اکثر مؤسسات آموزشی کلاس‌ها مختلط هستند. در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه، آموزش به زبان فرانسه انجام می شود، مگر در مورد دانش آموزانی که واجد شرایط آموزش به زبان انگلیسی هستند. در سطوح کالج و دانشگاه، بسته به زبان مؤسسه، ممکن است آموزش به زبان فرانسوی یا انگلیسی انجام شود. همچنین مدارس دولتی و مؤسسات آموزشی خصوصی مجاز در کبک وجود دارند که برنامه‌های تحصیلی معتبری را ارائه می دهند.

آموزش پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه :

تحصیل در کبک

آموزش پیش دبستانی که مهدکودک نیز نامیده می شود، اجباری نیست. کودکان از 4 یا 5 سالگی می توانند وارد مهد کودک شوند. آموزش ابتدایی در شش سال آغاز می شود. کودکان از اولین روز سال تحصیلی پس از تولد شش سالگی مشمول حضور اجباری در مدرسه هستند. در سطح متوسطه، حضور اجباری در مدرسه تا آخرین روز از تقویم مدرسه در سال تحصیلی که دانش آموز به سن 16 سالگی می رسد یا زمانی که دیپلم صادر شده توسط وزیر آموزش و پرورش را دریافت می کند، ادامه دارد.

آموزش عمومی :

این سطح از آموزش در طول پنج سال گسترش یافته و منجر به اعطای مدرک تحصیلی متوسطه (SSD : Secondary School Diploma) می شود.

آموزش عمومی بزرگسالان :

آموزش عمومی بزرگسالان برای افرادی در نظر گرفته شده است که دیگر مشمول حضور اجباری در مدرسه نیستند (16 سال و بالاتر تا 30 ژوئن قبل از شروع سال تحصیلی). این منجر به اعطای مدرک تحصیلی متوسطه یا گواهینامه آموزشی (Training Certificate) برای مشاغل نیمه ماهر و فنی (Semiskilled Trade) می شود.

آموزش فنی و حرفه‌ای :

آموزش فنی و حرفه‌ای به افراد این امکان را می دهد که به سرعت مهارت‌های مورد نیاز برای انجام یک شغل تخصصی را کسب کنند. در نظر بگیرید که چه اطلاعات کلیدی و مزیت‌هایی در این نوع آموزش وجود دارد :

  • 181 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان کبک وجود دارد.
  • 144 برنامه در 21 بخش ارائه شده است.
  • ارائه تمرینات عملی
  • نرخ استخدام بالا

برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای با همکاری سهامداران بازار کار و انجمن آموزش طراحی و برنامه‌ریزی می شود. با توجه به توسعه مهارت های زندگی واقعی مورد استفاده در تجارت و صنعت، برنامه ها توسط موسسات آموزشی با نیازهای فعالیت اقتصادی منطقه ای تطبیق داده می شود. برای شرکت در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای ، دانش آموزان باید دوره متوسطه III یا IV (سال نهم یا دهم مدرسه) یا بالاتر را گذرانده باشند، بسته به شرایط پذیرش برنامه انتخابی، همه برنامه ها منجر به یک دیپلم یا گواهی رسمی می شوند:

  • دیپلم تحصیلات فنی و حرفه‌ای (DVS : Diploma of Vocational Studies)
  • گواهینامه تحصیلات فنی و حرفه‌ای (AVS : Attestation of Vocational Studies)
  • گواهینامه آموزش مهارت‌ها (STC : Skills Training Certificate)

سیستم آموزش عالی در استان کبک :

تحصیلات عالی شامل تحصیل در کالج، تحصیلات دانشگاهی و تحصیلات پست دکتری می باشد.

تحصیلات کالج:

تحصیلات کالج یکی از ویژگی های منحصر به فرد سیستم آموزشی کبک است.

آموزش پیش دانشگاهی (Pre-university) شکاف بین تحصیلات متوسطه و دانشگاه را پر می کند. این منجر به دیپلم تحصیلات کالج (DCS : Diploma of College Studies) می شود و دو سال طول می کشد.

آموزش فنی (Technical training) در سطح کالج امکان دسترسی به بازار کار یا دانشگاه را فراهم می کند تا زمانی که پیش نیازهای دانشگاه برآورده شود. این آموزش منجر به دریافت دیپلم تحصیلات کالج (DCS) در یک زمینه خاص می شود و به طور کلی سه سال طول می کشد.

تحصیلات کوتاه مدت کالج (Short-term college studies) برای بزرگسالانی در نظر گرفته شده است که تجربه کاری دارند یا قبلا یک برنامه آموزشی را تکمیل کرده‌اند. این منجر به گواهینامه تحصیلات کالج (ACS : Attestation of College Studies) می شود و بین 6 تا 18 ماه طول می کشد.

تحصیلات دانشگاهی :

تحصیلات دانشگاهی به سه دوره تقسیم می شود و به مدارک زیر منتهی می گردد :

  • دوره لیسانس (چرخه اول) : بسته به رشته، سه یا چهار سال طول می کشد.
  • دوره کارشناسی ارشد (دوره دوم) : که یک یا دو سال طول می کشد.
  • دکتری D (چرخه سوم) : که سه سال یا بیشتر طول می کشد.

اکثر دانشگاه ها همچنین برنامه‌های کوتاه مدت (گواهینامه، دیپلم تحصیلات تکمیلی تخصصی و غیره) با طول دوره‌های آموزشی متفاوتی ارائه می دهند. تحصیلات پست دکتری نیز یکی دیگر از امکان‌های موجود است. دانشگاه‌ها دارای دانشکده‌هایی در رشته‌های مختلف و همچنین دانشکده‌های تخصصی مانند دانشکده‌های بازرگانی و مهندسی هستند.

مراحل تحصیل در کبک به عنوان یک دانشجوی بین المللی چگونه است؟

برای تحصیل در کبک، ابتدا باید نامه پذیرش از موسسه آموزشی تعیین شده‌ای (DLI : designated learning institution)که قصد دارید در کبک شرکت کنید، داشته باشید. علاوه بر این، شما باید یک گواهی پذیرش کبک (CAQ : Québec Acceptance Certificate) یا گواهی پذیرش که توسط استان کبک صادر شده است، دریافت کرده باشید.

شرایط لازم برای تحصیل در کبک چیست؟

از آنجایی که کبک در ایجاد سیاست ها و رویه های مهاجرتی خود استقلال بیشتری دارد، روند تحصیل در کبک به عنوان یک دانشجوی بین المللی کمی با استان های دیگر متفاوت است. دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در کبک هستند باید قبل از درخواست از دولت فدرال برای دریافت مجوز تحصیل کانادا یا همان استادی پرمیت کانادا (Canada study permit) برای پذیرش به استان درخواست دهند.

پذیرش در موسسات آموزشی کبک

همانند سایر نقاط کانادا، اولین قدم پذیرش در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) در استان کبک است. به این نکته توجه داشته باشید که همه برنامه های ارائه شده در DLI شما را واجد شرایط درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP : Post-Graduate Work Permit) یا اقامت دائم نمی کند.

اگر قصد دارید پس از فارغ التحصیلی در کانادا بمانید، مطمئن شوید که برنامه ای که در آن پذیرفته شده اید واجد شرایط باشد. به طور کلی، برای پذیرش در یک موسسه آموزشی در کبک، باید شرایط آموزشی و زبانی خاصی را داشته باشید. با این حال، الزامات دقیق به برنامه‌ای که برای آن درخواست می دهید بستگی دارد.

گواهی پذیرش کبک (CAQ)

گواهی پذیرش کبک (Quebec Acceptance Certificate – CAQ) مدرکی است که ثابت می‌کند، استان کبک شما را به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی پذیرفته است. اگر برنامه تحصیلی شما در کبک است، قبل از اینکه بتوانید برای مجوز تحصیل یا استادی پرمیت (study permit) درخواست دهید، باید یک CAQ دریافت کنید.

تحصیل در کبک

یک سند CAQ توسط وزارت مهاجرت کبک (Quebec’s Ministry of Immigration)، وزارت مهاجرت، فرانسوی سازی و ادغام (Ministry of Immigration, Frenchisation, and Integration – MIF) صادر می شود. به این نکته توجه لازم را داشته باشید که اگر قصد تحصیل در برنامه‌ای را دارید که کمتر از 6 ماه طول می کشد، نیازی به CAQ یا استادی پرمیت ندارید.

الزامات دریافت گواهی پذیرش کبک (CAQ) چیست؟

جهت واجد شرایط بودن برای درخواست CAQ، باید شرایط زیر را داشته باشید :‌

  • در یک موسسه آموزشی تعیین شده در کبک (Quebec designated learning institution) پذیرفته شوید.
  • هزینه‌های مربوط به درخواست CAQ را بپردازید.
  • موافقت با رعایت شرایط صدور CAQ برای تحصیل در کبک
  • الزامات مربوط به تمکن مالی را برآورده کنید.

شرایط گواهی پذیرش کبک (CAQ) چیست؟

شما باید با رعایت شرایط صدور CAQ برای انجام مطالعات و تحصیل در کبک موافقت کنید، که مانند دریافت دستورالعمل برای برنامه یا سطح مطالعه ذکر شده در درخواست شما است. همچنین باید موافقت کنید که تحصیلات را به عنوان فعالیت اصلی خود در کانادا انتخاب می‌کنید و برای خود و هر عضو خانواده همراه، بیمه درمانی را برای تمام مدتی که در کانادا هستید، ارائه می‌کنید.

الزامات تمکن مالی برای تحصیل در کبک چیست؟

شما باید نشان دهید که بودجه مالی کافی برای پوشش هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های حمل و نقل و هزینه‌های زندگی خود را دارید. برای سال 2022، این مبالغ، بدون احتساب هزینه های تحصیل، به صورت زیر برآورد می شود :

یک نفر زیر 18 سال $6,742
یک نفر 18 سال به بالا $13,481
دو نفر 18 سال به بالا $19,773
دو نفر 18 سال به بالا و یک نفر زیر 18 سال $22,149
دو نفر 18 سال به بالا و دو نفر زیر 18 سال $23,905

در حالی که باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد بودجه کافی برای تحصیل در کبک دارید، نیازی به خرج کردن تمام این پول ندارید. تمکن مالی می تواند برای بسیاری از دانشجویان آینده نگران کننده باشد. به خاطر داشته باشید که برای تحصیل در کبک نیازی به پرداخت این پول ندارید، فقط باید به MIFI نشان دهید که پول کافی برای حمایت از خود و سایر اعضای خانواده در کبک دارید.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند تا 20 ساعت در هفته (و حداکثر 40 ساعت در هفته در زمان استراحت‌های) برای پوشش بخشی از هزینه‌های خود کار کنند. اگر همسرتان شما را همراهی می‌کند، ممکن است برای کمک به جبران هزینه‌های زندگی در کبک، واجد شرایط درخواست مجوز کار آزاد همسر (spousal open work permit) باشد.

استادی پرمیت یا مجوز تحصیل برای تحصیل در کبک

هنگامی که یک CAQ یا گوهی پذیرش کبک دارید، باید برای مجوز تحصیل یا استادی پرمیت (study permit) از دولت کانادا درخواست دهید. پس از دریافت مجوز تحصیل، شما آماده شروع تحصیل در کانادا هستید.

بیشتر بخوانیم : برای اطلاعات بیشتر مقاله استادی پرمیت کانادا را مطالعه کنید.

برترین دانشگاه‌های کانادا

کانادا دارای بیش از 28 دانشگاه معتبر جهانی در جهان است (رتبه بندی جهانی QS 2022). محبوبیت این دانشگاه‌ها به دلیل تدریس خوب و امکانات تحقیقاتی عالی در حال افزایش هستند. هر دانشگاه برتر در کانادا با کمک تجزیه و تحلیل دقیق پارامترهای مختلف در یک سطح مشخص رتبه بندی می شود.

امتیاز بر اساس عملکرد دانشگاه در بخش خاص تعیین می‌شود. رتبه بندی دانشگاه های برتر در لیست کانادا بر اساس رتبه بندی QS 2022 در زیر به همراه رتبه بندی سایر آژانس ها مورد بحث قرار گرفته است :

دانشگاه‌ها QS Ranking (2022) THE Ranking (2022) U.S. News Ranking (2022)
University of Toronto دانشگاه تورنتو 26 18 16
McGill University دانشگاه مک گیل 27 44 51
University of British Columbia دانشگاه بریتیش کلمبیا 46 37 35
University of Montreal دانشگاه مونترال 111 88 151
University of Alberta دانشگاه آلبرتا 126 125 135
McMaster University دانشگاه مک مستر 140 80 133
University of Waterloo دانشگاه واترلو 149 201-250 199
Western University – Canada دانشگاه وسترن – کانادا 170 294
University of Ottawa دانشگاه اتاوا 230 162 199
University of Calgary دانشگاه کلگری 235 201-250 169
Queen’s University دانشگاه کوئینز 240 251-300 412
Dalhousie University دانشگاه دالهاویزی 272 251-300 317
Simon Fraser University دانشگاه سایمون فریزر 298 201-250 313
University of Victoria دانشگاه ویکتوریا 334 301-350 334
Laval University دانشگاه لاوال 414 354
University of Saskatchewan دانشگاه ساسکاچوان 458 501-600 510
York University دانشگاه یورک 494 401-500 456
Concordia University Montréal دانشگاه کنکوردیا مونترال 521-530 601-800 657
University of Guelph دانشگاه گوئلف 581-590 501-600 483
University de Quebec دانشگاه کبک 591-600 696
Carleton University دانشگاه کارلتون 601-605 601-800 481
Memorial University of Newfoundland دانشگاه مموریال نیوفاندلند 751-800 601-800 675

بررسی امکان اخذ اقامت پس از تحصیل در کبک

برنامه تجربه کبک (Quebec Experience Program)

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی که برای تحصیل به کبک می‌آیند، در نهایت از طریق کلاس تجربه کبک، که به عنوان Program de l’expérience Québécoise یا PEQ نیز شناخته می‌شود، اقامت دائم کانادا می‌شوند. این برنامه به دانشجویان بین المللی در کبک فرصتی برای ایجاد زندگی و حرفه خود در کبک ارائه می دهد. این مسیر نیازی به رسیدن افراد به آستانه امتیاز یا دریافت دعوت نامه برای درخواست ندارد.

برنامه نیروی کار ماهر و فنی کبک (Quebec Skilled Worker Program)

اگر دانشجویی در حال اتمام تحصیلات خود در کبک باشد و دارای CAQ (گواهی پذیرش کبک) و مجوز تحصیلی (study permit) معتبر باشد، ممکن است واجد شرایط درخواست از طریق برنامه نیروی کار ماهر و فنی کبک (QSWP) باشد. متقاضیانی که در کبک تحصیل کرده‌اند باید حداقل نیمی از یک برنامه تحصیلی واجد شرایط را گذرانده باشند و آماده ورود به بازار کار باشند. QSWP از یک سیستم مبتنی بر امتیاز برای ارزیابی درخواست های افرادی که مایل به اقامت در استان هستند استفاده می کند.

برنامه اکسپرس اینتری (Express Entry)

متقاضیان مهاجرت به کانادا که تحصیلات خود را در موسسه آموزشی‌ای در کبک به پایان رسانده‌اند و در نهایت مایل به مهاجرت به استان یا قلمرو دیگری در کانادا هستند، می توانند این کار را از طریق سیستم انتخاب مهاجرت اکسپرس انتری فدرال انجام دهند. این افراد ممکن است به دلیل سطح بالای تحصیلاتشان، امتیاز قابل توجهی دریافت کنند.

علاوه بر این، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی موسسات آموزشی کانادا ممکن است تجربه کاری مهم کانادایی را کسب کرده باشند، که یکی دیگر از عوامل بسیار ارزشمند تحت سیستم امتیازی اکسپرس انتری است.

معرفی 19 دانشگاه و کالج دولتی به دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کبک در سال 2022

در واقع، اگر شما یک دانشجوی بین المللی هستید و می خواهید تحصیلات تکمیلی خود را در یکی از دانشگاه های کانادا در استان کبک بگذرانید، لیست دانشگاه‌های زیر انتخاب را برای شما آسان تر می کند.

دانشگاه کبک University of Quebec دانشگاه بیشاپ Bishop’s University
دانشگاه کبک در چیکوتیمی University of Quebec at Chicoutimi دانشکده فناوری عالی School of Higher Technology
دانشگاه کبک در مونترال University of Quebec in Montreal دانشکده ملی مدیریت دولتی National School of Public Administration
دانشگاه کبک در ریموسکی University of Quebec in Rimouski دانشکده پلی تکنیک مونترال Polytechnic School of Montreal
دانشگاه کبک، Trois-Rivieres University of Quebec, Trois-Rivieres HEC  مونترال HEC Montreal
دانشگاه TELUQ TELUQ University موسسه ملی تحقیقات علمی National Institute of Scientific Research
دانشگاه کبک در اوتاوایس University of Quebec in Outaouais دانشگاه کنکوردیا Concordia University
دانشگاه لاوال Laval University دانشگاه مونترال University of Montreal
دانشگاه مک گیل McGill University دانشگاه شربروک University of Sherbrooke
دانشگاه کبک، Abitibi-Temiscamingue University of Quebec, Abitibi-Temiscamingue

تحصیل در کبک : دانشگاه مک گیل (McGill University)

معرفی دانشگاه : دانشگاه مک گیل که در سال 1821 تأسیس شد، افرادی را جذب می کند که از چالش ها الهام گرفته اند و مصمم به تبدیل جهان به مکانی بهتر هستند.

استان : کبک

شهر : مونترال

تعداد دانشجویان : 38000

تعداد دوره : بیش از 240 دوره

زبان های آموزشی: انگلیسی، فرانسوی

شهریه برای دانشجویان بین المللی : بین 16.100 تا 24.500 دلار

رتبه در کانادا : 3

رتبه در کبک : 1

رنکینگ جهانی : 57

تحصیل در کبک : دانشگاه کنکوردیا (Concordia University)

  • معرفی دانشگاه : دانشگاه نسل جدید کنکوردیا در حال بازاندیشی در مورد آینده آموزش عالی است. این دانشگاه که در سال 1974 تأسیس شد، دارای دو پردیس است که در مونترال، یک کلانشهر پرجنب‌وجوش و چندفرهنگی، بهترین شهر دانشجویی آمریکای شمالی نام‌گذاری شده است.
  • استان : کبک
  • شهر : مونترال
  • تعداد دانشجویان : 51.000
  • تعداد دوره : بیش از 170 دوره
  • زبان های آموزش : انگلیسی، فرانسوی
  • هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی : بین 100 دلار تا 26.600 دلار
  • رتبه در کانادا : 17
  • رتبه در کبک : 4
  • رنکینگ جهانی : 273

تحصیل در کبک : دانشگاه مونترال (University of Montreal)

  • معرفی دانشگاه : دانشگاه مونترال (UdeM) که در سال 1878 تأسیس شد، تنها دانشگاه فرانسوی زبان کانادا است که در بین 200 دانشگاه برتر جهان و یکی از پنج دانشگاه برتر فرانسوی زبان قرار دارد.
  • استان : کبک
  • شهر : مونترال
  • تعداد دانشجویان : 67000
  • تعداد دوره : بیش از 600 دوره
  • زبان های آموزشی : انگلیسی و فرانسه
  • هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی : بین 100 تا 23.600 دلار
  • رتبه در کانادا : 11
  • رتبه در کبک : 2
  • رنکینگ جهانی : 165

تحصیل در کبک : دانشگاه شربروک (University of Sherbrooke)

  • معرفی دانشگاه : دانشگاه د شربروک که در سال 1954 تأسیس شد، یک دانشگاه فرانسوی زبان است که در 150 کیلومتری مونترال واقع شده است.
  • استان : کبک
  • شهر : شربروک
  • تعداد دانشجویان : 41000
  • تعداد دوره : بیش از 400 دوره
  • زبان های تدریس : انگلیسی، فرانسوی
  • هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی : بین 100 تا 20.100 دلار
  • رتبه در کانادا : 25
  • رتبه در کبک : 6
  • رتبه جهانی : 562

تحصیل در کبک : دانشگاه کبک (University of Quebec)

  • معرفی دانشگاه : شبکه دانشگاه کبک که در سال 1968 توسط دولت کبک ایجاد شد، شامل ده مؤسسه آموزشی است که مأموریت آنها تسهیل دسترسی به تحصیلات دانشگاهی و مشارکت از طریق تحقیق در توسعه علمی کبک و مناطق آن است.
  • استان : کبک
  • شهر : کبک
  • تعداد دانشجویان : 100.000
  • تعداد دوره : بیش از 1300 دوره آموزشی ارائه شده است.
  • زبان های تدریس : انگلیسی، فرانسوی
  • رتبه در کانادا : 34
  • رتبه در کبک : 9
  • رتبه جهانی : 999

تحصیل در کبک : دانشگاه لاوال (Laval University)

  • معرفی دانشگاه : دانشگاه لاوال که در سال 1867 تأسیس شد، در بین بزرگترین دانشگاه های کانادا قرار دارد. حدود 43000 دانشجو، حدود 4150 استاد، مدرس و کارکنان آموزشی و پژوهشی دارد که در 17 دانشکده و بیش از 60 بخش، دانشکده و مؤسسه پراکنده شده‌اند.
  • استان : کبک
  • شهر : کبک
  • تعداد دانشجویان : 43000
  • تعداد دوره : بیش از 500 دوره
  • زبان‌های آموزشی : انگلیسی، فرانسوی
  • هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی : بین 100 تا 20.400 دلار
  • رتبه در کانادا : 12
  • رتبه در کبک : 3
  • رتبه جهانی : 188

تحصیل در کبک :  مونترال  HEC(HEC Montreal)

  • معرفی دانشگاه : اولین دانشکده مدیریتی که در سال 1907 در کانادا تأسیس شد، HEC Montréal دارای سه تأییدیه معتبر در زمینه رشته‌های مدیریتی است که عالی بودن آموزش و کیفیت نظارت آن را تأیید می کند.
  • استان : کبک
  • شهر : مونترال
  • تعداد دانشجویان : 15.200
  • تعداد دوره : بیش از 85 دوره آموزشی ارائه شده است.
  • زبان‌های آموزشی : انگلیسی، فرانسوی
  • شهریه برای دانشجویان بین المللی : بین 100 تا 21.200 دلار
  • رتبه در کانادا : 36
  • رتبه در کبک : 10
  • رتبه جهانی : 1122

تحصیل در کبک :  دانشکده پلی تکنیک مونترال (Polytechnic School of Montreal)

  • معرفی دانشگاه : Polytechnique Montréal دانشگاهی است که در آموزش مهندسان و محققان در سطح بسیار بالا و کاملا تخصصی صورت می‌گیرد.
  • استان : کبک
  • شهر : مونترال
  • تعداد دانشجویان : 9600
  • تعداد دوره : بیش از 100 دوره
  • زبان‌های آموزشی : انگلیسی، فرانسوی
  • شهریه برای دانشجویان بین المللی : بین 100 تا 23.100 دلار
  • رتبه در کانادا : 28
  • رتبه در کبک : 7
  • رتبه جهانی : 765

سخن پایانی

هدف موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری (MMCF) کمک به متقاضیان و حمایت آن‌ها در رسیدن به اهداف تحصیلی و مهاجرتی و شغلی است. مجموعه ما خدمات مختلفی را در کانادا ارائه می‌دهد. تیم متخصص مجموعه مهرآیین مخبری  به شما در بدست آوردن اهداف مهاجرتی تان در کانادا کمک خواهد کرد.

خدمات خود را به ارائه مشاوره جامع اختصاص داده‌ایم. خدمات ما در زمینه بررسی جامع اولیه، مشاوره در مورد الزامات مورد نیاز، انتخاب رشته در دانشگاه مورد نظر، مراحل درخواست و دریافت پذیرش، کمک به تسهیل فرایند ویزا، همراه شما خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا