دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
تحصیل در اتاوا

تحصیل در اتاوا

آخرین بروزرسانی: 8 خرداد 1402

همه‌چیز راجع به تحصیل در اتاوا

اتاوا شهری زیبا است که در منطقه شرقی استان انتاریو واقع شده است. این پایتخت کانادا و خانه نخست وزیر و پارلمان است – اما این بدان معنا نیست که کسل کننده و خفه کننده است!در واقع در این شهر به دلیل دانشگاه اتاوا، دانشگاه کارلتون، پردیس‌های کالج آلگونکوین، و همچنین چندین موسسه‌ی آموزشی دیگر، جمعیت دانشجویی زیادی وجود دارد.

این شهر مملو از تاریخ است، فستیوال‌های فراوانی دارد، یک زندگی شبانه عالی و خانه‌ی برخی از بهترین پوتین‌ها (سیب زمینی سرخ کرده با سس و گوشت) است که تا به حال خورده‌اید! ما در ادامه، دلایلی برای تحصیل در اتاوا ذکر خواهیم کرد که با خواندن آن‌ها، برای مهاجرت تحصیلی به این شهر، عزمتان جزم می‌شود.

دلایل قانع‌کننده برای تحصیل در اتاوا

وقتی نوبت به تحصیل در کانادا می‌رسد، به جرات می‌توان گفت که اتاوا بهترین مکان است. به عنوان پایتخت کشور، اتاوا یک شهر دانشجویی عالی با امکانات فراوان است. از تاریخ غنی در غذا و معماری قرن بیستم گرفته تا موزه‌ها و گالری‌های ملی، اتاوا بدون شک شهری مدرن و جذاب است. اما همچنین بسیار بیشتر از آنچه که به نظر می‌رسد، برای ارائه دارد، در اینجا چند دلیل اصلی برای تحصیل در اتاوا آورده شده است:

شاه‌راه کانادایی

تحصیل در اتاوا

اتاوا در سواحل رودخانه‌های ریدو و گاتینو در جنوب شرقی استان انتاریو و در همسایگی کبک و ایالات متحده واقع شده است. این باعث می‌شود تا به راحتی از اتاوا به برخی از بهترین شهرهای جهان، از جمله مونترال، تورنتو و نیویورک، رانندگی کنید و به سرعت به آن‌جا برسید. هیچ چیز مانند یک تعطیلات آخر هفته به جزایر تورنتو، گشت در معماری تماشایی کلیسای نوتردام یا قدم زدن در پارک مرکزی وجود ندارد.

فعالیت‌های اجتماعی بی‌پایان

تحصیل در اتاوا

با فعالیت‌های بی‌پایان هم در تابستان و هم در زمستان، مانند قایق سواری در رودخانه اتاوا، اسکیت روی کانال Rideau  (طولانی‌ترین پیست اسکیت در جهان) یا اسکی در Gatineau’s، هرگز خسته نمی‌شوید. اتاوا هر ساله میزبان بیش از 60 فستیوال از جمله جشن معروف جهانی Winterlude، Bluesfest است که کمی بعدتر به آن‌ها نیز می‌پردازیم.

امنیت شهری برای دانشجویان

هنگام تصمیم گیری در مورد محل تحصیل، امنیت یک شهر همیشه در اولویت است. اتاوا معمولاً به عنوان یکی از امن‌ترین و قابل سکونت‌ترین شهرهای کانادا در نظر گرفته می‌شود. طبق مطالعه Mainstreet و Postmedia، این شهر در واقع امن‌ترین شهر کانادا است!

اتاوا یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی را دارد

اتاوا به عنوان دانشگاهی‌ترین و آکادمیک‌ترین شهر کشور محسوب می‌شود. در واقع، یک مطالعه در سال 2016 توسط Bav Consulting و مدرسه وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا نشان داد که کانادا رتبه دوم را در بهترین کشورها برای آموزش دارد. این امتیاز بر اساس دو ویژگی بود: دانشگاه‌های با کیفیت بالا و سیستم آموزش عمومی توسعه‌یافته در دانشگاه‌های اتاوا.

 آشپزی در حال رشد

آشپزی اتاوا در چند سال گذشته واقعاً زنده شده است. با تمرکز بر مواد اولیه محلی و تعهد به صنایع دستی، سرآشپزهای جدید در حال گسترش هستند تا نشان خود را در شهر بگذارند. بازار بای‌وارد اتاوا همیشه بهشتی برای بازدیدکنندگان رستوران بوده است، اما با وجود تعداد زیادی از رستوران‌های جدید که آشپزی شهر را در محله‌های متنوع وستبورو اتاوا گرم می‌کنند، انتخاب‌ خیابان گلب و الگین بی‌پایان است.

 فرهنگ مردم اتاوا

اتاوا شهری بسیار میهمان‌نواز و چندفرهنگی است که تقریباً 25 درصد از ساکنان آن در خارج از کانادا متولد شده‌اند. این شهر رسماً یک شهر دوزبانه فرانسوی و انگلیسی است که در طول سال‌ها به شدت تحت تأثیر فرهنگ و سنت‌های اروپایی، به ویژه بریتانیایی و فرانسوی قرار گرفته است.

مسیرهای دوچرخه سواری اتاوا

اتاوا شهری پر از مسیرهای دوچرخه سواری است. در هوای خوب، دائماً افرادی را خواهید دید که در حال دوچرخه سواری، دویدن و اسکیت بورد در کنار کانال و خیابان‌های مرکز شهر هستند.

تحصیل در اتاوا

در زمستان، مسیرهای دوچرخه سواری خیابانی از 2.5 تا 5 سانتی متر برف‌اندود می‌شود که همین میزان جهت دوچرخه‌سواری، پارو می‌شوند.  اما در تابستان، شهر واقعا جان می‌گیرد و ترافیک بسیار بیشتری از آنچه انتظار دارید را ایجاد می‌کند.

مسیرهای دوچرخه‌سواری شامل سیگنال‌ها و علائمی است که به راننده جهت راندن بهتر، کمک می‌کند.  اگر وقتی به اتاوا می‌آیید به دوچرخه‌سواری فکر می‌کنید، می‌توانید یک دوچرخه‌ی شهری اجاره کنید، بخرید یا از آن استفاده کنید – شما می‌توانید نقشه‌ی مسیر دوچرخه‌سواری در سطح شهر را ببینید.

برخی از مقاصد محبوب با مسیرهای دیدنی در طول مسیر عبارتند از:

  • مسیر کانال ریدو
  • پل عابر پیاده کورک تاون
  • قفل اتاوا
  • رودخانه اتاوا
  • موزه تاریخ کانادا
  • همپتون پارک آیلمر مارینا
  • سیتسویل
  • جزیره پتری
  • چلسی قدیمی

این دوچرخه‌سواری‌ها را می‌توانید در زمان شخصی و با سرعت خودتان انجام دهید، یا می‌توانید یک تور با راهنما را در وب‌سایت گردشگری دوچرخه‌سواری شهر اتاوا رزرو کنید. در هر صورت شما از مناظر زیبا لذت می برید.

راهنمای جشنواره های اتاوا

اتاوا به عنوان پایتخت کانادا شهری است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. برای تطبیق با آن، این شهر میزبان چندین جشنواره در تمام طول سال است. در اینجا چند جشنواره جالب وجود دارد که باید از آن‌ها در اتاوا دیدن کنید.

جشنواره لاله های کانادایی

این جشنواره برای جشن گرفتن هدیه لاله‌هایی که هلندی‌ها در جنگ جهانی دوم به کانادا دادند، تأسیس شد. گزینه‌هایی برای داوطلب شدن، حمایت مالی، میزبانی نمایشگاه یا خرید یک لاله‌ی غول پیکر وجود دارد.

تحصیل در اتاوا

این جشنواره به مدت دو هفته در اواسط ماه مه برگزار می‌شود و دارای اجراهای تئاتر هلندی، پیاده روی میراث فرهنگی، آتش بازی و موارد دیگر است.

جشنواره موسیقی بلوز فست

جشنواره بلوزفست چیزی است که قطعاً تمایل خواهید داشت که آن را بررسی کنید. این جشنواره‌ را هر سال بیش از 50 هنرمند در دو هفته اول جولای در اتاوا اجرا می‌کنند.

تحصیل در اتاوا

از آنجایی که در تابستان کلاس ندارید، اگر داوطلب شوید حتی می‌توانید اجرا را به صورت رایگان تماشا کنید. علیرغم نام جشنواره، بسیاری از ژانرهای مختلف موسیقی نیز به نمایش گذاشته می‌شود. قیمت بلیط‌ها بسته به مدت زمان حضورتان در جشنواره متغیر است.

جشنواره والیبال امید

جشنواره والیبال امید هر سال یک روز در ماه جولای برگزار می‌شود. این رویداد توسط داوطلبان اداره می‌شود و تمام عواید صرف سازمان‌های غیرانتفاعی در اتاوا می‌شود. روز مملو از اجراها، غذاها، رویدادها و مجموعه‌ای از بازی‌های والیبال است. تیم‌ها می‌توانند متشکل از افراد و همچنین کارکنان شرکت‌هایی باشند که می‌خواهند از یک هدف خوب حمایت کنند.

جشنواره آبجو کرافت اورلئان

حومه‌ای در اتاوا به نام اورلئان میزبان جشنواره سالانه آبجو است که هر سال در آخر هفته دوم ژوئن برگزار می‌شود. این جشنواره اساسا یک مهمانی خیابانی است که پر از فروشندگان غذا، چادرهای آبجو و موسیقی زنده است.

موزه هایی که نباید در اتاوا از دست داد

اتاوا شهر رویایی عاشقان تاریخ است. به عنوان یک دانشجو، باید برخی از موزه‌های اتاوا را بررسی کنید (به علاوه اگر کارت دانشجویی خود را همراه داشته باشید به احتمال زیاد تخفیف یا پذیرش رایگان دریافت خواهید کرد).

گالری ملی کانادا

این گالری شگفت انگیز مملو از انواع نمایشگاه‌ها، کلاس‌ها و تورهایی است که در تمام طول سال برگزار می‌شود. آن‌ها دائماً در حال افزودن نمایشگاه‌های جدید هستند، بنابراین حتی اگر یک بار از آن بازدید کنید، قطعاً باید برگردید و دوباره آن را بررسی کنید. بلیط برای بزرگسالان 16 دلار و برای دانشجویان 8 دلار است. اگر عضو شوید، ورود رایگان است.

موزه جنگ کانادا

این موزه تاریخ کانادا را از نظر نبردهای بین‌المللی و داخلی به بهترین شکل به تصویر می‌کشد. آن‌ها نمایشگاه‌هایی از جمله: جنگجویان هایلند، نبرد نرماندی و زخمی‌ها و … را دارند. شما می‌توانید وب سایت آن‌ها را (که روزانه به روز می‌شود) برای لیستی از فعالیت‌ها بررسی کنید. بلیط برای بزرگسالان 17 دلار و برای دانشجویان 13 دلار است.

موزه علم و فناوری کانادا

حالا اگر اهل علم هستید، یا فقط می‌خواهید یکی از جالب‌ترین روزهای تاریخ را تجربه کنید، باید این موزه را ببینید. آن‌ها دارای اتاق‌ها و نمایشگاه‌های تعاملی، تحقیقاتی هستند که در معرض نمایش هستند و فعالیت‌های آموزشی که می‌توانید در آن شرکت کنید. بلیط برای بزرگسالان 17 دلار و برای دانشجویان 13 دلار است.

موزه هوانوردی و فضایی کانادا

یک بار دیگر، یک تجربه موزه فوق العاده جالب دیگر در شهر. صرف نظر از اینکه نجوم را دوست دارید یا نه، استادتان را متقاعد کنید که شما را به اینجا بیاورد یا خودتان با دوستان خود یک سفر داشته باشید. شما به یک افلاک نما دسترسی دارید، می‌توانید هلیکوپتر سواری کنید و در نمایشگاه‌های تعاملی شرکت کنید. بلیط برای بزرگسالان 15 دلار و برای دانشجویان 13 دلار است.

موزه طبیعت کانادا/Musée Canadien de la nature

ساختمان‌های این موزه معماری منحصر به فردی دارند که باعث می‌شود قبل از اینکه قدمی به داخل آن بردارید، شروع به عکاسی کنید. گالری‌های قطب شمال، فسیل، آب، زمین، طبیعت، پستانداران و پرندگان و همچنین رویدادهای فصلی وجود دارد (برای مثال، «پروانه‌ها پرواز می‌کنند» که در دو هفته اول اکتبر اجرا می‌شود).

تحصیل در اتاوا

این موزه خانه‌ی برخی از نشریات تحقیقاتی جالب است و همچنین چندین پروژه تحقیقاتی در حال انجام دارد که در صورت علاقه می‌توانید از کارکنان در مورد آنها سوال کنید. بلیط برای بزرگسالان 15 دلار و برای دانشجویان 13 دلار است.

بهترین پارک ها برای استراحت در اتاوا

اتاوا دارای بیش از 1300 پارک است که برای خوش‌گذرانی با دوستان، جمع شدن در فینال بهاری یا برای پیاده روی و دویدن بسیار مناسب است. در اینجا چند مورد از بهترین پارک‌ها برای وقت‌گذرانی آمده است.

پارک میجر هیل

این پارک مناظر زیبایی از قفل‌های اتاوا (پلی که مردم در آن قفل‌ها را نگه می‌دارند) روی کانال ریدو، رودخانه اتاوا و ساختمان‌های پارلمان دارد. واقعیت جالب: این اولین پارک در اتاوا بود که در سال 1826 (قبل از اینکه کانادا یک کشور رسمی باشد) تأسیس شد.

دریاچه میچ

دریاچه میچ که همیشه به عنوان «نزدیک ترین دریاچه به شهر» معرفی می‌شود، در پارک گتینو در استان کبک قرار دارد. آن سوی مرز اتاوا، انتاریو است. در گوشه و کنار دریاچه سواحلی وجود دارد که مسیرهای زیادی برای پیاده روی و همچنین فرصتی برای آفتاب گرفتن، برنزه شدن و شنا کردن وجود دارد.

Hog’s Back Park

پارک هوگ بک در نقطه‌ای است که کانال ریدو به رودخانه ریدو تقسیم می‌شود. آبشار Hog’s Back رسما به عنوان آبشار شاهزاده ولز شناخته می‌شود.

Dominion Aboretum

یک باغ زیبا و غول پیکر و قدیمی‌ترین آبراه کانادا. بیش از 1000 گونه درخت و بسیاری از گیاهان منحصر به فرد و زیبا در این باغ وجود دارد. از این باغ می‌توانید کانال ریدو، دانشگاه کارلتون، دریاچه داو و شهر اطراف را ببینید.

پدر و مادر خود را به کجا ببریم؟

هنگامی که در سبک زندگی اتاوا متخصص شوید، مناظر زیادی خواهید داشت که وقتی والدینتان به دیدن شما می‌آیند، آن ها را به آنجا ببرید.

بازار بایوارد

این مکانی است که در نهایت با دوستان خود از آن بازدید خواهید کرد، اما باید آن را با والدین خود نیز بررسی کنید. این ترکیبی از بازارهای کشاورزان، غرفه‌های غذای ویژه و غرفه‌های هنری است. والدینتان را بیرون ببرید تا سوغاتی بخرند یا میان وعده و نوشیدنی بخورند.

پارلمان هیل

بیشتر تصمیمات مهم کانادا در آن ساختمان و این شهر گرفته می‌شود. به والدین خود مکانی را نشان دهید که در آن این عمل اتفاق میفتد و در تابستان، یک تور صوتی رایگان داشته باشید.

شما به احتمال زیاد هر روز و در مسیر پردیس، از کنار پارلمان عبور خواهید کرد (در مسیر دانشگاه اتاوا و کارلتون)، بنابراین منطقی است که به داخل آن نگاهی بیندازید!

رستوران ویلف و آدا

این مکان که در خیابان بانک واقع شده است، اخیراً خود را بازسازی کرده و به مکانی بزرگ در بین گردشگران و دانشجویان تبدیل شده است. از والدین خود با صبحانه‌های لذیذ این رستوران پذیرایی کنید و از میموزا لذت ببرید تا دیدار آن‌ها را جشن بگیرید.

هزینه‌های زندگی در شهر اتاوا

عنوان
رستوران‌ها هزینه‌ها به دلار کانادا
غذا، رستوران ارزان 20.00 C$
غذا برای 2 نفر، رستوران میان رده، سه وعده 80.00 C$
مک میل در مک دونالد (یا غذای ترکیبی معادل) 12.00 C$
آبجو محلی (0.5 لیتر آبجو) 7.00 C$
آبجو وارداتی (بطری 0.33 لیتری) 9.00 C$
کاپوچینو (معمولی) 4.61 C$
کوکاکولا/پپسی (بطری 0.33 لیتری) 2.75 C$
آب (بطری 0.33 لیتری) 2.09 C$
سوپرمارکت‌ها
شیر (معمولی)، (1 لیتر) 2.14 C$
نان سفید تازه (500 گرم) 2.70 C$
برنج (سفید)، (1 کیلوگرم) 3.67 C$
تخم مرغ (معمولی) (12) 3.49 C$
پنیر محلی (1 کیلوگرم) 14.82 C$
فیله مرغ (1 کیلوگرم) 15.34 C$
گوشت گاو گرد (1 کیلوگرم) (یا معادل گوشت قرمز ساق پا) 16.07 C$
سیب (1 کیلوگرم) 4.66 C$
موز (1 کیلوگرم) 1.69 C$
پرتقال (1 کیلوگرم) 3.97 C$
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم) 4.60 C$
سیب زمینی (1 کیلوگرم) 2.25 C$
پیاز (1 کیلوگرم) 2.57 C$
کاهو (1 سر) 2.70 C$
آب (بطری 1.5 لیتری) 1.83 C$
بطری شراب (میان رده) 15.00 C$
آبجو خانگی (بطری 0.5 لیتری) 3.07 C$
آبجو وارداتی (بطری 0.33 لیتری) 3.05 C$
سیگار 20 بسته (مارلبورو) 15.00 C$
حمل و نقل
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی) 3.65 C$
کارت ماهانه (قیمت معمولی) 122.50 C$
تاکسی (تعرفه عادی) 4.00 C$
تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه عادی) 1.86 C$
تاکسی 1 ساعت انتظار (تعرفه عادی) 24.00 C$
بنزین (1 لیتر) 1.66 C$
فولکس واگن گلف 1.4 90 کیلووات ترند لاین (یا ماشین جدید معادل) 28,700.00 C$
تویوتا کرولا سدان 1.6 لیتری 97 کیلووات Comfort یا معادل خودروی جدید 25,856.14 C$
خدمات شهری (ماهانه)
هزینه‌های پایه (برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله) آپارتمان 85 متری 160.94 C$
1 دقیقه. تعرفه تلفن همراه پیش پرداخت محلی (بدون تخفیف یا طرح) 0.28 C$
اینترنت 60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر، داده نامحدود، کابلADSL 80.24 C$
ورزش و اوقات فراغت
باشگاه بدنسازی، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال 69.23 C$
اجاره زمین تنیس (1 ساعت در آخر هفته) 29.38 C$
سینما، اکران بین‌المللی، 1 صندلی 16.00 C$
پوشاک و کفش
1 شلوار جین 71.67 C$
1 لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره ای (زارا، اچ اند ام، …) 49.23 C$
1 جفت کفش دویدن نایک (میان رده) 106.50 C$
1 جفت کفش تجاری چرم مردانه 137.79 C$
اجاره ماهانه
آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 1,684.38 C$
آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 1,311.54 C$
آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر 2,750.00 C$
آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز 2,178.57 C$
قیمت خرید آپارتمان
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 6,386.47 C$
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز 4,144.11 C$
حقوق و تامین مالی
میانگین حقوق ماهانه خالص (بعد از مالیات) 4,427.24 C$
نرخ بهره وام مسکن به درصد (%)، سالانه، برای 20 سال با نرخ ثابت 3.15

سخن آخر

مطمئنا با توجه به مطالبی که در این مقاله گفته شد، برای تحصیل در اتاوا، یکی از بهترین و برترین شهرهای کانادا، رویاهایی در سر دارید. درصورتی که سوالات بیشتری راجع به زندگی دانشجویی در اتاوا دارید و قصد دارید از یکی از دانشگاه‌های آن پذیرش بگیرید، پس توصیه می‌کنیم که به زودی با موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری تماس بگیرید. ما با سال‌ها تجربه در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی دانشجویان به کانادا، به خوبی می‌توانیم به شما در تکمیل اطلاعات یا اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر، کمک کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا